abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_52522859
Een vriendin van mij heeft meerdere malen voor de Hogeschool inholland een 21 plus toelatings test gedaan.
Echter haalde zij dit net niet aangezien je voor Nederlands een 6 moest hebben(zij had een 5)voor Engels een 4(zij had een 6) en de vaktoets een 5(waar zij een 5,5 voor behaalde).
Ze heeft deze toets echter al 3 keer gedaan en zakt steeds op haar Nederlands.
Inmiddels heeft zij voor de andere vakken vrijstelling gekregen.
Ik heb weleens vernomen dat diverse hogescholen leerlingen die deelnemen aan een 21 plus test en het net niet halen toch nog een kans krijgen en toch nog worden aangenomen.
Is dit daadwerkelijk zo?En zijn er ook mensen die deze toets ook niet hebben gehaald?

Ik zie reacties graag tegemoet!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52523747
Kijk hier ook eens: 21+ toelatings examen
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_52524072
ik heb ook zo'n test gedaan vorig jaar, en had 1 tiende tekort voor economie, maar mocht mooi niet verder. Daarom heb ik maar een deelcertificaat HAVO economie gehaald, en nu ben ik wel toegelaten
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
pi_52524328
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:42 schreef crossover het volgende:
Kijk hier ook eens: 21+ toelatings examen
Thanks!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52524343
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:52 schreef Bierik het volgende:
ik heb ook zo'n test gedaan vorig jaar, en had 1 tiende tekort voor economie, maar mocht mooi niet verder. Daarom heb ik maar een deelcertificaat HAVO economie gehaald, en nu ben ik wel toegelaten
Had je je andere vakken wel gehaald?
Slimme zet!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52524363
Jezus, je zou zeggen een makkie als je de min. cijfers ziet...

Misschien moet ze er gewoon niet aan beginnen?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_52524439
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:01 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Had je je andere vakken wel gehaald?
Slimme zet!
Ik had N&G profiel, maar had de meeste profielvakken niet gehaald
Voor de rest alleen maar zevens en achten, extra taal erbij, economie erbij,
Had wiskunde scheikunde en natuurkunde niet gehaald.
Maar wiskunde had ik bij de toelatingstest een 7.5 voor, dus dat was prima

Verder had ik 8 jaar geen economie gehad, en had 1 tiende te kort, nu heb ik een 8 voor m'n certificaat, dus ben zodoende toegelaten
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
pi_52524512
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:02 schreef mcintosh het volgende:
Jezus, je zou zeggen een makkie als je de min. cijfers ziet...

Misschien moet ze er gewoon niet aan beginnen?
Ja dat dacht ik ook.
Maar ze kan het blijkbaar wel.
Aangezien ze haar Engels en vktoets met een voldoende heeft behaald.
Overigens vind ik dat die Nederlandse toets niet echt een indicatie geeft of er persoon wel of niet goed kan leren aangezien je bij zo een examen ook behoorlijk zenuwachtig zou kunnen zijn en daardoor minder presteert!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52524565
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:08 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook.
Maar ze kan het blijkbaar wel.
Aangezien ze haar Engels en vktoets met een voldoende heeft behaald.
Overigens vind ik dat die Nederlandse toets niet echt een indicatie geeft of er persoon wel of niet goed kan leren aangezien je bij zo een examen ook behoorlijk zenuwachtig zou kunnen zijn en daardoor minder presteert!
toch wordt hedentendaags wel van je verwacht dat je fatsoenlijk nederlands kunt.
Begrijp me niet verkeerd, ik weet niks van d'r kunnen af hoor
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je écht ondermaats presteert voor zo'n toets, je niet toegelaten wordt. Heeft ze al geprobeerd om desnoods een korte les te volgen?
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
pi_52524769
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:05 schreef Bierik het volgende:

[..]

Ik had N&G profiel, maar had de meeste profielvakken niet gehaald
Voor de rest alleen maar zevens en achten, extra taal erbij, economie erbij,
Had wiskunde scheikunde en natuurkunde niet gehaald.
Maar wiskunde had ik bij de toelatingstest een 7.5 voor, dus dat was prima

Verder had ik 8 jaar geen economie gehad, en had 1 tiende te kort, nu heb ik een 8 voor m'n certificaat, dus ben zodoende toegelaten
Wauw heel erg goed!!
En red je het een beetje op je opleiding?
Want ik vind dat die 21 + toetsen niet echt een indicatie kunnen geven van wat een persoon daadwerkelijk kan.
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52524852
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:18 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Wauw heel erg goed!!
En red je het een beetje op je opleiding?
Want ik vind dat die 21 + toetsen niet echt een indicatie kunnen geven van wat een persoon daadwerkelijk kan.
als je nagaat dat ik nooit hoger dan een 4 voor wiskunde heb gehaald, en zonder te leren een 7.5 haalde voor die test, geeft dat wel enige indicatie hoe hoog het niveau van die testen is

Maar ik begin aankomend schooljaar pas.
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
pi_52524904
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:10 schreef Bierik het volgende:

[..]

toch wordt hedentendaags wel van je verwacht dat je fatsoenlijk nederlands kunt.
Begrijp me niet verkeerd, ik weet niks van d'r kunnen af hoor
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je écht ondermaats presteert voor zo'n toets, je niet toegelaten wordt. Heeft ze al geprobeerd om desnoods een korte les te volgen?
Ze is ook van plan om haar havo certificaat Nederlands te behalen.

Tevens zit ze te twijfelen om 5 vwo certificaten te halen die ze nodig heeft voor een taalstudie aan de universiteit.
Maar voor de univerisiteit zijn er weer andere regels.Ook al heb je 5 vwo certificaten, je bent als nog verplicht een colleqium doctum af te leggen!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52524956
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:22 schreef Bierik het volgende:

[..]

als je nagaat dat ik nooit hoger dan een 4 voor wiskunde heb gehaald, en zonder te leren een 7.5 haalde voor die test, geeft dat wel enige indicatie hoe hoog het niveau van die testen is

Maar ik begin aankomend schooljaar pas.
Wauw een 7,5!
Aan welke hogeschool ga jij studeren en welke opleiding?
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52525989
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:24 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Ze is ook van plan om haar havo certificaat Nederlands te behalen.

