abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:02:25 #1
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_52559044
Gek genoeg zat deze band nog altijd zonder topic. Tijd om daar verandering in te brengen!

quote:
LCD Soundsystem debuted with Losing My Edge, a single that became one of the most talked-about indie releases of 2002. A self-effacing spoof of the outrageous pissing contests that often occur whenever music geeks cross paths ("I was there at the first Can show in Cologne," etc.) laid over a puttering electronic beat with the occasional bursts of discoid clatter, the track was also one of the first released on the DFA label. Several magazines and newspapers would eventually declare James Murphy, the man behind both LCD Soundsystem and DFA, to be one of the coolest people on the planet.

Years of obscurity and the occasional poor decision preceded this. Just before Murphy began to cut his teeth throughout the '90s, first as a member of Pony (an average post-hardcore band with heavy debts to their inspirations) and then with Speedking (a much stronger, more unique band), he passed up the opportunity to write for the popular sitcom Seinfeld. All the time spent toiling in indie rock took a toll on Murphy, but he built his own studio and became increasingly adept at engineering and producing other bands.While working on David Holmes' Bow Down to the Exit Sign, he struck up a relationship with programmer/producer Tim Goldsworthy that developed into a partnership.

By the end of 2002, there were several releases on Murphy and Goldsworthy's DFA label, most of which involved the duo in some capacity. LCD's "Losing My Edge," backed with an excellent neo-post-punk dance track called "Beat Connection," was one of them. Murphy scattered three other LCD singles through the end of 2004 and released a self-titled full-length in January 2005. At the time of its release, the DFA label was more popular than ever; Murphy and Goldsworthy had remixes for Metro Area, N.E.R.D., Le Tigre, and Junior Senior behind them, as well as failed sessions with Britney Spears that might've benefited from an interpreter. Janet Jackson was another unlikely admirer seeking the duo's assistance, but Murphy didn't bother to follow up on her request. Sound of Silver, the second LCD album, came out in March 2007.
AMG
Discografie:
2005 LCD Soundsystem
2007 Sound of Silver

Website: http://www.lcdsoundsystem.com/
Myspace: http://www.myspace.com/lcdsoundsystem
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:07:32 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_52559191
Op Lowlands dit jaar was de band bijzonder goed op dreef! Vooral Yeah is zo'n nummer dat je gewoon een keer live gehoord moet hebben, stukken beter nog dan op plaat. Sowieso is dit een band die live beter is dan op plaat, al heb ik over de kwaliteit van Sound of Silver bijzonder weinig te klagen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:08:50 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52559236
All My Friends
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52559640
Helden op Lowlands
pi_52560142
Ik vond ze erg goed!
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_52562178
Erg sterk live inderdaad, heb ze nu een paar keer gezien. Sound of Silver vind ik eigenlijk niet eens zo best, de echte klappers ontbreken een beetje en het houdt ook niet echt m'n aandacht vast.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:08:36 #7
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_52567901
Sound of Silver vind ik een goed album met 'Someone great' als uitschieter.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 05:39:02 #8
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_52669642
Gemist op Lowlands.
Wel erg vette albums.
pi_52671414
LCD Was vet !!! op Lowlands

Iemand misschien de setlist??
of wat nog beter zou zijn: Opnames?
pi_52675206
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:22 schreef Pietklaaso het volgende:
LCD Was vet !!! op Lowlands

Iemand misschien de setlist??
of wat nog beter zou zijn: Opnames?
Volgens mij was 't ongeveer dit:

Get Innocuous
Daft Punk Is Playing at My House
North American Scum
Time To Get Away
Tribulations
Movement
All My Friends
Yeah
New York I Love You
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:34:02 #11
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_52676001
Ik denk dat NA Scum en Time to get away omgedraaid moeten worden, en na Yeah zat nog een heel lang nummer die ik zelf niet kon plaatsen. En ik dacht dat All my Friends ook iets verder naar voren zat in de set, maar dat weet ik niet zeker meer.
pi_52676277
Onbekend nummer van LCD? Zou best wel weer de Joy Division cover geweest kunnen zijn (No Love Lost)
pi_52680232
Na Yeah kwam toch echt New York.. hoor.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:59:43 #14
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_52680421
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:50 schreef frame-saw het volgende:
Na Yeah kwam toch echt New York.. hoor.
Nope, er zat wel degelijk nog een nummer tussen. Een nummer waarbij James Murphy tegenover de drummer ging staan en percussie mee ging doen; pas na een hele lange, monotone (maar coole) instrumentale passage kwamen er lyrics bij aan te pas. Ik herkende het nummer toen in elk geval niet, en heb nu eerlijk gezegd nog geen idee wat het geweest had kunnen zijn. Een ingekorte versie van 45"33, wellicht?

