abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52416333
Ha Iedereen.

Mijn laptop is overleden en nu wil ik mijn oude harde schijf in mijn andere laptop stoppen.2 totaal verschillende laptops. Kan dat? moet ik dan alleen de drivers opnieuw instaleren?

Bedankt~!
  donderdag 16 augustus 2007 @ 10:57:31 #2
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_52416504
Waarschijnlijk zal je windows niet meer gaan werken..
Bluescreens enzo omdat je dus ook een andere processor/moederbord hebt..

Je kan het proberen, maar of het lukt betwijfel ik
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_52416550
maar ik kan er mijn hd niet mee verneuken?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:02:23 #4
53151 T42
Pinball Wizard
pi_52416621
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:57 schreef Civilian het volgende:
Waarschijnlijk zal je windows niet meer gaan werken..
Bluescreens enzo omdat je dus ook een andere processor/moederbord hebt..

Je kan het proberen, maar of het lukt betwijfel ik
meestal draait windows wel maar niet lekker hoor

je hd verneuk je niet

je zou een externe schijf kunne maken van je oude hd
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:02:54 #5
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_52418351
Ik heb het 1 keer bij een desktop gedaan en het werkte gewoon.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_52420863
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:02 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik heb het 1 keer bij een desktop gedaan en het werkte gewoon.
Een desktop is anders dan een laptop. Bij een laptop zit er software op die is ingesteld op de hardware
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:57:17 #7
53151 T42
Pinball Wizard
pi_52421602
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:30 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

Een desktop is anders dan een laptop. Bij een laptop zit er software op die is ingesteld op de hardware
`

whahahha jij bent grappig
pi_52423252
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:57 schreef T42 het volgende:

[..]

`

whahahha jij bent grappig
Wat?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:07:42 #9
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52423607
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:55 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

Wat?
Profiel:
Opleiding: VMBO-T daarna hoop ik ict en horeca

Ik raad je aan om maar bij de horeca te blijven, ICT moet je maar laten schieten
pi_52423691
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:07 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Profiel:
Opleiding: VMBO-T daarna hoop ik ict en horeca

Ik raad je aan om maar bij de horeca te blijven, ICT moet je maar laten schieten
Ach ik ben nog bezig met examen jaar
pi_52423697
Als je de harde schijf gewoon verwisselt, zal je problemen krijgen. Je andere laptop zal vast een ander moederbord etc hebben, waardoor de drivers ongeschikt zijn. Als 'ie al opstart, zal het waarschijnlijk niet lekker werken. Het beste kan je de harde schijf (of iig de partitie waar windows op staat) formatteren. Daarna zet je de harde schijf in de andere laptop en op die laptop zet je vervolgens een nieuwe windows-installatie (al dan niet mbv recovery-discs)

Dit formatteren kan je doorgaans vanaf de windows- of recovery-disc doen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:21:42 #12
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52423998
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:11 schreef Jordy-B het volgende:
Als je de harde schijf gewoon verwisselt, zal je problemen krijgen. Je andere laptop zal vast een ander moederbord etc hebben, waardoor de drivers ongeschikt zijn. Als 'ie al opstart, zal het waarschijnlijk niet lekker werken. Het beste kan je de harde schijf (of iig de partitie waar windows op staat) formatteren. Daarna zet je de harde schijf in de andere laptop en op die laptop zet je vervolgens een nieuwe windows-installatie (al dan niet mbv recovery-discs)

Dit formatteren kan je doorgaans vanaf de windows- of recovery-disc doen.
Eerst formateren daarna overzetten? Beetje lastig als die laptop overleden is. Formateren kan net zo goed nadat de harde schijf over is gezet.

Het overzetten kan geen kwaad en zal in veel gevallen ook niet direct leiden tot problemen. Windows zal waarschijnlijk bij de eerste opstartbeurt een beetje raar doen. Bij de tweede keer zal Windows reeds de hardware hebben gedetecteerd en voor de meeste apparaten reeds de juiste drivers hebben geinstalleerd. Verstandigst is natuurlijk eerst de belangrijke bestanden veilig te stellen door deze via de overgeplaatste laptop over te zetten naar een PC. Mocht er reeds partities aanwezig zijn, dan is het helemaal makkelijk. Formateren en een schone installatie is helaas wel een must voor op het langere termijn.
pi_52424110
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:21 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Eerst formateren daarna overzetten? Beetje lastig als die laptop overleden is. Formateren kan net zo goed nadat de harde schijf over is gezet.
Zie de laatste regel...

Het kan dus ook direct nadat de harde schijf geïnstalleerd is.

Mochten de drivers nou wel redelijk vlot geïnstalleerd worden, dan nog zou ik kiezen voor een schone installatie. Weet je iig zeker dat je geen gekke dingen hoeft te verwachten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:53:54 #14
53151 T42
Pinball Wizard
pi_52424982
koop bij alternate een 2,5inch externe usb behuizing daar kan de oude schijf in en kun je alles over zetten.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:02:19 #15
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52425240
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zie de laatste regel...

Het kan dus ook direct nadat de harde schijf geïnstalleerd is.

Mochten de drivers nou wel redelijk vlot geïnstalleerd worden, dan nog zou ik kiezen voor een schone installatie. Weet je iig zeker dat je geen gekke dingen hoeft te verwachten.
Hoe je het keert of draait. Er staat toch echt, dat het beste is dat je eerst de harde schijf formateert en vervolgens pas overzet. En dat gaat gewoon beetje lastig op een kapotte laptop. Dat je met de windows-cd kan formateren, doet geen inbreuk op het feit dat jij het eerst wilt formateren. Maar goed, het mag duidelijk zijn, dat het geen waarde toevoegd om de harde schijf eerst te formateren, voordat je deze overzet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')