abonnement Unibet Coolblue
pi_52311713
(Voor Nederlandse OP, zie beneden)

Questo topic e dedicato al Paese piu bella del mondo: Italia (ufficialmente: la Repubblica Italiana). La cultura, il cibo, il calcio e la gente sono quattro ragioni per amare 'la terra sancta'. Quindi, in questo topic si puo parlare delle cose italiane. Qualche impressioni:

Roma


Milano


Venezia


Firenze


La Toscana


Le montagne...


...ma anche il mare


La nostalgia



Dit topic is gewijd aan het mooiste land op aarde: Italië. De cultuur, het eten, het voetbal en de mensen zijn 4 redenen om van het "heilige land" te houden. Dus, in dit topic mag gepraat worden over al wat Italië te bieden heeft.

De eerdere centrale topics in TRV:
Italië
La bellissima Italia - topique parte due!!

en:
Sicilië Topic
Sardinië

en:
Rome #4
Milaan
Florence

[ Bericht 15% gewijzigd door DutchTrain op 12-08-2007 20:35:42 ]
  maandag 13 augustus 2007 @ 01:04:52 #2
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52319065
Kan wel janken dat ik dit jaar niet naar Italie kan
  maandag 13 augustus 2007 @ 04:17:00 #3
104963 ETA
European Travel Author
pi_52320822
Na vorig jaar 6 maand in italie te hebben doorgebracht, ga ik over 2 weken weer die kant op Wel 5 dagen keihard workshoppen, en dan 2 dagen rust. Ik ga dan ff langs Como en Bellagio, en ff een dagje Venetie doen
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_52321911
Mijn vraag op de laatste pagina van het vorige topic staat nog steeds!
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:11:20 #5
104963 ETA
European Travel Author
pi_52323012
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:05 schreef minilotje het volgende:
Mijn vraag op de laatste pagina van het vorige topic staat nog steeds!
yep, dat klopt. Ik zie je vraag daar nog steeds staan
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:23:25 #6
104963 ETA
European Travel Author
pi_52323291
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:05 schreef minilotje het volgende:
Mijn vraag op de laatste pagina van het vorige topic staat nog steeds!
ff serieus. Je noemt de grote steden van Italie, maar vergeet niet de wat kleinere steden en dorpjes. Daar kan je pas echt de sfeer proeven zonder het toeristische gedoe eromheen. Het is wat lastiger om het te vinden en Engels word waarschijnlijk ook niet echt gesproken.

Maar je gedachte over "een land, zo vol van zon, voortreffelijk eten, fraaie natuur en eindeloze hoeveelheden cultuur en historie. " klopt tot op zekere hoogte wel hoor Al dit is makkelijk te vinden.


kunst is het vinden van een goede mix tussen goed plannen en op de bonnefooi gaan. Als je te strak plant, loop je te stressen en gaat dingen doen waar je eigenlijk op dat moment geen zin in hebt. Als je te weinig plant, dan loop je kans mooie kansen te missen. Plan het heel losjes, van rond dag 5 willen we ergens bij Florence zijn, dag 10 ergens in Rome. In de voorbereiding, schrijf dingen en plaatsen op die je graag wilt zien, maar houd dit niet als een strakke schema aan, maar als advieslijstje tijdens je reis.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_52323641
Da's inderdaad wel hoe we het doorgaans doen. Min of meer een route uitstippelen, met daarop de plekken die we sowieso willen zien en een grove schatting van hoe lang we er ongeveer over willen doen. Ik geloof niet dat ik ooit wel eens een strak geplande vakantie heb gehad, daar heb ik namelijk een hartgrondige hekel aan. Als ik liever drie dagen langer in een stad blijf rondhangen of eigenlijk helemaal geen zin heb in een bepaalde bezienswaardigheid, dan schopt dat de agenda nooit in de war.
Ik kan mij een gelegenheid herinneren waarbij we na anderhalve week door Engeland rijden op de weg terug naar Dover ineens 's avonds laat besloten dat we de Long Man of Wilmington wilden zien. Onze beste vriend zat op de achterbank van de auto namelijk de Suske & Wiske-strip De Krachtige Krans te lezen, en daar komt de man op de heuvel nogal prominent in voor. Omgereden, om middernacht in één of ander dorp 'n smakelijke curry gegeten en tot de conclusie gekomen dat rond de klok van drie uur 's morgens de Long Man volstrekt onverlicht, en daarmee volkomen onzichtbaar was. Dus helemaal voor niks van de route afgeweken, en daardoor de geplande overtocht naar Calais gemist. Maar wel lol gehad, en meer van Dover gezien dan de bedoeling was. Vaststaande reisschema's, weg ermee!

Toscane, Sicilie en de steden Florence, Rome, Napels zijn tot nu toe eigenlijk de enige punten waar we beslist naartoe zullen gaan. We trekken er krap drie weken voor uit, dus tijd genoeg om tussendoor allerlei andere leuke dingen te zien en doen. Alles dat ongeveer op de route ligt (ofwel, de hele westelijke helft van het land, over de hele lengte van de laars) komt in principe in aanmerking, met een lichte voorkeur voor veel kunst, cultuur, cuisine en idyllische straatjes. Als er naast Sicilie en Toscane verder nog verbazingwekkend gave landschappen te vinden zijn op de route is dat natuurlijk ook mooi meegenomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door minilotje op 13-08-2007 10:50:07 ]
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:39:35 #8
104963 ETA
European Travel Author
pi_52325180
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:38 schreef minilotje het volgende:
Da's inderdaad wel hoe we het doorgaans doen. Min of meer een route uitstippelen, met daarop de plekken die we sowieso willen zien en een grove schatting van hoe lang we er ongeveer over willen doen. Ik geloof niet dat ik ooit wel eens een strak geplande vakantie heb gehad, daar heb ik namelijk een hartgrondige hekel aan. Als ik liever drie dagen langer in een stad blijf rondhangen of eigenlijk helemaal geen zin heb in een bepaalde bezienswaardigheid, dan schopt dat de agenda nooit in de war.
Ik kan mij een gelegenheid herinneren waarbij we na anderhalve week door Engeland rijden op de weg terug naar Dover ineens 's avonds laat besloten dat we de Long Man of Wilmington wilden zien. Onze beste vriend zat op de achterbank van de auto namelijk de Suske & Wiske-strip De Krachtige Krans te lezen, en daar komt de man op de heuvel nogal prominent in voor. Omgereden, om middernacht in één of ander dorp 'n smakelijke curry gegeten en tot de conclusie gekomen dat rond de klok van drie uur 's morgens de Long Man volstrekt onverlicht, en daarmee volkomen onzichtbaar was. Dus helemaal voor niks van de route afgeweken, en daardoor de geplande overtocht naar Calais gemist. Maar wel lol gehad, en meer van Dover gezien dan de bedoeling was. Vaststaande reisschema's, weg ermee!

Toscane, Sicilie en de steden Florence, Rome, Napels zijn tot nu toe eigenlijk de enige punten waar we beslist naartoe zullen gaan. We trekken er krap drie weken voor uit, dus tijd genoeg om tussendoor allerlei andere leuke dingen te zien en doen. Alles dat ongeveer op de route ligt (ofwel, de hele westelijke helft van het land, over de hele lengte van de laars) komt in principe in aanmerking, met een lichte voorkeur voor veel kunst, cultuur, cuisine en idyllische straatjes. Als er naast Sicilie en Toscane verder nog verbazingwekkend gave landschappen te vinden zijn op de route is dat natuurlijk ook mooi meegenomen.
als je vanuit Frankrijk binnenkomt, misschien moet je dan meteen richting genua gaan, dan kan je langs Cinque terre gaan, prachtig kust gebied met kleine dorpjes.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_52325404
Zohee, dat Cinque Terre ziet er wel erg gaaf uit (als ik Google Afbeeldingen mag geloven althans )! Lijkt me een fraaie binnenkomer in Italië - ik schrijf 'm meteen op de lijst.
Wel blarenpleisters mee, vrees ik. Maar verder perfect! Bedankt.
Meer!

[ Bericht 13% gewijzigd door minilotje op 13-08-2007 12:00:34 ]
pi_52336283
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:38 schreef minilotje het volgende:
Als er naast Sicilie en Toscane verder nog verbazingwekkend gave landschappen te vinden zijn op de route is dat natuurlijk ook mooi meegenomen.
De amalfi kust?

Waar wil je trouwens heen op Sicilie? Bruin worden op Sicilie klinkt namelijk wel heel algemeen
pi_52366855
Zo maar een vraag: hoe goed kan ik met Spaans terecht in kleine Toscaanse dorpjes als er geen Engels gesproken wordt?
pi_52367050
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:13 schreef Knakker het volgende:
Zo maar een vraag: hoe goed kan ik met Spaans terecht in kleine Toscaanse dorpjes als er geen Engels gesproken wordt?
Niet. Maar ook in de kleine dorpjes zijn ze de beroerdste niet als ze geld kunnen krijgen van een bezoeker natuurlijk.

Italiaans is niet bepaald de moeilijkste taal als je Spaans kent, en met een boekje erbij zul je er ook zeker wel uitkomen.
pi_52497631
Ik ben van plan om met de auto naar Rome op vakantie te gaan. Ik weet alleen nog niet waar ik wil slapen.
Wat is voor Rome het handigste om te verblijven?
pi_52497679
wij gaan in september een weekje naar italië, naar riva
iemand nog leuke tips?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52613784
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:38 schreef minilotje het volgende:
..
Ik zou zeker ook naar Gan Gimignano (Toscane) gaan. Bijzonder stadje met 14 hoge torens.
pi_52694426
Zijn hier ook nog mensen die wel eens in de buurt van Napels of Salerno komen?
pi_52733080
Ja, waarom?
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:41:44 #18
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52733218
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:39 schreef ETA het volgende:

[..]

als je vanuit Frankrijk binnenkomt, misschien moet je dan meteen richting genua gaan, dan kan je langs Cinque terre gaan, prachtig kust gebied met kleine dorpjes.
Cinque Terre
Oh wat ben ik daar verliefd geworden zeg!!! (Op de omgeving dus)
Ik ben er helaas maar 3 dagen geweest maar zou zo minstens een week terug willen. Heb afgelopen juni alleen de wandelpaden gelopen maar helaas niet veel van de dorpjes kunnen zien. Het is daar zo mooi
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:46:53 #19
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52733368
Ik doe een paar foto's erbij clickable

Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_52920782
Weet iemand hoe dit dorpje heet? Het ziet er niet zo heel verkeerd uit namelijk. Het zou in Toscane moeten liggen.


Stond trouwens in deze topic, met nog meer mooie foto's van Toscane.
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
pi_52926970
ik ook binnenkort weer 10 dagen! jeeeh! heel koffer vol eten mee hoop dat ik met manlief een tripje kan maken ergens heen...
pi_52927380
misschien een domme vraag:
i ga voor een week naar italie, we zitten daar in een hotel.
als ik nou m'n telefoon wil opladen, heb ik dan gewoon genoeg aan m'n eigen lader?
of moet je van die reisstekkers hebben, omdat de stopcontacten daar anders zijn
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52927599
quote:
Op maandag 3 september 2007 22:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
misschien een domme vraag:
i ga voor een week naar italie, we zitten daar in een hotel.
als ik nou m'n telefoon wil opladen, heb ik dan gewoon genoeg aan m'n eigen lader?
of moet je van die reisstekkers hebben, omdat de stopcontacten daar anders zijn
Reisstekkers zou ik voor de zekerheid wel meenemen. Het wil wel eens gebeuren dat de gaatjes van het stopcontact iets verder uit elkaar staan dan in Nederland. Je moet wel ff opletten met het aansluiten van meerdere apparaten. De stoppen kunnen namelijk nog wel eens doorslaan.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_52930567
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:44 schreef NAKZ het volgende:
Weet iemand hoe dit dorpje heet? Het ziet er niet zo heel verkeerd uit namelijk. Het zou in Toscane moeten liggen.
[afbeelding]

Stond trouwens in deze topic, met nog meer mooie foto's van Toscane.
Dat lijkt wel op Cortona. Maar ik weet het niet zeker....
pi_52933826
quote:
Op maandag 3 september 2007 22:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
misschien een domme vraag:
i ga voor een week naar italie, we zitten daar in een hotel.
als ik nou m'n telefoon wil opladen, heb ik dan gewoon genoeg aan m'n eigen lader?
of moet je van die reisstekkers hebben, omdat de stopcontacten daar anders zijn
ik heb er nog nooit last mee gehad maar als je er toch al een hebt kan je hem wel meenemen natuurlijk.. ik douw altijd maar gewoon een beetje door, dan past het ook wel
pi_52934047
Ook mooi

pi_52942069
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ook mooi

[afbeelding]
Dov'e?
pi_52955945
Ik ga de komende maanden twee keer naar Italië. Eerst naar Florence en daarna nog een paar dagen Milaan. Voor het eerst Italië voor mij, dus ik ben benieuwd.
pi_52972417
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:15 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dov'e?
Cremona, Piazza del Comune

Nauwelijks toeristen, voor de authentieke Italiaanse sfeer. Een van de mooiste pleinen die ik gezien heb.
  donderdag 6 september 2007 @ 00:27:18 #30
104963 ETA
European Travel Author
pi_52973068
net ff paar daagje italie weer gedaan. Milaan en Como had ik al gezien, maar voor 1e keer naar Venetie. Toevallig was er de historische regatta aan de gang. Voordeel dat het gros van de toeristen aan de grande canal zat en rest van de stad redelijk rustig was. Was er maar 1 dagje, maar heb echt genoten van Venetie....... nog geen fotos, maar die komen er nog wel
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_53092064
vrijdag vertrekken we
zijn er nog dingen waar we aan moeten denken?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:11:56 #32
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53092109
Eind van de maand naar Verona. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_53092286
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
vrijdag vertrekken we
zijn er nog dingen waar we aan moeten denken?
Een woordenboek, die Italianen spreken namelijk héél erg beroerd Engels.
pi_53092341
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een woordenboek, die Italianen spreken namelijk héél erg beroerd Engels.
*collega belt*
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:53:27 #35
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53096848
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:11 schreef Posdnous het volgende:
Eind van de maand naar Verona. .
Verblijf je toevallig in de jeugdherberg? Die is namelijk echt helemaal de bom.
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:54:02 #36
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53096863
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
vrijdag vertrekken we
zijn er nog dingen waar we aan moeten denken?
Laat je spijkerbroeken en t-shirts thuis en ga op net.
Geloof me.
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:54:52 #37
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53096885
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Verblijf je toevallig in de jeugdherberg? Die is namelijk echt helemaal de bom.
Neen, in een tof hotel nabij Sirmione.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_53096932
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Laat je spijkerbroeken en t-shirts thuis en ga op net.
Geloof me.
why?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:57:12 #39
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53096946
Omdat ze je anders een boerin vinden.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_53096979
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:57 schreef Posdnous het volgende:
Omdat ze je anders een boerin vinden.
dan mag ik lekker met m'n blote voetjes pastasaus maken bij die mama's
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:59:11 #41
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53096999
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:54 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Neen, in een tof hotel nabij Sirmione.
Die kant van de rivier is wel de moeite waard. Als je naar de jeugdherberg loopt is daar achter een smal gangetje, tussen de stadsmuren door. Dan kom je achter het Romeinse theater uit. Fantastisch.

Plaatje, overigens?
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:00:25 #42
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53097031
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:58 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

dan mag ik lekker met m'n blote voetjes pastasaus maken bij die mama's
Italie is geen Bertollireclame.
Ik meen het: mensen vallen je minder lastig, doen aardiger tegen je, nemen je serieuzer als er wat is, staren wat minder naar je.
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:55:27 #43
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53098229
Ik overweeg weer een naar Ravenna te gaan voor de gekleurde steentjes. Ik heb er alleen nog nooit een leuk (betaalbaar) hotelletje ontdekt. Iemand?
Ik hou van kleinschalig en klassiek en ik spreek Italiaans, dus ze hoeven er niks anders te spreken.
pi_53116834
zo, taalgids is aanwezig
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_53118523
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Laat je spijkerbroeken en t-shirts thuis en ga op net.
Geloof me.
*grinnik* Geldt het voor heel Italië? Voor mij is het geen probleem (ik héb niet eens een spijkerbroek), maar vriendlief is amper uit zijn overdreven vrijetijdseske kleding te wurmen als -ie op vakantie is.
Nou ja. De avond voorafgaand aan vertrek maar even z';n schoenen poetsen en stiekem al z'n ruime tshirts vervangen door iets anders.
  woensdag 12 september 2007 @ 12:35:06 #46
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53118590
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:27 schreef minilotje het volgende:

[..]