edit: ik zit nu naar die Joy Division cover te luisteren, en het zou best een uitgerekte versie daarvan kunnen zijn geweest.

[ Bericht 7% gewijzigd door Grobbel op 25-08-2007 19:18:04 ]
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:07:47 #15
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_52680617
Ik heb ze een paar jaar geleden gezien in de Ancienne Belgique in Brussel. Fantastisch optreden. Er liepen toen ook heel wat Belgische artiesten rond in het publiek. Ze hebben blijkbaar een goede vriendschapsband met de Dewaele broertjes (die toen ook de aftershow verzorgden).

En het team dat eerder de remixalbums maakte van The Chemical Brothers en The Prodigy ("Flip The Switch" en "Always outsiders, never outdone") heeft onlangs ook eentje gemaakt van LCD: "Sounds Like Silver".
Leuk voer voor de fans. En uitgebracht met toestemming van LCD (net als bij de andere groepen), dus niets illegaal aan.
http://www.lcdremixed.com/
Jusqu'ici tout va bien
pi_52680915
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:59 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Nope, er zat wel degelijk nog een nummer tussen. Een nummer waarbij James Murphy tegenover de drummer ging staan en percussie mee ging doen; pas na een hele lange, monotone (maar coole) instrumentale passage kwamen er lyrics bij aan te pas. Ik herkende het nummer toen in elk geval niet, en heb nu eerlijk gezegd nog geen idee wat het geweest had kunnen zijn. Een ingekorte versie van 45"33, wellicht?

edit: ik zit nu naar die Joy Division cover te luisteren, en het zou best een uitgerekte versie daarvan kunnen zijn geweest.
Bij het concert in de Melkweg eerder dit jaar zat op die plaats in de set iig eerder genoemde JD-cover.

edit: zoals hier: http://www.youtube.com/watch?v=pOPNzNfLR5s&mode=related&search=
pi_52681965
LCD Soundsystem wordt beter zonder verandering

lLowlands loopt ten einde. LCD Soundsystem is als geen ander in staat het rockgeweld naadloos te verbinden met de dj's die staan te trappelen om ons de nacht door te slepen. Dat doet de club van Murphy dan ook moeiteloos.

GEZIEN
LCD Soundsystem, Lowlands Grolsch Stage, zondag 19 augustus 2007

MUZIEK
Veel bands claimen een mix van een rock- en een danceact te zijn. LCD hoeft niets te claimen. James Murphy maakt muziek die het toevallig heel goed in een rockzaal doet, maar die ook een danceclub uit zijn dak kan laten gaan. Het punky springerige Losing My Edge betekende een paar jaar terug instant bekendheid voor de New Yorkers. Meer singles volgden, die allemaal op het debuut verschenen. Dit jaar verscheen Sound of Silver, waarop LCD verder gaat met waar het al mee bezig was: het mixen van stijlen. Nog altijd kun je op het ene liedje dansen en op het andere rocken. Dit keer zit er zelfs een ballad tussen. Dat Murphy een soort muziekarcheoloog is, kun je terug horen in werkelijk ieder nummer.

PLUS
LCD Soundsystem heeft in vier jaar tijd bewezen onmisbaar te zijn op festivals en in het clubcircuit. En ook vandaag is het weerzien een genoegen. Brulbeer Murphy schreeuwt, zingt en geeft discogilletjes zoals hij dat altijd doet. Nancy Whang pompt de meest gruwelijke synthlijnen op maximaal volume de tent in, ogenschijnlijk zonder een vinger te bewegen. En drummer Pat Mahoney zit weer als een meesterknecht op weg naar de top van de Alpe D'Huez achter zijn drumkit: blik op oneindig, verstand op nul en stampen maar. De raspende gitaar, de pompende bas: vaste ingrediënten van meesterchef Murphy.

