abonnement Unibet Coolblue
pi_53064069
Momenteel huur ik een kippehok via de woningstichting en het word tijd dat ik en m'n vriendin hier eens weggaan. (ook vanwege immer zeurende buren)

Een probleempje is dat ik nog een doorlopend krediet heb waardoor ik bij lange na geen fatsoenlijk hypotheek volgens proefberekeningen zou kunnen krijgen.

Huidige berekening geven dat ik met onze lopende schulden een huis kunnen kopen van ca 110.000 . Daar vind je niets, waarbij een berkening zonder schulden een mogelijkheid van max 195.000 laat zien (Hier vind je wel net iets voor)

Zijn er bij hypotheek verstrekkers om zo'n doorlopend krediet als het ware in de hypotheek te stoppen?
  maandag 10 september 2007 @ 01:26:17 #2
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_53064679
Dat mag niet, een consumptief krediet kan niet worden afgelost met een hypotheek, ik heb het zelf ook geprobeert.

Je zult op 1 of andere manier van dat krediet af moeten zien te komen voordat je een hypotheek neemt.
Je moet doorgaans zelfs het krediet volledig opheffen, tijdelijk aflossen en na de aanschaf van je huis het krediet weer opnemen gaat dus ook niet.

Het meest gunstigst is om het geld tijdelijk te lenen van iemand die je daarmee zou willen helpen, bv je vader/moeder, je kunt dan na de aanschaf van je huis en hypotheek weer een nieuw krediet nemen.
In mijn geval ging het om nog een klein restbedrag van het krediet en was het te overzien en heb ik het dus zo gedaan en ondertussen heb ik het geld terug betaald.

Maar bovenal zou ik je eerder willen adviseren om het niet te doen als het om een substantieel bedrag gaat aangezien je dan helemaal geen kant meer op kunt, je zit dan financieel erg krap en gevaarlijk, er hoeft dan ook maar iets te gebeuren met finaniele gevolgen en je bent fucked.....

Zo aan de bedragen te zien zit je financieel ongeveer in het zelfde schuitje als dat ik zat maar het verschil was bij mij kleiner, ik had nog een krediet van 2000 eu, das te overzien en ik kon het dan ook in een paar maanden terug betalen aan mijn ouders.
Ik heb zomaar het gevoel dat jou krediet toch wel wat meer is en je zult het hoe dan ook terug moeten betalen bovenop de last van je nieuwe huis met zijn hypotheek,onderhoudskosten,verhuizing enz enz en vooral het eerste jaar zijn de kosten het hoogst.

Los het krediet gewoon eerst af...

[ Bericht 19% gewijzigd door robber57 op 10-09-2007 01:37:18 ]
pi_53066129
Maar kunnen banken het niet zo zien, we geven wat hogere hypotheek, over een jaar is dat verschil toch wel gecompenseerd in de waarde van het huis.

Of er moet iemand langs komen die even beweeerd dat de huizenmarkt van het niets in elkaar stort...
pi_53066534
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:19 schreef Keiichi het volgende:
Maar kunnen banken het niet zo zien, we geven wat hogere hypotheek, over een jaar is dat verschil toch wel gecompenseerd in de waarde van het huis.

Of er moet iemand langs komen die even beweeerd dat de huizenmarkt van het niets in elkaar stort...
Ik denk (en hoop) dat het niet zo werkt. Wie zegt dat de waarde van huizen de komende jaren stijgt?

Don't get me wrong, ik hoop dat het nog wat doorstijgt, maar er is niemand die kan zeggen "het stijgt toch wel"
pi_53066629
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:55 schreef Slasher het volgende:

[..]

Ik denk (en hoop) dat het niet zo werkt. Wie zegt dat de waarde van huizen de komende jaren stijgt?

Don't get me wrong, ik hoop dat het nog wat doorstijgt, maar er is niemand die kan zeggen "het stijgt toch wel"
Ik zou het zelf ook graag zien dat de waarde van de huizen niet 1 trend richting duurder en duurder zou zijn. Dan zou het probleem van een hypotheek niet kunnen krijgen al niet zo spelen.

Als je het nuchter bekijkt is het eigenlijk gewoon vreemd dat iets wat je gebruikt steeds meer waard word. Zou leuk zijn bij auto's, je koopt een mooie auto voor 10.000 euro en jaar later is die 15.000 euro waard (Als er niet met de auto gereden word, is het toch wel te vergelijken? )
  maandag 10 september 2007 @ 09:04:37 #6
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_53066689
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:00 schreef Keiichi het volgende:

Als je het nuchter bekijkt is het eigenlijk gewoon vreemd dat iets wat je gebruikt steeds meer waard word. Zou leuk zijn bij auto's, je koopt een mooie auto voor 10.000 euro en jaar later is die 15.000 euro waard (Als er niet met de auto gereden word, is het toch wel te vergelijken? )
Nee, want een auto is niet schaars.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_53066754
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:04 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Nee, want een auto is niet schaars.
Dat is waar... Maar stel als alle chinezen en japanners zeggen, die europeanen krijgen geen auto's meer van ons! Zal de prijs dan van auto's exploderen?
  maandag 10 september 2007 @ 09:37:55 #8
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_53067248
Neuh want dan gaan de fransen, duitsers, amerikanen en italianen gewoon meer auto's maken.

