abonnement Unibet Coolblue
pi_52757820
Hoe doe ik dit? Ik dacht een FTP op mijn nieuwe PC te instaleren en dan dmv. een netwerkkabel alles over te kunnen zetten, maar heb geen idee hoe dat moet. Iemand die me kan helpen en/of een andere manier heeft?
pi_52757878
Er izjn een aantal manieren.
1. Beide pc's in een netwerk, beide in de zelfde groep en dan kan je via de verkenner je data overhalen.
2. Beide pc's direct aan elkaar hangen met een cross UTP kabel, ieder een eigen IP geven en gaan met die handel.

En FTP is overkill.

Of eventueel 3. De harde schijf van de oude pc zo lang in de nieuwe pc hangen, alle data overzetten en de harde schijf weer in de oude pc terug hangen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_52757955
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:38 schreef buitenbeentje het volgende:
Er izjn een aantal manieren.
1. Beide pc's in een netwerk, beide in de zelfde groep en dan kan je via de verkenner je data overhalen.
2. Beide pc's direct aan elkaar hangen met een cross UTP kabel, ieder een eigen IP geven en gaan met die handel.

En FTP is overkill.
Ik kan dus mijn Laptop aan mijn router pleuren, waar ik nog een kabel van heb. Hoe geef ik deze echter een eigen IP-adres?
pi_52758016
Als je beide aan de router kan hangen met een kabel (of eventueel draadloos) kan je gewoon automatisch het IP-adres te laten wijzen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_52758321
dan in je oude pc (als hij XP heeft) de mappen die je wil kopiëren gewoon delen (of anders direct de volledige harde schijf, dat werkt nog zo handig)

Deze computer => schijf => rechter muisklik => delen en beveiligen => klik dan op "klik hier als u het risico begrijpt..." en klik dan op "klik hier als u het beveiligingsrisico kent maar bestanden..." => bestandsindeling inschakelen ZONDER de wizard te gebruiken => ok Vinkje zeten in "van deze map een gedeelde netwerkmap maken" => naampje eventueel veranderen => Toepassen => ok

En dan op je nieuwe pc moet je onder volledig netwerk => microsoft dinges die pc zien staan, en dan kan je er door bladeren.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52758393
Het werkt nu inderdaad Het gaat niet echt bepaald extreem snel, maar we komen er wel. Bedankt voor jullie hulp
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:01:39 #7
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_52758415
Ik zou natuurlijk een reactie kunnen plaatsten over hoe makkelijk dit is met een Mac. Dat je gewoon je nieuwe en je oude Mac aan elkaar hangt met een firewire kabel en dat je nieuwe Mac tijdens de eerste keer opstarten gewoon vraagt of ie alles van je oude Mac moet kopieren.

Dat had ik kunnen doen ...

Maar ja, zo ben ik niet
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_52758451
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:01 schreef Aaargh! het volgende:
Ik zou natuurlijk een reactie kunnen plaatsten over hoe makkelijk dit is met een Mac. Dat je gewoon je nieuwe en je oude Mac aan elkaar hangt met een firewire kabel en dat je nieuwe Mac tijdens de eerste keer opstarten gewoon vraagt of ie alles van je oude Mac moet kopieren.

Dat had ik kunnen doen ...

Maar ja, zo ben ik niet
Gelukkig.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_52758514
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:01 schreef Aaargh! het volgende:
Dat had ik kunnen doen ...
Wij hadden dat kunnen doen via Start => Alle programma's => Bureau-accessoires => Systeemwerkset => bestanden & instellingen overzetten.

In windows is dat even makkelijk of op een Mac, je moet er juist 3 klikjes meer voor doen ofzo... (maar niemand heeft die manier getipt en hij was toch al bezig, dus laat em lekker )
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52758591
Nu zijn mijn netwerklocaties weer spontaan verdwenen. Hoe kan dit? Me router blijft die nog wel gewoon zien.
pi_52758736
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:09 schreef honderd het volgende:
Nu zijn mijn netwerklocaties weer spontaan verdwenen. Hoe kan dit? Me router blijft die nog wel gewoon zien.
onder "mijn netwerklocaties", als je daar "zoeken naar computers in werkgroep" geeft, daar zou sowieso je eigen pc moeten staan, misschien ook die andere (als hij onder dezelfde werkgroep valt). Als daar die andere bij staat klik je op "microsoft windows netwerk" en daar ga je alle werkgroepen zien staan. Daar moet normaal je andere pc bij staan (maar hij moet uiteraard wel aanstaan om daarbij te staan).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:38:27 #12
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_52759320
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:01 schreef Aaargh! het volgende:
Ik zou natuurlijk een reactie kunnen plaatsten over hoe makkelijk dit is met een Mac. Dat je gewoon je nieuwe en je oude Mac aan elkaar hangt met een firewire kabel en dat je nieuwe Mac tijdens de eerste keer opstarten gewoon vraagt of ie alles van je oude Mac moet kopieren.

Dat had ik kunnen doen ...

Maar ja, zo ben ik niet
Dank je
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')