abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:58:36 #1
3542 Gia
User under construction
pi_52647260
Ik was laatst bij de C-1000 en toen zag ik een andere vrouw de verpakking van de paprika's halen om ze vervolgens één voor één af te wegen. Ik dacht: Hm, volgende keer ook eens doen als ik weer paprika's moet hebben. De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
Vind dat toch behoorlijk grof.

Heb niet gecontroleerd of dit bij andere voorverpakte producten ook het geval is, maar dat zal wel. Verpakte appels zien er altijd lekkerder uit dan onverpakte.

Mag dit zomaar? En zo ja, mag ik dit ook uit de verpakking halen en apart afwegen? 't Is dus niet zo dat losse producten in de aanbieding zijn of zo. Er staat gewoon aangegeven wat een kilo appels kost, en dan is een kilo voorverpakt een stuk duurder.
pi_52647297
Lijkt me niet de bedoeling
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_52647344
lijkt me niet nee
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:02:16 #4
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52647366
De verpakking weegt ook mee en daar betaal je voor
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_52647373
Tuurlijk mag C1000 vragen wat ze willen; vaak zijn die voorverpakte spullen inderdaad iets meer geselecteerd. In ieder geval heeft het meer geld gekost voor verpakking en vervoer. Dus ik kan me zo voorstellen dat ze niet zo blij zijn als jij die verpakkingen gaat openmaken.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:02:42 #6
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52647377
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:58 schreef Gia het volgende:
Ik was laatst bij de C-1000 en toen zag ik een andere vrouw de verpakking van de paprika's halen om ze vervolgens één voor één af te wegen. Ik dacht: Hm, volgende keer ook eens doen als ik weer paprika's moet hebben. De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
Vind dat toch behoorlijk grof.
Voor die extra kwaliteit hoor je gewoon te betalen. Dus nee. Je mag uberhaupt geen verpakkingen slopen eigenlijk, en al helemaal niet voor een andere prijs willen meenemen.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:04:20 #7
3542 Gia
User under construction
pi_52647425
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:02 schreef LENUS het volgende:
De verpakking weegt ook mee en daar betaal je voor
Paprika's zitten in een plastic zakje, dat weeg niks. Al zou ik ze met zakje en al nawegen, dan scheelt het nog hetzelfde.
pi_52647439
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:58 schreef Gia het volgende:
Ik was laatst bij de C-1000 en toen zag ik een andere vrouw de verpakking van de paprika's halen om ze vervolgens één voor één af te wegen. Ik dacht: Hm, volgende keer ook eens doen als ik weer paprika's moet hebben. De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
Vind dat toch behoorlijk grof.

Heb niet gecontroleerd of dit bij andere voorverpakte producten ook het geval is, maar dat zal wel. Verpakte appels zien er altijd lekkerder uit dan onverpakte.

Mag dit zomaar? En zo ja, mag ik dit ook uit de verpakking halen en apart afwegen? 't Is dus niet zo dat losse producten in de aanbieding zijn of zo. Er staat gewoon aangegeven wat een kilo appels kost, en dan is een kilo voorverpakt een stuk duurder.
Daar geef je zelf de reden van het prijsverschil al....
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_52647457
Vraag het aan Maikuuul, die heeft ervaring met loller1000 en met groentens pwnen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:05:49 #10
3542 Gia
User under construction
pi_52647469
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:02 schreef Brupje het volgende:

[..]

