abonnement Unibet Coolblue
pi_53325494
quote:
SBS verwerft rechten Holland's Got Talent
20 September 2007 08:35: Herman Roggeveen

Ik denk dat elke internetter afgelopen zomer wel het filmpje van Britain's Got Talent met Paul Potts heeft gekeken. Niet zo knappe telefoonverkoper komt voor de immer kritische jury en je verwacht een afgang. Maar Paul trekt zijn mond open en een nieuwe operaster is geboren. Hoewel Paul nog pittige concurrentie krijgt van het 6-jarige supertalent Connie Talbot, wint hij de talentenjacht uiteindelijk op zijn sloffen. En nu komt het programma naar Nederland. Bij SBS 6 wel te verstaan.

Wanneer het programma op de buis komt, is nog niet duidelijk. Maar SBS heeft wel de uitzendrechten verworven.

Britain's Got Talent is uit het brein van Simon Cowell ontsproten, de bedenker van de Spice Girls en jurylid in American Idol en The X Factor. Uiteindelijk kwam de Amerikaanse variant America's Got Talent eerder op televisie. Beide shows waren een doorslaand succes. Het idee is dat iedereen die denkt talent (op entertainment-gebied) te hebben, dit kan tonen aan een jury en een volle zaal publiek. De winnaar krijgt een bom duiten en een optreden voor een groots publiek. Paul Potts mocht zelfs voor de Britse koningin zingen.

In Nederland mochten de kandidaten van So You Wannabe a Popstar hun eerste auditie ook al meteen voor publiek doen. Datzelfde geldt voor het NCRV-programma Bijna Beroemd, alleen waren daarvoor al 25 kandidaten geselecteerd alvorens ze voor de echte jury mochten verschijnen. Bovendien ging het in die show niet zozeer om zangtalent, maar konden ook superlenige mensen of (met alle respect) freakshows zich melden.
Jezus, nog een talentenshow. Tuurlijk zijn het allemaal stuk voor stuk populaire programma's uit het buitenland, maar daar hebben ze ook een veel grotere populatie om dit soort programma's 'lopende' te houden, met echte talentvolle mensen. En niet een dozijn wat een mediahype van 1 singletje en een maand lang tv opvulling kan veroorzaken, nadat ze zo'n programma hebben gewonnen.

Is er nog wel plaats voor nog een talentenjacht? Ik zou dan eerder willen zien dat ze de rechten van de Engelse of Amerikaanse shows kopen, en die tegelijk met het lopende seizoen uitzenden. Misschien iets minder binding met de kandidaten, maar wel veel meer talent.
pi_53325719
sbs6 campingzender
  vrijdag 21 september 2007 @ 14:59:33 #3
191980 jurgen.
Sarang Mi lobi
pi_53357377
precies. Goedkope wegwerp onzin programma's zodat de kijker nog dommer en infantieler wordt
pi_53370224
Engelse/Amerikaanse show is fantastisch.

Maarre... die show van de NCRV was al een kleine variant erop en dat was ronduit bagger.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 09:44:06 #5
3767 Herald
Come get some
pi_53661580
na Idols hebben ze zelf toch ook zoiets geprobeert met D'r op of d'r onder
quote:
Geheel volgens de huidige tv-trend lanceert ook SBS6 een talentenjacht op tv. Twee dagen na de finale van Idols (RTL4) begint SBS6 op 10 maart met D'r op of D'r Onder. Dat programma is elke werkdag tussen 19.25 en 20.00 uur te zien.
Het door Endemol geproduceerde programma beperkt zich niet tot zangtalenten alleen. Mensen die kunnen ,,dansen, toveren, jongleren of een ander vermakend talent hebben'', zijn volgens de zender ook welkom. Ze krijgen de kans zich gedurende dertig seconden op tv waar te maken. Een deskundige jury bepaalt na die tijdspanne of zij het optreden met maximaal drie minuten verlengen of niet. Per presterende seconde verdient het talent een euro.