Het gebrabbel van Murphy tussen de nummers: kennen we. Alle nummers: kennen we. Wat we zien op het podium: kennen we. En ook de uitvoeringen kennen we: het zwabberende tempo in Movement, het prachtige hoogtepunt All My Friends en de eindeloze versie van Yeah! die over gaat in een cover van Detroit technoklassieker Wanna Feel Higher. Bij LCD weet je wat je krijgt. De 'plus' van LCD Soundsystem is dat ze eigenlijk altijd goed zijn.

MIN
Murphy spreekt in de pers steeds vaker over het stoppen met touren. Schande!

CONCLUSIE
LCD Soundsystem is eigenlijk altijd hetzelfde en komt daarmee altijd wel door de kwaliteitscontrole. En toch denk ik dat ze op weg zijn naar absolute wereldfaam. Nu gaat de Grolsch-tent voor de bijl, volgend jaar de Alpha? Vandaag was de opwinding in de tent tijdens Movement en American Scum voelbaar. Ook het kippenvelmoment tijdens All My Friends wordt gedeeld door velen en tijdens Yeah! danst werkelijk ie-der-een! En ze doen niets anders dan voorheen! Het is puur een gevalletje: 'hebt u klachten vertel het ons, bent u tevreden, zegt het voort'. En dat is mooi, want hoe meer mensen, hoe beter de sfeer. En uiteindelijk: hoe beter de band. Inmiddels zijn ze het clubcircuit aan het ontgroeien. Grolsch was vanavond een prima plek voor LCD. Plan de grote Alpha maar vast in voor volgend jaar! Maar dan moet Murphy natuurlijk wel blijven touren.

CIJFER
9
pi_52682024
Ik heb eigenlijk geen 1 album van ze, daar ga ik verandering in brengen, maar heb ze 2x live zien spelen op Lowlands en 2x ook helemaal los gegaan. Afgelopen Lowlands keek ik ook echt naar hun optreden uit,en ze stelden me niet telleur, in tegendeel, het was SUPER!
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:13:05 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_52682038
Ah, die dus. Geen wonder dat ie me niet bekend voorkwam. Maar er zat dus wel degelijk iets tussen Yeah en NY I Love You.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:14:25 #20
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_52682083
Als je de eerste (titelloze) CD gaat aanschaffen, probeer de dubbel-CD versie te vinden. Op die bonus-disc staan namelijk alle vroege singles, inclusief Losing My Edge en Yeah. En als ik heel eerlijk ben, vind ik die bonus-CD beter dan het oorspronkelijke album.
pi_52682313
http://3voor12.vpro.nl/artiesten/artiest/7534355

Optreden uit de Melkweg staat gewoon op 3VOOR12 en die van Lowlands 2007 hebben ze ook al een plaatjsje voor gereserveerd, dus ik hoop dat die ook op de site komt te staan!
pi_52737774
Blijf ze goed vinden! Vooral de venijnige electro-orgasme van Yeah Yeah Yeah (crass version)... Heerlijk gewoon
Movements en All My Friends blijf ik ook erg vet vinden! Ja ik hoefde ze niet persé te zien op Lowlands, maar uiteindelijk toch maar erheen geweest (had ze al eerder gezien) maar het was wederom een spectaculair optreden! Alleen vind ik James Murphy soms overkomen als euhm... vreemd. Heb genoeg kille mensen gezien, maar hij slaat werkelijk alles
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:30:42 #23
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_52739772
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 19:07 schreef Quannum het volgende:
Ik heb ze een paar jaar geleden gezien in de Ancienne Belgique in Brussel. Fantastisch optreden. Er liepen toen ook heel wat Belgische artiesten rond in het publiek. Ze hebben blijkbaar een goede vriendschapsband met de Dewaele broertjes (die toen ook de aftershow verzorgden).

