abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:35:25 #201
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53690147
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 12:01 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
we have a winner

dat effect noemen ze "breaking apart" .. en geloof me daar gaat flink wat tijd in zitten om dat zo voor elkaar te krijgen... word gedaan met de lasso tool waar je steeds stukjes uit het plaatje weg haald en die verschuift...1 voor 1

@DarkManta... yep ze hebben daar allemaal massaal de dvd gedownload lijkt het, en totaal geen eigen inbreng gedaan in de bewerking.. beetje jammer.
Zoals Mark dat doet jah, doet ie dat 1 voor 1, maar dat kan veel sneller.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53690312
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 12:35 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Zoals Mark dat doet jah, doet ie dat 1 voor 1, maar dat kan veel sneller.
Zou ik graag zien, als je er tijd voor hebt.
pi_53692522


Het maken van die brushes is echt lastig.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_53695901
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:21 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[afbeelding]

Het maken van die brushes is echt lastig.
Voggesmij zijn er brushes die er op lijken die standaard in PS zitten...
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 00:58:06 #205
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53735825
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:48 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

Ben er ook achter gekomen dat Mardoeks methode omslachtig was. Elk blokje stond op een eigen layer en als je dan elke layer apart moet nemen om het bijbehorden blokje te schuiven werkt niet echt fijn vind ik.
Heb zelf nog verder gezocht naar tutorials die voor mij van toepassing zouden kunnen zijn, kwam o.a. pixelation tutorials tegen wat er ook best gaaf uit ziet..maar het is niet wat ik wil hebben...
Ik zou het daarom fijn vinden als je jouw manieren uit zou leggen als die handiger zijn.


Je hoeft niet elke blokje op een aparte layer te zetten...
Je selecteert eens stukje met een selectie tool, je houd de CTRL in en je verplaats het stukje.
Je doet dit zolang totdat je je gewebste eggect hebt, daar gaat veel tijd in zitten.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 01:00:32 #206
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53735847
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:21 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[afbeelding]

Het maken van die brushes is echt lastig.




Als je deze brushes bedoelt, die zitten gewoon standaard in Photoshop.
Wat je ook eens kunt proberen, is om de dekking (opacity) van de layer op rond de 50% te zetten, op die manier verloopt het beter in het geheel.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53816228
Ik heb toch wat hulp nodig na dit..
Heb een stockphoto van een achterhoofd van een man gebruikt en deze kaal gemaakt door flink wat haar weg te clonen met de clone stamp tool.
Nu is alleen de kleur van het hoofd vele malen anderser dan het oor dat orgineel is gebleven.
Hoe krijg ik dit goed ?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:48:17 #208
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53816823
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 16:19 schreef Crientj het volgende:
Ik heb toch wat hulp nodig na dit..
Heb een stockphoto van een achterhoofd van een man gebruikt en deze kaal gemaakt door flink wat haar weg te clonen met de clone stamp tool.
Nu is alleen de kleur van het hoofd vele malen anderser dan het oor dat orgineel is gebleven.
Hoe krijg ik dit goed ?
Post de foto eens...

Het kan echt op zo veel manieren dat het makkelijker wordt als je de foto eens post.
En om iemand kaal te maken hoef je de clonestamp niet te gebruiken, maar dat is wat je het leifste doet natuurlijk.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53817482
Klikje; grote foto

Naja, het orgineel heb ik niet meer. Dat waren namelijk 2 printscreentjes van een betaalde site..
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:32:54 #210
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53817695
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:21 schreef Crientj het volgende:
Klikje; grote foto

Naja, het orgineel heb ik niet meer. Dat waren namelijk 2 printscreentjes van een betaalde site..
Het enige wat je met die foto nog zou kunnen doen, is er een vector tekening van maken vooral als je het origineel niet meer hebt.
Alle details van het hoofd zijn weg, dus schaduwen, moedervlekken en weet ik niet wat je allemaal op een kaal hoofd kunt aan treffen zijn weg.
Als je er nog iets van wilt maken, is het een kwestie van eigen kreativiteit en fantasie.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53817999
Hmmz..
Dan ga ik het oor ook maar hetzelfde kleurtje geven oid.
Wilde het gaan gebruiken voor in een wedstrijd van Lijsters. Alleen het is toch altijd een kunstje om een perfecte foto te kunnen maken.
Naja. Dan wordt het maar een vectortje.
pi_53871433
Ik heb een vraag over het verkleinen van een gedownloade foto. Ik heb nu een foto gedownload, en wil deze verwerken in een header. Ik krijg dit nooit echt mooi voor elkaar.

Het gaat om deze afbeelding:


Die ik in een kader zo mooi mogelijk in een header wil krijgen (gedeelte van een header).
Dit is een kader van 370 Width bij 130 Height (pixels).



Hoe kan ik dit nu het beste doen? De huisjes apart uitknippen en apart verkleinen en de afbeelding namaken o.i.d?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 21:13:23 #213
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53871565
Ik snap niet precies wat je bedoelt...
Signature.
pi_53871793
Het is ook redelijk vaag, maar soms zie ik afbeeldingen waar ik van denk.. die zijn mooi. Stel je voor je hebt een wallpaper van 1024 x 768, van laten we zeggen de twin towers. Ik wil de gele afbeelding verkleinen maar hij moet wel even breed blijven. Als je dan de image size aanpast is de hele afbeelding op elkaar geperst.

De header van Fok! bijvoorbeeld, hier komen steeds dames en andere foto's in voor. Is dat op ware grootte of zijn ze verkleind?

Volgens mij blijft het bericht erg vaag, maar wie weet...
  donderdag 11 oktober 2007 @ 21:29:22 #215
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53871904
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 21:24 schreef tequi3 het volgende:
Het is ook redelijk vaag, maar soms zie ik afbeeldingen waar ik van denk.. die zijn mooi. Stel je voor je hebt een wallpaper van 1024 x 768, van laten we zeggen de twin towers. Ik wil de gele afbeelding verkleinen maar hij moet wel even breed blijven. Als je dan de image size aanpast is de hele afbeelding op elkaar geperst.

De header van Fok! bijvoorbeeld, hier komen steeds dames en andere foto's in voor. Is dat op ware grootte of zijn ze verkleind?

Volgens mij blijft het bericht erg vaag, maar wie weet...
Je kunt gewoon verkleinen/schalen met photoshop.
Als je alt en shift ingedrukt houdt verklein je naar het midden toe zeg maar, dan blijft ie in verhouding.
Als je shift ingedrukt houdt, verklein je naar een ander punt toe, blijft alles ook in verhouding.

Maar nog steeds weet ik niet wat je nou eigenlijk wilt
Signature.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:06:36 #216
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53872938
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 21:24 schreef tequi3 het volgende:
Het is ook redelijk vaag, maar soms zie ik afbeeldingen waar ik van denk.. die zijn mooi. Stel je voor je hebt een wallpaper van 1024 x 768, van laten we zeggen de twin towers. Ik wil de gele afbeelding verkleinen maar hij moet wel even breed blijven. Als je dan de image size aanpast is de hele afbeelding op elkaar geperst.

De header van Fok! bijvoorbeeld, hier komen steeds dames en andere foto's in voor. Is dat op ware grootte of zijn ze verkleind?

Volgens mij blijft het bericht erg vaag, maar wie weet...
Als je een afbeelding van 1024x768 wilt verkleinen zonder dat ie geperst wordt moet je de verhoudingen gelijk houden, anders krijg je inderdaad dat ie wordt geperst en logisch ook.