*grinnik* Geldt het voor heel Italië? Voor mij is het geen probleem (ik héb niet eens een spijkerbroek), maar vriendlief is amper uit zijn overdreven vrijetijdseske kleding te wurmen als -ie op vakantie is.
Nou ja. De avond voorafgaand aan vertrek maar even z';n schoenen poetsen en stiekem al z'n ruime tshirts vervangen door iets anders.
Ja. Sportschoenen worden er doorgaans niet gewaardeerd.
pi_53118731
Ben er vorige maand voor het eerst in mijn leven geweest op Interrail

De route was ongeveer (Oostenrijk) - Venezia - Roma - Firenze - Pisa - Torino - Milano - (Duitsland).
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_53134107
we gaan met de auto, en zitten erover te denken om s'nachts te vertrekken, en dan in 1 keer door te rijden, zodat we er rond 1 of 2 uur in de middag toch wel zijn. is dat te doen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_53135632
quote:
Op woensdag 12 september 2007 22:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
we gaan met de auto, en zitten erover te denken om s'nachts te vertrekken, en dan in 1 keer door te rijden, zodat we er rond 1 of 2 uur in de middag toch wel zijn. is dat te doen?
Ja als in er zijn andere idioten die het gedaan hebben. Nee als in je komt aan als een lopend lijk (of als echt lijk). Als je in je eentje rijdt zou ik het sowieso niet doen, met twee kan het net maar dan moet je wel slapen als de ander rijdt.
pi_53135850
we gaan met 2, en rijden dan om en om
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 13 september 2007 @ 08:40:43 #51
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53138377
quote:
Op woensdag 12 september 2007 22:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
we gaan met de auto, en zitten erover te denken om s'nachts te vertrekken, en dan in 1 keer door te rijden, zodat we er rond 1 of 2 uur in de middag toch wel zijn. is dat te doen?
Waarom plakken jullie er niet een nachtje Zuid-Frankrijk of Beieren aan vast? Je krijgt geheid ruzie, en op de autostrada moet je ècht alert zijn.
pi_53138696
Afgelopen zomer juli / augustus 3 weken weer naar dit geweldige land geweest.
Met de auto heen gereden , de eerste dag tot aan COMO , hier een leuke overnachting 's avonds een tochtje over het meer , de andere morgen weer vroeg onderweg en tot voorbij rome gereden. We waren onderweg naar Corigliano , wat in Calabrie ligt de onderste provincie van italia ! Na 22/23 uur autorijden zijn we daar aangekomen , mooi in 3 dagen verdeeld . Het weer , de natuur, de zee , de vrouwen zijn er prachtig , het eten is overheerlijk ! Bij een agri turismo eten is een aanrader voor een relatief laag bedrag 22,50 / 25 euro pp , een heerlijk diner je kan niks kiezen maar alles wordt met producten gemaakt van het eigen land ! een Bijzondere maar enorm leuke ervaring.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 13 september 2007 @ 09:26:12 #53
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53139000
Wellicht kunnen we posts maken met foto-indrukken van onze favoriete stad? Ik zal wel beginnen, wacht even.

En dan een beetje off the beaten track, graag. Florence kennen we allemaal wel

[ Bericht 44% gewijzigd door Floripas op 13-09-2007 09:31:40 ]
  donderdag 13 september 2007 @ 09:31:11 #54
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53141439
Mooi hoor Floripas . Nog een paar minder bekende pareltjes.











  donderdag 13 september 2007 @ 11:56:23 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53161769
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:56 schreef Floripas het volgende:
Pavia!
Inderdaad! Uit dezelfde regio, weliswaar veel bekendere stad dus eigenlijk tegen de regels,
maar toch geplaatst omwille van mijn voorliefde voor mooi oud baksteen






pi_53168257
bella italia, we komen eraan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:04:47 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53168311
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Inderdaad! Uit dezelfde regio, weliswaar veel bekendere stad dus eigenlijk tegen de regels,
maar toch geplaatst omwille van mijn voorliefde voor mooi oud baksteen


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is toch Milaan? (RaadjeItalieplaatje )
Volgens mij zit er een modehuis en de lega nord in.
pi_53169575
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat is toch Milaan? (RaadjeItalieplaatje )
castello sforzesco
quote:
Volgens mij zit er een modehuis en de lega nord in.
Toen ik er was zat er een museum in, maar je weet het maar nooit met die Italianen
pi_53181789
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
bella italia, we komen eraan
Toch niet die camping 'Bella Italia' in Peschiera hè?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:03:42 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53181817
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:55 schreef Floripas het volgende:
Ik overweeg weer een naar Ravenna te gaan voor de gekleurde steentjes. Ik heb er alleen nog nooit een leuk (betaalbaar) hotelletje ontdekt. Iemand?
Ik hou van kleinschalig en klassiek en ik spreek Italiaans, dus ze hoeven er niks anders te spreken.
Niemand?
pi_53185709
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:02 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Toch niet die camping 'Bella Italia' in Peschiera hè?
nee man!
riva del garda
we hebben meer in de file gestaan dan dat we door konden rijden
we overnachten in wurzburg, en gaan morgen vol goede moed weer verder, hopleijk met wat minder files!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_53564641
Hoeraaaa. We gaan overmorgen al weg! Ik heb min of meer een beetje een route uitgestippeld..
Maandag vertrekken we aan het begin van de avond alvast (we wilden eerst pas op dinsdag vertrekken) om al een stukje van de reistijd naar Italië achter de rug te hebben. We rijden door tot Nancy of Dijon, net waar we zin in hebben, en overnachten daar in een cheapass Formule 1-Hotel.
Op dinsdag doorrijden naar Nice, daar overnachten, 's morgens na het ontbijt even pootje baden in de azuurblauwe zee, en dan op naar Italië.
We houden in eerste instantie de westkust aan zonder al teveel aan te doen, omdat we zo vlug mogelijk in Napels willen zijn wegens lekker weer en al bijna herfst enzo.. We nemen wél Cinque Terre mee, en we zorgen wel dat we rond lunchtijd in Pisa zijn om even iets te eten, de toren te zien en vlug weer door te rijden. Ik hoor althans van iedereen dat er verder weinig aan Pisa te beleven is.
Dóór naar Napels dus, en daar een paar dagen blijven hangen, hopelijk met goed weer. Als we bruin geworden zijn en de Vesuvius en de ruïnes van Pompeii gezien hebben gaan we weer 'terug'.
Via de steden Rome, Sienna, Florence en Bologna wat meer naar het noorden, en op die route kijken wat voor leuks we tegenkomen. Het rotsachtige stadje Pitigliano** schijnt bijvoorbeeld echt prachtig te zijn.
Misschien nog een omweggetje via Venetië. Dan een dag naar Gardaland (ik ben nu eenmaal attractieparkliefhebber) en 's avonds en 's nachts bij het Gardameer doorbrengen en via Zwitserland weer op huis aan.


** Pitigliano:


[ Bericht 0% gewijzigd door minilotje op 29-09-2007 12:27:32 ]
pi_55718300
Wij gaan in het voorjaar ws 2 weken naar Toscane.

Wij willen met de auto gaan.
Nu kan je via Duitsland en Zwitserland of Oostenrijk rijden of via België en Frankrijk. We zijn er nog niet uit welke route we zullen rijden.

Heeft iemand ervaringen met één of beide routes?
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_55731526
Vorig jaar zijn wij via Duitsland en Oostenrijk gereden. Prima route. Lekker doorrijden in Duitsland, in Oostenrijk over de Fernpass gereden is een mooi gebied om door te rijden. We hebben voor deze route gekozen omdat het overnachten in Oostenrijk veel goedkoper bleek te zijn dan in Zwitserland. Heenweg net voor de Brenner overnacht en terug in Pfronten (Zuid-Duitsland).
Komende zomer doen we het weer precies zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Heufje op 03-01-2008 07:16:46 ]
  Boks-Chick woensdag 2 januari 2008 @ 21:57:04 #67
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55732149
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:09 schreef OA het volgende:
Wij gaan in het voorjaar ws 2 weken naar Toscane.

Wij willen met de auto gaan.
Nu kan je via Duitsland en Zwitserland of Oostenrijk rijden of via België en Frankrijk. We zijn er nog niet uit welke route we zullen rijden.

Heeft iemand ervaringen met één of beide routes?
als je west italie wil aandoen is via frankrijk/zwitserland beduidend korter dan via oostenrijk. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk. Als je geen haast hebt, is de brennerweg die parallel loopt aan de brennerpas een absolute aanrader. Stuk stijler enz. door de bergen, maar ook onwijs mooi en geen tol.
lolwut
pi_55840832
Kick

Zijn er nog meer mensen met ervaringen/aanbevelingen?
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_55848534
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:57 schreef BrandX het volgende:

[..]

als je west italie wil aandoen is via frankrijk/zwitserland beduidend korter dan via oostenrijk. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk. Als je geen haast hebt, is de brennerweg die parallel loopt aan de brennerpas een absolute aanrader. Stuk stijler enz. door de bergen, maar ook onwijs mooi en geen tol.
Inderdaad. Lombardije/Ligurie = Gotthard. Volgens mij is dat ook de beste route voor Toscane ev. En het voornaamste argument om via de Brennerpas te gaan (geen tol) gaat ook niet meer op, sinds de Oostenrijkers ook tol heffen.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 21:47:15 #70
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_55960742
Italia Gaat van de zomer waarsch. naar Umbria (Perugia) Heb maar snel een boek geleend van de bibliotheek prisma italiaans voor beginners, ik ga daar helemaal alleen heen en ga werken in een wijnbarretje als het doorgaat ben dus benieuwd hoe ik me ga redden
Activiteiten Perugia aangezien dit topic een beetje is doodgebloed dump ik de link hier omdat jullie er vast wel verstand van hebben
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_56066911
Gisteren hebben wij een huisje geboekt. Twee weken Toscane in april .

Ik denk dat wij via Duitsland en Zwitserland rijden en dan overnachten in Lugano!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  Boks-Chick woensdag 16 januari 2008 @ 10:48:05 #72
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56067825
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:03 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Inderdaad. Lombardije/Ligurie = Gotthard. Volgens mij is dat ook de beste route voor Toscane ev. En het voornaamste argument om via de Brennerpas te gaan (geen tol) gaat ook niet meer op, sinds de Oostenrijkers ook tol heffen.
de weg die parallel aan de brennerpas loopt is tolvrij
lolwut
  Boks-Chick woensdag 16 januari 2008 @ 10:48:47 #73
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56067836
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 09:52 schreef OA het volgende:
Gisteren hebben wij een huisje geboekt. Twee weken Toscane in april .

Ik denk dat wij via Duitsland en Zwitserland rijden en dan overnachten in Lugano!
denk je aan al je wegenvignetten?
lolwut
pi_56068109
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 10:48 schreef BrandX het volgende:

[..]

denk je aan al je wegenvignetten?
Uiteraard. Uitzuigers .
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 10:48 schreef BrandX het volgende:

[..]

de weg die parallel aan de brennerpas loopt is tolvrij
Komt goed, ik laat de tomtom gewoon de tolwegen omzeilen...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_56179612
Komende zomer ga ik met een vriendin weer naar Italie en dit x 12 dagen.

Eerst met vliegtuig naar Venetie. Daar blijven we 2 nachten.
Dan door naar Florence met de trein waar we ook 2 nachten blijven.
En hierna met de nachttrein naar Napels waar we dus ook 2 nachten zullen vertoeven.
Tenslotte met de trein naar Rome waar we 5 nachten zullen verblijven in het zelfde hotel als vorig jaar.
En dan pakken we daar het vliegtuig terug naar NL.

En dit allemaal (vliegtickets+ interrailticket + overnachtingsprijzen + toeslagen) voor 350 euro.

Ben alleen nu aan het twijfelen of we het interrailticket zullen pakken of toch daar maar losse tickets want dat kan misschien goedkoper zijn.
  zondag 20 januari 2008 @ 16:00:10 #76
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_56179868
Het is definitief dat ik van de zomer voor 1 maand naar perugia kan gratis in het centrum, moet alleen meebetalen aan stroom+water, ik ga daar een maand Italiaans studeren Heb er erg veel zin in Mijn ouders zijn ingeschreven op homelink.com dat is een soort woningruil, we hebben een huis gevonden 10 km van riva del garda, zij willen graag met ons ruilen Anders ga ik voor een maand op een camping werken als het kan, maar ik denk dat ik na mijn maand studeren in Perugia wel toe ben aan een maandje vakantie

Simoontjuh mag ik mee klinkt goed
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zondag 20 januari 2008 @ 16:21:59 #77
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56180399
quote:
Op zondag 20 januari 2008 15:50 schreef Simoontjuh het volgende:
Komende zomer ga ik met een vriendin weer naar Italie en dit x 12 dagen.

Eerst met vliegtuig naar Venetie. Daar blijven we 2 nachten.
Dan door naar Florence met de trein waar we ook 2 nachten blijven.
En hierna met de nachttrein naar Napels waar we dus ook 2 nachten zullen vertoeven.
Tenslotte met de trein naar Rome waar we 5 nachten zullen verblijven in het zelfde hotel als vorig jaar.
En dan pakken we daar het vliegtuig terug naar NL.

En dit allemaal (vliegtickets+ interrailticket + overnachtingsprijzen + toeslagen) voor 350 euro.

Ben alleen nu aan het twijfelen of we het interrailticket zullen pakken of toch daar maar losse tickets want dat kan misschien goedkoper zijn.
Ik weet niet wat de prijzen van de nachttrein en de trein van Napels naar Rome zijn maar mijn ervaring is wel dat het heel goedkoop is. Van Venetië naar Florance kost nog geen ¤ 10,-.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_56186796
quote:
Op zondag 20 januari 2008 16:21 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de prijzen van de nachttrein en de trein van Napels naar Rome zijn maar mijn ervaring is wel dat het heel goedkoop is. Van Venetië naar Florance kost nog geen ¤ 10,-.
Die 10 euro is iets te goedkoop. Het kost zeker meer dan 20. Maar dit is de engelse versie van de italiaanse NS see for yourself http://www.trenitalia.com/en/orari_biglietti/index.html
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:23:48 #79
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56259133
Ik vergiste me inderdaad
Ik was vergeten dat ik niet van Venetië naar Florance maar van Venetië naar Bologna ben gegaan en daarna naar Florance...
Voor het eerste stuk betaalde ik ¤ 8,20 en voor het 2e stuk ¤ 8,50.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_56265289
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:23 schreef Lips het volgende:
Ik vergiste me inderdaad
Ik was vergeten dat ik niet van Venetië naar Florance maar van Venetië naar Bologna ben gegaan en daarna naar Florance...
Voor het eerste stuk betaalde ik ¤ 8,20 en voor het 2e stuk ¤ 8,50.
Blijft nog steeds goedkoop.
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:18:39 #81
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_56280129
Zoals het er naar uit ziet ga ik ook naar Italie.
Ik wou eigenlijk naar Zwitserland/Oostenrijk gaan en dan aan de Italiaanse kant, maar na het zien van de prijsverschillen wordt het toch maar Noord-Italie. En zoals het er nu naar uitziet in de buurt van Aosta.

Morgen kijken of er wat wandelkaarten voor die regio te vinden zijn
pi_56286175
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:23 schreef Lips het volgende:
Ik vergiste me inderdaad
Ik was vergeten dat ik niet van Venetië naar Florance maar van Venetië naar Bologna ben gegaan en daarna naar Florance...
Voor het eerste stuk betaalde ik ¤ 8,20 en voor het 2e stuk ¤ 8,50.
Florence
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:08:14 #83
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56286288
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Florence


Firenze
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_56286819
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:08 schreef Lips het volgende:
Firenze
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:27:01 #85
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56286920


Ben toevallig afgelopen weken bezig geweest foto's van Italië van afgelopen jaar in te plakken en blijf iedere keer steken bij de foto's van Firenze om ze nog een keer te bekijken
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 01:00:54 #86
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_56291073
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die scooters Ik heb m'n hele leven een vespa willen hebben en dan het liefst zon oude, maar ik ben ook maar een arme student, en als ik een gerestaureerde vespa koop hou ik weinig meer over
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_56297668
Oke ik heb ook eens een vraagje over Italië. Ik ben twee jaar geleden met vrienden al in Venetie,Verona,Choggia(kustplaats vlak bij Venetië) geweest. Was een geweldige vakantie en een mooi land. Nu hebben we besloten met een iets grotere groep dit jaar weer een aantal landen aan te doen. Zo ook 3a4 dagen Noord-Italië. Wat ik me nu alleen afvraag is wat zijn aanraders in noord italië om nog naar toe te gaan ? We willen graag een beetje cultuur zien en als het kan ook een zee in de buurt, maar dit is niet percee nodig. Als iemand iets weet hoor ik het graag. En mocht iemand daar ook een goede/leuke camping weten hoor ik het ook graag Alvast bedankt voor de hulp !
pi_56297969
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:53 schreef copyfile het volgende:
Oke ik heb ook eens een vraagje over Italië. Ik ben twee jaar geleden met vrienden al in Venetie,Verona,Choggia(kustplaats vlak bij Venetië) geweest. Was een geweldige vakantie en een mooi land. Nu hebben we besloten met een iets grotere groep dit jaar weer een aantal landen aan te doen. Zo ook 3a4 dagen Noord-Italië. Wat ik me nu alleen afvraag is wat zijn aanraders in noord italië om nog naar toe te gaan ? We willen graag een beetje cultuur zien en als het kan ook een zee in de buurt, maar dit is niet percee nodig. Als iemand iets weet hoor ik het graag. En mocht iemand daar ook een goede/leuke camping weten hoor ik het ook graag Alvast bedankt voor de hulp !
Je zou kunnen denken aan Triëste. Ligt aan de kust, tegen de grens met Slovenië en er is genoeg cultuur!
http://www.trieste.com/index.php
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:21:38 #89
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_56298243
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:18 schreef MewBie het volgende:
Zoals het er naar uit ziet ga ik ook naar Italie.
Ik wou eigenlijk naar Zwitserland/Oostenrijk gaan en dan aan de Italiaanse kant, maar na het zien van de prijsverschillen wordt het toch maar Noord-Italie. En zoals het er nu naar uitziet in de buurt van Aosta.

