abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 23 september 2007 @ 15:57:56 #1
145755 kahaarin
You are my sunshine......
  zondag 23 september 2007 @ 15:59:02 #2
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53408119
Hier verder.
be nice or go away
pi_53408212
Toch maar weer een tvp-tje
  zondag 23 september 2007 @ 16:21:49 #4
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53408891
Toch nog maar even de tijdslijn erbij:

http://www.faz.net/s/Rub7(...)4FF19F3CA7DAE8A9625E

@ Suko, kijk eens, ze wisten al een hele poos dat ze daar gezien is:
quote:
Madeleine McCann's parents have "known for months" that there were two possible sightings of their missing daughter in the same city on the same day, their spokesman has revealed.
Norwegian Marie Pollard gave them fresh hope when she reported seeing her at a petrol station in Marrakech, Morocco, just days after her apparent abduction from their holiday apartment in Portugal on May 3.

It has now emerged that Kate and Gerry McCann were also told of a British tourist contacting police on his return home to say he thought he had also seen the four-year-old.
Nu snap ik nog minder van hun houding, waarom hebben ze het daar niet over?
Of zou de Portugese politie het in onderzoek hebben?


http://www.thisishampshir(...)rocco_sightings.php?

[ Bericht 12% gewijzigd door kahaarin op 23-09-2007 16:27:11 ]
be nice or go away
pi_53409834
quote:
Op zondag 23 september 2007 16:02 schreef sunmoonstar het volgende:
Toch maar weer een tvp-tje
pi_53410431
quote:
Op zondag 23 september 2007 16:21 schreef kahaarin het volgende:
Toch nog maar even de tijdslijn erbij:

http://www.faz.net/s/Rub7(...)4FF19F3CA7DAE8A9625E

@ Suko, kijk eens, ze wisten al een hele poos dat ze daar gezien is:
[..]

Nu snap ik nog minder van hun houding, waarom hebben ze het daar niet over?
Of zou de Portugese politie het in onderzoek hebben?


http://www.thisishampshir(...)rocco_sightings.php?
omdat het niet zo slim is, hun kind in gevaar zou kunnen brengen, als zij wereldkundig maken dat ze er een paar privédetectives achteraan sturen ?
pleased to meet you
pi_53410489
quote:
Op zondag 23 september 2007 17:31 schreef moussie het volgende:

[..]

omdat het niet zo slim is, hun kind in gevaar zou kunnen brengen, als zij wereldkundig maken dat ze er een paar privédetectives achteraan sturen ?
Maar als ze dus daar in Marokko is (geweest) en ze is zelfs in Hotel Ibis geweest waar dus, (althans, dat is mijn veronderstelling) veel internationale 'gasten' rondlopen, dan zou je toch wel zeggen dat emt alle media-aandacht wel méér dan twee mensen haar (Maddie) gezien zouden moeten hebben...? Toch?
pi_53410509
Ze verkopen T-shirts met een opschrift om Madeleine terug te vinden voor tien pond.

Wat een idioten.
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
  zondag 23 september 2007 @ 17:35:10 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53410531
Laten we ook in dit deel het zout niet vergeten.



tvp enzo uiteraard
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 23 september 2007 @ 17:37:53 #10
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53410591
quote:
Op zondag 23 september 2007 17:31 schreef moussie het volgende:

[..]

omdat het niet zo slim is, hun kind in gevaar zou kunnen brengen, als zij wereldkundig maken dat ze er een paar privédetectives achteraan sturen ?
Dat zou kunnen, geen ruchtbaarheid omdat ze het eerst willen uitzoeken, hopelijk is het dat idd.

(op zo goed? niets vergeten?)
be nice or go away
pi_53410916
quote:
Op zondag 23 september 2007 17:37 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, geen ruchtbaarheid omdat ze het eerst willen uitzoeken, hopelijk is het dat idd.

(op zo goed? niets vergeten?)
OP ziet er volgens mij prima uit

Ontoppic: Anderzijds zou je zeggen dat ze er juist wel ruchtbaarheid aan geven, zodat nog veel meer mensen (en toeristen) in Marokko weten dat de mogelijkheid bestaat dat Maddie daar is...
  zondag 23 september 2007 @ 18:01:58 #12
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53411115
quote:
Op zondag 23 september 2007 17:52 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]


Ontoppic: Anderzijds zou je zeggen dat ze er juist wel ruchtbaarheid aan geven, zodat nog veel meer mensen (en toeristen) in Marokko weten dat de mogelijkheid bestaat dat Maddie daar is...
Het kan ook zijn dat ze dan juist een opgejaagd gevoel krijgen en haar juist verder wegstoppen, vergeet echter het zout van Jane niet, ze heeft een heleboel!

