abonnement Unibet Coolblue
pi_53315389
wat een gemuts weer

iedereen dient welkom te zijn op fot! dat is het belangrijkste punt.
(ben er wel mee eens dat die "lui" die alleen maar een kutopmerking komen geven op een foto en verder nooit op fot komen idd meteen een ban mogen krijgen)

het is de bedoeling dat je iets leert hier, althans zo zie ik het. en ok niet iedereen die hier komt kan je iets leren, gewoon weg omdat ze vul zelf in :
a) niet capabel zijn om iets uit te leggen
b) je niet willen helpen omdat ze anders misschien concurrentie krijgen
c) iets anders......

je moet uithoudingsvermogen hebben om in fot te posten!
en ballen hebben, ruggegraat voor de dames
en vooral zorgen dat je een psych hebt die je kan opvangen na een bash momentje!


mensen doe nou eens gewoon normaal zoals je zelf in het dagelijkse leven doet dan word inet een stuk leuker.

en voor de genen die het nog niet weten/ wisten ik ben op inet het zelfde als irl.
Ik kan het niet aan om een schitzofrene "ik" erbij te hebben!

maw denk ff na voor je iets typt!!!
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 19 september 2007 @ 23:19:51 #152
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_53315483
quote van Xilantof:
Ja, er wordt weinig gereageerd. Maar die verhalen gaan niet alleen op voor de nieuwkomers.
Ook de bekendere FOTters krijgen weinig commentaar. 't Is denk ik een soort van samen je schouders er onder zetten. De nieuwkomers vinden vaak, naar mijn idee ten onrechte, dat ze geen commentaar -kunnen- leveren. Bullshit. Ook al kun je niet fotograferen, je kunt een foto mooi vinden of niet en dat beargumenteren.

Maarja, das is misschien ook deels een drempel.


Vooral in het begin had ik er moeite mee om minpunten aan een foto te bedenken, als beginner zie je nou eenmaal geen waslijst aan zaken waaraan je een foto kunt beoordelen. Dan is het moeilijker te verwoorden wat je minder vindt aan een foto aangezien je dan zelf niet weet hoe het beter kan.
Misschien is een sticky met zaken waaraan je foto's kunt beoordelen met uitleg bij de diverse punten een handig hulpmiddel voor beginnende beoordelers?
Bijvoorbeeld zaken als de gulden snede, standpunt, perspectief, portrait of landscape, dieptewerking, invoerende/diagonale lijn, spiegelende oppervlakken, patronen en ritme enz.
Tevens leert de beginner dat die punten er uberhaupt zijn, en kun je je er in gaan verdiepen, daarmee ook je eigen foto's weer verbeteren.


Nog een ander ideetje, ik zie soms in de discussietopics over de wedstrijden van de maand beginners posten die met hun foto's ook mee willen doen waarvan je bij voorbaat ziet dat die totaal geen kans maken tussen de gevorderden/prof foto's. Dat geeft soms wat wrijving aan beide kanten. Kan van dezelfde wedstrijden niet een beginnersniveau wedstrijd gemaakt worden? Daarmee worden de beginners dan ook gestimuleerd om zo mooi mogelijke foto's te maken en in te sturen en de gevorderdenwedstrijden krijgen geen beginnersfoto's voor de kiezen. Op die manier wint iedereen toch wat?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 19 september 2007 @ 23:53:43 #153
95752 crew  Chell
Kluns
pi_53316268
De discussie beginner/gevorderden wedstrijd is al vaker gevoerd. De wedstrijd opsplitsen in beginners en gevorderden is makkelijker gezegd dan gedaan, want wie bepaalt wie een beginner is en wie niet? En aan de hand waarvan bepaal je dat? Aan de camera in de hand van de fotograaf? Aan de datum van de eerste post in FOT?

Wat jammer is, is dat beginners vaak gewoon klakkeloos hun foto's insturen, terwijl het veel zinvoller is om bijvoorbeeld eerst eens wat meningen te peilen in het discussie-topic. Vaak krijg je daar al hele nuttige tips om je foto te verbeteren.