En het team dat eerder de remixalbums maakte van The Chemical Brothers en The Prodigy ("Flip The Switch" en "Always outsiders, never outdone") heeft onlangs ook eentje gemaakt van LCD: "Sounds Like Silver".
Leuk voer voor de fans. En uitgebracht met toestemming van LCD (net als bij de andere groepen), dus niets illegaal aan.
http://www.lcdremixed.com/
Tof, now downloading.
pi_52752640
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:51 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Volgens mij was 't ongeveer dit:

Get Innocuous
Daft Punk Is Playing at My House
North American Scum
Time To Get Away
Tribulations
Movement
All My Friends
Yeah
New York I Love You
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 15:34 schreef Grobbel het volgende:
Ik denk dat NA Scum en Time to get away omgedraaid moeten worden, en na Yeah zat nog een heel lang nummer die ik zelf niet kon plaatsen. En ik dacht dat All my Friends ook iets verder naar voren zat in de set, maar dat weet ik niet zeker meer.
Thnx
pi_63789915


Mooi! Even helemaal afkijken
pi_63789964
Geniaal nummer met een prachtige en perfecte clip
  vrijdag 5 december 2008 @ 19:32:47 #27
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_63790230
Geweldig.
pi_63837605
Haha . (tvp)
Stay on my arm, you little charmer
  zondag 7 december 2008 @ 23:11:18 #29
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_63837716
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 19:18 schreef Aisumasen het volgende:


Mooi! Even helemaal afkijken
Volg LCD soundsystem al een geruime tijd, wist niet dat deze plaat ook van LCD SS was. Komt deze niet regelmatig voorbij op 3FM?
pi_63840747
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:11 schreef Paran0id het volgende:

[..]

Volg LCD soundsystem al een geruime tijd, wist niet dat deze plaat ook van LCD SS was. Komt deze niet regelmatig voorbij op 3FM?
Je volgt ze al geruime tijd maar hebt het tweede album niet gehoord?
Vind het zelf een van hun minste nummers wel.
pi_73441517
Wat zijn ze goed!!!

Bump!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 7 oktober 2009 @ 02:30:34 #32
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_73446104
In maart een nieuw album waarschijnlijk.
quote:
Yesterday afternoon, Murphy wrote, "i think new album in march. so there."

bron
pi_73448538
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 02:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
In maart een nieuw album waarschijnlijk.
[..]


Mooi, kunnen ze volgend jaar weer naar Lowlands komen!
pi_73702600
Nieuwe single "Bye Bye Bayou":

http://www.22tracks.com/#/disco/1/
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:40:37 #35
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_73784362
Klinkt goed, maar jezus die cover.

  zaterdag 30 januari 2010 @ 08:39:59 #36
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_77441758
Kom ik toch nog eens op 4 mei in Amsterdam...
  donderdag 4 februari 2010 @ 04:20:31 #37
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_77618224
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 08:39 schreef Evil_Koekje het volgende:
Kom ik toch nog eens op 4 mei in Amsterdam...
Ennn uitverkocht.
pi_77629584
Jemig dat gaat wel erg snel
pi_77938851
Ja, val ik ook buiten de boot!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 12 februari 2010 @ 23:34:36 #40
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_77940362
Ik vind ze zóóóó overrated.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 12 februari 2010 @ 23:34:38 #41
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_77940365
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:40 schreef Evil_Koekje het volgende:
Klinkt goed, maar jezus die cover.

[ afbeelding ]
Mooi.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_77940417
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:34 schreef TC03 het volgende:
Ik vind ze zóóóó overrated.

Zijn ze zo ongelooflijk high rated dan? Ik vind ze in ieder geval geweldig
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 12 februari 2010 @ 23:38:30 #43
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_77940503
Ze? James Murphy heet ie.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_77959753
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:34 schreef TC03 het volgende:
Ik vind ze zóóóó overrated.
Ook live?
pi_80250579


En ik kan vertellen, it IS happening . Goed zoeken...
  dinsdag 13 april 2010 @ 01:31:45 #47
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_80251109
Woohoo, geweldig. Ben enorm benieuwd.
  dinsdag 13 april 2010 @ 02:40:37 #48
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_80251592
Thank god dat ik het album kan inluisteren voordat ik ze live zie.
pi_80259788
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:53 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

En ik kan vertellen, it IS happening . Goed zoeken...
Gevonden
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:42:40 #50
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_80266677
Toffe plaat, maar ben nog niet zo overtuigend als ik Sound of Silver was na twee kee luisteren. De eerste vijf nummers vind ik erg goed en dan kakt het een klein beetje in tot het laatste nummer (die dan wel weer prachtig is). Eigenlijk nog iets te vroeg om te oordelen, deze gaat flink gedraaid worden. Briljant artwork trouwens, nu hopen dat de plaat ook nog zover gaat groeien.