Wat jij wilt kan min of meer, alleen moet je dan een gedeelte nemen van een wallpaper, zeg maar 1024 x 150 of 1024 x 300.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:13:18 #217
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53873177
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 21:29 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Je kunt gewoon verkleinen/schalen met photoshop.
Als je alt en shift ingedrukt houdt verklein je naar het midden toe zeg maar, dan blijft ie in verhouding.
Als je shift ingedrukt houdt, verklein je naar een ander punt toe, blijft alles ook in verhouding.

Maar nog steeds weet ik niet wat je nou eigenlijk wilt
Sinds wanneer hebben ze jou blauw gespoten, jij blauwe smurf!?
Heel veel succes in ieder gaval, welk forum ga jij een dauwtje geven?
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53873384
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 21:07 schreef tequi3 het volgende:
Ik heb een vraag over het verkleinen van een gedownloade foto. Ik heb nu een foto gedownload, en wil deze verwerken in een header. Ik krijg dit nooit echt mooi voor elkaar.

Het gaat om deze afbeelding:
[ afbeelding ]

Die ik in een kader zo mooi mogelijk in een header wil krijgen (gedeelte van een header).
Dit is een kader van 370 Width bij 130 Height (pixels).

[ afbeelding ]

Hoe kan ik dit nu het beste doen? De huisjes apart uitknippen en apart verkleinen en de afbeelding namaken o.i.d?
1: maak een nieuw bestand met de grote die jij hebben wilt 370x130 in jou geval.
2: kopieer en plak of wat dan ook je gewenste foto in je net geopend bestand.
3: selecteer de layer van je te verkleinen plaatje klik dan op edit vervolgens op transform en dan scale.
4: als je nu boven in kijkt zie je een klein ketting ding achtig iets, klik die aan.
5:verklein vervolgens je foto tot de afmeting die jij hebben wilt.

door op dat ketting ding te klikken blijft je foto in verhouding en lijkt het niet uitgerekt of raar als je hem verkleint.
deze dus:


ik kom dan op dit plaatje uit:
do you have the guts to smell my nuts?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:14:04 #219
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53876774
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:19 schreef OnderBroekenPoep het volgende:

[..]

door op dat ketting ding te klikken blijft je foto in verhouding en lijkt het niet uitgerekt of raar als je hem verkleint.
deze dus:
[ afbeelding ]

ik kom dan op dit plaatje uit:
[ afbeelding ]
Kun je doen, maar het gaat sneller/makkelijker als je CTRL + T drukt voor de Free Transform (vrij transformeren).
Wanneer je nu verkleind gewoon de SHIFT inhouden en werkt precies hetzelfde.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53882824
Het voordeel van Free Transform is dat je kan resize en je huisjes meteen ook kan kantelen (in free transform zit er ook zo'n kettinkje voor het geval dat je shift niet handig vindt).
  Moderator vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:08:25 #221
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_53885567


ik verveelde me
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:17:42 #222
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53885751
Is dat niet meer iets voor in het Hoe zien jouw designs eruit? #6 Nieuw talent
Signature.
pi_53890363
Ik heb een 9 tal foto's die ik moet bij knippen tot 7,5x7,5 cm. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Niet elke foto kan op dezelfde manier geknipt worden aangezien er soms over de hele foto mensen staan.. Iemand een idee? De foto's moeten natuurlijk wel in dezelfde verhoudingen blijven
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:12:18 #224
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53890676
je zou een canvas kunnen maken van 7.5 x 7.5 cm, en dan gewoon de hele foto selecteren, en plakken in dat canvas.
Dan kan je zelf bepalen hoe het eruit komt te zien.
Dat moet je dan 9 keer doen
Signature.
pi_53890872
En hoe maak ik een canvas? Ik ben een grote photoshop noob
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:26:41 #226
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53893772
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:20 schreef MoreMark het volgende:
En hoe maak ik een canvas? Ik ben een grote photoshop noob
Control + N
Geloof ik dat het onder windows is.
Daar kan je zelf de dimensies invoegen.
Let even goed op het formaar, want standaard staat ie op pixel geloof ik.
Signature.
pi_53894333
Ohhh.. Dat is dus een canvas Is er niet een makkelijkere manier?
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:39:49 #228
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53905211
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 20:49 schreef MoreMark het volgende:
Ohhh.. Dat is dus een canvas Is er niet een makkelijkere manier?
Misschien wel, maar dit is niet heel veel werk toch?
En als je het automatiseert, worden er gewone uitsneden gemaakt, waar je niet echt invloed op hebt dacht ik
Signature.
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:05:37 #229
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53922384
In fotografie staat een tut over hoe je heel makkelijk tekst met een afbeelding kan vullen.
http://www.cybersoek.nl/tutorials_photoshop/tutorial2.html

Als ik de stappen volg en de layers group dan gebeurd er eigenlijk niets. De bovenste laag blijft gewoon de stenen foto, de onderste laag de tekst, maar de tekst wordt niet gevuld. Iemand enig idee wat ik fout doe?

-edit-
Of werkt het met CS3 anders?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_53923106
kopieer met de rechtermuis knop het plaatje
http://www.free-pictures-photos.com/texture/texture-hz6t5.jpg

klik op File daarna op New in photoshop daarna op Ok.
je maakt een nieuw canvas dan met de grote van je net gekopieerde plaatje.

klik op Edit en daarna op Paste. je gekopieerde plaatje word nu in je nieuwe canvas geplakt.

klik met je rechtermuis op het Text (type tool) en kies daaruit Horizontal type tool.

Pak een font een dik font geeft het mooiste effect wat je leuk vind en zet hem tussen de 150 a 200 pixels, of een andere pixel grote voor je text zolang het maar netjes past allemaal

Typ je text, verschuif hem eventueel zodat je text over het mooiste gedeelte van je texture komt.

Klik Ctrl + enter als je klaar bent.

Klik vervolgens op Edit en dan op Copy Merged, daarna weer op Edit klikken en dan op Paste.
verwijder of klik nu de layer waar je texture (gekopieerd plaatje) staat uit.

Je nieuwe text met leuke texture staat nu in een nieuwe layer,
en kan je via Layer (boven in bij File Edit Image enz enz) en dan Layer Style aanpassen en mooier maken.


Dit is mijn manier en er zullen vast vele anderen wezen, maar vind deze lekker werken en is in nog geen 2 min gedaan. En je behoud mooi het overzicht en kan zelf kiezen waar je je text wilt hebben zodat je het mooiste gedeelte van je texture/foto kan gebruiken.

do you have the guts to smell my nuts?
pi_53923427
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:05 schreef Hukkie het volgende:
In fotografie staat een tut over hoe je heel makkelijk tekst met een afbeelding kan vullen.
http://www.cybersoek.nl/tutorials_photoshop/tutorial2.html

Als ik de stappen volg en de layers group dan gebeurd er eigenlijk niets. De bovenste laag blijft gewoon de stenen foto, de onderste laag de tekst, maar de tekst wordt niet gevuld. Iemand enig idee wat ik fout doe?

-edit-
Of werkt het met CS3 anders?
Ze bedoelen ALT+G (clipping mask) ipv CTRL+G (layer group). Je kan nu ook de afbeelding verplaatsen in je tekst, zodat je een ander gedeelte van de afbeelding binnen de tekst te zien krijgt.
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:31:35 #232
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53923735


Onderbroekenpoep, deze heb ik op ongeveer jouw manier gemaakt, maar het nadeel daarvan is dat je de tekst achteraf niet meer kan veranderen. Dan moet je weer helemaal opnieuw vullen.

De clipping masks zijn ideaal.

