abonnement Unibet Coolblue
pi_52367248
[q]Een filmpje gemaakt door bezoekers van het Zuid-Afrikaanse Krugerpark is momenteel dé hit op videosite YouTube. Vanuit de hele wereld willen mensen zien hoe een kudde buffels een kalfje weet te ontzetten aan een groep leeuwen. De video is reeds zo'n twaalf miljoen keer bekeken.

De leeuwen weten het buffelkalfje in eerste instantie te pakken te krijgen maar belanden in het water. Daar moeten ze een potje touwtrekken met een krokodil die in het kalfje ook een lekkere hap ziet. Nadat de leeuwen het jonge dier weer op het droge hebben gekregen, willen ze aan hun maaltijd van vers kalfsvlees beginnen. Dan komt echter de kudde buffels in beweging die de aanval op de leeuwen inzet.

Uiteindelijk kiezen de koningen der dieren het hazenpad. Het kalfje weet zich weer bij de kudde te voegen.

'Normaal gedrag'
Joep Wensing, hoofdbioloog van Burgers Zoo in Arnhem, heeft het filmpje ook bekeken. Hij noemt het ''normaal buffelgedrag'' dat de kudde het jong probeert te ontzetten. Hij vermoedt dat het hier een redelijk onervaren leeuwinnengroep betrof. ''Een buffel is voor een leeuw namelijk met voorsprong het gevaarlijkste prooidier.''

Voor mensen die hopen dat het buffelkalfje het er levend vanaf heeft gebracht, heeft de bioloog sombere woorden: ''Het kalf heeft nog geen dag geleefd. De zware bijtwonden zijn desastreus, alleen al vanwege de infecties die ze veroorzaken.''[q]

Voor het filmpje en de bron moet je op frontpage.fok.nl klikken.
Tja, eigenlijk wilde ik gewoon een vrolijke noot brengen tussen al die zware topics. Vandaar dit topic.... Het blijkt maar weer hoe sterk een familieband ook in de natuur kan zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 14-08-2007 21:03:51 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:11:45 #2
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_52368497
quote:
als die 12 miljoen mensen nou ook gewoon eens normale documentaire's kijken komen we misschien nog eens ergens in de wereld..

hoewel ik dit filmpje niet ken zijn dit beelden die veel vaker worden uitgezonden voorzien van achtergronden, duidelijke informatie en uitgebreider...

maar nee, dat is te veel moeite
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_52368602
en wat wil je hiermee, ts?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_52369542
Mooi filmpje, thanks.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:43:30 #5
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52369546
Gaan journalisten nu voor elke Youtube-hit een nieuwsbericht in elkaar flansen?
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_52369944
-edit- Dank je, maar die was dus niet de bedoeling

[ Bericht 78% gewijzigd door paddy op 14-08-2007 21:04:44 ]
pi_52370015
-edit- Niet doen dus

[ Bericht 83% gewijzigd door paddy op 14-08-2007 21:05:33 ]
pi_52370366
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:43 schreef Bupatih het volgende:
Gaan journalisten nu voor elke Youtube-hit een nieuwsbericht in elkaar flansen?
Dacht het niet. Zouden ze het wel heel erg druk krijgen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52370830
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:57 schreef M4a1 het volgende:
-edit- Niet doen dus
ok...wtf gaan zitten editten in je eigen topic omdat er iemand een extreem hoog vieweraantal bij een ander filmpje opmerkt. ONTOPIC, aangezien het topic gebaseerd is op het hoge viewersaantal van het leeuwenfilmpje. pff.
pi_52377769
Echt hard de natuur, dan gaan wij mensen toch duidelijk veel humaner om met ons slachtvee. Na het zien van dit filmpje begrijp ik echt helemaal niks meer van al die (radicale) dierenactivisten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 15 augustus 2007 @ 00:36:35 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_52378276
Al maanden oud, maar heb er toen wel van genoten. Vooral toen die Buffels even het kalfje op kwamen halen.

Dat kalf, mits ouder, kan elk wijf krijgen die die maar wil
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:49:15 #12
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52384755
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Dacht het niet. Zouden ze het wel heel erg druk krijgen.
Precies. Dus wat is nou de nieuwswaarde van dit bericht?
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_52384812
edit-sorry paddy was weer bijna aan het baggeren
pi_52387071
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:43 schreef Bupatih het volgende:
Gaan journalisten nu voor elke Youtube-hit een nieuwsbericht in elkaar flansen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52388087
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Dacht het niet. Zouden ze het wel heel erg druk krijgen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52388145
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:44 schreef paddy het volgende:

[..]


[..]

waarom doen ze het dan toch
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52388220
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

waarom doen ze het dan toch
Vraag het ze

Ik vond het bericht wel grappig. Net als het filmpje. Een vrolijke noot tussen de zware berichten zeg maar
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52390312
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:51 schreef IHVK het volgende:
edit-sorry paddy was weer bijna aan het baggeren
Och, die viel wel mee hoor en bij zo'n bericht vind ik dat niet erg
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')