abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 23 september 2007 @ 11:52:28 #276
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53401266
Eigenlijk moet je alles wat in de Britse pers verschijnt met een kilo zout nemen en beseffen dat die informatie vooral gevoed wordt door de PR-machine van de McCanns. Maar ja, wij lezen nu eenmaal over het algemeen beter Engels dan andere talen, dus volgen we ook vooral die berichten.

De berichten spreken elkaar ook tegen. Nu komt er ineens dit bericht:
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:29 schreef Suko het volgende:

En verder is het British forensic experts niet blij met wijze waarop er met de reslutaten van de testen is omgegaan: "British forensic experts have sent Portuguese police an email angrily complaining at the way evidence in the Madeleine McCann inquiry has been 'wildly misused', according to sources close to the investigation. The Forensic Science Service criticises detectives for overplaying the results of its tests and leaking information – most of it inaccurate, it claims – to the Portuguese media."
Terwijl het vorige week nog zo was:
quote:
Is anyone else confirming these reports?
(over het forensische bewijs dat in de auto is gevonden - Jane)

Sources in Britain who are assisting the Portuguese investigation have agreed that there is “significant” scientific evidence linking Mr and Mrs McCann to their daughter’s death. However, Portuguese officers took the highly unusual step of publicly denying a report which was allegedly based on sources in Britain.
http://www.timesonline.co(...)e/article2422967.ece
Je moet je echt afvragen hoe de berichten ineens zo kunnen veranderen. Ik zou bijna medelijden krijgen met de Portugese politie die het inmiddels moet opnemen tegen ongeveer de volledige Britse natie.

Kilo's zout, mensen!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_53401410
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Ow Daar gaat mijn visie.

Maar kon ze ook vertellen of ze nog leefde?
volgens die dame is ze dood, over de rotsen in zee gegooid .. en ja ze zijn er geweest, die 100.000 Nderlanders die dat hadden betaald rings a bell ? Ze zijn zelf gaan kijken naar de stromingen daar, uitrekenen waar een lijk aan land moest spoelen, maar naar een tijdje wachten en niets was het ineens een foutje aan hun kant, verkeerd berekend

het is btw trouwens lastig om achteraf vast te stellen wie hiermee het eerst kwam op te proppen, op de site van de voorvechter van het paranormale, kovandijkverteld, gaat het weer over een niet met name te noemen bron waaruit hij het gehoord zou hebben
pleased to meet you
pi_53401429
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:42 schreef moussie het volgende:

[..]

dus omdat het op een of andere vage site staat neem jij maar aan dat het waar is ?

fyi, de suggestie dat Maddie autistisch zou zijn komt van die ene paranormale dame van strongwood, net als het verhaal dat Maddie's vader een hoge pief zou zijn bij de vrijmetselaars
De ouders hebben zelf later toegegeven dat Mams opvoedingsproblemen had met Maddy.
Dus zo fout zat die paranormale dame niet.

Er is ook op die vage site te lezen dat een paranormaal persoon een brief heeft geschreven aan de Amsterdamse politie over de vindplek van Maddy. Twee Nederlandse verslaggevers: Coen Springelkamp en Johan v.d. Dongen zijn afgereisd naar de plek. De McCans waren woedend.

Of zou het allemaal verzonnen zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mickmek op 23-09-2007 12:13:36 ]
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
pi_53401493
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:52 schreef Jane het volgende:
Eigenlijk moet je alles wat in de Britse pers verschijnt met een kilo zout nemen en beseffen dat die informatie vooral gevoed wordt door de PR-machine van de McCanns. Maar ja, wij lezen nu eenmaal over het algemeen beter Engels dan andere talen, dus volgen we ook vooral die berichten.

De berichten spreken elkaar ook tegen. Nu komt er ineens dit bericht:
[..]

Terwijl het vorige week nog zo was:
[..]

Je moet je echt afvragen hoe de berichten ineens zo kunnen veranderen. Ik zou bijna medelijden krijgen met de Portugese politie die het inmiddels moet opnemen tegen ongeveer de volledige Britse natie.

