abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 20:58:42 #1
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_53254508


Beste Truth, BNW en FOT users,

Hoe moeilijk of makkelijk is het eigenlijk om magie of sfeer te vangen?
Om mysterie, spanning, of paranormale fenomenen overtuigend op de gevoelige plaat vast te leggen?

Het lijkt de ideale proef om te nemen met de users van bovenstaande subfora van FOK!

We zetten een fotowedstrijd op rond het thema mysterieuze zaken, allerlei foto's rond dat thema kunnen ingezonden worden.
Dat kan zijn een mistig kerkhof, een geestverschijning, een heksenmeeting, een graancirkel, chemtrails, een alieninvasie, etc.
In alle drie de subfora komen er topics waar je van gedachten kunt wisselen over de onderwerpen.

Vanuit TRU, dan kun je denken aan heksen, geestenverschijningen, tarot, spookhuizen, etc

Vanuit BNW, denk aan hidden agenda's, een sluimerende politiestaat, obscure genootschappen, etc."

Vanuit FOT, kan de technische kant bekeken worden, hoe suggereer je stemmingen, hoe kan je foto's manipuleren, hoe fotografeer je in donkere omstandigheden (available light fotografie vs flits bv), ook mogen alle inzending ingezonden worden naar FOT.


De regels:

  • Één inzending per persoon.

  • Er mag bewerkt worden mits de basisfoto van jezelf is.

  • Resize je foto tot maximaal 580 pixels breed inclusief rand.

  • Sla hem op als JPG.

  • Geef je foto als naam je nickname; bv. Yoni.jpg - om mee te kunnen doen aan de wedstrijd moet je dus wel kunnen posten op FOK!

  • Foto's kunnen ingestuurd worden tot 31 oktober en dat is (hoe toepasselijk) halloween, daarna mag er gestemd worden voor een winnaar.

  • Insturen kan naar fotowedstrijd@fok.nl onder vermelding van "halloween".


    De prijzen, tja daar gaan we nog even lekker mysterieus over doen , ik kan al wel verklappen dat de winnaar in ieder geval een mooi FOK! shirt wint.

    Happy clicking en veel plezier,

    Moderators FOT, TRU en BNW.
  • Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 21:22:27 #2
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_53255407
    Bepraat hier technieken om je foto's te manipuleren naar de gevraagde sferen. Al dan niet met het gebruik van Photoshop of een ander bewerkingsprogramma.

    Help elkaar. Stel hier je vragen om je foto zo te krijgen hoe jij wilt!

    aanvulling:
    't TRU topic:
    [Fotowedstrijd] SC en overleg topic
    Hier kun je delen wat voor foto je wilt maken, hoe je het denkt te doen.

    't BNW topic:
    [Fotowedstrijd] 'mysterieuze zaken'

    [ Bericht 44% gewijzigd door Xilantof op 17-09-2007 21:58:55 ]
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 21:24:58 #3
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_53255487
    TT aangepast
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      maandag 17 september 2007 @ 21:35:38 #4
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_53255871
    Nou, iedereen kent vast de "hoax van de eeuw"



    en deze:



    Niks PS, alleen karton en jarenlang niks zeggen.

    (foto's genomen door Elsie Wright)
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_53256117
    wrong topic
    Thank Drunk I'm a Goddess!
    pi_53256247
    om he topic beetje te vullen hier een archiefje :
    pi_53256294
    Leuk initiatief
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      maandag 17 september 2007 @ 21:54:13 #8
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_53256474
    overigens is imo een magische foto, zoals ik hierboven neerzette, makkelijker te maken imo dan een voor BNW (toch maar eens uit gaan zoeken WTF BNW betekent ) -conspiracy foto's enzo.

    Ik wilde ook Nessie foto's opzoekne om te laten zien, maar buiten de context van loch ness is die vrij waardeloos. Voor een echt effect is het wenselijk dat de foto er amateuristisch en niet scherp uitziet. Maar of dat ook stemmen wint is iets anders....

