abonnement Unibet Coolblue
pi_52881471
Ajax had hem moeten halen, in plaats van Charisteas. Maar het ''was niet mogelijk'' of zo... .
pi_52884063
Ik ben fan
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_52886134
quote:
Dimitar Berbatov (Bulgaars: Димитър Бербатов ) (30 januari 1981 in Blagoevgrad) is een Bulgaarse voetballer.

Carrière

De aanvaller begon zijn carrière bij Pirin Blagoevgrad, om later naar het grotere CSKA Sofia te verhuizen. In 2001 kreeg hij een contract aangeboden bij Bundesligaclub Bayer Leverkusen.

In het seizoen 2004/2005 liet Berbatov voor het eerst echt van zich gelden. Met 20 doelpunten werd hij topscorer van de Bundesliga. Samen met zijn medespits Andriy Voronin vormde hij het beste aanvallerskoppel van het seizoen; samen waren ze goed voor 35 treffers.

In het daaropvolgende seizoen lukte het Berbatov zijn goede vorm van het vorige seizoen door te trekken. Met 21 doelpunten en 10 assists bleek hij opnieuw van grote waarde voor Bayer. Op de lijst van topscorers werd hij tweede, achter Miroslav Klose (25 doelpunten, 10 assists), de spits van Werder Bremen.

Zijn kwaliteiten als spits bleven niet onopgemerkt. Door middel van een clausule in zijn contract kon Berbatov tijdens de zomerstop vóór het seizoen 2006-2007 voor het relatief lage bedrag van 16,5 miljoen euro naar de Britse subtopper Tottenham Hotspur.

Berbatov is al jaren een vaste waarde in het nationale elftal van Bulgarije. Hij was aanvoerder op het EK van 2004 in Portugal.

Palmares
* 2002: Bulgaars voetballer van het jaar
* 2004: Bulgaars voetballer van het jaar
* 2005: Bulgaars voetballer van het jaar
wat wiki-info

pi_52886951
Grote fan hier.

  zondag 2 september 2007 @ 12:32:12 #7
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_52887550
echt een goede
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  zondag 2 september 2007 @ 12:40:50 #8
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52887705
Idd een goede voetballer, had hem graag gezien bij Man United. Hij gaat er volgende week wel een paar inschieten tegen Nederland
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_52887758
Goede voetballer inderdaad.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 september 2007 @ 12:54:34 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_52887920
Berb , dat hij maar niet tegen Nederland moet spelen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_52888051
Berbatov is echt een geweldenaar, wat een wereld voetballer!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_52888195
Fan is!
pi_52888348
quote:
Op zondag 2 september 2007 00:54 schreef Radegast het volgende:


Zijn er meer fans?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_52893671
quote:
Op zondag 2 september 2007 00:56 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ajax had hem moeten halen, in plaats van Charisteas. Maar het ''was niet mogelijk'' of zo... .
Vroeg teveel salaris. En Zlatan was toen nog niet weg.

Overigens was er in zijn laatste jaren in de Bundesliga altijd een merkwaardig patroon zichtbaar, waarbij hij voor de winterstop nauwelijks scoorde en na de winterstop ineens een hele rits doelpunten maakte.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_52894030
Klasse voetballer. Heerlijk hoe hij zo lekker laconiek speelt. Lijkt qua spel en ook qua lichaamsbouw op Zlatan. Hij was me eerlijk gezegd bij Leverkusen niet opgevallen maar zo als hij nu speelt is hij voor mij echt de beste spits mondiaal. Misschien niet qua doeltreffendheid maar wel qua spel en qua uitstaling. Eeuwig zonde dat hij niet haalbaar was voor Ajax.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_53005452
quote:
Berba' is Jols juweel
Door MARCEL VAN DER KRAAN

AMSTERDAM - Onder de vleugels van Martin Jol is Dimitar Berbatov (26) in Engeland uitgegroeid tot een sensatie. De Bulgaarse spits van Tottenham Hotspur laat het publiek met open mond achter op de tribunes in de Premier League. Morgenavond hoopt Berbatov ook het Oranjepubliek stil te krijgen.

Een paar weken geleden dreigde Manchester United, dat op zoek was naar een nieuwe spits, Dimitar Berbatov voor een kapitaal weg te kapen in Noord-Londen. Op dat moment besloot Martin Jol voor de deur van het stadion op White Hart Lane te gaan liggen. De Nederlandse trainer van de Spurs piekerde er niet over om zijn topscorer voor een recordbedrag van de hand te doen.

,,Ik ga nog liever dood dan dat ik ‘Berba’ aan Manchester United verkoop,’’ sprak Jol. Van die uitspraak schrokken ze in Engeland. De journalisten op de persconferentie bij Tottenham controleerden nog even of ze de Spurs-coach wel goed hadden verstaan. Maar ze hadden het goed gehoord.

