abonnement Unibet Coolblue
pi_52969504


Dit is Amy Macdonald.

Wie?

Natuurlijk zou ik hier een tekst kunnen posten die ik leen van allmusic of wikipedia, maar daar heb ik geen zin in. Amy Macdonald is een Schotse zangeres, geboren op 25 augustus 1987. Een meisje met een gitaar, als ze zachtjes zingt hoor je Joni Mitchell, en ze doet ook denken aan Kirsty MacColl. Ze heeft een geweldige donkere stem, en schrijft goeie, soms scherpe teksten. 't Klinkt helemaal niet slecht. Voor een meisje van net 20.

Haar debuutalbum.



1. Mr Rock & Roll
2. This Is The Life
3. Poison Prince
4. Youth Of Today
5. Run
6. Let\'s Start A Band
7. Barrowland Ballroom
8. L.A.
9. A Wish For Something More
10. Footballer\'s Wife
11. The Road To Home
12. Caledonia (Hidden Track)

Ze staat volgende week in het voorprogramma van Paul Weller tijdens zijn korte tour door Nederland en Duitsland. 14 september in Paradiso en de 15e in de Stadsschouwburg van Groningen. In oktober toert ze door het Verenigd Koninkrijk.

Bezoek ook http://www.myspace.com/amymacdonald

[ Bericht 5% gewijzigd door belsen op 16-08-2008 21:32:06 ]
I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 5 september 2007 @ 22:27:26 #2
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_52969824
quote:
Amy Macdonald is een Schotse zangeres, geboren op 25 augustus 2007.
Best knap dan dat ze al een cd uit heeft en gitaar kan spelen
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  woensdag 5 september 2007 @ 22:40:30 #3
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_52970242
Ik las; Arme MacDonalds.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:32:30 #4
11502 nipeng
The last ride is free
pi_53019563
Is geen onzin hier.
  zaterdag 8 september 2007 @ 02:19:14 #5
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_53022784
Wat grappig om haar naam hier tegen te komen. Niet verwacht dat ze NL al binnen was gedrongen. Ik ken haar van een ander (brits) forum, als fan van een band, een paar jaar terug. Toen had ze nog een kleine pagina ergens op een soort van myspace met wat amateuristisch opgenomen nummers, met - dat moet ik erbij vermelden - hoge ambities. En kijk eens waar ze beland is.
Een paar maanden geleden had ze net een aantal nummers klaar, en ik was onder de indruk van de vorderingen die ze had gemaakt. Die nummers zijn me echt ook bijgebleven, nr 1 en 2 op het album. Dus.. chapeau, chapeau!
pi_53022787
Het nummer Quarterpounder vind ik ook wel oké!
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  zaterdag 8 september 2007 @ 09:52:09 #7
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_53024296
Ik las een artikel over haar in 1 of ander meidenblad, de Fancy ofzo...maar het was een leuk stukje. Ik ga de muziek maar eens opduiken, denk dat het wel wat voor mij is mooie meid iig
pi_53191006
Leuk meisje, leuke muziek

Mr Rock n Roll
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:33:04 #9
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53194263
Leuke plaat, kwa stemgeluid moet ik erg aan Patti Smith denken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_53216056
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 02:19 schreef LomarVe het volgende:
En kijk eens waar ze beland is.
In het voorprogramma van Paul Weller dus. Ze heeft er zelfs een aantal optredens die ze solo zou geven voor afgezegd.

Ik vond haar erg goed zingen, ondanks dat ze slechts de tijd kreeg voor zes nummers.
Een vriendin die mee was vond haar zangstem 'gemaakt'.
I intend to live forever, or die trying.
pi_53262197
Ik had de eer haar op vrijdag 15 juni live te zien tijdens een showcase van haar platenmaatschappij. De recensie van mij is uiteraard dan ook gedateerd, maar wilde hem de liefhebbers toch niet onthouden.

Showcase: Amy Macdonald
Gepubliceerd op maandag 18 juni 2007
(Sentimento.nl) - Wie ‘Googled’ op zangeres Amy Macdonald komt nog niet zo gek veel tegen. Bij platenmaatschappij Universal werd vrijdag 15 juni gezorgd dat er weer een zoekopdracht-resultaat bij kwam. Het weekend werd namelijk ingeluid met een showcase van Amy in ‘The Basement’.

Amy Macdonald, pas 19 jaar, oogt als een lief onschuldig Schots meisje. Bij de aankondiging wordt nog even verteld dat ze last heeft van een griepje. Dit maakt haar nog aandoenlijker. Gewapend met haar akoestische gitaar, lijkt ze het allemaal toch wel aan te kunnen. De eerst nog rumoerige ‘Basement’ verandert in een stille zwijgende ruimte. Onder indruk is iedereen en dat is volkomen te begrijpen.

Ze trapt af met het vrolijke en aanstekelijke ‘This Is The Life’. Haar stem doet denken aan Chrissie Hynde (The Pretenders) en Dolores O'Riordan (The Cranberries). Haar eerste single is 'Poison Prince', Amy lucht haar hart en zingt over het verdriet dat Pete Doherty heet. Haar ‘jeugdidool’ heeft zijn talent behoorlijk weggegooid en dat vind Amy zonde. Het derde en tevens laatste nummer is ‘Mr. Rock & Roll’. Folk op zijn best, totdat… de snaar van haar gitaar breekt. Abrupt komt er een eind aan de korte, maar prettige kennismaking.