Voor die extra kwaliteit hoor je gewoon te betalen. Dus nee. Je mag uberhaupt geen verpakkingen slopen eigenlijk, en al helemaal niet voor een andere prijs willen meenemen.
Als een gele paprika 55 cent kost, dan hoeft diezelfde paprika verpakt toch niet duurder te zijn. Er staat nergens aangegeven dat losse paprika's in de aanbieding zijn of zo. Een paprika is een paprika.
Ik neem ze dus niet voor een andere prijs mee, maar voor de prijs die staat aangegeven. Ik weeg hem keurig af.
pi_52647488
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:02 schreef LENUS het volgende:
De verpakking weegt ook mee en daar betaal je voor
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52647608
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Als een gele paprika 55 cent kost, dan hoeft diezelfde paprika verpakt toch niet duurder te zijn. Er staat nergens aangegeven dat losse paprika's in de aanbieding zijn of zo. Een paprika is een paprika.
Ik neem ze dus niet voor een andere prijs mee, maar voor de prijs die staat aangegeven. Ik weeg hem keurig af.
Een paprika is een paprika... Maar een verpakte mooie paprika is niet gelijk aan een losse verlepte paprika... Djeez...
Of ga je nu ook klagen over het feit dat de frieten bij de snackbar zo duur zijn en dat zijn frieten niet anders zijn dan die verpakt bij de C1000...
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_52647648
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:58 schreef Gia het volgende:
Ik was laatst bij de C-1000 en toen zag ik een andere vrouw de verpakking van de paprika's halen om ze vervolgens één voor één af te wegen. Ik dacht: Hm, volgende keer ook eens doen als ik weer paprika's moet hebben. De losse paprika's zien er namelijk gewoon echt niet uit. De verpakte zijn altijd vers en lekker stevig. Dus zogezegd zo gedaan. Blijkt dat een verschil te geven van meer dan 55 cent.
Vind dat toch behoorlijk grof.

Heb niet gecontroleerd of dit bij andere voorverpakte producten ook het geval is, maar dat zal wel. Verpakte appels zien er altijd lekkerder uit dan onverpakte.

Mag dit zomaar? En zo ja, mag ik dit ook uit de verpakking halen en apart afwegen? 't Is dus niet zo dat losse producten in de aanbieding zijn of zo. Er staat gewoon aangegeven wat een kilo appels kost, en dan is een kilo voorverpakt een stuk duurder.
Voorverpakt is altijd duurder, maar in het geval van groente en fruit gaat er ook de betere kwaliteit de verpakking in. Vrij logisch dat je voor betere kwaliteit betaald toch?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:12:28 #14
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52647664
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Als een gele paprika 55 cent kost, dan hoeft diezelfde paprika verpakt toch niet duurder te zijn. Er staat nergens aangegeven dat losse paprika's in de aanbieding zijn of zo. Een paprika is een paprika.
Ik neem ze dus niet voor een andere prijs mee, maar voor de prijs die staat aangegeven. Ik weeg hem keurig af.
OK, ik ga happen op je troll... een paprika is niet een paprika, net als dat er meer hondjes zijn die fikkie heten en ook niet alle chinezen hetzefde zijn..

NEE smartie. Als ik bij de bandenboer een setje bandjes wil hebben neem ik toch ook geen Pirelli's mee voor een hakkietakkie prijs?

En je plakt ook de streepjescode van de euroshopper pindakaas op de Calve? Want hé! Dies goedkoper!

Ik stop ook altijd pizza's van dr. Oetker in de doos van de aldi-pizza's. Zijn allebei pizza's van 300 gram.

Doe je dat wel, dan hebben ze daar een naam voor: Diefstal.
Ik mag lijen dat ze je een keer aangeven.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:14:03 #15
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52647698
edit: verkeerde knoppie...
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:15:15 #16
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52647732
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:58 schreef Gia het volgende:
Mag dit zomaar?
Je probeert een duur product mee te krijgen voor de prijs van een goedkoper product? Dat heeft diefstal, en bovendien is het een pauperactie

Als je echt arm bent vreet dan gewoon uien en wortels ipv dure paprika's
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:15:42 #17
3542 Gia
User under construction
pi_52647742
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:11 schreef Tain het volgende:

[..]

Voorverpakt is altijd duurder, maar in het geval van groente en fruit gaat er ook de betere kwaliteit de verpakking in. Vrij logisch dat je voor betere kwaliteit betaald toch?
Ja, als er staat aangegeven dat de losse spullen in de uitverkoop zijn vanwege een slechtere kwaliteit, dan heb ik daar ook geen probleem mee. Maar dat is dus niet zo. Je betaalt daar gewoon de normale prijs voor. Alleen voorverpakt zetten ze daar nog wat extra op.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:16:39 #18
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52647769
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, als er staat aangegeven dat de losse spullen in de uitverkoop zijn vanwege een slechtere kwaliteit, dan heb ik daar ook geen probleem mee. Maar dat is dus niet zo. Je betaalt daar gewoon de normale prijs voor. Alleen voorverpakt zetten ze daar nog wat extra op.
Als ze toch hetzelfde zijn, neem dan gewoon die losse mee.
Is het al eens in die gigantische grot achter je ogen opgekomen dat niet de mindere kwaliteit goedkoper is, maar de betere kwaliteit iets duurder?