1000x dank voor de uitleg

[ Bericht 1% gewijzigd door Hukkie op 14-10-2007 13:37:22 ]
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:29:34 #233
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53929407
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:31 schreef Hukkie het volgende:
[ afbeelding ]

Onderbroekenpoep, deze heb ik op ongeveer jouw manier gemaakt, maar het nadeel daarvan is dat je de tekst achteraf niet meer kan veranderen. Dan moet je weer helemaal opnieuw vullen.

De clipping masks zijn ideaal.

1000x dank voor de uitleg
Je hoeft niet perse clippingmask te gebruiken...

Je kunt ook gewoon je tekst typen, vervolgens houd je de CTRL ingedrukt en klik linkermuistoets in je tekst-layer.
Klik op het oogje in de tekstlayer.
Nu selecteer je je "foto-layer" en dan CTRL+C gevolged door CTRL + V.

Voordeel hiervan is dat je gewoon je tekst veranderen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:35:04 #234
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53932160
Ja deze methode wist ik, maar nu kan je de achtergrond niet meer verschuiven, bij clipping mask wel.
Toch bedankt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:48:16 #235
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53937296
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:35 schreef Hukkie het volgende:
Ja deze methode wist ik, maar nu kan je de achtergrond niet meer verschuiven, bij clipping mask wel.
Toch bedankt.
Jawel hoor, de achtergrond kun je zeker verschuiven...
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  maandag 15 oktober 2007 @ 00:39:18 #236
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53938998
hmm, later nog een keer proberen dan.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_53949389
Je kunt ook een pattern overlay instellen bij layerstyles, als pattern gebruik je dan gwn je normale afbeelding. Kan je ook bevel and emboss overheen gooien, dropshadow erbij en klaar.

En je tekst blijft versleepbaar + aanpasbaar omdat het allemaal vastligt in de layerstyles.
Moet je wel je tekst op een aparte layers zetten, maar dat lijkt me logisch.

Hier een voorbeeld van deze techniek met een glas-effect (satin erbij, en stroke met bron pattern).

/edit2: lomp imageshack




Ben zelf sinds twee weken aan het klooien met photoshop, erg leuk en nuttig.

[ Bericht 18% gewijzigd door Phaelanx_NL op 15-10-2007 15:19:37 ]
Geen referral hier.
pi_53952669
Ik heb een foto van een hond.
De persoon waarvan de hond was wilt haar graag uitgeknipt hebben.
De hond zit op de schoot van een persoon en ik wil haar zo realistisch mogelijk uitgeknipt hebben..
Welke tool kan ik daar het beste voor gebruiken ?
  maandag 15 oktober 2007 @ 19:36:54 #239
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53953042
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Je kunt ook een pattern overlay instellen bij layerstyles, als pattern gebruik je dan gwn je normale afbeelding. Kan je ook bevel and emboss overheen gooien, dropshadow erbij en klaar.

En je tekst blijft versleepbaar + aanpasbaar omdat het allemaal vastligt in de layerstyles.
Moet je wel je tekst op een aparte layers zetten, maar dat lijkt me logisch.
Je tekst blijft ook aanpasbar etc. zonder layerstyles, zolang je je tekst maar in vector-vorm hebt en niet gerastert. Zelfs dan, maar goed dat is iets anders...
Een layerstyle is niet meer en niet minder dan een filter en heeft totaal niets te maken met de text-tool.
quote:
Hier een voorbeeld van deze techniek met een glas-effect (satin erbij, en stroke met bron pattern).

/edit2: lomp imageshack

[ afbeelding ]


Ben zelf sinds twee weken aan het klooien met photoshop, erg leuk en nuttig.
Met de layerstyles kun je inderdaad een glaseffect aanbrengen, er zijn zelfs standaard ingebouwd in Photoshop, hoef je niets meer in stellen. Alleen dit voorbeeld is er niet een van.

En heel erg verslavend

[ Bericht 4% gewijzigd door DarkManta op 15-10-2007 19:51:56 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53953189
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:12 schreef Crientj het volgende:
Ik heb een foto van een hond.
De persoon waarvan de hond was wilt haar graag uitgeknipt hebben.
De hond zit op de schoot van een persoon en ik wil haar zo realistisch mogelijk uitgeknipt hebben..
Welke tool kan ik daar het beste voor gebruiken ?
Ik gebruik bijna altijd de quickmask mode. Ik selecteer eerst heel ruw met de lasso, en doe de rest daarna met de hand.
Geen referral hier.
  maandag 15 oktober 2007 @ 19:49:53 #241
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53953237
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:12 schreef Crientj het volgende:
Ik heb een foto van een hond.
De persoon waarvan de hond was wilt haar graag uitgeknipt hebben.
De hond zit op de schoot van een persoon en ik wil haar zo realistisch mogelijk uitgeknipt hebben..
Welke tool kan ik daar het beste voor gebruiken ?
Je kunt beter vragen welke techniek, omdat je voor elke foto, elke resolutie etc. weer een andere techniek gebruikt.
Zo zou je kunnen zeggen, gebruik de lasso-tool, masks, Extract en noem maar op, maar het ligt er maar net aan.

Je zou eens kunnen beginnen met een layermask omdat je hier mee de foto als het ware ongemoeid laat.
Werkt dat niet voor je, probeer dan eens een andere techniek.

Succes.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:16:21 #242
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_53953608
tvp
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_53954209
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:36 schreef DarkManta het volgende:

Je tekst blijft ook aanpasbar etc. zonder layerstyles, zolang je je tekst maar in vector-vorm hebt en niet gerastert. Zelfs dan, maar goed dat is iets anders...
Een layerstyle is niet meer en niet minder dan een filter en heeft totaal niets te maken met de text-tool.
Ik beweer nergens het tegendeel.
Geen referral hier.
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:25:33 #244
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53954945
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik beweer nergens het tegendeel.
Je beweert dat de tekst aanpasbaar blijft omdat die informatie opgeslagen zit in de layerstyle en dat is niet correct.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53957075
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:25 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Je beweert dat de tekst aanpasbaar blijft omdat die informatie opgeslagen zit in de layerstyle en dat is niet correct.
Jawel, er zijn natuurlijk andere manieren, maar dit is er één van. Ik hoef hiervoor de tekst niet te rasterizen, dus blijft hij aanpasbaar, zoals je zelf zegt.
Geen referral hier.
  maandag 15 oktober 2007 @ 23:07:42 #246
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53957627
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Jawel, er zijn natuurlijk andere manieren, maar dit is er één van. Ik hoef hiervoor de tekst niet te rasterizen, dus blijft hij aanpasbaar, zoals je zelf zegt.
Het gaat niet om andere manieren, want die zijn persoonlijk en oneindig.Daar hebben het hier niet over, en rasterizen heeft er verder ook niets mee te maken.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53958442
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:07 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Het gaat niet om andere manieren, want die zijn persoonlijk en oneindig.Daar hebben het hier niet over, en rasterizen heeft er verder ook niets mee te maken.
Eindeloze discussie, laten we onze energie stoppen in andere dingen .
Geen referral hier.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:09:13 #248
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53959307
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:33 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Eindeloze discussie, laten we onze energie stoppen in andere dingen .
Nee, helemaal geen eindeloze discussie.

Informatie over/van de tekst-tool wordt helemaal niet opgeslagen in layerstyles zodat deze aanpasbaar blijft. Punt, einde, fin... Discussie gesloten.

Informatie van de tekst-tool zit in photoshop zelf.