Tevens zit ze te twijfelen om 5 vwo certificaten te halen die ze nodig heeft voor een taalstudie aan de universiteit.
Maar voor de univerisiteit zijn er weer andere regels.Ook al heb je 5 vwo certificaten, je bent als nog verplicht een colleqium doctum af te leggen!
Da's wel verstandig

Bovenal, met goede instructie, goed te doen
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
pi_52525996
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:26 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Wauw een 7,5!
Aan welke hogeschool ga jij studeren en welke opleiding?
Ik ga studeren aan de Hogeschool Utrecht, International Business & Languages
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
pi_52527146
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:08 schreef Bierik het volgende:

[..]

Ik ga studeren aan de Hogeschool Utrecht, International Business & Languages
Gefeliciteerd!!
Leuke opleiding!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52527341
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:57 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!
Leuke opleiding!
gracias.
Ik hoop het ook
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:05:43 #18
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_52602123
Vraagje: hoelang is de uitslag van een 21+ toest geldig?
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_52617004
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:05 schreef Demarest het volgende:
Vraagje: hoelang is de uitslag van een 21+ toest geldig?
toest?

1 jaar
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
pi_52642629
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:54 schreef Bierik het volgende:

[..]

toest?

1 jaar
Sowieso heb je vrijstelling voor de vakken die je wel hebt gehaald!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52724387
Ik heb deze toets gedaan aan de HU en had de vakken geschiedenis, maatschappijleer, engels en nederlands. Had enkel voor geschiedenis een 5-je en verder 6,7 en 8 en ben toegelaten (maatschappij en recht).
Nederlands was prima te doen, tekst verklaren, brief/opstel/betoog schrijven. Engels tekstverklaren, geschiedenis en mijleer puur de stof uit de boeken.

Moet wel zeggen dat ik er een voorbereidingscursus erbij heb gehad, voor meer info kijk bij www.hu.nl . Kost wat maar helpt wel. Deze mogelijkheid hadden ze bij Inholland of de fontys (moest het zelf maar uitzoeken) niet. Maar op deze manier raak je weer beetje in de regelmaat van schematisch huiswerk maken.
pi_52725217
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:12 schreef Lomywen het volgende:
Ik heb deze toets gedaan aan de HU en had de vakken geschiedenis, maatschappijleer, engels en nederlands. Had enkel voor geschiedenis een 5-je en verder 6,7 en 8 en ben toegelaten (maatschappij en recht).
Nederlands was prima te doen, tekst verklaren, brief/opstel/betoog schrijven. Engels tekstverklaren, geschiedenis en mijleer puur de stof uit de boeken.

Moet wel zeggen dat ik er een voorbereidingscursus erbij heb gehad, voor meer info kijk bij www.hu.nl . Kost wat maar helpt wel. Deze mogelijkheid hadden ze bij Inholland of de fontys (moest het zelf maar uitzoeken) niet. Maar op deze manier raak je weer beetje in de regelmaat van schematisch huiswerk maken.
Wat goed dat je bent aangenomen!
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
En is die voorbereidingscursus wel te doen?
Ken je ook mensen die het niet gehaald hebben?
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52725293
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:24 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Ze is ook van plan om haar havo certificaat Nederlands te behalen.

Tevens zit ze te twijfelen om 5 vwo certificaten te halen die ze nodig heeft voor een taalstudie aan de universiteit.
Maar voor de univerisiteit zijn er weer andere regels.Ook al heb je 5 vwo certificaten, je bent als nog verplicht een colleqium doctum af te leggen!
Een taalstudie aan de universiteit als je op een HBO toelatingstoets al van die marginale cijfers haalt? Ik wil niet lullig doen, maar het lijkt mij niet echt verstandig eigenlijk
pi_52725669
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:44 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Wat goed dat je bent aangenomen!
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
En is die voorbereidingscursus wel te doen?
Ken je ook mensen die het niet gehaald hebben?
Ik ben 24 jaar, ff samenvatting van mijn "school verleden" 2 jaar mavo, blijven zitten daarna vbo-admin gedaan en geslaagd, daarna MBO banken en verzekeringen gedaan voor 1 jaar en daarna 3 jr MBO ICT (geslaagd). Inmiddels na 5 jaar eindelijk mijn vaste baan opgezegd voor een studie. Morgen introductiedag.

Die voorbereidingscursus is IDEAAL voor als je net als ik lang niet meer in de schoolbanken hebt gezeten, je komt in een leuke wekelijkse vaste groep te zitten met mensen van 21jaar tot ergens in de 40!
De mensen die het niet gehaald hebben daar heb ik geen contact meer mee, maar die gaven dan ook aan al na de toets het erg slecht te hebben gemaakt. Ik had zelf een wat minder gevoel bij geschiedenis, maar 't is een compleet havo boek die je moet doorwerken en je krijgt 8 (a t/m f)vragen, waarvan je er 6 naar keuze mag maken. Zorg gewoon dat je overal een antwoord op hebt.

Tijdens de cursus krijg je een boekwerk van maatschappijleer en geschiedenis met allemaal vragen die je in die cursus gaat doorwerken. Als je iedere week alles gewoon maakt en aanwezig bent, kom je er wel een eind mee. Je krijgt ook nog een gids als bijlage (ook als je NIET de cursus doet) met daarin voorbeelden van examens van alle 4 de vakken. Het helpt om vertrouwen met de toetsen te krijgen. Engels stelt helemaal niets voor omdat het een engelse tekst is met vragen en antwoorden in het nederlands. Kan wel zijn dat je een pittige tekst krijgt, maar lang leve het woordenboek

Sorry voor de wat lang geworden reactie

Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!
Gr Bianca
pi_52725745
oh nog ff wat anders, als je bijv bij de HU de toets heb gehaald voor HBO rechten en je wilt daarna toch naar de fontys, dan zeggen ze bij de fontys weer dat je daar een eigen toets hanteren.. Zo landelijk is het trouwens niet als dat het lijkt.... informeer daar wel goed naar!
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:03:12 #26
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52725772
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:51 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Sowieso heb je vrijstelling voor de vakken die je wel hebt gehaald!
Ja, dat ook (andere account )
Eco hoefde ik neit meer over te doen gelukkig.
Niet dat ik verwacht dat ik het niet zou halen, die test, maar goed, het scheelt weer wat zorgen
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:59 schreef Lomywen het volgende:

[..]
-knip-
Mooi is dat
Gefeliciteerd ermee
Nog iemand dus, die na fulltime werken toch maar weer naar school gaat
Signature.
pi_52725862
Ja kwam vorig jaar er achter dat ik niet tot zeker mijn 50e als helpdesk-trut wilde doorbrengen Je mot wat dan hè? Het begon als een smoes om ontslag te nemen .. hahahaha

Nah toch geen spijt van
pi_52726074
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:46 schreef Bigs het volgende:

[..]