Kilo's zout, mensen!
heeel veeel kilo's .. ik ben van de kruiwagens overgestapt op bestelauto's, en de vrachtwagen staat al klaar
pleased to meet you
pi_53401538
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:32 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Autistische kinderen hangen heel erg aan regelmaat, vaste patronen, rust, bekende gezichtgen etc. Als Maddie autistisch is en ze is meegenomen door een vreemde man, is dat nóg meer reden tot grote paniek. Ik denk dat de ouders dat wel meteen verteld zouden hebben.
Paniek is paniek.
quote:
Ook PR-technisch is dit weer zo'n element (zelfs als het een lichte vorm van autisme betreft, of een 'moderne' vorm van autisme, waarmee ik bedoel dat tegenwoordig inderdaad halve schoolklassen met het predikaat 'autisme' of 'ADHD' thuis komen) waarover de McCanns open hadden moeten zijn. Nooit dingen verzwijgen, omdat het later altijd tegen je gebruikt zal worden.
[..]
Ik zie het autisme nergens bevestigd en ook niet dat het bewust verzwegen is. In lichte vorm is dat ook niet het eerste waar je aan denkt. Je kind is weg. Paniek.
quote:
Heeft volgens mij vooral te maken met de scholen, in het bijzonder de 'witte' scholen die financieel baat hebben bij dit soort kinderen - het zogenaamde 'rugzakjessysteem'. Een kind met een rugzakje (ADHD, autisme, etc.) levert de school extra punten op, net als zwarte kinderen. Uit mijn hoofd: ik dacht dat een zwart kind 9 punten oplevert, tegen een wit kind van 2 punten - of nog minder, als het ouders met een hoge opleiding heeft. Maar heeft dat witte kind een aandoening, dan komen er meteen 7 punten bij. Dat tikt lekker aan. Een school kan van dat extra geld een remedial teachter aantrekken, of bijzonder materiaal, of wat dan ook. De school van mijn kinderen, binnenstad Amsterdam, is spierwit. Omdat ze kennelijk niet wegkwamen met 'leerproblemen', is er nu een speciaal programma voor 'hoogbegaafden' gestart: de halve school is opeens hoogbegaafd. Pathetisch. Al die ouders die met zo'n van pijn vertrokken gezicht zeggen: "Petertje is hoogbegaafd, we begrijpen nu eindelijk waarom hij zich zo misdraagt. Hij heeft het gewoon ontzettend moeilijk ." Maar ook daar zit een tactiek achter, want de school krijgt dus wél extra punten voor al die hoogbegaafden, en dus extra geld. Dit is een heel Nederlands fenomeen, ik weet niet hoe dat werkt op Engelse scholen.
Dit wist ik niet. Wel treurig.
Overigens gaat het hier niet op omdat het een wit dorp is. Er woont precies 1 donkere meneer.
pi_53401716
quote:
Op zondag 23 september 2007 12:02 schreef moussie het volgende:

[..]

heeel veeel kilo's .. ik ben van de kruiwagens overgestapt op bestelauto's, en de vrachtwagen staat al klaar




En daar drie van. .
pi_53402043
quote:
[
dus omdat het op een of andere vage site staat neem jij maar aan dat het waar is ?
De berichtgevingen die achteraf fout blijken te zijn worden anders op die site wel gecorrigeerd. (Heb ik trouwens ook gedaan met een van mijn vorige berichten).
Dat kun je van veel taboids niet zeggen, die schrijven vaak ook maar wat.

Paragnosten heb ik niet zoveel mee op, maar waarom niet proberen?

Vage berichtgeving uit onduidelijke bronnen heb ik ook niets mee overigens. Iedereen kan wel van alles schrijven.

Er zit vermoedelijk voorlopig niet veel anders op dan de resultaten van het FSS af te wachten.
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
pi_53402252
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:52 schreef Jane het volgende:
Eigenlijk moet je alles wat in de Britse pers verschijnt met een kilo zout nemen en beseffen dat die informatie vooral gevoed wordt door de PR-machine van de McCanns. Maar ja, wij lezen nu eenmaal over het algemeen beter Engels dan andere talen, dus volgen we ook vooral die berichten.

De berichten spreken elkaar ook tegen. Nu komt er ineens dit bericht:
[..]

Terwijl het vorige week nog zo was:
[..]

Je moet je echt afvragen hoe de berichten ineens zo kunnen veranderen. Ik zou bijna medelijden krijgen met de Portugese politie die het inmiddels moet opnemen tegen ongeveer de volledige Britse natie.

Kilo's zout, mensen!
Heb ik ook ernstig last van, de ene week wordt het ene verteld, de andere week, of zelfs per dag, is het nieuwsbericht weer helemaal anders. Komt deels ook welke bronnen er worden geciteerd. Sources 'close to' zijn in principe 'gekleurd.' Hear say, quootjes via via zijn al helemaal niet accuraat. Het enige wat waar is zijn die rijke personen die melden geld te doneren, en mensen die rechtstreeks met het onderzoek te maken hebben. Nou, daarmee krijg je de bladen niet mee vol, want vooral uit de laatste hoek komt heel weining informatie.

