abonnement Unibet Coolblue
pi_52571903




Officiële site:
http://www.sc-heerenveen.nl

Supportersverenigingen:
http://www.nieuwnoord.org
http://www.feanfan.nl/

Nieuws:
http://www.abelenstra.com
http://heerenveen.headliner.nl/

Foto's:
http://www.feanfans.nl
http://www.bwviking.nl/
http://www.sjdevries.com
http://www.martijnvandervaart.nl
http://www.feanfoto.nl

Overige fansites:
http://www.forzaheerenveen.nl/
http://www.frisianpride.nl
http://vak10.kingbee.nl/

Forum:
http://sc.heerenveen.org/forum

Vorige topics:
Centraal Heerenveen Topic: nu al een finale
sc Heerenveen Topic: Deel II
[centraal] sc Heerenveen #3 - We gaan europa in!
[centraal] sc Heerenveen #4 - Bruggink onze verlosser!
[Centraal] SC Heerenveen topic5: Jeroen Drost op de back
[Centraal] SC Heerenveen - deel 6 - Alweer Europa in !!!!!
[centraal] SC Heerenveen #7
[centraal] SC Heerenveen #8
[centraal] SC-Heerenveen-topic # 9
[Centraal] SC Heerenveen topic #10
[Centraal] SC Heerenveen topic #11
[Centraal] SC Heerenveen topic #12
[Centraal] SC Heerenveen #13 ondanks de play-offs Europa in!
[Centraal] SC Heerenveen #14 Met een supertoffe selectie!!
[Centraal] SC Heerenveen #15 Laat ze maar komen!!
[Centraal] SC Heerenveen #16 Een flitsende start
[Centraal] SC Heerenveen #17 Leve de UEFA-Cup!!
[Centraal] SC Heerenveen # 18-Wij lusten de Parma-ham rauw
[Centraal] SC Heerenveen # 19 - Maar wij hebben Alves
SC Heerenveen # 20 Drie punten uit de Euroborg halen
SC Heerenveen # 21 Hier zijn de Heerenveensche jongens...
SC Heerenveen #22: Een plaats bij de eerste 5!
[Centraal] SC Heerenveen #23 We gaan (alweer) Europa in!!!
[Centraal] SC Heerenveen #24 Met een nieuwe Hansson
SC Heerenveen #25: Zonder SCH :{

De Openeningspost:
http://members.home.nl/jbolt/OPschFOK.txt

[ Bericht 64% gewijzigd door MaxPower op 21-08-2007 21:28:16 ]
pi_52571984
Doe ook even een foto van dat nieuwe lekkere ding dan
pi_52571994
Gloeiende, die OP van ons is niet in 1x te kopieren... wat een werk.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:11:31 #4
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52572043
Wie heeft heerenveen gehaald? 2 spitsen hoorde ik? een pool en een braziliaan?
pi_52572047
quote:
Heerenveen heeft Paulo Henrique binnen
21 augustus 2007
Heerenveen heeft het Braziliaanse talent Paulo Henrique Corneiro Filho van Atletico Mineiro. Binnen. De jonge aanvaller tekende aan het begin van de avond een contract dat hem voor drie seizoenen aan Heerenveen verbindt.

Heerenveen en Paulo Henrique, zijn volledige naam luidt Paulo Henrique Corneiro Filho, bereikten eerder al een akkoord, maar omdat de Braziliaan nog financiële zaken af moest handelen met zijn oude club. Heerenveen heeft bovendien een optie voor twee jaar op het jonge Braziliaanse talent bedongen.

Paulo Henrique wordt gezien als een groot talent. De aanvaller is tweebenig en komt het best tot recht in een tweespitsensysteem. Paulo Henrique kan op meerdere posities in de aanval uit de voeten. Heerenveen ontdekte de aanvaller tijdens het internationaal jeugdtoernooi van Terborg.

Paulo Henrique is dit jaar doorgebroken in het eerste elftal van Atletico Mineiro. De spits kwam in dertien duels, waarvan vijf invalbeurten, drie keer tot scoren. Paulo Henrique vertrekt morgen weer richting Brazilië om de benodigde vergunningen te regelen. Heerenveen hoopt dat de aanvaller begin september bij de selectie aan kan sluiten.
pi_52572100
quote:
Heerenveen is ook nog met een andere spits bezig namelijk Pools international Radoslaw Matusiak. Er schijnt al een akkoord te zijn met Palermo over een transfersom van 3miljoen euro.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:15:26 #7
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52572159
Kan Heerenveen Maduro niet ophalen? dan is Heerenveen in 1 keer klaar!
pi_52572253
Gaat Heerenveen nog een goede verdediger halen?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52572309
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:17 schreef cultheld het volgende:
Gaat Heerenveen nog een goede verdediger halen?
Waarom?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:20:59 #10
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_52572345
Heerenveen is goed bezig de laatste tijd zeg! Sjongejonge!
pi_52572371
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:15 schreef Grimm het volgende:
Kan Heerenveen Maduro niet ophalen? dan is Heerenveen in 1 keer klaar!
Goed idee, maar wij scouten liever zelf dan spelers bij de mindere clubs weg te halen
pi_52572510
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:19 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Waarom?
Ik denk dat de achterhoede de zwakste linie van Heerenveen is.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52572638
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:25 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik denk dat de achterhoede de zwakste linie van Heerenveen is.
Het is de enige linie waar geen enkele Heerenveensupporter zich zorgen over maakt.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:31:22 #14
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52572719
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:29 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Het is de enige linie waar geen enkele Heerenveensupporter zich zorgen over maakt.
haha, dat is zeker waar.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_52572746
Mijn visie, al ben ik wel eens beter geinformeerd geweest, ben net terug van vakantie en heb weinig mensen gesproken de laatste weken en ook alle bronnen die ik normaal ter beschikking heb niet zo goed gevolgd, dus misschien zijn sommige dingen niet helemaal juist of al achterhaald.

Maar het algemene beeld is dat het vooral bestuurlijk niet zo deugt op het moment. Riemer heeft lang de touwtjes in handen gehad en lijkt ze toch maar niet uit handen te kunnen geven. Foppe heeft Gertjan eigenlijk nauwelijks in de weg gezeten maar Riemer de nieuwe voorzitter wel. Het is merkwaardig dat Formsma al weer weg is en dat daar zo weinig over bekend is, daar zit meer achter. Bovendien is het vreemd dat Bogstra weg is voordat hij begonnen is. Dat lijkt allemaal niet zo stabiel en duidt in ieder geval op verschil van mening in de directie. Ik denk dat het nog even duurt vooredat het Riemerloze tijdperk echt voorbij is en er nieuwe visie ontwikkeld kan worden. Dat is het nadeel van iemand die er zo lang zit en niet echt weggaat. Het was beter geweest, als ie was ge-emigreerd of gestorven, zonder dat ik dat had gewild natuurlijk. Hij blijft nu als een soort Joop van de Ende meebepalen.

Selectie:
De grootste fout die is gemaakt, is volgens mij om Ari te laten lopen. De scouting heeft hem aangeboden, het was volgens mij mogelijk geweest hem te kopen maar de club heeft dat niet gewild. Onverstandig, hij kon wel eens de grote sensatie van dit seizoen worden terwijl het met Alves een ingewikkeld verhaal wordt.

Alves gaat weg of gaat stuiterend het nieuwe seizoen bij Heerenveen in en zal dan wel wat rondhopsen en geblesseerrd raken en in de winterstop verkocht worden. Heerenveen moet veel duidelijker zijn: of je blijft nog 1 seizoen en geen gezeik of nu verkopen voor minimaal 15 miljoen, mooie strik er om en meteen investeren in een goede aankoop van een speler met ervaring.

De selectie is wel breed en op zich wel in orde denk ik al tekent dat spitsenprobleempje zich wel af maar dat is eigenlijk altijd zo bij Heerenveen. Goede spitsen houden we niet en dan maar afwachten of er iemand op staat, die die rol op zich neemt.

In die orde van grootte verbazen me verkoop en verhuur van spelers als Friend en Tarvajarvi. Dat vind ik echt wanbeleid en zeer kwalijk. Als dat miskopen zijn dan heeft Heerenveen dus helemaal niet zo'n goede scouting. Maar volgens mij waren het geen miskopen. Friend had prima kunnen blijven in de plaats van Sibon en Tarva heeft zich toch echt wel bewezen. Zeker nu Lopez geblesseerd is, vind ik die keuzes zorgwekkend.

En het is een dingetje van mij maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat Sibon gekocht is. Een speler op zijn retour, de laatste jaren niet echt geslaagd en bij Heerenveen ook niet echt een publiekslieveling geworden destijds. Ook geen speler met ervaring die de jongeren stimuleert volgens mij, zoals Bosvelt of Hansma wel konden.

Daar komt dan bij dat ik vind dat de doelstellingen toch weer wat hoger moeten. Je zult nu zo langzamerhand weer wat meer moeten bereiken. Het stadion is bijna af en zit vol. Europa is een soort vaste verzekering. Dus moet de lat weer hoger. Dat betekent dat je niet kan volstaan met "een plek bij de eerste 5". Daar moet dan op zijn minst de overwintering in Europa bij maar eigenlijk nog een ronde verder dan destijds tegen New Castle. Of je moet voor de beker gaan .Of je moet voor het kampioenschap gaan. Dat vind ik ook niet zo gek eigenlijk. Die ambitie mag er best zijn. Top 5 betekent op zich natuurlijk in het play off systeem dat je voor CL gaat maar je kan ook zeggen dat we voor de top 3 gaan.

Die bescheidenheid van Heerenveen is prachtig maar is eigenlijk niet meer te handhaven als je ziet hoe rijk de club is, hoe groot de aanhang is en hoe goed de resultaten zijn. Op de keper beschouwd is Heerenveen sinds 2000 de 4e club van Nederland; AZ is nog niet zover - ik mis de ambitie die ze bij AZ wel hebben.

AMEN!

[ Bericht 3% gewijzigd door SCH op 21-08-2007 21:38:05 ]
pi_52572876
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:29 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Het is de enige linie waar geen enkele Heerenveensupporter zich zorgen over maakt.
Wel tevreden met Breuer en Dingsdag dus? De backs zijn wel goed bij Heerenveen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52573143
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:35 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wel tevreden met Breuer en Dingsdag dus? De backs zijn wel goed bij Heerenveen .
ja en mister jong a pingpong komt ook zo weer terug van blesure
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:42:52 #18
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52573148
Dingsdag is naar mijn idee zo ongeveer de beste verdediger van Heerenveen...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52573216
SCH, dat verhaal zou ik geschreven kunnen hebben. Het schijnt dat Heerenveen ongeveer 13e staat van alle clubs, qua salarisgemiddelde. Spelers komen dus puur vanwege de goede naam en zodra ze elders meer kunnen verdienen zijn ze vertrokken, vandaar de duiventil op het moment.

Qua ambitie ben ik het met je eens, het is zelfs zo erg dat Verbeek voor dit seizoen een 5e plaats al zeer moeilijk haalbaar acht. met een begroting die bijna 10 miljoen hoger is dan je naaste belager is dat een schande.
pi_52573261
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:44 schreef MaxPower het volgende:
SCH, dat verhaal zou ik geschreven kunnen hebben.


gatsie, ook wel een beetje scary eigenlijk
pi_52573281
Maar wat vind je van die passage over Tarva en Friend. Dat heeft dus niet zoveel met die salarissen te maken neem ik aan?
pi_52573291
Ik heb lang genoeg negatief zitten posten hier, eindelijk heeft het resultaat.
pi_52573325
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:46 schreef SCH het volgende:
Maar wat vind je van die passage over Tarva en Friend. Dat heeft dus niet zoveel met die salarissen te maken neem ik aan?
Wanbeleid. Tarva gaat het uiteindelijk niet redden, en ik ben persoonlijk geen fan van het type Friend. Maar dat je dan Sibon haalt... althans, die kwam aanwaaien.
pi_52573372
Over die ambitie ben ik altijd wel kritisch geweest, ik vond dat met Foppe eigenlijk nog een graadje erger - altijd maar dat behoudende, maar toen kon je het nog beter verkopen dan nu. Nu is de club echt groot, qua stadion en legioen en dat moet je dan ook serieus willen nemen.

We zijn de Tottenham of Newcastle, HSV of Sevilla van Nederland, daar hoort gewoon meer gevoel voor status bij.
pi_52573515
Helaas denk ik dat het er op neer komt dat we meer moeten gaan betalen. Afonso verdient bij ons 400.000 bruto. Ari verdient bij AZ 800.000 bruto. Als daar geen verandering in komt maken we nooit die laatste stap. In de VI zegt Verbeek dat zelfs NEC aan bepaalde spelers hogere salarissen betaalt dan Heerenveen (Baretto en Niedzielan, niet voor niets verkocht).
pi_52573610
We kunnen toch ook prima meer betalen? Ik snap die krenterigheid niet.
We doen nauwelijks echt dure aankopen, we verdienen veel aan transfers en volgens mij zitten we qua recette en sponsoring in de kopgroep.

Best prima om niet volledig met die gekte mee te gaan maar iets meer realisme kan geen kwaad.

Dat van Ari is volgens mij gewoon een domme fout geweest, die hadden we echt binnen kunnen hebben maar ze wilden geen 2e Afonso Straks heb je er geen 1 meer
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:03:19 #27
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52573838
En de ervaren middenvelder is nog een eis. Al die jonge mannetjes in het centrum ....
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:03:54 #28
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52573859
alhoewel Bak Nielsen dat boven verwachting doet
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_52574000
Gaat weer lekker met die aankopen zie ik wel weer.
Nou niet te goed worden he...
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52574464
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:35 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wel tevreden met Breuer en Dingsdag dus? De backs zijn wel goed bij Heerenveen .
Dingsdag is een topper en in plaats van Breuer zie ik liever Bak Nielsen. Maar een nieuwe verdediger hoeft er dus waarschijnlijk niet te komen. Verbeek moet alleen nog even de juiste spelers opstellen.
pi_52574591
Beter dat Heerenveen aan de weg timmert met wat nieuwe jongens. Die Pool gaat ook vast wel komen. Heerenveen is inderdaad wel een handelshuis, de weg der gelijdelijkheid wordt nog altijd bewandeld. Als het stadion is zoals ze willen gaan ze denk ik wel hoger inzetten.
That's all folks!
pi_52574645
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:56 schreef SCH het volgende:
We kunnen toch ook prima meer betalen? Ik snap die krenterigheid niet.
We doen nauwelijks echt dure aankopen, we verdienen veel aan transfers en volgens mij zitten we qua recette en sponsoring in de kopgroep.

Best prima om niet volledig met die gekte mee te gaan maar iets meer realisme kan geen kwaad.

Dat van Ari is volgens mij gewoon een domme fout geweest, die hadden we echt binnen kunnen hebben maar ze wilden geen 2e Afonso Straks heb je er geen 1 meer
Al die clubs die meer betalen dan Heerenveen, hebben "vreemd genoeg" nu geen cent te makken. Hoe zou dat nou toch komen? En volgens mij doen wij genoeg "dure" aankopen hoor, meer dan onze concurrenten in ieder geval.

Ari had wel gewoon gehaald moeten worden, inderdaad.
pi_52574767
Ik ken die beste Pool niet, maar zou dat wat zijn als hij vorig seizoen maar 3 wedstrijden voor een club als Palermo heeft gespeeld?
pi_52575221
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:26 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik ken die beste Pool niet, maar zou dat wat zijn als hij vorig seizoen maar 3 wedstrijden voor een club als Palermo heeft gespeeld?
Hij kreeg de kans niet van de (inmiddels ontslagen) trainer. In Polen zien ze hem als favoriete spits in het nationale team. Op basis van dat youtube filmpje zie ik hem graag komen.
pi_52575913
Matusiak zou wel een hele fijne aankoop zijn. Wat ik van hem gezien heb zag er goed uit, en misschien kan die meteen Arek even overhalen terug te komen??