Net als Xilantof geldt ook voor mij dat ik graag wil dat FOT toegankelijk is voor iedereen, en ik ben van mening dat FOT dat voor een groot deel ook wél is. Er is absoluut ruimte voor verbetering, maar ook dat hou je. Xil en ik zijn in ieder geval druk bezig met plannen om FOT overzichtelijker te krijgen, zodat de informatieve topics ook een stuk makkelijker terug te vinden zijn bijvoorbeeld.

De discussie over kliekjes blijf je hoe dan ook houden, maar ik zie ook genoeg newbies binnenwandelen die om het hoekje komen gluren en gewoon mee komen doen. Ja, je zult er soms wat moeite voor moeten doen. Maar dat is imo overal het geval. Op elk willekeurig subforum op FOK, op elk willekeurig forum op het hele internet, bij verenigingen, op je werk enzovoort. Mensen hebben nou eenmaal toch echt de neiging om bij een nieuw iemand eerst de kat uit de boom te kijken.

Het grappige is, dat ik als persoon klakkeloos meegerekend wordt in het 'kliekje-wat-hier-al-jaren-rondhangt', terwijl dat helemaal niet zo is Ik heb in 2005 ooit een poging gewaagd een beetje te beginnen met in FOT posten, maar was toen zelf ook nog niet zo heel erg serieus met fotografie bezig, dus ben ik vrij snel weer afgehaakt.

In mei 2006, dus nog geen anderhalf jaar geleden, heb ik een tweede poging gewaagd in het Blijdorp-topic omdat ik zag dat sommige FOTters daar toevallig op dezelfde dag waren geweest als ik en ik hééél trots was op mijn tijgerfoto's (klik ) Op 11 juni 2006 ging ik, met mijn powershotje, schoorvoetend naar mijn eerste FOTmeet, overgehaald door Shark.Bait via mijn Fotoboek

Daarna bleef ik hangen en posten, kocht een 350D en teveel andere zut, ging naar meer meets, leerde leerde leerde leerde leerde leerde leerde en leerde. En werd ook nog ergens mod

Dus ja, er is absoluut ruimte voor verbetering, maar ook een newbie zal gewoon zijn of haar best moeten doen. En voor de een is dat absoluut makkelijk voor de ander, maar er tussenkomen kán absoluut!

Ik hoop dat met de veranderingen die op stapel staan, FOT nog interessanter, informatiever en gevarieerder wordt én ik hoop dat al die mensen die hier nu heel hard roepen dat er meer gereageerd moet worden op newbies en er dingen anders moeten, de hand ook in eigen boezem steken en dat zelf ook gewoon gaan doen (voor wie dat al doet: voel je vooral niet aangesproken ). Ik ben in ieder geval zelf al bewust meer aan het reageren op showcases, ondanks dat ik dat nog steeds heeeel moeilijk vind (ja ik voel me soms toch echt ook nog een beginnertje ). Een forum wordt echter niet gemaakt door de mods, een forum wordt gemaakt door de users.
pi_53316344
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:53 schreef Yoni het volgende:
knip
gewoon je kop heel ver in het zand steken!!!

nieuw iniatief : [MEET] FOT beginners clinic

aanmelders zijn : de vaste fotters ... nu nog wachten op de "newbies"
Thank Drunk I'm a Goddess!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 19 september 2007 @ 23:59:22 #155
95752 crew  Chell
Kluns
pi_53316404
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:56 schreef prupke het volgende:

[..]

gewoon je kop heel ver in het zand steken!!!

nieuw iniatief : [MEET] FOT beginners clinic

aanmelders zijn : de vaste fotters ... nu nog wachten op de "newbies"
Er zijn anders al een hele hoop newbies die daar interesse tonen hoor......
pi_53316450
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:59 schreef Yoni het volgende:

[..]