Opgelost.

Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:17:35 #19
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52647792
Ofwel: voorverpakte paprika is gewoon een totaal ander product, met andere eigenschappen en een andere prijs, dan losse paprika

Je gaat toch ook geen dure Fuji appels afwegen als goedkope Jonagolds?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52647798
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Als een gele paprika 55 cent kost, dan hoeft diezelfde paprika verpakt toch niet duurder te zijn. Er staat nergens aangegeven dat losse paprika's in de aanbieding zijn of zo. Een paprika is een paprika.
Ik neem ze dus niet voor een andere prijs mee, maar voor de prijs die staat aangegeven. Ik weeg hem keurig af.
Klinkt alsof je hier per se gelijk wil hebben (om jezelf te rechtvaardigen ofzo). Want je zegt nu toch al "ik doe het zo en daar moeten jullie het mee doen..."
Have fun...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:18:15 #21
3542 Gia
User under construction
pi_52647809
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:12 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

OK, ik ga happen op je troll... een paprika is niet een paprika, net als dat er meer hondjes zijn die fikkie heten en ook niet alle chinezen hetzefde zijn..

NEE smartie. Als ik bij de bandenboer een setje bandjes wil hebben neem ik toch ook geen Pirelli's mee voor een hakkietakkie prijs?

En je plakt ook de streepjescode van de euroshopper pindakaas op de Calve? Want hé! Dies goedkoper!

Ik stop ook altijd pizza's van dr. Oetker in de doos van de aldi-pizza's. Zijn allebei pizza's van 300 gram.

Doe je dat wel, dan hebben ze daar een naam voor: Diefstal.
Ik mag lijen dat ze je een keer aangeven.
Nogmaals, het is geen ander merk paprika. Het enige verschil is de verpakking.
Als ik een etiketje van goedkope appels op een zakje duurdere appels doe, dan heb je een punt. Maar een granny smiths is een granny smiths. Als er staat dat een kilo granny's 1,60 kosten, dan moeten ze niet vanwege een simpel schaaltje ineens 2,50 kosten.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:19:52 #22
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52647864
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Nogmaals, het is geen ander merk paprika. Het enige verschil is de verpakking.
Als ik een etiketje van goedkope appels op een zakje duurdere appels doe, dan heb je een punt. Maar een granny smiths is een granny smiths. Als er staat dat een kilo granny's 1,60 kosten, dan moeten ze niet vanwege een simpel schaaltje ineens 2,50 kosten.
Welkom in de grote mensenwereld.
Het is wel degelijk een ander 'merk' paprika. Het is namelijk een andere kwaliteit.
Tip: Ga eens bij de eieren kijken, daar kan je winst pakken! Gewoon die XXL eieren in een doosje van de M-metjes proppen.

Overigens komen de Omo en de euroshopper voor de witte was ook van dezelfde produktielijn. Enige wezenlijke verschil is de verpakking. Wat is je punt?
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:20:27 #23
3542 Gia
User under construction
pi_52647892
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:17 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Klinkt alsof je hier per se gelijk wil hebben (om jezelf te rechtvaardigen ofzo). Want je zegt nu toch al "ik doe het zo en daar moeten jullie het mee doen..."
Nou, maakt niet zoveel uit hoor, want ik ga voor de groenten sowieso niet meer naar de c-1000. De kwaliteit is gewoon echt bagger. Appels waar de nagels staan ingedrukt, of perziken die uit het bakje druipen, zo rot. Nee, laat maar.

Bij de aldi hebben ze uitstekende paprika's (verpakt en wel) en nog niet de helft van de prijs die ze los bij de c-1000 rekenen.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:20:35 #24
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52647895
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:18 schreef Gia het volgende:
Nogmaals, het is geen ander merk paprika. Het enige verschil is de verpakking.
Het zijn wel andere paprika's, dat zei je zelf in de OP.

En de verpakking kan inderdaad invloed hebben om de prijs. Bier in blik heeft toch ook een andere prijs dan bier per fles..

(mijn god, dat ik hier serieus op in ga )
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:21:50 #25
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52647932
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]
(mijn god, dat ik hier serieus op in ga )
Ik betrap mezelf er ook op. Kan enig bloed onder mijn nagels vandaan zien vertrekken bij dit soort topics. En daar gaan je vingers nu eenmaal van jeuken.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')