abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:39:52 #1
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_53041107
Ik wil op mijn nieuwe kamer een muurschildering maken van een redelijk simpel logo in één kleur. Maar ik heb geen beamer of dia- of overheadprojector tot mijn beschikking.. Heeft iemand een goed idee hoe ik die schildering toch mooi op de muur kan krijgen?
Uit de losse pols gaat niet want ik ben niet zo'n tallentje in dat soort dingen
Had zelf al zitten denken en misschien kan ik de tekening in het klein in vakjes verdelen (vierkantjes van 1,5 cm) en dan die vakjes ook op de muur zetten (15cm) en dan de vakjes overtekenen.. Maar hoe kan ik dat dan het best aanpakken, want met potlood op een witte muur werkt toch niet goed? (weghalen van de potloodlijntes etc.). Of een sjabloon, maar dat werkt meestal ook niet zo mooi op zo'n grote schaal (hij moet 2 meter hoog worden..)
Iemand nog een ander idee?
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_53041323
Kijk even in het topic van BE BE en stinkie's paleisje - deel 5

Hieronder legt ze het uit:
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het programma'tje Rasterbator gedownload (is gratis). Daarin kan je een figuur laten opblazen. Je krijgt dan een pdf-je met een x-aantal A4tjes die je aan elkaar kan plakken. (Die van mij van gisteren was 7 hoog en 7 breed.)
Dan dus alles aan elkaar plakken en je figuur uitknippen.
Het uitgeknipte figuur op de muur plakken (met schilderstape) en de lijnen omtrekken met potlood. En dat dan weer inkleuren met verf.

Als je de spullen hebt kan je ook met een diaprojector of beamer een figuur op de muur projecteren en dat overschilderen of eerst de lijntjes trekken. Maar die spullen had ik niet ter beschikking dus dan maar op deze manier.
Eeuwig vijfentwintig
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:52:33 #3
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_53041378
Goeie!, dat had ik nog niet bedacht.. Bedankt!.. Zodra ik hem ga maken zal ik eens even een leuk fotoverslag in elkaar draaien..
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_53041516
Succes! En foto's zijn altijd welkom hier in K&W
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 9 september 2007 @ 01:59:36 #5
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53043236
Ik heb zelf al flink wat schilderingen gemaakt, ook professioneel.

Ik zou je toch voorzichtig willen adviseren om het op panelen te doen. Ten eerste blijft je muur dan "schoon" maar tevens kun je de schildering altijd mee nemen naar je volgende stek.

Blijft natuurlijk een feit dat muurschilderingen "een mooier effect" geven omdat het er direct op zit.

foto! ...




ps. Je kunt ook eventueel naar een beletteringsbedrijf gaan met het logo op CD en het laten uit plotten. Dan krijg je een sticker/masker op het juiste formaat. Kun je gewoon het logo uitpulken en de restruimte op de wand plakken en dan inschilderen. Dat is de beste manier om het meest strakke effect te krijgen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  zondag 9 september 2007 @ 10:20:21 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53045067
Wat Reese zegt dus.
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')