Er zijn anders al een hele hoop newbies die daar interesse tonen hoor......
ik zie 4 namen die ik nog nooit gezien heb..... de rest is koek
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 20 september 2007 @ 00:32:00 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53316957
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:53 schreef Yoni het volgende:
Net als Xilantof geldt ook voor mij dat ik graag wil dat FOT toegankelijk is voor iedereen, en ik ben van mening dat FOT dat voor een groot deel ook wél is. Er is absoluut ruimte voor verbetering, maar ook dat hou je. Xil en ik zijn in ieder geval druk bezig met plannen om FOT overzichtelijker te krijgen, zodat de informatieve topics ook een stuk makkelijker terug te vinden zijn bijvoorbeeld.
even hierop reageren.

jullie zijn al 9 maanden aan de slag hier, allemaal wilde plannen om het allemaal te veranderen maar er is blijkbaar weinig nog gebeurd of veranderd in de tussentijd met veel sorries "ik heb weinig tijd" excuses terwijl er in elke SC wel 30 posts van jullie zitten. Dan denk ik ga lekker iets proberen en niet pas nadat er voor de tigste keer wat feedback komt.

Kom eens achter de schermen vandaan, daar kun je wel discussieren en advies vragen maar hier blijkt het toch moeilijk te zijn naar de geluiden te luisteren. FOT heeft gewoon een erg slechte naam qua subforum, dat is nog weinig veranderd de laatste 2 jaren.

er zit zoveel potentie in FOT maar het lukt maar niet om er een lekker lopend forum van te maken...

Ik weet ook wel dat jullie heus wel eens een poging wagen maar soms kijk ik wel eens nostalgisch terug naar de dagen van ouwesok en fotoloog
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 20 september 2007 @ 00:56:57 #158
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53317225
quote:
Op donderdag 20 september 2007 00:32 schreef Re het volgende:
in de tussentijd met veel sorries "ik heb weinig tijd" excuses terwijl er in elke SC wel 30 posts van jullie zitten. Dan denk ik ga lekker iets proberen en niet pas nadat er voor de tigste keer wat feedback komt.
hear hear. Wat ik altijd al gezegd heb (nou ja, niet 1 miljoen BC ofzo, maar sinds 2004 denk ik) Een moderator die geen tijd heeft zou haar/zijn functie moeten neerleggen voor een ander. Geen tijd is geen excuus. Moderator zijn is zoiets als vader of moeder zijn: je bent het 24/7
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 20 september 2007 @ 02:03:53 #159
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_53317760
quote:
Op donderdag 20 september 2007 00:32 schreef Re onder andere het volgende:
Ik weet ook wel dat jullie heus wel eens een poging wagen maar soms kijk ik wel eens nostalgisch terug naar de dagen van ouwesok en fotoloog
Dat vergelijk is niet helemaal eerlijk. Loog en ondergetekende hadden het iets makkeljker om de boel lekker laagdrempelig te houden, het best lopende topic was bijvoorbeeld dat over de Canon A70 waar heel veel mensen heel veel hele leuke dingen mee deden en het gros van het huidige meubilair postte schoorvoetend in het 'Ik zoek een digidinges'-topic en bleef vervolgens 'hangen'. de een wat langer dan de ander

Ook toen was de meest voorkomende klacht dat er te weinig feedback of volslagen foute feedback op foto's kwam. De sjowkees of hoe dat ding ook heten mag moest nog worden uitgevonden maar wat er aan vergelijkbaars werd gepost kreeg over het algemeen slechts weinig commentaar. Dat gebrek aan zinvolle feedback of overschot aan nutteloze feedback is overigens niet specifiek voor Fok!, ook op een flink aantal buitenlandse fotoforums schijnt de kale vlakte tussen rücksichtslos afbranden of toch maar helemaal niks zeggen zich maar moeilijk of vaak helemaal niet te laten ontginnen
Ik vind het aantal views op een topic of een foto altijd nog een van de betere graadmeters voor de mate waarin het ding bekeken wordt, alles wat er daarbij nog wordt gezegd is mooi meegenomen.