Ik ben dan ook van plan alleen nog serieuze kranten te citeren, want sources close to etc worden vermoeiend en blijkt het nieuws iets anders te liggen en krijg je de volgende dag onkenningen enz, wederom bladvulling. Alleen nieuws uit de Gauardian, Indipendent, The Times, BBC, Daily Telegraph (en in zekere mate de Daily News) zijn in mijn optiek citaarbaar, ook onder voorbehoud hoor, heb daarin ook wel eeens foutjes ontdekt, wordt dan wel saaier maar aan slap geouweneel hebben we ook niks.

Maar uit een een aritkel , eerder gepost vanmorgen, uit de Gaurdian vind ik dit wel interessant: "Tomorrow, in an ironic reversal of the UK media invasion of Praia da Luz, a number of Portuguese journalists who have been covering the McCann case are due to arrive in Britain and make their way to Rothley for a scheduled press conference on the case." Kan nog 'leuk worden.'
pi_53402773
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:59 schreef Mickmek het volgende:

[..]

De ouders hebben zelf later toegegeven dat Mams opvoedingsproblemen had met Maddy.
Dus zo fout zat die paranormale dame niet.
nou, opvoedingsproblemen zou ik dat niet noemen, en zover ik weet hebben de ouders dat ookniet gedaan .. het kind had kolieken toen zij klein was, een echte huilbaby, en had daarom veel aandacht nodig, ik begrijp uit de verhalen dat Kate het eerste halve jaar zowat 24/7 met haar moest lopen .. dat is dus, uitgaand van eigen ervaringen, een half jaar onregelmatig en te weinig slapen, erg vermoeiend. En als de huilfase over is, het darmstelsel word wat minder gevoelig, de kolieken gaan over, dan blijft het kind toch die aandacht vragen, dat stapje terug is moeilijk voor een kleintje en dat terwijl jij als ouder snakt naar een beetje rust ..
dus ja, het is best moeilijk, maar geen probleem
quote:
Er is ook op die vage site te lezen dat een paranormaal persoon een brief heeft geschreven aan de Amsterdamse politie over de vindplek van Maddy. Twee Nederlandse agenten zijn afgereisd naar de plek en vonden een handdoek uit.......... The Ocean Club. De McCans waren woedend.

Of zou het allemaal verzonnen zijn.
dat is die brief aan de Telegraaf, net als bij de eerdere bij die belgische meiden, Nathalie en Stacy, gestuurd door strongwood zoals later boven kwam .. en ze zijn idd samen met de portugeese politie met honden in het door hun aangegeven gebied met honden aan het zoeken geweest en hebben die handdoek gevonden .. hoe die daar gekomen is, geen idee, misschien zelf neergelegd .. het heeft iig verder niets opgeleverd behalve dat we nu weten dat zowel deze brief als ook die in België toen uit die hoek vandaan komt
en ja, de McCanns waren woedend, zou iedere weldenkend mens zijn toch .. stel je voor jou kind word vermist en de politie verspild dagen met zoeken tgv aanwijzingen in een anonieme brief, en dan vindt je uit dat die aanwijzingen uit een zak gedroomde lucht komen .. zo direct halen ze Char er ook nog bij .. ik voel een M, ja ja zeker, een M .. hmmmz ..
pleased to meet you
pi_53402795
quote:
Op zondag 23 september 2007 12:11 schreef Stali het volgende:

[..]



[afbeelding]

En daar drie van. .
hey .. da's nog eens een monstertruck .. lol
pleased to meet you
  Overall beste user 2022 zondag 23 september 2007 @ 13:11:25 #286
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_53403119
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:23 schreef Suko het volgende:
ze hadden ook iemand uit de crèche kunnen kiezen als oppas,
Dat stellen de meeste creches niet op prijs.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 23 september 2007 @ 13:19:15 #287
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53403345
(thanks, 't was gezellig, en laat! ben weer boven water)
quote:
In my 38 years of police and private security work all over the world I've never known anything like the disappearance of Madeleine McCann.

To the outsider it has all the ingredients of a classic Agatha Christie-style whodunit - but in reality it's far more complex and heartbreaking, because it involves the disappearance of a little girl.