Betreffende Ari, die roept nu overal en nergens dat hij nooit naar SC Heerenveen heeft gewild, dat wij nooit een optie zijn geweest. Dus even los van óf de club er met Kalmar uit zou zijn gekomen, was dat waarschijnlijk toch niet door gegaan.. (tenzij.., blabla..)

Filho klinkt fijn, Matusiak ook.. Laat die laatste dus ook maar komen en dan Afonso nog lekker blijven plus nog een leider op het middenveld aantrekken (Maduro is zeer zeker welkom maar 0,0 realistisch, Arek zou supertof zijn, echter waarschijnlijk even onwaarschijnlijk) en we zijn 'uitgewinkeld'

edit: OP Misschien toch nog iets meer plaatjes (Abe) er in verwerken??
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52576159
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

edit: OP Misschien toch nog iets meer plaatjes (Abe) er in verwerken??
= veel laadtijd. Een mooi gephotoshopped plaatje met een aantal helden door de jaren heen zou wel mooi zijn.
pi_52576307
Het is natuurlijk altijd afwachten of nieuwe en vooral onbekende spelers het gaan maken bij een club, dus daar ga ik nu ook niet over praten.

Wel ben ik het absoluut niet eens met de zin hier ergens boven. De verdediging zou de linie zijn waar we ons geen zorgen over maken, maar ik vind´m nog zeker niet sterk genoeg. Dingsdag staat buiten discussie: een superverdediger die snel zijn entree zou moeten maken in Oranje. Maar daarnaast staat momenteel Breuer, die in mijn ogen absoluut niet voldoet. Opbouwend matig, verdedigend zeker niet meer dan degelijk en misschien wel wat minder. Mist snelheid en inzicht en komt tekort bij snelle en technisch vaardige spelers. Daar moet dus een vervanger voor komen, als Bak Nielsen niet terugschuift (wat een goede oplossing zou zijn, maar dan moet er een defensief ingestelde middenvelder bij; Prager alleen is niet voldoende).

Op links uiteraard Jong A Pin. Talentvol, net als zijn collega op rechts. Ik was fan van Johansson, maar die liet vrijdag zien verdedigend absoluut nog niet klaar te zijn voor het grote werk. Liet z'n mannetje veel te veel lopen en hoeft niet eens te denken aan een gelijkwaardige strijd om een basisplaats.

Zuiverloon staat net als Dingsdag buiten discussie, maar maakt verdedigend af en toe nog wel een slippertje. Kan uitgroeien tot een hele sterke back als hij dat dit seizoen nagenoeg niet doet. Probleem is als hij dit wel doet, dat er met Breuer dus niet een laatste man (de rol die hij vrijdag vervulde) staat die capabel genoeg is om alles op te vangen.

Conclusie: Een sterke laatste man halen, zodat Dingsdag kan blijven doen waar hij het beste in is: voorstopper zijn en opbouwen.
pi_52576422
Het is onzin om een nieuwe verdediger te halen. Verbeek hoeft alleen maar tot inzicht te komen dat Bak Nielsen daar moet staan. Koop dan een echte verdedigende middenvelder. Al ben ik zelf van mening dat we nu onze jeugd een kans moeten geven (Bradley, Prager, Loohuis, Roorda), ook al zou dat een aantal puntjes kosten.
pi_52576613
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:14 schreef MaxPower het volgende:
Het is onzin om een nieuwe verdediger te halen. Verbeek hoeft alleen maar tot inzicht te komen dat Bak Nielsen daar moet staan. Koop dan een echte verdedigende middenvelder. Al ben ik zelf van mening dat we nu onze jeugd een kans moeten geven (Bradley, Prager, Loohuis, Roorda), ook al zou dat een aantal puntjes kosten.
Probleem: Verbeek heeft het manco om zulke dingen pas te zien als er een halve competitie is gespeeld - of later. Klopt opzich wel wat je zegt, maar Bak Nielsen is wat ik tot dusver heb gezien wel eenzelfde type als Dingsdag en dat is dan toch zonde. Beide zijn opbouwend en balvaardig erg sterk, terwijl een laatste man alleen maar defensief écht sterk moet zijn.
pi_52576896
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:20 schreef Jurruh het volgende:

[..]

Probleem: Verbeek heeft het manco om zulke dingen pas te zien als er een halve competitie is gespeeld - of later. Klopt opzich wel wat je zegt, maar Bak Nielsen is wat ik tot dusver heb gezien wel eenzelfde type als Dingsdag en dat is dan toch zonde. Beide zijn opbouwend en balvaardig erg sterk, terwijl een laatste man alleen maar defensief écht sterk moet zijn.
Bak Nielsen rendeert centraal achterin naast Dingsdag als je het mij vraagt stukken beter dan ingeval hij als verdedigende middenvelder geposteerd wordt. En ten opzichte van een 'defensief écht sterke' verdediger doet 'ie volgens mij weinig onder. Ook afgelopen vrijdag kon je zien dat je 'm gewoon 5x voorbij moet, hij blijft maar gaan. Die verdedigende kwaliteiten zijn zonder meer aanwezig.

Verstandiger lijkt mij dan ook om Bak Nielsen een linie terug te halen en een versterking voor het middenveld aan te trekken. Laat je Bak Nielsen daar namelijk staan, dan heb je een speler die niet optimaal ingezet kan worden. Als CV kan hij, afwisselend met Dingsdag, inschuiven, lijkt mij persoonlijk ideaal Wat MaxPower zegt, op zich zou je de jeugd ook een kans moeten geven ben ik het grotendeels mee eens, ware het niet dat we dan wel een 'leider' op het veld missen. Iemand die de wedstrijd controleert en de touwtjes in handen heeft. Pranjic zei het ook al in de VI een paar weken geleden, bij Bosvelt had je het gevoel dat je niets kon gebeuren, hij hield het overzicht wel. Bij, met alle respect, Prager, Hanssen, Loohuis, Bradley of zelfs Roorda is de potentie er ongetwijfeld, maar je kunt er simpelweg nog niet 'op bouwen'. Wat dat betreft ben ik érg benieuwd naar de komende 10 dagen transfersoaps

edit: En imho is Breuer een ideale 12e man (all-round inzetbare verdediger). Hij mag dan veel bekritiseerd zijn en af en toe wat sloom/onhandig overkomen. Hij staat er wel en hij doet gewoon goed z'n werk, waar dan ook in de verdediging of zelfs op het middenveld. Betreffende de alternatieven: Een Timmi Johansen verzoop afgelopen vrijdag, Jakob Poulsen is de hele voorbereiding al dramatisch (en ook tegen Willem II), Jong-a-Pin moet nog véél groeien en Jeroen Drost zit nog in een diepe dip. Die laatste zag ik echt als linksback voor de toekomst, het heeft echter (vooralsnog) niet zo mogen zijn. Zet Breuer maar linksback, Zuiverloon-Dingsdag-Bak Nielsen-Breuer teken ik voor
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52579830
Je spreekt jezelf nu wel gedeeltelijk tegen. Eerst is Breuer de ideale 12e man en vervolgens geef je'm een basisplaats. Ik ben het met je eerste stelling eens: hij is de perfecte stand-in voor de verdediging, maar niet goed genoeg voor een basisplaats.

Bak Nielsen naast Dingsdag zou zeker niet verkeerd zijn, maar ik pleit er dan wel absoluut voor om een ervaren speler voor het middenveld te halen, zodat hij de lijntjes uit kan zetten. Een ervaren speler op het middenveld is zo ontzettend belangrijk. Een optie heb ik echter zo snel niet..

Net even het AD-krantje doorgebladerd en even wat geïnternet. Daarbij kwam ik op fora ed de volgende namen tegen:
Feher: Mag weg bij PSV. Was in zijn NAC-tijd erg goed, maar is waarschijnlijk over z'n top heen..
De Graaf: Prima middenvelder voor NAC, maar een versterking voor SCH?
Molhoek: Mag ook vertrekken. Wellicht niet de gewenste leider, wel een sterke middenvelder. Echter, wil AZ hem wel laten vertrekken naar 'concurrent' SCH?
Lindenbergh: Tsja..
Onur Kaya: Kwalitatief goede middenvelder van Vitesse. Echter: niet erg ervaren en redelijk klein..
Ibrahim Kargbo: Heeft in z'n eerste jaar bij Willem II laten zien over veel kwaliteiten te beschikken. Is dit echter de speler waarnaar we op zoek zijn?

Heb nu gewoon maar wat (voornamelijk Eredivisie-)spelers genoemd, wat vinden jullie? Zit hier een kandidaat tussen?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:30:52 #42
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52582266
Als het moet alleen Kaya, maar die is ook niet bijzonder ervaren ....
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_52582318
Als je een middenvelder voor de plek van Bak zoekt, moet je niet aankomen met voornamelijk offensieve middenvelders... Alleen Molhoek zou ik hier wel willen zien. Kargbo is volgens mij vooral verdediger.
pi_52582368
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 01:39 schreef Jurruh het volgende:
Je spreekt jezelf nu wel gedeeltelijk tegen. Eerst is Breuer de ideale 12e man en vervolgens geef je'm een basisplaats. Ik ben het met je eerste stelling eens: hij is de perfecte stand-in voor de verdediging, maar niet goed genoeg voor een basisplaats.
Weet ik. Ik vind 'm echt de ideale 12e man als inhij is overal inzetbaar. Gezien de huidige bezetting van de linksback-positie mag hij van mij echter zelfs wel in de basis spelen. Klinkt inderdaad wat dubbel, maar inmho wel logisch
quote:
Bak Nielsen naast Dingsdag zou zeker niet verkeerd zijn, maar ik pleit er dan wel absoluut voor om een ervaren speler voor het middenveld te halen, zodat hij de lijntjes uit kan zetten. Een ervaren speler op het middenveld is zo ontzettend belangrijk. Een optie heb ik echter zo snel niet..

-knip- Feher, De Graaf, Molhoek, Lindenbergh, Onur Kaya, Ibrahim Kargbo -knip-
Zijn imho toch niet de spelers die we op het middenveld nodig hebben. Misschien dat Edwin de Graaf het zou kunnen, de overige spelers komen vrees ik ófwel kwaliteit ófwel leiderschap/ervaring tekort. Wie dan wel is inderdaad een lastige vraag. Een blessurevrije Theo Janssen zou het moeten kunnen doen (zal echter van Vitesse wel niet mogen vertrekken), datzelfde geldt voor spelers als Engelaar en Maduro. Misschien nog dat Tom Caluwé (FC Utrecht) een optie is, maar in Nederland houdt het dan ook snel op..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52582416
Edwin de Graaf is echt niet het niveau wat we na moeten streven. Komt snelheid en handelingssnelheid te kort. Is een aardig dravertje meer niet.
pi_52585950
TVP om alles es rustig door te lezen
Trots van het Noorden!
pi_52586045
Zondag tegen Ajax dus. Wie gaat er heen?
pi_52586150
Nope, familieverplichtingen. Bij de 1e uitwedstrijd gelijk mijn 100% score naar de galamiezen.
pi_52586205
Ik ben bang dat het niks wordt en heb een gigahekel aan dat uitvak in de Arena, aan de andere kant ben ik gewend de laatste jaren de eerste uitwedstrijd te bezoeken, dat was heel vaak ook de eerste wedstrijd van het seizoen.
pi_52586353
@ Noorderzon hier zondag.. Excelsior-uit gaat 'm 15-09 ook niet worden, Feyenoord staat 2 weken later wel op de lijst. Even kijken of er wat bekenden mee gaan
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52588737
quote:
Zijn imho toch niet de spelers die we op het middenveld nodig hebben. Misschien dat Edwin de Graaf het zou kunnen, de overige spelers komen vrees ik ófwel kwaliteit ófwel leiderschap/ervaring tekort. Wie dan wel is inderdaad een lastige vraag. Een blessurevrije Theo Janssen zou het moeten kunnen doen (zal echter van Vitesse wel niet mogen vertrekken), datzelfde geldt voor spelers als Engelaar en Maduro. Misschien nog dat Tom Caluwé (FC Utrecht) een optie is, maar in Nederland houdt het dan ook snel op..
Vooral Engelaar en Maduro zijn onhaalbaar, de andere twee denk ik ook. Utrecht zal één van haar sterkhouders niet willen laten gaan, Janssen is misschien het proberen waard.

Ajax-uit wordt'm voor mij ook niet, wellicht daarna wel met de trein richting Excelsior.
pi_52594768
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:39 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Hij kreeg de kans niet van de (inmiddels ontslagen) trainer. In Polen zien ze hem als favoriete spits in het nationale team. Op basis van dat youtube filmpje zie ik hem graag komen.
Hij zat ook maar een half seizoen in Italië, volgens mij heeft hij daarvoor voor zijn eigen club toch best veel gespeeld en gescoord. In ieder geval inderdaad een vaste international van een toch niet zo slecht voetballand.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_52594829
Heerenveen staat voor de jackpot. Yakubu voor 17 miljoen van Middlesbrough naar Everton, dus jullie kunnen flink wat vragen voor Alves.
pi_52602801
Ja maar als we nou willen dat ie niet weggaat?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:41:50 #55
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52606297
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:22 schreef cool2007sterr het volgende:
Ja maar als we nou willen dat ie niet weggaat?
Voor 17 miljoen is zelfs mn moeder te koop.
pi_52608886
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:41 schreef Grulez het volgende:

[..]

Voor 17 miljoen is zelfs mn moeder te koop.
't is toch echt een andere cultuur, die Groningers...

Voor 20 miljoen en op voorwaarde dat er een andere (top-)spits kan worden aangetrokken mag die weg. Verkoopt men Afonso voor minder en/of wordt er géén vervanger (laat staan géén vervanger voor Nilsson) aangetrokken, dan breekt de hel los
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52610638
Een andere optie voor het middenveld. Ik dacht ineens aan Johann Vogel. Momenteel uit beeld bij Real Betis (wou een rechtszaak aanspannen), ideale leeftijd, ervaring in het internationale voetbal, niet erg lang zonder wedstrijdritme gespeeld (afgelopen seizoen nog 17 wedstrijden in Spanje)..

Altijd de vraag of het haalbaar is, maar wie niet waagt die niet wint.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 23 augustus 2007 @ 11:58:58 #58
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52617141
Wanneer gaat Alves weer spelen ?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_52617251
Ergens in september.
pi_52617986
Hij zou dit weekend weer op de bank zitten toch?
Trots van het Noorden!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 23 augustus 2007 @ 12:30:12 #61
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52618040
Mijn voetbalmanager wat doen jullie
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_52618514
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:02 schreef MaxPower het volgende:
Ergens in september.
Bij Heerenveen?
pi_52619913
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:48 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Bij Heerenveen?
8 days to go and counting...

Laten we het hopen.. Samen met Matusiak in de spits?? Zou wel gaaf zijn En dan nog een ervaren middenvelder/leiderstype, dan moet het voetbal ook bijna automatisch wel beter worden
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:25:56 #64
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52628128
Alves zit tegen Ajax weer op de bank toch?

Je zou zeggen laat em beginnen en wissel em alstie moe is of in de rust ofzo ...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:29:17 #65
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52628198
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:25 schreef One_conundrum het volgende:
Alves zit tegen Ajax weer op de bank toch?

