abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 september 2007 @ 13:27:49 #276
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53119728
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef milagro het volgende:

[..]

hoe zit het met knippen, zitten de sporen in de breedte en dan dus van boven naar beneden chronologisch, of in de lengte?

als je 1 cm afknipt, knip je dan dus het verleden van zeg maar 10weken terug weg? want dan heb je nog niets aan het haar als verrader
De bloedtoevoer naar de follikel zorgt ervoor dat drugs in het haar aan te tonen zijn, het groeit dus als het ware vanaf de hoofdhuid met het haar mee, als je iets toedediend krijgt dan zit het na een maand dus +/- 1 a 2 centimeter vanaf je hoofdhuid, zo snel groeit haar gemiddeld.
be nice or go away
pi_53119796
Dus de haarwortels kunnen wel meteen sporen van drugs bevatten...

Haarwortels bevatten ook dna, en juist daar komt maar 80% overeen met maddy. Misschien zijn de gevonden haren toch van de tweeling.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53119801
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef voyeur het volgende:
Mag ik voor het volgende topic vast een titel voordragen:

Madeleine McCann: zielige artsen of sluwe spin doctors?
Wat mij betreft: goedgekeurd...
  woensdag 12 september 2007 @ 13:31:26 #279
3542 Gia
User under construction
pi_53119812
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Even een pagina teruglezen.

Haar lijkt te groeien door het weglekken van vocht uit een lijk, je weefsel vergaat/trekt zich terug en daardoor lijken haar en nagels langer.
Het groeit dus, volgens een patholoog, nog wel even door, zolang er nog wat voorraad bloed in de follikel zit. Als die voorraad op is, stopt die groei. Daarna lijkt het nog te groeien door wat jij zegt, inderdaad.
pi_53119833
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:27 schreef kahaarin het volgende:

[..]

De bloedtoevoer naar de follikel zorgt ervoor dat drugs in het haar aan te tonen zijn, het groeit dus als het ware vanaf de hoofdhuid met het haar mee, als je iets toedediend krijgt dan zit het na een maand dus +/- 1 a 2 centimeter vanaf je hoofdhuid, zo snel groeit haar gemiddeld.
dus knippen lost de zaak op, letterlijk voor de ouders dan in dit geval, kwestie dus van met de tweeling naar de kapper gaan op het juiste moment, maar dat kan nu nog niet of zemoeten de kid milimeteren
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 12 september 2007 @ 13:32:36 #281
3542 Gia
User under construction
pi_53119848
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Dus de haarwortels kunnen wel meteen sporen van drugs bevatten...

Haarwortels bevatten ook dna, en juist daar komt maar 80% overeen met maddy. Misschien zijn de gevonden haren toch van de tweeling.
Dat kan dus niet, want die hebben een andere vader. Dan kan dat haar nooit meer dan 50 % overeenstemmen met Maddy.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:33:33 #282
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53119865
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Dus de haarwortels kunnen wel meteen sporen van drugs bevatten...

Haarwortels bevatten ook dna, en juist daar komt maar 80% overeen met maddy. Misschien zijn de gevonden haren toch van de tweeling.
Is het niet zo dat bij ontbinden van een lichaam ook het DNA aangetast wordt?
Het betrof haren die uit een lijk zijn getrokken/gevallen, misschien weet voyeur dat, hij is de zelfbenoemde expert op gebied van feitelijkheden....
be nice or go away
pi_53119870
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:32 schreef milagro het volgende:

[..]

dus knippen lost de zaak op, letterlijk voor de ouders dan in dit geval, kwestie dus van met de tweeling naar de kapper gaan op het juiste moment, maar dat kan nu nog niet of zemoeten de kid milimeteren
En als ze het haar van hun tweeling zouden milimeteren op dit moment, valt dat natuurlijk weer heel erg op...
pi_53119890
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:33 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

En als ze hun tweeling zouden milimeteren op dit moment, valt dat natuurlijk weer heel erg op...
Hoofdluis...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53119895
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kan dus niet, want die hebben een andere vader. Dan kan dat haar nooit meer dan 50 % overeenstemmen met Maddy.
tenzij ze van dezelfde donor zijn.
dat weten we toch nog niet?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53119914
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:34 schreef milagro het volgende:

