abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 2 september 2007 @ 16:13:30 #1
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_52893045
Hier vast een groot gedeelte van de nieuwe OP ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

Wat is nu eigenlijk Usenet

Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussiëren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia

Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden


  • Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
  • Newsleecher (handleiding) of Grabbit (handleiding).
  • Winrar en Quickpar heb je ook nodig.

    Hoezo een betaald Usenet account ik kan die van mijn provider toch gebruiken

    Ja dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
    Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider. (kan zijn dat deze pagina inmiddels niet meer helemaal up to date is.

    Retentie : Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
    Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.


    Ok ik doe mij dan maar een betaald usenet account waar kan ik deze krijgen

    NewsXS
    XSNews (gratis 5 dagen proef)
    XLNed (gratis 7 dagen op proef)
    Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
    Easyusenet
    Download2day
    Powernews

    Opmerking je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat je jouw abbo aankan.
    Dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.

    Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

    Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar

    www.yabse.com
    www.ftn2day.nl

    Heb je een post gevonden dan is het gewoon een kwestie om het .nzb bestand te openen in Grabbit / Newsleecher

    Als je het goed gedaan hebt zie je waarschijnlijk iets dat op onderstaand screenshot lijkt :



    Bij dit screenshot zie je toevallig dat er 2 bestanden rood aangeduid zijn dat betekend over het algemeen dat deze beschadigd zijn. En daarvoor heb je dus Quickpar nodig.

    Ok alles is binnen heb nu iets van 90 rar bestanden en 10 par bestanden en nu

    Ga nu in de map waar alle bestanden staan en open een Par bestand. Als je Quickpar al hebt geinstalleerd opent het volgende venster :



    Zorg er wel voor dat : Monitor / Automatic repair aangevinkt staan

    Nu zul je zien dat Quickpar de missende / incomplete bestanden gaat repareren. Dit lukt alleen als er nog genoeg Par bestanden zijn. Maar over het algemeen zitten erbij een post altijd wel genoeg bij.
    De reparatie kan soms even duren laat Quickpar lekker zijn werk doen. Als hij klaar is kun je de bestanden uitpakken.

    Meestal als alles uitgepakt is krijg je of een IMG / ISO bestand deze kun je mounten met Daemon Tools. De rest gaat wel lukken spreek voor zich.

    Of het kan zijn dat dat je 2 mappen te zien krijgt : audio_ts en video_ts over het algemeen is de audio TS bijna altijd leeg dit maakt niet uit. Nu kun je met Nero als je voor de optie DVD - Video kiezen en je ziet onderstaand scherm :



    Aan de rechterkant zoek je de map op waar de film in staat, en nu sleep je de inhoud van de videoTS map naar de linkerkant ook naar videoTS en branden maar

    Nog een opmerking het is trouwens binnen Nero ook mogelijk om een : IMG / ISO bestand te openen en rechtstreeks te branden. Ga hiervoor naar bestand en kies Open Image de rest gaat vanzelf.

    Ik snap er nu echt de ballen niet meer van

    http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.

    Voordelen usenet

    Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
    Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
    Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde
    DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
    Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open

    Later op de dag zal ik hem nog wat verder uitbreiden, maar hiermee moeten jullie al een heel eind komen.

    OP is gemaakt door Razor21
    Op is te vinden op de wiki

    [ Bericht 15% gewijzigd door Godtje op 02-09-2007 17:07:45 ]
  • "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      zondag 2 september 2007 @ 16:18:13 #2
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_52893219
    Goede TT en goede OP

    alleen de afbeeldingen moet je nog even fixen
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      zondag 2 september 2007 @ 16:24:42 #3
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_52893431
    Misschien dat iemand mijn OP ook nog kan samenvoegen : Usenet #6


    [b]Wat is nu eigenlijk Usenet


    Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

    het discussiëren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
    het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
    het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

    Bron : Wikipedia

    Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden


  • Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
  • Newsleecher (handleiding) of Grabbit (handleiding).
  • Winrar en Quickpar heb je ook nodig.