Om hier over door te blijven gaan en er hele documentatie er bij te pakken heb ik geen zin, mijn energie stop ik liever in Photoshop zelf.
Binnenkort maar weer eens een tutorial doen, iemand vroeg laats huid-tinten aan te passen aan andere huid-tinten.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53962275
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:09 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Nee, helemaal geen eindeloze discussie.

Informatie over/van de tekst-tool wordt helemaal niet opgeslagen in layerstyles zodat deze aanpasbaar blijft. Punt, einde, fin... Discussie gesloten.

Informatie van de tekst-tool zit in photoshop zelf.

Om hier over door te blijven gaan en er hele documentatie er bij te pakken heb ik geen zin, mijn energie stop ik liever in Photoshop zelf.
Binnenkort maar weer eens een tutorial doen, iemand vroeg laats huid-tinten aan te passen aan andere huid-tinten.
volgens mij praten julie langs elkaar heen de dropshadow enzo die zitten in de layerstyle en die kan je later gewoon nog aanpassen. als je de text zelf wilt aanpassen moet het idd zoals darkmanta zegt een vector based object zijn. en dat is iets wat niet in de layerstyle zit maar gewoon een functie van de text tool is
jullie hebben dus beide gelijk
pi_53963358
Juist, wat Kamermans hier zegt bedoel ik de hele tijd al.
Geen referral hier.
pi_53970064
Vraagje...

Ik heb een ronde path. Nu wil ik daar tekst opkrijgen. Nauw dat gaat simpel. Echter nu wil ik niet dat de tekst 'erop' zit, maar erin zit. Anders gezegd het lukt me wel buiten de path er tekst erop te laten lopen, maar niet erbinnen... Hoe doe ik dit?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:42:31 #252
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53970480
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Juist, wat Kamermans hier zegt bedoel ik de hele tijd al.
Dan geef het ook aan.
Als je zegt:
quote:
En je tekst blijft versleepbaar + aanpasbaar omdat het allemaal vastligt in de layerstyles.
Zeg je inprincipe: De peren en appels liggen allemaal in die kist.
Terwijl je de peren en appels gescheiden moet houden.

Tenminste zo begreep ik het dus.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:52:49 #253
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53970659
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:19 schreef Wouser het volgende:
Vraagje...

Ik heb een ronde path. Nu wil ik daar tekst opkrijgen. Nauw dat gaat simpel. Echter nu wil ik niet dat de tekst 'erop' zit, maar erin zit. Anders gezegd het lukt me wel buiten de path er tekst erop te laten lopen, maar niet erbinnen... Hoe doe ik dit?
Daar heb ik al eens een klein tutje over geschreven: [Centraal] Photoshop - Vragen,Tips, Tuts, Problemen #12

Het enige wat je hoeft te doen is,CTRL vast te houden en nu met de muiscursor over de tekst zodat deze in een pijltje veranderd en dan binnen in je path slepen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53971875
Harstikke bedankt
pi_54003451
Nog een (dure) Photoshop tutorial DVD http://tutorial.joeyl.com/ Meneer is overigens nog maar 17 jaar oud....
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 18 oktober 2007 @ 05:31:28 #256
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54003626






Iemand op een ander lijf zetten is één van de makkelijkste dingen om te doen in Photoshop, althans dat vind ik dan.
Het enige wat lastig is om de juiste foto te vinden, qua kijkrichting.
Je snapt natuurlijk als iemand naar links kijkt dat het lastiger is om daar een andere foto op te plakken bij iemand die in de camera kijkt. Het is mogelijk, maar dat is een ander verhaal.

Bij deze tutorial is het de bedoeling dat je de huidskleur (tint) passend krijgt.
Voor beginners is het leuk om te laten zien hoe masking werkt.
Voor fotografen is het leuk om te laten zien hoe curves werken (de basis van curves), vergis je je niet in de kracht van curves.

TIP: (voor beginners) Werk altijd wanneer je kunt met een zo hoog mogelijke resolutie voor het beste en mooiste resultaat.
En daar komt ie weer, geef je layers (lagen) (altijd) een naam, het geeft je alleen maar voordeel en het is overzichtelijker werken.


Let`s begin...
Open een foto waar jij het lichaam van wilt hebben.
In dit geval...


En open een foto waar jij het hoofd van wilt hebben om op het lickaam te plakken.
In dit geval...


In eerste instantie heb gekeken naar de richting waar Wilders naar toe keek, daarna ben ik gaan zoeken naar een passende foto waarbij de kijkrichting ongeveer hetzelfde zou zijn.
In dit geval hoef ik de foto van Wilders straks alleen maar te spiegelen.

Met de Lasso-Tool (toets L) selecteren we Wilders`s hoofd, voor jouw misschien het hoofd van je broertje,zusje of weet ik wie. Dit hoeft echter niet precies te gebeuren.
Toets nu CTRL + C, de selectie wordt nu in het geheugen gezet.
Sluit de foto waarvan je zojuist het hoofd hebt geselecteert.
Als de foto van het lichaam al niet gemaximaliseerd, maximaliseer deze en toets CTRL +V.
Het hoofd wordt nu 'geplakt' en je hebt meteen een onderground (het lijf) en een Layer (het hoofd).


Dubbel klik op Layers 1 van je layers en geef hier een naam, bijvoorbeeld hoofd. Als je je Layers niet ziet, toets F7
Het hoofd van Wilders staat naar links en we willen dat net als de dame naar rechts kijkt dus gaan we deze spiegelen.
Zorg dat je "hoofd"-layer actief is en toets CTRL + T, klik vervolgens met de RECHTERmuis-toets en selecteer Flip Horizontal.
DIt zorgt er voor dat je horizontaal spiegelt.

In veel gevallen zal het hoofd niet direct hetzelfde formaat hebben als de foto waarvan je het lichaam wilt.
Om het beste resultaat te krijgen gaan we de Opacity ofwel de transparantie verlagen om de hoogte van de ogen en kin te bepalen.
In de praktijk ziet dat er als volgt uit...

In het rood gemarkeerde verlagen we de Opacity, doe dit zodat je de ogen van de dame en Wilders nog net kunt zien.

Mocht het hoofd te groot of te klein zijn...
Toets CTRL + T (Free Transform) en houd de SHIFT ingedrukt wanneer je de afmetingen wilt behouden of klik op het Kettinkje in je Free Transform Tool.

Deze vind je boven aan onder je Menu-balk.


Tijd voor Masking...
Voordat we gaan Masken, zetten we de Opacity weer terug op 100%, zodat we beter zien wat we aan het doen zijn.

In je layers klik met je linkermuis-toets op de Add vector mask - icon (rood in de afbeelding hierboven).
Klik nu met je linkermuis-toets in de Layermask (in het blauw).

Voordat we gaan Masken even dit...
De kleur zwart verbergt pixels en de kleur wit onthuld de pixels.
TIP:Tussen zwart en wit in krijg je de grijswaardes, hoe donkerder hoe meer je verhuld.

Nu gaan we masken...
Selecteer een Soft-brush met de Airbrush aan, zorg dat de kleur zwart is.

In het groen kun je je soft-brushes kiezen en in het rood zet je je airbrush aan.
De airbrush geeft een 'zachte-look', hoe langer je de linkermuistoets ingedrukt houd op één plaats hoe groter de brush wordt, net als een echte airbrush.

Klik (teken) nu de gebieden die je niet wilt hebben...
Voor de Masking...


Na de Masking...