Máár. All I Want is magistraal.
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:43:18 #51
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_80279277
Vind 'm al heel tof. Moet nog wel even groeien inderdaad maar dat had ik ook met de vorige platen. Ik weet nog dat ik Sound of Silver na de eerste keer luisteren saai vond.
Wel weer typische James Murphy/LCD dingen, geweldig. Gaat vaak gedraaid worden de komende weken.
  woensdag 14 april 2010 @ 23:14:31 #52
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_80326833
quote:
LCD Soundsystem Beg Fans Not To Leak New Album, But Too Late

Two nights ago, LCD Soundsystem played a secret show in New York. On stage, frontman James Murphy said that fans could copy their new album, but pleaded with anyone in the audience who may have an advance copy not to leak it before the release date. Unfortunately the plea either fell on deaf ears, or was just made in the wrong place to the wrong people.

Albums, movies, TV shows, software, games and just about anything that can be digitized have been leaking out onto the Internet for a long time now.

Over the last 10 years there has been a growing tendency for those affected to acknowledge that leaks happen (rather than pretend that they don’t) and increasingly news of leaks have made big headlines

However, as with all ‘new’ phenomena, leaks have become so common that it’s pretty much taken as fact that everything will leak in some way or another – it’s just a question of when.

While bands like BuckCherry were more than happy to leak their own music in order to gain some publicity, others aren’t so keen for their material to end up on the Internet, particularly at a time of someone else’s choosing.

It seems that LCD Soundsystem is one such band. According to NME, two nights ago the band played a secret gig at New York’s Webster Hall, which was part of a drive to mark the band’s return to the live circuit.

After playing tracks from earlier albums, the band played some songs from their new album “This Is Happening” which is due out on May 17th. Then frontman James Murphy made an unusual request to those in attendance.

“If you got a copy of the record early and you feel like sharing it with the rest of the world, then please don’t,” he said on bended knees to the 1,500 fans present.

“We spent two years making this record and we want to put it out when we want to put it out. I don’t care about money – after it comes out, give it to whoever you want for free but until then, keep it to yourself,” he added.

The album has already appeared on at least one private tracker and it won’t be long before it leaks to others and onto the wider Internet.

Although Murphy will undoubtedly be disappointed at this leak, he should take comfort that the band’s fans will be supportive of them and their forthcoming gigs will be filled to capacity. Hopefully they will also pick up some new fans.

As ever though, the biggest question is who leaked the advance copy? The smart money is on an industry insider, as usual.
  woensdag 14 april 2010 @ 23:51:06 #53
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_80328422
Nu voel ik me ergens toch wel schuldig. Ook omdat James Murphy zonder twijfel één van de coolste muzikanten ooit is. Maar goed, we kunnen nu wel allemaal genieten van het briljante All I Want.
  donderdag 15 april 2010 @ 11:23:13 #54
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_80336705
Voor wie het nog niet weet; je kan 't geheel gewoon op z'n site beluisteren.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 15 april 2010 @ 21:29:34 #55
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_80360657
Somebody's Calling Me doet wel sterk aan Nightclubbing denken...
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_80420692
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:29 schreef DO2 het volgende:
Somebody's Calling Me doet wel sterk aan Nightclubbing denken...
En All i want aan Heroes.
  zondag 18 april 2010 @ 12:05:46 #57
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_80441283
Ja, ook. En eigenlijk vind ik 't helemaal niet erg.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 21 april 2010 @ 03:41:36 #58
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
  woensdag 5 mei 2010 @ 03:36:46 #59
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_81040006
_Beste_band_ooit_. Mijn god wat was dat geweldig zeg in Paradiso vanavond.
pi_81048551
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 03:36 schreef Evil_Koekje het volgende:
_Beste_band_ooit_. Mijn god wat was dat geweldig zeg in Paradiso vanavond.
Vond het ook geniaal. Jammer alleen dat ze geen leuke nummers van this is happening hebben gespeeld.
Drunk Girls vind ik echt superkut. De discobal was wel echt geniaal
Beter komen ze op Lowlands en dan liefst weer als een van de laatste bands moeten ze alleen wel wat minder trage nummers spelen. En wat meer nummers als Tribulations en Movement
pi_81114901
Paradiso was chiiiiiiiiiill, en indeed, de discobal!
pi_83496434
Weet niet of er iemand handig is is en dit kan rippen en omzetten naar MP3?