Morgen kijken of er wat wandelkaarten voor die regio te vinden zijn
Kaarten van het Aosta dal gehaald nu kan de rest van het uitzoeken beginnen
pi_56298562
Trieste is inderdaad wel een optie. Ligt alleen wel helemaal aan de noord-oost kant. Als iemand nog iets weet wat dichter bij de kant van frankrijk hoor ik het graag !
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:54:34 #91
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_56298949
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:07 schreef OA het volgende:

[..]

Je zou kunnen denken aan Triëste. Ligt aan de kust, tegen de grens met Slovenië en er is genoeg cultuur!
http://www.trieste.com/index.php
Als je in Trieste komt kan je je senseo apparaat wel thuislaten
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_56298953
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:36 schreef copyfile het volgende:
Trieste is inderdaad wel een optie. Ligt alleen wel helemaal aan de noord-oost kant. Als iemand nog iets weet wat dichter bij de kant van frankrijk hoor ik het graag !
Pak de kaart van (noord)Italië er eens bij...
Turijn, Genua, Milaan...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:56:11 #93
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_56298985
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_56299656
Thanks ! Daar kan ik wel wat mee. Mocht iemand nog campings ergens in noord italie worden hoor ik het wel !
  vrijdag 25 januari 2008 @ 15:47:20 #95
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_56301210
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 14:28 schreef copyfile het volgende:
Thanks ! Daar kan ik wel wat mee. Mocht iemand nog campings ergens in noord italie worden hoor ik het wel !
http://www.eurocampings.net/nl/europa/italie/
Leef je uit
pi_56576726
Ondanks mijn vrij negatieve vakantie van twee jaar geleden hebben we toch weer besloten naar Italie te gaan (dit keer zonder schoonouders, dat zal al schelen).

Eerste week aan het Gardameer op een camping en tweede week naar Toscane, bij Pisa in de buurt, óók op een camping.
We hebben zo'n vooropgezette tent gehuurd van Eurocamp en gaan de eerste twee weken van juni. Dan zal het kindergehalte op de camping wel niet zo hoog zijn.
Mooi een hotel geregeld voor de heenreis onderweg in Munchen, kunnen we rustig aan doorrijden.
En we rijden op zaterdag en zondag, ook wel fijn dat je niet zoveel vrachtverkeer hebt dan.

Nou, heb er zin in!
  donderdag 14 februari 2008 @ 18:11:17 #97
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_56731759
Zo, vandaag eventjes wat dingetjes gekocht voor de vakantie

Nieuwe tent gekocht die als het goed is makkelijk in m'n eentje op te zetten is
Simpel en goedkoop pickeltje gekocht.
En een paar hele simpele "stijgijzers die niet zo genoemd mogen worden" just in case.
Je kan het spul maar beter bij je hebben als dat je ineens halverwege op een berg staat en je wenste dat je ze toch mee had genomen.
pi_56752518
Ik ga deze zomer ook weer naar Italie, op tournee wel te verstaan met orkest .

Planning:

26 juli reisdag naar Italië
27 tm 30 juli repetitiedagen (Montecatini Terme)
31 juli concert San Gimiano
1augustus concert Arezzo
2 augustus concert Florence
3 augustus concert Montecatini
4 augustus reisdag naar Duitsland

En van daaruit gaan we nog door Duitsland en Nederland, maar het Italie deel is echt gaaf. Montecatini Terme is zo mooi, en toen ik er vorig jaar op vakantie was ben ik ook in zo'n dorpje geweest wat op een berg lag en bijna helemaal uit trappen bestond, weet iemand hoe dit dorpje heet?

En voor eten enzo moeten we meestal zelf zorgen (wel met gekregen geld, maar toch). Iemand tips om lekker te eten ipv pizza in bijvoorbeeld Florence of Arezzo?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 17:36:05 #99
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_56753902
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:35 schreef Coastertommm het volgende:
Ik ga deze zomer ook weer naar Italie, op tournee wel te verstaan met orkest .

Planning:

26 juli reisdag naar Italië
27 tm 30 juli repetitiedagen (Montecatini Terme)
31 juli concert San Gimiano
1augustus concert Arezzo
2 augustus concert Florence
3 augustus concert Montecatini
4 augustus reisdag naar Duitsland

En van daaruit gaan we nog door Duitsland en Nederland, maar het Italie deel is echt gaaf. Montecatini Terme is zo mooi, en toen ik er vorig jaar op vakantie was ben ik ook in zo'n dorpje geweest wat op een berg lag en bijna helemaal uit trappen bestond, weet iemand hoe dit dorpje heet?

En voor eten enzo moeten we meestal zelf zorgen (wel met gekregen geld, maar toch). Iemand tips om lekker te eten ipv pizza in bijvoorbeeld Florence of Arezzo?
Ik ben jaloers (al ga ik zelf ook ruim 2 maanden Italia 1 maand taalcursus Perugia, 1 maand vakantie met ouders Trento)

Wat betreft het eten....als je uit eten gaat kan ik je niks vertellen, als je zelf gaat koken ga naar lokale markten en koop verse producten dan moet het bijna wel lekker worden
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_56759433
Nee, zelf koken dat gebeurt niet.. meestal zitten we in hotels, en voor lunch etc moet je zelf zorgen en heel soms avondeten. Wat ik daar heb gemerkt is dat je al snel overgaat op pizza omdat dat zo makkelijk is en lekker, maar wil wel wat anders.

Als iemand rond die tijd in de buurt is; kom kijken! Is gaaf.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:41:53 #101
11102 knep
Mountainfreak
pi_56761217
Vlieg morgen even naar Bergamo en zit zondag in Milaan, maandag weer terug .
Weet iemand of de kleding voorschriften voor het La Scala operahuis in Milano echt zo streng zijn?
Dan moet ik namelijk de stropdas meenemen .
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:44:15 #102
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56761276
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:41 schreef knep het volgende:
Vlieg morgen even naar Bergamo en zit zondag in Milaan, maandag weer terug .
Weet iemand of de kleding voorschriften voor het La Scala operahuis in Milano echt zo streng zijn?
Dan moet ik namelijk de stropdas meenemen .
Ik heb geen idee maar ik denk niet dat die stropdas zo veel ruimte in neemt in je bagage dat je er lang over na moet denken
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:53:54 #103
11102 knep
Mountainfreak
pi_56761554
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:44 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik heb geen idee maar ik denk niet dat die stropdas zo veel ruimte in neemt in je bagage dat je er lang over na moet denken
Hehe, het gaat eigenlijk niet alleen om die stropdas maar om het hele pak . Maar ach het blijft wel Milaan, laat ik dat pak sowieso maar meenemen .
pi_57357040
Ik ga aankomende zomer naar Italie, naar de Dolomieten om precies te zijn. Lekker de bergen in, alleen zit ik nog een beetje met het overnachting-gebeuren.

We zijn met twee man, en hebben de mogelijkheid om op een camping te gaan a 30 euro per nacht. Nu zit het zo dat er dan nog wel een nieuwe tent aangeschaft moet worden. Een andere mogelijkheid is een pension (met ontbijt) of een appartementje. Nu heb ik even gekeken en ben ik echt geschrokken van de prijzen. In Oostenrijk heb je voor nog geen 20 euro per persoon een overnachting met ontbijt en goede voorzieningen, maar hier in Italie moet ik eerder richting de 40 euro per persoon per nacht kijken.

We zullen voornamelijk in het Brenta gebergte naar boven gaan, en willen dus in de buurt van Madonna di Campiglio. Nu mag de overnachting best 20 kilometer van Madonna afliggen, maar als iemand een nog een suggestie heeft voor een overnachtingsplaats / een plek waar we wel een goedkoop pension kunnen vinden, dan hoor ik het graag
you and I ain't done Zeke!
  donderdag 13 maart 2008 @ 22:22:20 #105
11102 knep
Mountainfreak
pi_57362585
Het is erg afhankelijk van de periode waarin je gaat maar mij lijkt het dat je midden in het hoogseizoen op vakantie gaat als je zo schrikt van de prijzen .
Ik zou gewoon eens op hostelworld.com kijken, daar vind je B&B's, pensions enz enz.

Zelf op 17 april naar Sicilia, kan niet wachten .
pi_57592062
Wij gaan in juni 3,5 week naar Il Cilento! Heeft iemand voor deze streek nog leuke tips of aanbevelingen?
pi_57791997
ik ga dit jaar ook weer naar Italie!! vorig jaar omgeving van Pisa gedaan (oa cinque terra)

dit jaar weer naar Toscane/Umbrië, aangezien t daar zo prachtig is!

nu alweer zoveel zin in!!

behalve dan in de zeer slecht zoenende Italianen
pi_57805190
TVP

7 juni naar Milaan, 2 dagen Milaan, huurauto naar een plaatsje in de buurt van Lucca (schoonouders hebben daar een huis gehuurd voor 3 weken). Daar 5 dagen blijven en dan weer terug naar Milaan.

Op het programma staan in ieder geval Lucca, Pisa en Florence.
pi_58044403
In augustus ben ik van plan in gezelschap van mijn vriendin een rondreis door Italië te maken.
Het reisschema ziet er als volgt uit:
- Dusseldorf - Milaan (vliegtuig)
- Milaan - Florence (trein)
- Florence - Napels (trein)
- Napels - Rome (trein)
- Rome - Dusseldorf (vliegtuig)

De vluchten zijn inmiddels geboekt bij Ryanair, ¤25 heen en ¤45 terug p.p.
Nu vraag ik mij af of het beter is de treinreizen via interrail te regelen wat neerkomt op ¤71 p.p. aangezien ik 3x gebruk maak van de trein, of is het beter/goedkoper dit pas ter plekke te regelen.
Daarnaast vraag ik mij af of het verstandig is de plekken waar we onvernachten pas ter plekke te regelen of dit vooraf al te doen(reserveren/aanbetalen?).
Inmiddels al wat research gedaan en mijn oog op de volgende adressen laten vallen:
Milaan: hotel the best
Florence: ?
Napels: delle nazioni
Rome: meridiana
Misschien heeft iemand tips/ervaring met betrekking tot de hierboven genoemde adressen of andere aanraders. We blijven voor een periode van 15 nachten. Misschien kan iemand mij nog een tip geven van hoe het beste deze nachten te verdelen over de eerder genoemde steden.
Alvast bedankt voor jullie hartelijke medewerking
  dinsdag 15 april 2008 @ 15:58:06 #110
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58068282
Ik zit van de zomer een week in Caorle, ongeveer anderhalf uur van Ventië, natuurlijk wil ik dan ook een paar dagtrips naar Venetië maken, alleen zit ik mij af te vragen hoe ik dit het beste kan doen.

Er zijn volgens mij een aantal mogelijkheden:

  • Met de auto tot aan Venetië rijden (Tronchetto) en daar parkeren (als dat sowieso al kan trouwens).

  • Met de auto naar Mestre rijden, daar parkeren en dan de trein pakken naar Venetë.

  • Met de auto naar Punta Sabbioni rijden en daar de boot pakken naar Venetië.

    Ik voel zelf het meest voor de derde optie, alleen geen idee hoe het met parkeren in Punta Sabbioni zit, is daar voldoende plek, wat kost het, hoe zijn de tijden van de boten naar Venetië?
    Iemand hier ervaring mee, of met één van de andere of een hele andere mogelijkheid?

    Wil in dezelfde week ook nog een dag naar Triëst, daarvoor eigenlijk dezelfde vraag, hoe pak ik dat het beste aan, met de auto tot in het centrum, of al eerder in een kleiner plaatsje de trein pakken? Wat zijn dan de mogelijkheden en kosten?
  • "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
      dinsdag 15 april 2008 @ 16:35:37 #111
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_58068903
    weet iemand nog een betaalbaar bed&breakfast in Rome? het liefst city-centre natuurlijk
      dinsdag 15 april 2008 @ 19:08:14 #112
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_58071605
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 15:48 schreef StijnH het volgende:
    In augustus ben ik van plan in gezelschap van mijn vriendin een rondreis door Italië te maken.
    Het reisschema ziet er als volgt uit:
    - Dusseldorf - Milaan (vliegtuig)
    - Milaan - Florence (trein)
    - Florence - Napels (trein)
    - Napels - Rome (trein)
    - Rome - Dusseldorf (vliegtuig)

    De vluchten zijn inmiddels geboekt bij Ryanair, ¤25 heen en ¤45 terug p.p.
    Nu vraag ik mij af of het beter is de treinreizen via interrail te regelen wat neerkomt op ¤71 p.p. aangezien ik 3x gebruk maak van de trein, of is het beter/goedkoper dit pas ter plekke te regelen.
    Daarnaast vraag ik mij af of het verstandig is de plekken waar we onvernachten pas ter plekke te regelen of dit vooraf al te doen(reserveren/aanbetalen?).
    Inmiddels al wat research gedaan en mijn oog op de volgende adressen laten vallen:
    Milaan: hotel the best
    Florence: ?
    Napels: delle nazioni
    Rome: meridiana
    Misschien heeft iemand tips/ervaring met betrekking tot de hierboven genoemde adressen of andere aanraders. We blijven voor een periode van 15 nachten. Misschien kan iemand mij nog een tip geven van hoe het beste deze nachten te verdelen over de eerder genoemde steden.
    Alvast bedankt voor jullie hartelijke medewerking
    Trein moet je even nakijken. Ik heb afgelopen jaar veel door Italië gereisd en dat koste in totaal maar iets van ¤ 70. Ik ging wel steeds met de goedkoopste mogelijkheid, dus niet de hippe snelle treinen. Weet zo ff niet meer de site van de treinregeling maar dat kan je wel in 1 van de Italië topics vinden. Het is even zoeken maar dan heb je ook wat

    Ik heb zelf alleen in hostels geslapen, dus wat hotels betreft kan ik je geen tips geven.

    Zelf ben ik 3 dagen in Milaan geweest, dat was wel genoeg (als je het stadion van AC Milan niet hoeft te zien). Florence / Firenze ben ik 4 dagen geweest en dat is genoeg voor de stad, maar ik had me daar ook nog wel een aantal extra dagen vermaakt!
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
    pi_58080532
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 15:58 schreef DroogDok het volgende:
    Ik zit van de zomer een week in Caorle, ongeveer anderhalf uur van Ventië, natuurlijk wil ik dan ook een paar dagtrips naar Venetië maken, alleen zit ik mij af te vragen hoe ik dit het beste kan doen.

    Er zijn volgens mij een aantal mogelijkheden:

  • Met de auto tot aan Venetië rijden (Tronchetto) en daar parkeren (als dat sowieso al kan trouwens).

  • Met de auto naar Mestre rijden, daar parkeren en dan de trein pakken naar Venetë.

  • Met de auto naar Punta Sabbioni rijden en daar de boot pakken naar Venetië.

    Ik voel zelf het meest voor de derde optie, alleen geen idee hoe het met parkeren in Punta Sabbioni zit, is daar voldoende plek, wat kost het, hoe zijn de tijden van de boten naar Venetië?
    Iemand hier ervaring mee, of met één van de andere of een hele andere mogelijkheid?

    Wil in dezelfde week ook nog een dag naar Triëst, daarvoor eigenlijk dezelfde vraag, hoe pak ik dat het beste aan, met de auto tot in het centrum, of al eerder in een kleiner plaatsje de trein pakken? Wat zijn dan de mogelijkheden en kosten?
  • Ik ben zelf een paar terug ook met de boot vanaf Punto Sabbiona naar Venetië geweest. Exacte prijzen zou ik echt niet meer weten. Parkeren was voor ons toen geen probleem, waren toen wel redelijk vroeg in Punto S, ik denk om 10 uur. Wel betaald parkeren, paar euro. Volgens mij was de overtocht ook niet zo duur, paar euro pp.
    Ik zou zeker voor deze optie gaan, je komt ook vlakbij het San Marco plein aan. Bovendien is het een mooie overtocht.
    pi_58080850
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 07:07 schreef Heufje het volgende:

    [..]

