abonnement Unibet Coolblue
pi_53314691
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:44 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Huh? Is nu ook die beroemde lijst met 40 vragen van de baan dan?
Van de baan zo lijkt 't: "It had been thought Kate and Gerry would be ordered to attend a second interview at a UK police station this week to answer allegations they killed missing daughter Madeleine by accident and then hid her body. But the public prosecutor in charge of the case last night said the couple would NOT be called in for questioning for the time being."

"n a rare public statement on the case, they also confirmed bail conditions against the McCanns would not be altered for the time being. Luis Bilro Verao, the Evora-based public prosecutor brought in to lead the case last week by Portugal's Attorney-General, said in a statement released tonight said:

"Fresh evidence justifying new interrogations has not been obtained since the original interrogations carried out on September 7. New interrogations have not been determined." He also confirmed he was happy with the McCanns' currrent bail conditions. The couple have simply had to submit their UK address to Portuguese authorities and must inform them if they change address for more than five days." Verder op de Daily News.
pi_53315258
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:48 schreef moussie het volgende:

[..]

ten eerste .. hoe'st met je moeder, alles goed/naar tevredenheid ?

en tja, dat raam .. in eerste instantie dacht ik dat de ontvoerder dat in paniek open probeert te breken op het moment dat die vriend die om ½10 ging checken terug komt omdat die open deur zo raar vindt, nu denk ik dat het niet 1 maar 2 ontvoerders zijn en het kind door het raam naar buiten is aangereikt, uit het zicht van de straat en de Tapas ..
Het appartement zat sws 'uit het zicht' van het tapas restaurant toch?
De vraag is toch nog steeds waren de luiken al niet beschadigd voordat de McCanns hun intrek namen?
Overigens als Maddie ontvoerd zou zijn 'on demand' dan zouden meerdere personen involved kunnen zijn idd.
Maar de hypothese dat Maddie ontvoerd is, om losgeld te eisen, en dat het vanwege de directe media-aandacht mis is gegaan mbt het losgeld eisen, omdat mr.Murat involved was, is dat al van de baan?
Waar woont Murat, had hij bwvs via zijn balkon uitzicht op hoe de McCanns zich gedroegen mbt het opletten op hun kinderen?
Zij dineerden al 5 dagen 's avonds in dat tapas restaurant, was hun routine (om ongeveer om het ½ uur bij de kinderen te gaan kijken) steeds dezelfde?
Had hun gezelschap dezelfde routine? Ook zij gingen dineren en gingen om het ½ uur kijken bij hun kinderen toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 19-09-2007 23:34:38 ]
I´m back.
pi_53315317
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:55 schreef Jane het volgende:
Zou in de ontvoeringstheorie idd wel makkelijk zijn als dat herroepen zou worden. Maar laat dat nou nét een van de weinige dingen zijn waarvan we redelijk zeker kunnen zijn. Ook één van de dingen waar Kate McGann 100% zeker van is, btw. Daardoor heeft ze er immers geen seconde aan getwijfeld dat Maddie ontvoerd was.
Maar ja, die ramen & luiken waren wel van binnenuit geforceerd en ook dat is bevestigd, dus tja...
Dat luik is de laatste strohalm Maar nee, ik moet eerlijk zeggen dat ik de draad in het hele McCann-gebeuren een beetje ben kwijtgeraakt, maar ik ben me ervan bewust dat internet een interessant medium is, maar qua hard nieuws kun je er niet op bouwen. Dan moet je gewoon de kranten in de gaten houden. Internet blijft een broeinest van complottheorieën & speculaties & vage scoops - al dat halve of verzonnen of versneden nieuws reist zó krankzinnig snel, en intussen verspreidt het zich als een olievlek... ik kan het niet bijhouden!