http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/43518953#ondemand.43518953
pi_84720634
7 september 013 Tilburg! *O*
  zondag 1 augustus 2010 @ 08:38:47 #65
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_84729252
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 23:04 schreef K.Weenie het volgende:
7 september 013 Tilburg! *O*
Ik vond 013 eerst wat ver weg vanaf Groningen dus ik had besloten om niet te gaan. Maar ik had zonet This Is Happening aan staan met Home, en ik kon gewoon niet anders dan 2 kaarten bestellen.
Geen idee of er iemand mee wil, maar ik ben erbij. :)
pi_84735597
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 08:38 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Ik vond 013 eerst wat ver weg vanaf Groningen dus ik had besloten om niet te gaan. Maar ik had zonet This Is Happening aan staan met Home, en ik kon gewoon niet anders dan 2 kaarten bestellen.
Geen idee of er iemand mee wil, maar ik ben erbij. :)
Aja, voor mij is het voor de verandering wel een keer dichtbij, ben benieuwd of het uitverkoopt. Maar Groningen.. zit je dan niet om half 11 al weer in de trein? :')
pi_84740134
Ik ga zo op Lowlands al zien waarschijnlijk, maar omdat 013 10 min fietsen voor mij is ga ik denk ik toch.
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:52:00 #68
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_84744336
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:11 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Aja, voor mij is het voor de verandering wel een keer dichtbij, ben benieuwd of het uitverkoopt. Maar Groningen.. zit je dan niet om half 11 al weer in de trein? :')
M'n auto vertrekt wanner ik wil. ;)
pi_84746627
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:52 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

M'n auto vertrekt wanner ik wil. ;)
Aber naturlich.

[ Bericht 0% gewijzigd door K.Weenie op 02-08-2010 16:14:47 ]
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:12:16 #70
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85513917
Net ook m'n kaartje voor de 7e besteld. *)
pi_85799442
Hoe was Lowlands?? Zit nu te luisteren, zag er erg fijn uit! :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:11:52 #72
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_85799844
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 07:29 schreef Norrage het volgende:
Hoe was Lowlands?? Zit nu te luisteren, zag er erg fijn uit! :D
Je kan ook kijken, http://lowlands.vpro.nl/video.html . Gewoon rechts in de lijst LCD kiezen.

Ik wacht nog wel even tot Tilburg, misschien dat ik 'm daarna eens aanzet. Heb al wel All My Friends gezien, kippenvel. O+
pi_85799906
Het was zooo vet, en het vloog voorbij. Vond het jammer dat ze niet afsloten met NY, I love you.. Dat deden ze de vorige keer en ik vond het toen heel vet. Alleen het geluid was daar kut, kwam er soms na het einde achter welk nr het was :P
pi_85812051
Yeah (Crass Version) is wel echt geniaal.
pi_85812242
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:11 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Je kan ook kijken, http://lowlands.vpro.nl/video.html . Gewoon rechts in de lijst LCD kiezen.

Ik wacht nog wel even tot Tilburg, misschien dat ik 'm daarna eens aanzet. Heb al wel All My Friends gezien, kippenvel. O+
Dat bedoelde ik :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:51:12 #76
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_85813599
Ik kwam vandaag deze tegen, nog niet eerder gehoord maar bevalt me zeer goed:

edit; deze misstaat hier ook niet natuurlijk:

edit2;
quote:
In a special edition of World Cafe, LCD Soundsystem performs in studio ... in London. James Murphy's band played the Glastonbury Festival on June 27 as part of a European festival tour and had a few days to kill, so it stopped by The Pool at Miloco Studios in Bermondsey.

The recording is killer, and "Drunk Girls" — the first single from LCD Soundsystem's acclaimed album This is Happening — sounds much better here than on record. Props to engineer Joe Adams and his assistant, Matt Wiggins.