Je zou zeggen laat em beginnen en wissel em alstie moe is of in de rust ofzo ...
Of je bekijkt het van de andere kant, je laat hem invallen in de 60e minuut als je bijvoorbeeld 2-1 achterstaat, of je laat hem gewoon de hele wedstrijd op de bank zitten (aangezien hij waarschijnlijk nog niet fit is) als je 3-0 voor staat (hypothetisch hè ).
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52628276
quote:
Middlesbrough to up bid for Heerenveen's Afonso Alves
tribalfooball.com - August 23, 2007

Middlesbrough are ready to make a new bid for Heerenveen striker Afonso Alves.
Boro will use the £11.25 million raised from Yakubu Aiyegbeni's move to Everton to fund a £6.5 million offer for Brazil international Afonso Alves.
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=53474
dit is toch om te janken

mocht het waar zijn
pi_52628292
Ze hebben wel humor in Middlesbrough.
pi_52628295
van 6.1 naar 6.5?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 23 augustus 2007 @ 18:38:16 #69
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52628394
Zo weinig
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_52628424
Als Yakubu al 17 mil waard is dan is Alves meer dan 20 mil waard

Hoe staat het trouwens met Matusiak? zou toch volgens de laatste geruchten verhuurd worden aan Heerenveen
pi_52629275
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:02 schreef MaxPower het volgende:
Ergens in september.
Dit weekend niet???

Van mij mag die wel vertrekken - als Middlesborough 19 miljoen euro biedt, strik erom en
pi_52629659
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:16 schreef SCH het volgende:

Van mij mag die wel vertrekken - als Middlesborough 19 miljoen euro biedt, strik erom en
En dan Sibon in de spits tot januari zeker...
pi_52631104
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:33 schreef MaxPower het volgende:

[..]

En dan Sibon in de spits tot januari zeker...
Nee, dat zeker niet.

Maar Alves moet er of voor gaan en dan nu kiezen en duidelijk zijn of gewoon opzouten. Anders krijg je zo'n halve speler die in de winterstop weg wil, die blessures veinst, zoals nu al, enz. Dan liever met frisse jongens die hun kans kunnen pakken.

Met Sibon reken ik wel af
pi_52643674
quote:
sc Heerenveen neemt Radoslaw Matusiak over van Palermo. Tenminste, dat meldt een fansite van de Italiaanse club op basis van berichten in de media daar. Het transferbedrag zou ongeveer 2,6 miljoen euro zijn.

Wat zeker is: sc Heerenveen krijgt nog versterking in de aanval. De club beloofde een vervanger voor Lasse Nilsson. Inmiddels is Paulo Henrique overgekomen van Atletico Mineiro, maar hij is volgens directeur Yme Kuiper niet die vervanger. Berichten over de komst van Matusiak kwamen eerder deze week al naar buiten. Deze Palermo-fansite meldt dat alles zo'n beetje in kannen en kruiken is. sc Heerenveen kan beschikken over de Pool Matusiak voor een transferbedrag van 2,6 miljoen euro.
pi_52643721
Speelt ie in het Poolse elftal?
pi_52643804
Jup hier een filmpje

http://nl.youtube.com/watch?v=fQ1QK9dUzjU&mode=related&search=


Hij lijkt me completer dan nilson
pi_52643908
Matusiak wordt vanmiddag gepresenteerd als het goed is.
pi_52643909
Over Nilson kan je ook prima zo'n filmpje maken, dat zegt niet zoveel.

Maar het ziet er flitsend uit.
pi_52643960
Duidelijk dat jullie begroting omhoog gaat. Lappen jullie weer even een transfersom van bijna 3 miljoen euro.

[ Bericht 3% gewijzigd door koningdavid op 24-08-2007 11:12:22 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52644039
Dat lag nog op de plank van Nilsson
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:03:05 #81
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52644097
hebben we dat van huntelaar en samaras al opgemaakt dan?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_52644159
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:03 schreef One_conundrum het volgende:
hebben we dat van huntelaar en samaras al opgemaakt dan?
Dat zal nu toch wel eens op zijn, denk ik: Alves, Dingsdag, Bak Nielsen, Paulo Henrique en dan vergeet ik vast nog wel wat.
pi_52644194
Is het een noordpool of zuidpool?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:11:18 #84
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52644298
Zouden die met zijn vieren 12 miljoen gekost hebben? alves 4 dingsdag 1,5 bakje 2 PauloH vast geen 3 ...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_52644389
Paulo Henrique schijnt toch zo'n 2,5 - 3 miljoen gekost te hebben, dus het klopt volgens mij wel aardig hoor. En Dingsdag kostte trouwens ook meer dan 1,5 miljoen.
pi_52644962
Dingsdag kostte 3,5
pi_52644977
Radomski de Tweede
pi_52645001
Nou ik hoop dat deze wel naar voren kan passen.
pi_52645076
Ik heb er vertrouwen in dit seizoen

Mét of zonder Alves
Trots van het Noorden!
pi_52645116
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:37 schreef MaxPower het volgende:
Nou ik hoop dat deze wel naar voren kan passen.
n
Nee joh, notoire zeikerd, hij is speciaal voor jou gehaald, hij is nog slehcter dan Nilsson (dan heeft Jeroen iets om over te blijven mauwen, zei het bestuur)
pi_52646404
Hij heeft getekend
pi_52646479
Hoera

Kan ie een beetje tekenen?
pi_52646839
Hij kleurt liever, wel binnen de lijntjes.

Dik vreemdelingen legioen daar in het noorden .
pi_52649023
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:43 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Hij kleurt liever, wel binnen de lijntjes.

Dik vreemdelingen legioen daar in het noorden .
So What?
Trots van het Noorden!
pi_52651754


Hij schijnt er zondag tegen Ajax meteen 3 in te schoppen zag ik in m'n glazen bol

Iemand die weet of 'ie ook per direct inzetbaar is??
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52654324
quote:
Afonso Alves: "Ik bliuw hjir"

It giet de goeie kant op mei Afonso Alves. De Braziliaanske spits fan Hearrenfean is hast wer hielendal fit. De kâns is grut dat er snein tsjin Ajax op de bank sit.

Alves is tige wiis mei it oanlûken fan it Braziliaanske talint Paulo Henrique, dêr't er sels oan meiwurke hat. Sels is der net fan doel om Hearrenfean te ferlitten. "Ik haw in kontrakt. Ik wol mei Hearrenfean foarút."
In pear wike lyn wie der noch in soad reboelje om Alves hinne, omdat er tsien dagen te let werom kaam fan fakânsje. Der waard doe rekken hâlden mei in transfer nei in oare klub. De reboelje fan in pear wike lyn wie neffens Alves drokte om neat.

Meikoarten giet Alves dochs wer op reis, want bûnscoach Dunga fan Brazilië hat him selektearre foar de wedstriden tsjin Amerika en Meksiko yn septimber. De útnoeging foar it Braziliaanske alvetal motivearret de spits nei syn sizzen om ekstra hurd te trainen.
pi_52654366
"Ik bliuw hjir"
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:01:03 #98
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_52654407
Volgende week zit ie in England.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_52654411
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:59 schreef venomsnake het volgende:
"Ik bliuw hjir"
Hij spreekt al Fries inderdaad
pi_52654508
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:01 schreef Juan Zueco het volgende:
Volgende week zit ie in England.

J.
Weekendtripje? Werkvergunning krijgt ie niet namelijk.
pi_52655393
quote:
Radoslaw Matusiak vaart op advies Leo Beenhakker

24 augustus 2007
Op de bank bij het Italiaanse Palermo verpieterde hij. De nummer zes van de Serie A van het afgelopen seizoen heeft zes aanvallers in de selectie, maar trainer Colantuono stelde meestal slechts een spits op. "Om hopeloos van te worden. Daarom wilde ik per se weg", vertelt Radoslaw Matusiak. De spits is dan ook blij met Heerenveen, waar hij de komende drie jaar onderdak vindt. "Hier kan ik nieuw voetbalgeluk vinden. Beenhakker heeft me gezegd dat Heerenveen een uitstekende keus is."

Radoslaw Matusiak, kortweg Radek, is blij met Nederland. Blij met Heerenveen, maar ook met Leo Beenhakker, de coach van het Poolse team. Beenhakker liet hem debuteren in het nationale elftal en bleef in hem geloven. Ook toen hij bij Palermo op de bank belandde. "Beenhakker is belangrijk voor mij."

Dus was ook het advies van Beenhakker belangrijk. "Hij vertelde me dat Heerenveen een gezonde en ambitieuze club is die qua speelstijl prima bij mij past." De keuze was dan ook niet moeilijk. Racing Santander was ook in de race en er was vage belangstelling vanuit Rusland, maar voor de 25-jarige Matusiak was de keuze snel gemaakt. "Ik wilde naar Heerenveen."

Radoslaw Matusiak werd 0p 1 januari 1982 geboren in Lodz. Op negenjarige leeftijd kwam hij bij Widzew terecht. "In die tijd kon je als jeugdspeler niet eerder bij een club aanmelden. Tegenwoordig zijn er voetbalscholen en kun je al vanaf je zevende bij een club terecht. Tot mijn negende heb ik alleen op pleintjes en grasveldjes gespeeld."

Via Widzew kwam hij op 12-jarige leeftijd bij LKS Lodz. Hier werd hij in de leeftijdsgroep onder 17 kampioen van Polen en debuteerde op zeventienjarige leeftijd in de hoofdmacht. "Het was tegen Legia Warschau. Ik viel drie minuten voor tijd in, maar dat was wel mijn debuut op het hoogste Poolse niveau." Hij speelde twee jaar bij Lodz en werd vervolgens aan Jaworzno verhuurd.

"Dat was geen succes," aldus Radoslaw Matusiak. "Ik was te jong, kwam amper aan spelen toe." Hij keerde terug naar LKS Lodz, scoorde en vestigde de aandacht van Wisla Plock op zich. Ondanks zijn goede prestaties wilde de club hem niet kopen. "Te duur." Het prijskaartje was voor Belchatow EKS geen probleem en achteraf was dat de juiste club voor de talentvolle aanvaller

Bij Belchatow beleefde Matusiak een uiterst succesvolle periode. Hij promoveerde met de club van de tweede naar de eerste divisie en groeide uit tot topscorer van de competitie. In drie seizoenen schoot en kopte hij dertig maal raak voor Belchatow en dwong hij een plaats bij de nationale selectie af.

Palermo raakte gecharmeerd van de aanvaller en haalde hem naar Italie. Wat een droom leek, werd uiteindelijk een kleine nachtmerrie. Hij kreeg amper speeltijd en liep tot overmaat van ramp een vervelende enkelblessure op. Toen Palermo afgelopen zomer ook nog eens een aanvaller van Benfica haalde, was de maat vol.

"Met vijf aanvallers in de selectie kreeg ik amper een kans en toen haalden ze er ook nog een zesde bij,’’ vertelt Matusiak. ,,Ik wilde weg. Ik ben 25, op die leeftijd moet je spelen." Bovendien wilde hij zijn plaats in het nationale team niet kwijt. "Ik heb het vertrouwen van Beenhakker, maar de Poolse pers is erg kritisch als een speler bij zijn club op de bank zit, maar wel voor Polen uitkomt. Het zou me mijn plaats in de nationale ploeg kunnen kosten."

Osasuna toonde belangstelling, kwam ook met een concreet bod, maar Palermo wilde de aanvaller niet laten gaan. De Italianen wimpelden ook de interesse van Fulham af. "Toen ben ik naar de president gestapt en heb gezegd dat ik bij Palermo geen toekomst meer zag." Vanaf dat moment veranderde de houding van de club. Heerenveen was de eerste club die reageerde. Racing Santander volgde, maar Matusiak koos op advies van Beenhakker voor Heerenveen.

In Friesland hopen hij en zijn vrouw nieuw geluk te vinden. De woonomgeving spreekt hem aan. "Landelijk, lekker rustig." En vrijwel iedereen spreekt Engels. "Dat was in Italie wel anders. De eerste maanden kon ik met niemand praten. Ik zat er maar een beetje bij in de kleedkamer. Hier kunnen we meteen contacten opbouwen."

Het belangrijkste is echter het voetbal. De aanvaller ziet het helemaal zitten in Heerenveen. "Ze eindigen altijd bij de eerste vijf en spelen Europees. Dit is goed voor mijn carriere. " Van de spelers kent hij alleen Alves. "34 doelpunten, dan moet je erg goed zijn." Binnenkort zal Matusiak contact opnemen met Arek Radomski. "Die kan me vast veel over de club vertellen."

Radoslaw Matusiak scoorde in vijf seizoenen betaald voetbal 31 maal. Voor het nationale team was hij in negen duels vier maal succesvol. De rechtsbenige aanvaller omschrijft zichzelf als een snelle, technisch vaardige en fysiek sterke speler die op zijn sterkst is in een tegen een duels.

Alves beloofde de Friese fans bij zijn komst minimaal twintig treffers. Matusiak waagt zich niet aan een voorspelling. "Niet omdat ik dat niet durf, maar zo ben ik niet. Ik kan alleen maar beloven dat hard ga trainen en mijn uiterste best zal doen om bij Heerenveen te slagen. Wat dat oplevert zal de toekomst uitwijzen."Als het aan de aanvaller ligt, doet Verbeek volgende week al een beroep op hem. "Ik heb met Palermo een maand in trainingskamp gezeten. Ik ben topfit."
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:40:47 #102
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52655451
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:38 schreef Proud2beDiepfries het volgende:


Hij schijnt er zondag tegen Ajax meteen 3 in te schoppen zag ik in m'n glazen bol

Iemand die weet of 'ie ook per direct inzetbaar is??
Van de homepage van de SC
quote:
’’Als het aan de aanvaller ligt, doet Verbeek volgende week al een beroep op hem. ,,Ik heb met Palermo een maand in trainingskamp gezeten. Ik ben topfit
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:41:19 #103
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52655464
en SCH zal ook wel tevreden zijn:

"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:42:01 #104
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52655489
haha, goeie post nywuob
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_52658010
Mooi dat Alves blijft,, en dat hij ook mee denkt (transfer henriqe)Team is zo wel compleet voor dit seizoen ,al hoop ik nog stiekem op een versterking voor op het middenveld
pi_52669907
Blijft toch vreemd, volgens Verbeek ben je niet fit genoeg, maar je wordt wel opgeroepen voor het nationale elftal

Trots van het Noorden!
pi_52670038
Bericht van Abelenstra.nl

En trap eerst die zaakwaarnemers de deur eens uit...
quote:
24/08 (22:00) Het bericht hieronder komt van de website die de weblog van Afonso Alves moet voorstellen. Blijkbaar heeft zijn management zich nog niet neergelegd bij nog minstens een half jaar sc Heerenveen en vinden ze het tijd om te cashen.
nieuws

De tekst:

Afonso Alves worried about his future in SC Heerenveen With the transfer window ending next week, Afonso Alves is starting to have doubts about the seriousness of Heerenveen’s directors. The player that scored 34 goals in the last edition of Eredivisie, is doubtful about his future in SC Heerenveen “I don’t know what’s happening, I know from my agent Roberto Tibúrcio that the club received offers that are over 3 times what they spent bringing me from Malmö FF one year ago.” Afonso said that this kind of behavior from the club kills his will of scoring and playing for SC Heerenveen: “ They’re causing me a big prejudice. I like the club and have a great connection with the fans, but is unfair from SC Heerenveen try to stop me from making a contract that can be 10 times more than what I make here. They’re showing no respect for me, my family and my football.”

Aangenomen dat hij de waarheid sprak toen hij tegen Omrop Fryslân zei dat hij bij Heerenveen zou blijven, wordt het nu toch langzamerhand dat hij afscheid neemt van deze kloothommel.
Hier een radio fragment waarin Alves zegt dat hij blijft
http://www1.omropfryslan.nl/Player.aspx?t=an&fn=320b6aa1.WMA
Wel in het fries/portugees trouwens

[ Bericht 3% gewijzigd door m.m24 op 25-08-2007 11:08:07 ]
pi_52671996
Jammer van Alves jongens, DAM heeft met zijn zaakwaarnemer gemaild en een heel CV gekregen, dus dat gaat naar alle topclubs.