Het komt in Nederland gewoonweg door de de hoge grondprijzen. (Één-tweetjes tussen gemeenten en projectontwikkelaars.) Een huis kost misschien een ton om te bouwen maar voor de grond betaal je ook snel een ton. In Duitsland speelt dat probleem niet of veel minder, daar stijgen de huizenprijzen veel minder snel (minder schaarste) en zijn ze dus goedkoper.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_53067415
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:37 schreef _Flash_ het volgende:
Neuh want dan gaan de fransen, duitsers, amerikanen en italianen gewoon meer auto's maken.

Het komt in Nederland gewoonweg door de de hoge grondprijzen. (Één-tweetjes tussen gemeenten en projectontwikkelaars.) Een huis kost misschien een ton om te bouwen maar voor de grond betaal je ook snel een ton. In Duitsland speelt dat probleem niet of veel minder, daar stijgen de huizenprijzen veel minder snel (minder schaarste) en zijn ze dus goedkoper.
Dus als we iedereen die van die 1-2tjes maakt lynchen, dan verdwijnt het probleem?

Of zijn er nog meer factoren wat die prijzen zo belachelijk hoog houden?
  maandag 10 september 2007 @ 09:54:42 #10
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_53067565
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:46 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Dus als we iedereen die van die 1-2tjes maakt lynchen, dan verdwijnt het probleem?

Of zijn er nog meer factoren wat die prijzen zo belachelijk hoog houden?
Ik denk dat het probleem dan wel verdwijnt. Zorg dat burgers gewoon zelf hun grond kunnen kopen in plaats van projectontwikkelaars en speculanten. Dan scheelt het zo een factor 50 op de grondprijs.

Maar dan gaan andere mensen weer zeuren dat hun dure betaalde huizen zo ontzettend in waarde dalen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_53067676
quote:
Op maandag 10 september 2007 01:26 schreef robber57 het volgende:
Dat mag niet, een consumptief krediet kan niet worden afgelost met een hypotheek, ik heb het zelf ook geprobeert.

Je zult op 1 of andere manier van dat krediet af moeten zien te komen voordat je een hypotheek neemt.
Je moet doorgaans zelfs het krediet volledig opheffen, tijdelijk aflossen en na de aanschaf van je huis het krediet weer opnemen gaat dus ook niet.

Het meest gunstigst is om het geld tijdelijk te lenen van iemand die je daarmee zou willen helpen, bv je vader/moeder, je kunt dan na de aanschaf van je huis en hypotheek weer een nieuw krediet nemen.
In mijn geval ging het om nog een klein restbedrag van het krediet en was het te overzien en heb ik het dus zo gedaan en ondertussen heb ik het geld terug betaald.

Maar bovenal zou ik je eerder willen adviseren om het niet te doen als het om een substantieel bedrag gaat aangezien je dan helemaal geen kant meer op kunt, je zit dan financieel erg krap en gevaarlijk, er hoeft dan ook maar iets te gebeuren met finaniele gevolgen en je bent fucked.....

Zo aan de bedragen te zien zit je financieel ongeveer in het zelfde schuitje als dat ik zat maar het verschil was bij mij kleiner, ik had nog een krediet van 2000 eu, das te overzien en ik kon het dan ook in een paar maanden terug betalen aan mijn ouders.
Ik heb zomaar het gevoel dat jou krediet toch wel wat meer is en je zult het hoe dan ook terug moeten betalen bovenop de last van je nieuwe huis met zijn hypotheek,onderhoudskosten,verhuizing enz enz en vooral het eerste jaar zijn de kosten het hoogst.

Los het krediet gewoon eerst af...
Het advies aan het einde is het verstandigst, maar het begin klopt niet. Je mag best een DK aflossen met een hypotheek. Er zijn alleen niet zo heel veel maatschappijen die daar aan meewerken. Daarnaast moet de executiewaarde van het huis hoog genoeg zijn om de totale hypotheek (al dan niet tegen 125% of 150%) te dekken.
En tot slot mag je de rente die je voor dat deel betaald niet aftrekken van de belasting.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_53067708
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:54 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem dan wel verdwijnt. Zorg dat burgers gewoon zelf hun grond kunnen kopen in plaats van projectontwikkelaars en speculanten. Dan scheelt het zo een factor 50 op de grondprijs.