    Hoezo een betaald Usenet account ik kan die van mijn provider toch gebruiken

    Ja dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
    Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider. (kan zijn dat deze pagina inmiddels niet meer helemaal up to date is.

    Retentie : Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
    Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.


    Ok ik doe mij dan maar een betaald usenet account waar kan ik deze krijgen

    NewsXS
    XSNews (gratis 5 dagen proef)
    XLNed (gratis 7 dagen op proef)
    Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
    Easyusenet
    Download2day
    Powernews

    Opmerking je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat je jouw abbo aankan.
    Dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.

    Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

    Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar

    Linkjes post ik "nog" niet dit ivm de policy op Fok.
    Maar mocht je bepaalde sites gevonden hebben dan is het gewoon een kwestie om het .nzb bestand te openen in Grabbit / Newsleecher

    Als je het goed gedaan hebt zie je waarschijnlijk iets dat op onderstaand screenshot lijkt :



    Bij dit screenshot zie je toevallig dat er 2 bestanden rood aangeduid zijn dat betekend over het algemeen dat deze beschadigd zijn. En daarvoor heb je dus Quickpar nodig.

    Ok alles is binnen heb nu iets van 90 rar bestanden en 10 par bestanden en nu

    Ga nu in de map waar alle bestanden staan en open een Par bestand. Als je Quickpar al hebt geinstalleerd opent het volgende venster :



    Zorg er wel voor dat : Monitor / Automatic repair aangevinkt staan

    Nu zul je zien dat Quickpar de missende / incomplete bestanden gaat repareren. Dit lukt alleen als er nog genoeg Par bestanden zijn. Maar over het algemeen zitten erbij een post altijd wel genoeg bij.
    De reparatie kan soms even duren laat Quickpar lekker zijn werk doen. Als hij klaar is kun je de bestanden uitpakken.

    Meestal als alles uitgepakt is krijg je of een IMG / ISO bestand deze kun je mounten met Daemon Tools. De rest gaat wel lukken spreek voor zich.

    Of het kan zijn dat dat je 2 mappen te zien krijgt : audio_ts en video_ts over het algemeen is de audio TS bijna altijd leeg dit maakt niet uit. Nu kun je met Nero als je voor de optie DVD - Video kiezen en je ziet onderstaand scherm :



    Aan de rechterkant zoek je de map op waar de film in staat, en nu sleep je de inhoud van de videoTS map naar de linkerkant ook naar videoTS en branden maar

    Nog een opmerking het is trouwens binnen Nero ook mogelijk om een : IMG / ISO bestand te openen en rechtstreeks te branden. Ga hiervoor naar bestand en kies Open Image de rest gaat vanzelf.

    Ik snap er nu echt de ballen niet meer van

    http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.

    Voordelen usenet

    Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
    Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
    Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde
    DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
    Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open

    Later op de dag zal ik hem nog wat verder uitbreiden, maar hiermee moeten jullie al een heel eind komen.

    OP is gemaakt door Razor21

    [ Bericht 5% gewijzigd door Razor21 op 02-09-2007 16:45:37 (Tekst gefixed.) ]
  • Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
      zondag 2 september 2007 @ 16:35:00 #4
    121890 M42
    I Love Techno!
    pi_52893700
    Gratis 1 week 20Mbit news: http://www.xlned.com/

    Gratis 10 dagen 20Mbit news: http://www.tweaknews.nl/?frame=frame_center&page=news/subscription&prodid=N/A

    Erg populair 20Mbit met lange retentie 7.50 per maand www.eweka.nl
    De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
    pi_52893724
    Als je de nieuwere versie van Newsleecher gebruikt dan hoef je dat laten checken en evt. repareren met quickpar én het uitpakken niet meer zelf te doen. In Newsleecher zit het onderdeel "Repair'n'Extract" die doet dat allemaal voor je.