Afonso Alves topic #5 : Waar speelt hij komend seizoen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_52672026
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52672061
Ach, DAM is zijn Afrikaantjes ook nog niet kwijt, dus met Alves duurt het ook nog wel 2 seizoenen met zijn verkooptalent.
pi_52672081
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:41 schreef One_conundrum het volgende:
en SCH zal ook wel tevreden zijn:

[afbeelding]
Gewoon een leuke jongen. Niet zo'n ventje, niet zo'n macho.
pi_52672168
Hoe gaat de aanval van Heerenveen er (vermoedelijk) uitzien?
pi_52672184
Garcia-Garcia en Sulejmani
pi_52672202
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Gewoon een leuke jongen. Niet zo'n ventje, niet zo'n macho.
Hij moet van Derksen nog wel vaker de bal leren hooghouden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_52672296
Ach dat kijken ze ook maar van die Spaanse presentaties af. Hooghouden is niet functioneel op het veld.
pi_52672526
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:09 schreef MaxPower het volgende:
Ach dat kijken ze ook maar van die Spaanse presentaties af. Hooghouden is niet functioneel op het veld.
Dat zei Derksen er ook wel eerlijk bij. Hij kende spelers die de bal in de nek konden leggen, maar geen fatsoenlijke trap over vijf meter konden geven.

Alleen vond ie het armoedig dat "iemand die net zijn zakken gevuld heeft met veel moeite drie keer een balletje in de lucht kan houden."

Ach ja, iemand als Soufiane Touzani kan alles met de bal, maar is op het veld ook niks.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:31:47 #117
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52672730
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:09 schreef MaxPower het volgende:
Ach dat kijken ze ook maar van die Spaanse presentaties af. Hooghouden is niet functioneel op het veld.
Dit zag er wel heel hopeloos uit
pi_52676698
Ik las ergens dat er morgen fans te voet komen om geld op te halen voor KIKA, klopt dit? Zo ja, respect..
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_52676717
Hopelijk zijn ze dan al een paar dagen onderweg anders redden ze het niet.
pi_52676718
op de fiets
pi_52676797
Respect hoor..

Hoeveel fans komen er van jullie kant morgen?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_52676832
Ik denk een stuk of 6



Ik boycot stadions die het uitvak hebben weggestopt in de marge.
pi_52676855
100-150 mensen gok ik, niet veel iig.
pi_52676894
Ik denk wel wat meer Max, er komen altijd veel van die would-be fans naar de Arena die eigenlijk voor Ajax zijn. Daarom ga ik er ook niet graag heen.
pi_52676954
Weggestopt in de marge?
pi_52682266
Naja, weggestopt bovenin
pi_52701147
jammer dat ze 0-1 of 1-1 niet konden vasthouden tot over de rust.

Maar ingecalculeerde nederlaag, het gelijkspel van vorige week is veel erger. We moeten onze thuiswedstrijden in de beginfase echt winnen en gokken op een puntje bij AZ en Feyenoord.
pi_52701197
Verbeek onterecht naar de tribune gestuurd. Heerenveen verdiende een penalty of een vrije trap bij die actie van Stam op Pranjic. Ik vermoed het laatste, het leek er net buiten.

Voor de rest had Heerenveen vandaag eigenlijk recht op weinig. De goal kwam uit de lucht vallen en voor de rest was het een vrij tamme wedstrijd.
pi_52701219
Wat was er met Verbeek dan?
pi_52701334
Heerenveen verdiende iets, volgens Verbeek een pingel. Hij gooide een flesje water op de grond en de 4e official stond ineens boos/aggressief voor 'm. Verbeek stond op en gaf 'm blijkbaar een duwtje, en dus moest 'ie naar de tribune.
pi_52704422
Niet verrassend dit, Jol heeft het absoluut niet op dat brave clubje Heerenveen. Kan me 10 jaar geleden al incidentjes met niet gegeven penalties en handsballen herinneren tegen PSV. Heeft ook een hele tijd Heerenveen niet mogen fluiten.

jol
pi_52704479
Het ligt niet aan Jol, Max. Maar eerst de samenvatting maar even zien zo.
pi_52704513
Ja baas.
pi_52704551


Doseer je woede Max, je zult het nog veel nodig hebben komend seizoen.
pi_52704582
Wij weten natuurlijk nooit wat Verbeek heeft gezegd tegen die vierde official. Dat is alleen maar gissen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_52704598
ben niet woedend hoor, heb inderdaad nog niks gezien. Nederlaag was ingecalculeerd, ik grijp echter elke mogelijkheid om Jol af te zeiken aan.
pi_52704629
Scheidsrechters zijn er door de KNVB vooral op gewezen de coaches dit seizoen kort te houden. Ik vind dat daar wel wat voor te zeggen omdat het de afgelopen jaren de spuigaten uitliep.

Het zal soms wat gekunsteld overkomen maar coaches moeten echt het goede voorbeeld geven.
pi_52704823
Nouja, de reden dat Jol niet floot is mij niet duidelijk. Als Ajacied kan ik daar alleen maar blij om zijn, want voor hetzelfde geld is het een penalty. Dat je dan als Verbeek zijnde pissig bent kan ik begrijpen. Zeker als er zo'n wijsneus voor je komt staan dat je geen flesje water op de grond mag gooien.

Met een Ajax-bril op vond ik het geen strafschop, de feitelijke overtreding was een halve millimeter buiten de lijnen.
pi_52704875
Was een overtreding van Stam maar om daar zo veel heisa over te trappen was niet nodig. Jol zag het wel verkeerd. Verder had Heerenveen niets laten zien en was de overwinning voor Ajax meer dan verdiend. Het is dat HtC het na 60 minuten welletjes vond anders was het een veel grotere score geweest.
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:40:46 #140
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_52705689
Nouja, de beelden zijn duidelijk genoeg.. Genaaid door Dick Jol in de eerste helft. Gezien het spelbeeld over de gehele wedstrijd (en vooral de eigen fouten) verdiend verloren
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52705720
nogmaals: Jol

pi_52705721
Wat een blunder van Jol zeg. Dan had het inderdaad 2-0 gestaan en had ik het nog moeten zien want die arro's van Ajax kloppen zichzelf wel weer erg op de borst, zo indrukwekkend was het niet.

Als je trouwens ziet waar Feyenoord een pingel voor kreeg had Heerenveen er 3 moeten hebben vandaag.

En ongelooflijk dat Stekelenburg maar op goal blijft staan. Wat een slechte keeper is dat toch.

Verder geen paniek - gewoon focussen op de thuiswedstrijden nu, vrijdag is dat gedonder met Alves hopelijk over.
pi_52705742
Maar je kan Jol toch niet echt een topscheidsrechter noemen???

HOe kan je zo'n fout maken???
pi_52705794
Ik zal Jol NOOIT een topscheidsrechter noemen, maar dat mag duidelijk zijn
pi_52705892
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:41 schreef SCH het volgende:

En ongelooflijk dat Stekelenburg maar op goal blijft staan. Wat een slechte keeper is dat toch.
Wat een onzin, die kerel ontwikkelt zich uitstekend. Baseer je deze uitspraak op de goal van Sulejmani?
That's all folks!
pi_52705969
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:41 schreef SCH het volgende:
Wat een blunder van Jol zeg. Dan had het inderdaad 2-0 gestaan en had ik het nog moeten zien want die arro's van Ajax kloppen zichzelf wel weer erg op de borst, zo indrukwekkend was het niet.

Als je trouwens ziet waar Feyenoord een pingel voor kreeg had Heerenveen er 3 moeten hebben vandaag.
Als je die standaarden hanteert dan is Ajax bij 0-0 ook een pingel onthouden na Vandenbussche z'n uitkomen op Delorge. Overigens heb ik geen idee wat dan nog meer een strafschop had mogen zijn, aangezien Heerenveen behalve de goal en dat moment van Pranjic volgens mij niet eens in het strafschopgebied van Ajax is geweest.

Bovendien stelde Heerenveen buiten de goal geen fluit voor vandaag, en had Ajax er nog wel een paar in mogen schieten. Die kans van Maduro in de 1e minuut, bijvoorbeeld.

De enige reden waarom het niet 'indrukwekkend' zou zijn, is omdat Heerenveen een zeer matte pot afleverde.
pi_52706012
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:48 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Wat een onzin, die kerel ontwikkelt zich uitstekend. Baseer je deze uitspraak op de goal van Sulejmani?
Nee hoor, op zijn spel van afgelopen seizoen. Hij ontwikkelt zich helemaal niet, hij wordt alleen maar slechter. Hij maakte woensdag ook al zo'n blunder. Ongelooflijk dat hij bij Oranje zit ook.

Maar voor ons was het mooi vandaag, volstrekt houdbare bal waar hij overheen dook
pi_52706071
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:50 schreef Chivu het volgende:

[..]

Als je die standaarden hanteert dan is Ajax bij 0-0 ook een pingel onthouden na Vandenbussche z'n uitkomen op Delorge. Overigens heb ik geen idee wat dan nog meer een strafschop had mogen zijn, aangezien Heerenveen behalve de goal en dat moment van Pranjic volgens mij niet eens in het strafschopgebied van Ajax is geweest.

Bovendien stelde Heerenveen buiten de goal geen fluit voor vandaag, en had Ajax er nog wel een paar in mogen schieten. Die kans van Maduro in de 1e minuut, bijvoorbeeld.

De enige reden waarom het niet 'indrukwekkend' zou zijn, is omdat Heerenveen een zeer matte pot afleverde.
Ongelooflijk zeg, hoe scheef je zo'n wedstrijd kan bekijken. Heerenveen is alleen in de samenvatting al zeker 10 x in het strafschop gebied geweest. In de tiende minuut werd er een Heerenveenspeler onderuit getrokken en dan die blunder van Stam en in de 2e helft hands.

Maar Jol had zijn dag weer eens niet.

Sorry hoor, maar ik word weer wat ziek van dat arrogante ajaxgedrag. Zo volstrekt buiten de realiteit nu het weer even aardig gaat. Terwijl je niet eens van Slavia kan winnen
pi_52706072
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:52 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, op zijn spel van afgelopen seizoen. Hij ontwikkelt zich helemaal niet, hij wordt alleen maar slechter. Hij maakte woensdag ook al zo'n blunder. Ongelooflijk dat hij bij Oranje zit ook.

Maar voor ons was het mooi vandaag, volstrekt houdbare bal waar hij overheen dook
Stekelenburg heeft inderdaad foutjes. Leuk dat je die er elke keer zo uit licht en alle geweldige reddingen overslaat. Het is geen constante keeper, maar er is geen enkele keeper in Nederland die die momentjes niet heeft m.u.v. Gomes. En zelfs die is af en toe zo nonchalant dat er wel eens een goaltje infloept.
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:03:37 #150
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_52706339
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ongelooflijk zeg, hoe scheef je zo'n wedstrijd kan bekijken. Heerenveen is alleen in de samenvatting al zeker 10 x in het strafschop gebied geweest.

Komop SCH, dit kun je niet menen. Met alle respect, maar Heerenveen heeft geen schijn van kans gehad vandaag. Ajax speelde niet groots, maar wel goed genoeg om de wedstrijd na een uur al rustig te kunnen uitspelen.
Leek in eerste instantie heel veel op de editie van vorig seizoen, ook één keer voor de goal geweest en direct gescoord.

Anyway, succes verder dit seizoen!
Gourmetten of steengrillen?
pi_52706421
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:03 schreef Silenus het volgende:

[..]


Komop SCH, dit kun je niet menen. Met alle respect, maar Heerenveen heeft geen schijn van kans gehad vandaag. Ajax speelde niet groots, maar wel goed genoeg om de wedstrijd na een uur al rustig te kunnen uitspelen.
Leek in eerste instantie heel veel op de editie van vorig seizoen, ook één keer voor de goal geweest en direct gescoord.

Anyway, succes verder dit seizoen!
Typische Ajax-reactie. Zo onrealistisch. Als Heerenveen die pingel had gekregen hadden we een goede kans op de overwinning gehad. Dat weet jij ook wel natuurlijk. Dat we niet het betere van het spel hebben, is helemaal het punt niet. Maar bij 0-2 hadden wij het rustig uitgespeeld denk ik.

Het is gewoon een beetje zielig hoe die beslissing van Jol wordt weggerelativeerd. Ik vind dat soort blunders op dit niveau onvergeeflijk en gecombineerd met de onterechte pingel die Feyenoord kreeg zou je er nog bijna van gaan calimero-en dat de grote clubs thuis weer worden bevoordeeld.
pi_52706467
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ongelooflijk zeg, hoe scheef je zo'n wedstrijd kan bekijken. Heerenveen is alleen in de samenvatting al zeker 10 x in het strafschop gebied geweest. In de tiende minuut werd er een Heerenveenspeler onderuit getrokken en dan die blunder van Stam en in de 2e helft hands.

Maar Jol had zijn dag weer eens niet.

Sorry hoor, maar ik word weer wat ziek van dat arrogante ajaxgedrag. Zo volstrekt buiten de realiteit nu het weer even aardig gaat. Terwijl je niet eens van Slavia kan winnen


Heereveen was nergens in de wedstrijd, paar countertjes meer niet.
Eerste 40 minuten lag het percentage balbezit op 69-31.
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:07:44 #153
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52706468
SCH, wat vond je dan van die overtreding van VDB op Delorge?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_52706487
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:07 schreef One_conundrum het volgende:
SCH, wat vond je dan van die overtreding van VDB op Delorge?
Kom zeg, die speelde gewoon de bal
pi_52706556
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:07 schreef One_conundrum het volgende:
SCH, wat vond je dan van die overtreding van VDB op Delorge?
Welke overtreding? Knappe redding. Honderd procent de bal gespeeld. Al houd ik niet van die fratsen want de meeste scheidsen zien dat niet goed, viel me dan wel weer mee van Jol.
pi_52706579
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:07 schreef VoreG het volgende:

[..]



Heereveen was nergens in de wedstrijd, paar countertjes meer niet.
Eerste 40 minuten lag het percentage balbezit op 69-31.
Dan ga je er niet op in joh. Troll. Die pingel had bepalend kunnen zijn. Balbezit of niet, het gaat om de goals.
pi_52706645
Klopt, met een 2-0 achterstand had ik het ook nog moeten zien.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52706678
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:12 schreef Suijk het volgende:
Klopt, met een 2-0 achterstand had ik het ook nog moeten zien.
Waarom valt met jou altijd wel te praten?
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:16:10 #159
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_52706734
En ALS Maduro in de eerste minuut had gescoord was het direct al 1-0 geworden en met het veel betere Ajaxspel uitgekomen op een 5, 6-0.
Ajax had er ook nog wel een paar meer kunnen maken.

Ik word altijd een beetje moe van die ploegen die met afbraakvoetbal en één counter een overwinning willen komen stelen. Gewoon terecht verloren. Vorig jaar hadden jullie geluk dat de Ajaxkansen er niet in gingen; nu gingen ze er wel in.
Gourmetten of steengrillen?
pi_52706739
Tja, met 0-2 achter gaat het mentaal gewoon weer fout in de Amsterdamse kopjes. 0-1 is nog te overzien. Op zich vallen die 2 eerste goals buitengewoon gunstig, zo net voor de rust.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52706772
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:16 schreef Silenus het volgende:
En ALS Maduro in de eerste minuut had gescoord was het direct al 1-0 geworden en met het veel betere Ajaxspel uitgekomen op een 5, 6-0.
Ajax had er ook nog wel een paar meer kunnen maken.

Ik word altijd een beetje moe van die ploegen die met afbraakvoetbal en één counter een overwinning willen komen stelen. Gewoon terecht verloren. Vorig jaar hadden jullie geluk dat de Ajaxkansen er niet in gingen; nu gingen ze er wel in.
Voetballend is Ajax ook wel beter, maar dat moeten ze ook zijn. Dit is de manier voor SCH (en veel andere ploegen) om te winnen, uit in de Arena. Logisch toch?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52706806
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:17 schreef Suijk het volgende:

[..]