Maar dan gaan andere mensen weer zeuren dat hun dure betaalde huizen zo ontzettend in waarde dalen.
Nou, waar kan ik grond kopen, laat ik morgen nog een huisje bouwen
  maandag 10 september 2007 @ 10:04:42 #13
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_53067758
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:01 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Nou, waar kan ik grond kopen, laat ik morgen nog een huisje bouwen
Denk jij dat je het systeem in 1 dag om kan gooien?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_53067973
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:04 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Denk jij dat je het systeem in 1 dag om kan gooien?
Wellicht als ik een klein rebellen leger bij elkaar kan sprokkelen

Maar dat gaat never nooit niet lukken, omdat we allemaal ietsjes te braaf zijn en eigenlijk geen poot durven uit te steken en werkelijk alles maar slikken, ALLES!
pi_53068664
Mijn vader heeft een PL voor mij afgesloten,(bank deed moeilijk omdat contract pas op 1 januari inging, en ik op 17 december een nieuwe auto moest afbetalen) deze wordt gewoon betaald van mijn rekening. Doordat de PL dus op zijn naam staat kan ik binnenkort gewoon een hypotheek aanvragen....

Kijk of je hetzelfde kan doen. De lening op naam van een van je ouders gooien, en dat alle bedragen afgeschreven worden van je eigen rekening.
pi_53069100
Het zou opzich wel een truukje kunnen zijn.

Maar dan moeten m'n ouders ook nog maar ruim genoeg in hun BKR noteringen zitten.
pi_53072549
Is het uberhaubt wel slim om een hypotheek te willen als je een grote lening open hebt staan.
  maandag 10 september 2007 @ 14:08:20 #18
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_53072680
tvp
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_53072777
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:01 schreef Katinkat het volgende:
Is het uberhaubt wel slim om een hypotheek te willen als je een grote lening open hebt staan.
Ga 2 weken wonen waar ik woon en het je zult een overduidelijk antwoord hebben
  maandag 10 september 2007 @ 14:18:56 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53072993
Vergeet niet dat je vaak ook in je hypotheek de 10% kosten koper al mee financiert (gezien je lening zal je dat niet op een spaarrekening hebben staan) en dat verdien je vaak ook niet zomaar in 1 jaartje al terug door de stijging van de prijzen. Doe daar dan ook nog je leninkje bovenop en het is wel begrijpelijk dat de bank daar niet happig op is... De hypotheek wordt dan zo hoog dat het onderpand het niet meer dekt...
***
pi_53073286
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:18 schreef Brighteyes het volgende:
Vergeet niet dat je vaak ook in je hypotheek de 10% kosten koper al mee financiert (gezien je lening zal je dat niet op een spaarrekening hebben staan) en dat verdien je vaak ook niet zomaar in 1 jaartje al terug door de stijging van de prijzen. Doe daar dan ook nog je leninkje bovenop en het is wel begrijpelijk dat de bank daar niet happig op is... De hypotheek wordt dan zo hoog dat het onderpand het niet meer dekt...
Even aan de hand van de woningwaardeindex.

Jul 2006: 284.3 punten, jul 2007: 296.0 punten. Stijging van 4.11%
Stel je hebt toen een huis van 200.000 gekocht, die is nu 208.220 waard.

Niet in 1 jaartje, maar waarschijnlijk wel in 1.5 tot 2 jaar.

Dat is feitelijk toch geen tijd eigenlijk?
  maandag 10 september 2007 @ 14:37:40 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53073390
Dat vind jij... Maar echt, de bank zal hier niet snel in mee gaan.

Wij wilden geld bij lenen om een dakkapel op het huis te zetten, dus nota bene waardevermeerdering aan je huis. Maar we moesten toch echt het huis laten taxeren op voor en na verbouwing voor ze akkoord gingen. Ze doen echt niet graag aan 'over-financieren'.
***
pi_53073428
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ze doen echt niet graag aan 'over-financieren'.
Nee stel je voor dat een bank een risico loopt. In plaats van veel miljard winst, hebben ze dan veel miljard - iets.
  maandag 10 september 2007 @ 14:45:33 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53073609

Daar kan je heel verongelijkt over gaan doen, maar zo werkt het spelletje nou eenmaal.
***
pi_53073696
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:45 schreef Brighteyes het volgende:

Daar kan je heel verongelijkt over gaan doen, maar zo werkt het spelletje nou eenmaal.
En bij alle spelletjes kun je vals spelen Waar ik nu dus beetje op zoek naar de cheats ben.

1 Die al opgenoemd was, was het onderbrengen van een krediet op ouders naam bijvoorbeeld. Maar dit is zeer onwaarschijnlijk dat dit gaat lukken.

--

Een andere is, dat ik tot vanavond wacht dat er 16.3 miljoen op mijn rekening bijgeschreven kan worden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')