    Ik ben zelf een paar terug ook met de boot vanaf Punto Sabbiona naar Venetië geweest. Exacte prijzen zou ik echt niet meer weten. Parkeren was voor ons toen geen probleem, waren toen wel redelijk vroeg in Punto S, ik denk om 10 uur. Wel betaald parkeren, paar euro. Volgens mij was de overtocht ook niet zo duur, paar euro pp.
    Ik zou zeker voor deze optie gaan, je komt ook vlakbij het San Marco plein aan. Bovendien is het een mooie overtocht.
    Ja de overtocht opzich lijkt mij ook al heel leuk.
    Had alleen mijn twijfels over de hoeveelheid parkeerplaatsen, maar dat zou dus geen probleem moeten zijn als je lekker optijd bent.

    Iemand toevallig een linkje of de naam van de veerdienst tussen Punto Sabbioni en Ventië?
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
    pi_58085245
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 08:01 schreef DroogDok het volgende:

    [..]

    Ja de overtocht opzich lijkt mij ook al heel leuk.
    Had alleen mijn twijfels over de hoeveelheid parkeerplaatsen, maar dat zou dus geen probleem moeten zijn als je lekker optijd bent.

    Iemand toevallig een linkje of de naam van de veerdienst tussen Punto Sabbioni en Ventië?
    ff googelen: linkje

    succes
    pi_58085792
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 11:58 schreef Heufje het volgende:

    [..]

    ff googelen: linkje

    succes
    Kon het zelf niet vinden met google
    Bedankt
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
    pi_58182648
    Ciao tutti,

    Perché non parliamo italiano qui come se OP?
    -
    -
      vrijdag 25 april 2008 @ 00:11:28 #118
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_58292159
    Piu difficile .
    Sicilie was overigens geweldig, wat een fantastisch eiland en ook Stromboli was bellissima .
      dinsdag 29 april 2008 @ 12:31:05 #119
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_58378155
    Goed, vorig jaar een prachtige tijd gehad in Italie. Dit jaar gaan we weer een nieuw deel verkennen. We zijn met zijn tweeen en gaan met de auto.

    Qua vakantie willen we eigenlijk twee dingen. Stukje cultuur meepakken en ook nog een paar dagen op het strand ploffen. Tot nu toe hebben we dit ongeveer bedacht (reisperiode begin juni):

    Nederland -> Venetie. Daar twee dagen blijven? (lijkt me genoeg?)
    Venetie -> Richting Toscane gaan rijden.
    Daar willen we in ieder geval de volgende plaatsen bezoeken (willekeurige volgorde):

    Siena
    Pisa
    Lucca
    Chianti-streek
    Firenze (met de trein lijkt me het handigst)

    Het eindpunt voor een paar dagen strand is nog niet helemaal duidelijk. We zijn vooral opzoek naar een mooi strand, niet betaald en niet al te druk. (doh, dat zoekt de hele wereld waarschijnlijk)

    Tot nu toe kwam Follonica als mooie plaats/strand goed uit de bus. Ook Elba lijkt mij een mooi eiland, alleen zijn de verblijven daar niet zo makkelijk te vinden.

    Nu blijven er nog vragen over:

  • Venetie in twee dagen bekijken, is dat genoeg?
  • Als we eenmaal in Toscane zijn, welke plaatsen kun je in een dag bekijken, welke niet? Pisa bijvoorbeeld, lijkt me dat je dat in 1 dag wel gezien hebt, Firenze lijkt mij wat uitgebreider.
  • Het verblijf in Toscane, wat is handiger, van hotel/camping naar hotel/camping hoppen, of 1 hotel/camping kiezen wat een beetje centraal gelegen is?
  • Wat is een mooie badplaats aan de Toscaanse kust?

    Alvast bedankt natuurlijk.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Pizzaman op 29-04-2008 18:02:40 ]
  • pi_58397255
    Pisa heb je inderdaad in 1 dag (of 1 dagdeel) gezien. Firenze kun je meerdere dagen doorbrengen.
    Elba is een prachtig eiland, Viareggio een leuke badplaats (wel druk).
    pi_58397503
    Italië

    Ik ben in Florence (& Toscane) en Rome geweest Ik vond persoonlijk Rome interessanter omdat ik meer een fan ben van de oudheid dan van de Renaissance
    In beide steden ben ik een week lang geweest; Florence via mijn studie (geschiedenis) en Rome met mijn moeder voor moederdag (moet zich toch iemand opofferen om mee te gaan ).

    Toen we in Rome waren, hebben we ook een bezoek gebracht aan Napels en Pompeii en toen ik in Florence was hebben we (cultureel verantwoorde) uitstapjes gemaakt naar Siena, Montreggioni, Fiesole, Lucca, en nog een paar plaatsjes die ik even vergeten ben

    In Rome vond ik het Forum, Vaticaanstad, het Pantheon en Castel Sant'Angelo het meeste de moeite waard
    In Florence (en omgeving) waren dat het Uffici ( ), Piazzale Michelangelo en Siena.

    Hopelijk gaan we binnenkort nog een keer die kant op, want ik wil nog wel veeel meer zien van Italië
    pi_58400315
    Net een paar dagen terug uit Italië/Toscane.

    Siena, Lucca en Pisa kun je makkelijk in één dag bekijken.
    Ik vond Siena en Lucca leuker dan Pisa en daar kun je je zeker een dag vermaken. In Pisa ook wel denk ik, al waren wij er in 3-4 uurtjes wel uitgekeken.

    Voor Florence kun je wel 2 dagen uittrekken, al is er ook in één dag veel te zien. Wij waren er rond 9 uur en zijn rond 19 uur gaan eten en vervolgens weer vertrokken. In die tijd kun je een heleboel zien.
    Ik weet natuurlijk niet waar jullie voorkeur naar uitgaat, maar als je een museum wilt bezoeken, of bijvoorbeeld Ufizzi (waar rond 10 uur al een wachttijd van 2 uur was) dan kun je wel een extra dag gebruiken.

    Andere leuken steden voor een dag(deel) zijn Volterra, Pistoia en San Gimignano.
    Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
    Ik vind je sig nogal denigrerend.
    pi_58409926
    Je kunt heel Nederland makkelijk in één dag bekijken.
    anonieme razernist
    pi_58414789
    Dit jaar even wat anders op het programma, maar wil volgend jaar zeker weer naar Italie. Denk dat het dan de Toscaanse kust wordt ofzo, aangezien ik dat nog niet gezien heb.
      donderdag 1 mei 2008 @ 18:45:06 #125
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_58420593
    We zitten voor de zomervakantie sterk aan Italie te denken, en dan met name een eiland.. Wat is er leuker, Sicilie of Sardinie? We houden vooral van strand en lekker uiteten.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      Boks-Chick donderdag 1 mei 2008 @ 18:50:28 #126
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_58420688
    I'm a lucky bastard!
    Ik kan van de zomer meerdere keren naar Verona en Venetie. Hoewel ik die laatste waarschijnlijk aan me voorbij laat gaan. Vind er geen hol aan daar. Een keer geweest, en dat was meer dan genoeg.
    Verona daarentegen al twee keer geweest, en elke keer fantastisch. Nog geen opera mogen meemaken daar, hopelijk heb ik daar komende zomer genoeg tijd voor
    lolwut
      donderdag 1 mei 2008 @ 18:52:54 #127
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_58420732
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 18:45 schreef speknek het volgende:
    We zitten voor de zomervakantie sterk aan Italie te denken, en dan met name een eiland.. Wat is er leuker, Sicilie of Sardinie? We houden vooral van strand en lekker uiteten.
    Voor strand en lekker uiteten kun je op allebei de eilanden goed terecht. Sardinie heeft mooiere stranden, maar Sicilie heeft ook nog veel op cultureel gebied te bieden. De meeste Italianen gaan zelf naar Sardinie, dus in Augustus zal het er wel druk zijn.
      donderdag 1 mei 2008 @ 20:32:26 #128
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_58422665
    Wat ik mij nu een beetje afvraag. Is het wel de moeite waard om eerst naar Venetie te gaan en daarna nog 4 uur richting Toscane te rijden? Of kun je Venetie net zo goed links laten liggen omdat het toch niet echt heel bijzonder is (misschien een keertje een weekendje nog heengaan ofzo) en direct naar Toscane te rijden vanuit NL?
      Boks-Chick donderdag 1 mei 2008 @ 20:35:39 #129
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_58422713
    tjsa, persoonliljk vind ik Venetie dus echt niets aan. Een grote toeristisch gebeuren. Maar goed, wel iets om een keer gezien te hebben denk ik. En andere mensen vinden het weer fantastisch...

    Ik zou dus eigenlijk gewoon lekker naar Toscane gaan, en een keertje een weekendje ofzo naar Venetie toe gaan.
    lolwut
    pi_58437822
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 18:52 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Voor strand en lekker uiteten kun je op allebei de eilanden goed terecht. Sardinie heeft mooiere stranden, maar Sicilie heeft ook nog veel op cultureel gebied te bieden. De meeste Italianen gaan zelf naar Sardinie, dus in Augustus zal het er wel druk zijn.
    Hmm volgens mij gaan er juist ook een hele boel italianen zelf naar Sicilie. En de stranden in Sicilie zijn ook niet mis hoor, Cefalu en aan het zuiden, bellissimo!
      vrijdag 2 mei 2008 @ 22:13:44 #131
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_58444500
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 16:20 schreef Meffia het volgende:

    [..]

    Hmm volgens mij gaan er juist ook een hele boel italianen zelf naar Sicilie. En de stranden in Sicilie zijn ook niet mis hoor, Cefalu en aan het zuiden, bellissimo!
    Klopt in de zomer kan het ook vrij druk zijn op Sicilië. De Isole Egadie en vooral Eolie zijn ook erg de moeite waard als je mooie stranden en mooie eilanden zoekt .
      dinsdag 6 mei 2008 @ 12:41:38 #132
    38223 Takkembah
    Beetje gek en raar
    pi_58509977
    Vorig jaar naar Italië geweest en we zitten er sterk aan te denken weer terug te gaan. We hebben eerst bij Pisa gezeten (o.a. Cinque Terre, Pisa, Firenze, Lucca, Vinci gezien), daarna richting Choggia (uitblussen, Venetië) gegaan en afgesloten aan het Lago Maggiore (zeer mooi, alle Isla's gezien daar).

    Het meest indrukwekkende was uiteraard Cinque Terre, waar we op de gok zijn heengereden. Na benauwde wegen, en een uur wachten op een tourbus die niet meer voor- of achteruit kon, hebben we de auto kunnen parkeren en zijn we na een voettocht van een half uurtje in Varnazza aangekomen. Heel indrukwekkend. Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen binnenkort.

    Heeft iemand nog tips voor als we dit jaar zouden gaan? Een soort van 'dit-moet-je-gezien-hebben' of 'dit-is-geweldig-mooi'???? (Rome gaan we een keer buiten de vakantie omdoen!)
    Alexa en Seth zijn lief
    See everything; overlook a great deal; correct a little
    pi_58666945
    vrijdag even fijn een tripje naar Milaan en zondag weer terug. Beetje jammer dat het flink gaat regenen en onweren
    Too much is never enough!
    pi_58671230
    is iemand van jullie ook al aan het luganomeer geweest (vrij het al in een andere topic maar niemand reageerde) ?... ik ga er van de zomer op vakantie heen (2 weken op een camping). ook zullen wij 2 dagen naar milaan(eigenlijk 1 dag monza- formule 1 en 1 dag milaan...)
      maandag 19 mei 2008 @ 18:30:18 #135
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_58765804
    Jaaa geboekt!

    Eerst een week in de buurt van Venetie en dan rijden we lekker door voor nog een weekje in Toscane.

    * Pizzaman heeft er zin in.
      woensdag 21 mei 2008 @ 22:20:30 #136
    46254 MewBie
    Uitstellen is een gave.
    pi_58811262
    Nog anderhalve week
    pi_58816642
    26 juli , naar Grado en omgeving , dicht bij venetie , dicht bij Trieste , en dus ook een dagje Kroatie
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_58838759
    Moet nog ff geduld hebben, 1 augustus naar Lajatico in Toscane:

      vrijdag 30 mei 2008 @ 22:04:25 #139
    46254 MewBie
    Uitstellen is een gave.
    pi_59022109
    Nog een "paar" uurtjes en ik ga pleitos

    Denk dat ik m'n wekker om 6 uur zet, ontbijten, inladen en
    pi_59083865
    Zo zaterdag is het zover...Italie here we come! We gaan een week en hebben een aantal dingen al uitgezocht en vastgelegd:

    - Aankomst zaterdag Milaan om 18:00 uur, huurauto op vliegveld ophalen en naar reeds geboekt hotel rijden.

    - Zondag lekker rondwandelen in Milaan (heel wat tips uit oa dit topic gehaald)

    - Maandagochtend op ons gemak via Genua (moeite waard??) richting Lucca. Is deze omweg de moeite waard? Toevallig stond in de kampioen deze maand een kustroute waar wij dan halverwege in zouden vallen. Ziet er op zich leuk uit.
    Overigens moeten we om half 9 's avonds bij Lucca zijn bij mijn schoonouders: Nederland - Italie kijken bij de Italiaanse familie waar zij een huisje huren.

    - Dinsdag, zien we nog wel (slapen in huisje bij Lucca bij schoonouders)

    - Woensdag markt in Lucca en meteen in Lucca rondkijken (slapen in huisje bij Lucca bij schoonouders)

    - Donderdag, zien we nog wel (slapen in huisje bij Lucca bij schoonouders)

    - Vrijdag, het wordt saai maar zien we nog wel (slapen in huisje bij Lucca schoonouders, of hotel in Milaan of...ergens anders)

    - Zaterdagavond in ieder geval de huurauto inleveren op vliegveld, hotel dichtbij vliegveld inclusief transfer vv geboekt.

    - Zondagochtend om 07:40 uur vliegen

    Wat we in ieder geval willen zien is Pisa (begrepen dat halve dag voldoende is )en Florence. Verder wordt het hangen in de hangmat, bbqen, kookles krijgen van de italiaanse familie en genieten.

    Iemand nog geniale tips??
    pi_59087085
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 09:55 schreef exode het volgende:
    Zo zaterdag is het zover...Italie here we come! We gaan een week en hebben een aantal dingen al uitgezocht en vastgelegd:

    - Aankomst zaterdag Milaan om 18:00 uur, huurauto op vliegveld ophalen en naar reeds geboekt hotel rijden.

    - Zondag lekker rondwandelen in Milaan (heel wat tips uit oa dit topic gehaald)

    - Maandagochtend op ons gemak via Genua (moeite waard??) richting Lucca. Is deze omweg de moeite waard? Toevallig stond in de kampioen deze maand een kustroute waar wij dan halverwege in zouden vallen. Ziet er op zich leuk uit.
    Overigens moeten we om half 9 's avonds bij Lucca zijn bij mijn schoonouders: Nederland - Italie kijken bij de Italiaanse familie waar zij een huisje huren.

    - Dinsdag, zien we nog wel (slapen in huisje bij Lucca bij schoonouders)

    - Woensdag markt in Lucca en meteen in Lucca rondkijken (slapen in huisje bij Lucca bij schoonouders)

    - Donderdag, zien we nog wel (slapen in huisje bij Lucca bij schoonouders)

    - Vrijdag, het wordt saai maar zien we nog wel (slapen in huisje bij Lucca schoonouders, of hotel in Milaan of...ergens anders)

    - Zaterdagavond in ieder geval de huurauto inleveren op vliegveld, hotel dichtbij vliegveld inclusief transfer vv geboekt.

    - Zondagochtend om 07:40 uur vliegen

    Wat we in ieder geval willen zien is Pisa (begrepen dat halve dag voldoende is )en Florence. Verder wordt het hangen in de hangmat, bbqen, kookles krijgen van de italiaanse familie en genieten.

    Iemand nog geniale tips??
    Siena . Een van de mooiste oude steden van Italie. Mag je niet missen.



      dinsdag 3 juni 2008 @ 12:59:04 #142
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_59087780
    Ik ga naar Pavia. Ik hoef naar Italie niet meer naar de stranden (als je op Afrikaanse stranden bent geweest is het sneue pet), de natuur kan me gestolen worden, die bergen doen me niks, maar die stadjes!

    We gaan logeren bij al die vrienden die we hebben opgedaan in de loop der jaren in het academische circuit: Pavia, Bologna, Perugia. Ze zijn ook allemaal van die spannende dingen: Deken van het Aartsgymnasium of Professor der Wedergeboorte (renaissance, natuurlijk) of Deskundige in de Tekenleer.

    Leuk, bij Italianen thuis! We nemen maar wat bijzonder bier mee uit de Kempenstreek.
    pi_59088451
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 12:59 schreef Floripas het volgende:
    Ik ga naar Pavia. Ik hoef naar Italie niet meer naar de stranden (als je op Afrikaanse stranden bent geweest is het sneue pet), de natuur kan me gestolen worden, die bergen doen me niks, maar die stadjes!