Ik merk ook aan mezelf dat de 'buitenstaanderstheorie' (Leen-van-het-dierencrematorium, de 'Zwitser', etc.) mij niet interesseert. Ik kan het niet opbrengen om me erin te verdiepen, ten eerste omdat ik - als gezegd - éérst uit de krant wil vernemen of ik mijn tijd niet zit te verdoen, en ten tweede omdat een ontvoering de hele McCann-zaak zou degraderen tot een banale misdaad. Afschuwelijk, natuurlijk - maar wel 'banaal' in de zin van: klassiek.

Ik houd om diezelfde reden ook niet van thrillers waarin seriemoordenaars optreden, omdat seriemoordenaars nou eenmaal gek zijn, en met gekken kan ik niks. Ze interesseren me totaal niet. Wat mij wél interesseert, is de trigger die maakt dat een normaal & weldenkend mens plotseling aan de verkeerde kant komt te staan. De psychologie daarachter. Maar waarom een psychopaat of een pedofiel op een avond een klein meisje uit haar bed rooft, kan iedereen wel bedenken. Daar zit verder niks achter, behalve geestesziekte en verwarring.

Ik blijf bij mijn punt dat de scheermesjes-theorie van Ryan3 nog steeds keihard overeind staat wat betreft de verdenking van de McCanns. Dat had geen mens kunnen verzinnen! Dat is zó absurd, en zó onvoorspelbaar - en dáárom moet er iets achter zitten. En dat 'iets' is naar mijn gevoel níet de frustratie van de Portugese politie. Dat is dan weer te ver gezocht en te onlogisch. Als je een logische verklaring moet verzinnen voor de verdenking van de McCanns - ik haal het scheermesje even tevoorschijn - dan is het omdat er iets aan die mensen niet klopt. Aan hun verhaal. Dat ligt het meest voor de hand.

Onbewust pas ik de scheermesjes-theorie steeds al toe, want bij de posts over complotten en vage buitenstaanders en pedo-organisaties haak ik eigenlijk automatisch af. Ik denk dan: als wíj hier vanachter onze bureautjes, en zonder enig zicht op de dossiers, even moeiteloos zo'n heel complot of zo'n hele organisatie boven water kunnen krijgen, WAT heeft de Portguese politie dan in godsnaam de afgelopen 3 maanden zitten doen?! Zij hebben alle dossiers in huis, zij zijn op de hoogte van elk detail, zij hebben een voorsprong van 3 maanden op ons, zij beschikken over een compleet onderzoeksteam - je kunt me nog meer vertellen, maar de Portugese politie is nou ook weer niet totáál van de pot gerukt. Dat fluistert het scheermesje mij haarscherp in. Hetzelfde geldt voor alle verdachtmakingen en corruptie-verhalen over de politie: waar komen die verhalen precies vandaan? Bronnen? Hoe betrouwbaar zijn die? Om dát te achterhalen, zul je op het vliegtuig naar Praia de Luz moeten stappen. (En ik zal het niet doen, want ook corruptieschandalen of lastercampagnes hebben mijn belangstelling niet.)

Kortom - ik blijf de zaak volgen, maar ik focus me op de McCanns. Als ze onschuldig blijken, vind ik ze niet minder interessant dan wanneer ze wél schuldig zijn. In het eerste geval zijn ze slachtoffer geworden van de media (in de eerste plaats, want daarmee is de downfall begonnen), in het tweede geval hebben ze een moord gepleegd. Alle andere mogelijke scenario's vallen in de categorie 'B-film'. Dan gaan Cate Blanchett & Russell Crowe de hoofdrollen niet spelen, hoor - let maar op! Zodra er complotten bij komen kijken, of blackmail-schandalen en andere vormen van achterkamertjespolitiek, wordt het niks met die film.
pi_53315365
Op The Times een aardig stuk over het aftappen van hun telefoons hier en in Portugal, een groot gedeelte:

He could authorise further questioning if new evidence is found. Clarence Mitchell, the McCann’s spokesman, said: “This information has been conveyed to Kate and Gerry directly. It is now for their Portuguese lawyer to assess very carefully, but on the face of it, it does appear encouraging.”