Tijd voor de afwerking,,,
Eerst gaan we de tint passend maken, dit doen we door eerst de Modus van de gehele afbeelding op CMYK te zetten.
Het grote voordeel hiervan is dan we in de Curves beschikken over 4 verschillende hoofdkleuren ipv 3 in de RGB modus.
Juist! dezelde kleuren als wat een inkjet-printer ook gebruikt, namelijk Cyan, Magenta,Yellow, en Black.

Om de afbeelding op CMYK-modus te zetten, gaan we naar de Menu-balk daar kiezen we Image ---> Mode ---> CMYK Color.
LET OP!: Kies voor DON`T FLATTEN, anders ben je je Layer kwijt!
Activeer de 'hoofd-layer', zorg dat je uit de Masking layer bent door op het layer-venster te klikken in je layer-window. (in het rood op de afbeeling hier onder)


Nu gaan we het aanpassen zelf doen door de Curves te gebruiken. (een van mijn favoriete tools)
Toets CTRL + M dit activeert de Curves-window.
In ons geval moet er meer een rood-achtige kleur erbij, dat betekent dat we in de Curves voor Magenta kiezen. Magenta is een paarse tint, maar er zit Rood vermengd met blauw in.


In de Channel kiezen we voor Magenta of Toets CTRL + 2
Selecteer de Curve-lijn in het midden en houd de linkermuis-toets ingedrukt en beweeg deze naar boven voor meer rode-tint.
Speel er eens mee en kijk wat er gebeurt!
Doet dit ook met de andere tinten totdat het "hoofd" (layer) dezelfde tint verkrijgt.

TIP: Zoom in op de foto om beter te kunnen zien om te vergelijken van tint!

Resultaat na wat effe spelen...

LET OP!: Vergeet niet de modus terug op RGB te zetten!

Werk het geheel nu af, door nog wat dingen te masken, misschien moet je nog wat highlights afwerken of schaduwen aanbrengen of andere dingen.
In dit geval hoefde ik alleen nog wat dingen te masken, passend te maken.


En klaar is Kimberly Wilders.


Terri Balkenende


Wie zei ook alweer dat Rita Verdonk een éénmansfractie was?

Photoshop On!

-edit-
Lol, photobucket kon de bewerkingen niet waarderen

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkManta op 19-10-2007 11:44:54 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 05:42:56 #257
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54003633
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 02:56 schreef tim2308 het volgende:
Nog een (dure) Photoshop tutorial DVD http://tutorial.joeyl.com/ Meneer is overigens nog maar 17 jaar oud....
Leuk!
Zelf ben ik ook met tutorial DVD`s bezig, uiteraard in het Nederlands maar ook in het Engels en voor alle niveaus toegankelijk. De lessen zullen alle tools gebruiken die beschikbaar zijn in Photoshop.
Een tutorial kan ik wel verklappen en dat is over een techniek om dingen, mensen en noem maar op een 3D-look te geven.

Het doel is om ze in 2008 in de winkels te hebben liggen of in ieder geval bestelbaar.


[ Bericht 2% gewijzigd door DarkManta op 18-10-2007 06:32:09 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 07:47:54 #258
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_54003830
Die van Rita Verdonk is echt geweldig
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
pi_54003869
Wat een foto's Darkmanta. Maar het idee is zeker leuk bedacht
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:03:18 #260
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54003937
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 07:54 schreef Crientj het volgende:
Wat een foto's Darkmanta. Maar het idee is zeker leuk bedacht
Duidelijker kun je een huidtint niet krijgen
Foto`s van modellen met kleren aan is nog makkelijker, daarom heb ik voor naakte modellen gekozen om zo duidelijk te laten hoe je de huidtint kunt aanpassen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54005665
Heel leuk tutorial! En die fotof*cks zijn lachen.
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 05:31 schreef DarkManta het volgende:
...
Iemand op een ander lijf zetten is één van de makkelijkste dingen om te doen in Photoshop, althans dat vind ik dan.
...
Maar hier wil ik wel een kanttekening bij plaatsen. Het is idd makkelijk om het hoofd van iemand op het lijf van iemand anders te zetten, maar om dat echt goed te doen is een stuk moeilijker. Vergelijk het maar met schaken, iedereen kan leren schaken, maar om een schaakgrootmeester te worden is heel wat meer nodig. Zo is het ook met het maken van fotof*cks/fakes, er zijn niet veel mensen die dat echt goed kunnen.

Dit is misschien nog wel handig voor degenen die met huidtinten aan de gang willen gaan:

  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:57:36 #262
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54006464
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:13 schreef Mardoek50 het volgende:
Heel leuk tutorial! En die fotof*cks zijn lachen.
[..]

Maar hier wil ik wel een kanttekening bij plaatsen. Het is idd makkelijk om het hoofd van iemand op het lijf van iemand anders te zetten, maar om dat echt goed te doen is een stuk moeilijker. Vergelijk het maar met schaken, iedereen kan leren schaken, maar om een schaakgrootmeester te worden is heel wat meer nodig. Zo is het ook met het maken van fotof*cks/fakes, er zijn niet veel mensen die dat echt goed kunnen.

Dit is misschien nog wel handig voor degenen die met huidtinten aan de gang willen gaan:

[ afbeelding ]
De Tutorial is ook niet bedoeld voor Fotof*cks/fakes, maar als basis om de huidtint enigszins gelijk te krijgen met een andere foro.
Om foto*fucks/fakes, zijn zaken als schaduwen, belichting, vormen, en andere details niet behandeld.
De tutorial helpt je wel op weg en vooral met de huidtint sheet die je hebt geplaats.
Zo kun je met de sheet in fotoshop de Eyedropper gebruken voor de kleur.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:20:08 #263
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_54006901


De kleuren kloppen niet echt met het origineel, en dat vind ik lastig.. heeft iemand een oplossing? Ik zie hierboven wel een skin chart, maar dat verschilt natuurlijk toch nog per persoon...

ORIGineel
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_54007120
Oei, toen werd opeens dit topic NSFW

Coole tut DM. Is er eventueel ook iets te doen met Match Color?

In welke prijsklasse gaat je cursus worden trouwens? De huidige cursussen vind ik erg duur.

[ Bericht 3% gewijzigd door tim2308 op 18-10-2007 11:45:36 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:59:56 #265
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54007749
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:20 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]

De kleuren kloppen niet echt met het origineel, en dat vind ik lastig.. heeft iemand een oplossing? Ik zie hierboven wel een skin chart, maar dat verschilt natuurlijk toch nog per persoon...

ORIGineel
Gewoon de kleuren van je origineel gebruiken.
Je wilt een vector tekening maken zie ik, gebruik de Eyedropper en dan zet je Sample size op 31 by 31 Average, maar dat moet je even uit proberen of dat groter of kleiner moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkManta op 18-10-2007 12:23:22 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54007857
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:57 schreef DarkManta het volgende:

[..]

De Tutorial is ook niet bedoeld voor Fotof*cks/fakes, maar als basis om de huidtint enigszins gelijk te krijgen met een andere foro.
Om foto*fucks/fakes, zijn zaken als schaduwen, belichting, vormen, en andere details niet behandeld.
De tutorial helpt je wel op weg en vooral met de huidtint sheet die je hebt geplaats.
Je tutorial is idd een goede basis, maar ik wilde alleen ff aangeven dat er, zoals je zegt, nog wat andere zaken bij komen kijken als je het echt goed wil doen. Er zijn trouwens ook veel meer mogelijkheden om de huidtinten te matchen (maar dat zal je wel weten ). Eén van de beste basis methoden vind ik het color matchen in RGB per channel. Als je daarmee begint, hoef je daarna meestal alleen nog maar kleine aanpassingen te doen om de kleuren goed te krijgen.
quote:
Zo kun je met de sheet in fotoshop de Eyedropper gebruken voor de kleur.
Ja, precies.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:14:14 #267
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54008078
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:31 schreef tim2308 het volgende:
Oei, toen werd opeens dit topic NSFW

Coole tut DM. Is er eventueel ook iets te doen met Match Color?