    We gaan logeren bij al die vrienden die we hebben opgedaan in de loop der jaren in het academische circuit: Pavia, Bologna, Perugia. Ze zijn ook allemaal van die spannende dingen: Deken van het Aartsgymnasium of Professor der Wedergeboorte (renaissance, natuurlijk) of Deskundige in de Tekenleer.

    Leuk, bij Italianen thuis! We nemen maar wat bijzonder bier mee uit de Kempenstreek.
    Niks mis met Pavia ( ), maar is dat niet wat weinig? Ik had jouw ambitieniveau toch hoger geschat.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 13:32:00 #144
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_59088523
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

    [..]

    Niks mis met Pavia ( ), maar is dat niet wat weinig? Ik had jouw ambitieniveau toch hoger geschat.
    Ik ken Italië al erg goed, ik ken Florence, Venetië, Siena, Napels en Rome al van buiten. Ik heb in Italië gewoond, en ik ging er vroeger wel driemaal per jaar naartoe.

    Nu is het tijd om van het betreden pad te stappen.
    pi_59088830
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:32 schreef Floripas het volgende:

    [..]

    Ik ken Italië al erg goed, ik ken Florence, Venetië, Siena, Napels en Rome al van buiten. Ik heb in Italië gewoond, en ik ging er vroeger wel driemaal per jaar naartoe.

    Nu is het tijd om van het betreden pad te stappen.
    Da's waar. Italie is zonder meer ook een erg fijn land om te verblijven, juist buiten de toeristische gebieden. Enige jammere vind ik altijd dat mijn Italiaans te slecht is, en het Engels van de Italianen in de niet toeristische gebieden ook niet om over naar huis te schrijven.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 13:45:46 #146
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_59088886
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:44 schreef Diederik_Duck het volgende:

    [..]

    Da's waar. Italie is zonder meer ook een erg fijn land om te verblijven, juist buiten de toeristische gebieden. Enige jammere vind ik altijd dat mijn Italiaans te slecht is, en het Engels van de Italianen in de niet toeristische gebieden ook niet om over naar huis te schrijven.
    Ik heb een nieuw probleem: ik spreek Italiaans, maar mijn reisgenoot niet.
    pi_59089179
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:45 schreef Floripas het volgende:

    [..]

    Ik heb een nieuw probleem: ik spreek Italiaans, maar mijn reisgenoot niet.
    Lekker roddelen met de Italianen over de reisgenoot en ondertussen een uitgestreken gezicht houden, en na afloop verklaren dat je het weer hebt doorgesproken
      dinsdag 3 juni 2008 @ 13:57:44 #148
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_59089238
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:55 schreef Diederik_Duck het volgende:

    [..]

    Lekker roddelen met de Italianen over de reisgenoot en ondertussen een uitgestreken gezicht houden, en na afloop verklaren dat je het weer hebt doorgesproken
    Hij kan Latijn en Frans, dus passief zal 't nog wel gaan. "Idiota", "Porcone".
      dinsdag 3 juni 2008 @ 14:02:01 #149
    200504 Amokzaaier
    zonder te ploegen!
    pi_59089353
    Siena is mijn favoriete stad
    je oogst wat je zaait
    pi_59089414
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:57 schreef Floripas het volgende:

    [..]

    Hij kan Latijn en Frans, dus passief zal 't nog wel gaan. "Idiota", "Porcone".
    Balen zeg. Verwijzingen naar de salax taberna zijn dus ook niet meer mogelijk
      dinsdag 3 juni 2008 @ 14:16:08 #151
    57235 shroomer
    Tonight's the night.
    pi_59089693
    Ik moet echt al die mooie plaatsjes die worden genoemd eens bezoeken deze zomer.. TVP
    I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
    Have you heard that the bird is the word?
    pi_59108595
    Ik ga van de zomer richting Italie. Eerst 2,5 week rondhangen in Florence(Cecina, Siena, Pisa, Firenze etc.) Dan naar Venetie waar ik zo'n 2,5 week ga werken. Daarna heb ik nog een week de tijd voordat m'n school weer begint. Ik ben nog aan het bekijken wat ik dan kan doen? ik heb daar geen vervoer dus zal dat met de trein moeten doen. Waar móét ik gewoon heen in die week? Ben vroeger vaak bij Lago di garda en como geweest al, Cinque terre vond ik er heel mooi uitzien op de plaatjes hier.
    Maar graag tips
    De wereld is een pretpark - Enjoy it, don't destroy it!
      donderdag 5 juni 2008 @ 00:27:45 #153
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_59133810
    Grappig ik doe precies het omgekeerde. Week Venetie en dan een week Toscane.

    Zondag vertrekken.
      donderdag 5 juni 2008 @ 08:31:40 #154
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_59136285
    Ga waarsch./misschien van de zomervakantie voor 3 weken naar Perugia Nog dingen(inde buurt) die ik gezien moet hebben, op de chocofabriek na?
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
      donderdag 5 juni 2008 @ 10:42:13 #155
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_59138691
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 08:31 schreef honda1990 het volgende:
    Ga waarsch./misschien van de zomervakantie voor 3 weken naar Perugia Nog dingen(inde buurt) die ik gezien moet hebben, op de chocofabriek na?
    Ja! Assissi, de Franciscuskerk. Orvieto.
    En in Perugia zelf: de Etruskische poort, het Gildenhuis, de marmeren fontein, de Romeinse muren, het stadspark met ruines, de pinotheek, en vergeet niet je dol te eten aan truffels.
    pi_59139226
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 10:42 schreef Floripas het volgende:

    [..]

    Ja! Assissi, de Franciscuskerk. Orvieto.
    En in Perugia zelf: de Etruskische poort, het Gildenhuis, de marmeren fontein, de Romeinse muren, het stadspark met ruines, de pinotheek, en vergeet niet je dol te eten aan truffels.
    Dat is de pest he.
      donderdag 5 juni 2008 @ 22:13:31 #157
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_59156443
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 12:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

    [..]

    Siena . Een van de mooiste oude steden van Italie. Mag je niet missen.

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Siena . Ook een van mijn favorieten maar niet in het hoogseizoen .
    pi_59158320
    Morgenvroeg 6 uur met de auto naar Italie. Eerst 3 daagjes Milano, vervolgens 2 dagjes Verona met een uitstapje naar Venezia. Dan Firenze voor 6 dagen met natuurlijk uitstapjes naar Pisa / Lucca en Siena. En nog even langs bij een vriend van me in Duddova welke nog leuke dingen wist om te bekijken. En dan na bijna 2 weekjes cultuur snuiven weer gelijk met het NL eftal op de 17de naar huis richting Nederland

    Heb der mega veel zin in
    All you need in life is..
      donderdag 5 juni 2008 @ 23:25:32 #159
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_59158544
    Rij jij in 1 keer door of overnacht je onderweg? En zo ja, waar? Ik zoek nog een hotel ergens tussen Munchen en Innsbruck, maar die zijn er verdomd weinig.
    pi_59159157
    Woon zelf in Limburg en vanuit daar is het 8 uur en 45 min tot ons hotel in Milaan volgens de TomTom. Je stopt nog wat onderweg enz maar hoop toch binnen 10 uur zeker in Milaan te zijn. Met andere woorden ik stop dus no way, buiten om te tanken en als de vriendin weer naar de WC moet
    All you need in life is..
    pi_59159854
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 23:45 schreef Apoca het volgende:
    Woon zelf in Limburg en vanuit daar is het 8 uur en 45 min tot ons hotel in Milaan volgens de TomTom. Je stopt nog wat onderweg enz maar hoop toch binnen 10 uur zeker in Milaan te zijn. Met andere woorden ik stop dus no way, buiten om te tanken en als de vriendin weer naar de WC moet
    Hou je rekening met opstoppingen? Ik neem aan dat je via de Gotthard rijdt, en die is in de zomer notoir druk... 10 uur lijkt me erg optimistisch.
    pi_59160200
    Och komt wel goed, met een beetje geluk valt het allemaal mee daar. We hebben de eerste dag toch niet echt gedacht iets te gaan doen buiten wat te gaan eten op een leuke plaats in de stad.
    All you need in life is..
    pi_59160341
    Altijd als we naar Italie gingen vanuit het zuiden des lands deden we er twee dagen (het was tenslotte vakantie) over (met slechts één chauffeur), en meestal na de Gotthard zochten we gewoon en ongepland een motel- hotel in de buurt. Dat is werkelijk nooit een probleem geweest, midden in het hoogseizoen of niet .
    En datzelfde geldt voor die keren dat we via Oostenrijk reden. Werkelijk nergens voor nodig om van te voren te boeken.
    anonieme razernist
    pi_59160401
    Mensen over 2 weekjes zal ik wat foto's posten hier voor het topic weer wat kleur te geven, nu ga ik pitten voor de reis morgen. Thanks voor de info en arrivederci
    All you need in life is..
      vrijdag 6 juni 2008 @ 00:38:59 #165
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_59160425
    Als je geen files in DLD en oponthoud bij de Gotthard en/of douane hebt dan is het goed te doen in 8 uur vanuit Limburg. En dan houd je je ook nog aan de snelheid op A61 (langdurig 130 km/h) .
      vrijdag 6 juni 2008 @ 00:41:01 #166
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_59160448
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 08:31 schreef honda1990 het volgende:
    Ga waarsch./misschien van de zomervakantie voor 3 weken naar Perugia Nog dingen(inde buurt) die ik gezien moet hebben, op de chocofabriek na?
    wat ga je doen in Perugia voor 3 weken, talencursus aan de Universita per Stranieri? Halverwege Juli is Umbria Jazz, kan je niet omheen Voor vertier na de nachtelijke uurtjes is het centrum perfect. Ideale plek om met flesje wijn beetje te gaan hangen bij de fontein en de kerk.
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_59160671
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 08:31 schreef honda1990 het volgende:
    Ga waarsch./misschien van de zomervakantie voor 3 weken naar Perugia Nog dingen(inde buurt) die ik gezien moet hebben, op de chocofabriek na?
    Als je van chocoladefabrieken houdt vind je het volgende misschien niks, maar toch:

    Nou ja, die truffels zijn dan alleen maar zomertruffels dus echte goede truffels kun je in dat seizoen wel vergeten eigenlijk, dat is niks, en op zijn best geen geldklopperij, maar wel inferieur.
    De beste olijfolie van Italië (volgens sommige kenners...) komt uit de buurt van Assisië en m.n. Montefalco enz, dus het is misschien leuk om daar in de buurt zo'n brouwerij te bezoeken en een paar flessen mee te nemen. Ik had spijt dat ik geen kratten heb meegenomen.
    In de herfst en zeker na de jaarwisseling is een stadje als Norcia juist wel goed te doen vanwege de truffels, en H. Benedictus natuurlijk. Dat is sowieso een lollig relaxed toeristisch plaatsje eigenlijk, hoe en wanneer dan ook.
    En als je daar in de buurt bent kun je ook naar Castelluccio gaan: een mooi geïsoleerd vervallen plaatsje, midden in een totaal afgelegen prachtige vallei. Een centrum van de Italiaanse linzenteelt: de heerlijke doc Castelluccio linzen komen daar vandaan. Ze zijn biologisch en ze zijn heerlijk, wat wil je nog meer.
    De plaats zelf heeft niet echt attracties ofzo, maar de reis ernaartoe en het rondlopen daar is echt een aanrader.

    [ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 08-06-2008 00:18:10 ]
    anonieme razernist
      vrijdag 6 juni 2008 @ 08:31:21 #168
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_59163464
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 00:58 schreef NoCigar het volgende:

    [..]

    Als je van chocoladefabrieken houdt vind je het volgende misschien niks, maar toch:

    Nou ja, die truffels zijn dan alleen maar zomertruffels dus echte goede truffels kun je in dat seizoen wel vergeten eigenlijk, dat is niks, en op zijn best geen geldklopperij, maar wel inferieur.
    De beste olijfolie van Italië (volgens sommige kenners...) komt uit de buurt van Assisië en m.n. Montefalco enz, dus het is misschien leuk om daar in de buurt zo'n brouwerij te bezoeken en een paar flessen mee ten nemen. Ik had spijt dat ik geen kratten heb meegenomen.
    In de herfst en zeker na de jaarwisseling is een stadje als Norcia juist wel goed te doen vanwege de truffels, en H. Benedictus natuurlijk. Dat is sowieso een lollig relaxed toeristisch plaatsje eigenlijk, hoe en wanneer dan ook.
    En als je daar in de buurt bent kun je ook naar Castelluccio gaan: een mooi geïsoleerd vervallen plaatsje, midden in een totaal afgelegen prachtige vallei. Een centrum van de Italiaanse linzenteelt: de heerlijke doc Castelluccio linzen komen daar vandaan. Ze zijn biologisch en ze zijn heerlijk, wat wil je nog meer.
    De plaats zelf heeft niet echt attracties ofzo, maar de reis ernaartoe en het rondlopen daar is echt een aanrader.
    Ik hou eigenlijk niet eens zo van chocoladefabrieken opzich maar in een ander topic was dat een aanrader

    Dit ga ik zeker doen Vooral dat van die olijfolie hmm
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_59169781
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 23:25 schreef Pizzaman het volgende:
    Rij jij in 1 keer door of overnacht je onderweg? En zo ja, waar? Ik zoek nog een hotel ergens tussen Munchen en Innsbruck, maar die zijn er verdomd weinig.
    Wij hebben vorig jaar overnacht in het Stubaital, doen we dit jaar ook weer. Vandaar rij je meteen de Brenner Autobahn op.
    Is weliswaar niet tussen Munchen en Innsbruck, maar net onder Innsbruck. Wij gaan dan ook niet via Munchen, maar via de Fernpas.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 13:51:15 #170
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_59171153
    het is altijd lekker om bij mooi weer gewoon ff 3 daagjes in de Alpen te vertoeven als je er dan toch bent slecht weer is natuurlijk direct gewoon doorrijden
      vrijdag 6 juni 2008 @ 22:28:39 #171
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_59185519
    Heufje, mag ik vragen waarom je zo rijdt ?
    pi_59187812
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 22:28 schreef Pizzaman het volgende:
    Heufje, mag ik vragen waarom je zo rijdt ?
    Is in principe de kortste weg door Oostenrijk, korter dan via Munchen, niet sneller, maar dat geeft niet. Het is bovendien een hele mooie route, je hebt een stuk van ongeveer 90 kilometer over provinciale wegen. Ik zak dan trouwens al bij Ulm naar het zuiden af.
    pi_59411219
    Vandaag teruggekomen van mooie trip naar Italie:

    1,5 dag Milaan, via de kust (Genova en Camogli aangedaan) in 1 lange rijdag naar een dorpje vlakbij Lucca gereden (Fiano). T/m afgelopen zaterdag in een huisje gezeten op een berg met een waanzinnig uitzicht Behalve dat we genoten hebben van alles wat de natuur te bieden had (verse groente van het land plukken, citroenstruiken, basilicum planten etc etc) dagtripjes naar Lucca, Pisa en Florence gemaakt.

    Erg mooi land en erg mooie omgeving! Vooral Lucca vond ik erg leuk!

    De appertivo in Milaan is ook goed bevallen: 2 cocktails en een zeer uitgebreid buffet voor ¤ 11 in totaal.

    Kortom aanrader!
    pi_59423809
    26 juli vertrek ik naar Grado

    Ik ben van plan in 1x te rijden (3 chauffeurs) , de afstand is plus minus 1300-1400 km . Dus volgens mij is het goed te doen om dit in 1 dag te halen. IK was van plan zaterdagochtend vroeg te vertrekken.
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_59488216
    Hebbie een adresje waar je een dergelijke apperitivo hebt genoten voor me? Waaruit bestond het buffet?
    pi_59510007
    Buffet bestond uit een stuk of 3 verse salades, 2 warme groente bakken, bak met meloen, bak met dorito chips en dip, 2 verschillende bakken met pasta. Ben even aan het denken of er nog iets van vlees bij zat...oh ja nog een bak met aardappels in lekkere kruiden, olijfjes, fritatta (gebakken ei, lijkt beetje op tortilla), rijstgerecht en ik zie op de foto gehaktballetjes staan.

    Het was een bakker/koffiebar: caffe Piola. Uit het centrum maar om het hoekje van ons hotel: Trentina (die ook goed beviel overigens!)
    pi_59633109
    tvp
    pi_59656126
    toch maar even meer dan tvp...

    ik ga deze zomer oa naar de chianti streek vanwaar ik in elk geval naar de steden luca,pisa, florance, siena ed ga (ja ik weet het, het is standaard) Maar hebben jullie nog leuke do's en don'ts zodat de vakantie nog mooier gaat worden?

    bij voorbaat dank voor jullie reacties!
      woensdag 25 juni 2008 @ 16:57:11 #179
    55098 Laurabeest
    Zachte G korte EI dikke L
    pi_59680433
    Als je even wil relaxen ga dan naar de tuinen van Boboli in Florence!! Mooi uitzich over de stad en relaxte tuinen.