In een klap was duidelijk welke status Berbatov heeft bij de vijfde club van Engeland. Jol en het bestuur van Tottenham, die de afgelopen periode niet bepaald op één lijn zaten, waren het over hun kroonjuweel wél eens. Zelfs voor 60 miljoen euro - het bedrag dat op tafel kwam bij het officiële bod op de spits - kon Manchester United de komst van Berbatov vergeten.

Toen de speler vorig jaar zomer een telefoontje kreeg van Tottenhams technisch directeur Damien Comolli, schrok hij al van de prijs die de Engelse club wilde betalen aan zijn werkgever Bayer Leverkusen. Comolli vertelde Berbatov dat Tottenham hem voor vijftien miljoen euro wel weg wilde lokken uit de Bundesliga.

,,In 1998 werd ik voor 5000 euro door CSKA Sofia gekocht van Pirin Blagoevgrad, een clubje van niks. Weet je wie me daar ontdekte? Dimitar Penev, die ook mijn vader in 1984 ontdekte als profvoetballer en die nu de bondscoach is van Bulgarije,’’ zegt Berbatov.

,,De vijftien miljoen euro die Tottenham betaalde aan Leverkusen vond ik al belachelijk veel geld. Al had ik wel een prachtig seizoen achter de rug. In mijn laatste jaar bij Leverkusen maakte ik 21 doelpunten in 34 wedstrijden. Het was het beste jaar uit mijn carrière. Daarom vond ik het zo gek dat mensen nu zeggen dat ik 60 miljoen waard ben. De clubs zijn gek geworden.’’

Martin Jol moet het daar na de eerste zeven wedstrijden vorig seizoen mee eens zijn geweest. Berbatov maakte één schamel doelpunt in de eerste maanden bij de Spurs. De speler had een vriendelijke schop onder zijn kont nodig, die Jol op het trainingsveld ook uitdeelde.

De actie van de lang geduldige Jol miste zijn uitwerking niet. Dimitar Berbatov, die ‘very happy’ zegt te zijn onder de coach Jol, werd publiekslieveling nummer één. Hij scoorde aan de lopende band in het UEFA Cup-toernooi, in de beker en in de competitie. Al vindt Berbatov zelf dat twaalf doelpunten in het Premiership nog steeds aan de karige kant is.

Het enige waaraan Jol nog steeds moet wennen is de rol van sluipmoordenaar die Berbatov het liefst speelt. Langs de kant zit de Scheveninger zich soms te verbijten als de passie en power ontbreken in het spel van zijn spits. Maar op het moment dat de coach zich afvraagt of hij hem moet wisselen, gooit Berbatov zijn hele arsenaal aan trucs en passeerbewegingen eruit om zijn ploeg over het dode punt te helpen.

Berbatov heeft aan Jol al een paar keer verteld dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over zijn ogenschijnlijk makkelijke houding. ,,Trainer, ik wacht tot de verdedigers in slaap sukkelen. Dan sla ik toe,’’ vertrouwde hij hem toe. Het Nederlands elftal is gewaarschuwd.
pi_53037890
Hoe speelt ie vandaag?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_53040416
Mooie actie vandaag in de 2e helft, mooie aanname, goed schot
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_53040472
Die kopkans in de eerste helft had moeten zitten...

Die actie eind tweede helft was inderdaad mooi ja.
pi_53040698
Wat is Van Gaal weer positief zeg, hij heeft amper wat laten zien vanavond.
pi_53040970
''Aan de lopende band'' en maar 12 goals hebben
pi_53041176
zeer nuttige speler ook.

Tottenham is te min voor hem
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:52:26 #23
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_53041372
Hoop wel dat ie in Engeland blijft spelen, past goed bij hem!
@ Hattrick: FC Loda Maddeus (146377)
De voorste kruisband operatie: Assie VKB Operatie
AD '69 - De Graafschap - Tottenham Hotspur F.C. - Fiorentina - Bayern Munchen
pi_57341593
Schitterende goal vanavond.

Hij moet echt weg bij Tottenham, wat lopen daar een stel boerenkoolvoetballers om hem heen zeg.
pi_57341702
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:50 schreef Radegast het volgende:
Schitterende goal vanavond.

Hij moet echt weg bij Tottenham, wat lopen daar een stel boerenkoolvoetballers om hem heen zeg.
Eens. Wat een heerlijke voetballer, die Berbatov. Lekker quasi-nonchalant ook. Hoe hij vlak voor tijd die bal uit de lucht pakte en ermee jongeleerde: schitterend. De overige Spursspelers mogen zijn veters niet eens vastmaken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')