In an interview with host David Dye, Murphy explains the danger of reading too much into his songs, clarifies the future of LCD Soundsystem, and calls summer music festivals a "mixed blessing." Murphy was such an intriguing interview, we didn't have time to include a live version of oldie-but-goodie "Daft Punk is Playing at My House" in the broadcast. But hey, that's whats the web's for, right?

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=129451149


[ Bericht 23% gewijzigd door Evil_Koekje op 28-08-2010 20:03:52 ]
  woensdag 8 september 2010 @ 04:12:01 #77
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_86192880
Was weer tof in Tilburg vanavond. Paradiso was beter moet ik zeggen, die zaal heeft veel meer sfeer en dat scheelt toch behoorlijk, voornamelijk kwa lichtshow. De discobal kwam ook niet echt over, in Amsterdam was dat een grote 'ooohhh' vanuit 't publiek, hier werd 't alleen maar heel erg licht. :') Ze speelden hier wel meer nummers van This Is Happening.
Maar desondanks weer genoten. Hoop dat 't niet de laatste keer in Nederland was..
  woensdag 8 september 2010 @ 11:57:46 #78
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86198980
Ik vond het ook echt gaaf en tof gisteren. Ben ook aardig uit m'n dak gegaan. Valt me toch weer op, dat zelfs bij een concert als dit zoveel mensen erbij staan als een schuchtere houten hark op hun eerste brugklasfeestje.
pi_86199463
De vriendin waarmee ik zou gaan belde op het laatste moment af dus ben ik gister voor het eerst alleen naar een concert gegaan. Heerlijk. :D Al was Paradiso is inderdaad wel wat sfeervoller.
pi_86207136
Was erg tof, ondanks dat het 2 uur duurde had ik toen het afgelopen was een 'nu al' gevoel.
pi_86341764
Weet iemand wat het nummer was dat voor/tijdens opkomst gedraaid wordt?
pi_86428141
Volgens mij mij zigt James Murphy mee op Fee Me, nieuw nummer van Faithless
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:26:58 #83
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_86429085
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:03 schreef Luni het volgende:
Volgens mij mij zigt James Murphy mee op Fee Me, nieuw nummer van Faithless
?
pi_86453131
quote:
Nee dus :D

Nummer staat op m'n mp3 speler en dacht James z'n stem te herkennen, maar das niet het geval.
  woensdag 15 september 2010 @ 10:45:19 #85
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_86453230
Lijkt er inderdaad totaal niet op. En hoor ik daar een schaamteloos geleende baslijn van The Stone Roses in dat nummer?
pi_86460257
Faithless heeft een bijna cover van Blancmange gemaakt; volgens mij de vocalen intakt gelaten
pi_88742965
Oooeh, die Live recordings in London zijn erg fijn! *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88759177
Dat werd tijd: een LCD Soundsystem live-album + Pow Pow-video
Al heel wat jaren is bekend dat James Murphys LCD Soundsystem vooral live een genadeloos stuwende groovemachine is. Dus werd het zo zoetjes aan wel eens tijd voor een live-album, en die komt er komende week. Helaas niet opgenomen in een zaal of festivaltent voor uitzinnig publiek, maar in een studio te Londen. The London Sessions is dan ook de titel van de liveplaat, vanaf 9 november uitsluitend via iTunes verkrijgbaar (nog een helaas) tot uiterlijk 6 december te downloaden. Waarom zo beperkt?

Een mooi klinkende en dus live gespeelde versie van het Bowie-esque All I Want afkomstig van jongste album This Is Happening hoor je bij Pitchfork.

Tracklisting The London Sessions:

01 Us V Them
02 All I Want
03 Drunk Girls
04 Get Innocuous
05 Daft Punk Is Playing at My House
06 All My Friends
07 Pow Pow
08 I Can Change
09 Yr Citys a Sucker
  donderdag 18 november 2010 @ 00:59:29 #89
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_88849035
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:11 schreef Luni het volgende:
Helaas niet opgenomen in een zaal of festivaltent voor uitzinnig publiek, maar in een studio te Londen.
quote:
LCD Soundsystem and Hot Chip played a show on November 10th, 2010 at the Alexandra Palace. Abbey Road Live Here Now recorded the show, selling it as a live album at the venue just a few minutes after the show ended.