In welke prijsklasse gaat je cursus worden trouwens? De huidige cursussen vind ik erg duur.
Met Match Color is uiteraard ook veel te doen, alleen ik heb dat nu niet gebruikt omdat Match Color in veel oudere versies van Photoshop niet aanwezig is. Nu is het voor iedereen toegankelijk.

Prijsklasse gaat zeer zeker geen $305,- ( ¤213.93) worden, dat vind ik zelf ook absurd.
Ligt er een beetje aan wat de kosten zijn voor het drukken etc.
Zelf hoop ik dat ik onder de ¤ 100,- kan blijven, het liefts rond de ¤ 50,-

De tutorials op de DVD zijn niet zoals de tutorials die ik hier op Fok! post, maar in de trant van http://www.photoshoptopsecret.com/ .

De Tutorials die ik hier post zijn basis-gevorden begrippen.
Dieper om op de stof in te gaan kost kwaliteit en vooral tijd.
Plus dat je hier geen Resoluties van boven de 3000 pix kan posten.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54008225
Colormatchen in RGB per channel? Dat vraagt om een tut
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_54008860
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:21 schreef tim2308 het volgende:
Colormatchen in RGB per channel? Dat vraagt om een tut
Ik was al aan het zoeken. Ik had een hele goede tutorial daarover, maar die kan ik zo snel niet meer vinden. Maar ik heb wel een andere gevonden, die de bedoeling aardig aangeeft. Die kan hier gedownload worden:

http://rapidshare.com/fil(...)ng_Channels.pdf.html

Het kan zijn dat e.e.a. er anders uitziet als je het zelf probeert, maar het principe blijft hetzelfde.

Misschien zal ik er zelf eens een tutorial over maken, maar daar gaat nogal veel tijd inzitten en ik ben daar niet zo goed in, dus dat moet voorlopig nog ff wachten.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:53:10 #270
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54008880

Dit is een kleine indicatie van het aantal Layers, groups dat ik gemiddled gebruik wanneer ik vanuit het niets begin, zonder foto`s of wat dan ook.
Gewoon beginnen met New Document en tools gebruiken met photoshop.

Hierboven zie je een aantal layer-groups, en elke layer-group bevat ook weer eens 5-30 layers.
Deze is voor een klant en wil een Flyer voor een Trance-party.
Er moet nog veel gedaan worden en de PSD is nu ongeveer 40 MB, dat komt mede doordat de grootte 3000 x 7000 pix en de resolutie 300 is.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:05:20 #271
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54009060
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:21 schreef tim2308 het volgende:
Colormatchen in RGB per channel? Dat vraagt om een tut
Colormatchen kan echt op zo veel verschillende manieren.
Je zou voor Colormatchen alleen al over de 1000 tutorials kunnen maken.
Maar het leukste vind ik nog om technieken zelf te ontdekken.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54009375
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:53 schreef DarkManta het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een kleine indicatie van het aantal Layers, groups dat ik gemiddled gebruik wanneer ik vanuit het niets begin, zonder foto`s of wat dan ook.
Gewoon beginnen met New Document en tools gebruiken met photoshop.

Hierboven zie je een aantal layer-groups, en elke layer-group bevat ook weer eens 5-30 layers.
Deze is voor een klant en wil een Flyer voor een Trance-party.
Er moet nog veel gedaan worden en de PSD is nu ongeveer 40 MB, dat komt mede doordat de grootte 3000 x 7000 pix en de resolutie 300 is.
Wow! Hoelang ben je daar nu mee bezig? En hoe groot is die flyer als ie geprint wordt? En maak je die fractals ook zelf?
pi_54009419
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:05 schreef DarkManta het volgende:

[..]

...
Maar het leukste vind ik nog om technieken zelf te ontdekken.
Ja, da's leuk als je dat kunt.
pi_54009527
@DarkManta.. nou ben benieuwd waneer ik je tut dvd illegaal kan downloaden

heb je btw ook een site of wat dan ook waar wat werk van je staat? want hoor je een hoop theorie praten maar echt veel werk heb ik nog niet van je gezien?
en nee dat is niet lullig bedoeld ben gewoon benieuwd naar het werk van een collega fotosoeper.
do you have the guts to smell my nuts?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:33:18 #275
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54009540
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:24 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Wow! [ afbeelding ] Hoelang ben je daar nu mee bezig? En hoe groot is die flyer als ie geprint wordt? En maak je die fractals ook zelf?
Alles zelf maken jah, ben een beetje huiverig met copyright e.d.
Dus geen plugins zoals http://www.alienskin.com/ en andere of lettertype uit http://www.dafont.com/.
Gewoon alles zelf, better safe then sorry...
Uitzonderingen als er geen copyright op zit of als je toestemming hebt gevraagd.

Over fractals kan ik ook wel een keer een tut maken.

Oh ja, ik ben er ongeveer een uurtje mee bezig geweest en is nog lang niet klaar.
Klinkt een beetje ongeloof waardig een uurtje, maar veel is koppiepaste en omdat ik veel in grouplayers heb gezet en benoemd is het sneller en makkelijker werken.

-edit-

[ Bericht 12% gewijzigd door DarkManta op 18-10-2007 14:27:29 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54009745
Ja, ik ben ook zooo benieuwd naar werk van DarkManta! Ik kan me niet voorstellen dat hij een Ferrari uit elkaar kan halen en blind inelkaar kan zetten maar nog geen Lada op de weg kan houden.

Ik wil mijn layers flattenen, maar ze ook behouden. Dus zeg maar copy all layers to new. Bestaat dat zonder een omweg van alles dupliceren, de originelen onzichtbaar maken en dan merge visible? kan het zo een twee drie niet vinden

[ Bericht 16% gewijzigd door tim2308 op 18-10-2007 14:07:38 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 18 oktober 2007 @ 14:07:45 #277
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54010195
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:32 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
@DarkManta.. nou ben benieuwd waneer ik je tut dvd illegaal kan downloaden

heb je btw ook een site of wat dan ook waar wat werk van je staat? want hoor je een hoop theorie praten maar echt veel werk heb ik nog niet van je gezien?
en nee dat is niet lullig bedoeld ben gewoon benieuwd naar het werk van een collega fotosoeper.
Heb hier op fok als ArmaniMania en DarkManta in Bewerkte userfoto's #49. slordige bewerkingen gedaan. Slordig omdat ik geen zin heb om meer dan een half uurtje er aan bezig te zijn omdat ik er niet voor betaald krijg.
Op www.worth1000.com staan er veel waar ik wat meer werk in heb gestoken onder een alias omdat ik niet wil betalen om een aan een wedstrijd mee te mogen doen.
Op http://photech.deviantart.com/gallery/ zie je aantal bewerking o.a. een verzameling vanuit de Bewerkte userfoto's #49. omdat ik geen zin heb om het op de HD te bewaren.

En de meeste tutorials die ik hier voor Fok! heb gemaakt.

Heel veel voor klanten en hier en daar uitprobeerseltjes.

Heb jij ook een site dan waar je werk te vinden is?