Voetballend is Ajax ook wel beter, maar dat moeten ze ook zijn. Dit is de manier voor SCH (en veel andere ploegen) om te winnen, uit in de Arena. Logisch toch?
Vanuit het oogpunt van een middenmotor is het logisch inderdaad. Maar als Heerenveen wat meer pretenties wil hebben en aan de top wil aanhaken moeten ze echt wat aan die mentaliteit doen. Anders dan is het logisch dat het AZ wel lukt en Heerenveen niet; ze hebben dan gewoon de ballen niet.
pi_52706841
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:18 schreef Chivu het volgende:

[..]

Vanuit het oogpunt van een middenmotor is het logisch inderdaad. Maar als Heerenveen wat meer pretenties wil hebben en aan de top wil aanhaken moeten ze echt wat aan die mentaliteit doen. Anders dan is het logisch dat het AZ wel lukt en Heerenveen niet; ze hebben dan gewoon de ballen niet.
Niks mis met ambities idd, maar vergeet niet dat het grootste wapen van SCH er vandaag niet bij was (en misschien moet Matusiak die rol wel gaan vervullen?).
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52706844
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:41 schreef SCH het volgende:
Wat een blunder van Jol zeg. Dan had het inderdaad 2-0 gestaan en had ik het nog moeten zien want die arro's van Ajax kloppen zichzelf wel weer erg op de borst, zo indrukwekkend was het niet.

Als je trouwens ziet waar Feyenoord een pingel voor kreeg had Heerenveen er 3 moeten hebben vandaag.

En ongelooflijk dat Stekelenburg maar op goal blijft staan. Wat een slechte keeper is dat toch.

Verder geen paniek - gewoon focussen op de thuiswedstrijden nu, vrijdag is dat gedonder met Alves hopelijk over.


Ik weet niet wat voor samenvatting ze hebben uitgezonden, maar Heerenveen is 70 minuten lang weg gespeeld

En volgens mij was het een vrije trap geweest met Stam en geen penal, maar goed dat heb ik niet goed gezien. Wel vond ik de uitleg van Jol valide, en Stekelenburg stond vandaag gewoon goed te keepen. En dat terwijl ik geen fan van hem was, maar hij is gewoon eindelijk zich aan het verbeteren.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_52706889
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:20 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]



Ik weet niet wat voor samenvatting ze hebben uitgezonden, maar Heerenveen is 70 minuten lang weg gespeeld

En volgens mij was het een vrije trap geweest met Stam en geen penal, maar goed dat heb ik niet goed gezien. Wel vond ik de uitleg van Jol valide, en Stekelenburg stond vandaag gewoon goed te keepen.
De voet van Stam stond net aan de buitenkant van de lijn van 't strafschopgebied. Pranjic viel over z'n knie/bovenbeen. Kortom, het had gewoon een pingel geweest.
pi_52706896
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:20 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]



Ik weet niet wat voor samenvatting ze hebben uitgezonden, maar Heerenveen is 70 minuten lang weg gespeeld

En volgens mij was het een vrije trap geweest met Stam en geen penal, maar goed dat heb ik niet goed gezien. Wel vond ik de uitleg van Jol valide, en Stekelenburg stond vandaag gewoon goed te keepen.
Als ze 70 minuten worden weggespeeld, hadden we met 10-0 moeten winnen! We scoren nu net voor rust 2x en net na rust 2x. Natuurlijk had Ajax meer kansen en meer balbezit, dat is wel het minste dat we mogen verwachten.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52706974
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:23 schreef Chivu het volgende:

[..]

De voet van Stam stond net aan de buitenkant van de lijn van 't strafschopgebied. Pranjic viel over z'n knie/bovenbeen. Kortom, het had gewoon een pingel geweest.
Zoals ik al zei heb ik dat dus niet goed gezien, wel wat er gebeurde maar moest toen rennen naar de wc
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:23 schreef Suijk het volgende:

[..]

Als ze 70 minuten worden weggespeeld, hadden we met 10-0 moeten winnen! We scoren nu net voor rust 2x en net na rust 2x. Natuurlijk had Ajax meer kansen en meer balbezit, dat is wel het minste dat we mogen verwachten.
Heb je wel gelijk in, bedoel eigenlijk meer dat we 70 minuten niks te makken gehad hebben van ze. En mede doordat na de 4-1 het team het rustig aan ging doen is het niet een hogere uitslag geworden.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:05:21 #168
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52708158
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:18 schreef Chivu het volgende:

[..]

Vanuit het oogpunt van een middenmotor is het logisch inderdaad. Maar als Heerenveen wat meer pretenties wil hebben en aan de top wil aanhaken moeten ze echt wat aan die mentaliteit doen. Anders dan is het logisch dat het AZ wel lukt en Heerenveen niet; ze hebben dan gewoon de ballen niet.
Een middenmotor speelt rond plek 9 tot 12, Heerenveen haalt de afgelopen seizoenen structureel Europees voetbal, dan spreken we toch al snel over de subtop...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52708201
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:05 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Een middenmotor speelt rond plek 9 tot 12, Heerenveen haalt de afgelopen seizoenen structureel Europees voetbal, dan spreken we toch al snel over de subtop...
Precies mijn punt, een subtopper moet niet zo laf komen spelen in Amsterdam.
pi_52709978
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:16 schreef Silenus het volgende:
En ALS Maduro in de eerste minuut had gescoord was het direct al 1-0 geworden en met het veel betere Ajaxspel uitgekomen op een 5, 6-0.
Ajax had er ook nog wel een paar meer kunnen maken.

Ik word altijd een beetje moe van die ploegen die met afbraakvoetbal en één counter een overwinning willen komen stelen. Gewoon terecht verloren. Vorig jaar hadden jullie geluk dat de Ajaxkansen er niet in gingen; nu gingen ze er wel in.
Het is wel grappig wat je schrijft. Het ligt namelijk altijd bij Ajax en niet bij de tegenstander. Blijkbaar mag de tegenstander geen plan trekken en zelf bepalen hoe ze gaan spelen. Heerenveen kwam vandaag op een goede manier met 0-1 voor en het had natuurlijk 0-2 moeten zijn omdat die pingel ons is onthouden. Maduro had gewoon raak moeten schieten, dat werd niet door Jol geblokkeerd.

Het is flauw en arrogant om te doen alsof Ajax de enige ploeg is die voetbalt en zo'n beetje de rest afbraakvoetbal speelt. Ajax heeft de afgelopen jaren veel last van Heerenveen gehad en dat was absoluut aan de slimme speelwijze van Heerenveen te danken. Heerenveen heeft vandaag terecht verloren, ik denk dat we een hele moeizame seizoensstart krijgen en dat ligt vooral bij ons zelf en het vreemdelingenlegioen met de vele veranderingen. Ajax staat er natuurlijk beter voor met een op elkaar ingespeeld team.

We hebben nu terehct verloren terwijl we vorig seizoen twee keer terecht van jullie gewonnen hebben. Kijk, die wedstrijd in de ALS in de play-offs had natuurlijk ook 5-0 voor ons moeten zijn. Maar dat hebben we niet gedaan, anders speelden wij misschien nu in de voorronde van het CL. Kansen moet je maken en niet over zieken.

Alleen die blunder van Jol is onvergeeflijk en dat heeft niks met die kans van Maduro te maken.
pi_52710154
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:26 schreef MrDoegewoon het volgende:
Heb je wel gelijk in, bedoel eigenlijk meer dat we 70 minuten niks te makken gehad hebben van ze. En mede doordat na de 4-1 het team het rustig aan ging doen is het niet een hogere uitslag geworden.
Tuurlijk joh - en je vind het gek dat wij Ajacieden vaak zo arrogant vinden?

Wat is dat toch met jou en veel van die Ajaxfans, waarom heb je niet iets meer van die beschiedenheid die bijvoorbeeld Suijk wel heeft. Het is echt te triest om dit soort dingen te lezen terwijl je die blunder van Jol niet eens gezien hebt.

Misschien moeten wij ook wel arroganter worden en wat hoger van de toren blazen. Heerenveenfans, en fans van veel andere clubs, zijn vaak zo bescheiden en kritisch. Ik zie nu bij Ajax en Feyenoord meteen weer die enorme blaaskakerigheid terwijl daar helemaal nog niet zoveel reden toe is.
pi_52710410
Sorry hoor maar ik wil toch even reageren. Wat loop je nou over die niet gegeven penalty te miepen? Als je de beelden goed had gekeken had je kunnen zien dat de overtreding buiten het penaltygebied wordt gemaakt. Ik snap ook niet waarom iedereen elkaar maar na praat dat het een penalty was.

En over bescheidenheid hoef je ook niets te zeggen.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_52710595
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:06 schreef BB-boy het volgende:
Sorry hoor maar ik wil toch even reageren. Wat loop je nou over die niet gegeven penalty te miepen? Als je de beelden goed had gekeken had je kunnen zien dat de overtreding buiten het penaltygebied wordt gemaakt. Ik snap ook niet waarom iedereen elkaar maar na praat dat het een penalty was.
Sorry maar dit is zulke kul, daar ga ik niet eens op in verder
quote:
En over bescheidenheid hoef je ook niets te zeggen.
Waarom niet. Ik denk dat wij in verhouding tot ajaxfans vaak wel erg bescheiden en zelfkritisch zijn.
pi_52710691
Heerenveen fans over het algemeen zeker ja. Maar er zijn uitzonderingen.

En je hoeft er niet op in te gaan, zolang je maar gewoon de beelden kijkt.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_52710782
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk joh - en je vind het gek dat wij Ajacieden vaak zo arrogant vinden?

Wat is dat toch met jou en veel van die Ajaxfans, waarom heb je niet iets meer van die beschiedenheid die bijvoorbeeld Suijk wel heeft. Het is echt te triest om dit soort dingen te lezen terwijl je die blunder van Jol niet eens gezien hebt.

Misschien moeten wij ook wel arroganter worden en wat hoger van de toren blazen. Heerenveenfans, en fans van veel andere clubs, zijn vaak zo bescheiden en kritisch. Ik zie nu bij Ajax en Feyenoord meteen weer die enorme blaaskakerigheid terwijl daar helemaal nog niet zoveel reden toe is.
Arrogant, nee klopt idd Hoerenveen was idd veeeeeeel beter dan Ajax en is echt zwaaaar genaaid door Jol...

Kom op man, ik roep nog nergens dat Ajax het wel even gaat doen dit seizoen maar op de overwinning van vandaag was niks maar dan ook niks op af te dingen.

En als je de uitleg van Jol hoort is de "blunder" gewoon te begrijpen. Mensen maken nu eenmaal foutjes en hij heeft vandaag ook vaak zat tegen Ajax gefloten.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_52710795
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:14 schreef BB-boy het volgende:
En je hoeft er niet op in te gaan, zolang je maar gewoon de beelden kijkt.
Je behoort bij een ultieme minderheid die daar geen pingel in zag. Geeft niet hoor - het was gewoon een 100 procent penalty en ik hoop dat Jol nog even op het matje wordt geroepen. Het zijn dit soort cruciale beslissingen die erg bepalend zijn. Maar voor de rest moet je er niet over miepen en gewoon zelf veel beter spelen. Ik word er alleen giftig van als mensen dan ineens doen alsof er niks aan de hand was en het wegrelativeren. Ik kan me de reactie van Verbeek wel goed voorstellen.
pi_52710831
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:16 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Arrogant, nee klopt idd Hoerenveen was idd veeeeeeel beter dan Ajax en is echt zwaaaar genaaid door Jol...

Kom op man, ik roep nog nergens dat Ajax het wel even gaat doen dit seizoen maar op de overwinning van vandaag was niks maar dan ook niks op af te dingen.
Je hebt het helemaal niet gezien maar weet wel heel zeker dat het alleen maar een vrije trap was.

En je begint over Hoerenveen? Ga ergens anders puberen joh, eikel.
pi_52710875
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt het helemaal niet gezien maar weet wel heel zeker dat het alleen maar een vrije trap was.

En je begint over Hoerenveen? Ga ergens anders puberen joh, eikel.
Hej HOMO!. Ik zeg juist dat ik er NIET over kan oordelen maar dat ik op het eerste gezicht een vrije trap dacht te zien, ik heb de herhaling ervan niet gezien omdat ik toen op weg naar de wc was .
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 26 augustus 2007 @ 22:20:07 #179
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_52710924
het is Heerenveen en laten we ff niet persoonlijk worden tegen elkaar. Graag alleen een inhoudelijke discussie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_52710948
Je gaat puur af op de uitleg van Jol die zijn fout probeert goed te praten. Het is al tirest genoeg dat een scheids zijn fouten niet erkent.

Maar goed, met een puber die gaat schelden ga ik verder niet in discussie
pi_52711146
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:20 schreef SCH het volgende:
Je gaat puur af op de uitleg van Jol die zijn fout probeert goed te praten. Het is al tirest genoeg dat een scheids zijn fouten niet erkent.

Maar goed, met een puber die gaat schelden ga ik verder niet in discussie
Vroegah kon je er gewoon tegen.

Maar goed dat je niet verder in discussie wil zegt alweer genoeg. Ajax was gewoon vandaag beter (of niet vind je??)

Daarnaast hoop ik gewoon dat Heereveen het weer leuk gaat doen .
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_52712203
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:24 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Vroegah kon je er gewoon tegen.
HOerenveen heb ik altijd kinderachtig gevonden.
quote:
Maar goed dat je niet verder in discussie wil zegt alweer genoeg. Ajax was gewoon vandaag beter (of niet vind je??)
Dat staat niet ter discussie inderdaad. Maar die 0-2 had wel heel bepalend kunnen zijn. Dan hadden we wellicht punten gehaald, hoe onterecht ook. In die zin is Jol gewoon heel bepalend geweest.
pi_52712521
quote:
Vandenbussche: ‘Alves mag wegblijven’

De poging van Afonso Alves om een vertrek te forceren bij SC Heerenveen is niet goed gevallen bij zijn ploeggenoten. Doelman Brian Vandenbussche is kraakhelder wat betreft de Braziliaanse goalgetter. “Ik hoef die Alves nooit meer te zien.”

Volgende de Belgische goalie is de club de dupe van het tegendraadse gedrag van de spits. “Hij heeft ons in korte tijd twee keer in de steek gelaten. Afgelopen zaterdag bleef Alves zonder reden weg van de training. Dat is een schande.”

Heerenveen ging vandaag met 4-1 onderuit tegen Ajax, een uitslag die volgens Vandenbussche deels te maken had met de absentie van de aanvaller. “Met Alves erbij waren we vandaag mentaal sterker geweest,” zo vertelde de sluitpost aan het ANP.

Alves zelf verklaarde gisteren op zijn eigen website waarom hij het Abe Lenstra Stadion wil verlaten. “Ze hebben geen respect voor mij. En dat is oneerlijk. Ik kan veel meer verdienen bij een andere club en dat wordt me onthouden.”
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52712566
“Ik hoef die Alves nooit meer te zien.”

Dat is niet mals.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 26 augustus 2007 @ 23:06:23 #185
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_52712684
niet mals en niet echt handig als er nog een transfersom onderhandeld moet worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_52712757
emotie en een begrijpelijke reactie na een nederlaag. Ben het ook met hem eens, Alves heeft het team toch ook benadeeld?
pi_52712765
Brian heeft z'n mond wel vaker over, hij is niet bepaald een typische Belg. Ik snap hem heel goed en dat mag je zeggen ook.
That's all folks!
pi_52713259
Het is natuurlijk ook gewoon een k*t actie van Alves. Een heel team wat in de voorbereidingen er altijd vanuit gegaan is dat Alves hét aanspeelpunt zal worden dit seizoen, ziet na ronduit k*t gedrag van Alves alle zekerheidjes wegvallen. Het voetbalt natuurlijk veel lekkerder als je een sterke spits hebt waarop je kunt vertrouwen en de tegenstander al minimaal een extra mannetje op gaat zetten.

