abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_52865272
Ik heb een tijdje problemen met mijn baas Hij weigert mijn salaris uit te betalen. Dit omdat ik in zijn ogen mijn best niet deed. Ik heb het al netjes gevraagd of hij mij uit wil betalen, want ik heb er simpelweg recht op. Ik ga niet voor jan lul werken.

Mijn salaris had op 23 augustus op mijn rekening moeten staan, maar het is nu 1 september en ik heb mijn salaris nog steeds niet en kan nu ook mijn lasten niet betalen zodat ik in de problemen kom. Wat kan ik doen om alsnog mijn salaris te krijgen?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_52865329
Ik denk dat je het beste wat professioneel advies in kan schakelen.

http://www.hetjl.nl/hetjl/
pi_52865387
Je hebt er gewoon 100% recht op! Wat voor een skooier bedrijf is dat dan?
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:01:45 #4
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_52865486
als je niet je best had gedaan had ie je maar moeten ontslaan

Gewoon tegen je baas zeggen dat als ie nu niet betaald je een lening af moet sluiten waarbij je via de rechtbank alle gemaakte kosten (zoals betaalde rente) bij hem gaat claimen
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_52865513
Vast de Mac
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_52865524
waar werk je ts
pi_52865546
Hij moet je betalen.

Maar jij denkt dus dat je wél goed je best hebt gedaan? Wat doe je dan?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:05:53 #8
67385 ROG
Go on, say it.
pi_52865563
Alleen honden hebben bazen.
pi_52865629
ehh? en jij werkt daar nogsteeds? haha
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:11:39 #10
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_52865666
Vakantiebaantje gok ik zo?
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:15:11 #11
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_52865743
Je werkgever dient het salaris voor de 3e werkdag van de volgende periode te betalen. Dus dat is voor woensdag. En betalen is dat jij er beschikking over hebt, dus niet de bank de opdracht geven het over te maken.
Betaalt je werkgever te laat, gaat daar voor de 1e paar werkdagen 5% boete overheen, daarna 1% per dag met een maximum van 50%. (Zie hier)
Niet betalen van je salars geeft jou woensdag het recht om op staande voet ontslag te nemen, zonder opzegtermijn en boeteregelingen dus (Zie Burgerlijk Wetboek 7, Titel 10, Art 679 Lid c)
[_] <- Sign here
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:15:25 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52865750
Waar werk je dan?

hoezo pauperbedrijf
Huilen dan.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:29:18 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_52865998
Nog een maandje wachten, dan begint de 5% PER DAG in jouw voordeel te lopen.
Zoek maar even in een burgerlijk wetboek uittrekstel.
censuur :O
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:35:24 #14
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_52866122
Wat een grapjas die baas
It's about being boss, not being the boss...
pi_52866160
Je hebt al een tijdje problemen? Hoe moet ik dat zien?

Daarnaast is het zo dat je werkgever na wat waarschuwingen en met een goede reden je een sanctie op kan leggen. Om je hele salaris in te houden lijkt mij wat overdreven.

Ik zou een briefje schrijven dat je je werkgever tot bijvoorbeeld x september de kans geeft om het loon over te maken met wat rente en dat je dan afziet van verdere stappen. Mocht hij dat niet doen dan zou ik juridische hulp inschakelen en verder zelf niet gaan kutten.

Leg alles vast!
Rot signature
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:37:14 #16
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_52866166
Maand wachten hoeft zelfs meestal niet. zonder afspraak dient het loon in de periode waarin het verdient wordt uitbetaalt te worden. Als de WG vorig loon standaard zo uitbetaalt ook.

Soms staat er in de CAO of de AO dat er een maand later uitbetaald kan/mag worden, maar vaak wordt het dan als nog in dezelfde maand uitbeltaa,d en overuren etc de maand erop verrekend. In dat geval mag je over het basisloon gewoon de boete vorderen.

Betaald de wg het salaris altijd een maand later, dan moet je idd wachtten. Maar omdat de TS aangeeft dat het salaris al te laat is, lijkt mij een bezoekje aan het juridisch loket een goed plan. Of een belletje naar de rechtshulpverzekering.

1 boze brief van een advocaat doet meestal wonderen
[_] <- Sign here
pi_52866195
Sjonge jonge, er is genoeg gratis professioneel advies te vinden. Dat zou ik maar doen in plaats van al dat gespeculeer hier na volgen. Xiphos zegt wel iets treffends, maar hoe je dat officieel aan moet pakken, zou ik via een professional regelen.
pi_52866259
Vakbond inschakelen ?
pi_52872455
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:01 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
als je niet je best had gedaan had ie je maar moeten ontslaan

Gewoon tegen je baas zeggen dat als ie nu niet betaald je een lening af moet sluiten waarbij je via de rechtbank alle gemaakte kosten (zoals betaalde rente) bij hem gaat claimen
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52872517
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Nog een maandje wachten, dan begint de 5% PER DAG in jouw voordeel te lopen.
Zoek maar even in een burgerlijk wetboek uittrekstel.
Zo heet wordt de soep niet gegeten. Na 8e dag te laat 1%, met plafond van 50% vh gevorderde loon.

Zie 7:625 BW
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52872541
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:37 schreef rieski het volgende:

Je hebt al een tijdje problemen? Hoe moet ik dat zien?

Daarnaast is het zo dat je werkgever na wat waarschuwingen en met een goede reden je een sanctie op kan leggen. Om je hele salaris in te houden lijkt mij wat overdreven.