Mr and Mrs McCann were convinced that their calls were tapped in Portugal because questions asked by detectives focused on private conversations with friends and family. But the couple now believe that their calls are still being recorded as part of a surveillance operation.

“British police warned Kate and Gerry when they were in Portugal that their phones and e-mails might have been tapped into,” a source said tonight. “Everyone involved is careful, particularly with their mobile phone calls and what they say. There was an assumption from the early days that mobile communications are unsafe and could be listened to.

“Gerry will often refuse to talk on a mobile phone. He prefers to use landlines as he considers them safer. “That’s based on information that they have received during the investigation. It makes them feel really awkward in their own home. They feel they are being watched at all times.”

The source added that this did not suggest that their conversations were in any way furtive as a result. “They are entirely innocent and have nothing whatsoever to hide.”

However the couple have decided to avoid talking over the phone about how they would clear their names if charged by police, fearing that it would give the Portuguese an unfair advantage.

Some of the McCanns’ friends who were with them on holiday in Praia da Luz at the time of Madeleine’s disappearance in May have also been told to be aware that it is possible they are being bugged.

Under British law the Portuguese detectives would have to file a Mutual Legal Assistance request with the Home Office if they wanted phone calls to be bugged on British soil.

Jacqui Smith, the Home Secretary, would have to sanction an application, which would be carried out by British authorities. Neither the Home Office nor Leicestershire Constabulary would comment on whether any request had been received or put into place. A spokesman for the McCanns also refused to comment.

Under Portuguese law bugging telephones and computers is admissible evidence in court. However, police are required to get a judge’s approval. If they were unable to get permission before fitting the devices, they can apply to the courts for approval retrospectively.

It is understood that one of the first applications made by the Policia Judiciaria, the Portuguese equivalent of the CID, to the criminal investigating judge, Pedro Daniel dos Anjos Frias, was a retrospective application to continue bugging the McCanns and to use information already gleaned from the surveillance operation in court.

One option open to police would have been to fit the McCanns’ car, hired 25 days after the child’s disappearance, with a satellite tracking device. Detectives believe the vehicle was use to dump the child’s body after being concealed. The tracker would have pinpointed exactly where the car was driven.

The bugging claim is the latest salvo in the increasing acrimonious battle being played out in the media as the McCanns, who under Portuguese law cannot comment on the case, and the police, who are bound by the same restrictions, try to win over the public. Both sides are now engaged in efforts to promote their side without breaking the laws.

The couple’s fears about their every move being monitored emerged as Portuguese police were granted permission by the investigating judge to apply to Britain to search the McCanns family home in Rothley, Leicestershire. Detectives believe that the couple flew back to Britain with vital evidence that could help police to establish whether they had some involvement in the child’s death.

Tonight the McCanns insisted that there was an “innocent explanation” for the reason sniffer dogs detected the presence of human bodies in their Portuguese hire car. A source said that the Renault Mégane Scenic was used to ferry rubbish bags containing rotting meat and other rubbish back and forth from a nearby tip.

“There were not proper dustbins at the villa and as a result the family had to regularly transport their household waste including rotting food, rotting meat and soiled nappies to a communal disposal area,” the source continued.

“Basically the vehicle was used as a rubbish lorry for the family, so there would potentially have been the scent of rotting flesh, human excrement and urine. Who’s to say that the nappy bag didn’t leak?” The source said that Kate and Gerry McCann’s legal team were “working in a vacuum” trying to prepare any defence for the couple, due to a lack of information they have received from Portuguese authorities.

“There is a lack of communication right down the line to them. The defence team is having to draw up a case without knowing what the allegations are. Gerry asks, ‘What have we been accused of?’ He doesn’t know and nor does anyone else.

“The whole thing is full of huge frustrations and worries. They are very frustrated and concerned that they have as much information as possible at the right time. They are preparing to defend themselves if it goes that way.”

Madeleine’s own sandals are also believed to have been transported in the car — potentially allowing DNA from sweat to be transferred.