Tot twee keer toe schaad Alves het vertrouwen van zijn ploeggenoten, die daardoor natuurlijk minder vertrouwen krijgen in het elftal. Niet omdat de kwaliteit dan ineens compleet weg is, maar je spel, je aanval en je manier van voetballen is wel anders als je Alves hebt of als je Alves niet hebt. Dit geldt voor elke spits, maar Alves is natuurlijk wel een beetje speciaal.

Snel dumpen de loser voor 15 mil. lekker laten wegrotten in Rusland. Snel verder bouwen aan een aanval met Mutusiak, Sulemanji en maar eens zien wat Beerens en Garcia daarachter kunnen betekenen. En natuurlijk die Paulo Henrico snel klaarstomen voor de 2e seizoenshelft.
pi_52722246
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ongelooflijk zeg, hoe scheef je zo'n wedstrijd kan bekijken. Heerenveen is alleen in de samenvatting al zeker 10 x in het strafschop gebied geweest. In de tiende minuut werd er een Heerenveenspeler onderuit getrokken en dan die blunder van Stam en in de 2e helft hands.

Maar Jol had zijn dag weer eens niet.

Sorry hoor, maar ik word weer wat ziek van dat arrogante ajaxgedrag. Zo volstrekt buiten de realiteit nu het weer even aardig gaat. Terwijl je niet eens van Slavia kan winnen
Ik denk dat er van die 10x 8 een herhaling waren En ik denk dat Jol de actie op Delorge nog in het achterhoofd had. Verder is die overtreding van stam natuurlijk een duidelijke.

Je moet ook niet vergeten dat Heerenveen wel 3-4 keer van dat soort handsballen maakte waar een normale internationale scheidsrechter minimaal geel voor zou trekken. Die handsballen kwamen niet in de samenvatting aan bod.
pi_52723387
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:40 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik denk dat er van die 10x 8 een herhaling waren En ik denk dat Jol de actie op Delorge nog in het achterhoofd had. Verder is die overtreding van stam natuurlijk een duidelijke.

Je moet ook niet vergeten dat Heerenveen wel 3-4 keer van dat soort handsballen maakte waar een normale internationale scheidsrechter minimaal geel voor zou trekken. Die handsballen kwamen niet in de samenvatting aan bod.
Er kwam een handsbal van een Ajacied aan bied, wat ook een pingel had kunnen zijn.

Je hebt duidelijk niet zo goed gekeken. En die actie tegen Delorge was geen overtreding. Lees de kranten maar vandaag. Ze reppen allemaal over de pingel die Heerenveen is ontzegd en zijn trouwens heel wat minder euforisch over Ajax dan je hier op FOK! leest.

------------

Logisch wat Brian zegt over Afonso. Of het slim is, vind ik niet zo belangirjk. Het is juist ook een manier om met deze ploegen de ruggen te rechten en weer vooruit te kijken.
pi_52723451
Wordt er nog gesproken over die strafschop? Elke voetballiefhebber die zijn/haar clubbril afdoet ziet gelijk dat Stam een overtreding begaat in het strafschopgebied. Een grote kans op 0-2 wordt ontnomen, waarbij ik Ajax in ieder geval niet meer zie winnen, misschien gelijkspelen.

Vermaelen maakte ook duidelijk hands, maar dat was buiten het strafschopgebied. Terechte vrije trap op die positie dus .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_52724580
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:31 schreef RayMania het volgende:
Wordt er nog gesproken over die strafschop? Elke voetballiefhebber die zijn/haar clubbril afdoet ziet gelijk dat Stam een overtreding begaat in het strafschopgebied. Een grote kans op 0-2 wordt ontnomen, waarbij ik Ajax in ieder geval niet meer zie winnen, misschien gelijkspelen.

Vermaelen maakte ook duidelijk hands, maar dat was buiten het strafschopgebied. Terechte vrije trap op die positie dus .
pi_52724665
Hugo zei het gisteren bijna precies hetzelfde. Sta je met 0-2 voor en kun je onverdiend misschien zelfs wel winnen.
Balletje kan raar rollen, klein verschil tussen euforie en ontslag voor de trainer.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52724750
En wie weet heeft het vertrek van een trainer naar de tribune ook wel invloed. Want na het vertrek van Verbeek scoort Ajax twee keer. Misschien heeft het er niks mee te maken met het wegsturen, maar toch wel toevallig.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_52724780
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:28 schreef SCH het volgende:
Er kwam een handsbal van een Ajacied aan bied, wat ook een pingel had kunnen zijn.
Als die handsbal een pingel had kunnen zijn, dan had Jol de bal op de paal van Maduro ook als doelpunt kunnen tellen. Veel duidelijker buiten de lijnen hands maken kan namelijk niet.

Een rode kaart had ook mogelijk geweest voor Vermaelen, maar omdat Jol bij eenzelfde soort actie van Zuiverloon slechts geel gaf had hij rood niet uit kunnen leggen.

Bij 0-2 had het heel moeilijk geweest inderdaad, maar ik denk niet dat Ten Cate de wedstrijd dan dood had gewisseld.
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:12:25 #196
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52726042
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:27 schreef Chivu het volgende:

[..]

Als die handsbal een pingel had kunnen zijn, dan had Jol de bal op de paal van Maduro ook als doelpunt kunnen tellen.
Ik hoor wel eens rare uitspraken, maar dit slaat natuurlijk alles.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52727587
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Er kwam een handsbal van een Ajacied aan bied, wat ook een pingel had kunnen zijn.

Je hebt duidelijk niet zo goed gekeken. En die actie tegen Delorge was geen overtreding. Lees de kranten maar vandaag. Ze reppen allemaal over de pingel die Heerenveen is ontzegd en zijn trouwens heel wat minder euforisch over Ajax dan je hier op FOK! leest.

------------

Logisch wat Brian zegt over Afonso. Of het slim is, vind ik niet zo belangirjk. Het is juist ook een manier om met deze ploegen de ruggen te rechten en weer vooruit te kijken.
Nou die was er buiten net als al die andere handsballen van Heerenveen die niet eens werden bestraft als spelbederf.

Ajax speelde goed het eerste halfuur ..Heerenveen kwam er absoluut niet aan te pas. En ik ben best kritisch ten opzichte van mijn clubbie maar dat eerste halfuur was het beste wat ze na vorig seizoen hebben laten zien.
pi_52727698
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:12 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ik hoor wel eens rare uitspraken, maar dit slaat natuurlijk alles.
Daar geef ik je gelijk in.
That's all folks!
  maandag 27 augustus 2007 @ 17:26:12 #199
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52731363
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:12 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Daar geef ik je gelijk in.
Wel creatief verzonnen
pi_52731403
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:12 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ik hoor wel eens rare uitspraken, maar dit slaat natuurlijk alles.
Valt het kwartje al?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_52738262
Wie is die Timmy Johanssen eigenlijk? Is dat jullie verlosser op de linksback positie of zijn er blessuregevallen in de selectie voor die positie (Jeroen Drost, Jong-a-Pin?). En wanneer gaat die Poolse spits bij jullie spelen want volgens mij kan die er wel wat van. Samen met Sulejmani voorin?!
  maandag 27 augustus 2007 @ 21:37:35 #202
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52738528
Timmy is niet de verlosser, hijs een jonge meneer JaP is eerste keuze
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_52739369
De technische staf ziet het overigens wel zitten in Johanssen. JAP moet nog flink zijn best doen om basisklant te worden denk ik.
pi_52749803
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:27 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Wie is die Timmy Johanssen eigenlijk?
Dat is mijn buurman en tevens speler uit het tweede! Heeft in de voorbereiding bijna elke wedstrijd gespeeld en krijgt op dit moment het vertrouwen van de trainer.
quote:
En wanneer gaat die Poolse spits bij jullie spelen want volgens mij kan die er wel wat van. Samen met Sulejmani voorin?!
Volgens Abelenstra.coml:
quote:
Radoslaw Matusiak kan zaterdag spelen in de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam. De speler was in Polen om wat papierwerk te regelen, maar zegt in het Algemeen Dagblad zelf dat de trainer op hem kan rekenen.
nieuws sc Heerenveen kocht Matusiak vorige week van het Italiaanse Palermo. De Pools international sluit zich deze week aan bij de selectie en hoopt dat hij zaterdag in het Abe Lenstra Stadion zijn debuut kan maken. Want, zegt de speler zelf, hij is topfit: ,,Als de trainer me nodig heeft, kan ik al spelen.''
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:14:34 #205
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52749907


[ Bericht 100% gewijzigd door Paul op 28-08-2007 17:42:30 (foutje) ]
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:37:31 #206
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_52756055
quote:
Verbeek niet akkoord met schikkingsvoorstel
28 augustus 2007
Trainer Gertjan Verbeek gaat niet akkoord met het schikkingsvoorstel van de tuchtcomissie van de KNVB van drie duels schorsing, waarvan één voorwaardelijk. Verbeek werd tijdens het uitduel met Ajax naar de tribune gestuurd. Wanneer Verbeek zich moet verantwoorden voor de tuchtcommissie is nog niet bekend.


Gertjan Verbeek botste zondag met vierde official Bas Nijhuis nadat hij zich druk had gemaakt omdat scheidsrechter Jol in zijn ogen een overtreding van Jaap Stam op Sulejmani met een strafschop had moeten bestraffen. Jol liet tot woede van Verbeek de overtreding van de Ajacied onbestraft.

Verbeek gaf Nijhuis een zet omdat die hem agressief zou zijn benaderd, zo legde hij uit na afloop van de wedstrijd. Scheidsrechter Dick Jol volgde de lezing van Nijhuis, die zich fysiek belaagd voelde en stuurde Verbeek weg.

Verbeek bleef zijn elftal vanaf de perstribune coachen. Een dergelijke manier van coachen is bij een eventuele schorsing niet meer mogelijk. Op de dag van de wedstrijd mag Verbeek niet in de kleedkamer, spelerstunnel of technische zone komen en hij mag voor en tijdens de wedstrijd geen contact hebben met zijn team.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_52773831
Nog 3 dagen
Trots van het Noorden!
pi_52775599
Straks blijft ie nog - dat lijkt me op dit moment eigenlijk het minst goede scenario.
pi_52775626
Ja, stel je voor dat we voorronde CL halen...
pi_52775665
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:17 schreef SCH het volgende:
Straks blijft ie nog - dat lijkt me op dit moment eigenlijk het minst goede scenario.
Dat zou super zijn, zeg
pi_52775960
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:18 schreef MaxPower het volgende:
Ja, stel je voor dat we voorronde CL halen...
Ach kom. Alsof die eikel nog iets gaat presteren dit seizoen. Die is voortdurend ziek zwak en misselijk en vertrekt dan alsnog in de winterstop, wat ik je bromsnor.
pi_52776425
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach kom. Alsof die eikel nog iets gaat presteren dit seizoen. Die is voortdurend ziek zwak en misselijk en vertrekt dan alsnog in de winterstop, wat ik je bromsnor.
Ik denk niet dat Alves zo'n iemand is.
Als ie bij heerenveen blijft, gaat ie er ook vol voor, hij wordt nu alleen door alle kanten benaderd door 'zaakwaarnemers' die allemaal het beste met hem (en zichzelf) voor hebben.

En bovendien, als hij blijft, en hij is voortdurend ziek zwak en misselijk, vergooit ie z'n eigen kansen op een transfer toch?
Trots van het Noorden!
pi_52776520
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:49 schreef Kriebbel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Alves zo'n iemand is.
Als ie bij heerenveen blijft, gaat ie er ook vol voor, hij wordt nu alleen door alle kanten benaderd door 'zaakwaarnemers' die allemaal het beste met hem (en zichzelf) voor hebben.

En bovendien, als hij blijft, en hij is voortdurend ziek zwak en misselijk, vergooit ie z'n eigen kansen op een transfer toch?
Ach kom, hij is een volwassen vent. Hij stelt zich als een kind op.

Ik ben klaar met die gozer. Strik erom, flink voor beuren en oprotten.
pi_52776723
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:37 schreef borisz het volgende:

[..]
Groot gelijk die 4de man heeft niets te zoeken bij de dugout. Dat hokje waar je als coach in mag wandelen moet hij uit blijven.
pi_52776922
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach kom, hij is een volwassen vent. Hij stelt zich als een kind op.

Ik ben klaar met die gozer. Strik erom, flink voor beuren en oprotten.
Gelukkig stelt het bestuur zich wat genuanceerder op.
pi_52777180
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:10 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Gelukkig stelt het bestuur zich wat genuanceerder op.
Wat is er ongenuanceerd aan? En waar baseer je dat op, het bestuur is volgens mij helemaal niet zo genuanceerd, ze zijn pislink.

Waarom zou hij nog enig krediet hebben? Je doet nu net alsof hij slachtoffer is van de situatie.
pi_52777224
Omdat het anders voor Alves en zijn entourage wel erg makkelijk wordt om het op 'onwerkbare situatie' te gooien in een arbitragezaak.
pi_52777438
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er ongenuanceerd aan? En waar baseer je dat op, het bestuur is volgens mij helemaal niet zo genuanceerd, ze zijn pislink.

Waarom zou hij nog enig krediet hebben? Je doet nu net alsof hij slachtoffer is van de situatie.
Is hij in mijn optiek deels ook. Even los van of je nu wel of geen fan bent van de speler Alves (jij zag 'm in maart/april liever al voor een bom duiten vertrekken..), het enige waar die kliek zaakwaarnemers rondom hem op uit is, is zoveel mogelijk geld verdienen. En bij iedere transfer van Alves strijken zij weer een zak geld op. Als het aan dat soort figuren ligt, krijgt Alves ieder jaar een nieuwe club, zo verdienen zij het meest.

Er is hier niemand, maar dan ook niemand, die Afonso Alves zelf heeft horen zeggen dat hij weg wil. Tegenover OF heeft hij gezegd te (willen) blijven, voor wat dat waard is natuurlijk, maar hij heeft het wel gezegd. De enige wijze waarop wij horen dat hij weg wil, is via het weblog van dat ongure zootje om hem heen en van de 'spokesmen' en andere randfiguren die hier een slaatje uit proberen te slaan. Het is maar de vraag wat je een betrouwbare bron noemt...

Natuurlijk is het te laat terugkomen van vakantie en het niet afmelden voor de training niet goed te praten. Gezien alle drukte en hectiek die Afonso Alves dit jaar heeft meegemaakt, kan ik me er echter wel iets bij voorstellen dát hij iets langer bij z'n familie wilde zijn en dát hij even geen zin in training, etc., heeft gehad. Volgens GJV heeft hij hiervoor z'n excuses aangeboden, hij zal vast ook nog wel een boete krijgen, maar dan is voor mij daarmee ook de kous af.

Ik hoop van harte dat hij blijft, het is een fantastische speler om in je elftal te hebben en om te zien spelen. Wanneer hij speelt zal hij weer scoren en zijn geld (15-20 miljoen) is hij dan volgend jaar ook nog wel waard. Mocht hij toch verkocht worden, dan zal ik flink balen, maar ik hoop wel dat de club dan de hoofdprijs mag incasseren en er nog een vervanger kan worden aangetrokken (plan B?)