[..]

tenzij ze van dezelfde donor zijn.
dat weten we toch nog niet?
Dat was ook mijn idee. Ik weet niet hoeveel broers en zussen overeen kunnen komen van elkaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:36:35 #287
3542 Gia
User under construction
pi_53119927
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:33 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Is het niet zo dat bij ontbinden van een lichaam ook het DNA aangetast wordt?
Het betrof haren die uit een lijk zijn getrokken/gevallen, misschien weet voyeur dat, hij is de zelfbenoemde expert op gebied van feitelijkheden....
http://www.springerlink.com/content/g547543t5732w417/

A comparative microspectrophotometric investigation was made of changes in the DNA content in cell nuclei of the liver, skeletal muscle, and myocardium of noninbred male albino rats dying from head injury, in the course of the 3 days after death. The decrease in the nuclear DNA content within the 36–72 h interval is described mathematically by regression curves of the type:
On the basis of the results a mathematical description is given of the postmortem change in the DNA content in the test material.
pi_53119931
McCanns: 'We won't use Madeleine fund to pay for legal costs'
Esther McVey: On the board deciding what will happen to Madeleine's fund The board controlling the Find Madeleine fund has decided against letting Kate and Gerry McCann use the money to pay their mounting legal costs.

The cost of their defence is likely to spiral above six figures, potentially bankrupting the McCanns, both of them doctors. Board member Esther McVey, 39, a former GMTV presenter and schoolfriend of Mrs McCann, is one of four directors with a vote.

She said: "When the fund was set up, one of its aims was to provide financial support for Madeleine's family - but we are uncertain if the use of the money to pay for lawyers in these unexpected circumstances would be in the spirit of that aim." Neither has earned anything since they took unpaid leave three months ago to remain in Portugal.

But since they were made official suspects in the case of Madeleine's disappearance, the couple have employed one of Britain's most expensive QCs. Although it is not known how much Michael Caplan is charging the McCanns, his services can cost upwards of £700 an hour.

If the case takes months and spans two separate legal systems - British and Portuguese - the total legal costs could run into millions.

The Find Madeleine fund was originally set up to "help find Madeleine McCann and support her family and bring her abductors to justice". But today its board of trustees met in London and determined the money - currently more than £1million - can not be released to pay legal costs.

A spokesman for the McCanns has said: "It's not quite certain but it seems to be the case that legal fees won't be paid out of the fund - especially given that it was basically set up to help find Madeleine. "After the trustees have met, a decision will be made on how to pay for the legal advice." Daily Mail

Zo, dan is dat ook maar uit de wereld.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:37:09 #289
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53119948
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Het groeit dus, volgens een patholoog, nog wel even door, zolang er nog wat voorraad bloed in de follikel zit. Als die voorraad op is, stopt die groei. Daarna lijkt het nog te groeien door wat jij zegt, inderdaad.
Ik weet niet hoeveel dat is, als je er van uit gaat dat haar maar 1 a 2 cm per maand groeit en normaliter er ik weet niet hoeveel bloed door het lichaam gaat per dag denk ik dat de groei door de voorraad bloed in de follikel hoogstens een fractie van een mm is en dat de patholoog het er voor de volledigheid heeft bijgezet. (alleen maar een aanname, geen feit. )
be nice or go away
  woensdag 12 september 2007 @ 13:38:04 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53119973
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:23 schreef milagro het volgende:
Dat er nog geen echt keiharde bewijzen zijn, klopt, maar er zitten wel degelijk flinke gaten in het verhaal vd ouders, en hun gedrag is op punten dubieus, en dat het allemaal niet te bevatten is, want een ouder doet zoiets toch niet, klinkt idd heel ontroerend , maar het is zo geen argument, want ouders doen zoiets dus soms wel, tegen all accounts in.
Natuurlijk. Dat ogenschijnlijk liefhebbende ouders dat soort dingen wel doen weet ik ook wel, alleen vind ik dat geen reden om die mensen zo keihard aan te pakken.
Stel je eens voor dat ze onschuldig zijn (en dat zijn ze tot het tegendeel is bewezen). Dan houden ze hier wel voor de rest van hun leven littekens aan over.
Wat mij, net als die columniste, wel stoort, is hoe iedereen wannabe-psycholoogje speelt en die ouders voorschrijft hoe ze hadden moeten reageren. Alles wat ze zeggen en doen wordt onder een vergrootglas gelegd en overal wordt wat achter gezocht. Zijn we niet overdreven suspicious met z'n allen?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 12 september 2007 @ 13:38:47 #291
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53119990
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef Gia het volgende:

[..]

http://www.springerlink.com/content/g547543t5732w417/

A comparative microspectrophotometric investigation was made of changes in the DNA content in cell nuclei of the liver, skeletal muscle, and myocardium of noninbred male albino rats dying from head injury, in the course of the 3 days after death. The decrease in the nuclear DNA content within the 36–72 h interval is described mathematically by regression curves of the type:
On the basis of the results a mathematical description is given of the postmortem change in the DNA content in the test material.
Psies! Dat ja, leve CSI volgen, wie zegt dat je van series niets opsteekt.
be nice or go away
pi_53120032
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat was ook mijn idee. Ik weet niet hoeveel broers en zussen overeen kunnen komen van elkaar.
uhm bedoel je dat?
je moet dacht ik 15 van de 20 markers gemeen hebben (of meer?), 80 % gemeen betekent dan dat Maddie en de tweeling volgens mij dezelfde ouders hebben, alleen dan niet dus Gerry als vader.

of ik maak een denkfout, of ik snap jouw vraag niet
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53120033
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kan dus niet, want die hebben een andere vader. Dan kan dat haar nooit meer dan 50 % overeenstemmen met Maddy.
waar haal je dat vandaan .. ik heb tot nu toe nergens zien staan of zij van dezelfde of een andere donor gebruik hebben gemaakt
pleased to meet you
  woensdag 12 september 2007 @ 13:41:05 #294
3542 Gia
User under construction
pi_53120060
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:38 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Psies! Dat ja, leve CSI volgen, wie zegt dat je van series niets opsteekt.
Gewoon googlen met Engelse termen helpt ook.

Op die site staat trouwens ook een formule over de afname van dna-materiaal, maar die werd niet meegekopiëerd.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:41:53 #295
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53120080
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef Gia het volgende:

[..]

http://www.springerlink.com/content/g547543t5732w417/

A comparative microspectrophotometric investigation was made of changes in the DNA content in cell nuclei of the liver, skeletal muscle, and myocardium of noninbred male albino rats dying from head injury, in the course of the 3 days after death. The decrease in the nuclear DNA content within the 36–72 h interval is described mathematically by regression curves of the type:
On the basis of the results a mathematical description is given of the postmortem change in the DNA content in the test material.
Ja, onder laboratorium omstandigheden en met voldoende DNA gaat dat wel, maar in forensisch onderzoek met kleine sporen is dit een stuk lastiger. Je weet niet wat er tussentijds met het weefsel gebeurd is. Het wordt bijvoorbeeld ook aangetast door zonlicht etc. etc.
Here we are now, entertain us.
pi_53120107
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:38 schreef Viking84 het volgende:

Wat mij, net als die columniste, wel stoort, is hoe iedereen wannabe-psycholoogje speelt en die ouders voorschrijft hoe ze hadden moeten reageren. Alles wat ze zeggen en doen wordt onder een vergrootglas gelegd en overal wordt wat achter gezocht. Zijn we niet overdreven suspicious met z'n allen?
die columniste vand e Daily Mail speelde zélf juist zulk een wannabe psycholoogje met hara analyses van de blik en houding van mevrouw mcCann... nergens heb ik gelezen dat ze dat aan anderen zou 'storen'...

wel stoorde ze zich aan dePortugese politie die het lef had haar te ondervragen en haar als verdachte heeft aangemerkt ...

je kunt misschien wel gelijk hebben dat bepaalde voorbarige oordelen van andere mensen over de mcCanns onjuist zijn... maar het is de taak van de Portugese Politie om 'verdenkingen' te hebben en deze na te volgen...

en juist een verdenking tegen de ouders is volledig terecht, in alle moordgevallen gaat de grootste verdenking altijd direkt uit naar mensen in de direkte omgeving; en volediog terecht dat blijkt in de meeste gevallen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 12 september 2007 @ 13:43:13 #297
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53120116
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Gewoon googlen met Engelse termen helpt ook.