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkManta op 18-10-2007 14:13:34 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 14:11:46 #278
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54010272
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:42 schreef tim2308 het volgende:
Ja, ik ben ook zooo benieuwd naar werk van DarkManta! Ik kan me niet voorstellen dat hij een Ferrari uit elkaar kan halen en blind inelkaar kan zetten maar nog geen Lada op de weg kan houden.
quote:
Ik wil mijn layers flattenen, maar ze ook behouden. Dus zeg maar copy all layers to new. Bestaat dat zonder een omweg van alles dupliceren, de originelen onzichtbaar maken en dan merge visible? kan het zo een twee drie niet vinden
Langs de layer-venster zie je een oogje, klik daarop als je die wilt behouden en Toets dan SHIFT + CTRL + E
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54010600
@DarkManta,
leuk spul staat er tussen op deviantart.
heb zelf geen plaats waar mijn dingen te vinden zijn, als kennis klant vriend of vijand er happy mee was heb ik mijn werkjes weg gegooid.

maar ga toch maar een acountje maken bij deviantart om het daar neer te gooien voortaan.
dankje wel dat je je werk wilde showen.
do you have the guts to smell my nuts?
pi_54010708
Ik bedoelde dat ik me niet voor kan stellen dat je geen prachtig werk hebt gemaakt als je het programma zo goed als jij kent.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 18 oktober 2007 @ 14:51:53 #281
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54011011
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:35 schreef tim2308 het volgende:
Ik bedoelde dat ik me niet voor kan stellen dat je geen prachtig werk hebt gemaakt als je het programma zo goed als jij kent.
De kennis heb ik opgedaan door ervaring en curssusen via Adobe te weten ACE, ACP en ACI.
Ben aan het twijfelen om nog AATC te gaan doen.

Prachtig werk is voor iedereen anders, de een vind het klote de ander geweldig.
Heb eens voor een klant een stuk of 13 keer het werk over moeten doen omdat ie niet te vreden was, terwijl de waardering van andere mensen wel zeer positief was.

Ook zin in een certificering? JA
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 14:56:34 #282
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54011108
Canon EOS Discovery
Fotografieseminar voor enthousiaste amateur- en semi-beroepsfotografen.
Adobe toont op EOS Discovery Lightroom & Photoshop CS3
voor optimalisatie van de fotografie workflow.
3 en 4 november, Utrecht
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:23:43 #283
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54012635
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:28 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
@DarkManta,
leuk spul staat er tussen op deviantart.
heb zelf geen plaats waar mijn dingen te vinden zijn, als kennis klant vriend of vijand er happy mee was heb ik mijn werkjes weg gegooid.

maar ga toch maar een acountje maken bij deviantart om het daar neer te gooien voortaan.
dankje wel dat je je werk wilde showen.
En nog eentje om te laten zien dat ik op Fok! bij uitzondering langer dan een uurtje bezig ben.

Om grote dingen te laten verdwijnen, die als storend kunnen zijn e.d. ga ik op de DVD zetten.
Uiteraard niet het Fok!-voorbeeld, want de foto is van (c)Danny.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54023342
Ik durf het haast niet te vragen, maar jhoe krijg ik de flitsweerkaatsing (en de "aura" ervan eromheen in onderstaande foto weg? Ik heb het voorlopig even gedaan door de omgeving te kopieren en te plakken (zelfs klonen werd niet mooi) maar het moet beter en efficienter kunnen... En volgens mij is het heel simpel maar ik kan er even niet opkomen.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_54023746
TVP

beetje laat maar dr staan hier een paar dingen die ik binnenkort nodig heb
poker, poker, poker
pi_54026854
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:07 schreef tim2308 het volgende:
Ik durf het haast niet te vragen, maar jhoe krijg ik de flitsweerkaatsing (en de "aura" ervan eromheen in onderstaande foto weg? Ik heb het voorlopig even gedaan door de omgeving te kopieren en te plakken (zelfs klonen werd niet mooi) maar het moet beter en efficienter kunnen... En volgens mij is het heel simpel maar ik kan er even niet opkomen.
[ afbeelding ]
Clonetool
pi_54026876
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:23 schreef DarkManta het volgende:

[..]

En nog eentje om te laten zien dat ik op Fok! bij uitzondering langer dan een uurtje bezig ben.

Om grote dingen te laten verdwijnen, die als storend kunnen zijn e.d. ga ik op de DVD zetten.
Uiteraard niet het Fok!-voorbeeld, want de foto is van (c)Danny.
Mooi gedaan! En verdomd lastig meestal...
pi_54026960
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:07 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Heb hier op fok als ArmaniMania en DarkManta in Bewerkte userfoto's #49. slordige bewerkingen gedaan. Slordig omdat ik geen zin heb om meer dan een half uurtje er aan bezig te zijn omdat ik er niet voor betaald krijg.
Op www.worth1000.com staan er veel waar ik wat meer werk in heb gestoken onder een alias omdat ik niet wil betalen om een aan een wedstrijd mee te mogen doen.
Op http://photech.deviantart.com/gallery/ zie je aantal bewerking o.a. een verzameling vanuit de Bewerkte userfoto's #49. omdat ik geen zin heb om het op de HD te bewaren.

En de meeste tutorials die ik hier voor Fok! heb gemaakt.

Heel veel voor klanten en hier en daar uitprobeerseltjes.

Heb jij ook een site dan waar je werk te vinden is?
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:28 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
@DarkManta,
leuk spul staat er tussen op deviantart.
heb zelf geen plaats waar mijn dingen te vinden zijn, als kennis klant vriend of vijand er happy mee was heb ik mijn werkjes weg gegooid.

maar ga toch maar een acountje maken bij deviantart om het daar neer te gooien voortaan.
dankje wel dat je je werk wilde showen.
Jullie zouden echt een portfolie o.i.d. moeten hebben....
pi_54027191
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:33 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Alles zelf maken jah, ben een beetje huiverig met copyright e.d.
Dus geen plugins zoals http://www.alienskin.com/ en andere of lettertype uit http://www.dafont.com/.
Gewoon alles zelf, better safe then sorry...
Uitzonderingen als er geen copyright op zit of als je toestemming hebt gevraagd.
Cool!
quote:
Over fractals kan ik ook wel een keer een tut maken.
Dat zou wel gaaf zijn. Fractals zijn mooie dingen, toen ik nog een PC had met een monochrome beeldscherm heb ik veel zitten prutsen met programmaatje's om simpele fractals te kunnen maken (ik zal eens kijken of ik nog wat van die dingen kan vinden). Sindsdien heb ik er eigenlijk niks meer mee gedaan, terwijl het nu veel makkelijker is om ingewikkelde fractals te maken. En ik ben wel benieuwd hoe je dat doet.
quote:
Oh ja, ik ben er ongeveer een uurtje mee bezig geweest en is nog lang niet klaar.
Klinkt een beetje ongeloof waardig een uurtje, maar veel is koppiepaste en omdat ik veel in grouplayers heb gezet en benoemd is het sneller en makkelijker werken.

-edit-
Da's niet lang idd.
pi_54029633
Heeft Photoshop ook een optie net zoals Adobe Flash om een lijn vloeiend te maken?

Dat je niet meer die 'gekartelde randen' ziet.
pi_54030029
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:05 schreef McGilles het volgende:
Heeft Photoshop ook een optie net zoals Adobe Flash om een lijn vloeiend te maken?

Dat je niet meer die 'gekartelde randen' ziet.
kan alleen met illustrator
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:27:18 #292
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54030074
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:05 schreef McGilles het volgende:
Heeft Photoshop ook een optie net zoals Adobe Flash om een lijn vloeiend te maken?

