abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:24:05 #1
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_52752395
Dirk van den Broek is de eerste supermarktketen in NL waar men met een creditcard kan betalen.
Ongelovelijk dat dit zo lang op zich heeft laten wachten. Dirk vd Broek speelt tenminste in op de behoefte van alle toeristen in Amsterdam, die enkel over een creditcard beschikken. Albert Heijn daarentegen, plaatst in het centrum van Amsterdam nog altijd een "WE DO NOT ACCEPT CREDITCARDS" bord voor de ingang om toeristen te weren...

En wanneer volgen de parkeermeters en NS-ticket automaten? Toeristen proberen al jaren tevergeefs hun Visa in die automaten te proppen. Soms lijkt het wel alsof Nederlandse bedrijven geen geld willen verdienen.
quote:
AMSTERDAM - De boodschappen betalen met een creditcard. Vanaf dinsdag is dit mogelijk bij de winkels van Dirk van den Broek, Digros en Bas van der Heijden, de drogisterijketen Dirx en de slijterij Dirck III.

Naar eigen zeggen is het de eerste supermarktketen in Nederland waar dit mogelijk is.

De reden voor veel supermarkten om betaling met een creditcard niet toe te staan zijn de extra kosten die met de betalingswijze gemoeid gaan. Het betalen met de creditcard is bij de winkels van Dirk van den Broek dan ook niet gratis, maar kost 50 eurocent per transactie.

Eerlijk

"Wij willen die meerkosten niet doorberekenen in de artikelprijzen want dan moet iedereen meebetalen en dat zou niet eerlijk zijn ten opzichte van mensen die met de pinpas betalen'', aldus directeur Dirk van den Broek.
(c) ANP


[ Bericht 18% gewijzigd door brooklynzoo op 28-08-2007 14:31:12 ]
pi_52752518
nou, ik stond met een dikke kar met boodschappen bij de Jumbo, en mooi geen creditcard!

En ze accepteren het bij de AH ook niet meer (vroeger wel)
sub/
pi_52752557
De kaartautomaat op Schiphol van de NS accepteert toch ook een credit card ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52752596
De super hier accepteert al heel lang creditcards. Ik was alleen niet van plan te betalen met mn credit card.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:34:19 #5
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_52752597
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
De kaartautomaat op Schiphol van de NS accepteert toch ook een credit card ?
Dat is de enige in heel Nederland ja.
pi_52752746
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:34 schreef Oosthoek het volgende:
De super hier accepteert al heel lang creditcards. Ik was alleen niet van plan te betalen met mn credit card.
Super de Boer doet dat hier ook al maanden...
Groeten, BB
pi_52752927
Ik dacht dat je bij elke pin betaalautomaat altijd al met CC kon betalen??? Hmm blijkbaar niet dus...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:57:44 #8
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_52753134
Whaahahaaa middeleeuws kutland is het ook he
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:08:44 #9
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_52753444
Bij onze C1000 kan het lekker al heel lang
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:24:39 #10
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52753899
als je ergens op vakantie gaat heb je maar te zorgen dat je kan betalen daar. Elk pinautomaat bij de bank slikt credit cards, dus is geen probleem. Onze cultuur is gewoon nog neit zo op krediet leven.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:14:03 #11
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_52755313
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:24 schreef Brupje het volgende:
als je ergens op vakantie gaat heb je maar te zorgen dat je kan betalen daar.
Typisch Nederlandse opvatting dit. 100% NIET vanuit de klant gedacht.
pi_52755558
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:24 schreef Brupje het volgende:
als je ergens op vakantie gaat heb je maar te zorgen dat je kan betalen daar. Elk pinautomaat bij de bank slikt credit cards, dus is geen probleem. Onze cultuur is gewoon nog neit zo op krediet leven.
dacht dat Nederland altijd moest aanpassen aan wensen van anderen?