1. Dance Yrself Clean
2. Drunk Girls
3. I Can Change
4. Daft Punk Is Playing At My House
5. All My Friends
6. You Wanted A Hit
7. Tribulations
8. Movement
9. Yeah
10. Someone Great
11. Home
En zo zijn er opeens 2. :D

Geniaal concept trouwens! Dat mogen meer zalen van mij doen.

edit;
_O_

[ Bericht 18% gewijzigd door Evil_Koekje op 18-11-2010 01:23:48 ]
pi_92508725
LCD Soundsystem neemt afscheid in New yORK

‘De beste begrafenis ooit’

Het befaamde Madison Square Garden zal het toneel worden van een extra lang afscheidsconcert van LCD Soundsystem op 2 april.

LCD kondigde hun afscheid afgelopen weekend aan via de eigen site. James Murphy liet bij het verschijnen van het laatste album 'This is Happening' al weten, dat dit waarschijnlijk het laatste echte wapenfeit van LCD zou worden, al sloot hij niet uit dat de bandleden in de toekomst nog weer samen gaan werken.

Officieel houdt de band het echter voor gezien en daar hoort natuurlijk een afscheidsconcert bij. Niet alleen hun complete oeuvre, maar ook tracks ‘die ze nooit eerder hebben gespeeld’ staan op de playlist. “Als het dan toch een begrafenis is, laten we er dan maar de beste begrafenis ooit van maken”, aldus de boodschap op de site.

Het concert duurt drie uur en er zullen diverse special guests op het podium verschijnen. De meeste details zijn nog niet bekend, al is inmiddels wel duidelijk dat de postpunkers Liquid Liquid de show zullen openen. Dat wordt uiteraard een vette ‘the best of’-release en dvd, maar wij blijven toch stiekem hopen dat dit niet het laatste is dat we ooit van LCD Soundsystem zullen horen….
pi_92509528
Jammer dat ze stoppen, maar ben blij dat ik ze afgelopen jaar nog twee keer heb mogen meemaken. Ik vraag me af welke special guests er zullen optreden, misschien daft punk? Dat ze er maar een mooie dvd maken voor de mensen die niet in de buurt van New York wonen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:34:59 #92
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_92509582
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:33 schreef JackHerrer het volgende:
Jammer dat ze stoppen, maar ben blij dat ik ze afgelopen jaar nog twee keer heb mogen meemaken. Dat ze er maar een mooie dvd maken voor de mensen die niet in de buurt van New York wonen.
Precies dit!

En: ;(

edit: Tevens bizar dat deze band nog niet eens 1 topic vol heeft op Fok. :o
pi_93164845
Sense of Dance @ 3 FM heeft een optreden uitgezonden op de radio, heb het net binnen gehaald, is helaas maar een uurtje.
pi_95029921
Heeft iemand dat optreden "toevallig" als MP3?
  maandag 4 april 2011 @ 17:24:32 #96
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_95030117
Edit Woops, link naar de youtube show was al gepost zie ik
  dinsdag 5 april 2011 @ 01:01:44 #97
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_95055911
Ik zou dit wel in HD willen eigenlijk. Zal toch vast wel een dvd of iets van uitkomen toch?
pi_95058825
Had er wel bij willen zijn. Show van ruim 3 uur. Arcade Fire erbij. En David Dewaele die op de after draait. Weer een topband ter ziele
pi_95059866
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 april 2011 01:01 schreef Evil_Koekje het volgende:
Zal toch vast wel een dvd of iets van uitkomen toch?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het inderdaad op DVD uitkomt.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:45:58 #100
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_106705553
quote:
On April 2nd 2011, LCD Soundsystem played its final show at Madison Square Garden. LCD frontman James Murphy had made the conscious decision to disband one of the most celebrated and influential bands of its generation at the peak of its popularity, ensuring that the band would go out on top with the biggest and most ambitious concert of its career. The instantly sold out, near four-hour extravaganza did just that, moving the thousands in attendance to tears of joy and grief, with NEW YORK magazine calling the event "a marvel of pure craft" and TIME magazine lamenting "we may never dance again." SHUT UP AND PLAY THE HITS is both a narrative film documenting this once in a life time performance and an intimate portrait of James Murphy as he navigates the lead-up to the show, the day after, and the personal and professional ramifications of his decision.

www.shutupandplaythehits.com
Trailer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')