abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_19190883
Wij gaan dus met een paar man fietsen door de ardennen en omdat we er voor het eerst heengaan weten we weinig van de omgeving. Maar we willen natuurlijk wel elke dag iets beleven of bezichtigen.

Ik zit al beetje te zoeken naar leuke dingen, maar alle tips zijn welkom.

Wat ik nu heb is: grottes de hotton. en het doprje diant schijnt wel mooi te zijn. Ik zoek verder nog dingen als kayakken, berg klimmen enz.
  maandag 17 mei 2004 @ 12:45:01 #2
23549 ClubRubie
NOS Teletekst op MSN
pi_19191559
Ik ben enkele jaren geleden met wat vrienden 7 dagen wezen fietsen in de omgeving van Robertville (iets ten oosten van Malmedy). We kwamen daar verzeild omdat we daar ook een kamp van school hadden gehad destijds. In de omgeving zijn wat stuwmeren waar je wat kunt kayakken enzo en de omgeving is dus ook perfect voor het fietsen, in de omgeving is ook het hoogste punt van de Ardennen.

Toevallig was d'r een 24 uurs race op Spa en daar zijn we ook nog ff naar toe gefietst
NOS Teletekst op MSN => bot9@clubr.nl
  maandag 17 mei 2004 @ 12:49:23 #3
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_19191650
Hare Krisna tempel in de ardennen schijnt ook erg mooi te zijn. (dat is als je een beetje geinteresseerd bent)
  maandag 17 mei 2004 @ 12:51:51 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_19191706
Er zitten een paar oorlogmusea... erg interessant !
Misschien iets voor een minder mooie dag wat het weer betrefft ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_19191714
De watervallen van Co zijn wel aardig, wel toeristisch
en natuurlijk de grotten van Han
(wie verzindt die namen)
-
pi_19191737
Ik kom net terug van een weekendje ardennen met het voetballen

Wij zijn in Robertville geweest... kun je heel erg goed fietsen. Een paar kilometer verderop bij Le dac de Robertville kun je kayakken.


En op een uurtje van Robertville af ligt een stadje waar je echt van alles kunt don..., paintballen, mountainbiken, kayakken, rafting noem maar op. Ben alleen de plaatsnaam vergeten
  maandag 17 mei 2004 @ 12:59:20 #7
39906 coronaextra
héé ZUNNE !!
pi_19191869
Ik ben er ook een aantal x geweest en die omgeving alleen is al leuk !
Schitterende touristische dorpjes (Durbuy ofzoiets) Stuwmeren (La Rochelle, met 2 hele grote leeuwenbeelden)
kanovaren over de lesse (ik weet niet of dat nog is toegestaan ivm elk jaar minder water ......) Die rivier loopt langs de watervallen van Coo, en vanuit daar kun je gaan survivelen, karten, kanovaren, etc.etc. Er liggen veel en hele leuke campings langs dat kronkelige riviertje waar je dus perfect je tent op kan zetten langs het water,BBQ erbij, vuurtje,muziekie biertjuhs, en sterren tellen maar en dan smorgens wakker worden van het geluid van de rivier en dan erachter komen dat je je tent voor niks hebt opgezet haha
Die watervallen van Coo liggen ook vlak bij de grotten van Remouchamps,leuke wandeling en terug met bootje in de grotten ! Hier is ook een megagrote Delhaize supermarkt te vinden waar ze rijen lang BBQvlees hebben !! (en vlak bij het voormalig formule1 circuit van Francorchamps (ik spreek en versta geen fuck frans dus ik zal alles wel verkeerd hebben geschreven, maargoed)

Succes verzekerd denk ik !

mzzl
---------> WWW.ZUNNEBEL.NL <--------
pi_19192776
quote:
Prachtige kastelen als Chateau de Jehay (franstalig) (Amay) en Chateau de Modave of kasteel Reinhardstein.

De watervallen van Coo.

Een bezoekje aan het gezellige toeristische stadje Malmédy

De kuuroorden Spa of Chaudfontaine.

Natuurreservaat de Hoge Venen (Botrange).

Plaatsen als Malmedy, Stavelot, Luik.

Grotten van Remouchamps en Safaripark Monde Sauvage (Aywaille)

Stuwmeer van Robertville

En natuurlijk talloze activiteiten in de natuur: mountainbiken, wandelen, vissen, deltavliegen, speleologie, rotsklimmen en, bij voldoende sneeuw, langlauf of alpine ski (zoals in Baraque-de-Fraiture).
Dit is dus allemaal in de omgeving van luik volgens deze site: http://www.eurorelais.com/nl/regio/b/luik.htm


Ik denk dat we hier wel 2 dagen zoet kunnen zijn

we gaan 3 weken dus alle tijd
pi_19208932
Je kunt er ook klimmen !
pi_19208969
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 02:01 schreef Sport_Life het volgende:
Je kunt er ook klimmen !
En abseilen én tokkelen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_19209051
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 02:06 schreef Stuart het volgende:

[..]

En abseilen én tokkelen
Maar klimmen is leuker .

* Sport_Life over iets minder dan 2 maanden in de franse alpen aan het rotsklimmen is .
pi_19209196
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 02:14 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Maar klimmen is leuker .