Ook al een vertrouwde verschijning in de Loog/Sok-dagen waren de 'overgewaaide' ONZ-users waar je soms je handen redelijk vol aan had. Was er toen al en zal hoe jammer ook altijd blijven. Nadeeltje van met zijn allen onder één dak

Er is dus op zich niks nieuws onder de zon, maar van dat niks nieuws heb je gewoon wat meer. Modjes hebben daar slechts zeer beperkt stuur over, de mogelijkheden die ze hebben schuilen meer in hun 'user onder de users' zijn, dan aan die blauwe dienstkleding.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 20 september 2007 @ 07:47:22 #160
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53318848
Ik zat net op een forum elders te lezen en kreeg een idee. Of het haalbaar is weet ik niet zeker, maar misschien kunnen jullie er wel wat mee.

Een fotoschool.
Begin van de maand komt een opdracht voor een 10 mensen die zich ingeschreven heeft. Juist voor beginners. Er zijn twee gevorderden die zich ook aangemeld hebben, die de groep "begeleiden" met de opdracht. Dit om ervaring en kennis over te brengen.
Na bv 2 of 3 weken worden de foto's getoond, en beoordeeld. Opbouwende kritiek, tips.

als t een stom idee is, vergeet t dan maar snel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_53319048
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:22 schreef RonaldV het volgende:
Deze hele discussie is zinloos, want sommige mensen laten duidelijk merken dat ze helemaal geen moeite willen doen om te veranderen. Niet dat dat nieuws voor me is...
Wat een absolute bullshit brul je hier weer Je rukt mijn quote ongeveer uit zijn verband. Daarnaast vind ik deze hele discussie idd enigzins zinloos omdat niemand de vinger weet te leggen waarom we die uitstraling hebben en dat komt ECHT niet alleen door "de harde kern" zoals jij en Re dat altijd zo graag proberen door te drukken.

"We zijn te gesloten", "we zijn te elitair". Dat zijn toch dingen waar je niets mee kan? Kom met concrete voorbeelden waar anders gereageerd had moeten worden. Moeten we idd op elke foto gaan reageren die hier voorbij komt? Dat lijkt me toch enigzins schier onmogelijk he. Dan moet iedereen zijn steentje gaan bijdragen en niet alleen de beperkte vaste kern van een groep van, nou wat zal het zijn, 30 gebruikers?

Oh enneh.....om een cliche uit de kast te trekken: de beste stuurlui staan aan wal he Misschien kun je zelf, als je je nog verveelt tenminste, ook ff gaan reageren in de diverse topics waar foto-commentaren worden gevraagd. Ik bedoel: we moeten het toch doen met z'n allen.........
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 20 september 2007 @ 08:50:14 #162
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_53319379
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:22 schreef RonaldV het volgende:
Deze hele discussie is zinloos, want sommige mensen laten duidelijk merken dat ze helemaal geen moeite willen doen om te veranderen. Niet dat dat nieuws voor me is...
Twee keer gequote...

Toch maar even wat nader toelichten dan, want je haalt er niet uit wat ik er mee bedoel. Ik geloof absoluut in het 'voor elkaar, door elkaar' concept. Feit is dat dat op dit moment maar beperkt het geval is. Om dat aan een kliekje toe te schrijven vind ik wat beperkt, zoals al (door An geloof ik) werd opgemerkt mogen nieuwkomers ook best wat ruggegraat tonen. Bij de eerste ongenuanceerde, kritische post hoef je dus ook niet meteen weg te rennen.

Blijkbaar leeft de emotie wel en heeft iedereen daar een bepaalde beleving bij. Ik denk dan vooral aan de praktische invulling, hoe ga je dat realiseren? Daarvoor kun je regeltjes opleggen (één van mijn posts die je quote) maar ik geloof nooit dat dat gaat werken. Als eerst, hoe wil je dat handhaven vanuit de mod-kant en ik verwacht dat er dan ook wel mensen zijn die dan hun heil elders zoeken. Flauw? Misschien wel, maar zo steekt het wel in elkaar. Het mooie van FOT is dat het allemaal gaat op basis van een bepaalde vrijblijvendheid.

