abonnement Unibet Coolblue
pi_53069295
Sinds mijn vrouw zwanger is ben ik een beetje op zoek naar alles wat we nodig hebben zodat we helemaal klaar zijn voor ons kind

Nu zit ik alleen te kijken naar welke luiers te gaan gebruiken:

Ik ben zelf voor katoenen luier omdat het goedkoper en mileuvriendelijker is.

Ik heb nu katoenen luiers van Bambino Mio gezien en wat ze beloven is het gemakt van wegwerp met de voordelen van katoen.

Hebben ouders hier mee ervaring of zijn er nog betere alternative katoenen luiers?
  maandag 10 september 2007 @ 11:46:38 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53069760
Misschien vind je in dit (oude) topic nog tips over katoenen luiers.
Alles over (katoenen) luiers...

Succes.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53069880
Ik ben het niet met je eens dat ze milieuvriendelijker en goedkoper zijn dan wegwerpluiers.
De luiers moeten nog steeds gemaakt worden oke je schaft ze 1 keer aan itt. tot wekelijks bij pappierenluiers.
Maar je moet ze wassen wat weer water en energie en wasmiddelen kost en dan nog drogen wat ook nog geld kost als je dit in de droger doet. Het opwekken van energie en reinigen van het water kost ook energie en is dus ook mileu belastend. Wasmiddelen produceren , vervoeren ed. geld weer hetzelfde voor. Om nog maar te zwijgen over alle extra tijd die je in de katoenen luiers moet steken om ze na gebruik weer in de kast te krijgen.
Daardoor heb ik destijds toch gekozen voor papieren luiers.
Qua kosten maakt het elkaar practisch niks, ik meen zelfs dat katoenen luiers door het wassen ed. voor ons nog duurder was (ik kan de was hier niet ophangen behalve in de droge maanden).
Milieubesparend is denk ik ook maar relatief. Maar alle tijd die je overhoud door papierenluiers te gebruiken. Rust die je goed kunt gebruiken als je net mama bent geworden (ik ga ervan uit dat jij de luiers niet schoonmaakt en je vrouw ook deze taak nog op zich moet nemen) en tijd die daardoor ook extra aan je kindje kan besteden.
pi_53070064
Heb laatst nog ergens gelezen dat katoenen luiers inderdaad niet milieuvriendelijker zijn, in verband met vervuilender produktie + wassen.

Ze zijn volgens mij wel beter voor het zindelijk worden. Met al die hyperabsorberende luiers van tegenwoordig voelt geen kind nog de noodzaak om niet in de luier te piesen of kakken.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_53071544
quote:
Op maandag 10 september 2007 11:51 schreef zout-droppie het volgende:
Ik ben het niet met je eens dat ze milieuvriendelijker en goedkoper zijn dan wegwerpluiers.
De luiers moeten nog steeds gemaakt worden oke je schaft ze 1 keer aan itt. tot wekelijks bij pappierenluiers.
...
Daardoor heb ik destijds toch gekozen voor papieren luiers.
Als je achter je keus staat prima Vandaar dat ik nog twijvel ik ben er gewoon nog niet uit.
quote:
Op maandag 10 september 2007 11:51 schreef zout-droppie het volgende:
Qua kosten maakt het elkaar practisch niks, ik meen zelfs dat katoenen luiers door het wassen ed. voor ons nog duurder was (ik kan de was hier niet ophangen behalve in de droge maanden).
Milieubesparend is denk ik ook maar relatief. Maar alle tijd die je overhoud door papierenluiers te gebruiken. Rust die je goed kunt gebruiken als je net mama bent geworden (ik ga ervan uit dat jij de luiers niet schoonmaakt en je vrouw ook deze taak nog op zich moet nemen) en tijd die daardoor ook extra aan je kindje kan besteden.
Eeeehhhh papa mag hier zijn tijd en aandacht aanbesteden (mama heeft het al negen maanden mogen doen... en ik ben toch wel verantwoordelijk voor de baby)

Dat is ook wat ik al een beetje gelezen had dat niet veel scheelde. Maar als je dan eko katoen gebruikt (en ik weet niet of de bambini mio dat zijn) scheeld het wel weer heel veel plus onze baby komt rond maart dus veel kan om het op te hangen buiten
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:01 schreef Isegrim het volgende:
...
Ze zijn volgens mij wel beter voor het zindelijk worden. Met al die hyperabsorberende luiers van tegenwoordig voelt geen kind nog de noodzaak om niet in de luier te piesen of kakken.
Die reden horen wij ook het meeste vandaar het scheeld misschien dan niet per luier maar wel op de totaal aantal luiers.
  maandag 10 september 2007 @ 13:48:33 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53072229
Over dat eerder zindelijk worden heb ik ook zo mijn grote twijfels.. Ze worden zindelijk als ze er aan toe zijn en controle over hun spieren en blaas hebben.

Ondanks de pampers was mijn dochter nl. extreem vroeg zindelijk... vroeger dan menig kind dat in katoen heeft gelopen. (en zonder pushen of rare dingen doen, ze kwam er zelf mee en heeft 't sindsdien ook gewoon steeds gezegd als ze moest plassen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53072614
Ok dat zindelijk worden is niet zeker oh wel dat overleven we ook wel weer.

Alleen zijn die Bambino Mio goede of kan je beter gaan voor een ander merk????
  Licht Ontvlambaar maandag 10 september 2007 @ 14:18:21 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53072975
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:05 schreef MeZZiN het volgende:
Ok dat zindelijk worden is niet zeker oh wel dat overleven we ook wel weer.

Alleen zijn die Bambino Mio goede of kan je beter gaan voor een ander merk????
Vanaf hier: Alles over (katoenen) luiers... staat er aardig wat info
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53074612
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Vanaf hier: Alles over (katoenen) luiers... staat er aardig wat info
Klopt (kwam ik achter nadat ik de topic had geopend) alleen mijn vraag werd ook daar niet beantwoord zoals of ze goed werken en of de mama (en papa's) er blij mee zijn en zo ja welke werkte goed. Tevens waren de meeste postings best oud dus misschien is er nieuwe ontwikkelingen en meer????

* MeZZiN moet nog wel veeeel weken wachten op de kleine. nog 26 weken
pi_53080731
Misschien moet je dan daar maar gewoon je vraag stellen?
pi_53084465
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:49 schreef Pruk het volgende:
Misschien moet je dan daar maar gewoon je vraag stellen?
Dat draadje vond ik dus nadat ik mijn posting gemaakt had ....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')