However, the McCanns’ concerted effort to combat police leaks about about forensic evidence said to prove they had some hand in their daughter’s death and the subsequent disposal of her body today saw the couple criticised by the English organisation which is analysing samples seized from the scene of Madeleine’s disappearance and the family hire car.

The Forensic Science Service is becoming increasingly frustrated that DNA examinations they have carried out for the Portuguese police were being rubbished by the publicity campaign launched by the McCanns.

The Birmingham company is due to hand over a new batch of key DNA test results carried out on samples taken from Praia da Luz. They are due to arrive in Portugal in the next few days.

The tests are looking for traces of her DNA from material gathered around Praia da Luz, including alleged blood samples found in an apartment close to the one from where Madeleine disappeared on May 3."
pi_53315377
Nadine jij bent een roman aan het schrijven; dat is een andere tak van sport.
I´m back.
  woensdag 19 september 2007 @ 23:24:37 #256
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53315601
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:48 schreef moussie het volgende:

ten eerste .. hoe'st met je moeder, alles goed/naar tevredenheid ?
Ze werd nu opgenomen voor een onderzoek en dat is goed verlopen. Maar het is allemaal ter voorbereiding van een hele zware operatie die ze binnenkort moet ondergaan, dus dat hangt nog gewoon boven ons hoofd.
Tnx voor de belangstelling. Maar tot zover het offtopic gedeelte.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:52 schreef moussie het volgende:

afgeketst door de britse politie omdat zij niet relevant zijn ?
Mwah... ik denk dat dat wel een klein beetje te kort door de bocht is. Bovendien vrees ik dat de Britse politie min of meer verplicht is om mee te werken als de Portugezen dat vragen. Anders riskeren ze denk ik dat Portugal om uitlevering gaat vragen en dan krijg je helemaal een toestand.

Ik denk eigenlijk dat het zo is zoals het er staat. Geen nieuwe aanwijzingen sinds de 7e, dus nu even geen reden voor een nieuw verhoor.
Zelf denk ik (let op, mijn mening dus) dat men ook probeert om de slachtofferrol van de McGanns in de (Britse) media niet nog grotere vormen aan te laten nemen. Want dat zou natuurlijk onherroepelijk gebeuren, zeker als ze steeds weer verhoord zouden worden met min of meer dezelfde vragen. Maar op het moment dat er wellicht wel nieuwe of duidelijker aanwijzingen zijn, dan zullen ze zeker wel weer opgeroepen worden. Zou ook vreemd zijn als het niet zo is.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_53315875
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het appartement zat sws 'uit het zicht' van het tapas restaurant toch?
het raam wel, de deur/het trappetje naar de patio niet heb ik begrepen .. en gebukt zo'n trappetje op is makkelijk, met een kind op je arm weer naar beneden zou je gezien kunnen worden ?
quote:
De vraag is toch nog steeds waren de luiken al niet beschadigd voordat de McCanns hun intrek namen?
dat is idd niet duidelijk
quote:
Overigens als Maddie ontvoerd zou zijn 'on demand' dan zouden meerdere personen involved kunnen zijn idd.
Maar de hypothese dat Maddie ontvoerd is, om losgeld te eisen, en dat het vanwege de directe media-aandacht mis is gegaan mbt het losgeld eisen, omdat mr.Murat involved was, is dat al van de baan?
zover ik weet is nog steeds verdacht, arguido, maar er komt niets naar buiten aangaande verder onderzoek naar hem ..
quote:
Waar woont Murat, had hij bwvs via zijn balkon uitzicht op hoe de McCanns zich gedroegen mbt het opletten op hun kinderen?
geen idee, hij hing er blijkbaar wel geregeld rond, ze hadden toch al kennis gemaakt aan de pool en zo ?
quote:
Zij dineerden al 5 dagen 's avonds in dat tapas restaurant, was hun routine (om ongeveer het ½ uur bij de kinderen gaan kijken) steeds dezelfde?
Had hun gezelschap dezelfde routine? Ook zij gingen dineren en gingen om het ½ uur kijken bij hun kinderen toch?
dat is wel wat je aan alle kanten leest, er staat me iets bij van personeel dat het had over "met de regelmatigheid van een klok", alleen op die avond wisten ze het niet ..
wat op zich dan weer niet zo verbazend is, dankzij de ziekte van een van de kinderen liep het die avond dan ook anders dan "normaal"
pleased to meet you
  woensdag 19 september 2007 @ 23:38:15 #258
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53315912
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:15 schreef Suko het volgende:
However the couple have decided to avoid talking over the phone about how they would clear their names if charged by police, fearing that it would give the Portuguese an unfair advantage.
Wat een aparte woordkeus... Misschien van de journalist, maar toch... Een 'oneerlijke voorsprong', klinkt bijna als een soort spelletje.
quote:
However, the McCanns’ concerted effort to combat police leaks about about forensic evidence said to prove they had some hand in their daughter’s death and the subsequent disposal of her body today saw the couple criticised by the English organisation which is analysing samples seized from the scene of Madeleine’s disappearance and the family hire car.

