abonnement Unibet Coolblue
pi_52689152
In dit topic gaan we terug in de tijd. 10 jaar om precies te zijn..
En als iets snel herinneringen boven doet drijven is het wel muziek.
Daarop ligt in dit topic dan ook de nadruk: wat stond er precies 10 jaar geleden boven aan de hitlijsten?
Maar schroom niet om hierop je herinneringen de vrije loop te laten..
Herinner je je door dat ene pophitje ineens weer je 14e verjaardag?
Komt door die schuifelplaat je afstudeerfeest weer boven drijven?
Of herinnert dat kutnummer je aan de muziek die je destijds wél kon waarderen?
Deel het hier!
Ik zorg ervoor dat elke week netjes de nieuwe lijstjes verschijnen…

Uiteraard is je mening (van toen en nu) over de wekelijkse nummers ook welkom

Dit zijn de hitlijsten van week 34, 23 augustus, 1997

Single Top 10
1: Puff Daddy & Faith Evans & 112 – I’ll Be Missing You
2: Will Smith – Men In Black
3: T Spoon – Sex On The Beach
4: Freek de Jonge & Stips – Leven Na De Dood
5: Notorious B.I.G. & Puff Daddy – Mo’ Money Mo’ Problems
6: Backstreet Boys – Everybody (Backstreet’s Back)
7: R Kelly – Gotham City
8: Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis – Wereld Zonder Jou
9: DJ Madman – Meisje (Zo Lelijk Als De Nacht)
10: Coolio – CU When U Get There



Nieuwe binnenkomers Top 40:
21: No Mercy – Kiss You All Over
22: De Bos – On The Run
26: Tina Cousins – Killing Time
30: De Kast – In Nije Dei

Nieuwe binnenkomers Tipparade:
Beperkt tot nummers die de Top 40 niet haalden, want die komen toch nog wel voorbij..
24: Age Of Love - Age Of Love
25: Ross & Iba - Je Weet Wel
27: Texas - Black Eyed Boy
28: Wet Wet Wet - Yesterday
29: Taai Taai - Roed Zien De Roeze



Album Top 10
1: Backstreet Boys – Backstreet’s Back
2: The Prodigy – The Fat Of The Land
3: Eternal – Before The Rain
4: Radiohead – Ok Computer
5: Spice Girls - Spice
6: Puff Daddy & Family – No Way Out
7: Marco Borsato – De Waarheid
8: No Mercy – My Promise
9: David Bowie – The Singles Collection
10: Meredith Brooks – Blurring The Edges

Nieuwe binnenkomers album Top 100:
1: Backstreet Boys – Backstreet’s Back
70: Bob Dylan – The Best Of
75: Marco Borsato – Marco

Alarmschijf
Blackstreet ft. Slash - Fix

Filmpremières in week 34

Ik zie hier regelmatig rode kruisjes, mocht dat bij jou ook het geval zijn, laat het dan even weten, dan zoek ik naar een andere manier om de plaatjes te plaatsen!

Aanvullen van Youtube-linkjes e.d. stel ik natuurlijk altijd op prijs!

[ Bericht 1% gewijzigd door Maartel op 26-08-2007 20:41:26 ]
pi_52689409
Nostalgie (l)
pi_52689536
Maar dat is 10 jaar en één week geleden
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zondag 26 augustus 2007 @ 01:12:21 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_52689938
Hmm die eerste periode nadat mijn oudste dochter werd geboren.
pi_52691139
Time flies zullen we maar zeggen heb nog de dubbel CD van BIG van toen ie net neergepaft was (en ik nog met mn modempje 20 minutes moest wachten om 1 nummer to downen)
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  Trouwste user 2022 zondag 26 augustus 2007 @ 04:34:00 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_52692086
Mooie tijden met de backstreet boys. Hoe snel de afgelopen 10 jaar de muziek minder is geworden