Een taalstudie aan de universiteit als je op een HBO toelatingstoets al van die marginale cijfers haalt? Ik wil niet lullig doen, maar het lijkt mij niet echt verstandig eigenlijk
Ja dacht dacht ik namelijk ook.
Maar inpricipe krijgt ze nu wel een heel jaar les waardoor zij zich beter kan voorbereiden op het landelijke examen.
Ze wilt Japans aan de universiteit gaan studeren.Voor deze studie is het belangerijker als je een goeie beheersing van de Engelse taal hebt.
Dus wat dat betreft zou het niet zoveel uitmaken.
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:20:04 #29
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52726252
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:06 schreef Lomywen het volgende:
Ja kwam vorig jaar er achter dat ik niet tot zeker mijn 50e als helpdesk-trut wilde doorbrengen Je mot wat dan hè? Het begon als een smoes om ontslag te nemen .. hahahaha

Nah toch geen spijt van
Ik ook niet als pakkettenbezorger en receptionist idd
Signature.
pi_52726288
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:59 schreef Lomywen het volgende:

[..]

Ik ben 24 jaar, ff samenvatting van mijn "school verleden" 2 jaar mavo, blijven zitten daarna vbo-admin gedaan en geslaagd, daarna MBO banken en verzekeringen gedaan voor 1 jaar en daarna 3 jr MBO ICT (geslaagd). Inmiddels na 5 jaar eindelijk mijn vaste baan opgezegd voor een studie. Morgen introductiedag.

Die voorbereidingscursus is IDEAAL voor als je net als ik lang niet meer in de schoolbanken hebt gezeten, je komt in een leuke wekelijkse vaste groep te zitten met mensen van 21jaar tot ergens in de 40!
De mensen die het niet gehaald hebben daar heb ik geen contact meer mee, maar die gaven dan ook aan al na de toets het erg slecht te hebben gemaakt. Ik had zelf een wat minder gevoel bij geschiedenis, maar 't is een compleet havo boek die je moet doorwerken en je krijgt 8 (a t/m f)vragen, waarvan je er 6 naar keuze mag maken. Zorg gewoon dat je overal een antwoord op hebt.

Tijdens de cursus krijg je een boekwerk van maatschappijleer en geschiedenis met allemaal vragen die je in die cursus gaat doorwerken. Als je iedere week alles gewoon maakt en aanwezig bent, kom je er wel een eind mee. Je krijgt ook nog een gids als bijlage (ook als je NIET de cursus doet) met daarin voorbeelden van examens van alle 4 de vakken. Het helpt om vertrouwen met de toetsen te krijgen. Engels stelt helemaal niets voor omdat het een engelse tekst is met vragen en antwoorden in het nederlands. Kan wel zijn dat je een pittige tekst krijgt, maar lang leve het woordenboek

Sorry voor de wat lang geworden reactie

Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!
Gr Bianca
Hey bedankt voor je uitleg!
Klink erg goed!
Ik kan jouw verhaal bijna vergelijken met die van haar.
Zal haar adviseren eens rond te gaan kijken aan de HU.
24 jaar is wat dat betreft een mooie leeftijd om weer te beginnen!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52726364
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:03 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ja, dat ook (andere account )
Eco hoefde ik neit meer over te doen gelukkig.
Niet dat ik verwacht dat ik het niet zou halen, die test, maar goed, het scheelt weer wat zorgen
[..]

Mooi is dat
Gefeliciteerd ermee
Nog iemand dus, die na fulltime werken toch maar weer naar school gaat
Zij heeft precies het zelfde!
Ze heeft alles behaald behalve haar Nederlands.
Vandaar dat ik denk dat het behalven van haar havo certificaat mischien de beste optie is.
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52726425
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:06 schreef Lomywen het volgende:
Ja kwam vorig jaar er achter dat ik niet tot zeker mijn 50e als helpdesk-trut wilde doorbrengen Je mot wat dan hè? Het begon als een smoes om ontslag te nemen .. hahahaha

Nah toch geen spijt van
Fulltime werken is echt vreselijk tenzij je leuke collega's hebt.
maar op een gegeven moment wil je ook door met je leven en inderdaad niet tot op je 50e het zelfde doen!
Wat dat betreft hebben jullie de goeie keuzes gemaakt
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52726475
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:03 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ja, dat ook (andere account )
Eco hoefde ik neit meer over te doen gelukkig.
Niet dat ik verwacht dat ik het niet zou halen, die test, maar goed, het scheelt weer wat zorgen
[..]

Mooi is dat
Gefeliciteerd ermee
Nog iemand dus, die na fulltime werken toch maar weer naar school gaat
Eer-ik hoe oud ben jij eigenlijk?
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:45:34 #34
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52726932
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:28 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Eer-ik hoe oud ben jij eigenlijk?
22.
bijna 23.
2 weken nog.
Signature.
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:46:44 #35
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52726962
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:26 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Fulltime werken is echt vreselijk tenzij je leuke collega's hebt.
maar op een gegeven moment wil je ook door met je leven en inderdaad niet tot op je 50e het zelfde doen!
Wat dat betreft hebben jullie de goeie keuzes gemaakt
ik denk het niet, ik denk dat fulltime werken best leuk kan zijn, idd mits leuke collega's, en als je maar wat doet wat je leuk vindt.
Pakketten bezorgen vind ik nou niet echt een chill beroep, vond het ook verschrikkelijk om fulltime te doen :R
Signature.
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:55:27 #36
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_52727198
Vanmorgen telefonisch contact opgenomen met Fontys Eindhoven voor meer info over de 21+ toets, maar nieuwe 21+ toets-data zal waarschijnlijk pas halverwege oktober bekend zijn. De eerstvolgende toetsen zullen waarschijnlijk pas primo november/december plaatsvinden - indien de test succesvol is, kan in februari 2008 wellicht een HBO-opleiding Accountancy aanvangen. Deeltijd of voltijd, da's nog de vraag.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_52727327
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:45 schreef eer-ik het volgende:

[..]