The Forensic Science Service is becoming increasingly frustrated that DNA examinations they have carried out for the Portuguese police were being rubbished by the publicity campaign launched by the McCanns.
Oeps! Tja, die Britse wetenschappers worden door de McCanns ineens uitgemaakt voor 'Portugees', dat is minder natuurlijk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_53315968
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:15 schreef Ryan3 het volgende:
Nadine jij bent een roman aan het schrijven; dat is een andere tak van sport.
Nee, misschien kijk ik er wel naar als iemand die er een roman over zou kunnen schrijven, ooit, maar dan gaat het toch gewoon om de waarachtigheid? Dat lijkt mij voor ons, de buitenstaanders, het enige criterium: is het geloofwaardig? Kom je weg met deze plotlijn? Hoe logsich is het? Dat zijn vragen die iedereen zich hier stelt, ik denk niet dat ik er 'anders' tegenaan kijk.
pi_53316116
Ja, ik vind het verhaal van Nadine, dat in dat soort resorts de veiligheid schijnveiligheid is en dat iemand behept met commom sense dat vrij snel door heeft ook niet erg valide. Ik ben ook in die Middellandse-Zee gebieden geweest, en over veiligheid denk je niet na, en er zijn resorts, speciaal ingericht op gezinnen met kleine kinderen, die gewoonweg voor degenen die daar komen veilig lijken en dus zijn. Je gaat niet weg naar zo'n resort, met kleine kinderen, en dan nadenken over de veiligheid. Je neemt gewoon aan dat het veilig is. Met zoveel gezinnen met jonge kinderen. Je denkt niet na over pedofielen.
Wij zijn met de kleine tot nu toe (volgens jaar niet meer) alleen op verschillende campings geweest, met veel kinderen met veel kleine kinderen, en je denkt dan alleen, alhoewel je ook normaal intelligent en niet paranoïde bent, dat het veilig is. En wij hebben de kleine ook alleen gelaten; als wij een wandelingetje gingen maken.
I´m back.
pi_53316243
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:40 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee, misschien kijk ik er wel naar als iemand die er een roman over zou kunnen schrijven, ooit, maar dan gaat het toch gewoon om de waarachtigheid? Dat lijkt mij voor ons, de buitenstaanders, het enige criterium: is het geloofwaardig? Kom je weg met deze plotlijn? Hoe logsich is het? Dat zijn vragen die iedereen zich hier stelt, ik denk niet dat ik er 'anders' tegenaan kijk.
Nee, verhalen/plots kunnen ook heel onwaarschijnlijk zijn, het heeft vaak niets met de werkelijkheid te maken. Dat zeggen rechercheurs toch ook altijd? Een recherche onderzoek verloopt ook altijd anders dan in de serie <Morse>. En jouw motieven zijn vermoedelijk dan ook anders dan die van milagro, om iemand te noemen, vrees ik. Maar goed, die naam kan ik beter niet noemen, ze is nu ook weg uit dit topic, krijg ik de indruk. Maar het is wel zo... Misschien als de zaak alsnog niet wordt uitgezocht dat het interessant wordt om jouw mening te bevragen, nogmaals ik denk dat men zich eerst eens goed moet gaan richten op verschillende outsiderstheorieën.
I´m back.
  woensdag 19 september 2007 @ 23:54:07 #262
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53316280
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:36 schreef moussie het volgende:

het raam wel, de deur/het trappetje naar de patio niet heb ik begrepen .. en gebukt zo'n trappetje op is makkelijk, met een kind op je arm weer naar beneden zou je gezien kunnen worden ?
[..]
Weet je, dat is me serieus nog altijd niet duidelijk geworden. In mijn (slechte ) overzichtstekening in één van de vorige topics heb ik het trappetje naar de patio aan de zwembadkant getekend, maar het zou ook aan de straatkant kunnen zijn. Aan de zijkant dus.
Ik wou dat er ergens eens wat duidelijkere foto's zouden verschijnen. Tot nu toe zijn ze voor mij elke keer óf te dichtbij óf te veraf genomen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 19 september 2007 @ 23:56:36 #263
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53316345
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:24 schreef Jane het volgende:
Maar op het moment dat er wellicht wel nieuwe of duidelijker aanwijzingen zijn, dan zullen ze zeker wel weer opgeroepen worden. Zou ook vreemd zijn als het niet zo is.
Misschien wachten ze dit even af:
quote:
The Birmingham company is due to hand over a new batch of key DNA test results carried out on samples taken from Praia da Luz. They are due to arrive in Portugal in the next few days.

The tests are looking for traces of her DNA from material gathered around Praia da Luz, including alleged blood samples found in an apartment close to the one from where Madeleine disappeared on May 3.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_53316425
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:56 schreef Jane het volgende:

[..]

Misschien wachten ze dit even af:
[..]
Als Maddie dusdanig veel bloed heeft verloren voor een sample dat voldoende DNA levert om te onderzoeken, dan is ze niet overleden agv een od aan slaapmiddelen. Dan moet die theorie ook wijken.
Bij een od aan slaapmiddelen komt gene bloed te pas nl.
I´m back.
pi_53316486
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:36 schreef moussie het volgende:

[..]

het raam wel, de deur/het trappetje naar de patio niet heb ik begrepen .. en gebukt zo'n trappetje op is makkelijk, met een kind op je arm weer naar beneden zou je gezien kunnen worden ?
[..]

dat is idd niet duidelijk
[..]

zover ik weet is nog steeds verdacht, arguido, maar er komt niets naar buiten aangaande verder onderzoek naar hem ..
[..]

geen idee, hij hing er blijkbaar wel geregeld rond, ze hadden toch al kennis gemaakt aan de pool en zo ?
[..]

dat is wel wat je aan alle kanten leest, er staat me iets bij van personeel dat het had over "met de regelmatigheid van een klok", alleen op die avond wisten ze het niet ..
wat op zich dan weer niet zo verbazend is, dankzij de ziekte van een van de kinderen liep het die avond dan ook anders dan "normaal"
Murat is nog steeds arguido?
Waarom laten ze niet eens zien waar Murat woont, hij woonde in de buurt.
I´m back.
pi_53316540
Overigens in de Ramsey zaak werd volgens bepaalde mensen ook druk uitgeoefend op de ouders om te bekennen door de FBI via de media.
I´m back.
pi_53316601
@Nadine: jij trok een vergelijk met de zaak Ramsey: overspannen moeder mept, kind overlijdt, cover-up. Realiseeer je je dan dat je speculatie met speculatie vergelijkt???
I´m back.
  donderdag 20 september 2007 @ 00:11:57 #268
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53316644
Over waar dat trappetje naar de patio zit, zie deze foto:



Ra ra, waar zit dit trappetje?