    Kortom, je dondert de te downloaden files in je queue van newsleecher en op je harddisk verschijnt na verloop van tijd een mapje met daarin je DVD, CD of programma en newsleecher verwijderd achteraf zelf de gedownloadde rar's zodat je schijf niet zo rap volloopt. Hartstikke makkelijk.
      zondag 2 september 2007 @ 16:36:39 #6
    121890 M42
    I Love Techno!
    pi_52893742
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 16:35 schreef Mirre het volgende:
    Als je de nieuwere versie van Newsleecher gebruikt dan hoef je dat laten checken en evt. repareren met quickpar én het uitpakken niet meer zelf te doen. In Newsleecher zit het onderdeel "Repair'n'Extract" die doet dat allemaal voor je.

    Kortom, je dondert de te downloaden files in je queue van newsleecher en op je harddisk veschijnt na verloop van tijd een mapje met daarin je DVD, CD of programma en newsleecher verwijderd achteraf zelf de gedownloadde rar's zodat je schijf niet zo rap volloopt. Hartstikke makkelijk.
    En het makkelijke je kan dit weer downloaden met je oude versie van newsleecher van een newsserver
    De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
    pi_52893944
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 16:24 schreef Razor21 het volgende:
    [b]Misschien dat iemand mijn OP ook nog kan samenvoegen :
    OP er in gezet.
      zondag 2 september 2007 @ 16:46:39 #8
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_52893983
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 16:44 schreef Godlike02 het volgende:

    [..]

    OP er in gezet.
    Dank je wel zag het al...heb hem nog als tekstbestandje, maar ik zou niet weten waar / hoe ik hem moet uploaden naar Wiki bv.
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
    pi_52894027
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 16:36 schreef M42 het volgende:

    [..]

    En het makkelijke je kan dit weer downloaden met je oude versie van newsleecher van een newsserver
    dat kan inderdaad, ware het niet dat de legale versie van newsleecher de beste zoekmachine van dit moment heeft, binsearch en co. missen soms bestanden. supersearch is echt een stuk beter, vooral omdat je het ook in alt.binz kan gebruiken door je licentienummer daar in te voeren
      zondag 2 september 2007 @ 16:51:26 #10
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_52894093
    Dit werkt ook perfect : http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/ (handleiding)
    Geen Newsleecher o.i.d meer nodig....ideaal is dit.

    Je kunt zelfs vanaf je werk een NZB mailen naar je thuiscomputer en SABNZBD zal de rest dan doen
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
      zondag 2 september 2007 @ 16:53:51 #11
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_52894166
    Wil iemand dit even aanpassen in de OP even onderstaande links erin knallen :

    Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar

    www.ftn2day.nl of www.yabse.com (links stonden er in het vorig topic ook in na goedkeuring.[/b]

    Nu is het gewoon een kwestie om het .nzb bestand te openen in Grabbit / Newsleecher
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
    pi_52894391
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 16:46 schreef Razor21 het volgende:

    [..]

    Dank je wel zag het al...heb hem nog als tekstbestandje, maar ik zou niet weten waar / hoe ik hem moet uploaden naar Wiki bv.
    http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Usenet
    Kan je wijzigen wat je wil nu

    Met grote dank aan slar
      zondag 2 september 2007 @ 17:05:17 #13
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_52894445
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 17:03 schreef Godlike02 het volgende:

    [..]

    http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Usenet
    Kan je wijzigen wat je wil nu

    Met grote dank aan slar
    Harstikke bedankt allemaal aanvullingen / verbeteringen zijn altijd welkom.
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
    pi_52894547
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 17:05 schreef Razor21 het volgende:

    [..]

    Harstikke bedankt allemaal aanvullingen / verbeteringen zijn altijd welkom.
    De link naar de Wiki ook in de OP gezet en gelijk aangepast op de Wiki zelf.
    Als je naar de Wiki gaat een daarna gaat bewerken zit er een bugje in met opslaan.
    Je moet een stuk of 10 keer blijven opslaan tot de melding dat het een controle pagina is er niet meer staat.
    Beetje irritant maar het werkt.