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52692173
De nacht is foarby, de sinne is frij, omheech te gean
Aanst wurdt it dei, de moarn is te nij, om stil te stean
It libben wie wrang, it wachtsjen te lang. Mar 't nimt in kear
Wes mar net bang, nea wer bang, it hoecht net mear

Der sil gjin dei begjinne, dat ik net by dy bin
Gjin oerwurk foar us rinne, sunder sin.

refr.:

Jou my dyn han, jou my dyn hert
Asto it doarst mei my Hjir is myn han, hjir is myn hert
'k Jou myn bestean oan dy Lang wie it kald en tsjuster, aanst komt de dei
Fynt it ljocht syn wei, yn in nije dei

'k Kaam net ut e rie, it paed dat ik gie, it wie sunder ein
De tiid dy't der wie, it hert dat ik hie, it wie fersein
'k Ha my oan dy jun, mysels yn dy fun, 'k gebjin op e nij
Leafde hat wun, twa minsken bun, mar fugelfrij

Der sil gjin dei begjinne, dat ik net by dy bin
Gjin oerwurk foar us rinne, sunder sin.

refr.

Lang wie it kald en tsjuster, aanst komt de dei
Fynt it ljocht syn wei, yn in nije dei


pi_52692936
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:52 schreef Jesse_ het volgende:
Maar dat is 10 jaar en één week geleden
daar kwam ik ook net achter...
Ik plaats de juiste lijst straks wel even.. ik ging af op de datum, en die van week 33 kwam dichterbij 26 augustus

edit: het klopt wel.. de lijst is uitgegeven op zondag 23 augustus, in week 34, maar het is lijst 33 van 1997
pi_52692970
Freek

Die DJ Madman is ook geniaal
  zondag 26 augustus 2007 @ 10:17:56 #10
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52692979
Wat een bagger werd er toen gemaakt zeg...
Alleen Tong's favoriet in de album top 10 doet er toe.
pi_52693179
Zo, OP is uitgebreid met Alarmschijf en Filmprémières.. als iemand nog een lijst weet van alle TMF Superclips door de jaren heen dan voeg ik die graag toe (waren toch ook sterk deel van wat je in bepaalde week het meeste voorbij hoorde/zag komen).

Als ik afga op het lijstje zat ik in de zomer van 1997 vooral veel bij een vriendje thuis (de laatste zomer voordat ik andere vrienden maakte ).. Ik zie alle clips nog zo voorbij komen op de tv in hun woonkamer, vlak voordat we gingen voetballen of Nintendo 64-en
Oja, en ik was verliefd op 'm, dat was soms wel wat minder

Wat betreft de muziek:
1: Puff Daddy & Faith Evans & 112 – I’ll Be Missing You
Vond ik destijds maar moeilijk "R&B, wat is dat??", maar inmiddels wel een lekker nostalgisch nummer, en een flinke klassieker (het was ook de bestverkochte single van 1997), als ik 'm hoor is het weer helemaal 1997

2: Will Smith – Men In Black
Ik besef nu pas dat opvolger 'Black Suits Coming' precies 5 jaar later in zomer 2002 verscheen.. wel een geinig nummer, wederom een duidelijk sample..

3: T Spoon – Sex On The Beach
Leuk zomernummer, herinner me vooral nog het stukje "She came from sweden" (waarbij Sweden heel hoog werd uitgesproken )

4: Freek de Jonge & Stips – Leven Na De Dood
Nooit de charme van ingezien, van Freek zelf ook niet trouwens

5: Notorious B.I.G. & Puff Daddy – Mo’ Money Mo’ Problems
Vond ik destijds ook maar moeilijk, later, vooral door het Upside Down-sampletje nog best gaan waarderen

6: Backstreet Boys – Everybody (Backstreet’s Back)
Klassieker! Doet het nog steeds goed op 90's-feestjes en soms zelfs op een gewone zaterdagavond als de stemming er goed in zit

7: R Kelly – Gotham City
R. Kelly heb ik altijd maar slome k*tmuziek gevonden...