Dit zegt het kamp McCann:
quote:
All I can say is that any possible sightings, if credible, we hope would be examined thoroughly, whether it's in Portugal, Spain or anywhere else
http://www.yorkshireeveni(...)ghtings39.3225025.jp

Die prive detective is helemaal geen slechte gedachte.
be nice or go away
  zondag 23 september 2007 @ 18:37:35 #13
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_53411762
tvp
Neerkomen wel!
pi_53412456
quote:
Op zondag 23 september 2007 18:01 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat ze dan juist een opgejaagd gevoel krijgen en haar juist verder wegstoppen, vergeet echter het zout van Jane niet, ze heeft een heleboel!


Die prive detective is helemaal geen slechte gedachte.
Mja, in dat mogelijke 'opgejaagde gevoel' zou je inderdaad wel gelijk in kunnen hebben. Wat ik me echter afvraag: wat doet een ontvoerder op een 'openbare' plek als Hotel Ibis met een kind dat wereldwijd gezocht wordt, en waar heeeeel veel publiciteit omheen is? Als je dan toch wilt dat ze niet gevonden zal worden, zou ik, als ik even redeneer vanuit een ontvoerder, juist dat soort plekken mijden...
pi_53412627
quote:
Op zondag 23 september 2007 17:33 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Maar als ze dus daar in Marokko is (geweest) en ze is zelfs in Hotel Ibis geweest waar dus, (althans, dat is mijn veronderstelling) veel internationale 'gasten' rondlopen, dan zou je toch wel zeggen dat emt alle media-aandacht wel méér dan twee mensen haar (Maddie) gezien zouden moeten hebben...? Toch?
in het hotel .. ik dacht dat ze gespot was op het tankstation, misschien dat dat in de buurt ligt ?

en dit gebeuren was als ik het goed heb een paar dagen na het verdwijnen .. de media-hausse was op dat moment nog op gang aan het komen, iemand die pas naar Marokko gaat zal het idd wel geweten moeten/kunnen hebben, maar de mensen die daar al een tijdje zitten ? Een boel mensen lezen geen kranten als ze op vakantie zijn, zelfs als die te koop zijn en niet inmiddels 3 dagen oud ..

en tja, je mag bij alles wat je bedenkt niet vergeten dat je te maken hebt met de portugeese wet .. de McCanns mogen niets zeggen over het onderzoek zelf
pleased to meet you
  zondag 23 september 2007 @ 19:20:34 #16
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53412736
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:07 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Mja, in dat mogelijke 'opgejaagde gevoel' zou je inderdaad wel gelijk in kunnen hebben. Wat ik me echter afvraag: wat doet een ontvoerder op een 'openbare' plek als Hotel Ibis met een kind dat wereldwijd gezocht wordt, en waar heeeeel veel publiciteit omheen is? Als je dan toch wilt dat ze niet gevonden zal worden, zou ik, als ik even redeneer vanuit een ontvoerder, juist dat soort plekken mijden...
Dat speelde toch aan het begin, drze beste man kreeg lucht van de verdwijning toen hij terug was van vakantie meen ik, hij heeft toen hij het door kreeg wel meteen de politie gebeld.
quote:
THE senior detective leading the investigation into missing British girl Madeleine McCann is facing calls to step down after a woman jailed for the murder of her daughter claimed that his officers tortured her into confessing.

Leonor Cipriano, 36, has told for the first time how she was forced to kneel on glass ashtrays with a bag over her head as police hit her repeatedly during almost 48 hours of non-stop questioning.

She is serving a 16-year sentence for the murder of her daughter Joana, 8, although the body has not been found and she has since retracted her statement.

Chief Inspector Goncalo Amaral, who is jointly leading the Madeleine case, is to face a criminal hearing, as early as next month, for allegedly concealing evidence that three of his colleagues tortured Cipriano.

Joana Cipriano disappeared from her home in Figuera, near Portimao on the Algarve, in September 2004, not far from where Madeleine, 4, disappeared in Praia da Luz 143 days ago.

Leonor Cipriano was arrested at 8am on October 14, and confessed after almost 48 hours of continuous questioning. She retracted her statement a day later when she had access to a lawyer but was still charged and convicted.