22.
bijna 23.
2 weken nog.
Dat is inderdaad een goeie leeftijd om te beginnen!
Sinds hoelang werk je al fulltime?
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52727382
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:46 schreef eer-ik het volgende:

[..]

ik denk het niet, ik denk dat fulltime werken best leuk kan zijn, idd mits leuke collega's, en als je maar wat doet wat je leuk vindt.
Pakketten bezorgen vind ik nou niet echt een chill beroep, vond het ook verschrikkelijk om fulltime te doen :R
Zonder behoorlijke educatie is het moeilijk om iets te doen waar je passie in ligt.
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
  maandag 27 augustus 2007 @ 15:01:56 #39
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52727401
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:59 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goeie leeftijd om te beginnen!
Sinds hoelang werk je al fulltime?
ik heb het vorige jaar fulltime gewerkt, met bijscholing erbij dus (havo economie) en het jaar ervoor ook grotendeels fulltime.
daarvoor 1 vol lesjaar gevolgd (havo profiel N&G) en daarvoor een jaar fulltime in de digros (supermarkt) gewerkt
Signature.
  maandag 27 augustus 2007 @ 15:03:00 #40
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52727427
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:00 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Zonder behoorlijke educatie is het moeilijk om iets te doen waar je passie in ligt.
hangt er maar net vanaf wat je wilt.
Bedrijfstechnisch gezien, hoef je echt geen -langdurige- opleiding gevolgd te hebben.
tuurlijk is het handig om boekhouding etc geleerd te hebben, maar daarvoor hoef je ook geen 4 jaar naar school.
Signature.
pi_52727660
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:01 schreef eer-ik het volgende:

[..]

ik heb het vorige jaar fulltime gewerkt, met bijscholing erbij dus (havo economie) en het jaar ervoor ook grotendeels fulltime.
daarvoor 1 vol lesjaar gevolgd (havo profiel N&G) en daarvoor een jaar fulltime in de digros (supermarkt) gewerkt
Wauw........
Een echte workaholic!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52727732
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:03 schreef eer-ik het volgende:

[..]

hangt er maar net vanaf wat je wilt.
Bedrijfstechnisch gezien, hoef je echt geen -langdurige- opleiding gevolgd te hebben.
tuurlijk is het handig om boekhouding etc geleerd te hebben, maar daarvoor hoef je ook geen 4 jaar naar school.
Ja dat is zeker zo!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52727788
Mijn boyfriend heeft vier jaar in een pretpark gewerkt, en besloot vorig jaar HBO Communicatie en Multimedia Design te gaan doen op de HRO. Voor de toelatingstest had hij niet geleerd, het enige was een boekje voor "Creatief Denken" wat hij had doorgelezen. Naast "Creatief Denken " moest hij ook Engels en Nederlands doen. Mijn vriend is een ramp met Engels, maar voor zowel Nederlands als Engels had hij een zes, het examen bestond uit een simpele tekst met vragen. Voor creatief denken had hij een vier, maar dat was dan ook een vak waarbij je een creatief antwoord moest geven op de vraag "hoeveel poten heeft een tafel". FO REAL.

Nu heeft hij, na een jaar, bijna zijn P (op één vak na, dankzij een groepsopdracht waar groepsgenoot X drie dagen voor de deadline mee stopte, en dankzij een mierrenneukende hond van een docent, die daar geen sympathie voor heeft).

Die testen zijn nogal belachelijk.
  maandag 27 augustus 2007 @ 15:17:53 #44
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52727871
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:11 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Wauw........
Een echte workaholic!
valt wel mee hoor
Ben nu gewoon bereid om te gaan halen wat ik wil doen
Signature.
pi_52728058
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:15 schreef Toeps het volgende:
Mijn boyfriend heeft vier jaar in een pretpark gewerkt, en besloot vorig jaar HBO Communicatie en Multimedia Design te gaan doen op de HRO. Voor de toelatingstest had hij niet geleerd, het enige was een boekje voor "Creatief Denken" wat hij had doorgelezen. Naast "Creatief Denken " moest hij ook Engels en Nederlands doen. Mijn vriend is een ramp met Engels, maar voor zowel Nederlands als Engels had hij een zes, het examen bestond uit een simpele tekst met vragen. Voor creatief denken had hij een vier, maar dat was dan ook een vak waarbij je een creatief antwoord moest geven op de vraag "hoeveel poten heeft een tafel". FO REAL.

Nu heeft hij, na een jaar, bijna zijn P (op één vak na, dankzij een groepsopdracht waar groepsgenoot X drie dagen voor de deadline mee stopte, en dankzij een mierrenneukende hond van een docent, die daar geen sympathie voor heeft).

Die testen zijn nogal belachelijk.
Waar zit de HRO?
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52728117
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:17 schreef eer-ik het volgende:

[..]

valt wel mee hoor
Ben nu gewoon bereid om te gaan halen wat ik wil doen
Dat is een goed streven!

Wat dat betreft begrijp ik de frustratie van mijn beste vriendin wel want ze wilt ook door.
Ze werkt nu al enige tijd fulltime en is het zat!
vandaar dat ze zoveel moeite doet!
Ze heeft het nu al drie keer gedaan.
Ik had namelijk na de 2e keer opgegeven.
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52728414
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:23 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Waar zit de HRO?
Rotterdam.
pi_52728831
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:34 schreef Toeps het volgende:

[..]

Rotterdam.
OK!
Ik had er namelijk nog nooit van gehoord.
Maar wel chill dat je vriend er zo makkelijk door heen is gekomen.
Tevens heb ik begrepen dat ze bij kunstopleidingen niet moeilijk doen.
vaak krijgen de deelnemers een psychologische test and that's it.
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52728867
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:48 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

OK!
Ik had er namelijk nog nooit van gehoord.
Maar wel chill dat je vriend er zo makkelijk door heen is gekomen.
Tevens heb ik begrepen dat ze bij kunstopleidingen niet moeilijk doen.
vaak krijgen de deelnemers een psychologische test and that's it.
Voor kunstopleidingen heb je dan weer een aparte toelating, die wél erg streng is. Namelijk een werkstuk, en je portfolio van de afgelopen jaren laten zien.
pi_52729044
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:49 schreef Toeps het volgende:

[..]

Voor kunstopleidingen heb je dan weer een aparte toelating, die wél erg streng is. Namelijk een werkstuk, en je portfolio van de afgelopen jaren laten zien.
Ja dat klopt!
Maar als je talent hebt word je als nog zonder moeite aangenomen!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52754141
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:49 schreef Toeps het volgende:

[..]