Op die site staat trouwens ook een formule over de afname van dna-materiaal, maar die werd niet meegekopiëerd.
Bedankt voor het zoeken trouwens.
De formule is niet zo relevant naar mijn mening, de kans bestaat dat het DNA dus toch gewoon van Maddy is.
(Of ik snap het niet helemaal, kan ook)
be nice or go away
  woensdag 12 september 2007 @ 13:43:16 #298
3542 Gia
User under construction
pi_53120118
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:40 schreef moussie het volgende:

[..]

waar haal je dat vandaan .. ik heb tot nu toe nergens zien staan of zij van dezelfde of een andere donor gebruik hebben gemaakt
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Gerry wel de vader is van de tweeling. Maar kan het fout hebben natuurlijk. Hij is in elk geval niet de vader van Maddy.

En in het geval ze niet dezelfde vaders hebben, dan verschilt het dna dus sowieso meer dan 50 %.
Lijkt me dat dát toch wel te achterhalen moet zijn voor de forensics...
pi_53120137
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:40 schreef milagro het volgende:

[..]

uhm bedoel je dat?
je moet dacht ik 15 van de 20 markers gemeen hebben (of meer?), 80 % gemeen betekent dan dat Maddie en de tweeling volgens mij dezelfde ouders hebben, alleen dan niet dus Gerry als vader.

of ik maak een denkfout, of ik snap jouw vraag niet
Ja je snapt mn vraag wel goed.

Maar wat ik me afvraag ik hoeveel broers en zussen met elkaar kunnen overeenkomen. Kan dat rond de 80 of 90 % zitten, of is dat veel lager?

Bv. Mijn dna en dat van mijn broer, hoeveel kan dat maximaal overeen komen, gegeven het feit dat we dezelfde ouders hebben en geen eeneiige tweeling zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:45:53 #300
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53120199
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef Suko het volgende:
McCanns: 'We won't use Madeleine fund to pay for legal costs'
Esther McVey: On the board deciding what will happen to Madeleine's fund The board controlling the Find Madeleine fund has decided against letting Kate and Gerry McCann use the money to pay their mounting legal costs.

The cost of their defence is likely to spiral above six figures, potentially bankrupting the McCanns, both of them doctors. Board member Esther McVey, 39, a former GMTV presenter and schoolfriend of Mrs McCann, is one of four directors with a vote.

She said: "When the fund was set up, one of its aims was to provide financial support for Madeleine's family - but we are uncertain if the use of the money to pay for lawyers in these unexpected circumstances would be in the spirit of that aim." Neither has earned anything since they took unpaid leave three months ago to remain in Portugal.

But since they were made official suspects in the case of Madeleine's disappearance, the couple have employed one of Britain's most expensive QCs. Although it is not known how much Michael Caplan is charging the McCanns, his services can cost upwards of £700 an hour.

If the case takes months and spans two separate legal systems - British and Portuguese - the total legal costs could run into millions.

The Find Madeleine fund was originally set up to "help find Madeleine McCann and support her family and bring her abductors to justice". But today its board of trustees met in London and determined the money - currently more than £1million - can not be released to pay legal costs.

A spokesman for the McCanns has said: "It's not quite certain but it seems to be the case that legal fees won't be paid out of the fund - especially given that it was basically set up to help find Madeleine. "After the trustees have met, a decision will be made on how to pay for the legal advice." Daily Mail

Zo, dan is dat ook maar uit de wereld.
Dat lijkt uit de wereld, maar remember these are the spin doctors. Stel je nou eens voor dat het fonds / bedrijf de hypotheeklasten, de reisjes naar Portugal en de creche van de kinderen betaalt. Dat valt nog wel binnen het 'steunen van de familie' doel en papa McCann houdt een stuk meer centjes over voor zijn advocaten.
Here we are now, entertain us.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')