8: Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis – Wereld Zonder Jou
Destijds nog ruzie over gehad met een vriendje omdat hij overtuigd was dat het jongetje en meisje in de clip écht Marco en Trijntje waren, terwijl het mij niet erg logisch leek dat er gezamenlijk beeldmateriaal uit hun jeugd bestond

9: DJ Madman – Meisje (Zo Lelijk Als De Nacht)
Wat een draak van een plaat.. eigenlijk veranderen de hitlijsten nooit hè, dit soort Nederlandse bagger wordt eens in de zoveel tijd gewoon een onverwachtte hit..

10: Coolio – CU When U Get There
Hoewel ook soort van R&B vond ik dit destijds dus wel leuk.. stuk vrolijker dan Gangsta's Paradise, maar lekker zomers..

26: Tina Cousins – Killing Time
Ge-wel-dig nummer

Van de albums heb ik alleen Spice in huis, en die heb ik zelfs jaren later pas gekocht.. Destijds kocht ik maar 5 cd's per jaar ofzo.. Ik verslond rond deze tijd Tragic Kingdom en The Bridge van Ace Of Base

Qua films was het niet veel hè, maar ik heb ze toch maar geplaatst, wie weet dat bij anderen wel belletjes gaan rinkelen...
pi_52693547
Tipparade is ook toegevoegd..
Texas
(er zijn regelmatig van die nummers die ik zo goed herinner dat ik verbijsterd ben dat ze nooit in de Top 40 hebben gestaan, en dit is er zo eentje )
  Redactie Sport zondag 26 augustus 2007 @ 11:48:28 #13
109131 crew  sportfreak
pi_52694126
Toen werd er nog goede muziek gemaakt.

Tuurlijk zat er nog wel wat bagger tussen, maar vergeleken met tegenwoordig waren het toen topjaren.
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:51:49 #14
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52694182
Tja hitparades zijn tegenwoordig bepaald geen afspiegeling van wat er aan goede muziek gemaakt wordt. Er wordt momenteel namelijk verschrikkelijk veel mooie muziek gemaakt. Dit zie je alleen niet/nauwelijks terug in de hitlijsten
pi_52694254
ik ben de top 10 eens aan 't beluisteren en herinner me nu ineens dat ik met een vriendin nog een cover van Wereld Zonder Jou heb opgenomen (er was een context, iets met een uit-de-hand-gelopen grap en een verjaardagscadeau voor een vriendin )

Dat was trouwens pas in zomer 1999 dus ik meld het over 2 jaar nog wel een keer
pi_52694322
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:51 schreef peaceman het volgende:
Tja hitparades zijn tegenwoordig bepaald geen afspiegeling van wat er aan goede muziek gemaakt wordt. Er wordt momenteel namelijk verschrikkelijk veel mooie muziek gemaakt. Dit zie je alleen niet/nauwelijks terug in de hitlijsten
Ach aan het bovenstaande lijstje te zien was dat 10 jaar terug niet héél veel anders..
Er zitten wat aardige nummers tussen (vooral qua nostalgisch gehalte) maar zo'n DJ Madman is natuurlijk bagger, en ook de rest van het lijstje is niet veel meer dan 'aardige radiovulling', waarvan 4 van de 10(!) nummers ook nog eens zwaar leunen op het samplen van een ouder nummer..
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:00:11 #17
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52694354
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:58 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ach aan het bovenstaande lijstje te zien was dat 10 jaar terug niet héél veel anders..
Er zitten wat aardige nummers tussen (vooral qua nostalgisch gehalte) maar zo'n DJ Madman is natuurlijk bagger, en ook de rest van het lijstje is niet veel meer dan 'aardige radiovulling', waarvan 4 van de 10(!) nummers ook nog eens zwaar leunen op het samplen van een ouder nummer..
Bands als Pearl Jam, Radiohead, Nirvana, Smashing Pumkins enz. hebben in de 90-iger jaren toch wel hits gehad....Maar het gros was zwak, dat is waar.
pi_52694458
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:00 schreef peaceman het volgende:

[..]