Voor kunstopleidingen heb je dan weer een aparte toelating, die wél erg streng is. Namelijk een werkstuk, en je portfolio van de afgelopen jaren laten zien.
Ik heb een tijdje op het GLR gezeten, ten eerste kwam ik er makkelijk op en ten tweede heb ik er niks geleerd.
Snel opgerot daar na het 2e jaar.
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
pi_52754394
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:32 schreef Bierik het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje op het GLR gezeten, ten eerste kwam ik er makkelijk op en ten tweede heb ik er niks geleerd.
Snel opgerot daar na het 2e jaar.
Wat is het GLR?
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:41:46 #53
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52754464
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:39 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Wat is het GLR?
Grafisch Lyceum Rotterdam
GLR
Signature.
pi_52754505
Als je voor Nederlands geen 6 kunt halen en het na 3 jaar proberen nog niet in je hoofd hebt gehaald om een bijspijkercursus te volgen hoor je niet op het HBO thuis!
pi_52754959
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:41 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Grafisch Lyceum Rotterdam
GLR
OK tuurlijk!
Dat lijkt me nou helemaal geen leuke opleiding!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:01:43 #56
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52755006
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:59 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

OK tuurlijk!
Dat lijkt me nou helemaal geen leuke opleiding!
ja, dan moet je 'm niet gaan doen
Signature.
pi_52756000
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:42 schreef Roellio het volgende:
Als je voor Nederlands geen 6 kunt halen en het na 3 jaar proberen nog niet in je hoofd hebt gehaald om een bijspijkercursus te volgen hoor je niet op het HBO thuis!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52756171
Creatief denken is nog moeilijker dan het klinkt, Toeps. Je moet echt volgens bepaalde methodieken en schema's dingen construeren.

[ Bericht 40% gewijzigd door NiteSpeed op 28-08-2007 16:48:02 ]
We'll keep on whispering our mantras.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:09:05 #59
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_52757021
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:42 schreef Roellio het volgende:
Als je voor Nederlands geen 6 kunt halen en het na 3 jaar proberen nog niet in je hoofd hebt gehaald om een bijspijkercursus te volgen hoor je niet op het HBO thuis!
d/dt is verraderlijk hoor. Vindt ik dan.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_52757801
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:09 schreef Demarest het volgende:

[..]

d/dt is verraderlijk hoor. Vindt ik dan.
ik -
hij -t

MOEILIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJK
We'll keep on whispering our mantras.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:09:07 #61
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_52760088
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:35 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

ik -
hij -t

MOEILIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJK
Die dt-fout maakte ik opzettelijk. Kijk maar; de t nog speciaal vetgedrukt.

Lezen? MOEILIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJK
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_52772922
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:42 schreef Roellio het volgende:
Als je voor Nederlands geen 6 kunt halen en het na 3 jaar proberen nog niet in je hoofd hebt gehaald om een bijspijkercursus te volgen hoor je niet op het HBO thuis!
Ze heeft al vaker gebrobeerd een bijspijkercursus te volgen maar vanwege bepaalde omstandigheden had zij daar geen tijd voor.
Ik ben juist heel trots op haar want ze geeft niet op.Dat is het belangrijkste op HBO doorzettingsvermogen!!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52855737
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:59 schreef Lomywen het volgende:

[..]
Bedankt voor de informatie, Bianca!

Ik ben nu 23 jaar. Op mijn 16e heb ik mijn mavodiploma behaald. De (levens)instelling die ik nu (denk te) heb(ben) had ik toentertijd totaal niet en ik heb op de mavo het minimale gedaan. De oorzaak van het gebrek aan motivatie is te wijten aan de concentratiestoornis ADD. De structuur en discipline die je op de mavo opgelegd werden vielen in de twee daaropvolgende afgebroken mbo-opleidingen totaal weg. Met veel pijn en moeite heb ik een mbo-diploma richting Recreatie behaald.

Je bent jong en je maakt onoverwogen keuzes met als reden dat die studie je 'wel leuk lijkt'. Nu pas, op mijn 23e, besef ik hoe gigantisch belangrijk een goede opleiding is. Met mijn Recreatie-diploma kan ik geen kant op. Ik werk nu tijdelijk bij de Mediamarkt en een dergelijke werksfeer voor de rest van mijn leven in het vooruitzicht stemt mij zwaarmoedig. Vandaar dat het voor mij het overwegen waard is een hbo-opleiding te beginnen. Ik heb een jaar de tijd om een keuze te maken. In de tussentijd ben ik van plan om avondschool of andere cursussen te gaan volgen om alvast een soort van voorsprong te hebben.

1. Kan je voor iedere willekeurige voltijd hbo-opleiding een voorbereidingscursus volgen? Als dit niet het geval is, kan ik mij dan onafhankelijk opgeven voor deze cursus aan de HU?
Gezien mijn studieverleden lijkt het mij noodzakelijk om dit te doen omdat ik denk dat ik het studieproces vrijwel volledig ontgroeid ben.

2. Kunnen jullie wat meer vertellen over hoe zo'n toelatingstest er aan toegaat? Graag hoor ik wat over de inhoud.
pi_52856255
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:49 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie, Bianca!

Ik ben nu 23 jaar. Op mijn 16e heb ik mijn mavodiploma behaald. De (levens)instelling die ik nu (denk te) heb(ben) had ik toentertijd totaal niet en ik heb op de mavo het minimale gedaan. De oorzaak van het gebrek aan motivatie is te wijten aan de concentratiestoornis ADD. De structuur en discipline die je op de mavo opgelegd werden vielen in de twee daaropvolgende afgebroken mbo-opleidingen totaal weg. Met veel pijn en moeite heb ik een mbo-diploma richting Recreatie behaald.

Je bent jong en je maakt onoverwogen keuzes met als reden dat die studie je 'wel leuk lijkt'. Nu pas, op mijn 23e, besef ik hoe gigantisch belangrijk een goede opleiding is. Met mijn Recreatie-diploma kan ik geen kant op. Ik werk nu tijdelijk bij de Mediamarkt en een dergelijke werksfeer voor de rest van mijn leven in het vooruitzicht stemt mij zwaarmoedig. Vandaar dat het voor mij het overwegen waard is een hbo-opleiding te beginnen. Ik heb een jaar de tijd om een keuze te maken. In de tussentijd ben ik van plan om avondschool of andere cursussen te gaan volgen om alvast een soort van voorsprong te hebben.

1. Kan je voor iedere willekeurige voltijd hbo-opleiding een voorbereidingscursus volgen? Als dit niet het geval is, kan ik mij dan onafhankelijk opgeven voor deze cursus aan de HU?
Gezien mijn studieverleden lijkt het mij noodzakelijk om dit te doen omdat ik denk dat ik het studieproces vrijwel volledig ontgroeid ben.