Ik zou een briefje schrijven dat je je werkgever tot bijvoorbeeld x september de kans geeft om het loon over te maken met wat rente en dat je dan afziet van verdere stappen. Mocht hij dat niet doen dan zou ik juridische hulp inschakelen en verder zelf niet gaan kutten.

Leg alles vast!
Volledige salaris inhouden is een belachelijke sanctie. Als je werknemers wilt sanctioneren moet je maar een boeteregeling, bonusregeling, oid overeenkomen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52872567
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Sjonge jonge, er is genoeg gratis professioneel advies te vinden. Dat zou ik maar doen in plaats van al dat gespeculeer hier na volgen. Xiphos zegt wel iets treffends, maar hoe je dat officieel aan moet pakken, zou ik via een professional regelen.
Veel rechtswinkels hebben hier wel briefjes of voorbeelden voor liggen. Is vrij standaard.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52872831
En die baas denk dat dat zomaar kan? Wat is dat voor bedrijf?
For great justice!
pi_52872949
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:05 schreef ROG het volgende:
Alleen honden hebben bazen.
LOL
pi_52873170
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:51 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb een tijdje problemen met mijn baas Hij weigert mijn salaris uit te betalen. Dit omdat ik in zijn ogen mijn best niet deed. Ik heb het al netjes gevraagd of hij mij uit wil betalen, want ik heb er simpelweg recht op. Ik ga niet voor jan lul werken.

Mijn salaris had op 23 augustus op mijn rekening moeten staan, maar het is nu 1 september en ik heb mijn salaris nog steeds niet en kan nu ook mijn lasten niet betalen zodat ik in de problemen kom. Wat kan ik doen om alsnog mijn salaris te krijgen?
Naar een advocaat stappen. Dit soort zaken krijgen we - helaas - met enige regelmaat en gelukkig kent de wet een systeem met behoorlijke verhoging bij achterstallig salaris.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 1 september 2007 @ 19:32:37 #26
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_52873232
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Nog een maandje wachten, dan begint de 5% PER DAG in jouw voordeel te lopen.
Zoek maar even in een burgerlijk wetboek uittrekstel.
Vertel, waar staat iets over 5% per dag?

In mijn bundel staat namelijk iets heel anders hoor. Namelijk de eerste paar dagen niet, en daarna een boete die na een maand (de exacte percentages/verdeling per dag weet ik niet) 50% is, en dat is ook het maximum, waarbij de rechter het ook nog mag matigen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_52873291
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:30 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Naar een advocaat stappen. Dit soort zaken krijgen we - helaas - met enige regelmaat en gelukkig kent de wet een systeem met behoorlijke verhoging bij achterstallig salaris.
Direct hiermee naar een advocaat stappen vind ik iets overdreven (zie mijn post over rechtswinkels). Maar ik ben natuurlijk nog niet zo commercieel werkzaam als jij

Overigens is directe actie wel noodzakelijk als je vermoedt dat het bedrijf binnen afzienbare tijd op de fles gaat.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52876792
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:35 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Direct hiermee naar een advocaat stappen vind ik iets overdreven (zie mijn post over rechtswinkels). Maar ik ben natuurlijk nog niet zo commercieel werkzaam als jij
Onze praktijk is voor een groot deel een sociale (toevoegings)praktijk, dus zo commercieel ben ik nu ook weer niet bezig.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_52885818
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:48 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Onze praktijk is voor een groot deel een sociale (toevoegings)praktijk, dus zo commercieel ben ik nu ook weer niet bezig.
Ah ok, dan neem ik mijn woorden wat betreft het commerciele terug.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52885843
Waar is de ts trouwens gebleven ?
Geven wij 'm allemaal goed advies..issie weg.
pi_52885865
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:35 schreef Smittend het volgende:
Waar is de ts trouwens gebleven ?
Geven wij 'm allemaal goed advies..issie weg.
laatste bezoek ts: 6 minuten, 49 seconden geleden.

komt vaker voor in dit subforum
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zondag 2 september 2007 @ 14:22:57 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52889961
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:15 schreef Isdatzo het volgende:
Waar werk je dan?

hoezo pauperbedrijf
...
Huilen dan.
pi_52916748
of bedrijf is bijna failliet ...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 3 september 2007 @ 15:25:27 #34
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_52918045
Hij is waarschijnlijk ontslagen vanwege nalatigheid.
(kan niet eens zijn eigen topic 'opvolgen')
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 4 september 2007 @ 16:30:22 #35
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_52939650
U hebt uw best niet gedaan, u gaat niet door naar start, u ontvangt geen salaris...
zo goed..?
  dinsdag 4 september 2007 @ 16:40:21 #36
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52939782
Ben je rechtsbijstand verzekerd?? Meteen daar een brief / telefoontje naar toe. Anders even contact opnemen met een juridisch steunpunt.
In ieder geval wel gewoon gaan werken anders kan je problemen krijgen.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_53045126
En TS ?
Heb je je salaris nog ontvangen ?
  zondag 9 september 2007 @ 10:33:06 #38
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_53045173
zijn internet zal wel afgesloten zijn
pi_53046711
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:33 schreef fransbreda het volgende:
zijn internet zal wel afgesloten zijn
Begint nu wel erg triest te worden dat TS niet meer terugkomt, maar ja.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_53126308
Natuurlijk niet, zijn internet is afgesloten omdat ie het niet kon betalen.
deal with it
pi_53126998
Hij is vandaag nog op Fok! geweest..hij is dit topic schijnbaar vergeten..dan zal ie vast wel z'n salaris ontvangen hebben en was dit alles een storm in een glas water.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')