I spent a week in Praia da Luz where Madeleine went missing, "walking the shop floor" as I call it, going over the available evidence and unearthing some startling new information about the case. And in what will surely be another hammer-blow to the McCanns' hopes of finding their little daughter, I've discovered from lengthy talks with my barrister contact that Portuguese investigators have unofficially abandoned the hunt for Madeleine's alleged abductor.

There is now NO detective work being carried out by Portuguese police to link anyone other than the McCanns to Maddie's disappearance. Officially, they say they're continuing the search for an abductor. But their policy is now to only respond to sightings reported to them by Europol and Interpol.

The officers leading the investigation are pinning their hopes on the DNA evidence, getting some sort of confession from the McCanns or their friends, or finding Madeleine's body.

They remain convinced of her parents' guilt, apparently unwilling to consider another scenario, even as their "house of cards" case collapses around them. Another fresh revelation that undermines the Portuguese effort is that police also failed to take DNA samples from Madeleine's little brother Sean, two, and his twin sister, Amelie, until their parents were made "arguidos", or suspects, just over two weeks ago. This failure has seriously undermined the whole forensic case against the McCanns. It means early forensic work is flawed and needs to be re-examined. A process that could take months.
Bron: http://www.sundaymirror.c(...)ddie-98487-19833576/

Verdriet!

Hopelijk stelt deze man het een beetje al te zwartgallig voor en zijn de bronnen die hij heeft niet al te accuraat want anders zie ik het idd nog lang iet opgelost worden.
het zal toch niet dat alle hoop is gevestigd op die DNA testen die nog onderweg zijn?
be nice or go away
  zondag 23 september 2007 @ 13:20:44 #288
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53403386
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat stellen de meeste creches niet op prijs.
In overleg kan een hele hoop natuurlijk, als ze het netjes spelen en vragen of er misschien een oplossing is dan zie ik niet waarom het een en ander niet opgelost kan worden met de creche.
be nice or go away
pi_53403522
quote:
[
dat is die brief aan de Telegraaf, net als bij de eerdere bij die belgische meiden, Nathalie en Stacy, gestuurd door strongwood zoals later boven kwam .. en ze zijn idd samen met de portugeese politie met honden in het door hun aangegeven gebied met honden aan het zoeken geweest en hebben die handdoek gevonden .. hoe die daar gekomen is, geen idee, misschien zelf neergelegd .. het heeft iig verder niets opgeleverd behalve dat we nu weten dat zowel deze brief als ook die in België toen uit die hoek vandaan komt
en ja, de McCanns waren woedend, zou iedere weldenkend mens zijn toch .. stel je voor jou kind word vermist en de politie verspild dagen met zoeken tgv aanwijzingen in een anonieme brief, en dan vindt je uit dat die aanwijzingen uit een zak gedroomde lucht komen .. zo direct halen ze Char er ook nog bij .. ik voel een M, ja ja zeker, een M .. hmmmz ..
Die handdoek bleek volgens die website later toch niet uit The Ocean Club te zijn gekomen.
Ik heb het bericht alweer gecorrigeerd. Beetje te snel gelezen.

In de eerste plaats had ik nooit mijn 3 kinderen die zooo jong waren, alleen gelaten en al helemaal niet om te gaan zuipen met vrienden in een vreemd land met de deur open tegen brandgevaar.

Qualilty time, tijdens de vakantie met de kinderen? De kinderen werden regelmatig aan hun lot overgelaten, dus modelouders waren het zeker niet.

Als mijn kind niet in haar bedje had gelegen had ik in de eerste plaats niet meteen aan een ontvoering gedacht als alleen de oudste niet in haar bedje had gelegen en meteen geroepen: "Ze hebben haar meegenomen".

Er zijn wel meer dingen die ik vermoedelijk anders had aangepakt daarom vind ik dat die mensen erg vreemd gehandeld hebben. Kan toch?

Echt bezorgde ouders grijpen naar mijn idee alles aan om hun kind terug te vinden, ook paragnosten en geven bovendien zoveel mogelijk informatie over het karakter en gedrag van zo'n kind.
Je kunt aanvankelijk wel in paniek zijn, maar je hebt toch regelmatig contact met de politie. Dan kom je toch de volgende dag met aanvullende info over het karakter en gedrag van zo'n kind? Als het meisje "gezocht" moet worden, is het wel handig te weten wat voor karakter/gedrag zo'n meisje heeft.
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
pi_53403582
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:20 schreef kahaarin het volgende:

[..]