Speaking from Odemira prison in west Portugal, she told a relative: "It's not true I fell down the stairs - the police hit me. I said it (the confession) because they beat me."

A friend who saw Cipriano after the alleged attack said: "Her head was swollen, while she had huge bruises under the breasts, on the thighs and the legs."

Roy Ramm, a former Scotland Yard commander, said: "It is extraordinary that a man accused of an unresolved, serious complaint like this is still handling a high-profile inquiry."

Cipriano's boyfriend, Leandro Silva, 41, a mechanic, claims that he, too, was beaten when he was taken in for questioning in Faro in October 2004.

"When they questioned me, a senior officer said: 'You ate Joana's body.' I couldn't believe it.

"Then he said: 'You cooked her and you ate her.'

"I thought they must be crazy - it was like something out of a horror movie."
http://www.theaustralian.(...)2468121-2703,00.html

Dit is op het moment wel belangrijk vind ik, mag iemand die hier van wordt beschuldigd en volgende maand zich moet veranrwoorden nog wel hoofd van het onderzoek zijn?
Vooral omdat het een gelijke zaak betreft, ik zie een patroon, de McCanns mogen imho blij zijn met alle aandacht want als deze vrouw de waarheid spreekt dan had hen hetzelfde kynnen overkomen, al die media-aandacht heeft dat misschien wel voorkomen. (zout moet er wel zijn tot er daadwerkelijk duidelijkheid is.)
be nice or go away
  zondag 23 september 2007 @ 19:22:06 #17
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53412772
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:15 schreef moussie het volgende:

[..]

in het hotel .. ik dacht dat ze gespot was op het tankstation, misschien dat dat in de buurt ligt ?

en dit gebeuren was als ik het goed heb een paar dagen na het verdwijnen .. de media-hausse was op dat moment nog op gang aan het komen, iemand die pas naar Marokko gaat zal het idd wel geweten moeten/kunnen hebben, maar de mensen die daar al een tijdje zitten ? Een boel mensen lezen geen kranten als ze op vakantie zijn, zelfs als die te koop zijn en niet inmiddels 3 dagen oud ..

en tja, je mag bij alles wat je bedenkt niet vergeten dat je te maken hebt met de portugeese wet .. de McCanns mogen niets zeggen over het onderzoek zelf
Een noorse vrouw heeft haar daar bij een tankstation gezien en een Britse man bij een hotel, beiden beweerden dat ze vroeg: "When will I see mummy?"
be nice or go away
pi_53412951
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:22 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Een noorse vrouw heeft haar daar bij een tankstation gezien en een Britse man bij een hotel, beiden beweerden dat ze vroeg: "When will I see mummy?"
rood gebeuren krant .. hou het zout bij de hand ..
http://www.newsoftheworld.co.uk/2309_maddie.shtml

/edit .. iets serieuzere krant .. en het ligt dus idd pal naast elkaar
quote:
A witness has told police he is 100 per cent certain that a little girl he saw in a Marrakesh hotel lobby was Madeleine McCann.

He saw her a few hundred yards from another “credible” sighting.

The man, from Yorkshire, was onholiday in Morocco days after Madeleine disappeared in Portugal.

When he flew home to Britain and saw news coverage of her abduction on May 3, he contacted police. His sighting at the Ibis hotel was taken seriously by the Moroccan secret police because it was followed by a similar sighting at the Afriquia petrol station a few hundred yards away on May 9.
http://www.express.co.uk/posts/view/19916/I-saw-Maddy-in-Morocco

[ Bericht 44% gewijzigd door moussie op 23-09-2007 19:36:21 ]
pleased to meet you
  zondag 23 september 2007 @ 19:38:19 #19
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53413140
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:30 schreef moussie het volgende:

[..]

rood gebeuren krant .. hou het zout bij de hand ..
http://www.newsoftheworld.co.uk/2309_maddie.shtml
Ja idd, maar toch iets om uit te zoeken gedurende het wachten, in deze bron hebben ze het over een garage bij een hotel?
Ik heb ook al tankstation gezien, maw
Dus nu in totaal 3 sightings?
be nice or go away
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 september 2007 @ 19:42:03 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53413233
Hopelijk wordt het wel uitgezocht, die twee getuigenissen, maar het is al zo lang geleden...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 23 september 2007 @ 19:54:20 #21
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53413486
Ach, ze was ook in België gezien, bleek ook niet te kloppen.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  zondag 23 september 2007 @ 20:06:28 #22
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53413815
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:30 schreef moussie het volgende:
A witness has told police he is 100 per cent certain that a little girl he saw in a Marrakesh hotel lobby was Madeleine McCann
Ja, tenzij hij haar om een handtekening heeft gevraagd, is dit natuurlijk alweer bullshit, he?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 23 september 2007 @ 20:07:44 #23
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53413849
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:06 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, tenzij hij haar om een handtekening heeft gevraagd, is dit natuurlijk alweer bullshit, he?



