abonnement Unibet Coolblue
pi_55750212
Zo.. eindelijk een einde aan het hersenloze gebeuk op een trommel in het uitvak bij NAC:

Quote van NAC.nl
quote:
GEEN TROMMELS MEER IN UITVAK
03-01-2008

NAC zal bezoekende supporters vragen om voortaan eventuele trommels thuis te laten. Dat is het gevolg van de uitkomst van een a-select onderzoek onder NAC-supporters die in grote meerderheid bezwaar tegen het gebruik van trommels bljken te hebben.

Twee jaar terug had de Clubraad al gevraagd om trommels voortaan te verbieden. Toen is als tussenoplossing gekozen dat bezoekende clubs alleen een trommel mee mochten nemen als er meer dan 200 supporters meekwamen. Ook deed NAC de toezegging een enquete te houden om te kijken of het bezwaar tegen trommels breed werd gedeeld.

Het bureau Referro heeft in december die telefonische enquete gepleegd met als vraag:
''De Clubraad heeft aan NAC Breda gevraagd het huidige beleid t.a.v. trommels in het gastenvak te herzien en géén trommels meer toe te staan in het gastenvak van het Rat Verlegh Stadion. Bent u het daarmee EENS of ONEENS?''
Van de 300 onder toezicht van een lid van de Clubraad geselecteerde adressen zijn totaal 212 personen bereikt. Zij gaven de volgende antwoorden:
148 eens
15 geen mening
49 oneens.
De uitslag is daarmee duidelijk: NAC zal vragen aan bezoekende supporters hun trommels thuis te laten.
Met VVV, Ajax en Willem II waren al besprekingen gevoerd en geen van die clubs zou een trommel meenemen. Op een VVV-site heeft even onjuiste informatie gestaan, die inmiddels volgens toezegging moet zijn gecorrigeerd.
De eerste bespreking waarin NAC het trommelverbod aan de orde zal stellen, is die met FC Twente.
De Clubraad is inmiddels op de hoogte gesteld over de uitslag van de enquete.
- NAC Breda -
pi_55750643
Het heeft even geduurd, maar gelukkig is het dan zo ver.

Zag ook al een reactie op derat.nl: "En utrecht moet een liedje zingen...."
pi_55751276
quote:
Ik zat net even in het AD te bladeren en zag daar 5 blz. met namen van mensen die zich moeten melden bij de Rechtbank in Leeuwarden. Ik ging voor de grap even naar mijn eigen achternaam zoeken en kwam toen A. Diba tegen met geboorte datum. Ik dus controleren of het Anouar Diba was en het geboortedatum was precies hetzelfde. Vond dat toch wel opvallend.
pi_55752261
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:32 schreef Jasza het volgende:

[..]

Waar komt dat vandaan .
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:14:16 #230
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_55752317
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:44 schreef Ritchie het volgende:
Zo.. eindelijk een einde aan het hersenloze gebeuk op een trommel in het uitvak bij NAC:

Quote van NAC.nl
[..]
Beetje triest is het wel.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_55752359
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:14 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Beetje triest is het wel.
Want?
Zo'n trommel is gewoon irritant!
- NAC Breda -
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:20:39 #232
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_55752468
Goed van NAC, moeten wij ook doen.

Trommel gebruik je thuis maar
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:21:39 #233
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_55752494
Ja, en? De NAC-supporters zullen tegendoelpunten ook irritant vinden...

Niet dat ik een fan van trommels ben, integendeel.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_55753175
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:20 schreef jorienvdherik het volgende:
Goed van NAC, moeten wij ook doen.

Trommel gebruik je thuis maar
Ik dacht dat bij jullie ook al een algeheel trommelverbod was.
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:21 schreef The_Verve het volgende:
Ja, en? De NAC-supporters zullen tegendoelpunten ook irritant vinden...