In overleg kan een hele hoop natuurlijk, als ze het netjes spelen en vragen of er misschien een oplossing is dan zie ik niet waarom het een en ander niet opgelost kan worden met de creche.
dan nog is het een vreemde die je over een vreemde moet gaan adviseren
pleased to meet you
  zondag 23 september 2007 @ 13:39:10 #291
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53404000
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:25 schreef moussie het volgende:

[..]

dan nog is het een vreemde die je over een vreemde moet gaan adviseren
Dat klopt, maar op een gegeven moment heb je de verantwoordelijkheid over je kinderen, dan kun je besluiten je eigen aversie tegen vreemde oppas over te boord zetten en via een creche waar je je kinderen dagelijks naar toe brengt een verantwoordelijke baby-sit te vinden die weet dat je op een steenworp afstand van het restaurant waar je zit bent en instrueren dat ze/hij je moet bellen als 1 van de kinderen wakker wordt zodat je ze weer in slaap kan sussen, of je laat ze alleen zitten met de deur open en gokt er op dat alles goed gaat.
Natuurlijk moet je er niet van uit gaan dat je kind wordt ontvoerd en zaten ze vlakbij, het is gewoon geen ideale situatie om je 3 kids onder de 4 jaar alleen achter te laten.
Er werd, volgens de McCanns, een soort gevoel van veiligheid gesuggereerd door het resort en meerdere mensen deden het zoals zij, ze hadden de keus om niet te doen als 'meerdere mensen' en maatregelen kunnen nemen.
Natuurlijk weet ik dat degene die haar heeft laten verdwijnen de schuld draagt, volledig, je mag kinderen niet meenemen uit hun bed, basta.
Nu achteraf slaan ze zichzelf voor het hoofd dat ze het zo gedaan hebben, in mijn ogen hebben ze het die persoon erg makkelijk gemaakt, maar dat is ook het enige, ik zeg echt niet eigen schuld dikke bult maar heb wel een beetje twijfels bij hun inschattingsvermogen, een tikje naïef.
Ik ben echt een beetje afgestapt van mijn eerdere conclusie dat zij het hebben gedaan, als die laatste tests er zijn vernoed ik dat er wel meer duidelijkheid komt, hoop ik.
be nice or go away
pi_53404033
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:24 schreef Mickmek het volgende:

[..]

Die handdoek bleek volgens die website later toch niet uit The Ocean Club te zijn gekomen.
Ik heb het bericht alweer gecorrigeerd. Beetje te snel gelezen.

In de eerste plaats had ik nooit mijn 3 kinderen die zooo jong waren, alleen gelaten en al helemaal niet om te gaan zuipen met vrienden in een vreemd land met de deur open tegen brandgevaar.

Qualilty time, tijdens de vakantie met de kinderen? De kinderen werden regelmatig aan hun lot overgelaten, dus modelouders waren het zeker niet.

Als mijn kind niet in haar bedje had gelegen had ik in de eerste plaats niet meteen aan een ontvoering gedacht als alleen de oudste niet in haar bedje had gelegen en meteen geroepen: "Ze hebben haar meegenomen".

Er zijn wel meer dingen die ik vermoedelijk anders had aangepakt daarom vind ik dat die mensen erg vreemd gehandeld hebben. Kan toch?
ojee .. dat stuk morele verontwaardiging van "ik zou dat nooit hebben gedaan" hebben we al kamerbreed gehad .. ik heb eerlijk gezegd weinig zin om dat te herhalen .. feit is dat vrijwel iedereen dat doet in de Mark Warner Resorts, dat is nou juist hun successformule .. samen met de kids op vakantie en toch wat tijd hebben voor jezelf
quote:
Echt bezorgde ouders grijpen naar mijn idee alles aan om hun kind terug te vinden, ook paragnosten en geven bovendien zoveel mogelijk informatie over het karakter en gedrag van zo'n kind.
Je kunt aanvankelijk wel in paniek zijn, maar je hebt toch regelmatig contact met de politie. Dan kom je toch de volgende dag met aanvullende info over het karakter en gedrag van zo'n kind? Als het meisje "gezocht" moet worden, is het wel handig te weten wat voor karakter/gedrag zo'n meisje heeft.
misschien dat de ouders er anders over gedacht zouden hebben als deze paragnost zich met naam en toenaam had gemeld bij de politie ipv een anonieme krabbel aan een sensatiekrant ?
Voor de rest weten we ook niet wat de ouders nou wel of niet aan de politie hebben verteld, daar mag namelijk niet over gepraat worden
pleased to meet you
pi_53404098
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:39 schreef kahaarin het volgende:
Nu achteraf slaan ze zichzelf voor het hoofd dat ze het zo gedaan hebben, in mijn ogen hebben ze het die persoon erg makkelijk gemaakt, maar dat is ook het enige, ik zeg echt niet eigen schuld dikke bult maar heb wel een beetje twijfels bij hun inschattingsvermogen, een tikje naïef.
heb je dat eerste interview van ze gezien, eind mei ergens .. daar zeiden ze dat dus woordelijk .. hoe hebben we ooit kunnen denken dat het veilig is, hoe konden wij zo naïef zijn