NB. veel zal van de wedstrijden voorronde CL vanavond afhangen, dan wordt er weer een zak euries uitgedeeld en zal er wel van alles gebeuren..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:49:27 #219
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52777927
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Groot gelijk die 4de man heeft niets te zoeken bij de dugout. Dat hokje waar je als coach in mag wandelen moet hij uit blijven.
idd die pipo moet zich niet zo aanstellen. je bent dan 4e official, maar dan mag je nog wel een vent zijn...
pi_52779072
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:31 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Is hij in mijn optiek deels ook. Even los van of je nu wel of geen fan bent van de speler Alves (jij zag 'm in maart/april liever al voor een bom duiten vertrekken..)
Ik ben fan hoor. Staat buiten kijf. Iemand die er zoveel intrapt en bovendien vind ik hem een goed speler. Kan me ook niet herinneren dat ik hem weg wilde hebben.
Maar ik vind het naief om hem als slachtoffer voor te stellen. Dan doe je hemzelf in mijn ogen geen recht en ook de andere voetballers nie. Afonso Alves is een volwassen kerel die verantwoordelijk is voor zijn eigen zaakjes en hij kan zich achter niemand verschuilen. Als de info op zijn website niet klopt en als er een ander verhaal is dat hij zonodig de training moest missen dan belt hij nu de NOS en zit hij vanavond in het Sportjournaal en kan hij de fans en heel Nederland vertellen hoe het zit.
Maar dat doet hij niet.
Hij laat de situatie bestaan.

Ik vind dat je het tegenover de andere spelers niet kan maken om hem op deze manier te blijven steunen. Dan zeg je eigenlijk dat iedereen maar op ieder moment een loopje kan nemen met de loyaliteit en inzet. Ik snap dat jij en anderen engiszins verblind zijn door dat grote aantal doelpunten maar voor mij maakt het op zich niet uit of het om de topscorer of een reservekeeper gaat.

Ik vind het ook tekort doen aan het vertrouwen in de rest van de selectie. We hebben een goede ploeg en zonder Alves is jammer, er wordt een veer gelaten, maar we moeten niet doen alsof dan het seizoen voorbij is.

Ik had nog geen contact met Heerenveenmaatje K. gehad na de vakantie, nu wel, hij stuurde net een smsje met de volgende tekst:
quote:
We hate you Alves. Afonso Alves. You make me feel sad. When skies are bright. You're like a whore. You fail to score. Oh please, do take my Alves away!
pi_52779826
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben fan hoor. Staat buiten kijf. Iemand die er zoveel intrapt en bovendien vind ik hem een goed speler. Kan me ook niet herinneren dat ik hem weg wilde hebben.
Dat je hem weg zou willen hebben heb ik ook niet gezegd, toch?? Heb het in ieder geval niet zo bedoeld. Ik doelde meer op de posts waarin je stelde dat jij hem niet nog een seizoen zo goed zag presteren (o.m. ook de rol van Lasse Nilsson) en de euries wilde vangen nu dat nog kon..
quote:
Maar ik vind het naief om hem als slachtoffer voor te stellen. Dan doe je hemzelf in mijn ogen geen recht en ook de andere voetballers nie. Afonso Alves is een volwassen kerel die verantwoordelijk is voor zijn eigen zaakjes en hij kan zich achter niemand verschuilen. Als de info op zijn website niet klopt en als er een ander verhaal is dat hij zonodig de training moest missen dan belt hij nu de NOS en zit hij vanavond in het Sportjournaal en kan hij de fans en heel Nederland vertellen hoe het zit.
Maar dat doet hij niet.
Hij laat de situatie bestaan.
Ja en nee. Natuurlijk heeft iedereen een eigen stem, een eigen mening en zou voor zichzelf op moeten kunnen komen. Van meerdere kanten echter hoor je dat Afonso Alves een gemakkelijk beinvloedbare jongen is, iemand die voor het voetbal en de toekomst van zijn gezin/familie gaat (zoals zoveel voornamelijk niet-Westerse voetballers). Voor hetzelfde geld is hij volledig geindoctrineerd door die kliek zaakwaarnemers, zit hij aan allerlei wurgcontracten vast, etc., etc. We weten het simpelweg niet, ik acht de kans zelfs groot dat Afonso zelf niet eens weet met wie hij een contract heeft en met wie niet.
Zou jij, in een situatie waarin je zo afhankelijk bent van die kliek zaakwaarnemers, daarmee durven te breken?? Om recht in de camera te zeggen, er klopt geen drol van?? Terwijl je diezelfde mensen misschien later in de week nog nodig hebt om een droomtransfer af te ronden (wat zeker nog niet uitgesloten is, er kan nog een niet af te slaan bod komen..)

Grootste probleem in deze is de taalbarrière. Afonso spreekt geen Frysk, praktisch geen Nederlands en geen Engels. Hoe verwacht jij dat hij zichzelf kan/gaat verdedigen??

NB. dit alles even aannemende dat Afonso inderdaad de goedgelovige, lieve jongen (qua omgang, etc.) is die oa. Paulo Cesar en de mensen bij SC Heerenveen zelf zeggen dat hij is
quote:
Ik vind dat je het tegenover de andere spelers niet kan maken om hem op deze manier te blijven steunen. Dan zeg je eigenlijk dat iedereen maar op ieder moment een loopje kan nemen met de loyaliteit en inzet. Ik snap dat jij en anderen engiszins verblind zijn door dat grote aantal doelpunten maar voor mij maakt het op zich niet uit of het om de topscorer of een reservekeeper gaat.
Daar begrijp je me even verkeerd. Wanneer Afonso doelbewust de boel vernaggelt, opzettelijk wegblijft, etc., om een transfer te forceren, dan mag hij ook van mij wieberen. Ik weiger echter om te geloven, althans, niet zolang daar geen harde bewijzen voor zijn, dat die opzet bij hem aanwezig is. Afonso Alves mag de schijn tegen hebben, het hele zaakje stinkt echter aan zoveel kanten, dat ik mij niet bij de meute wil aansluiten die Afonso nu uitkotst en dan straks wanneer blijkt dat er veel meer speelt/speelde dan wij allen weten hem weer in de armen sluit.

Noem me naïef, ik heb liever eerst de feiten op tafel, alvorens ik een oordeel ga vellen
quote:
Ik vind het ook tekort doen aan het vertrouwen in de rest van de selectie. We hebben een goede ploeg en zonder Alves is jammer, er wordt een veer gelaten, maar we moeten niet doen alsof dan het seizoen voorbij is.
De selectie an sich is wat mij betreft prima, met het aantrekken van Matusiak. Ik zou, zoals velen, wel nog graag een ervaren aanvallende middenvelder er bij zien komen, zodat Bak Nielsen een linie naar achteren kan. Mocht Afonso vertrekken nog een 2e spits ernbij, maar voor de rest ben ik tevreden en heb ik alle vertrouwen. Het vertoonde spel tegen Willem II zag er, los van het resultaat, al beter uit dan grote delen van vorig seizoen, het biedt perspectief en het seizoen duurt nog minimaal 32 wedstrijden.
quote:
Ik had nog geen contact met Heerenveenmaatje K. gehad na de vakantie, nu wel, hij stuurde net een smsje met de volgende tekst:
[..]
Tsja.. Ik hoop voor jouw Heerenveenmaatje K. dat hij, indien Afonso toch blijft, gaat spelen en scoren, zich aan zijn sms'je houdt en niet hypocriet weer met de massa meejuicht
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52783195
quote:
Eerste training nieuwkomer Radek Matusiak

29 augustus 2007
Radek Matusiak heeft vandaag voor het eerst meegetraind bij Heerenveen. De Poolse international was de afgelopen dagen in zijn vaderland om de benodigde papieren in orde te brengen. De aanvaller arriveerde gisteravond in Heerenveen en meldde zich vanochtend op het Abe Lenstra Stadion.


Voor de selectie stond vanochtend een krachttraining op het programma. Vanmiddag werd getraind op het sportpark in Langezwaag. De van Palermo overgenomen spits is een welkome versterking voor Verbeek, die door het vertrek van Nilsson naar Frankrijk en de late terugkeer van Alves de laatste weken dunnetjes in de aanvallers zat.

Met Matusiak krijgt Verbeek aanvallend meer mogelijkheden. Bovendien voegt ook het Braziliaanse talent Paulo Henrique zich snel bij de selectie. De verwachting is dat Paulo Henrique morgen terug keert in Nederland. De jonge aanvaller is momenteel in Zuid-Amerika om de benodigde officiële papieren voor zijn overgang naar Nederland te regelen.

Zowel Radek Matusiak als Paulo Henrique zijn Europees inzetbaar. Komende vrijdag vindt in Monaco de loting plaats van de derde ronde van de strijd om de UEFA Cup. Dan wordt bekend tegen welke tegenstander Heerenveen het moet opnemen om deelname aan de poulefase van het Europese toernooi af te dwingen.
pi_52794065
De eerste punten zijn binnen:
quote:
Winst voor sc Heerenveen in openingsduel Eredivisie Vrouwen
sc Heerenveen is de Eredivisie voor vrouwen begonnen met een overwinning. In Enschede werd voor bijna zesduizend toeschouwers met 2-3 gewonnen van FC Twente.
nieuws FC Twente scoorde al in de eerste minuut. Marieke van Ottele maakte het eerste officiële doelpunt in de Eredivisie. Drie minuten later was het alweer gelijk door een doelpunt van Nicole Delies. Sherida Spitse benutte vlak daarna een strafschop en daardoor stond binnen tien minuten al 1-2 op het scorebord. Die stand bleef tot de rust staan.

In de tweede helft scoorden beide ploegen nog één keer. Zeven minuten voor tijd maakte Sylvia Smit de gelijkmaker. In de slotminuut besliste Sherida Spitse de wedstrijd in Fries voordeel. Zij schoot een vrije trap in de kruising.
bron: abelenstra.com

pi_52794918
hebben we toch nog ergens succes dit seizoen
pi_52796674
Kreeg je een gratis vakantie als je kwam kijken ofzo?
pi_52796758
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:05 schreef MaxPower het volgende:
Kreeg je een gratis vakantie als je kwam kijken ofzo?
Doe niet zo Johan Derksen klonerig

Was vast leuker dan Ajax
pi_52796899
Nee man, ik heb genoten van Ajax.

Maar er moet nog heel wat water door de Maas voor het vrouwenvoetbal kwalitatief bezienswaardig wordt. Maar van mij mogen ze best een balletje trappen. Het is alleen niet realistisch om te verwachten dat betaald voetbal voor vrouwen op dit moment economisch rendabel is. Ben benieuwd hoeveel van die 6000 echt een kaartje gekocht hebben.
pi_52796974
Het mannenteam moet nog maar zien te winnen hoor Max.

En vrouwenvoetbal kan heel aardig zijn, in Nederland misschien nog wat minder maar 2-3 van Heerenveen lijkt me altijd nog leuker dan VVV-Heracles.

Al zijn het tuinkaboutersk, zolang ze maar pompebledden op het shirt hebben
  woensdag 29 augustus 2007 @ 23:16:07 #229
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_52797035
Verbeek zal wel hebben genoten vanavodn voor de tv !
pi_52797059
De keuze VVV-Heracles of dames van Heerenveen snap ik niet. Als je vergelijkt met het herenelftal van ons cluppie is de keuze toch een stuk makkelijker lijkt me. Zeker voor jou.
pi_52798358
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:05 schreef MaxPower het volgende:
Kreeg je een gratis vakantie als je kwam kijken ofzo?
haha
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 01:50:39 #232
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52801061
Gefeliciteerd! wat een schitterende avond voor jullie.
pi_52802906
-edit-

verkeerd gelezen
Trots van het Noorden!
pi_52803399
In het Radio 1 journaal werd in een reportage over het vrouwenvoetbal sc Heerenveen consequent als FC Heerenveen genoemd. SCH, doe daar eens wat aan!

Volgens mij wilden de echte sportjournalisten met verstand van zaken niet afreizen?
pi_52803431
Female Club Heerenveen
pi_52803461
Famkes Club denk ik.
pi_52803578
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:35 schreef MaxPower het volgende:
In het Radio 1 journaal werd in een reportage over het vrouwenvoetbal sc Heerenveen consequent als FC Heerenveen genoemd. SCH, doe daar eens wat aan!

Volgens mij wilden de echte sportjournalisten met verstand van zaken niet afreizen?
Dan kan jij tenminste nog zeggen dat het 'een ander Heerenveen' is. Het is ook nooit goed
pi_52803600
Ik ben er niet tegen hoor, begrijp me niet verkeerd. Heb zelf ook bij een club gezeten met een zeer actieve damesafdeling. Ik ga alleen geen wedstrijden bekijken.
pi_52803638
Ik ook niet hoor, ik ben niet lesbiSCH
pi_52803888
quote:
Zowel het Algemeen Dagblad als De Telegraaf melden donderdag dat AZ onderzoekt of het Afonso Alves naar Alkmaar kan halen. In principe is daar geen geld voor, tenzij Danny Koevermans op een of andere manier in de deal betrokken wordt.
nieuws ,,Die transfer zou twee problemen kunnen oplossen'', schrijft De Telegraaf. ,,Die van de Braziliaanse spits met de Friese club en die van Danny Koeverman , als de Alkmaarders het geld van zijn transfer in de Voetballer van het Jaar kunnen steken.'' Volgens de krant is er sprake van ,,een sensationele mogelijkheid'', maar doen beide nogal schimmig.

Voorzitter Dirk Scheringa zegt: ,,Het past niet in ons financiële plaatje.'' Het is echter opvallend dat het Algemeen Dagblad op hetzelfde moment met hetzelfde verhaal komt. Die krant meldt echter ook dat VfL Wolfsburg nog hoopvol is. Volgens het AD heeft Roberto Tiburcio, zaakwaarnemer van Alves, gezegd dat de topscorer van Nederland nu veertien miljoen euro moet opbrengen en wil de spits zelf heel graag naar AZ.
Trots van het Noorden!
pi_52803971
Als dat doorgaat, ga ik echt de barricades op.

Dat hij zelf 'heel graag naar AZ zou willen' neem ik nog maar even met een korreltje zout.
pi_52803983
Precies. Quotes van Alves zelf zijn zeer zeldzaam.
pi_52810066
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 10:00 schreef Kriebbel het volgende:

[..]
Ik kon een kleine glimlach niet onderdrukken..

Wat denken ze wel niet in Alkmaar, die kneus van een $ch¤ringa met die gloryhunters van 'm..

Nouja, en dat waren er al 17 woorden teveel (en dit nog eens 14)
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52810282
Dat is toch geen (wezenlijke) vooruitgang voor Alves als hij vertrekt van Heerenveen naar Az, ookal denken ze daar in Alkmaar dat ze een topclub zijn.

Maar Alves kan net zo goed in Heerenveen blijven, zelfde laken een pak (niet een echt pak natuurlijk ) - beide spelen Uefacup en spelen in de top 5.

Voor Koevermans geldt omgekeerd natuurlijk hetzelfde.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:45:25 #245
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52814450
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:20 schreef Tomatenboer het volgende:
.

Voor Koevermans geldt omgekeerd natuurlijk hetzelfde.
Tuurlijk niet. Bij SCH zal Danny K. wel spelen. Die concurrentie met Sibon kan hij wel aan
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:54:33 #246
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52819668
Maar Danny K. gaat nu dus bij PSV spelen
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52820447
Gelukkig. Hoewel het natuurlijk een prima spits is.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:30:23 #248
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52820721
Hoe kom ik trouwens in de OP? Zit in vak 429
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52826957
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:30 schreef Sandyman het volgende:
Hoe kom ik trouwens in de OP? Zit in vak 429
Je staat erbij jonge man

Sparta jongens dit weekend? 1-1? wat zal het worden? dit jaar degradatie voorkomen of gaan we toch voor het europees voetbal?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 30 augustus 2007 @ 23:25:31 #250
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52827025
Hoe zit dat nou met Alves moregn laatste dag toch om weg te gaan
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_52827033
Ja. Volgens de laatste berichten hebben AZ en sc Heerenveen vanavond in Monaco onderhandeld.
pi_52827051
Nog 24 uur en 34 minuten.
pi_52827692
huh in Monaco :S
pi_52828073
Hmm, ik ben benieuwd hoe het met alves gaat...