2. Kunnen jullie wat meer vertellen over hoe zo'n toelatingstest er aan toegaat? Graag hoor ik wat over de inhoud.
welke studie zou je willen doen aan de HU?
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
  zaterdag 1 september 2007 @ 01:32:34 #65
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52859831
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:35 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

ik -
hij -t

MOEILIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJK
idd, totaal niet moeilijk.
Kwestie van logisch nadenken.
ikvorm: STAM
jij/hij/zijvorm: STAM + t

mocht de ikvorm mij een d zijn, wordt het dt.
It'a that simple.
vergeef me als ik een fout maak, ben nu lam
Signature.
pi_52862603
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:06 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

welke studie zou je willen doen aan de HU?
Ik weet nog niet of ik iets aan de HU ga doen. Ik ben nu alleen bezig met kijken naar welke opleiding het beste bij me past.
Ik zie bij de voorwaarden voor die voorbereidingscursus dat je je direct verbind aan een studie op de HU als je je er voor inschrijft. Ik kan dus niet onafhankelijk zo'n cursus volgen en daarna op iedere hbo-opleiding toegelaten worden? Is de HU de enige hogeschool die zo'n cursus aanbiedt?
pi_52862797
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:11 schreef Nohochacyum het volgende:

[..]

Ze heeft al vaker gebrobeerd een bijspijkercursus te volgen maar vanwege bepaalde omstandigheden had zij daar geen tijd voor.
Ik ben juist heel trots op haar want ze geeft niet op.Dat is het belangrijkste op HBO doorzettingsvermogen!!
Inderdaad! Als je na 3 jaar nog steeds geen 6 kunt halen voor een simpele toets Nederlandse taal ga je het redden op doorzettingsvermogen...

ZE IS GEWOON NIET INTELLIGENT GENOEG!

Dat is niet erg, maar stop met proberen en ga lekker een vak leren op het MBO.
pi_52864597
@ w8jij17:

Je hebt per soort opleiding een eigen toelating. bij de HU is het zo dat bijv. voor alles onder maatschappij en recht de toelatingstoets is zoals ik hem heb gedaan: Engels, NL, mijleer en geschiedenis.. Bij de andere opleidingen kan het verschillen, je wordt anders getoetst of er wordt gekeken naar je vooropleiding (geen ervaring mee). Als je het wil weten kijk daar op de site of informeer bij een van de mensen van de HU. Bijv bij IVK kreeg je ipv geschiedenis economie, en dat moest jezelf leren. Maar voor aantal andere vakken zaten ze wel bij ons in de cursus voor de voorbereiding.

Mijn ervaring is dat bij de Inholland/Fontys GEEN cursus is verbonden en zoals ik al eerder zij: het is een "landelijke toets" maar geldt niet voor alle hogescholen en/of dezelfde opleidingen.

Ik doe nu HBO rechten, eerste keus was ooit SJD.

@ roellio: Nederlands examen hangt er totaal vanaf HOE dat er wordt getoetst. Bij de de HU is het zo dat je altijd een tekst krijgt om te verklaren EN moet kiezen tussen opstel/betoog/brief en die telt voor de helft mee. Dus ligt dat je niet, of vind je dat moeilijk (had er zelf moeite mee!!) dan kan het zijn dat je het niet haalt. Ik kreeg een tekst voor me met allemaal moeilijke woorden en ik las het maar drong niet tot me door wat er werkelijk stond, tja probeer dan maar die vragen te beantwoorden.
oefenen is het enige dat daarbij helpt. De ene keer is ook de tekst moeilijker dan de andere keer. Is toch geen schande als je dat niet lukt?!?!? Ik vind het KNAP dat als je zo vaak zakt, dat dan niet de moed in je schoenen zakt!

Ik ben ook niet altijd een van de slimste geweest omdat ik mavo en daarna naar vbo ging.. maar ga nu toch hbo-rechten doen...... ben ik dan ook niet intelligent genoeg? En JA ik heb ook moeite met spelling, hoe vaak mensen het makkelijk kunnen uitleggen. Het is altijd makkelijker gezegt dan gedaan.

Je kunt inderdaad naar het MBO gaan, dan doe je een opleiding waar je nog niet veel aan hebt (mijn idee en ervaring geweest).. en als je 21+ bent is dat echt helemaal niets meer.
pi_52867412
Bij de HRO worden er trouwens voorbereidingscursussen gegeven voor de vakken waar je een toelatingstoets voor moet maken. Dan kan je je goed voorbereiden op wat er komt tijdens de echte toets.
Zo moeilijk is Nederlands dan ook weer niet hoor. In ieder geval niet op de HRO. Totaal geen grammatica en spelling, het is bijna alleen maar zinsopbouw in een brief/betoog beheersen en begrijpend kunnen lezen en samenvattingen kunnen maken.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_52875787
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:22 schreef Roellio het volgende:

[..]

Inderdaad! Als je na 3 jaar nog steeds geen 6 kunt halen voor een simpele toets Nederlandse taal ga je het redden op doorzettingsvermogen...

ZE IS GEWOON NIET INTELLIGENT GENOEG!

Dat is niet erg, maar stop met proberen en ga lekker een vak leren op het MBO.
Had je dat niet op een iets subtielere manier duidelijk kunnen maken? Ik vind het bewonderenswaardig als je het vaak overnieuw moet doen en toch doorgaat! Toch is het wel verstandig om je op een gegeven moment af te vragen of je niet beter af bent met een mbo-opleiding. Ik denk daar ook wel over na, maar ik ga eerst nog een gok wagen op het hbo. Ik wil later iets doen waarvoor ik met plezier naar mijn werk kan en mijzelf niet elke dag naar m'n werk moet slepen.
pi_52883361
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:17 schreef Lomywen het volgende:
@ w8jij17:

Je hebt per soort opleiding een eigen toelating. bij de HU is het zo dat bijv. voor alles onder maatschappij en recht de toelatingstoets is zoals ik hem heb gedaan: Engels, NL, mijleer en geschiedenis.. Bij de andere opleidingen kan het verschillen, je wordt anders getoetst of er wordt gekeken naar je vooropleiding (geen ervaring mee). Als je het wil weten kijk daar op de site of informeer bij een van de mensen van de HU. Bijv bij IVK kreeg je ipv geschiedenis economie, en dat moest jezelf leren. Maar voor aantal andere vakken zaten ze wel bij ons in de cursus voor de voorbereiding.