* Stuart over iets minder dan 2 maanden in de franse alpen aan het rotsklimmen is .
Doe ik hier in Engeland (Malvern Hills) (klimmen én abseilen én tokkelen )
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_19269603
quote:
Op maandag 17 mei 2004 12:07 schreef Zondernaam het volgende:
Wij gaan dus met een paar man fietsen door de ardennen
Haha! Fietsen in de Ardennen? Ik hoop dat je een goeie conditie hebt!
quote:
Op maandag 17 mei 2004 12:59 schreef coronaextra het volgende:
(en vlak bij het voormalig formule1 circuit van Francorchamps (ik spreek en versta geen fuck frans dus ik zal alles wel verkeerd hebben geschreven, maargoed)
Voormalig? In augustus is er weer een GP Formule 1 hoor! (ok, 1 jaartje weggeweest door problemen ivm tabaksreclame, maar nu weer helemaal terug) www.spafrancorchamps.be

ps: Francorchamps is helemaal juist geschreven!


Verder heb je misschien hier iets aan: www.ardennen.org
  donderdag 20 mei 2004 @ 19:41:03 #14
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_19275662
Bij Coo kun je heel goed mountainbiken maar ook leuk raften, kanoen, carten etc etc

leuke en mooie omgeving
OJAAJOH?
  donderdag 20 mei 2004 @ 19:42:35 #15
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19275694
Hard knallen
pi_19280451
Je biertjes wel niet in de riviet zetten om af te koelen, deden wij vorig jaar ook eens, 4 vd 6 zijn ziek teruggekomen :-)
Pain is weakness leaving the brain !
pi_19326247
Als je wilt kanoen kan het beste zo vroeg mogelijk in het seizoen gaan omdat de waterstand dan nog wel redelijk is. Ik was vorig jaar half juli in de buurt van Dinant (Houyet) en toen was het al niet meer mogelijk om te kanoen omdat het water te laag was.
Verder is Dinant een leuke plaats, de Citadel is leuk! Durbuy is een gezellig plaatsje om wat rond te lopen, te eten enz...
Grotten van Han, Bouillon, watervallen van Coo.
Ik ben idd ook wel eens in een oorlogsmuseum geweest, volgens mij in Bastogne. Is lang geleden dus ik kan het mis hebben maar volgens mij was het daar.

Je hoeft je iig niet te vervelen in de Ardennen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 22 mei 2004 @ 23:53:21 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19326832
ik ga er wonen (in de buurt dan)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_19533210
quote:
Op maandag 17 mei 2004 12:49 schreef Coolgoza het volgende:
Hare Krisna tempel in de ardennen schijnt ook erg mooi te zijn. (dat is als je een beetje geinteresseerd bent)
Inderdaad best leuk om eens te bezoeken, interessant en een mooie omgeving.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19571693
Durbuy is een aanrader! Wel erg toeristisch maar zo leuk en gezellig stadje (schijnt het kleinste stadje van de wereld te zijn). En de grotten van Han waren prachtig! Ga je naar boven met een treintje en dan loop je door de grot. Krijg je een lichtshow (waar ik dan stiekem weer wel meer van had verwacht) en daarna ga je met een bootje de grot weer uit!

[ Bericht 35% gewijzigd door Sonja27 op 01-06-2004 20:51:47 (Aanvulling) ]
pi_22280025
Ik wil volgende maand ook een weekendje naar de Ardennen gaan.
Lekker een actief weekendje, fietsen, kanoen, klimmen, abseilen en misschien zelfs nog wat cultureels doen...

Ik wil alleen niet zo'n georganiseerde reis of evenementendag. Ik wil zelf kunnen bepalen wat ik ga doen en ook niet zo'n kanotocht dat ik me door alle andere kano's moet heenwurmen of dat ik te voet nog sneller ga. Ik houd van een beetje meer actie en spanning.

Heeft er iemand tips of ideeen om iets te doen of in welke omgeving ik dan moet zitten?
pi_22281254
Coo zou ik echt niet aanraden, evengrote waterval als een dakgoot die lekt.

La Roche mja veel activiteiten errond, stadje zelf is dood na 1h, wel is er een nachtwinkel wat uitzonderlijk is voor in de Ardennen.

Durbuy mja zal beetje zelfde zijn al la roch denk ik,maar het kleinste stadje ter wereld ? nahhh toch niet
Pain is weakness leaving the brain !
pi_22282684
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:43 schreef P4nic het volgende:
Coo zou ik echt niet aanraden, evengrote waterval als een dakgoot die lekt.
Dat bedoel ik, dat wil ik dus niet. Misschien leuk voor opa en oma of voor een gezin met kleine kinderen, maar niet voor mij!

Ik zoek dus tips over plaatsen waar je wel 'echte' kanotochten kunt doen of kunt abseilen en/of 'bergklimmen'?
pi_22282826
Dan denk ik durbuy, laatst nog een reportage gezien daarover maarja op tv is alles mooier dan het werkelijk is hé.

In elk toeristenstadje vind je wel outdoorshops waar je informatie kunt vragen over dingen die je kan doen in de streek.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_22719973
Heb voor komend weekend een chaletje geboekt in Durbuy.
Heb op internet wel een aantal leuke dingen gevonden daar in de buurt.
We gaan daar terplekke wel even langs een VVV-kantoor om wat te regelen...

Na het weekend breng ik wel verslag uit van mijn bevindingen....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')