Bands als Pearl Jam, Radiohead, Nirvana, Smashing Pumkins enz. hebben in de 90-iger jaren toch wel hits gehad....Maar het gros was zwak, dat is waar.
Net zoals 'goede' artiesten tegenwoordig ook nog af-en-toe één radiohitje hebben.. maar misschien lag de balans in de jaren 90 inderdaad wel anders hoor.. Ik vind het lastig in te schatten óf nostalgie een grote rol speelt of vroeger echt alles leuker was
(ik sta er bijvoorbeeld ook van te kijken dat Garbage maar 1 top40-notering heeft gehad (nummer 34 ) terwijl ik voor mijn gevoel best wel ben opgegroeid met hun singles op MTV e.d.
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:09:24 #20
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52694547
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:05 schreef Maartel het volgende:

[..]

Net zoals 'goede' artiesten tegenwoordig ook nog af-en-toe één radiohitje hebben.. maar misschien lag de balans in de jaren 90 inderdaad wel anders hoor.. Ik vind het lastig in te schatten óf nostalgie een grote rol speelt of vroeger echt alles leuker was
(ik sta er bijvoorbeeld ook van te kijken dat Garbage maar 1 top40-notering heeft gehad (nummer 34 ) terwijl ik voor mijn gevoel best wel ben opgegroeid met hun singles op MTV e.d.
Het verschil met met name de deccenia daarvoor zijn schrijnend. Wat wij nu de moeite waard vinden van de jaren 80 zijn in heel veel gevallen artiesten die ook hits hadden. In de jaren 90 werd dat minder en tegenwoordig is het bedroevend laag. Maar misschien zien 'we' (lees de massa) dat over 10 jaar wel weer anders.
Wel weet ik dat de goede muziek van nu in mijn ogen nauwelijks te vinden is in de hitlijsten. Erg vind ik dat trouwens niet.
pi_52694643
quote:

Ik zag haar (Linda Estelle?) een maandje terug hier nog op treden tijdens de zomerfeesten..
Was wel sneu, echt zo'n klein braderie-podiumpje, met zo'n 50 man publiek wat haar wat verveeld aanstaarde, terwijl zij nog steeds haar oude hitjes zong met vol enthousiasme (nja, als ze er zelf ook verveeld bij was gaan staan was het net zo sneu geweest eigenlijk, en ze zal er wel oké van kunnen leven.. maar toch een beetje tragisch als je eerst 'wereldhits' scoort met je band)

Wat betreft de clip: dat dansje!
pi_52697713
Goed topic Maartel, erg leuk idee!
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:36 schreef Maartel het volgende:

Ik zorg ervoor dat elke week netjes de nieuwe lijstjes verschijnen...
Top. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_52697968
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:32 schreef Misstique het volgende:
Goed topic Maartel, erg leuk idee!
[..]

Top. .
dank je!

Ligt het overigens aan mij of leveren de filmplaatjes rode kruisjes op?
Ik zag ze in eerste instantie wel goed (misschien omdat ze in m'n cache zaten), anders moet ik ze even op mijn eigen server zetten..
pi_52698200
Ik zie ze hier gewoon. En idd, echt een top-topic Zonet alle filmpjes gekeken, en genoten
pi_52707208
Zo, het lijstje van week 35 staat ook vast klaar.. (officieel begint die natuurlijk over een paar uur al, maar ik wacht netjes tot volgend weekend )
Het valt me nog mee hoe enorm veel van die clips daadwerkelijk terug te vinden zijn (waaronder een paar die ik echt leuk vond weer eens te zien)! Wel zo leuk
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 23:36:12 #26
862 Arcee
Look closer
pi_52713629
Wat kon Seedorf nou gebeuren, toen hij van 11 meter schoot?
pi_52713765
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:36 schreef Arcee het volgende:
Wat kon Seedorf nou gebeuren, toen hij van 11 meter schoot?
die zin is me het meest bijgebleven..
Vooral omdat ik destijds al blij was dat ik überhaupt net wist wie Seedorf was zodat ik nog een beetje mee kon lachen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2007 @ 00:22:39 #28
862 Arcee
Look closer
pi_52715051
Op #38 in de 17e week genoteerd: Hero - Toen Ik Je Zag.

Mijn favoriete nummer uit de lijst van die week van 10 jaar geleden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2007 @ 00:24:38 #29
862 Arcee
Look closer
pi_52715104
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:36 schreef Maartel het volgende:
Sling Blade. Fantastische film.
pi_52715195
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:22 schreef Arcee het volgende:
Op #38 in de 17e week genoteerd: Hero - Toen Ik Je Zag.

Mijn favoriete nummer uit de lijst van die week van 10 jaar geleden.

Ik kan natuurlijk ook de Top40 elke week plaatsen, maar da's wel weer een enorme lijst, denk dat ik me voor de 'vlugge Fok!-er' toch maar even beperk tot deze lijstjes (komen toch alle top40-nummers 1 keer voorbij )
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:31:18 #31
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52720785
Kwaliteitstopic dit
pi_52731629
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:22 schreef Arcee het volgende:
Op #38 in de 17e week genoteerd: Hero - Toen Ik Je Zag.

Mijn favoriete nummer uit de lijst van die week van 10 jaar geleden.
Nou lees ik net over dat nummer dat Antonie Kamerling zelf heeft verteld dat ie erg veel moeite had met zingen, zoveel dat John Ewbank woord voor woord uit alle takes heeft moeten knippen om het nog een beetje aanhoorbaar te maken
O, en dat Guus Meeuwis het had geschreven, dat wist ik ook nog niet
(ik wist wel dat hij het ook had opgenomen maar dacht altijd "hè Guus, nog zo'n laffe cover?" )
pi_52744854
Ik wilde eigenlijk die top 10 + nieuwe binnenkomers recenseren, had dat in eerste instantie ook gedaan in deze post, maar heb die recensies wegens teveel negativiteit maar weer gewist. Niks tegen mainstream, maar het lijstje in dit topic is wel erg zouteloos, hoor.

Men zegt dat het niveau van de mainstream muziek jaren terug zo veel hoger lag, maar zeg eerlijk... zo groot is het kwaliteitsverschil tussen de top 10 van 10 jaar terug en nu toch niet?

10 jaar terug:
1: Puff Daddy & Faith Evans & 112 – I’ll Be Missing You
2: Will Smith – Men In Black
3: T Spoon – Sex On The Beach
4: Freek de Jonge & Stips – Leven Na De Dood
5: Notorious B.I.G. & Puff Daddy – Mo’ Money Mo’ Problems
6: Backstreet Boys – Everybody (Backstreet’s Back)
7: R Kelly – Gotham City
8: Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis – Wereld Zonder Jou
9: DJ Madman – Meisje (Zo Lelijk Als De Nacht)
10: Coolio – CU When U Get There

----------------------------------------------------------------------------------------

nu (uitgaande van de single top 100, die enkel op verkoop gebaseerd is):
1 1 7 mika - relax, take it easy ( 100 )
2 3 16 andre hazes & gerard joling - blijf bij mij ( 91 )
3 2 10 jeroen van der boom - jij bent zo ( 82 )
4 5 5 timbaland ft keri hilson - the way i are ( 58 )
5 -- 1 guus meeuwis - proosten ( 47 )
6 6 4 yves larock - rise up ( 39 )
7 12 3 fergie - big girls don't cry ( 37 )
8 56 2 bob sinclar pr fireball - what i want ( 29 )
9 -- 1 james blunt - 1973 ( 29 )
10 4 7 dries roelvink - ik kom eraan (route du soleil) ( 28 )

Nu (uitgaande van de top 40, waar airplay bij zit. Ik weet niet hoe het 1997-lijstje is samengesteld dus vermeld ik beide hedendaagse lijstjes maar):
01 01 7 MIKA - Relax, Take It Easy
02 02 9 JEROEN VAN DER BOOM - Jij Bent Zo
03 03 6 TIMBALAND ft KERI HILSON & D.O.E. - The Way I Are
04 05 3 FERGIE - Big Girls Don't Cry
05 06 5 YVES LAROCK - Rise Up
06 04 13 ENRIQUE IGLESIAS - Do You Know (The Ping Pong Song)
07 27 2 GUUS MEEUWIS - Proosten
08 07 16 ANDRE HAZES & GERARD JOLING - Blijf Bij Mij
09 NE 1 BOB SINCLAR pres FIREBALL - What You Want
10 12 5 HELLOGOODBYE - Here (In My Arms)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2007 09:38:21 ]
pi_52751695
tvp
pi_52751869
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 07:42 schreef female81 het volgende:
Ik wilde eigenlijk die top 10 + nieuwe binnenkomers recenseren, had dat in eerste instantie ook gedaan in deze post, maar heb die recensies wegens teveel negativiteit maar weer gewist. Niks tegen mainstream, maar het lijstje in dit topic is wel erg zouteloos, hoor.

Men zegt dat het niveau van de mainstream muziek jaren terug zo veel hoger lag, maar zeg eerlijk... zo groot is het kwaliteitsverschil tussen de top 10 van 10 jaar terug en nu toch niet?
Die stelling vind ik persoonlijk ook altijd onzin..
Ik vond je recensies wel meevallen trouwens. Ik was het er wel niet allemaal mee eens (maar ik word dan ook vaak blij van mierzoete pop) maar ik vond het niet zeurderig of onnodig negatief overkomen
Dat het lijstje niet het sterkste lijstje uit ruim 40 jaar hitlijst-historie is geloof ik graag, maar daar is ie ook niet op uitgezocht.. het is gewoon 10 jaar terug op een willekeurig moment.. tuurlijk had ik het lijstje van 11 en 9 jaar terug er naast kunnen houden om te kijken welke me het beste beviel, maar uiteindelijk komen er nog zat andere nummers voorbij, waarvan de één nu eenmaal leuker is dan de ander (hetgeen ook sterk aan smaak onderhevig is)..
Als je überhaupt niet van 'top 40'-muziek houdt is het wellicht allemaal één pot nat, maar dat is nu eenmaal een makkelijk gegeven om een wekelijks rijtje op te baseren (of iemand moet nog een archief aan airplay-lijsten van alternatievere zenders hebben liggen.. maar die is over het algemeen ook wat tijdlozer, juist voor het tijdsbeeld (en nostalgische waarde) vind ik 'de hitjes' wel prima eigenlijk
pi_52752903
Dit topic was in ieder geval wel de aanleiding om een andere te openen:

Je favoriete en minst favoriete muziekjaren

Maar nu blijkt dat er, na de lange startpost, geen mens in durft te reageren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2007 14:57:35 ]
pi_52834774
Het is 31 augustus 1997, de dag waarop prinses Diana overleed
De nummer 1 is ongewijzigd, en ook in de top 10 gebeurt deze week weinig spannends, maar in zowel de top 40 als de tipparade komen wel weer een aantal zomerse '97-platen binnen..