    Ook moet je altijd beginnen met <pre> en afsluiten met </pre>
      zondag 2 september 2007 @ 18:37:15 #15
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_52896401
    om brein maak ik me geen zorgen, maar nu willen ze ook downloaden verbieden :/
      zondag 2 september 2007 @ 18:55:56 #16
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_52896891
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 18:37 schreef PiRANiA het volgende:
    om brein maak ik me geen zorgen, maar nu willen ze ook downloaden verbieden :/
    Ze hebben toch geen schijn van kans
      zondag 2 september 2007 @ 19:42:56 #17
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_52897910
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 18:55 schreef JortK het volgende:

    [..]

    Ze hebben toch geen schijn van kans
    Inderdaad. Ze kunnen bijvoorbeeld niet de P2P-truc toepassen. Die truc waarbij ze massaal nepbestanden uploaden. Bij P2P is dit zeer lastig te filteren, maar op Usenet een eitje (mede door FTD en soortgelijke programma's).
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      zondag 2 september 2007 @ 19:44:30 #18
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_52897944
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 19:42 schreef Devolution het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Ze kunnen bijvoorbeeld niet de P2P-truc toepassen. Die truc waarbij ze massaal nepbestanden uploaden. Bij P2P is dit zeer lastig te filteren, maar op Usenet een eitje (mede door FTD en soortgelijke programma's).
    Daarom, en anders hebben we vast nog wel de usenet providers die zullen dwarsbomen, aangezien zij er het geld mee verdienen
    pi_52898001
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 16:51 schreef Razor21 het volgende:
    Dit werkt ook perfect : http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/ (handleiding)
    Geen Newsleecher o.i.d meer nodig....ideaal is dit.

    Je kunt zelfs vanaf je werk een NZB mailen naar je thuiscomputer en SABNZBD zal de rest dan doen
    die vond ik niet echt supersnel, haalde daarnee elke keer 600KB/sec ipv de 1000KB/sec die ik heb met newsbin
    pi_52898101
    Ik gebruik al enige tijd usenet, nu meer dan vroeger vanwege langere retentie. Maar waar ik een hekel aan heb is wanneer ik een dvd wil binnenhalen dan zit er niet altijd een nfo bij. Dus heb ik soms dat ik eentje binnenhaal die ik daarna weer delete. Ik ben nogal kieskeurig, ik wil altijd een met menu en selectbare Engelse subs hebben.
    pi_52900705
    Morgen eindelijk een nieuwe versie van FTD

    misschien ga ik het dan ook gebruiken, de huidige versie is gewoon te brak voor woorden
      zondag 2 september 2007 @ 21:26:46 #22
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_52900902
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 21:22 schreef thedude0 het volgende:
    Morgen eindelijk een nieuwe versie van FTD

    misschien ga ik het dan ook gebruiken, de huidige versie is gewoon te brak voor woorden
    Is dan ook eindelijk dat updaten niet meer nodig
      zondag 2 september 2007 @ 21:59:32 #23
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_52902239
    Zal mij benieuwen. FTD 3.7.3 was idd best kut

    maar ze hebben er lang genoeg over gedaan dus het zal wel goed zijn
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_52902519
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 21:59 schreef Dos37 het volgende:
    Zal mij benieuwen. FTD 3.7.3 was idd best kut

    maar ze hebben er lang genoeg over gedaan dus het zal wel goed zijn
    FTD heb ik nog nooit wat aan gevonden, al die bestanden die zij posten kun je gewoon vinden met ene degelijke indexeersite! Wat is er dan in hemelsnaam het voordeel van
    nog een extra programma?!
    pi_52903081
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 22:08 schreef Haijo het volgende:

    [..]

    FTD heb ik nog nooit wat aan gevonden, al die bestanden die zij posten kun je gewoon vinden met ene degelijke indexeersite! Wat is er dan in hemelsnaam het voordeel van
    nog een extra programma?!
    doe er zelf dan wat aan, iedereen kan spotten en posten
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')