Hoe langer ik naar die foto kijk, hoe meer ik vermoed dat het trappetje rechts zit, dus dat je direct vanaf de straat de trap op kunt. Dat wil zeggen dus niet 'facing' het zwembad/tapasbar, want dat zit achter die hoge muur links op de bovenste foto.

Ik zie niet hoe ik de trapfoto anders in de bovenste foto zou kunnen passen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 20-09-2007 00:19:53 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_53316689
Mm, erg onduidelijk.
I´m back.
  donderdag 20 september 2007 @ 00:17:37 #270
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53316740
quote:
Op donderdag 20 september 2007 00:06 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens in de Ramsey zaak werd volgens bepaalde mensen ook druk uitgeoefend op de ouders om te bekennen door de FBI via de media.
Weet je, die hele JonBenet Ramsey-zaak is echt nog veel 'fishier' dan deze (tot nu toe dan), hoor. Daar zou toch ook jouw scheermes regelrecht naar de ouders moeten wijzen .

Deze link gelezen? http://crimemagazine.com/jonbenet.htm
Met dank aan voyeur.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 20 september 2007 @ 00:19:25 #271
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_53316768
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:15 schreef Suko het volgende:
Op The Times een aardig stuk over het aftappen van hun telefoons hier en in Portugal, een groot gedeelte:

<knip>
Nou, veeg mij maar op onderhand hoor . Is het logisch dat de Britse politie de McCanns waarschuwt voor aftapacties van hun Portugese collega's? Nota bene terwijl ze zelf ook betrokken bij het onderzoek? Dat betekent ofwel dat de Britse politie de Portugezen ervoor aanziet een naar geintje uit te halen, ofwel dat Brits chauvinisme en invloeden van media/hoger hand inmiddels, hand in hand, een gezamelijk front opgeworpen hebben met als enige doel de McCanns te verschonen van vervolging, ongeacht de aanwijzingen die de Portugezen al dan niet hebben.

Wat is de rol van de Britse politie? Hebben die misschien een verzoek van de Portugese politie om een ondervraging van de McCanns door te voeren afgewezen? Hoe kan de Portugese politie er überhaupt vanuit gaan dat zo'n ondervraging op een neutrale manier doorgevoerd wordt als deze politie acties uithaalt als bovenstaande waarschuwing?

En dit
quote:
“Gerry will often refuse to talk on a mobile phone. He prefers to use landlines as he considers them safer. “That’s based on information that they have received during the investigation. It makes them feel really awkward in their own home. They feel they are being watched at all times.”
gecombineerd met
quote:
The source added that this did not suggest that their conversations were in any way furtive as a result. “They are entirely innocent and have nothing whatsoever to hide.
vind ik ook érg vreemd. Het riekt op z'n minst naar het zoeken van een slachtofferrol: zie eens hoe de Portugese politie ons, onschuldige modelburgers in diepe rouw om het verlies van een kind, schoffeert...