De vaste jury van D'r op of D'r Onder zal bestaan uit musicalster Chantal Janzen (Saturday Night Fever), cabaretier Bavo Galema en castingdirector Harry Klooster, zo bracht het commerci?le station dinsdag naar buiten. Verder schuift er wekelijks een wisselend jurylid aan. Elke week wordt er door de kijkers een weekwinnaar uitgeroepen.
bron: ANP 2003
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_56455290
quote:
'Inge Ipenburg in jury SBS-talentenjacht Got Talent'
01 Februari 2008 10:29: Herman Roggeveen

Over enkele weken begint SBS 6 aan Got Talent, de nieuwste tv-zoektocht naar entertainment talent. Nu heeft SBS 6 al meerdere tv-zoektochten verricht en aan juryleden geen gebrek, maar de zender lijkt toch weer met een nieuwe troef te willen komen. Na de charmant onhandige Marc Forno en de naïeve Erik Hulzebosch zou de zender zijn oog hebben laten vallen op soapbitch Inge Ipenburg.

RTL Boulevard meldde gisteren dat Ipenburg zitting heeft in de jury naast beroepsjurylid Henkjan Smits. Got Talent heeft doorgaans drie juryleden, dus op zich is er nog een plekje voor dat andere beroepsjurylid, Marc Forno.

Ipenburg draait al decennia mee in het acteervak, maar brak bij het grote publiek door als Martine Hafkamp in soap Goede Tijden Slechte Tijden, waar ze enkele jaren terug nog een comeback maakte. Inmiddels is ze al weer geruime tijd uit de soap en deed ze mee aan Wie is de Mol?. Ook was ze één van de eerste BN'ers die stond te popelen om mee te doen aan Dancing with the Stars, iets waar ze pas in een later stadium voor werd gevraagd.

Ipenburg verrichte werkzaamheden in verschillende onderdelen van de entertainment-business, wat haar zitting in de jury zou rechtvaardigen. Volgens mij is het ook wel iemand die aardig kan verwoorden waarom iemand goed of niet goed is. Ben benieuwd of het gerucht dat Boulevard opving, klopt.

Mocht het doorgaan, dan schaart ze zich in het rijtje van vrouwelijke juryleden Jerney Kaagman, Marianne van Wijnkoop en Babette Labeij. Got Talent is de show waar Paul Potts in Engeland mee doorbrak als operazanger. Hij verkocht inmiddels meer dan 1 miljoen cd's.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 13:02:57 #7
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_56456584
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:22 schreef vanBnaarC het volgende:
sbs6 campingzender
Idd, campingzender
  vrijdag 1 februari 2008 @ 17:00:45 #8
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_56461989
Het lijkt alsof ze tegenwoordig nog maar met 2 soorten programma's komen: Talentenjachten voor Sterren (dansen, schaatsen, zingen) en talentenjachten voor de Gewone Nederlander .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_56462953
Zag al een oproep op de site staan..
pi_56462978
Pff nog maar zo'n kamperprogramma erbij.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_56476589
Neeee. Britain's got talent was zeer vermakelijk, maar als SBS dit gaat uitvoeren.
voyeurism is participation
pi_56598737
quote:
Gerard Joling presenteert Holland’s Got Talent

Gerard Joling presenteert vanaf april de nieuwe show Holland’s Got Talent op SBS 6. De tv-zender spreekt van de “grootste talentenjacht ooit in Nederland gehouden“. Holland’s Got Talent biedt een podium aan iedereen die denkt met zijn of haar talent het Nederlandse publiek te kunnen vermaken. “Holland’s Got Talent is geheel gebaseerd op het internationale hitformat dat eerder in onder andere Amerika en Engeland te zien was en waar het ongelooflijk hoge kijkcijfers haalde.”

In Holland’s Got Talent kan iedereen die denkt een talent te hebben, dat komen bewijzen op het podium van Holland’s Got Talent. “Goochelaars, dansers, acrobaten, zangers, jongleurs, illusionisten, komieken, buiksprekers, kortom iedereen die denkt in de voetsporen van Paul Potts (winnaar Britain’s Got Talent) te kunnen treden, is welkom in deze amusementshow op SBS 6“, aldus een woordvoerder.

Gerard Joling presenteert de gloednieuwe show vanaf april, Henkjan Smits zal de rol van juryvoorzitter op zich nemen. De overige juryleden worden binnenkort bekendgemaakt. De eerste audities vinden plaats vanaf de tweede helft van februari.