    hier nog leuke foto's voor 'ideen' voor vliegende schotelfoto's
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_53256813
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 21:54 schreef Shark.Bait het volgende:
    Voor een echt effect is het wenselijk dat de foto er amateuristisch en niet scherp uitziet.
    TRU, so TRU
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      maandag 17 september 2007 @ 22:06:03 #10
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_53256837
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_53257147
    Ik stel dan ook voor -en heb de daad bij het woord gevoegd- om alle foto's in de andere twee topics te plaatsen en hier zweverig te gaan delibreren over de mysteriën in het leven. Dit in het kader van het maximeren van entropie.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_53257406
    Ok.... ik moest deze even ver weg uit het archief plukken, maar volgens mij past-ie hier wel


    lang leve de goeie ouwe Powershot-tijd
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      maandag 17 september 2007 @ 22:25:24 #13
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_53257458
    oja, toen was ik nog zooo doorzichtig, en niet alleen voor vrouwen

    quote:
    Op maandag 17 september 2007 22:14 schreef Vliegvrager het volgende:
    Ik stel dan ook voor -en heb de daad bij het woord gevoegd- om alle foto's in de andere twee topics te plaatsen en hier zweverig te gaan delibreren over de mysteriën in het leven. Dit in het kader van het maximeren van entropie.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_53258150
    zoiets krijg je ook als je rolletje van je hasselblad blijft hangen
    krijg je 3 a 4 fotos over elkaar , wat dus niet geheel de bedoeling is maar er wel leuk kan uitkomen

    foto hebben we nog niet omdat er in dit dorp niemand is (blijkbaar ) die een negatief van 6x6 kan afdrukken naar 50x 50 ......
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      maandag 17 september 2007 @ 22:50:39 #16
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_53258253
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 22:47 schreef prupke het volgende:
    foto hebben we nog niet omdat er in dit dorp niemand is (blijkbaar ) die een negatief van 6x6 kan afdrukken naar 50x 50 ......
    Dat doen ze volgens mij nergens, je krijgt altijd wel een witte rand die je met afsnijden.Ik heb mijn 6x6 negatieven in Leiden laten afdrukken en die deden dat op dezelfde manier.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      maandag 17 september 2007 @ 22:54:14 #17
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_53258378
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 22:50 schreef Shark.Bait het volgende:

    [..]

    Dat doen ze volgens mij nergens, je krijgt altijd wel een witte rand die je met afsnijden.Ik heb mijn 6x6 negatieven in Leiden laten afdrukken en die deden dat op dezelfde manier.
    zou kunnen, bij de hema vonden ze dat een 6X6 wel op 50X75 cm past als je hem op blaast

    de fotograaf hier kan het wel trouwens maar moet nog eff na vragen wat daar de prijs is
    pi_53262555
    tvp
      FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 07:40:04 #19
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_53262667
    Hmmzzz, heb wel wat leuke ideeën! Leuk initiatief!
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
      dinsdag 18 september 2007 @ 08:20:17 #20
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_53262942
    , ik wil dit wel in de gaten houden.
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
      † In Memoriam † dinsdag 18 september 2007 @ 08:46:42 #21
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_53263197
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 21:54 schreef Shark.Bait het volgende:
    overigens is imo een magische foto, zoals ik hierboven neerzette, makkelijker te maken imo dan een voor BNW (toch maar eens uit gaan zoeken WTF BNW betekent ) -conspiracy foto's enzo.
    BNW = Brave New World

    Titel slaat op een boek van Huxley over een toekomstige wereld waarin mensen met behulp van technologie een zogenaamde ideale wereld hebben geschapen. Het enige wat ze ervoor hebben hoeven doen is hun menselijkheid opgeven.

    En het was een mooiere naam dan "Conspiracy Forum"

    Je kunt dus ook richting zoiets denken http://i5.tinypic.com/4trkigo.jpg
    pi_53263344
    Cool.... Zit alleen erg op vakantie in oktober.... Dit verkleind de mogelijkheden weer.
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
      dinsdag 18 september 2007 @ 10:06:18 #23
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_53264466
    tof idee!!
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      dinsdag 18 september 2007 @ 11:32:21 #24
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_53266413
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 08:46 schreef NorthernStar het volgende:

    [..]

    BNW = Brave New World

    Titel slaat op een boek van Huxley over een toekomstige wereld waarin mensen met behulp van technologie een zogenaamde ideale wereld hebben geschapen. Het enige wat ze ervoor hebben hoeven doen is hun menselijkheid opgeven.

    En het was een mooiere naam dan "Conspiracy Forum"

    Je kunt dus ook richting zoiets denken http://i5.tinypic.com/4trkigo.jpg
    Ah, tx. Gave foto
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 08:58 schreef HMaster-II het volgende:
    Cool.... Zit alleen erg op vakantie in oktober.... Dit verkleind de mogelijkheden weer.


    Dude, je zit dan in Amerka. En daar is CT het grootst
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 10:06 schreef Puckzzz het volgende:
    tof idee!!
    Jij hebt toch net zo'n zweverige foto gemaakt tijdens de laatste FOT meet?
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      dinsdag 18 september 2007 @ 11:40:23 #25
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_53266609
    Jah!

    Lady of the Forest:


    maar ik heb een ander ideetje
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')