Dat je niet meer die 'gekartelde randen' ziet.
Je kunt een softbrush gebruiken en de Shift ingedrukt houden voor rechte lijnen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54030167
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:53 schreef Mardoek50 het volgende:

Dat zou wel gaaf zijn. Fractals zijn mooie dingen, toen ik nog een PC had met een monochrome beeldscherm heb ik veel zitten prutsen met programmaatje's om simpele fractals te kunnen maken (ik zal eens kijken of ik nog wat van die dingen kan vinden). Sindsdien heb ik er eigenlijk niks meer mee gedaan, terwijl het nu veel makkelijker is om ingewikkelde fractals te maken. En ik ben wel benieuwd hoe je dat doet.
Die goede oude tijd. Uit een tijdscrift een lang basicprogramma overtikken en dan twee uur wachten op een mooi mandelbotplaatje
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_54031529
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:31 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Die goede oude tijd. Uit een tijdscrift een lang basicprogramma overtikken en dan twee uur wachten op een mooi mandelbotplaatje
Jep, dat bedoel ik. Leuk om te weten dat ik niet de enige was die dat deed.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:31:46 #295
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54032322
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:47 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Jep, dat bedoel ik. Leuk om te weten dat ik niet de enige was die dat deed.
In het volgende deel van deze reeks zal ik wel een paar leuke technieken uit de doeken doen om vrij easy Fractals te maken.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54033135
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:31 schreef DarkManta het volgende:

[..]

In het volgende deel van deze reeks zal ik wel een paar leuke technieken uit de doeken doen om vrij easy Fractals te maken.
Cool! Ik ben heel benieuwd hoe je dat doet.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:20:05 #297
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54036154









Nou vooruit dan, dit topic loopt toch niet zo hard...

Fractals zijn er in veel verschillende soorten echter hebben ze één ding gemeen, je kunt er namelijk eindeloos op blijven inzoomen maar de structuur komt steeds terug.
Er zijn programma`s hiervoor die realtime Fractals berekenen en het renderen kan best lang duren, vooral als het om complexe fractals gaat.

Met Photoshop kun je dat effect creeëren in een paar minuten.

Ik laat je zien hoe...

Open voor het gemak een Document van 1024x768 pix met een zwarte achtergrond.
Toets D en vervolgens X, dit zorgt er voor dat je voorgrondkleur wit is en je achtergrond kleur zwart.
Toets SHIFT + CTRL + N en noem deze layer brush, toets nu CTRL + J en je hebt nu een kopie van je lege layer.

Toets nu B voor je Brush Tool en zoek een vrij complexe brush uit.


Ik heb voor ons voorbeeld voor de Snowflake brush gekozen, dit omdat een sneeuwvlok een natuurlijke fractal is.
Heb jij je Sneeuwvlok-brush er niet tussen staan? Dat is nou jammer...


Klik op het pijltje in je Brush-Preset zoals in de afbeelding hierboven rood omcirkeld.
En selecteer uit de lijst die nu verschijnt Assorted brushes, klik op Append. (omdat je deze brushes erbij wilt hebben en niet vervangen)
Zoek opnieuw in je Brush-Preset en nu staat je Sneeuwvlok-brush er wel tussen.
Zorgdat je een grote Brush hebt in dit geval is mijn brush 453 pixels.
Klik nu één keer met je brush en je hebt een vieze witte sneeuwvlok.

Klik nu in je Layer-Window op het icoon voor Add a new Layerstyle.

En kies voor Gradient Overlay.

Dit zijn mijn instellingen als je deze wilt overnemen...


Klik ook op de Bevel and Emboss...

En klik op OK

Toets nu CTRL +E Dit zorgt er voor dat je Layerstyle en onderste lege Layer één layer vormen.
Je hebt nu een plaatje die er ongeveer zo uit ziet...

Nog niet echt een fractal, maar daar komt nu verandering in...

Toets CTRL + J om hier een kopie van te maken...
Let nu goed op de volgende stappen...

Toets CTRL +T:
Houd je muiscursor in een hoek van het vierkant zodat deze in een gebogen 2 richtiningspijltje veranderd.
Draai nu naar links, ongeveer 120.

Houd SHIFT ingedrukt en verklein deze ongeveer met 93%, zodat deze niet veel kleiner is geworden.
Ga met de muiscursor binnen in de selectie (vierkant), zodat je een zwart pijltje ziet,houd de linkermuist-toets vast en sleep je selectie nu klein stukje diagonaal.
Als laatste toets Enter

Nu komt het feestelijke gedeelte...[b]
De vorige stappen heeft je [b]Free Transform
in het geheugen gezet.
Echter om deze stappen uit het geheugen te halen en uit te voeren moeten we een toetsencombinatie intoetsen.

Toets nu SHIFT + CTRL + ALT +T.
Houd de SHIFT + CTRL + ALT ingedrukt en toets herhaaldelijk T totdat je ziet dat de brush (plaatje) steeds kleiner wordt.

Dit is mijn resultaat....

Let OP!: Aan de hand van hoe je draait, verschuift en verkleind kan je resultaat anders zijn. Dit is een kwestie van uitproberen.

Als je nu in je Layer-window kijkt heb je een behoorlijk aantal layers staan.
Deze gaan we nu één voor één, een naam geven.
Grapje, niet zweten...
We selecteren de bovenste layer en houden SHIFT in en scrollen als dat nodig is naar de onderste layer.
(selecteer niet je achtergrond!)
Toets nu CTRL + E en je hebt nu nog maar één layer.
Met deze layer kun je weer de Free transform - stappen doen, of je koppieert deze layer en spiegelt deze.
Nu komt het eigenlijk op fantasie aan...

Mijn resultaat...

Dit is geen mooi resultaat maar dat heb ik bewust gedaan om je te laten zien dat ik met kleuren en andere combinaties heb gespeelt om je zo op ideeën te brengen.
TIP:Speel ook eens met HUE and SATURATION om met de kleuren te spelen.

Dit was weer één van de zo veel mogelijkheden om Fractals (een doel) te bereiken.






Veel plezier!

Photoshop on!
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54038854
wie kan mij helpen met het maken van een mooie banner?

*In de banner wil ik graag (1 of meer van) onderstaande foto's
*de banner mag max 866 pixels breed zijn (en ongeveer 150 hoog max.)
*de slogan 'Hart voor verbouwen' moet erin verwerkt zijn, maar niet te groot.
*En de kleuren grijs en rood moeten erin verwerkt worden.

Ik vind het ook wel mooi als er een beetje kleurvervaging in zit.

Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt!







[ Bericht 9% gewijzigd door cohen op 19-10-2007 22:20:03 ]
wie zaait zal oogsten.....
pi_54040182
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 20:22 schreef cohen het volgende:
wie kan mij helpen met het maken van een mooie banner?

*In de banner wil ik graag (1 of meer van) onderstaande foto's
*de banner mag max 866 pixels breed zijn (en ongeveer 150 hoog max.)
*de slogan 'Hart voor verbouwen' moet erin verwerkt zijn, maar niet te groot.
*En de kleuren grijs en rood (zoals te zien op www.bouterbouw.nl) moeten erin verwerkt worden.

Ik vind het ook wel mooi als er een beetje kleurvervaging in zit.

Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
kom op gast huur effe een dtp-er in voor je beunhaas praktijken. Staat als bedrijf ook een stuk netter naar je klanten want ik denk niet dat er hier iemand een volledige lay out gaat maken en met alleen een bannertje heb je nog geen huisstijl.

edit: die site
0023
pi_54041518
ik vraag toch niet om een volledige lay out. idioot
wie zaait zal oogsten.....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')