Zittend in het gras, zonnetje erbij en het geluid van Amy. Dat zal in de nabije toekomst een leuke werkelijkheid gaan worden. In Groot-Brittannië staat ze in ieder geval al op het wereldberoemde Glastonbury Festival. Pas in september zal Amy's debuutalbum 'This Is The Life' in de Nederlandse winkels te koop zijn.
--------------------------------------------------------------------------------
Bijdrage: Jeffrey v/d Berg
pi_53273686
Ik vind het album tof. En ze heeft zo'n lief accentje. Tis geen extreem bijzondere muziek verder, maar het valt allemaal mooi op zijn plekje. En het doet idd denken aan Kirsty MacColl, The Cranberries, Tanita Tikaram en aan Kelly Macdonald, een actrice. . Dat laatste komt vast door het accent en de naam.
pi_53335500


Geknipt uit de metro, die gratis krant die je overal in de buurt van stations op de grond kunt vinden.

Even voorstellen: Amy Macdonald
Zangeres hard op weg Europa te veroveren

Net 20 is ze, Groot-Brittannië ligt al aan haar voeten en het zal niet lang duren voordat ook Nederland en de rest van Europa volgen. Afgelopen weekend kwam haar debuutalbum This Is The Life in ons land uit én stond zij als voorprogramma van muzieklegende Paul Weller in de Amsterdamse poptempel Paradiso en Oosterpoort in Groningen.

Een monoloog van Amy Macdonald.
Touren met Paul Weller is natuurlijk te gek, hij is ook vreselijk aardig voor mij. Maar mijn échte muzikale held is Fran Healy. Toen ik twaalf jaar was, nam mijn moeder mij na lang aandringen mee jaar een concert van Travis. Toen ik Healy gitaar zag spelen en zag zingen, dacht ik: dat wil ik ook. Ik heb mijzelf daarop gitaar leren spelen en twee jaar later begon ik met liedjes schrijven en zingen. Op mijn vijftiende trad ik voor het eerst op. Mijn debuutalbum This Is The Life kwam binnen op 2 in de Britse albumcharts. Binnen vier dagen was de plaat goud en totaal stond hij vijf weken in de top tien. De afgelopen drie jaar heb ik heel veel tijd en energie gestoken in het maken en promoten van dit album. Dan is het heel fijn dat mensen hem ook kopen. Daarmee geven ze toch min of meer aan dat hij de moeite waard is. Al had ik het natuurlijk nooit zo massaal verwacht. Sinds mijn plaat uit is, hoor ik heel vaak dat mijn stem zou lijken op die van zangeres Dolores O’Riordan van The Cranberries. Zelf vind ik dat absoluut niet. Het is ook zeker niet zo dat ik mijzelf heb leren zingen door liedjes van The Cranberries mee te zingen. Ik zou die liedjes niet eens kúnnen zingen, want haar stem is veel hoger dan die van mijzelf. ‘Poison Prince’, mijn eerste single, gaat over Pete Doherty. Ik ben groot fan van The Libertines en Pete in het bijzonder. Die man is een geweldig muzikant, maar van de drugs en zijn
fotomodellengedrag moet ik helemaal niets hebben. Diep in mijn hart hoop ik dat hij daar mee stopt en weer muziek gaat maken met The Libertines. Daar gaat het nummer over, dat hij zich weer moet richten op de muziek in plaats van alle onzin waar hij nu mee bezig is. Spelen met The Libertines of Pete Doherty zou ik te gek vinden, maar dan moet Pete wel zijn zaakjes op orde brengen. En als ik één artiest moet noemen waarmee ik samen zou willen werken, dan is dat absoluut Fran Healy. Met hem is alles begonnen. Samen met hem of Travis spelen, zou de cirkel rond maken.

JOCHEM GEERDINK

[ Bericht 0% gewijzigd door belsen op 16-08-2008 21:34:36 ]
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 20 september 2007 @ 19:29:09 #14
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_53335769
Dat ze geinspireerd is door Fran verbaast me niet trouwens. Ik heb Travis een paar geleden eindelijk een keer live gezien en ik was onmiddelijk gecharmeerd door het bijna kinderlijke charisma en heerlijk Schots gevoel voor humor van de beste man.
pi_53336334

.

En please dear God, laat het niet opgepikt worden door de 3FMs/538s/Qs van deze wereld.
pi_53337286
Heerlijk album.. Eigenlijk alweer te vaak gehoord afgelopen dagen, maar het blijft gewoon mooi
  donderdag 20 september 2007 @ 20:19:07 #17
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_53337431
wat een fijne stem!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:30:48 #18
90624 The_Crippler
The Guru of Greatness
pi_53459914
mooi album. Gah hem volgende week kopen denk ik.
"Hi I'm John Morrison, and The Catholic church omitted me from the bible because they thought I'd outshine Jesus"
  donderdag 20 december 2007 @ 19:13:56 #19
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_55423086
*schop*

had deze cd al een tijdje niet meer opgezet, maar deze week ben ik er helemaal verliefd op geworden...misschien is dit het juiste weer voor Amy MacDonald...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_55702350
Er staat een review van haar cd op de FP: CD: Amy MacDonald - This Is The Life
I intend to live forever, or die trying.
pi_55702517
Lekker op tijd. .
pi_55762246
Lekker album!
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_56308831
Wow
Ik hoorde een klein stukje in De Wereld Draait Door, en ben maar gelijk op ontdekkingstocht gegaan. Wat een fantastisch album zeg
pi_56317104
Concert nu al uitverkocht !? Shit had ik niet verwacht zo snel
pi_56317339
Volgens de site van Paradiso en Mojo nog niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')