pi_52500148
Weet iemand hoe ik mijn geluid harder kan zetten... Alles staat op maximaal in windows en media player maar ik heb gewoon zacht kutgeluid op mijn laptop...

Bestaat er een tool om het wat op te pompen?
pi_52500177
externe boxjes. een laptop kan nooit luid gaan, die boxjes zijn daar gewoon niet voor gemaakt. Waarschijnlijk komt het maximum dat je er nu uit krijgt al half vervormd (zijnde amper lage klanken & alles best hel van klanken).

Koop een Creative Itrigue 3600 oid, en je probleem is opgelost!
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52500201
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:33 schreef Athmozz het volgende:
externe boxjes. een laptop kan nooit luid gaan, die boxjes zijn daar gewoon niet voor gemaakt. Waarschijnlijk komt het maximum dat je er nu uit krijgt al half vervormd (zijnde amper lage klanken & alles best hel van klanken).
pi_52500422
De laptop heeft waarschijnlijk ook nog een 'hardwarematige' volumeregeling. Kijk op het toetsenbord of er op een toets in het klein iets van een symbool staat wat te maken heeft met geluid. Houdt de Fn toets ingedrukt en druk op die ene toets, eventueel een paar keer.

Edit: Voorbeeld

Hierbij is het dus de F12 toets. Dus Fn+F12 tegelijk indrukken.

[ Bericht 24% gewijzigd door Muijs op 19-08-2007 14:51:55 ]
  zondag 19 augustus 2007 @ 15:01:31 #5
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_52500815
Ja, ik heb hier ook last van op mijn pc met Vista. Ik had eerst Windows XP waarbij het geluid minimaal 3x zo hard kon, terwijl ik nu ongeveer dezelfde onboard geluidskaart heb (Realtek High Definition Audio). Heb me ook rot gezocht of dat nu aan Vista ligt of niet...
pi_52500866
Er kan ook een schuif regelaar op je laptop zitten. Net zoals op een CDROM/DVD speler.
pi_52500880
Geluidskaart doet er niets toe hoor, je luidsprekers in je laptop doen er al evenveel toe hoe luid de boel gaat.

Verder is die hardwarematige geluidsaansturing normaal gekoppeld aan je windows-geluidsaansturing (bij mij toch), dus verschil zou daar niet op mogen zitten.
pi_52501092
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:45 schreef Muijs het volgende:
De laptop heeft waarschijnlijk ook nog een 'hardwarematige' volumeregeling. Kijk op het toetsenbord of er op een toets in het klein iets van een symbool staat wat te maken heeft met geluid. Houdt de Fn toets ingedrukt en druk op die ene toets, eventueel een paar keer.

Edit: Voorbeeld
[afbeelding]
Hierbij is het dus de F12 toets. Dus Fn+F12 tegelijk indrukken.
Ik weet niet wat dat bij jouw laptop doet, maar bij mij stuur je dan alleen het mastervolume aan. Dus da's dan gewoon een softwarematige handeling. Als je een ouderwets draaiwieltje op je laptop hebt (je weet wel, die vroeger ook op je Walkman zat) is dat hardwarematig.
pi_52501130
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:12 schreef Jeebus het volgende:
Als je een ouderwets draaiwieltje op je laptop hebt (je weet wel, die vroeger ook op je Walkman zat) is dat hardwarematig.
Zelfs dan niet. Mijn FS heeft een draaiwieltje, en als je er aan draait zie je het windows-volume stijgen / dalen, en als ik het met FN + vol up/down doe ook.
pi_52503673
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:13 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Zelfs dan niet. Mijn FS heeft een draaiwieltje, en als je er aan draait zie je het windows-volume stijgen / dalen, en als ik het met FN + vol up/down doe ook.
is inderdaad gekoppeld aan het Windowsvolume..
  zondag 19 augustus 2007 @ 21:51:48 #11
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_52512002
Is het merk van je geluidskaart toevallig Realtek??
Dan moet je een driver/programma (bij mij is dat AvRack) meegekregen hebben, die installeerd dan een icoontje rechtsonder. Daar zou je even dan moeten kijken
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')