    Verder zat ik in Pisa in een leuk hotelletje, Helvetia genaamd. Goedkoop en om de hoek van het treinstation en de toren etc. .
    Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
    laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
    pi_59744395
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 16:57 schreef Laurabeest het volgende:
    Als je even wil relaxen ga dan naar de tuinen van Boboli in Florence!! Mooi uitzich over de stad en relaxte tuinen.

    Verder zat ik in Pisa in een leuk hotelletje, Helvetia genaamd. Goedkoop en om de hoek van het treinstation en de toren etc. .
    thanks! dat relaxen zal vast nodig zijn in die hitte!! Nog andere tips?
    pi_59747021
    Wat gaan er hier weinig mensen naar het zuiden van Italie! Ben al vaak in Italie geweest en heb alle culturele plaatsen onderhand wel gezien, maar ben nu toch helemaal verslingerd aan het zuiden. Ben net terug van 3,5 week Italie waarvan een groot deel Il Cilento. Ontzettend mooi en nog heerlijk Italiaans zonder niet-Italiaanse toeristen. Heb het plan volgend jaar de hele kust af te rijden met de auto, dus de hele laars rond. Heb er al weer zin in, maar moet helaas weer een jaar wachten.....
    pi_59940054
    Ga de 19e ook naar Italie, Bussolengo. Iemand bekend mee? Zaken die wel/niet de moeite waard zijn?
    pi_59946015
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 02:56 schreef bloodymary het volgende:
    Wat gaan er hier weinig mensen naar het zuiden van Italie! Ben al vaak in Italie geweest en heb alle culturele plaatsen onderhand wel gezien, maar ben nu toch helemaal verslingerd aan het zuiden. Ben net terug van 3,5 week Italie waarvan een groot deel Il Cilento. Ontzettend mooi en nog heerlijk Italiaans zonder niet-Italiaanse toeristen. Heb het plan volgend jaar de hele kust af te rijden met de auto, dus de hele laars rond. Heb er al weer zin in, maar moet helaas weer een jaar wachten.....
    Ik heb vorig jaar Calabrie gedaan
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_59956103
    Vertel!
    pi_59960242
    jah idd vertel...het is een beetje een trage topic
      maandag 7 juli 2008 @ 23:09:39 #186
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_59960816
    Heeft zaterdag een ticket geboekt, gaat eerst voor 2 weken naar Perugia Word dan opgehaald door zijn ouders en gaat daarna 3 weken aan het lago di garda bijkomen Italia Iemand nogmaals tips voor Perugia trouwens? Ik heb er al wel wat gekregen, maar alles is welkom
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_59981492
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 23:09 schreef honda1990 het volgende:
    Heeft zaterdag een ticket geboekt, gaat eerst voor 2 weken naar Perugia Word dan opgehaald door zijn ouders en gaat daarna 3 weken aan het lago di garda bijkomen Italia Iemand nogmaals tips voor Perugia trouwens? Ik heb er al wel wat gekregen, maar alles is welkom
    Het is niet zo heel ver van Piticchio, ik schat zo'n 100 kilometer. Maar wel oppassen, daar schijnt een geheime dorpsraad te zijn.....
      dinsdag 8 juli 2008 @ 21:22:15 #188
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_59982052
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 20:56 schreef bloodymary het volgende:

    [..]

    Het is niet zo heel ver van Piticchio, ik schat zo'n 100 kilometer. Maar wel oppassen, daar schijnt een geheime dorpsraad te zijn.....
    Een consiglio oid?
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
      zaterdag 12 juli 2008 @ 20:18:53 #189
    221403 TheComebackKid
    The Notorious T.U.R.K.
    pi_60064111
    Ti Amo Italia.
      zaterdag 12 juli 2008 @ 21:26:41 #190
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_60065302
    Elke zaterdag van de zomer trouwens op NED2 Italiaanse filmavond met vanavond
    22:40 Italiaanse filmzomer: A Room with a View
    en
    00:50 Italiaanse filmzomer: La dolce vita
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_60732830
    Ik ga begin september voor zo'n 20 uur naar Bergamo, Italie. Is er nog iets leuks daar te doen of kijken?
      maandag 11 augustus 2008 @ 14:48:18 #192
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_60733265
    De oude stad is wel mooi .
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bergamo
      zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:04:44 #193
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_60875032
    Ben net terug van 5 weken Italia eerst Perugia daarna Lago di Garda...wat is Italia toch een geweldig land, teveel mooie vrouwen (vooral in Perugia) heerlijk eten goed veel drinken, maar vooral het leven op straat spreekt me enorm aan. Foto's komen nog!
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_60883164
    Wij zijn van plan eind september/begin oktober naar Italie te gaan. Weten jullie een goede gids met hotels? Of is het goed te doen om gewoon ter plekke iets te zoeken?

    Waar we precies naartoe gaan weten we nog niet, we willen in ieder geval niet van te voren boeken zodat we ook een beetje kunnen kijken hoe het weer is enzo.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 13:18:43 #195
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_64725968
    Volgend jaar april gaan wij naar de meubelbeurs in Milaan. Omdat Milaan zelf niet zo'n leuke stad is, zoek ik een plaats in de omgeving waar we kunnen verblijven voor 2 á 3 dagen. Iemand tips?

    Ook willen we de resterende dagen in een ander gedeelte in Italie verblijven, we willen niet te ver af zakken. Zijn er nog andere bezoekwaardige steden, behalve Rome, Firenze enz.?

    Hoor graag julle mening
      zondag 22 februari 2009 @ 12:51:39 #196
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_66337077
    Schopje!! Beetje leven in dit topic hoor!

    Niet in de laatste plaats omdat ik dit jaar van plan ben om naar Italie te gaan.
    Plan: met autoslaaptrein naar Bologna, doorrijden naar Napels. Daar in een B&B en een aantal dagen de mooie omgeving verkennen (Capri, Vesuvius, Pompei, Amalfiaanse kust + suggesties?). Dan richting noordelijk rijden en een paar dagen in een B&B en vanaf daar de omgeving rondom Toscane(?) bekijken.

    Dan lekker lang doen over de terugreis en onderweg naar Nederland leuke slaapadresjes aandoen.

    Goed plan vind ik zelf!
    Iemand nog leuke aanvullingen?

    Ben benieuwd naar plannen van andere Italie-gangers!
      zondag 22 februari 2009 @ 12:57:05 #197
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_66337241
    goeie kick

    je noemt alle dingen ongeveer al wel jah, amalfiaanse kust en dan met name ss145 naar sorrento en vandaar de ss163 naar salerno, mooiste weg van italia
      zondag 22 februari 2009 @ 22:41:45 #198
    205280 pumpkinsoup
    The Queen Is Dead
    pi_66356319
    Ik ga echt té vaak naar Italië, vanaf mijn 6e/7e denk ik al (nu 16) elk jaar wel minstens 1 keer Ik ga dit jaar weer 2 weken, Lignano, zin in.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 13:16:29 #199
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_66405979
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 12:57 schreef ASroma het volgende:
    goeie kick

    je noemt alle dingen ongeveer al wel jah, amalfiaanse kust en dan met name ss145 naar sorrento en vandaar de ss163 naar salerno, mooiste weg van italia
    Thanks! Heb al even gekeken waar de weg ligt.... Dat zijn de leuke tips!
      dinsdag 24 februari 2009 @ 14:36:17 #200
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_66408831
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 13:18 schreef poohy het volgende:
    Volgend jaar april gaan wij naar de meubelbeurs in Milaan. Omdat Milaan zelf niet zo'n leuke stad is, zoek ik een plaats in de omgeving waar we kunnen verblijven voor 2 á 3 dagen. Iemand tips?

    Ook willen we de resterende dagen in een ander gedeelte in Italie verblijven, we willen niet te ver af zakken. Zijn er nog andere bezoekwaardige steden, behalve Rome, Firenze enz.?

    Hoor graag julle mening
    Nja, Milaan is echt wel een toffe stad hoor..

    Maar ik weet niet hoe je er heen gaat, maar je kunt goedkoop vliegen naar Bergamo. Ligt er redelijk in de buurt en is ook wel een aardige stad.

    Ik vind persoonlijk alles rondom/ten Westen van Verona aan het Gardameer wel erg fijn. Is ongeveer een uurtje rijden van Milaan. Bardolino, Peschiera etc.
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
      maandag 2 maart 2009 @ 17:05:08 #201
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_66622700
    Jeeee, autoslaaptrein naar Bologna is geboekt!!

    Nu op zoek naar een mooie B&B in/om Napels om vandaar uit het zuiden te verkennen. Als er tips zijn, zijn die meer dan welkom! (er is zoveel aanbod!)
      maandag 2 maart 2009 @ 18:20:53 #202
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_66625212
    Ik ga in juni met m'n vriend naar Italie, met een interrail. We mogen 6 treinreizen maken. Nu had ik het volgende in gedachten:

    vliegen naar Milaan
    Milaan-Verona
    Verona-Venetie
    Venetie-Ravenna
    Ravenna-Florence
    Florence-Perugia
    Perugia-Napels
    Terugvliegen vanaf Rome Ciampino

    Nog betere ideeen? Missen we zo iets wat we echt niet mogen missen?
    Goede tips voor hostels/ b&b's/eettentjes/attracties in de genoemde steden?
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_66832130
    Ik ga de komende zomer met m'n ouders naar Italië; de Dolomieten

    Weet iemand wat daar de places to be zijn? Ik hou van spectaculaire bergen, liefst in combi met meertjes (tja wie niet ), waar je wel kan wandelen en fietsen.

    Alvast bedankt!
      zondag 8 maart 2009 @ 18:12:39 #204
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_66832630
    Lago di Braies schijnt een leuk meertje te zijn

    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
      zondag 8 maart 2009 @ 19:03:35 #205
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_66834281
    Eerste adresje geregeld van de rondreis. Een prachtig huis tegen de heuvels net buiten Napels. Lekker voor onszelf.

    Tweede adres wordt een agriturismo in Toscane, dichtbij Lucca. Daar juist weer aanschuiven en nieuwe mensen ontmoeten. Eerst eens afwachten of er plek is!

    Zo leuk, die voorpret.
      zondag 8 maart 2009 @ 19:40:07 #206
    154052 RobertVH
    I am your father
    pi_66835361
    Na rome in december staat nu Milaan op het programma voor 26 t/m 30 maart.
    Vlucht was 30 euro voor een retourtje. Moet nu alleen nog een goed hotel zien te vinden voor 1 persoon(misschien 2).

    Baal er alleen een beetje van dat het Italiaanse elftal een uitwedstrijd moet spelen die week, dus geen voetbalwedstrijd in het san siro
      woensdag 11 maart 2009 @ 07:52:59 #207
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_66923534
    Het is een vrij algemene vraag, maar als je 2 a 3 weken op vakantie wilt in Italië en op 2 of 3 plekken maximaal wilt verblijven (allen ong. 1 week), wat is dan een mooie "uitvalsbasis"? Doel van de vakantie: klein beetje cultuur, leuke dorpjes etc. En ook minstens een week relaxen (watersport etc).

    Een van de uitvalsbasissen lijkt mij "iets in Toscane" te zijn. Maar wat is een mooi centraal punt voor relax/watersport? Iets bij 't Gardameer?

    Zuid-Italië is niet de bedoeling trouwens. :-)

    Thanks!
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_66923556
    Watersport zou ik de adriatische kust nemen , en dan een beetje afzakken naar het zuiden (iets minder toerisme) dan kan je mooi op de terugweg oversteken naar de andere kant en toscane mee pakken en zo weer verder omhoog om evt rondom het gardameer nog wat te doen.
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
      woensdag 11 maart 2009 @ 12:32:04 #209
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_66930817
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 07:52 schreef JeOma het volgende:
    Het is een vrij algemene vraag, maar als je 2 a 3 weken op vakantie wilt in Italië en op 2 of 3 plekken maximaal wilt verblijven (allen ong. 1 week), wat is dan een mooie "uitvalsbasis"? Doel van de vakantie: klein beetje cultuur, leuke dorpjes etc. En ook minstens een week relaxen (watersport etc).

    Een van de uitvalsbasissen lijkt mij "iets in Toscane" te zijn. Maar wat is een mooi centraal punt voor relax/watersport? Iets bij 't Gardameer?

    Zuid-Italië is niet de bedoeling trouwens. :-)

    Thanks!
    Naar mijn weten is het Gardameer dé plek om te watersporten, voornamelijk surfen en motorbootjes huren oid. Vergeet de mountainbikes niet mee te nemen als je een beetje sportief bent ingesteld
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_66930859
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 12:32 schreef honda1990 het volgende:

    [..]

    Naar mijn weten is het Gardameer dé plek om te watersporten, voornamelijk surfen en motorbootjes huren oid. Vergeet de mountainbikes niet mee te nemen als je een beetje sportief bent ingesteld
    Gardameer is zo dramatisch druk.
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_66930891
    En Gardameer is ook niet echt typisch Italiaans (vind ik dan).
      woensdag 11 maart 2009 @ 12:34:54 #212
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_66930906
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 12:33 schreef Joene het volgende:

    [..]

    Gardameer is zo dramatisch druk.
    We gaan wel pas (begin) september. Scheelt dat? Dan zal Garda toch ook niet meer takkedruk zijn?
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_66930988
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 12:34 schreef JeOma het volgende:

    [..]

    We gaan wel pas (begin) september. Scheelt dat? Dan zal Garda toch ook niet meer takkedruk zijn?
    mwah italianen hebben de hele maand augustus en de eerste 2 weken van september vakantie.... dus dat kan nog wel is lastig zijn hoor.... maar het zal geen massa toerisme zijn.

    Maar waarom niet lekker adriatische kust ? klein beetje zuid op , oversteken naar toscane en zo weer naar boven ?
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
      woensdag 11 maart 2009 @ 12:56:20 #214
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_66931664
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 12:36 schreef Joene het volgende:

    [..]

    mwah italianen hebben de hele maand augustus en de eerste 2 weken van september vakantie.... dus dat kan nog wel is lastig zijn hoor.... maar het zal geen massa toerisme zijn.

    Maar waarom niet lekker adriatische kust ? klein beetje zuid op , oversteken naar toscane en zo weer naar boven ?
    Ga ik zeker naar kijken! Zit nog in evaluatie-fase.
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
    pi_66931693
    Je bedoelt de orientatiefase. Evalueren doe je achteraf.
    pi_66931716
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 12:56 schreef JeOma het volgende:

    [..]

    Ga ik zeker naar kijken! Zit nog in evaluatie-fase.
    Het is goed te doen in 14 dagen zo een stukje italia bekijken.
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
      woensdag 11 maart 2009 @ 13:07:58 #217
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_66932077
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 12:57 schreef bloodymary het volgende:
    Je bedoelt de orientatiefase. Evalueren doe je achteraf.
    Ik evalueer mijn opties. Dat kan vooraf. ;-)
    Ik oriënteer mij op mijn vakantie. Dat doe ik tegelijkertijd.

    Maar goed, je hebt 'n punt.
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
      woensdag 11 maart 2009 @ 13:35:39 #218
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_66933161
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 12:33 schreef Joene het volgende:

    [..]

    Gardameer is zo dramatisch druk.
    Wij waren er in juli/augustus geloof ik en ik vond de drukte echt enorm meevallen, je kon makkelijk plekken aan het water vinden waar je gewoon alleen kon zitten. Het zal er waarsch. ook wel aan liggen aan welke kant je zit.... Het is idd zeker niet typisch Italiaans, dat was ook wat ik enorm miste van Perugia en daarna het Gardameer. Voorderest daar wel een erg goeie vakantie gehad, relatief dicht bij Verona en Venetië. Zou het nog een keer zo over willen doen
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_66933192
    Perugia is tof
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_66933291
    Dan zou je ook een mooie uitvalsbasis hebben aan het Lago di Trasimeno. Kun je het water in (al mag je daar geloof ik niet varen, ik weet niet wat je precies op of in het water wilt doen), en zit je vlak bij de mooie plaatsen van Toscane en Umbrie (Perugia, Florence, Cortona, Arezzo, Siena).
    pi_66940963
    Mijn vriend en ik willen dit jaar ook naar Italië gaan. We gaan met de auto en de tent, lekker goedkoop dus. We gaan geen campings boeken, we nemen gewoon zo'n boek mee waarin alle campings staan en dan zien we het dan wel.

    We gaan eerst naar Cannes, St. Tropez en Monaco. Vervolgens door naar Italië naar Milaan, Venetië, Florence en Rome. We hebben 3,5 week de tijd, dus ik hoop dat we het redden.
    pi_66941443
    Lekker hoor, lukt vast wel in 3,5 week.