be nice or go away
pi_53415413
quote:
Op zondag 23 september 2007 16:21 schreef kahaarin het volgende:
Toch nog maar even de tijdslijn erbij:

http://www.faz.net/s/Rub7(...)4FF19F3CA7DAE8A9625E

@ Suko, kijk eens, ze wisten al een hele poos dat ze daar gezien is:
[..]

Nu snap ik nog minder van hun houding, waarom hebben ze het daar niet over?
Of zou de Portugese politie het in onderzoek hebben?


http://www.thisishampshir(...)rocco_sightings.php?
Lees net je bericht, was lekker naar het bos en eten, de enige verklaring lijkt mij dat de McCanns niets over het onderzoek mochten/mogen zeggen. Daarnaast twijfel ik wat verstandig is in deze, wél ruchtbaarheid geven (dat kan via vrienden/familie) had misschien Maddie in gevaar gebracht en het onderzoek verstoord, niks zeggen is voor Maddie mogelijk ook catastrofaal geweest, wie zal het zeggen...

Police Chief Attacks Kate And Gerry Daily Mail
Ondertussen ziiten de McCanns behoorlijk het onderzoek te frustreren volgens het hoofd van de Portuguese police federation, Carlos Anjos, head of Asfic: "said future interrogation of the couple was effectively pointless because they would, as is their right, refuse to speak."

And he warned the investigation into Madeleine, who was three when she was reported missing, could end up taking a "very long time".A spokesman for the McCanns dismissed claims they were using their right to silence to withhold co-operation with police. Mr Anjos said a "difficult and complex case" was "made worse by [the parents'] attitude". He also said Kate and Gerry had told the Portuguese police they would be making no further statements towards the investigation.

Claims that the McCanns were hampering the search for Madeleine were dismissed by the appointed spokesman for the couple, Clarence Mitchell. Mr Mitchell said: "We are not prepared to comment on Mr Anjos's remarks but Kate and Gerry have always said they are willing to return to Portugal at any time to help the police with their investigations."

Mr Anjos also said police progress remained slow. "This case is here for a long time because there is no apparent motive and it will be very difficult to prove if it was homicide if Madeleine's body is not found," he said. Detectives in the Algarve are reportedly working on the theory that Kate McCann may have accidentally killed Madeleine and relied on her husband, Gerry, to help cover it up. The couple have vehemently denied the allegation."

Nah, dat schiet lekker op. Wel heb ik al in een eerder topic geuit dat nu ze top-advocaten in dienst hebben dat mogelijk elk hobbeltje uit Portugal onder de loep wordt gelegd en het onderzoek zal belemmeren. Ook al omdat de McCanns weten dat de Portugese politie een beperkt budget heeft. Dat lijkt bewaarheid te worden. Traineren die hap, rekken totdat er niets meer te rekken valt, alleen als Madeleine wordt gevonden, dood of levend, komt er mogelijk iets van een rechtszaak, maar voorlopig lijkt dat ver weg.
pi_53417557
Ouders Madeleine krijgen opnieuw geld van miljonair
Uitgegeven: 23 september 2007 21:46
Laatst gewijzigd: 23 september 2007 21:47

LONDEN - De ouders van het in Portugal verdwenen Britse meisje Madeleine McCann krijgen financiële steun van een steenrijke Britse zakenman.

Dat heeft Brian Kennedy van de Latium Group in een verklaring bevestigd, aldus het Britse Sky News zondag.

Hij betaalt onder meer een topadvocaat en een officiële woordvoerder. Het stel geldt formeel als verdachte in de zaak.

Fonds

De Britse mediamagnaat Richard Branson heeft eerder 150.000 euro geschonken voor een fonds dat is bestemd voor de ouders van het meisje.

De omroep meldde ook dat de allereerste verdachte in deze zaak, een in Portugal wonende Brit, geen aanklacht hoeft te verwachten.

De politie zou geen enkel bewijs hebben gevonden dat deze Robert Murat in verband kan brengen met de verdwijning van Madeleine begin mei tijdens een vakantie in de Algarve.


Aldus nu.nl
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')