abonnement Unibet Coolblue
pi_53229608
ik heb een keuken met een granieten aanrechtblad. BIj het aanschaffen van de keuken was het budget een beetje op, en hebben we op de koelkast bespaard... daar ik heb nu reuze spijt van, want we hebben een mooie inbouw keuken met granieten aanrecht, endan zo'n lelijke witte koelast

ik ben helemaal gek van amerikaanse koelkasten (die zilveren met twee deuren), maar de plek waar de koelkast nu staat is daar net 20 cm te klein voor. De enige oplossing zou zijn om het aanrecht 20 cm in te korten.

Weet iemand of dit mogelijk is bij een aanrechtblad dat al gemonteerd is? Het weer los maken zou denk ik wel (te) veel werk zijn.
pi_53229692
En hoe ga je om met het keukenkastje dat je ook 20cm moet inkorten?

Op zich kan het wel, maar niet als het gemonteerd is. Die dingen zaag je niet met een simpel zaagje.
pi_53229810
Das bagger
pi_53229872
ik heb daar een rij laadjes van 30 cm dus die zou ik weg kunnen halen:) dan moet er dus 30 cm af ipv 20.
maar dat kan dus niet terwijl het blad nog gemonteerd zit? want anders moet alle kit verwijdert worden enzo, dat is wel een gedoe...
pi_53229939
Het blad zal vrijwel zeker gedemonteerd moeten worden om het naar een natuursteen verwerkendbedrijf te brengen. Ook zul je idd een smaller kasje moeten monteren. Een bestaand kastje inkorten zal niet een erg fraai resultaat geven. Het frontje zul je dan ook moeten bij bestellen hopende dat dit geen kleur verschil zal geven met de rest van de frontjes. In datgeval zul je alle frontjes moeten vervangen / overplakken.
pi_53230343
Waar een wil is is een weg. Het blad is er heel opgekomen en kan er dus ook heel vanaf. Dat beetje kit houdt jou daarin echt niet tegen.


Hou er trouwens rekening mee, dat als je een kastje aan een zijkant weghaald, dat het kastje wat dan de zijkant wordt misschien niet een goed gekleurde zijkant heeft.
  zondag 16 september 2007 @ 22:24:00 #7
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_53230444
Kan wel, maar breng het naar zo'n bedrijf toe

En je zou dan 10cm overhouden voor dat kastje, spijker er een plank tegenaan in dezelfde kleur, valt niet op
pi_53230711
de koelkast komt tegen dat kastje aan te staan, dus dat hoeft niet echt afgewerkt te worden omdat je dat niet ziet:) het komt zo:

_____________-
|[koelkast][kastje]
|
|

dus als het kastje aan de linkerkant niet afgewerkt is zie je dat niet. Ik ben echt blij dat het kan:) Nu moet ik alleen nog even kijken hoe ik zo'n koelkast (176x90x66) naar boven toe ga krijgen een wenteltrap op Naja moet lukken... hij past iig door de deur
pi_53231301
succes
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_53231706
En de muur slopen en 20cm verplaatsen??? Is dat geen optie?
pi_53235378
nee...:P bovendien zou ik dan aan de andere kant ook 20 cm over houden (naast een ander keuken-kastje)
pi_53236135
Dit vraagt om foto's
Trotse mamma :)
  maandag 17 september 2007 @ 08:55:48 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53236270
Zit er een waterkering op het aanrechtblad? Zo ja, die raak je kwijt.

Heb je foto's van de situatie?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 17 september 2007 @ 09:05:49 #14
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53236393
En eens goed op internet zoeken naar een mooie amerikaanse koelkast die 20cm minder breed is.........is waarschijnlijk de goedkoopste en ook mooiste optie.......kastjes verkleinen.....in je granieten blad zagen.......best nog wel wat werk hoor, en of het er allemaal mooier op wordt........
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
pi_53236403
Houd je trouwens wel rekening met de openslaande deuren?

Een Amerikaanse koelkast kan de deuren in een rechte lijn naast de koelkast openen. Verder komen de deuren daardoor altijd een stukje naar binnen. Dus de koelkast kan er precies inpassen maar gaat ie dan nog open?
Trotse mamma :)
pi_53236479
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:05 schreef Orval het volgende:
En eens goed op internet zoeken naar een mooie amerikaanse koelkast die 20cm minder breed is.........is waarschijnlijk de goedkoopste en ook mooiste optie.......kastjes verkleinen.....in je granieten blad zagen.......best nog wel wat werk hoor, en of het er allemaal mooier op wordt........
Inderdaad.. ook nog zoiets.

Plus het feit dat als je de koelkast TEGEN de keuken aanzet, hij een stuk uitsteekt.. ook niet mooi. En dat de deuren nog open moeten kunnen

Dit is trouwens uit eigen ervaring. Wij zetten hem een stukje van de keuken af omdat het contrast anders niet mooi is.
Trotse mamma :)
  maandag 17 september 2007 @ 20:00:08 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53252247
Om graniet te zagen zou ik eens vragen bij een bedrijf wat ook grafstenen maakt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53286249


zie hier een foto:) ik moet sowieso nog ff sparen, maar als ik het geld heb dan zal ik is kijken of ik het er makkelijk af kan krijgen. vind het echt geen gezicht zo
pi_53289070
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:44 schreef FireFoz het volgende:
[afbeelding]

zie hier een foto:) ik moet sowieso nog ff sparen, maar als ik het geld heb dan zal ik is kijken of ik het er makkelijk af kan krijgen. vind het echt geen gezicht zo
What were you thinking toen je hier voor koos
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_53289154
Overigens lijkt het blad composiet te zijn ipv graniet. Klopt dit?
  woensdag 19 september 2007 @ 07:33:23 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53291151
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:12 schreef Marsepein het volgende:
Overigens lijkt het blad composiet te zijn ipv graniet. Klopt dit?
Zo te zien wel

Maakt zagen overigens makkelijker als ik het goed heb.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53291184
Volgens mij kun je dat met een gewone cirkelzaag wel zagen.
  woensdag 19 september 2007 @ 07:51:30 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53291261
quote:
Op woensdag 19 september 2007 07:38 schreef Marsepein het volgende:
Volgens mij kun je dat met een gewone cirkelzaag wel zagen.
Ik weet niet of het zaagblad dat aankan...

Bij ons werden de composieten randen met een slijptol gezaagd
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53291414
Ik denk niet dat de deuren van je koelkast nog open gaan, als je hem hier tussen prutst zonder enige verdere ruimte.

Ga dat eerst maar eens uit proberen bij de MM voordat je de zaag erin zet.
Trotse mamma :)
pi_53291482
Overigens is zagen in composiet/graniet wel altijd risicovol, ik zou het blad demonteren en laten zagen door een vakman. Dan gebeurt het ook nog netter dan wanneer je zelf gaat klooien. En denk inderdaad na of de koelkast open kan. Verder lijkt een typische Amerikaanse koelkast me buitenproportioneel groot naast zo'n keukenblad, maar goed, dat is smaak...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')