Ik blijf het onbegrijpelijk grotesk vinden .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_53316870
Stelling: als er voldoende bloed wordt gevonden om DNA van Maddie te onderzoeken, dan is zij niet gestorven door een overdosis aan slaapmiddelen.
Als jouw dochter door een overdosis aan slaapmiddlen overlijdt, dan ben je als ouder erg verdrietig, en gedeprimeerd, ook al weet je dat dit je professionele leven verwoest, omdat jij/jullie die slaapmiddelen heeft/hebben gegeven en je/jullie nooit gewild heeft/hebben dat je dochter zou overlijden. Je gaat dan dus haar huid niet 'breken', zodat er misschien voldoende bloed vrij komt om bij recherche een DNA sample te vinden, bij het verduisteren van haar lichaam als je daartoe besluit. Jij voelt je schuld nl., je doet niets om haar lichaam te 'ontheiligen' bwvs, zodat haar huid 'breekt'.
Het breken van haar huid, waardoor evt. bloed vrijkomt voldoende om bij recherche een DNA sample te ''harvesten', duidt op andere involvement dan ouders???
I´m back.
pi_53316889
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:46 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ik vind het verhaal van Nadine, dat in dat soort resorts de veiligheid schijnveiligheid is en dat iemand behept met commom sense dat vrij snel door heeft ook niet erg valide. Ik ben ook in die Middellandse-Zee gebieden geweest, en over veiligheid denk je niet na, en er zijn resorts, speciaal ingericht op gezinnen met kleine kinderen, die gewoonweg voor degenen die daar komen veilig lijken en dus zijn. Je gaat niet weg naar zo'n resort, met kleine kinderen, en dan nadenken over de veiligheid. Je neemt gewoon aan dat het veilig is. Met zoveel gezinnen met jonge kinderen. Je denkt niet na over pedofielen.
Wij zijn met de kleine tot nu toe (volgens jaar niet meer) alleen op verschillende campings geweest, met veel kinderen met veel kleine kinderen, en je denkt dan alleen, alhoewel je ook normaal intelligent en niet paranoïde bent, dat het veilig is. En wij hebben de kleine ook alleen gelaten; als wij een wandelingetje gingen maken.
Ik zeg eigenlijk alleen in retrospectief dat het een schijnveiligheid is - ik ben sowieso niet iemand die van nature aan pedofielen en ontvoerders denkt, integendeel eigenlijk. Ik laat mijn kinderen ook wel eens alleen, sterker: ik kom net terug van de avondwinkel, even sigaretten kopen, en mijn 3 kinderen liggen te slapen. Ja, kom zeg. Ik laat me niet opnaaien door ontvoeringsverhalen, dat is inderdaad common sense, en in dat opzicht had mij ook kunnen overkomen wat de McCanns is overkomen. Niet dat wij hele avonden de hort op gaan terwijl de kinderen liggen te slapen, maar dat héle angstige gedrag heb ik gewoon niet.

Wat ik bedoel met 'schijnveiligheid' is dat er uiteraard helemaal niemand op jouw kinderen let als je in zo'n resort zit, want iedereen is straalbezopen en aan de zwier. Ik durfde mijn kinderen dáár niet alleen te laten, maar dat was vooral omdat ik de omgeving niet goed kende - en ik kon de hele situatie dus niet inschatten. Hier thuis wel.
  donderdag 20 september 2007 @ 00:29:24 #274
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_53316919
quote:
Op donderdag 20 september 2007 00:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als Maddie dusdanig veel bloed heeft verloren voor een sample dat voldoende DNA levert om te onderzoeken, dan is ze niet overleden agv een od aan slaapmiddelen. Dan moet die theorie ook wijken.
Bij een od aan slaapmiddelen komt gene bloed te pas nl.
Die theoriën sluiten elkaar überhaupt uit lijkt me, als er bloed van Madeleine gevonden zou worden in die andere kamer gaan de zaken opeens in een heel andere richting, dat zou m.i. zowel niet goed rijmen met de ouders-slaapmiddel-theorie als de ontvoering-door-derde(n)-theorie. Maar goed, dat is een nogal zinloos zijpad zolang die uitslagen niet 'bekend' zijn denk ik. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_53316921
quote:
Op donderdag 20 september 2007 00:17 schreef Jane het volgende:

[..]

Weet je, die hele JonBenet Ramsey-zaak is echt nog veel 'fishier' dan deze (tot nu toe dan), hoor. Daar zou toch ook jouw scheermes regelrecht naar de ouders moeten wijzen .

Deze link gelezen? http://crimemagazine.com/jonbenet.htm
Met dank aan voyeur.
Die zaak is idd veel fishy'er, maar Nadine verwees er naar, vergeleek deze zaak met die zaak, en officieel... tja Patsy Ramsey is inmiddels overleden, en John Ramsey woont die niet samen met de moeder van Natalie Holloway??? Overigens is die zaak absoluut niet zo clearcut als jij je die voorstelt.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')