Dit zijn de hitlijsten van week 35, 30 augustus, 1997

Single Top 10
1: (1) Puff Daddy & Faith Evans & 112 – I’ll Be Missing You
2: (4) Freek de Jonge & Stips – Leven Na De Dood
3: (5) Notorious B.I.G. & Puff Daddy – Mo’ Money Mo’ Problems
4: (2) Will Smith – Men In Black
5: (3) T Spoon – Sex On The Beach
6: (6) Backstreet Boys – Everybody (Backstreet’s Back)
7: (7) R Kelly – Gotham City
8: (8) Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis – Wereld Zonder Jou
9: NEW! Flamman & Abraxas - I Need Your Love
10: NEW! 2 Brothers On The 4th Floor - I'm Thinkin' Of U



Nieuwe binnenkomers Top 40:
20: Golden Earring - Burning Stuntman
24: Blackstreet ft. Slash - Fix
25: Peter Andre - All About Us
27: Buckshot Lefonque - Another Day
31: Carrapicho & Chilli - Tic Tic Tac
32: Vengaboys - Parade De Tettas



Nieuwe binnenkomers Tipparade:
Beperkt tot nummers die de Top 40 niet haalden, want die komen toch nog wel voorbij..
26: Nek - Laura Non C'e
28: The Porn Kings - Amour (C'mon)
29: Yukkie B - Wat Nou?



Album Top 10
1: (1) Backstreet Boys – Backstreet’s Back
2: NEW! Elvis Presley - Always Elvis, The Dutch Album
3: (5) Spice Girls - Spice
4: (4) Radiohead – Ok Computer
5: (2) The Prodigy – The Fat Of The Land
6: (6) Puff Daddy & Family – No Way Out
7: (3) Eternal – Before The Rain
8: (8) No Mercy – My Promise
9: (7) ]Marco Borsato – De Waarheid[
10: (10) Meredith Brooks – Blurring The Edges



Nieuwe binnenkomers album Top 100:
19: Fleedwood Mac - The Dance
72: Billie Joel - Greatest Hits Volume 3
78: Samson & Gert - Samson & Gert 7
80: Biohazard - No Holds Barred

Alarmschijf
Hanson - Where's The Love

Filmpremières in week 34


[ Bericht 2% gewijzigd door Maartel op 31-08-2007 11:23:31 ]
pi_52835178
Fuck zeg, wat vliegt de tijd toch

pi_52835785
Flamman & Abraxas - I Need Your Love
Deed me niks, en doet me nog steeds niets.. zelfs nul nostalgische waarde.. next!

2 Brothers On The 4th Floor - I'm Thinkin' Of U
ik word al blij als ik de eerste 3 seconden van de intro hoor
Dit is misschien wel mijn favoriete zomer-'97-nummer, en in elk geval eentje die ik jaren later nog met veel plezier regelmatig gedraaid heb op 90's/zomerfeestjes.
Het is overigens een cover van Sister Sledge

Golden Earring - Burning Stuntman
Niet mijn band, niet mijn soort muziek, maar de clip kwam destijds wel dusdanig vaak voorbij dat het nu wel veel herinneringen oproept. En ach, het nummer zelf luistert ook wel oké weg eigenlijk..

Blackstreet ft. Slash - Fix
Ik had niets met R&B en ik had niets met Guns & Roses.. Geen hoogvlieger dus, al vind ik het vandaag de dag niet vervelend klinken, en minder gedateerd dan veel andere nummers uit dezelfde periode.

Peter Andre - All About Us
Ik zal niet meer weten hoe het klinkt (clip is nergens te vinden) maar eerlijk gezegd hoef ik dat ook niet zo nodig.. Mysterious Girl was een leuk one-off-hitje, maar verder was die hele Peter Andre niet veel.