Zelf ben ik afgelopen jaar ingestroomd als 'newbie' en ja, je moet er echt actief wat voor doen. Tegelijkertijd zie je dat als je die moeite doet dat van diverse kanten spontaan op allerlei manieren hulp wordt geboden (mensen die spontaan aanbieden om spullen voor je te halen en af te komen geven, mensen die hun studio beschikbaar stellen om eens te proberen, mensen die je best eens willen uitleggen hoe een flitser werkt etc. etc. etc.) Allemaal vrijwillig.

Het punt dat ik wil maken is, het moet vanuit de mensen zelf komen en ik geloof wel dat het er in zit. Als het niemand iets zou interesseren dan zou deze discussie ook niet op deze brede manier worden gevoerd. Je ziet dat er vanuit deze discussie ook meteen beweging ontstaat, ik wijs maar even naar de beginnersmeet die gister werd aangekondigd.

Kortom, allesbehalve zinloos.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_53319417
En hier sluit ik me bij aan.....
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 20 september 2007 @ 08:54:00 #164
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53319433
quote:
Op donderdag 20 september 2007 08:50 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Twee keer gequote...

Toch maar even wat nader toelichten dan, want je haalt er niet uit wat ik er mee bedoel. Ik geloof absoluut in het 'voor elkaar, door elkaar' concept. Feit is dat dat op dit moment maar beperkt het geval is. Om dat aan een kliekje toe te schrijven vind ik wat beperkt, zoals al (door An geloof ik) werd opgemerkt mogen nieuwkomers ook best wat ruggegraat tonen. Bij de eerste ongenuanceerde, kritische post hoef je dus ook niet meteen weg te rennen.

Blijkbaar leeft de emotie wel en heeft iedereen daar een bepaalde beleving bij. Ik denk dan vooral aan de praktische invulling, hoe ga je dat realiseren? Daarvoor kun je regeltjes opleggen (één van mijn posts die je quote) maar ik geloof nooit dat dat gaat werken. Als eerst, hoe wil je dat handhaven vanuit de mod-kant en ik verwacht dat er dan ook wel mensen zijn die dan hun heil elders zoeken. Flauw? Misschien wel, maar zo steekt het wel in elkaar. Het mooie van FOT is dat het allemaal gaat op basis van een bepaalde vrijblijvendheid.

Zelf ben ik afgelopen jaar ingestroomd als 'newbie' en ja, je moet er echt actief wat voor doen. Tegelijkertijd zie je dat als je die moeite doet dat van diverse kanten spontaan op allerlei manieren hulp wordt geboden (mensen die spontaan aanbieden om spullen voor je te halen en af te komen geven, mensen die hun studio beschikbaar stellen om eens te proberen, mensen die je best eens willen uitleggen hoe een flitser werkt etc. etc. etc.) Allemaal vrijwillig.

Het punt dat ik wil maken is, het moet vanuit de mensen zelf komen en ik geloof wel dat het er in zit. Als het niemand iets zou interesseren dan zou deze discussie ook niet op deze brede manier worden gevoerd. Je ziet dat er vanuit deze discussie ook meteen beweging ontstaat, ik wijs maar even naar de beginnersmeet die gister werd aangekondigd.

Kortom, allesbehalve zinloos.
Nu zelf ook nog wat foto's posten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 20 september 2007 @ 09:42:36 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53320278
quote:
Op donderdag 20 september 2007 08:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat een absolute bullshit brul je hier weer Je rukt mijn quote ongeveer uit zijn verband. Daarnaast vind ik deze hele discussie idd enigzins zinloos omdat niemand de vinger weet te leggen waarom we die uitstraling hebben en dat komt ECHT niet alleen door "de harde kern" zoals jij en Re dat altijd zo graag proberen door te drukken.
dat komt wel door de harde kern en het gebrek aan een goede strategie en uitgangspunten. Maar ach, jij vindt het zinloos, natuurlijk, jij zit hier lekker in het zadel, op je gulden troontje over FOT te rulen, af en toe laat je eens een newbie user in de harde kern, vele lopen daarna schreeuwend weg...

Dat jij het niet als een zere plek ziet is dan ook wel te begrijpen, wordt er een meet aangekondigd (al dan niet georkestreerd door de harde kern) dan springt de harde kern op meldt zich massaal aan en de rest blijft weg...

Nu is het hebben van een harde kern niet erg en komt overal voor, maar er zijn nu toch wel telkens arg veel indicaties dat die harde kern in de weg zit bij heel veel lurkers, dit kan je accepteren of niet... maakt mij weinig uit
quote:
Oh enneh.....om een cliche uit de kast te trekken: de beste stuurlui staan aan wal he
ik ken er nog een... in het land der blinden...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 20 september 2007 @ 09:51:11 #166
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_53320436
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:42 schreef Re het volgende:
Nu is het hebben van een harde kern niet erg en komt overal voor, maar er zijn nu toch wel telkens arg veel indicaties dat die harde kern in de weg zit bij heel veel lurkers, dit kan je accepteren of niet... maakt mij weinig uit
Als we deze indicatie als uitgangspunt nemen. Welke concrete stappen kun je nemen om die lurkers over de drempel heen te trekken?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_53320462
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:42 schreef Re het volgende:
dat komt wel door de harde kern en het gebrek aan een goede strategie en uitgangspunten. Maar ach, jij vindt het zinloos, natuurlijk, jij zit hier lekker in het zadel, op je gulden troontje over FOT te rulen, af en toe laat je eens een newbie user in de harde kern, vele lopen daarna schreeuwend weg...
Je brengt het grappig
quote:
Nu is het hebben van een harde kern niet erg en komt overal voor, maar er zijn nu toch wel telkens arg veel indicaties dat die harde kern in de weg zit bij heel veel lurkers, dit kan je accepteren of niet... maakt mij weinig uit
Nou...leg dan eens uit WAAROM die harde kern in de weg zit bij veel lurkers? Graag met voorbeelden want daar wordt het mooi concreet van. Al dat geblaat elke keer hebben we niets aan. En als het nou idd zo'n probleem is, zal het niet aan mij liggen om het niet op te lossen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_53320477
quote:
Op donderdag 20 september 2007 02:03 schreef Ouwesok het volgende:

Er is dus op zich niks nieuws onder de zon, maar van dat niks nieuws heb je gewoon wat meer. Modjes hebben daar slechts zeer beperkt stuur over, de mogelijkheden die ze hebben schuilen meer in hun 'user onder de users' zijn, dan aan die blauwe dienstkleding.
Hele rake typering denk ik (hoewel ik de Loog/Sok-periode niet meegekregen heb). Vroeger was niet alles beter, en de maakbaarheid van de wereld/samenleving/een internetforum valt nogal tegen. Niet alleen kom je vergelijkbare problemen tegen op andere fora, maar zelfs vergelijkbare discussies.

Een zekere kliekvorming is onvermijdelijk en soms ook wel handig om bijv meets geregeld te krijgen, maar het is goed als er af en toe iemand van buiten komt om het kliekje erop te wijzen dat de deur wat verder open mag. Dat soort dingen ontsnappen nog wel eens aan de waarneming binnen een kliekje.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 20 september 2007 @ 10:00:30 #169
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53320620
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

heb je hier misschien wat aan?
[centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 3
Dank je
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 20 september 2007 @ 10:43:47 #170
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53321582
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:52 schreef Vliegvrager het volgende:
Een zekere kliekvorming is onvermijdelijk en soms ook wel handig om bijv meets geregeld te krijgen, maar het is goed als er af en toe iemand van buiten komt om het kliekje erop te wijzen dat de deur wat verder open mag. Dat soort dingen ontsnappen nog wel eens aan de waarneming binnen een kliekje.
Groupthink?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_53324252
Goh, ik las dat ik hier ook nog tot de kliek heb behoord. Ja, dat was denk ik nog wel waar ook, leuk dat men zich mij nog herinnert. En soms kom ik nog wel eens lurken.
Sterkte met deze lastige problematiek, daar zijn helaas geen standaardoplossingen voor, weet ik inmiddels uit eigen ervaring. En.....groetjes aan alle oude bekenden!
...niet geschoten is altijd mis...
  donderdag 20 september 2007 @ 12:31:22 #172
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53324483
jaaaa, tuurlijk was je een (imo gewaardeerd) lid van de 'kliek"
Groetjes terug!
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 20 september 2007 @ 12:49:03 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53324919
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je brengt het grappig
[..]
ik vond het ook wel typerend idd
quote:
Nou...leg dan eens uit WAAROM die harde kern in de weg zit bij veel lurkers? Graag met voorbeelden want daar wordt het mooi concreet van. Al dat geblaat elke keer hebben we niets aan. En als het nou idd zo'n probleem is, zal het niet aan mij liggen om het niet op te lossen
het grote ons kent ons gehalte, de onderlinge taal en weetjes, de stugheid voor veranderingen, het blijven hangen in circelredenaties, het ontkennen van een probleem, de feedback van de laatste 2-3 jaar die niet veranderd is, de lage instroom van newbies, het inmens grote lurker potentieel (hoeveel inzendingen waren er voor de wedstrijd vorige maand?).

Een leuk voorstel na aanleiding van de recente discussie en 8-9 kliekers die er gelijk bovenop springen waardoor het weer een veredelde kliekjes meeting wordt

Er zijn echt legio voorbeelden maar die zie je zelf niet, in plaats daarvan schiet je vol in de verdediging...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 20 september 2007 @ 12:51:50 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53324996
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:49 schreef Re het volgende:
Een leuk voorstel na aanleiding van de recente discussie en 8-9 kliekers die er gelijk bovenop springen waardoor het weer een veredelde kliekjes meeting wordt
Dit is denk ik meer jouw perceptie dan echte werkelijkheid, want ik zie ook genoeg nieuwe mensen daar.
En aangezien het een clinic is zijn de gevorderden meer dan welkom. Beter 1 te veel dan te weinig waardoor de newbies niet aan hun trekken komen.

Ik zie eigenlijk alleen maar leuk enthousiasme en niet zozeer een neiging tot overlopen. Zeker niet gezien de initiatieven die genoemd worden om ervoor te zorgen dat het niet gewoon een normale meet wordt maar dat het echt wel om de nieuwelingen gaat.
***
  donderdag 20 september 2007 @ 13:04:28 #175
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53325270
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit is denk ik meer jouw perceptie dan echte werkelijkheid, want ik zie ook genoeg nieuwe mensen daar.
En aangezien het een clinic is zijn de gevorderden meer dan welkom. Beter 1 te veel dan te weinig waardoor de newbies niet aan hun trekken komen.

Ik zie eigenlijk alleen maar leuk enthousiasme en niet zozeer een neiging tot overlopen. Zeker niet gezien de initiatieven die genoemd worden om ervoor te zorgen dat het niet gewoon een normale meet wordt maar dat het echt wel om de nieuwelingen gaat.
de meeting is nog niet georganiseerd maar idd we zullen wel zien en misschien ervaring vanuit het verleden wat mijn perceptie doet vormen. Ik vond het alleen frapant. Beter was misschien het eerst even wat beter te overdenken, laat de mods een program opzetten laat hun 3-4 ervaren fotografen uitnodigen en geef ze een taak.


edit
na herlezen topic valt het misscien vooralsnog mee, wel lijkt het wat gehaast opgezet reactief geheel...

[ Bericht 5% gewijzigd door Re op 20-09-2007 13:30:24 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')