Niet dat ik een fan van trommels ben, integendeel.
Nou dan, mooi toch?
- NAC Breda -
pi_55761160
Ultiem sneu dat trommelverbod. Oh, die trommels doen zo'n pijn aan mijn brabantse oortjes. Wat naar is dat eigenlijk dat trommelen. Dat hoort niet in een voetbalstadion thuis. Weet je wat, we verbieden het gewoon.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 02:49:34 #236
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_55762830
Eens, el bassie, triest!
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_55763619
Liever een soa aan m'n zak dan 'n trommel in m'n vak

Niks sfeerlozer dan een gast die de hele wedstrijd op een trommel staat te rammen.

Boem boem boem boem boem boem boem.

Prima besluit.
pi_55763737
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 00:47 schreef El_Bassie het volgende:
Ultiem sneu dat trommelverbod. Oh, die trommels doen zo'n pijn aan mijn brabantse oortjes. Wat naar is dat eigenlijk dat trommelen. Dat hoort niet in een voetbalstadion thuis. Weet je wat, we verbieden het gewoon.
Ooh, ik kan niet kiezen dus wordt maar voor Ajax, dan lijkt het alsof ik nog op succesjes kan teren halverwege jaren 90 .. Ultiem triest ..

Irritante reactie hé ?

Kortom, jij kent het trommelverhaal niet dat in Breda en omstreken wel bekend is. Dat heeft overigens niets te maken met de herrie die ermee gemaakt wordt, want ook wij zijn een voorstander van herrie. Dan wel op een natuurlijke manier met onze mondjes, handjes en voetjes ipv kunstmatige voorwerpen als trommels, klappers, en muziek na de doelpunten..

Dus jouw reactie dat het triest is dat wij een trommelverbod hebben is net zo triest als mijn reden waarom ik denk dat jij Ajax supporter zou zijn. Zijn we het daar over eens ? Als je beweegredenen niet kent kun je nogal makkelijk ergens op afgeven ..

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchieBre op 04-01-2008 07:57:28 ]
pi_55763781
Ultiem sneu dat mensen trommels nodig hebben... Ik kan niet zonder trommel want anders kan ik niet zingen want een liedje zingen zonder iemand die het 'ritme' aangeeft is te moeilijk voor me

Wel grappig dat nu NAC het doet iedereen een mening heeft, en Ado heeft zo'n regel al een aantal jaar en daar hoor je niemand over

[ Bericht 29% gewijzigd door Superheld op 04-01-2008 08:11:50 ]
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  vrijdag 4 januari 2008 @ 08:33:29 #240
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_55763987
Maar die stemming waarmee het gegaan is, is sowieso triest. "een a-select onderzoek".....
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_55764181
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 08:33 schreef Mindlight het volgende:
Maar die stemming waarmee het gegaan is, is sowieso triest. "een a-select onderzoek".....
Dat onderzoek is slechts voor de papieren om de beslissing wat kracht bij te zetten. Want het is een algeheel bekende opvatting in Breda. Die 300 mensen van dat onderzoek zijn slechts voor de papieren lijkt me
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:16:09 #242
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_55764464
Hmm nja zo wordt het niet gebracht.

Maar waarom niet iedereen gewoon z'n gang laten gaan.
Tuurlijk, er zijn maar weinig mensen die zo'n trommel "leuk" vinden (ik zit er ook niet bij), maar het lijkt op deze manier zoveel op uitsupportertje pesten.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:18:08 #243
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_55764489
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:16 schreef Mindlight het volgende:
Hmm nja zo wordt het niet gebracht.

Maar waarom niet iedereen gewoon z'n gang laten gaan.
Tuurlijk, er zijn maar weinig mensen die zo'n trommel "leuk" vinden (ik zit er ook niet bij), maar het lijkt op deze manier zoveel op uitsupportertje pesten.
En werkt het?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:21:30 #244
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_55765551
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:16 schreef Mindlight het volgende:
Hmm nja zo wordt het niet gebracht.