Buckshot Lefonque - Another Day
Mijn favoriet van deze week.. Heerlijk nummer, wat ik jaren later weer op de muziekcomputer in m'n café terugvond en toen helemaal stukgedraaid heb
Herinner me verder nog dat in de clip op een gegeven moment een tv voorbijkwam, waarop tmf in beeld was... (in kleur nog wel, in een zwartwit-clip) Pas na een paar keer kijken viel het kwartje dat dit een leuke actie van TMF was

Carrapicho & Chilli - Tic Tic Tac
Leuk zomerhitje.. eentje waar ik jaren later nog eens heel hard naar heb lopen zoeken, omdat ik niet meer wist hoe het heette.. Leuk om de clip weer te zien, en van het nummer word ik ook nog steeds blij

Vengaboys - Parade De Tettas
Lekker hoor hun leukste nummer, vooral dat Lambada-achtige harmonicaatje(?)
Het heeft verder erg weinig te maken met het plastic mierzoete groepje wat de Vengaboys in 2 jaar tijd zouden worden..

Nek - Laura Non C'e
De clip en z'n kop komen me bekend voor, maar het nummer zelf heeft geen indruk gemaakt.

The Porn Kings - Amour (C'mon)
Zelfde verhaal.. Ik vond die jongen wel leuk

Yukkie B - Wat Nou?
Hoog "o ja!"-gehalte.. Herinner me nog goed dat veel vriendjes enthousiast liepen te "wat nou"-en..
Grappig om na 10 jaar ineens weer eens te horen (maar verder totaal niet mijn 'muziek')
pi_52835966
Ik zit naar aanleiding van dit topic eens wat ouwe muziek terug te luisteren op mn computer.

Ik heb zelfs nog ALLE turn up the bass cd's met covers en al!
Dat was ik helemaal vergeten
pi_52841053
Radiohead - OK Computer

Heerlijke CD
pi_52846796
In Nije Deiiiii
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_52847389
Kan iemand helpen mijn geheugen op te frissen: was de video/single-versie van In Nije Dei ook de liveversie of was er ook een studioversie?
pi_52849009
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:42 schreef Maartel het volgende:
Kan iemand helpen mijn geheugen op te frissen: was de video/single-versie van In Nije Dei ook de liveversie of was er ook een studioversie?
Volgens mij was daar geen studioversie van.
Ik heb de single CD nog liggen en dat is allemaal live.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_52853659
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:44 schreef Miam het volgende:

[..]

Volgens mij was daar geen studioversie van.
Ik heb de single CD nog liggen en dat is allemaal live.
Oke, dan kan ik op houden met zoeken naar iets wat niet bestaat
Ben even wat 1997-cdtjes in elkaar aan 't draaien.. zit toch nog een hoop leuks tussen, m'n hele 15e levensjaar komt weer voorbij
(Raak van de Kast vond ik heel mooi )
  Redactie Sport vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:54:08 #46
109131 crew  sportfreak
pi_52854196
Jammer dat de succesperiode van De Kast maar zo kort duurde. In Nije Dei, Raak en vooral Woorden Zonder Woorden vind ik topnummers.
pi_52866192
Ik vond het zeiknummers eerste klas.

Ieder zn smaak, nietwaar?
pi_52867662
Fat of the Land van The Prodigy. .
Helaas hun laatste goeie album.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:02:56 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52867726
I need love van Flamman and Abraxas was vet . En I'll be missing you heb ik uiteraard op single .
Niet meer actief op Fok!
pi_52868769
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:20 schreef Maartel het volgende:
Buckshot Lefonque - Another Day
Mijn favoriet van deze week.. Heerlijk nummer, wat ik jaren later weer op de muziekcomputer in m'n café terugvond en toen helemaal stukgedraaid heb
Herinner me verder nog dat in de clip op een gegeven moment een tv voorbijkwam, waarop tmf in beeld was... (in kleur nog wel, in een zwartwit-clip) Pas na een paar keer kijken viel het kwartje dat dit een leuke actie van TMF was
Dat is zo'n mooi liedje!
Werd de naam van Buckshot Lefonque niet in een radio commercial voor een automerk gebruikt? Dat je een CD kreeg bij een proefrit en dat je dan uit heel veel titels kon kiezen waaronder Buckshot Lefonque?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')