Enige reden dat ze hier geen creditcardsbetalingen doen is omdat de provisie zo enorm hoog is. Kennie he, als we prijzenoorlogje gaan spelen. Daar gaat je marge dan.
pi_52757212
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:24 schreef Brupje het volgende:
Onze cultuur is gewoon nog neit zo op krediet leven.
Je hoeft niet te lenen om een creditcard te kunnen gebruiken. Je kunt er makkelijk een verkapte debit-card van maken: verlaag de limiet zo laag mogelijk (indien mogelijk: ¤ 0). Maak wat geld over zodat je een positief saldo hebt op je creditcard, en ga lekker shoppen.

Je aankopen aan het einde van de maand, zonder rente, kan soms ook wel handig zijn (bijv. 2-3 weken voordat je vakantiegeld wordt bijgeschreven op vakantie gaan).
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:28:10 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_52757609
Bij onze AH kun je al maanden met een CC betalen als je wilt, sinds ze nieuwe pinkastjes hebben

Iets anders: probeer jij maar eens 's nachts bij een benzinestation te betalen in België of Frankrijk, dat is gewoon onmogelijk, kunt alleen betalen met lokale pinpassen
pi_52758474
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:28 schreef Blik het volgende:
Bij onze AH kun je al maanden met een CC betalen als je wilt, sinds ze nieuwe pinkastjes hebben

Iets anders: probeer jij maar eens 's nachts bij een benzinestation te betalen in België of Frankrijk, dat is gewoon onmogelijk, kunt alleen betalen met lokale pinpassen
Nog nooit problemen gehad met de benzinestations op de snelwegen in Belgie of Frankrijk om met een creditcard te betalen. Ik doe nooit anders.
pi_52759200
Volgens mij kun je tegenwoordig bij alle Maxeda ondernemingen met creditcard betalen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:04:51 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_52759969
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:04 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Nog nooit problemen gehad met de benzinestations op de snelwegen in Belgie of Frankrijk om met een creditcard te betalen. Ik doe nooit anders.
Wij ook niet, op de snelwegen is het ook geen probleem. Maar als je niet in de buurt van een snelweg zit en je dus bij een plaatselijk benzinestation wilt tanken 's avonds, dan is dat dus onmogelijk omdat er geen personeel aanwezig is, en het apparaat accepteert je pinpas of creditcard ook niet
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:10:54 #18
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_52760142
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Wij ook niet, op de snelwegen is het ook geen probleem. Maar als je niet in de buurt van een snelweg zit en je dus bij een plaatselijk benzinestation wilt tanken 's avonds, dan is dat dus onmogelijk omdat er geen personeel aanwezig is, en het apparaat accepteert je pinpas of creditcard ook niet
Is gewoon iets om rekening mee te houden. 10 Jaar geleden was het in Nederland niet anders hoor. Minder misschien wel.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_52765707
Dit komt door de verpaupering van de maatschappij. Het is noodzakelijk omdat veel mensen gewoon niet met geld kunnen omgaan. 50 cent daar ga je het niet mee redden in de transactiekosten trouwens, creditcardbetalingen zijn voor winkeliers echt duur.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:28:38 #20
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_52766140
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Wij ook niet, op de snelwegen is het ook geen probleem. Maar als je niet in de buurt van een snelweg zit en je dus bij een plaatselijk benzinestation wilt tanken 's avonds, dan is dat dus onmogelijk omdat er geen personeel aanwezig is, en het apparaat accepteert je pinpas of creditcard ook niet
Jij hebt zeker een postbank pas. Volgens mij accepteren ze solo/cirrus etc wel als ze internationaal geactiveerd zijn. Mijn postbank pas doet het i.i.g op veel plaatsen niet.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:12:58 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_52767478
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:28 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Jij hebt zeker een postbank pas. Volgens mij accepteren ze solo/cirrus etc wel als ze internationaal geactiveerd zijn. Mijn postbank pas doet het i.i.g op veel plaatsen niet.
Heb idd een postbankpas, maar er stond geen een bekend logotje voor mij tussen, dus ook geen solo/cirrus.

Het grootste probleem was dat het 's avonds/'s nachts was, bij kleine regionale tankstations. Die op dat tijdstip dus niet bemand zijn. De pinautomaten die buiten stonden accepteren alleen nationale bankpassen, en dus geen internationale. Ik denk dat als het overdag was geweest, er geen enkel probleem was
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')