abonnement Unibet Coolblue
pi_53017192
Ik woon in een huurwoning (particulier). Mijn badkamer grenst aan de slaapkamer. Nu is het zo dat daar geen deur tussen zit.
Ik heb al een douchegordijn opgehangen, maar dat is niet ideaal. Ik wil gewoon een deur.

Probleem is echter: de breedte van het deur'kozijn' is breder dan de standaard formaten. breedte is 1,03m, hoogte 2.10m. Ik zou dan uitkomen op bedrijven die deuren helemaal op maat maken, maar dat wordt me te duur. 't is maar een huurwoning.

Heeft iemand tips om zelf een deur te maken? Wat voor materiaal te gebruiken etc, bouwplan?
pi_53017493
ik denk dat je hout moet gaan gebruiken
pi_53017538
maak en frame vuren hout, spijker daar op een triplex plaat. ik weet niet hoe handig je bent maar dit is vrij simpel te maken.
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:24:15 #4
3498 Barb
Graduated Fool
pi_53017580
Koop een standaarddeur bij een bouwmarkt en maak het kozijn passend op de deur ipv andersom.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_53018180
of een hippe jaren 70 kralenketting afscheiding
pi_53018458
Er is gewoon multiplex van 40mm dik -speciaal voor deuren- te koop. Met een goede cirkelzaag zaag je er zo een stompe deur van.
pi_53019048
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:24 schreef Barb het volgende:
Koop een standaarddeur bij een bouwmarkt en maak het kozijn passend op de deur ipv andersom.
De slimste oplossing lijkt me, qua prijs en hoeveelheid werk.
(niet slecht voor een graduated fool)
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_53070319
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:54 schreef Marsepein het volgende:
Er is gewoon multiplex van 40mm dik -speciaal voor deuren- te koop. Met een goede cirkelzaag zaag je er zo een stompe deur van.
pi_53071819
bedankt voor de tips.
pi_53075402
40 mm multiplex is best duur (en zwaar) - voor die prijs kun je misschien ook een standaard board deur van 93 cm (paar tientjes) erin zetten. De 10 cm die je over hebt kun je dan opvullen met een standaard binnenkozijn stijl en een houten lat (ook paar tientjes).

Met een beetje handigheid krijg je dan een deur met een mooi klein zijpaneeltje.

Ook als je opdekdeuren en stalen kozijnen hebt zou je deze truc moeten kunnen toepassen.
  FOK!fotograaf maandag 10 september 2007 @ 23:22:41 #11
17893 Forno
pi_53084866
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:41 schreef Aplus het volgende:
40 mm multiplex is best duur (en zwaar) - voor die prijs kun je misschien ook een standaard board deur van 93 cm (paar tientjes) erin zetten. De 10 cm die je over hebt kun je dan opvullen met een standaard binnenkozijn stijl en een houten lat (ook paar tientjes).

Met een beetje handigheid krijg je dan een deur met een mooi klein zijpaneeltje.

Ook als je opdekdeuren en stalen kozijnen hebt zou je deze truc moeten kunnen toepassen.
Dat is dan wel een heel klein zijpaneeltje (5cm ongeveer). Het zal best gemaakt kunnen worden, maar of het mooi is?
pi_53089529
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:22 schreef Forno het volgende:

[..]

Dat is dan wel een heel klein zijpaneeltje (5cm ongeveer). Het zal best gemaakt kunnen worden, maar of het mooi is?
jawel hoor, kan best mooi gemaakt worden.

Maar met een huurhuis stel je misschien ook wat minder hoge eisen of moet het eenvoudig weer weg te nemen zijn.
pi_53092575
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:32 schreef ioHpeiH het volgende:
103 is een standaard maat

http://www.deurendirect.n(...)/webshop/N_xp_4.html
die site heb ik wel eens gezien ja, het zou dan alleen op 80 euro incl verzenden komen en dan zit het ophangebeslag, deurklink slot etc er niet bij, dus een zelfmaak oplossing leek me goedkoper.
pi_53093676
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:34 schreef Syytön het volgende:

[..]

die site heb ik wel eens gezien ja, het zou dan alleen op 80 euro incl verzenden komen en dan zit het ophangebeslag, deurklink slot etc er niet bij, dus een zelfmaak oplossing leek me goedkoper.
En hoeveel dacht je dat een plaat multiplex kost?
pi_53093802
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:34 schreef Syytön het volgende:

[..]

die site heb ik wel eens gezien ja, het zou dan alleen op 80 euro incl verzenden komen en dan zit het ophangebeslag, deurklink slot etc er niet bij, dus een zelfmaak oplossing leek me goedkoper.
De link naar die site was meer om te laten zien dat er deuren bestaan van 103 cm breed. Misschien zit er bij jou in de buurt wel een:

Pontmeijer, Jongeneel, NVB, Raab Karcher enz.

Dit zijn vakhandels waar je doorgaans ook wel particulier kunt kopen. Zo'n grote deur zal geen voorraad artikel zijn, bestellen kunnen ze hem zeker.
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:37:40 #17
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_53093925
Maak even een kosten/baten plaatje, een op maat gemaakte deur kan aardig wat kosten, dan is een deur zelf maken misschien een optie:
Frame/raamwerk van vurenhout, betimmeren met board/ dun multiplex.

Is een soort harmonicadeur geen optie trouwens??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')