/edit .. even erbij gezocht .. met dank aan Viking84

http://www.youtube.com/watch?v=oIT31Is_Av8

http://www.youtube.com/watch?v=N44SSvIcDvA&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=SW2SBmTNP3w&mode=related&search=
pleased to meet you
  zondag 23 september 2007 @ 13:46:50 #294
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53404204
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:43 schreef moussie het volgende:

[..]

heb je dat eerste interview van ze gezien, eind mei ergens .. daar zeiden ze dat dus woordelijk .. hoe hebben we ooit kunnen denken dat het veilig is, hoe konden wij zo naïef zijn
Nee of ik kan het me niet herinneren, , ik denk dat ze daar wel een punt maakten, blijft een feit dat degene die het heeft gedaan schuldig is en dat de politie de taak heeft alles behoorlijk uit te zoeken, maar misschien is dat wel weer een beetje naïef van mij....

Edit: dankjewel moussie en viking84.
be nice or go away
  zondag 23 september 2007 @ 14:15:13 #295
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53405035
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:39 schreef kahaarin het volgende:

Ik ben echt een beetje afgestapt van mijn eerdere conclusie dat zij het hebben gedaan, als die laatste tests er zijn vernoed ik dat er wel meer duidelijkheid komt, hoop ik.
Zonder flauw te willen zijn, maar die conclusie kunnen wij natuurlijk ook helemaal niet trekken. Net als dat we niet de conclusie kunnen trekken dat Madeleine ontvoerd is. We weten het gewoon niet.

Ikzelf heb nog steeds hele grote twijfels bij het ontvoeringsverhaal. Gewoon omdat die ontvoerder dan zo ontzettend veel onnodige risico's heeft genomen. Dat de trap naar de patio direct uitkomt op de openbare weg (gelukkig hebben we daar eindelijk uitsluitsel over ), heeft die twijfels alleen maar bevestigd. Als je gezien wordt terwijl je met een kind een raam uitstapt, of een kind door een raam aangeeft, dan is er een hele grote kans dat een getuige zich dat later herinnert, ookal trekt 'ie misschien niet gelijk aan de bel. Als je met een kind door een deur komt en een trapje afloopt (en een auto instapt?), is die kans veel kleiner. Simpelweg omdat het niet normaal is om met een kind een raam uit te stappen en vreemde dingen worden nu eenmaal sneller herinnerd.
Als de ontvoerder al in het appartement was toen Gerry binnenkwam (wat Gerry nu denkt) en daardoor in paniek is geraakt, wilde vluchten en het raam heeft genomen, dan verwacht ik dat hij alleen zou zijn vertrokken en Madeleine had achtergelaten. Mét Madeleine was de weg via de patio in alle gevallen sneller én 'veiliger'. Of je raakt zodanig in paniek omdat je bijna betrapt bent, dat je vlucht, óf je zet je plan door en doet het alsnog op de minst risicovolle manier.
Nou ja, zo denk ik erover. Ernstige twijfels bij het ontvoeringsscenario dus. En als er dan ook nog forensische aanwijzingen blijken te zijn die een andere richting in wijzen, dan vind ik het volkomen terecht dat daar onderzoek naar wordt gedaan. En de publieke verontwaardiging in de UK volkomen misplaatst.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 23 september 2007 @ 14:21:25 #296
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53405186
quote:
A witness has told police he believes he saw Madeleine McCann in Morocco.

It has been revealed that a British tourist contacted police to say he saw a little girl, resembling the missing four-year-old, at a petrol station in Marrakesh.

His testimony was identical to that of another tourist, Norwegian Marie Pollard, 45, who claimed she was "100 per cent convinced" she saw Madeleine at the same spot.

Both accounts of a little blonde girl standing near a man and asking him in English: "When can I see my mummy?" were given to the police independently without knowledge of each other.