Op zich zie ik het niet als heel erg als hij gaat... Er zijn nog wel andere goede spitsen... Echter, als hij blijft zou het ook zeker niet verkeerd zijn (als hij zich iig inzet)

Ik zit in vak 23 trouwens
Hattrick: Annooo (509508)
Kampioen IX.1122 (seizoen 21)
Kampioen VIII.1278 (seizoen 23)
pi_52828109
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:51 schreef MasterMido het volgende:
huh in Monaco :S
Loting UEFA Cup morgen.
pi_52831828
quote:
van AbeLenstra.com
31/08 (06:32) Zo langzamerhand begint duidelijk te worden wat zich afspeelt rondom Afonso Alves. De speler zelf is volgens De Telegraaf al rond met AZ, maar sc Heerenveen werkt vooralsnog niet echt van harte mee aan een transfer.
nieuws

Het akkoord tussen AZ en Alves is volgens De Telegraaf al een tijdje geleden gesloten. Daarna bleek het lastig om te onderhandelen met sc Heerenveen. De directie weigerde een vraagprijs te noemen. Na lang aandringen kwam Heerenveen met een bedrag van twintig miljoen euro en sindsdien houden Yme Kuiper en zijn kornuiten de poot stijf. De Raad van Commissarissen en de directie hebben namelijk bepaald dat er niet meer wordt onderhandeld over Alves.

Alves gaf zelf aan dat hij graag naar AZ wil. De Alkmaarders hopen dat er vandaag, op de laatste dag dat transfers nog mogelijk zijn, nog wat mogelijk is. Volgens het Algemeen Dagblad spraken AZ en sc Heerenveen donderdagavond in Monaco over Alves. Beide clubs zijn daar vanwege de loting voor het UEFA Cup-toernooi.
Ik hoop hier maar op het "waarheidsgehalte" van de Telegraaf
Hattrick: Annooo (509508)
Kampioen IX.1122 (seizoen 21)
Kampioen VIII.1278 (seizoen 23)
pi_52831858
Daar snap ik echt niks van, overstappen van Heerenveen naar AZ.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52831934
Nog 15 uur en 35 minuten.

Wie weet blijft ie gewoon
pi_52831944
Zoals al eerder gezegd hierboven geloof ik, is dat volgens mij alleen geouwehoer van zaakwaarnemers rond Afonso, dit om iets te forceren en de zakken vervolgens te vullen..
AZ is (was) wel iets beter misschien als Heerenveen, maar om daar nou de overstap voor te maken... Met hem erbij zijn ze zowiezo goed genoeg om AZ tegenstand te bieden...

Ik zou het heel raar vinden (en slecht van Heerenveen om hem naar een concurrent te laten gaan... Dan snij je jezelf toch lelijk in de vingers! Als hij nog presteert dit halve seizoen gaat hij ook wel voor die prijs naar het buitenland)
Hattrick: Annooo (509508)
Kampioen IX.1122 (seizoen 21)
Kampioen VIII.1278 (seizoen 23)
pi_52832401
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:26 schreef Anno20 het volgende:

Ik zou het heel raar vinden (en slecht van Heerenveen om hem naar een concurrent te laten gaan... Dan snij je jezelf toch lelijk in de vingers!
Naja dat komt wel vaker voor hier
Trots van het Noorden!
pi_52832568
haha, ja ik weet het...
maar goed, ik ben nog steeds van mening dat ze daar mee op moeten passen als ze een stapje hoger willen

Ik verwacht trouwens niet 1 2 3 dat Dirk nog een tasje geld heeft liggen voor Alves
Er moet toch wel wat bij naast transfersommen van Koevermans

[ Bericht 12% gewijzigd door Anno20 op 31-08-2007 09:19:57 ]
Hattrick: Annooo (509508)
Kampioen IX.1122 (seizoen 21)
Kampioen VIII.1278 (seizoen 23)
pi_52832767
Mocht AZ $ch¤ringa met een zak vol geld aan komen zetten, dan zou dat echt een aanfluiting zijn. Een club die HELEMAAL niets zelf bereikt, maar volledig afhankelijk is van een externe geldschieter en daar de afgelopen jaren de hele competitie mee verneukt door eerst Willem II leeg te kopen, daarna RKC Waalwijk (wat nu zelfs gedegradeerd is) en daarnaast ieder talent wat op de Nederlandse velden rondloopt een zak geld voor de neus te hangen.. En al die gloryhunters maar juichen en klappen in het DSB-stadion Dat je op zo'n club 'trots' kunt zijn
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:30:01 #263
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52832930
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:20 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Mocht AZ $ch¤ringa met een zak vol geld aan komen zetten, dan zou dat echt een aanfluiting zijn. Een club die HELEMAAL niets zelf bereikt, maar volledig afhankelijk is van een externe geldschieter en daar de afgelopen jaren de hele competitie mee verneukt door eerst Willem II leeg te kopen, daarna RKC Waalwijk (wat nu zelfs gedegradeerd is) en daarnaast ieder talent wat op de Nederlandse velden rondloopt een zak geld voor de neus te hangen.. En al die gloryhunters maar juichen en klappen in het DSB-stadion Dat je op zo'n club 'trots' kunt zijn
Ze spelen wel het beste voetbal
pi_52833017
Het zou wat zijn zeg. Eerst Ari wegkapen, en nu Alves overnemen.....

Maar wat een voorhoude hebben ze dan: Alves, Dembele, Ari, Pelle.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52833309
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:30 schreef Grimm het volgende:

[..]

Ze spelen wel het beste voetbal
Maar heeft de club AZ dat bereikt door jarenlang goed beleid en hard werk?? Of de centen van Scheringa??

Ik ga hier niet die hele discussie weer voeren, maar bovenstaande is wel de reden dat ik echt helemaal niets met AZ op heb.. Wannabe-topclub

Alves én nog belangrijker Pranjic blijven gewoon .
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52833489
Ssst, noem Pranjic nou niet

Het is juist lekker rustig rond hem
Trots van het Noorden!
pi_52833523
Hmm, klopt, ik had er niet eens bij stil gestaan dat die ook nog weg zou kunnen gaan
Hattrick: Annooo (509508)
Kampioen IX.1122 (seizoen 21)
Kampioen VIII.1278 (seizoen 23)
pi_52833630
Alsof hem wel/niet noemen op een forum hem meer/minder interessant maakt..

Laten we gewoon Pranjic verkopen, dan kunnen we met een gemiddeld 19-jarig (oid) middenveld gaan spelen, Poulsen, Bradley, Roorda, Beerens, Prager, Sulejmani, keuze zat..

Ik ga vandaag maar even lekker achter radio, t.v. en internet vandaan denk ik (alhoewel ik mezelf ws. toch niet kan bedwingen af en toe even te kijken). Morgen geen t.v./radio/internet/krant proberen te kijken/lezen en dan zie ik morgen in het stadion wel met wie we spelen
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52834830
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:02 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

Ik ga vandaag maar even lekker achter radio, t.v. en internet vandaan denk ik (alhoewel ik mezelf ws. toch niet kan bedwingen af en toe even te kijken). Morgen geen t.v./radio/internet/krant proberen te kijken/lezen en dan zie ik morgen in het stadion wel met wie we spelen
Dat gaat je niet lukken
Trots van het Noorden!
pi_52835411
Tjesus wat een kutdag vandaag.

MaxPower happy:
- Alves blijft
- We loten Aberdeen/Belenenses

MaxPower sad:
- Alves gaat naar AZ
- We loten Toulouse
pi_52835784
En als Alves blijft en Toulouse geloot wordt, of Alves vertrekt en Aberdeen/Belenenses uit de koker komt?
pi_52835869
Dan huil ik van het lachen. Of andersom.
pi_52835880
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:07 schreef MaxPower het volgende:
Tjesus wat een kutdag vandaag.

MaxPower happy:
- Alves blijft
- We loten Aberdeen/Belenenses

MaxPower sad:
- Alves gaat naar AZ
- We loten Toulouse
Maakt niet uit wat er gebeurd... we slepen als supporters heerenveen door de eerste ronde heen...

Dat is de enige juiste instelling!
Hattrick: Annooo (509508)
Kampioen IX.1122 (seizoen 21)
Kampioen VIII.1278 (seizoen 23)
pi_52836242
Waarom Belenenses Max?

/SCH is toevallig een keer naar een thuiswedstrijd van Belenenses geweest
pi_52836459
Omdat ik beide reisjes naar Lissabon heb gemist vorige keer.
pi_52836856
quote:
Gertjan Verbeek drie wedstrijden geschorst

De tuchtcommissie van de voetbalbond KNVB heeft Gertjan Verbeek voor drie wedstrijden geschorst. De coach van SC Heerenveen kreeg deze straf voor het duwen van vierde official Bas Nijhuis in de competitiewedstrijd tegen Ajax afgelopen zondag.

De straf is zelfs hoger dan het schikkingsvoorstel, dat Verbeek afwees. De aanklager betaald voetbal eiste eerder deze week een schorsing van drie duels, waarvan één voorwaardelijk. Verbeek ging dinsdag echter niet akkoord met het schikkingsvoorstel en heeft nu vier dagen de tijd om beroep aan te tekenen tegen de straf.

Verbeek maakte zich in de Amsterdam ArenA druk over scheidsrechter Dick Jol. De oefenmeester vond dat hij de Friezen een strafschop onthield en toen de vierde official wilde ingrijpen, gaf Verbeek hem een duw. In de optiek van Verbeek betrof het slechts een onschuldige botsing.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52836995
Schandalig. Ook niet slim om met die gedragscode in je achterhoofd als eerste coach stennis te schoppen, maar goed.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:05:57 #278
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_52837199
quote:
AZ rond met Alves
HEERENVEEN - Afonso Alves is rond met AZ over een langjarige verbintenis. De Braziliaan kwam al enige tijd geleden tot een akkoord met de club van Dirk Scheringa, die zich nu echter afvraagt waarom het niet concreet tot zaken kan komen met SC Heerenveen.

Heerenveen heeft bepaald dat er wordt vastgehouden aan een prijs van 20 miljoen euro. Dat bedrag kwam pas na lang aandringen van AZ-kant op tafel. Sindsdien houdt de nieuwe leiding van Heerenveen haar poot stijf. Dat komt, omdat de raad van commissarissen en directie van de club bepaald hebben dat er niet meer onderhandeld wordt over Alves.

Alves baalt enorm van de ontstane situatie en heeft te kennen gegeven dat hij graag naar AZ gaat. AZ hoopt dat er vandaag nog licht komt in de donkere tunnel. Lukt dat niet, dan zijn er nog alternatieven. Onder meer Mounir El Hamdaoui (Willem II).
Zo lijkt het nog niet zo erg
pi_52837277
AZ zal geen 20 miljoen neerleggen voor Alves denk ik. Ik vraag me alleen af hoe AZ al rond kan komen met Alves terwijl Heerenveen hier lijkt mij geen toestemming voor zal hebben gegeven.
pi_52837311
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:08 schreef Chivu het volgende:
AZ zal geen 20 miljoen neerleggen voor Alves denk ik. Ik vraag me alleen af hoe AZ al rond kan komen met Alves terwijl Heerenveen hier lijkt mij geen toestemming voor zal hebben gegeven.
Dat vind ik ook vreemd.
pi_52837347
Zal je zien dat AZ gewoon gaat dokken.
6.5m voor koevermans gevangen, 13.5m erbij en Scheringa heeft weer een nieuw speeltje.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52837422
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:10 schreef venomsnake het volgende:
Zal je zien dat AZ gewoon gaat dokken.
6.5m voor koevermans gevangen, 13.5m erbij en Scheringa heeft weer een nieuw speeltje.
Tsja, ik weet het niet. Hij heeft de afgelopen 2 seizoenen al 5 miljoen voor Dembele, 6,5 miljoen voor Pelle en 5 miljoen voor Ari neergelegd. Feitelijk zoekt AZ nu nog een bankzitter, of 1 van deze grote aankopen moet op de bank gaan plaatsnemen.

De enige reden voor AZ om Alves te kopen is om de prestige en de mentale tik naar de concurrentie. Maar is Scheringa dat 20 miljoen waard? Dirk is rijk, maar ook weer niet zo rijk dan er zomaar even 36,5 miljoen in de aanval kan worden gestoken.
pi_52837625
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:13 schreef Chivu het volgende:

[..]

Tsja, ik weet het niet. Hij heeft de afgelopen 2 seizoenen al 5 miljoen voor Dembele, 6,5 miljoen voor Pelle en 5 miljoen voor Ari neergelegd.
Maar ik denk dat Dembele en misschien ook wel Ari voor 3x zoveel verkocht gaan worden.
En natuurlijk vind Dirk het prachtig om even aan de concurrentie te laten zien waartoe ze in staat zijn.
Het zou mij in ieder geval niets verbazen.
Ze hebben dan wel een dodelijke voorhoede natuurlijk met Ari, Dembele en Alves.

We zullen zien. Nog 12 uur te gaan..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52839904
Zweden

Helsinborg
pi_52840248
Mwah niet gek toch?
Trots van het Noorden!
pi_52840276
Super!!!! Binnen 7 uur rij je erheen...

Zou tijd worden dat wij eens naar Scandinavie mogen.
pi_52840437
Superloting. Weet niet hoe goed ze zijn.
pi_52840460
Ze hebben Henrik Larsson.
pi_52840519
Wij hebben Sibon
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:51:58 #290
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_52840522
KnVB
verbeek gaat denk ik in beroep.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_52841034
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:49 schreef MaxPower het volgende:
Ze hebben Henrik Larsson.
wàt? Speelt die nog steeds?
Trots van het Noorden!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:22:17 #292
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_52841440
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:51 schreef borisz het volgende:
KnVB
verbeek gaat denk ik in beroep.
en dat doet hij
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_52850104
quote:
Geen transfer Afonso Alves
31 augustus 2007
Ondanks de nodige belangstelling voor Heerenveen-topscorer Afonso Alves, is het niet tot een transfer gekomen. Verschillende clubs toonden interesse voor de Braziliaanse spits. AZ ondernam zelfs vandaag nog een poging om Alves naar Alkmaar te halen, maar de clubs konden niet tot een accoord komen. Heerenveen houdt de topschutter aan zijn contract. Alves heeft nog tot de zomer van 2011 een verbintenis met Heerenveen.
pi_52850733
Hmz. Beetje dubbel natuurlijk. Wel fijn dat ie niet naar AZ gaat.

Maar hij moet zijn krediet eerst maar weer verdienen nu.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:23:54 #295
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_52851771
http://www.fcupdate.nl/ni(...)-blokkeert-transfer/

ongelofelijk!! hoe haalt Heerenveen het in hun hoofd om 20 miljoen niet te accepteren!! ze hadden een enorme stap richting top 3 kunnen maken maar laten het gewoon liggen.. ondertussen zitten ze met een overschatte, ontevreden Braziliaan die ze nooit meer wegkrijgen voor dergelijk bedrag.

"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_52851836
Geloof ik niet.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52852245
Het bod van AZ was 12. Voor 20 was ie natuurlijk wel weggegaan.
pi_52852645
Mooi dat Alves blijft, schiet hij er de eerste seizoenshelft weer 15 in, dan is 'ie in de winterstop die 20 miljoen ook nog wel waard.

Ik hoop eigenlijk nog wel op een aankoop van SC Heerenveen.. Of wil men met het huidige middenveld/achterhoede Europa in?? Je biedt eigen talent een kans, maar een ervaren iemand die de lijntjes uitzet ontbreekt in onze selectie. Hopelijk gaat 'ons' dat niet opbreken dit seizoen
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52852691
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:39 schreef MaxPower het volgende:
Het bod van AZ was 12.
Dat zou de duurste aankoop van een Nederlandse club ooit zijn volgens mij.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52852714
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:56 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat zou de duurste aankoop van een Nederlandse club ooit zijn volgens mij.
Vennegoor naar PSV?
pi_52852987
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:57 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Vennegoor naar PSV?
Was dat 12 miljoen?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')