Mijn ervaring is dat bij de Inholland/Fontys GEEN cursus is verbonden en zoals ik al eerder zij: het is een "landelijke toets" maar geldt niet voor alle hogescholen en/of dezelfde opleidingen.

Ik doe nu HBO rechten, eerste keus was ooit SJD.

@ roellio: Nederlands examen hangt er totaal vanaf HOE dat er wordt getoetst. Bij de de HU is het zo dat je altijd een tekst krijgt om te verklaren EN moet kiezen tussen opstel/betoog/brief en die telt voor de helft mee. Dus ligt dat je niet, of vind je dat moeilijk (had er zelf moeite mee!!) dan kan het zijn dat je het niet haalt. Ik kreeg een tekst voor me met allemaal moeilijke woorden en ik las het maar drong niet tot me door wat er werkelijk stond, tja probeer dan maar die vragen te beantwoorden.
oefenen is het enige dat daarbij helpt. De ene keer is ook de tekst moeilijker dan de andere keer. Is toch geen schande als je dat niet lukt?!?!? Ik vind het KNAP dat als je zo vaak zakt, dat dan niet de moed in je schoenen zakt!

Ik ben ook niet altijd een van de slimste geweest omdat ik mavo en daarna naar vbo ging.. maar ga nu toch hbo-rechten doen...... ben ik dan ook niet intelligent genoeg? En JA ik heb ook moeite met spelling, hoe vaak mensen het makkelijk kunnen uitleggen. Het is altijd makkelijker gezegt dan gedaan.

Je kunt inderdaad naar het MBO gaan, dan doe je een opleiding waar je nog niet veel aan hebt (mijn idee en ervaring geweest).. en als je 21+ bent is dat echt helemaal niets meer.
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen!!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52883788
Destijds heeft ze zich op mijn advies in laten schrijven aan het ROC (mbo opleiding)
Uiteindelijk bleek dat ze voornamelijk met zestien jarige koters in de klas zou komen te zitten.
Dat lijkt me als 24 jarige niet echt fijn.
Ik ben er van overtuigd dat HBO beter bij haar past.
Bovendien scoorde ze voor de andere toetsen Eng en vaktoets boven het gemiddelde dus het niet behalen van haar Nederlands wilt helemaal niet zeggen dat ze achterlijk is.
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52888789
Je zal toch echt voldoende kennis van de Nederlandse taal moeten hebben wil je sowieso mogen beginnen aan een HBO opleiding. Later in het werkleven heeft niemand wat aan een afgestudeerde (alhoewel, dat betwijfel ik) die nog niet eens fatsoenlijk een brief kan schrijven, keer op keer op keer op keer.

En ja, MBO is lager dan HBO en je komt bij allerlei koters in de klas. Als ze echt naar HBO wilt, moet ze maar een jaartje naar de VAVO gaan o.i.d. Dan had ze er echt allang gezeten .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_52895776
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:33 schreef NiteSpeed het volgende:
Je zal toch echt voldoende kennis van de Nederlandse taal moeten hebben wil je sowieso mogen beginnen aan een HBO opleiding. Later in het werkleven heeft niemand wat aan een afgestudeerde (alhoewel, dat betwijfel ik) die nog niet eens fatsoenlijk een brief kan schrijven, keer op keer op keer op keer.

En ja, MBO is lager dan HBO en je komt bij allerlei koters in de klas. Als ze echt naar HBO wilt, moet ze maar een jaartje naar de VAVO gaan o.i.d. Dan had ze er echt allang gezeten .
Yep dat is zo!
Ze begint dit jaar met de vavo.
Ik geloof er wel heilig in dat het goed gaat komen met haar,zeker met zo een positieve instelling en doorzettings vermogen!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52904095
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:09 schreef Nohochacyum het volgende:

zeker met zo een positieve instelling en doorzettings vermogen!
Nu die d'tjes en t'tjes nog!
pi_83103801
Kick iemand nog ervaring met deze toelatings test?
pi_83178208
Iemand nog recente ervaring opgedaan van de 21+ toets?
pi_83189684
Ja ik heb er nu 1 gedaan, waarvoor ik een 8 heb gehaald. Ik heb de tweede door omstandigheden niet kunnen maken wat behoorlijk kut is. De eerste toets is wel het vak dat ik echt voor deze opleiding nodig heb dus ik hoop op de een of andere manier toch toegelaten te worden (op de UU). Geen idee of dat gaat lukken
pi_83268061
NL+ eng @ HHS gedaan afgelopen dinsdag.

Nederlands viel vies tegen, tekstverklaren ging nog wel (ondanks dat het een artikel van 3 a4'tjes was) maar daarna mocht je kiezen uit een brief/betoog e.d van min 500 woorden.
Nu is dat aanzich ook geen ramp maar ik heb een dermate beroerd handschrift (slechte fijne motoriek, wat inhoud dat b.v een handtekening al een ramp is voor mij) dat ik alles van klad> net moest overschrijven wat teveel tijd kost waardoor ik in tijdnood kwam.

Mits ik het achter een pc e.d had kunnen doen was ik binnen een uurtje of 1.5/2 klaar geweest, maar gezien het op de ouderwetse manier moest was ik meer dan 50% van de tijd kwijt puur met de wisseling van klad naar definitief.

Eng was goed te doen, puur teksverklaren en gezien ik bijna alleen maar in engels correspondeer was dat niet heel moeilijk.

Het valt mij wel op dat de 21+ toets sterk wisselt per hogeschool, als ik naar het Havo examen van vorig jaar kijk (wat tekstverklaren was in multiplegok en een samenvatting van 200 woorden) was dit eerder richting vwo. Bij sommige hogescholen bestaat het puur uit wat simpele vraagjes en tekstverklaren.
pi_83272023
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:17 schreef _Drake_ het volgende:
NL+ eng @ HHS gedaan afgelopen dinsdag.

Nederlands viel vies tegen, tekstverklaren ging nog wel (ondanks dat het een artikel van 3 a4'tjes was) maar daarna mocht je kiezen uit een brief/betoog e.d van min 500 woorden.
Nu is dat aanzich ook geen ramp maar ik heb een dermate beroerd handschrift (slechte fijne motoriek, wat inhoud dat b.v een handtekening al een ramp is voor mij) dat ik alles van klad> net moest overschrijven wat teveel tijd kost waardoor ik in tijdnood kwam.