    Wij gaan dit jaar in 3,5 week de hele kust af rijden en dan vooral het zuiden, de hele laars rond. We gaan al in juni, dus dan is het daar nog heerlijk rustig. Ben erg benieuwd, vooral naar Basilicata.
      woensdag 11 maart 2009 @ 17:23:16 #223
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_66941537
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 13:36 schreef Joene het volgende:
    Perugia is tof
    Perugia is geweldig Sterker nog ik ga er over een paar jaar Italiaans studeren Ik ken al best veel mensen daar dus ik voel me er echt thuis, ga van de zomer met 2 vrienden ook even langs daar
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_66941989
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 17:23 schreef honda1990 het volgende:

    [..]

    Perugia is geweldig Sterker nog ik ga er over een paar jaar Italiaans studeren Ik ken al best veel mensen daar dus ik voel me er echt thuis, ga van de zomer met 2 vrienden ook even langs daar
    Ga je ook nog naar Piticchio? Daar schijnt een geheim dorpsgenootschap te zitten...
      woensdag 11 maart 2009 @ 17:47:45 #225
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_66942233
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 17:40 schreef bloodymary het volgende:

    [..]

    Ga je ook nog naar Piticchio? Daar schijnt een geheim dorpsgenootschap te zitten...
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_66942280
    Ja, dat was jij toch he?

    Maar even zonder gekheid, vertel eens over dat studeren daar, waar gaat dat van uit?
      woensdag 11 maart 2009 @ 18:00:41 #227
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_66942638
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 17:49 schreef bloodymary het volgende:
    Ja, dat was jij toch he?

    Maar even zonder gekheid, vertel eens over dat studeren daar, waar gaat dat van uit?
    Ja

    Ik ben al mn halve leven helemaal gek van Italië....een collega van mijn moeder heeft een dochter en zij woont daar sinds haar 18e. Ze heeft daar ook haar studie afgemaakt en een Italiaan aan de haak geslagen enz. Ze heeft daar nu een eigen bedrijfje ze geeft engels les aan Italianen. Ik kon daar dus voor een aantal weken van de zomer heen gaan en ik vond het er echt geweldig. Heb het er met haar over gehad en het is erg goed mogelijk om daar voor tolk/vertaler te studeren. Ik blijf daarna hoogstwaarschijnlijk ook gewoon in Italia Ik heb de stad erg goed leren kennen en via haar heb ik dus ook wat mensen leren kennen, allemaal erg gastvrij en als ik vandaag bel kan ik er morgen terecht Zo kwam ik daar dus terecht

    Hoe kom jij zo bij de Italiaanse droom en La bellissima Italia uit?
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_66942804
    Ah, dat klinkt zeker goed zeg.

    Ben zelf ook ooit van plan om er te gaan wonen, maar dat zal pas over 10 a 15 jaar zijn. In de tussentijd ben ik ook maar de taal gaan leren. Ben nu bijna klaar met het vierde jaar.
    Verder gaan we uiteraard elke vakantie die kant op en ik heb eigenlijk heel Italie inmiddels gehad, inclusief Sardinie en Sicilie, alleen de hak van de laars moet nog en dat gaat dus deze zomer ook gebeuren.

    Ben ook helemaal Italiegek, mijn favoriete stad is overigens Bologna.
    pi_66961675
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 17:35 schreef MartinoGilieam het volgende:
    toch maar even meer dan tvp...

    ik ga deze zomer oa naar de chianti streek vanwaar ik in elk geval naar de steden luca,pisa, florance, siena ed ga (ja ik weet het, het is standaard) Maar hebben jullie nog leuke do's en don'ts zodat de vakantie nog mooier gaat worden?

    bij voorbaat dank voor jullie reacties!
    Ik ga deze zomer hetzelfde toen + daarna nog 4 dagen Rome.
    Hoe was het MG? Nog tips?

    Tips van anderen zijn natuurlijk ook welkom.

    Ik heb al een fantastisch logeeradres (eerst 6 dagen appartement daarna 4 dagen B&B)

      vrijdag 13 maart 2009 @ 18:40:55 #230
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_67016819
    Ik ga deze zomer met mijn vriend naar Italië, 3 weken Heb er zooooveel zin in! Sinds lange tijd weer 's daarheen, ben op mn 8e en 15e heengegaan met mijn ouders, en nu hebben we eindelijk weer eens een vakantie geboekt daar We gaan rondreizen, hebben op plekken hotelletjes geboekt en gaan dan de omgeving ontdekken met de auto Grofweg gaan we eerst naar het gardameer, dan naar beneden ergens tegen een bergrand aan een hotelletje, dan naar Pisa, dan naar Umbrië (Terni volgensmij?), daar blijven we het langste, en dan weer naar boven naar een klein dorpje naast Venetië (goedkopere hotelletjes, en in 15min ben je in Venetië)
    Echt, ik kan niet wachten
    I never look back, darling. It distracts from the now.
      vrijdag 13 maart 2009 @ 19:34:50 #231
    8076 JeOma
    voor al uw recepten
    pi_67018306
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 18:40 schreef Enfermera het volgende:
    Ik ga deze zomer met mijn vriend naar Italië, 3 weken Heb er zooooveel zin in! Sinds lange tijd weer 's daarheen, ben op mn 8e en 15e heengegaan met mijn ouders, en nu hebben we eindelijk weer eens een vakantie geboekt daar We gaan rondreizen, hebben op plekken hotelletjes geboekt en gaan dan de omgeving ontdekken met de auto Grofweg gaan we eerst naar het gardameer, dan naar beneden ergens tegen een bergrand aan een hotelletje, dan naar Pisa, dan naar Umbrië (Terni volgensmij?), daar blijven we het langste, en dan weer naar boven naar een klein dorpje naast Venetië (goedkopere hotelletjes, en in 15min ben je in Venetië)
    Echt, ik kan niet wachten
    Cool. Ik ga met m'n girlie ongeveer 'tzelfde doen (net NA de zomer dan). En vorig jaar ben ik in Terni geweest! Schattig dorpje! Erg relaxed daar.
    Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
      vrijdag 13 maart 2009 @ 19:58:53 #232
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_67019068
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 19:34 schreef JeOma het volgende:

    [..]

    Cool. Ik ga met m'n girlie ongeveer 'tzelfde doen (net NA de zomer dan). En vorig jaar ben ik in Terni geweest! Schattig dorpje! Erg relaxed daar.
    Leuk! Thanks! Ja, ik kon geen vakantie meer nemen buiten het hoogseizoen, anders was ik ook wel in september gegaan ofzo. Maar maakt niet uit! Ik denk sowieso dat het super wordt, het weer, de taal, het eten..
    I never look back, darling. It distracts from the now.
    pi_67143841
    he peeps

    Ik ga dit jaar ook lekker op vakantie naar het heerlijke Italië. Voor het eerst trouwens. Nu ben ik van plan met vriendin en nog een stelletje richting Lago di Bracciano te gaan om van daaruit ook dagjes Rome te doen.
    Heeft iemand hier ervaring mee en of tips?
    pi_67259718
    Hi Mensen,

    Ben al aardig wat keer in Italië geweest.
    Nu ben ik dit jaar op zoek naar een leuke plaats om op vakantie te gaan. Ik wil kunnen uitgaan, dus goede uitgaansgelegenheden, maar ook dat er een strand is en dat het er leuk uit ziet. Als de mensen die er uitgaan tussen de 18 en 24 zijn vind ik het goed! Svp geen Rimini als antwoord daar ben ik namelijk al geweest.

    Mijn oog was net op San Remo gevallen. Nu lijkt me dat een hele leuke plaats ook dichtbij Monaco, dus wel gaaf voor een tripje, maar kan je daar goed uitgaan?

    Suggesties voor plaatsen, anyone?
    Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
      zaterdag 21 maart 2009 @ 01:03:17 #235
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_67260066
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 00:44 schreef -Jean- het volgende:
    Hi Mensen,

    Ben al aardig wat keer in Italië geweest.
    Nu ben ik dit jaar op zoek naar een leuke plaats om op vakantie te gaan. Ik wil kunnen uitgaan, dus goede uitgaansgelegenheden, maar ook dat er een strand is en dat het er leuk uit ziet. Als de mensen die er uitgaan tussen de 18 en 24 zijn vind ik het goed! Svp geen Rimini als antwoord daar ben ik namelijk al geweest.

    Mijn oog was net op San Remo gevallen. Nu lijkt me dat een hele leuke plaats ook dichtbij Monaco, dus wel gaaf voor een tripje, maar kan je daar goed uitgaan?

    Suggesties voor plaatsen, anyone?
    Ik kan geen antwoord op je vraag geven, maar ik ben wel benieuwd wat je van Rimini vond. Ik ga daar van de zomer heen, ik ben echt een Italofiel dus ik hoop dat ik een beetje door het toerisme heen kan kijken daarzo
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_67260122
    Tvp
    pi_67302121
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 00:44 schreef -Jean- het volgende:
    Hi Mensen,

    Ben al aardig wat keer in Italië geweest.
    Nu ben ik dit jaar op zoek naar een leuke plaats om op vakantie te gaan. Ik wil kunnen uitgaan, dus goede uitgaansgelegenheden, maar ook dat er een strand is en dat het er leuk uit ziet. Als de mensen die er uitgaan tussen de 18 en 24 zijn vind ik het goed! Svp geen Rimini als antwoord daar ben ik namelijk al geweest.

    Mijn oog was net op San Remo gevallen. Nu lijkt me dat een hele leuke plaats ook dichtbij Monaco, dus wel gaaf voor een tripje, maar kan je daar goed uitgaan?

    Suggesties voor plaatsen, anyone?
    Uitgaan weet ik niet, het is een ontzettend drukke stad.
    De markt is erg leuk, en ook heel druk.
    Het strand is zo smal, daar kan je amper liggen, de meeste mensen liggen bij zwembad van hun hotel.
      zondag 22 maart 2009 @ 19:51:43 #238
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_67303084
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 18:13 schreef schollie85 het volgende:
    he peeps

    Ik ga dit jaar ook lekker op vakantie naar het heerlijke Italië. Voor het eerst trouwens. Nu ben ik van plan met vriendin en nog een stelletje richting Lago di Bracciano te gaan om van daaruit ook dagjes Rome te doen.
    Heeft iemand hier ervaring mee en of tips?
    Neem de tijd. Je bent makkelijk anderhalf uur onderweg. Wij zaten op een camping met iets van 'sport' in de naam, daar gaan we nooit meer naar terug. Erg onvriendelijk personeel. Openingstijden nog minder dan was aangegeven (supermarkt die om 13 uur opent, waar om 14.30 uur nog niemand te zien is. Ben je een uur later eigenlijk binnen, verkopen ze niks (totaal ongeveer 10 artikelen). Het busje dat ging (september) maximaal eens in het uur op tijden die niet aansloten op de trein. Regelmatig drie kwartier op het station staan wachten. Terug moesten we om 18 uur uit Rome weg, anders moesten we 85 minuten op de bus wachten in een minder gezellig dorp.
    Het meer was vast leuk op een andere plek, maar de reistijd naar Rome viel me erg tegen.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      maandag 23 maart 2009 @ 13:37:35 #239
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_67322510
    Nog plekken waar je geweest moet zijn als je richting zuid Italië gaat? M'n leraar wil er heen en heeft me om hulp gevraagd maar ben nog nooit in zuid Italië geweest
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_67326138
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 19:51 schreef YPPY het volgende:

    [..]

    Neem de tijd. Je bent makkelijk anderhalf uur onderweg. Wij zaten op een camping met iets van 'sport' in de naam, daar gaan we nooit meer naar terug. Erg onvriendelijk personeel. Openingstijden nog minder dan was aangegeven (supermarkt die om 13 uur opent, waar om 14.30 uur nog niemand te zien is. Ben je een uur later eigenlijk binnen, verkopen ze niks (totaal ongeveer 10 artikelen). Het busje dat ging (september) maximaal eens in het uur op tijden die niet aansloten op de trein. Regelmatig drie kwartier op het station staan wachten. Terug moesten we om 18 uur uit Rome weg, anders moesten we 85 minuten op de bus wachten in een minder gezellig dorp.
    Het meer was vast leuk op een andere plek, maar de reistijd naar Rome viel me erg tegen.
    Haha, Camping Roma Flash Sporting Ben ik ook geweest, met die chagrijnige eigenaresse die op een poedel leek en de hele dag op een golfcar rond reed met een vies trillend hondje met bolle oogjes. En haar man deed de hele dag waar hij zin in had met zijn Ferrari en kreeg dan steeds van haar op zijn flikker.

    Maar je verhaal klopt wel. Overigens is het wel een prima uitvalsbasis voor de omgeving en ook om naar Rome te gaan. Je kunt dan het beste met de auto naar een volgend station rijden (was 10 minuutjes of zo, verschillende stations in de middle of nowhere met grote parkeerplaatsen) en dan kon je met de trein voor 2 Euro naar Rome. Zeer goed te doen!
    pi_67326223
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 13:37 schreef honda1990 het volgende:
    Nog plekken waar je geweest moet zijn als je richting zuid Italië gaat? M'n leraar wil er heen en heeft me om hulp gevraagd maar ben nog nooit in zuid Italië geweest
    Zuid-Italie is natuurlijk erg groot! Maar mooie plekken zijn wel Napels, Sorrento, Paestum, Pompei, Martea, Matera. Of wil hij nog zuidelijker? Dat weet ik nog niet, daar ga ik in juni heen.
      maandag 23 maart 2009 @ 19:07:52 #242
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_67333240
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 13:37 schreef honda1990 het volgende:
    Nog plekken waar je geweest moet zijn als je richting zuid Italië gaat? M'n leraar wil er heen en heeft me om hulp gevraagd maar ben nog nooit in zuid Italië geweest
    Dan raadpleegt je leraar de verkeerde bronnen ;-)

    Ga zelf naar Napels en Amalfiaanse kust. Schijnt erg mooi te zijn!
    pi_67334069
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 01:03 schreef honda1990 het volgende:

    [..]

    Ik kan geen antwoord op je vraag geven, maar ik ben wel benieuwd wat je van Rimini vond. Ik ga daar van de zomer heen, ik ben echt een Italofiel dus ik hoop dat ik een beetje door het toerisme heen kan kijken daarzo
    Rimini is niet een hele mooie stad. Is wel echt een stapstad. Club Life is een leuke club. Geen sjonnies zoals in Lloret of Chersonissos. 75% vrouw 25% man met uitgaan is mijn ervaring. Het is 15kilometer breed dus het hangt echt af van bij welke busstop je hotel zit. Leuk is wel dat je zo een uitstapje naar San Marino of Venetie kan maken. Je vind er wel Nederlanders, want iedere beachmasters/gogo etc. heeft het als vakantiebestemming Maargoed niet van die debielen in rimini (komt waarschijnlijk omdat italie een wat duurder imago heeft) dus dat scheelt een slok op een borrel. Ik vind het er top om leuk uit te gaan en niet tussen de aso's te zitten in combi met die uitstapjes.
    Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
      maandag 23 maart 2009 @ 19:38:21 #244
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_67334247
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 19:07 schreef Quoi het volgende:

    [..]

    Dan raadpleegt je leraar de verkeerde bronnen ;-)

    Ga zelf naar Napels en Amalfiaanse kust. Schijnt erg mooi te zijn!
    Ja klopt, ach ik sta bekend als een Italofiel Ik verander elk gesprek in een Italiëgesprek dus opzich wel logisch dat hij meteen bij mij uitkwam. Ach ik maak gewoon een leuk verhaal en ik krijg er waarschijnlijk een studiepunt voor
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
      maandag 23 maart 2009 @ 20:58:44 #245
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_67337361
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 15:24 schreef bloodymary het volgende:

    [..]

    Haha, Camping Roma Flash Sporting Ben ik ook geweest, met die chagrijnige eigenaresse die op een poedel leek en de hele dag op een golfcar rond reed met een vies trillend hondje met bolle oogjes. En haar man deed de hele dag waar hij zin in had met zijn Ferrari en kreeg dan steeds van haar op zijn flikker.

    Maar je verhaal klopt wel. Overigens is het wel een prima uitvalsbasis voor de omgeving en ook om naar Rome te gaan. Je kunt dan het beste met de auto naar een volgend station rijden (was 10 minuutjes of zo, verschillende stations in de middle of nowhere met grote parkeerplaatsen) en dan kon je met de trein voor 2 Euro naar Rome. Zeer goed te doen!
    Die was het ja.

    Wat van die stations hadden we moeten weten. Wij kwamen niet verder dan het station van Bracciano waar ontzettend vaak autoruitjes werden ingetikt. Wat dus gebeurde bij een ander stel dat de auto daar had neergezet. Wij hadden zo veel vliegen in de huurcaravan. Na een tijdje meppen zijn we gaan tellen en dat waren er ruim 50.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_67338679
    Ga binnenkort voor een paar daagjes naar Rome.