The police failed to follow up either at the time they were reported.

When they did finally check out the leads, they found the garage's CCTV tape had been erased and didn't bother interviewing staff, according to the Sunday Mirror.

The second witness, who is from Yorkshire, was on holiday in Morocco days after Madeleine disappeared in Portugal on 3 May.

It was only when he returned to Britain that he realised the significance of what he had seen and called the police.

Pollard told the Sunday Mirror last night: "I still haven't been interviewed by Portuguese police and we're four-and-a-half months on.

"If this man saw Madeleine as well it adds weight to what I saw and proves I'm not going mad."

attention was drawn straight to her.

"She was a sweet, blonde-haired girl with a very cute face.

"She was wearing blue pyjamas with a little pink-and-white pattern, maybe flowers, on her top.

"She was standing alone with a man. She looked sad and a little lost.

"The man didn't look like her father. He was between 35 and 40, with dark brown hair, not very tall.

"She looked at me and then spoke to him, something like, 'Can I see Mummy soon?'. I don't think he responded."

This follows reports that British forensic experts have sent Portuguese police an email angrily complaining at the way evidence in the inquiry has been "wildly misused", according to sources close to the investigation.
Het dikgedrukte gedeelte weer een schep zout, maar 2 verschillende getuigen die haar hebben gezien en haar woorden allebei citeren zonder dat ze elkaar kennen?
Laat interpol en europol er aub op duiken, ze is nu gesignaleerd in een ander land dan waar ze vandaan is ontvoerd, als ze het echt was dan moet er nu actie komen, ze is natuurlijk erg gevaarlijk voor degene die haar heeft, dit geeft me echt een naar gevoel.
Beter dat ze weer een keer achter de verkeerde tip aangaan dan het risico nemen dat ze voorgoed verdwijnt.

Blijkbaar ook gezien door een Noorse vrouw: http://www.int.iol.co.za/index.php?set_id=1&click_id=3&art_id=nw20070923083242126C986926

[ Bericht 5% gewijzigd door kahaarin op 23-09-2007 15:09:42 ]
be nice or go away
  zondag 23 september 2007 @ 14:27:14 #297
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53405342
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:15 schreef Jane het volgende:

[..]

Zonder flauw te willen zijn, maar die conclusie kunnen wij natuurlijk ook helemaal niet trekken. Net als dat we niet de conclusie kunnen trekken dat Madeleine ontvoerd is. We weten het gewoon niet.

Ikzelf heb nog steeds hele grote twijfels bij het ontvoeringsverhaal. Gewoon omdat die ontvoerder dan zo ontzettend veel onnodige risico's heeft genomen. Dat de trap naar de patio direct uitkomt op de openbare weg (gelukkig hebben we daar eindelijk uitsluitsel over ), heeft die twijfels alleen maar bevestigd. Als je gezien wordt terwijl je met een kind een raam uitstapt, of een kind door een raam aangeeft, dan is er een hele grote kans dat een getuige zich dat later herinnert, ookal trekt 'ie misschien niet gelijk aan de bel. Als je met een kind door een deur komt en een trapje afloopt (en een auto instapt?), is die kans veel kleiner. Simpelweg omdat het niet normaal is om met een kind een raam uit te stappen en vreemde dingen worden nu eenmaal sneller herinnerd.
Als de ontvoerder al in het appartement was toen Gerry binnenkwam (wat Gerry nu denkt) en daardoor in paniek is geraakt, wilde vluchten en het raam heeft genomen, dan verwacht ik dat hij alleen zou zijn vertrokken en Madeleine had achtergelaten. Mét Madeleine was de weg via de patio in alle gevallen sneller én 'veiliger'. Of je raakt zodanig in paniek omdat je bijna betrapt bent, dat je vlucht, óf je zet je plan door en doet het alsnog op de minst risicovolle manier.
Nou ja, zo denk ik erover. Ernstige twijfels bij het ontvoeringsscenario dus. En als er dan ook nog forensische aanwijzingen blijken te zijn die een andere richting in wijzen, dan vind ik het volkomen terecht dat daar onderzoek naar wordt gedaan. En de publieke verontwaardiging in de UK volkomen misplaatst.
Je weet nooit hoe gebrand zo'n gek is op dat meisje, gelukkig kan ik me niet inleven in iemand die dit soort dingen doet.
En idd we weten het niet, daarom is het nu juist goed om je meningen en vermoedens uit te spreken zodat je misschien een, voor je zelf, helderder beeld krijgt.
Dat dikgedrukte deel is gewoon waar, de politie moet alles nazoeken, ook de eventuele betrokkenheid van de ouders, ik sluit in deze ook niets uit, ze kunnen er alsnog wat mee te maken hebben, ik ben er echter niet meer voor 100% van overtuigd, er zijn imho teveel dingen niet onderzocht en niet geverfiëerd.
be nice or go away
pi_53406931
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:21 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Het dikgedrukte gedeelte weer een schep zout, maar 2 verschillende getuigen die haar hebben gezien en haar woorden allebei citeren zonder dat ze elkaar kennen?
Laat interpol en europol er aub op duiken, ze is nu gesignaleerd in een ander land dan waar ze vandaan is ontvoerd, als ze het echt was dan moet er nu actie komen, ze is natuurlijk erg gevaarlijk voor degene die haar heeft, dit geeft me echt een naar gevoel.
Beter dat ze weer een keer achter de verkeerde tip aangaan dan het risico nemen dat ze voorgoed verdwijnt.