Paul Potts (zie foto) was de winnaar van de Britse variant Britain’s Got Talent. In de ex-telefoonverkoper bleek een groot operazanger verscholen te zitten die zowel de jury als de kijkers in tranen achterliet. Inmiddels reist Paul Potts de hele wereld over en heeft hij een zeer succesvol album uitgebracht. Holland’s Got Talent wordt geproduceerd door televisieproducent Blue Circle, een onderdeel van RTL Group.
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2008 @ 11:46:21 #13
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56600102
Ik ben al die talenten-reality-massapublieks shows eigenlijk wel zat . SYWBAP, Uri Geller, Dansen op het ijs, Dancing Queen, de Afvallers en dan nu weer Hollands Got Talent. Kotst SBS zichzelf niet eens een keertje uit? . Ik heb ze geen van allen ooit helemaal afgekeken, totaal neit leuk .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_56603168
TV sterft uit....

Weer een of andere talentenjacht. :x
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:53:39 #15
3767 Herald
Come get some
pi_56859290
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:46 schreef Skaai het volgende:
Ik ben al die talenten-reality-massapublieks shows eigenlijk wel zat . SYWBAP, Uri Geller, Dansen op het ijs, Dancing Queen, de Afvallers en dan nu weer Hollands Got Talent. Kotst SBS zichzelf niet eens een keertje uit? . Ik heb ze geen van allen ooit helemaal afgekeken, totaal neit leuk .
inderdaad, hoop dat SBS6 nooit aan internet begint, anders zouden ze een forum maken vol onderwerpen als "users dansen op het ijs" "users zingen voor de cam" "users aan de lijn" "users en hun partner" "users en hun hond"
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_56860051
Kan SBS6 niet eens een keer met iets nieuws komen?

SBS6
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:17:20 #17
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_56864173
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:22 schreef vanBnaarC het volgende:
sbs6 campingzender
Precies het wordt steeds erger...
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_57224388
quote:
Patricia Paay in jury Holland’s Got Talent

Patricia Paay is één van de juryleden in het nieuwe programma Holland’s Got Talent op SBS 6. Samen met voorzitter Henkjan Smits en een nader bekend te maken derde jurylid zal zij de kandidaten aan de talentenshow van kritiek voorzien. Dat heeft SBS 6 vandaag laten weten. Gerard Joling presenteert in april de eerste uitzending. “Holland’s Got Talent biedt hét podium aan iedereen die denkt met zijn of haar talent het Nederlandse publiek te kunnen vermaken“, legt een woordvoerder uit.

Holland’s Got Talent is volgens SBS 6 “de grootste talentenjacht ooit in Nederland gehouden.” Iedereen die denkt een talent te hebben, kan dat komen bewijzen op het podium van Holland’s Got Talent. “Goochelaars, dansers, acrobaten, zangers, jongleurs, illusionisten, komieken, buiksprekers, kortom iedereen die denkt in de voetsporen van Paul Potts (winnaar Britain’s Got Talent) te kunnen treden, is welkom in deze amusementshow op SBS 6“, laat de woordvoerder weten.

Holland’s Got Talent is geheel gebaseerd op het internationale hitformat dat eerder in onder andere Amerika en Groot-Brittannië te zien was. Paul Potts was de winnaar van de Britse variant. In de ex-telefoonverkoper bleek een groot operazanger verscholen te zitten die zowel de jury als de kijkers in tranen achterliet.

De nieuwe amusementshow Holland’s Got Talent is vanaf april wekelijks te zien op SBS 6 en wordt gepresenteerd door de populaire Gerard Joling.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 17:56:05 #19
88233 Steve
Still the best.
pi_57225937
Paay. Joling. Smits.
Ik vraag me af of het net zo leuk gaat worden als de US/UK versies.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 7 maart 2008 @ 18:00:11 #20
101884 PeRi
Allons-y!
pi_57226026
Zal wel niet.
Whatever I want.
pi_57226469
Het zal wel gelijkwaardig worden aan dat programma van de KRO/NCRV toen met dinges, Jochem Willem Wever en ... ?
pi_57226555
Ja met jochem en jetske.

Was gewoon EXACT een kopie alleen 't stemmen & jury was anders.

Was volgens mij niet een REUZE succes. Lars Nijman won dat.

Filmpje: http://www.bijnaberoemd.ncrv.nl/
pi_57228439
Er lijkt me geen kont aan.
pi_57292908
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:53 schreef shiNinG_staR het volgende:
Er lijkt me geen kont aan.
Mij lijkt het wel tof juist !
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  dinsdag 11 maart 2008 @ 10:34:17 #25
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57301744
Ik kom hier natuurlijk nooit.
Maar toevallig zag ik in de krant een artikel staan over dit programma in spe. Dit kunnen jullie zo'n beetje verwachten.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')