Maar waarom niet iedereen gewoon z'n gang laten gaan.
Tuurlijk, er zijn maar weinig mensen die zo'n trommel "leuk" vinden (ik zit er ook niet bij), maar het lijkt op deze manier zoveel op uitsupportertje pesten.
Ach volgend jaar hoef je er niet meer heen misschien
pi_55768116
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 07:47 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Ooh, ik kan niet kiezen dus wordt maar voor Ajax, dan lijkt het alsof ik nog op succesjes kan teren halverwege jaren 90 .. Ultiem triest ..

Irritante reactie hé ?

Kortom, jij kent het trommelverhaal niet dat in Breda en omstreken wel bekend is. Dat heeft overigens niets te maken met de herrie die ermee gemaakt wordt, want ook wij zijn een voorstander van herrie. Dan wel op een natuurlijke manier met onze mondjes, handjes en voetjes ipv kunstmatige voorwerpen als trommels, klappers, en muziek na de doelpunten..

Dus jouw reactie dat het triest is dat wij een trommelverbod hebben is net zo triest als mijn reden waarom ik denk dat jij Ajax supporter zou zijn. Zijn we het daar over eens ? Als je beweegredenen niet kent kun je nogal makkelijk ergens op afgeven ..
Goed verhaal, dit.
De enquete die in elke media naar voren komt is er puur geweest voor de vorm. Het trommelverbod zou er waarschijnlijk hoe dan ook komen, maar een enquete is een goed argument. Ik snap alleen niet dat ze ook met de cijfers naar buiten zijn gekomen, want 212 respondenten die nota bene door de Clubraad zijn uitgekozen lijkt me dan weer géén goed argument.

Wat ook zo is, is dat een trommel bij thuiswedstrijden, waar dus veel meer publiek zit, wellicht wél sfeerverhogend zou kunnen werken. 5000 supporters op één trommel, waarom niet? Niet mijn ding, maar ik kan het me voorstellen. Maar gemiddeld nemen clubs 150 supporters mee naar het NAC-stadion en dan overstemt zo'n trommel die 150 supporters en is er slechts een ritme hoorbaar die ergerlijk is. Liever sfeer, liever emotie, liever spontaniteit in een voetbalstadion dan één mannetje dat op een trommeltje rost en daarmee de sfeer vrijwel letterlijk doodknuppelt.
pi_55778242
Tis dom dit, wij irriteren ons aan de gele shirts van NAC supporters dus ze mogen er niet in met gele shirts

Zo dom, nu kan je voor alles wel iets gaan zoeken

Vrijheid voor supporters word door supporters verneukt
pi_55778309
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:18 schreef Jasza het volgende:
Tis dom dit, wij irriteren ons aan de gele shirts van NAC supporters dus ze mogen er niet in met gele shirts

Zo dom, nu kan je voor alles wel iets gaan zoeken

Vrijheid voor supporters word door supporters verneukt
Clubkleuren & trommels vergelijken
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:23:53 #248
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_55778387
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:18 schreef Jasza het volgende:
Tis dom dit, wij irriteren ons aan de gele shirts van NAC supporters dus ze mogen er niet in met gele shirts

Zo dom, nu kan je voor alles wel iets gaan zoeken

Vrijheid voor supporters word door supporters verneukt
Bij jullie is een trommel weer geen gek idee.
Een beetje geluid in die arena doet miss wonderen voor de sfeer.
pi_55778389
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:18 schreef Jasza het volgende:
Tis dom dit, wij irriteren ons aan de gele shirts van NAC supporters dus ze mogen er niet in met gele shirts

Zo dom, nu kan je voor alles wel iets gaan zoeken

Vrijheid voor supporters word door supporters verneukt
Realistische vergelijking.
pi_55778403
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:23 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Bij jullie is een trommel weer geen gek idee.
Een beetje geluid in die arena doet miss wonderen voor de sfeer.
Een paar megafoons zouden er ook niet misstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')