Blijkbaar ook gezien door een Noorse vrouw: http://www.int.iol.co.za/index.php?set_id=1&click_id=3&art_id=nw20070923083242126C986926
Zou best kunnen dat ze dat al aan het onderzoeken zijn want vreemd genoeg heeft een serieuze krant de Guardian dat ook in een artikel neergezet. Ik geloof het niet erg, want die berichten komen oorspronkelijk uit de tabloids, News of the World en de Sunday Express.. En eigenlijk moet je inderdaad niet aan denken...
  zondag 23 september 2007 @ 15:29:56 #299
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53407203
quote:
Op zondag 23 september 2007 15:20 schreef Suko het volgende:

[..]

Zou best kunnen dat ze dat al aan het onderzoeken zijn want vreemd genoeg heeft een serieuze krant de Guardian dat ook in een artikel neergezet. Ik geloof het niet erg, want die berichten komen oorspronkelijk uit de tabloids, News of the World en de Sunday Express.. En eigenlijk moet je inderdaad niet aan denken...
En juist daarom wel onderzoeken, het is ondenkbaar wat zo'n kind moet doormaken als het wèl zo is.
Tabloids of niet, ik vind het onzinnig om maar met je handen over elkaar te blijven afwachten op de DNA resultaten en verdder niets te doen, ik weet niet of dat idd waar is
( http://www.sundaymirror.c(...)ddie-98487-19833576/ ) maar ben er bang voor, resultaten behaald in het verleden kunnen wel garantie geven voor de toekomst.
be nice or go away
pi_53407541
Ik vermoed dat ze dit niet naast zich neer kunnen leggen maar ik betwijfel of het tochniet loos alarm is...

En toch he, ik mis de totale inzet van de ouders. Ik zag ze de halve wereld rondreizen, belangrijke mensen ontmoeten tot aan de paus aan toe. Vanaf het begin hebben ze gedacht dat madeleine is ontvoerd, het geld stroomde binnen op een gegeven moment en toen ook kwamen er berichten dat Madeleine ergens was gezien, ook in Marokko. Ik heb ze niet actief ergens zien deelnemen aan wat voor zoektocht dan ook. Kan zijn dat ze met gelden van rijke Britten nu met iets bezig zijn, maar voorlopig meld Gerry alleen dat hij misschien volgende maand naar Porugal gaat voor meer informatie en social visits.

Interessant stukje uit The Times, over een mogelijke schadelijke bijwerking van een marketing strategie, iets wat de McCanns in zekere mate ook doen: "Here were two people deserving of the most intense public sympathy. On a superficial level they got it – by the media bucketload. Yet did you not sense from an early stage an undertone of irritation at the couple? I’ve sensed it everywhere I go: not a sign of doubt about their innocence, which most of us take for granted, but a feeling, nevertheless, that they in some way invited trouble – though we banish the thought as brutal and wrong.

Which it is. So why the ungenerosity? I believe it is because Kate and Gerry McCann have allowed an impression to arise that they and their advisers are marketing their own tragedy. Where we would have expected to see parents distracted and disorganised by grief, we have seen a professionally run campaign to find out what the media want, and give it to them.

This has been done for a most defensible reason: to enlist the entire European public as amateur detectives in the search for Madeleine. But now her parents have ended up looking like film stars in a Hollywood weepy. Do those who have contrived this, or the couple themselves, have any inkling of the damage that professional marketing has done to this family’s image?"

Scherp.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')