meestal draait windows wel maar niet lekker hoorquote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:57 schreef Civilian het volgende:
Waarschijnlijk zal je windows niet meer gaan werken..
Bluescreens enzo omdat je dus ook een andere processor/moederbord hebt..
Je kan het proberen, maar of het lukt betwijfel ik
Een desktop is anders dan een laptop. Bij een laptop zit er software op die is ingesteld op de hardwarequote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:02 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik heb het 1 keer bij een desktop gedaan en het werkte gewoon.
`quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:30 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Een desktop is anders dan een laptop. Bij een laptop zit er software op die is ingesteld op de hardware![]()
Profiel:quote:
Ach ik ben nog bezig met examen jaarquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:07 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Profiel:
Opleiding: VMBO-T daarna hoop ik ict en horeca![]()
Ik raad je aan om maar bij de horeca te blijven, ICT moet je maar laten schieten![]()
Eerst formateren daarna overzetten? Beetje lastig als die laptop overleden is. Formateren kan net zo goed nadat de harde schijf over is gezet.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:11 schreef Jordy-B het volgende:
Als je de harde schijf gewoon verwisselt, zal je problemen krijgen. Je andere laptop zal vast een ander moederbord etc hebben, waardoor de drivers ongeschikt zijn. Als 'ie al opstart, zal het waarschijnlijk niet lekker werken. Het beste kan je de harde schijf (of iig de partitie waar windows op staat) formatteren. Daarna zet je de harde schijf in de andere laptop en op die laptop zet je vervolgens een nieuwe windows-installatie (al dan niet mbv recovery-discs)
Dit formatteren kan je doorgaans vanaf de windows- of recovery-disc doen.
Zie de laatste regel...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:21 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Eerst formateren daarna overzetten? Beetje lastig als die laptop overleden is. Formateren kan net zo goed nadat de harde schijf over is gezet.
Hoe je het keert of draait. Er staat toch echt, dat het beste is dat je eerst de harde schijf formateert en vervolgens pas overzet. En dat gaat gewoon beetje lastig op een kapotte laptop. Dat je met de windows-cd kan formateren, doet geen inbreuk op het feit dat jij het eerst wilt formateren. Maar goed, het mag duidelijk zijn, dat het geen waarde toevoegd om de harde schijf eerst te formateren, voordat je deze overzet.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zie de laatste regel...
Het kan dus ook direct nadat de harde schijf geïnstalleerd is.
Mochten de drivers nou wel redelijk vlot geïnstalleerd worden, dan nog zou ik kiezen voor een schone installatie. Weet je iig zeker dat je geen gekke dingen hoeft te verwachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |