abonnement Unibet Coolblue
pi_53997051
Vandaag bezorgd: Lensbaby 1.0



Morgen maar eens mee spelen
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 17 oktober 2007 @ 21:18:27 #252
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53997378
Wat is dat
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53997966
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:18 schreef sanger het volgende:
Wat is dat
Een lens

Volgt het principe van de shift en tilt lenzen (nou ja, het tilt-deel ervan), maar dan simpeler en vooral primitiever. Geeft je (met wat oefening, dat wel) de mogelijkheid om heel gericht te focussen. Rest van de foto is dan op een weirde manier out of focus.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:16:01 #254
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_53998714
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:46 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Een lens

Volgt het principe van de shift en tilt lenzen (nou ja, het tilt-deel ervan), maar dan simpeler en vooral primitiever. Geeft je (met wat oefening, dat wel) de mogelijkheid om heel gericht te focussen. Rest van de foto is dan op een weirde manier out of focus.
Cool... ben benieuwd hoe de plaatjes daarmee eruit zullen zien !

Mag ik vragen wat zo'n ding nog kost ? En voor alle body's geschikt mbv adapters oid?
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_53999257
Op http://www.lensbabies.com/ vind je zowel voorbeeldfoto's, op welke camera's de lensbaby's passen als prijzen. Zou ik ook wel een keer mee willen spelen
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_54003748
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:16 schreef kvdv het volgende:

[..]

Cool... ben benieuwd hoe de plaatjes daarmee eruit zullen zien !

Mag ik vragen wat zo'n ding nog kost ? En voor alle body's geschikt mbv adapters oid?
87 Euro bij Konijn, 89 bij KE. Het is natuurlijk ook eerder speelgoed dan een hoogwaardig optiek

Er zit gewoon een standaard lensmount op, verkrijgbaar voor alle grote merken/typen dSLR. Zowel KE als K'nijn hadden alleen voor Canon en Nikon, dus of je het in NL kunt krijgen voor andere merken weet ik niet.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_54003773
De Lensbaby kan je ook gewoon via de site bestellen, link staat rechts boven (BUY NOW).

Vliegvrager, heb je trouwens al plaatjes?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:22:23 #258
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_54006938
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:38 schreef sanger het volgende:

[..]

Wie, wat, waar en hoe????

Stockmann Tampere, Finland
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:35:29 #259
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54007212
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:22 schreef umberrella het volgende:

[..]

Stockmann Tampere, Finland
Ietwat out of my range
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:42:06 #260
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54007341
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:46 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Een lens

Volgt het principe van de shift en tilt lenzen (nou ja, het tilt-deel ervan), maar dan simpeler en vooral primitiever. Geeft je (met wat oefening, dat wel) de mogelijkheid om heel gericht te focussen. Rest van de foto is dan op een weirde manier out of focus.
Leuk en interessant
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  FOK!fotograaf donderdag 18 oktober 2007 @ 11:51:14 #261
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_54007553
Voor op 't werk: Adobe Lightroom (is gelijk aan het werk gezet en is bezig met het inlezen van 25.000 foto's)
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_54048840
Ik heb gister een Panasonic Lumix LX2 gekocht als compact voor bij m'n DSLR Ik heb er nog niet veel mee gespeeld, maar voor zover ik kan zien, valt het met de ruis tot in ieder geval ISO400 heel erg mee, zeker gezien de negatieve dingen die ik daarover in recensies gelezen heb. Het is een erg fijne compact met een mooie lens en sensor, én volledig handmatische instellingen. Leuk speelgoed! Het enige probleem is dat ik, na een half jaar uitsluitend met een DSLR gefotografeerd te hebben, uit automatisme steeds de niet-bestaande zoeker tegen m'n oog probeer te drukken..
pi_54049413
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:07 schreef Dalai_Lama het volgende:
Ik heb gister een Panasonic Lumix LX2 gekocht als compact voor bij m'n DSLR Ik heb er nog niet veel mee gespeeld, maar voor zover ik kan zien, valt het met de ruis tot in ieder geval ISO400 heel erg mee, zeker gezien de negatieve dingen die ik daarover in recensies gelezen heb. Het is een erg fijne compact met een mooie lens en sensor, én volledig handmatische instellingen. Leuk speelgoed! Het enige probleem is dat ik, na een half jaar uitsluitend met een DSLR gefotografeerd te hebben, uit automatisme steeds de niet-bestaande zoeker tegen m'n oog probeer te drukken..
Hoezo heb je een compact gekocht voor naast je DSLR? Meestal gaat het de andere kant op, en bewaar je je compact gewoon?
pi_54050283
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:54 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Hoezo heb je een compact gekocht voor naast je DSLR? Meestal gaat het de andere kant op, en bewaar je je compact gewoon?
Ik heb een DSLR gekocht nadat m'n compact -toen een Canon A710 IS- tijdens een familiefeestje op mysterieuze wijze van de trap gerold was. Ik koos toen voor een DSLR voor de vrijheid die zo'n camera biedt, en heb er nog steeds geen spijt van, want het ding schiet geweldige foto's. Ik heb er nu een compact bij gekocht, omdat er in een volle boekentas geen ruimte is voor een DSLR, en ik toch het liefst altijd een camera bij me wil hebben
pi_54051003
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:05 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Ik heb een DSLR gekocht nadat m'n compact -toen een Canon A710 IS- tijdens een familiefeestje op mysterieuze wijze van de trap gerold was. Ik koos toen voor een DSLR voor de vrijheid die zo'n camera biedt, en heb er nog steeds geen spijt van, want het ding schiet geweldige foto's. Ik heb er nu een compact bij gekocht, omdat er in een volle boekentas geen ruimte is voor een DSLR, en ik toch het liefst altijd een camera bij me wil hebben
ah, je oude was overleden.. idd, je weet maar nooit wat je tegenkomt en je DSLR kan je idd niet zomaar meenemen Ik ben ook als de dood dat ie gejat wordt, moet toch nogsteeds eens kijken naar een verzekering daarvoor
pi_54175482
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:29 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Zal je verbazen. Dat is dus niet zo. 1 toko had ze hier wel, maar waren uitverkocht. Overigens is de winkel duurder dan online. Dus de keuze is snel gemaakt.
Precies mijn "dilemma". Ik heb een DSLR op het oog en dat scheelt als snel ¤100,- in het voordeel van de online winkel. Ga je dan voor het advies bij de verkoop en de aftersales en betaal je de winkelier zijn ¤100,- ervoor? Of win je zoveel mogelijk advies in op het net en bij kennissen en koop je je toestel vervolgens ook online?
  FOK!fotograaf vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:09:58 #267
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54175587
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 07:43 schreef Giantbiker_73 het volgende:

Precies mijn "dilemma". Ik heb een DSLR op het oog en dat scheelt als snel ¤100,- in het voordeel van de online winkel. Ga je dan voor het advies bij de verkoop en de aftersales en betaal je de winkelier zijn ¤100,- ervoor? Of win je zoveel mogelijk advies in op het net en bij kennissen en koop je je toestel vervolgens ook online?
Hangt er ook vanaf of de online winkel ook een fysiek adres heeft waar je bij problemen langs kan gaan. Als ik een uur moet rijden om 100 euro te winnen,. is dat voor mij niet zo'n probleem. En het is alleen bij garantiekwesties een issue, en dat is meer logistiek. Versturen kost je ook 16 euro o zo, dus hoe je het ook bekijkt, toch goedkoper online. Waar je wel even naar kan kijken is de shopsurvey op tweakers.net. Daar kan je de ervaringen van anderen zien met de winkel en de aftersales.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:32:24 #268
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_54176419
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:08 schreef Vliegvrager het volgende:
Vandaag bezorgd: Lensbaby 1.0

[ afbeelding ]

Morgen maar eens mee spelen
Hoe lijkt het trouwens met de tests? wat zijn de resultaten?

Dit ivm interesse voor aanschaf
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_54178109
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 09:32 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Hoe lijkt het trouwens met de tests? wat zijn de resultaten?

Dit ivm interesse voor aanschaf
dit is er eentje waar ik vrij vlot bij kan. Ik ga niet dit hele topic volgooien met losse pics. Ik heb een serie in voorbereiding, maar daarvoor moet ik wachten op de combi mooi-weer en ik-tijd-hebben.

Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:15:48 #270
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54178327
Hoeveel mm equivalent is trouwens die baby? Mij staat iets bij dat hij ongeveer 50mm was.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54178751
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:15 schreef freud het volgende:
Hoeveel mm equivalent is trouwens die baby? Mij staat iets bij dat hij ongeveer 50mm was.
ja, iets meer voor mijn gevoel, maar niet veel meer.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:40:00 #272
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_54180085
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:07 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

dit is er eentje waar ik vrij vlot bij kan. Ik ga niet dit hele topic volgooien met losse pics. Ik heb een serie in voorbereiding, maar daarvoor moet ik wachten op de combi mooi-weer en ik-tijd-hebben.

[ afbeelding ]
Ik zie wel een toename van de lensdistortie, of is dat normaal?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_54181160
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:40 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Ik zie wel een toename van de lensdistortie, of is dat normaal?
Er is niets normaal aan de Lensbaby Het is natuurlijk maar een heel simpel dingetje, bestaande uit een stukkie glas en een stofzuigerslang. Verwacht niet de beeldkwaliteit die de TS-E serie van Canon levert.

Zo heb ik ook wel eens in een user-review als nadeel van een fisheye-lens gelezen dat ie het perspectief zo vertekende.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:53:02 #274
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_54181513
Net binnen: een okeesjon Sigma 28-70 f/2.8 ex aspherical
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:00:27 #275
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_54181657
Maar wel een goeie
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')