Mits ik het achter een pc e.d had kunnen doen was ik binnen een uurtje of 1.5/2 klaar geweest, maar gezien het op de ouderwetse manier moest was ik meer dan 50% van de tijd kwijt puur met de wisseling van klad naar definitief.

Eng was goed te doen, puur teksverklaren en gezien ik bijna alleen maar in engels correspondeer was dat niet heel moeilijk.

Het valt mij wel op dat de 21+ toets sterk wisselt per hogeschool, als ik naar het Havo examen van vorig jaar kijk (wat tekstverklaren was in multiplegok en een samenvatting van 200 woorden) was dit eerder richting vwo. Bij sommige hogescholen bestaat het puur uit wat simpele vraagjes en tekstverklaren.
Goed om te horen dat jij bij de HHS, ik kon helaas niet baalde hier erg van. In Augustus ga ik er wel heen. Dan is er inprinciepe ook herkansing van de mensen die in Juni mochten.
Welke opleiding had jij in gedachten?
pi_83273526
Zelf ben ik van plan TN te gaan doen (delft), infeite hoef ik alleen maar voor NL te slagen om ervoor te zorgen dat ik definitief kan gaan beginnen (wis/nat zijn al binnen, eng zal ws ook voldoende zijn dus nl gaat het breekpunt worden, maargoed in het ergste geval zal ik dat in aug moeten herkansen).
pi_83274098
Ik heb in januari een toelatingsexamen gedaan. Het viel mij vooral op dat er veel herkansers zaten op economie. Deze was ook best pittig.

Bij Nederlands liepen een aantal mensen weg toen ze zagen dat je een brief moest schrijven
pi_83277041
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:51 schreef Elckiebone het volgende:
Ik heb in januari een toelatingsexamen gedaan. Het viel mij vooral op dat er veel herkansers zaten op economie. Deze was ook best pittig.

Bij Nederlands liepen een aantal mensen weg toen ze zagen dat je een brief moest schrijven
NL zit niemand op te wachten hoop werk altijd haha. Brief schrijven kan je daar wat meer over vertellen?
pi_83277615
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:06 schreef master_X het volgende:

[..]

NL zit niemand op te wachten hoop werk altijd haha. Brief schrijven kan je daar wat meer over vertellen?
Voor Nederlands krijg je 3 gedeeltes op de Hogeschool Arnhem/Nijmegen.

-Eerst een stukje tekstverklaren wat ONTZETTEND simpel is. (72 zinnetjes)

Een vraag was bijvoorbeeld, ruim 70% van de lezers is het met de stelling eens. Wat is het juist antwoord?
A: 70%
B: 71%
C: 80%

-spelling, d,t,dt en Noord-Holland of Noord Holland etc.

-een "nette" brief om een bedrijf uit te nodigen voor een beurs. Deze heb ik 3x moeten schrijven, niet goed de opdracht doorgelezen ze letten vooral op zinsopbouw, spelling en opmaak.
pi_83277678


[ Bericht 100% gewijzigd door Elckiebone op 25-06-2010 11:22:27 ]
pi_83284942
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:20 schreef Elckiebone het volgende:

[..]

Voor Nederlands krijg je 3 gedeeltes op de Hogeschool Arnhem/Nijmegen.

-Eerst een stukje tekstverklaren wat ONTZETTEND simpel is. (72 zinnetjes)

Een vraag was bijvoorbeeld, ruim 70% van de lezers is het met de stelling eens. Wat is het juist antwoord?
A: 70%
B: 71%
C: 80%

-spelling, d,t,dt en Noord-Holland of Noord Holland etc.

-een "nette" brief om een bedrijf uit te nodigen voor een beurs. Deze heb ik 3x moeten schrijven, niet goed de opdracht doorgelezen ze letten vooral op zinsopbouw, spelling en opmaak.
De tering ik kan mij beter daar aanmelden zie ik al jammer dat ik specifiek TN wil doen.
pi_83296993
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:20 schreef Elckiebone het volgende:

[..]

Voor Nederlands krijg je 3 gedeeltes op de Hogeschool Arnhem/Nijmegen.

-Eerst een stukje tekstverklaren wat ONTZETTEND simpel is. (72 zinnetjes)

Een vraag was bijvoorbeeld, ruim 70% van de lezers is het met de stelling eens. Wat is het juist antwoord?
A: 70%
B: 71%
C: 80%

-spelling, d,t,dt en Noord-Holland of Noord Holland etc.

-een "nette" brief om een bedrijf uit te nodigen voor een beurs. Deze heb ik 3x moeten schrijven, niet goed de opdracht doorgelezen ze letten vooral op zinsopbouw, spelling en opmaak.
Lijkt net alsof het heel makkelijk is... haha. Hopen dat de HHS ook zulke vragen er tussen heeft.
pi_83349206
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:49 schreef master_X het volgende:

[..]

Lijkt net alsof het heel makkelijk is... haha. Hopen dat de HHS ook zulke vragen er tussen heeft.

Als je spelling en zinsopbouw in orde hebt, is het ontzettend makkelijk.

De toets voor economie was vrij pittig! Met Nederlands zaten we met 10 man, economie kwamen er 30 herkansers bij.
pi_83418681
quote:
Op zondag 27 juni 2010 09:18 schreef Elckiebone het volgende:

[..]

Als je spelling en zinsopbouw in orde hebt, is het ontzettend makkelijk.

De toets voor economie was vrij pittig! Met Nederlands zaten we met 10 man, economie kwamen er 30 herkansers bij.
Hmm, ja ben benieuwd als goed is ga ik 18-19 augustus.
pi_85105553
Succes Master_X.

Ik heb 20 Augustus de test. De Stenden Hogeschool geeft nu niet bijzonder veel informatie over wat je kan verwachten. Ik moest maar wat leren van Wiskunde A, en verder... tsja. Maar ik weet wel wat voor soort vragen ik ga krijgen gelukkig. Wiskunde is gewoon niet te doen voor me, dus ik hoop dat het allemaal wat te compenseren valt met elkaar.

Er bestaat een bepaalde relatie of verband tussen het eerste woordenpaar. Tracht eenzelfde soort verband te vinden in één van de 4 woordparen die eronder staan.

A. mens : schoen

a. olifant : slurf b. kat : klauw c. vis : vin d. paard : hoef

Welk cijfer komt op de plaats van het vraagteken?

8 10 9 ¾ 8 ¼ 11 ½ 6 ½ ?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')