    We gaan vooral even lekker genieten van een andere omgeving en lekker eten en drinken natuurlijk.
    Weet er iemand nog aanraders? Dus leuke en betaalbare restaurants, waar je vooral lekker kan eten?
    pi_67344297
    Ga niet naar de restaurants met mooie terrassen en parasols, want dan eet je slecht voor veel geld. Maar ga naar restaurants die er niet heel gezellig uitzien, waar je alleen binnen kunt zitten, met eten achter een vitrine en waar alleen Italianen zitten. Dan kun je in ieder geval heerlijk eten voor weinig geld.

    En neem eens Buccatini all'amatriciana!
      dinsdag 24 maart 2009 @ 10:32:06 #248
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_67349632
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 19:33 schreef -Jean- het volgende:

    [..]

    Rimini is niet een hele mooie stad. Is wel echt een stapstad. Club Life is een leuke club. Geen sjonnies zoals in Lloret of Chersonissos. 75% vrouw 25% man met uitgaan is mijn ervaring. Het is 15kilometer breed dus het hangt echt af van bij welke busstop je hotel zit. Leuk is wel dat je zo een uitstapje naar San Marino of Venetie kan maken. Je vind er wel Nederlanders, want iedere beachmasters/gogo etc. heeft het als vakantiebestemming Maargoed niet van die debielen in rimini (komt waarschijnlijk omdat italie een wat duurder imago heeft) dus dat scheelt een slok op een borrel. Ik vind het er top om leuk uit te gaan en niet tussen de aso's te zitten in combi met die uitstapjes.
    Lijkt me geweldig Heb er al ontzettend veel zin in Ik zag zelfs dat Tiësto daar is geweest met zn ISOS tour, voor mij is Tiësto een god dus daar was aangenaam verrast mee Ik ga iig sowieso even terug naar Perugia, kan het toch niet laten
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_67364663
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 00:04 schreef bloodymary het volgende:
    Ga niet naar de restaurants met mooie terrassen en parasols, want dan eet je slecht voor veel geld. Maar ga naar restaurants die er niet heel gezellig uitzien, waar je alleen binnen kunt zitten, met eten achter een vitrine en waar alleen Italianen zitten. Dan kun je in ieder geval heerlijk eten voor weinig geld.

    En neem eens Buccatini all'amatriciana!
    Eten achter vitrine dus, staat genoteerd.

    "Buccatini all'amatrician" dit nog even googelen.
    pi_67379204
    Het is een hele dikke spaghetti met redelijk pikante tomatensaus met spekjes. Klinkt heel simpel, maar erg lekker en de pastaspecialiteit van Rome en omgeving.

    Met eten achter een vitrine bedoel ik van die restaurantjes die een vitrine hebben waar worst, kaas, desserts etc. achter ligt, wat je dan aan kan wijzen.
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:05:39 #251
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_67385972
    quote:
    Ingrediënten:

    * 6 dunne plakken pancetta of 3 dikke plakken spek
    * 1 kg rijpe (Roma-) tomaten
    * 500 g pasta
    * 1 el olijfolie
    * 1 kleine gesnipperde ui
    * 2 tl. fijngesneden chilipepers
    * pecorino

    Bereidingswijze:
    1. Snijd het spek in kleine stukjes. Kruis de tomaten met een scherp mesje in en leg ze gedurende 1 à 2 minuten in kokend water. Leg ze daarna even in koud water. Trek het vel eraf. Halveer de tomaten, verwijder de zaden en maak het vruchtvlees fijn.
    2. Kook de pasta in een pan ruim kokend water met zout al dente. Laat hem uitlekken en doe de pasta opnieuw in de pan.
    3. Verhit de olie in circa 5 min. voor de pasta klaar is in een pan met dikke bodem. Bak het spek, ui en chilipepers 3 min. op matig vuur. Voeg de tomaten en zout en peper naar smaak toe. Zet het vuur laag en laat de saus 3 min. zachtjes koken. Schep de saus door de pasta. Serveer met geraspte pecorino. Je kunt versgemalen zwarte peper naar smaak toevoegen.
    Dit dus
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_67402439
    Min-e eet geen spek
      woensdag 25 maart 2009 @ 20:23:16 #253
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_67406141
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:46 schreef Min-e het volgende:
    Min-e eet geen spek
    Waarom niet?
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_67410043
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 20:23 schreef honda1990 het volgende:

    [..]

    Waarom niet?
    Moslim, nu hou ik me niet erg aan de rest van de geboden hoor, maar het niet eten van varkensproducten is een gegeven voor mij.
      woensdag 25 maart 2009 @ 22:12:07 #255
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_67410756
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:57 schreef Min-e het volgende:

    [..]

    Moslim, nu hou ik me niet erg aan de rest van de geboden hoor, maar het niet eten van varkensproducten is een gegeven voor mij.
    Ah ok, knap dat je je er zo aan houdt, ik zou mn parmaham toch echt niet over willen slaan, maar ach er is genoeg anders lekker eten Misschien trouwens maar goed dat je nog even hebt opgezocht anders was het nogal jammer geweest als je daar eerst lekker van hebt gegeten en je komt thuis en je ziet dat er varkensvlees in zit
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
      donderdag 26 maart 2009 @ 11:43:07 #256
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_67423987
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_67449134
    quote:
    Prachtig, zou het liefst morgen al weg willen
    pi_67566792
    In juli ga ik twee weken. Rome, Napoli, Puglia en wellicht Sicilie. Teveel in weinig tijd...
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
      maandag 11 mei 2009 @ 14:54:42 #259
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_68905802
    Kneiters, ik wilde eind augustus/begin september lekker weer naar Toscane op vakantie, blijkt er al ontzettend veel vol te zitten.

    Mijn favoriete camping Park Albatros lijkt al helemaal volgeboekt. Hebben die mensen niks beters te doen?

    edit: lees ik nu dat die Italianen dan vakantie hebben?! Zeker stampvol overal?

    [ Bericht 13% gewijzigd door Pizzaman op 11-05-2009 15:07:20 ]
    pi_68910262
    Ja da's altijd in augustus, met als piek de 15e (Maria Hemelvaart, daar nog een belangrijkere feestdag dan kerst).

    Wij gaan over drie weken drie weken naar Calabrie, Basilicate en Puglia. Lekker rustig dan daar, nog geen Italianen en Nederlanders komen niet zo ver...
      maandag 11 mei 2009 @ 17:19:15 #261
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_68910969
    Ik ga de laatste week van augustus (29e) tot half september. Hoop dat het dan wat rustiger is. Iemand eigen ervaringen met het weer in september? Vergelijkbaar met juni als ik het zo zie?
      maandag 11 mei 2009 @ 19:45:06 #262
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_68915597
    Van de twee weken hebben we 2 dagen zon gehad. Wil je meer weten?
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      dinsdag 12 mei 2009 @ 00:23:26 #263
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_68926128
    Of je op basis van het weer ook je vakantie nog kan cancellen.
    pi_68928557
    Meen je dat YPPY?
    Wij gaan de laatste 2 weken van september.
    pi_68931112
    Ach dat was zeker vorig jaar, toen was het bijna overal een kutzomer. In het algemeen is het in die periode nog heerlijk weer in Italie!
      dinsdag 12 mei 2009 @ 11:02:43 #266
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_68932476
    Wij zijn vorig jaar in juni geweest, 6 tot 20 ofzo, toen hebben we de eerste week ook wat regen gehad. Volgens mij is het in september nog wel warmer dan in juni?
      dinsdag 12 mei 2009 @ 11:16:47 #267
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_68932903
    Dat is 3 jaar geleden.

    Maar ik heb wel een leuke trui en een jas gekocht.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      dinsdag 12 mei 2009 @ 12:00:58 #268
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_68934340
    Hmm dat maakt mij toch wel een beetje zenuwachtig...
      woensdag 13 mei 2009 @ 21:23:21 #269
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_68994174
    Ik denk dat ik er eindelijk uit ben, eind juni voor twee weken naar Alghero, Sardinie. Zijn er mensen met ervaring?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_68994293
    Ja, leuke omgeving. Sardinie is niet zo groot, dus als je een auto hebt kun je vandaar uit bijna wel het hele eiland bezichtigen.
      woensdag 13 mei 2009 @ 22:09:07 #271
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_68996031
    Toch maar geboekt, van 29 augustus tot 12 september naar Toscane. Zelfde plek en camping als vorig jaar. Ik heb er zin in.
      donderdag 14 mei 2009 @ 19:27:59 #272
    185695 PhifeDawg
    a-biento, saucy bitch!
    pi_69026463
    Hallo allemaal.

    Ik zit over te nadenken om, met een paar maten uiteraard, in de zomer naar Rome te gaan. Nadruk zal liggen op een aantal dingen zien maar ook op uitgaan. Is dat wat in Rome? Ik had al gelezen dat veel clubs naar het strand verhuizen. Is het een beetje te betalen voor de gemiddelde student? En is het ook wat?
    Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
    pi_69190452
    Wij gaan dit jaar voor de 3e keer naar Lajatico in Toscane. Lajatico ligt zo ongeveer tussen Volterra en Pisa. Nu wil ik dit jaar eindelijk wel eens een keer een dagje naar het strand. Ik heb echter gehoord dat er maar weinig openbare stranden in Toscane zijn. Niet dat ik perse naar een openbaar strand moet, maar het schijnt dus ook weer dat die privé-stranden enorm duur zijn, que bedjes/parasol huur.

    Wie heeft ervaringen/tips voor mij?
      dinsdag 19 mei 2009 @ 16:32:25 #274
    185695 PhifeDawg
    a-biento, saucy bitch!
    pi_69193286
    Uh ja. Ben wel eens in Viareggio geweest en daar betaal je 10 euro voor zo'n stoel. Best wel verrot duur ja. De openbare strandjes zijn dan vaak van die shitholes, voor het strand hoef je zeker niet naar Noord-Italie te gaan
    Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
    pi_69193718
    Maar misschien toch eens overwegen, die 10 Euro, zo duur is het ook weer niet, vaak heb je voor twee personen twee bedden en een parasol voor 15 Euro of zo. Je ligt dan wel prinsheerlijk, in de buurt van douche, toilet, bar, restaurant. Ik doe niet anders meer hoor!
    pi_69213954
    Tja, 15 eurootjes valt dan best wel weer mee. Misschien dit jaar dan toch maar eens richting Cecina of Bibbona rijden. Is bij ons agraturismo vandaan nog wel te doen, net iets minder dan een uur rijden.
      woensdag 20 mei 2009 @ 16:45:45 #277
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_69231035
    Het is nu al 30 graden op de plek waar wij als eerste stoppen begin augustus, kun je nagaan hoe warm het dan is Waarschijnlijk dan natuurlijk, je weet het nooit zeker.
    I never look back, darling. It distracts from the now.
    pi_69340044
    Beter blijft het gewoon mooi weer in september, kon geen eerder vakantie plannen en een stuk goedkoper. Nog mensen die tips hebben wat een must is om te doen daar? Ik ga naar Lazise, Gardameer en hebben een auto gehuurd
      zondag 24 mei 2009 @ 00:48:11 #279
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_69340715
    Mijn favoriete Europese land

    Deze zomer, weer een 10 dagen door Noord-Italië trekken, en dan 2 weeken naar Sirolo in Marche









    There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
      zondag 24 mei 2009 @ 00:50:56 #280
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_69340778
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 15:13 schreef Heufje het volgende:
    Wij gaan dit jaar voor de 3e keer naar Lajatico in Toscane. Lajatico ligt zo ongeveer tussen Volterra en Pisa. Nu wil ik dit jaar eindelijk wel eens een keer een dagje naar het strand. Ik heb echter gehoord dat er maar weinig openbare stranden in Toscane zijn. Niet dat ik perse naar een openbaar strand moet, maar het schijnt dus ook weer dat die privé-stranden enorm duur zijn, que bedjes/parasol huur.

    Wie heeft ervaringen/tips voor mij?
    Marina di Castagneto Carducci, heeft een heel fatsoenlijk gratis strand, moet niet al te ver zijn vanaf Lajatico, mocht het strand toch niks zijn ga dan eens naar Castagneto Carducci, is een erg mooi klein dorpje
    There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
      zondag 24 mei 2009 @ 00:52:29 #281
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_69340811
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 17:19 schreef Pizzaman het volgende:
    Ik ga de laatste week van augustus (29e) tot half september. Hoop dat het dan wat rustiger is. Iemand eigen ervaringen met het weer in september? Vergelijkbaar met juni als ik het zo zie?
    4 jaar geleden, in september bijna 2 weken regen gehad Dat was echt waardeloos
    There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
    pi_69349086
    Cabaretier Erik van Muiswinkel duikt in de wereld van de Italiaanse humor. Waar lachen de Italianen om, waar haken ze op af, wat kan wel en wat absoluut niet. En wat voor last hebben de Italiaanse satirici van de wurgende alleenheerschappij van Silvio Berlusconi. http://player.omroep.nl/?aflID=9568330
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_69371968
    Ik kreeg gisteren de tip om naar Vada te gaan, een klein stukje daarboven ligt Spiagge Bianche, een ontzettend mooi (opgespoten) wit strand. Het schijnt er uit te zien als op een caraibisch eiland.
      maandag 25 mei 2009 @ 19:24:14 #284
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_69391889
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 00:52 schreef J.A.N.A. het volgende:

    [..]

    4 jaar geleden, in september bijna 2 weken regen gehad Dat was echt waardeloos

    Hm, je bent al de zoveelste die slecht weer gehad heeft in september, iemand ook nog wat positiefs over september te vertellen?!

      maandag 25 mei 2009 @ 19:29:39 #285
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_69392096
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 19:24 schreef Pizzaman het volgende:

    [..]

    Hm, je bent al de zoveelste die slecht weer gehad heeft in september, iemand ook nog wat positiefs over september te vertellen?!

    Ja, als het het droog is, is het erg mooi
    There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
      maandag 25 mei 2009 @ 19:31:39 #286
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_69392167
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 19:29 schreef J.A.N.A. het volgende:

    [..]

    Ja, als het het droog is, is het erg mooi


    Hoe was de temperatuur van het zeewater?
    pi_69393387
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 19:24 schreef Pizzaman het volgende:

    [..]

    Hm, je bent al de zoveelste die slecht weer gehad heeft in september, iemand ook nog wat positiefs over september te vertellen?!

    kben er ook niet helemaal blij mee nu ik ga van 25 sept tot 2 okt
      maandag 25 mei 2009 @ 20:16:46 #288
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_69394023
    Ik heb dan nog het 'geluk' dat ik van 29 augustus tot 12 september ga. Probeer op internet een goed overzicht te vinden van het klimaat in september, maar dat wil nog niet echt lukken.
    pi_69394545
    ik had laatst nog gekeken en het zou wel rond 20-24 graden zijn... kga ff opzoek naar de link

    edit: http://www.weersverwachtingen.nl/klimaat-italie en die http://www.bestemminginbe(...)erwachting/weer.html
    pi_69404174
    Had ik al verteld dat ik vrijdag drie weken naar Italie ga? Rondtrekken langs de kust van Calabrie, Basilicate en Puglia.
    pi_69404195
    Oh ja, met trekken bedoel ik niet met zo'n rugzakje op of zo hoor. Gewoon lekker langs B&B's, agriturismo's of chalets op een camping.
      dinsdag 26 mei 2009 @ 00:39:04 #292
    185695 PhifeDawg
    a-biento, saucy bitch!
    pi_69404919
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 00:07 schreef bloodymary het volgende:
    Had ik al verteld dat ik vrijdag drie weken naar Italie ga?
    Nee had je nog niet verteld.
    Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
    pi_69438890
    In juli naar het Iseomeer, is een mooie streek en niet zo toeristisch als gardameer en adriatische kust. Echt een aanrader vind ik. Dit keer wat meer uitstapjes maken, iemand nog tips welke steden te bezoeken?
    (Bergamo,Milaan,Verona of allemaal?)
    pi_69800710
    Wij gaan donderdag naar Alghero (Sardinie) en nou wil ik daar een motorscooter huren. De prijzen op internet vind ik redelijk aan de prijs (35 euro per dag) maar toen ik op Corfu was viel er goed te onderhandelen over de prijs. Kan dit in Italie ook of betaal je echt de prijs die er staat?
    pi_69801557
    35 voor een dag is echt niet veel hoor

    Betaal je in Spanje voor een half uur jetskieen
    pi_69803168
    Op corfu betaalde ik 50 euro voor 5 dagen dus dan vind ik 35 euro per dag best aan de prijs...
      zondag 7 juni 2009 @ 20:07:48 #297
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_69804894
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 00:48 schreef J.A.N.A. het volgende:
    Mijn favoriete Europese land

    Deze zomer, weer een 10 dagen door Noord-Italië trekken, en dan 2 weeken naar Sirolo in Marche

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Leuk zeg, ben in Maart nog in Sirolo geweest om daar naar 'Le due Sorelle' te hiken, gave wandeling . Ben overigens net terug van 2 weken Italië, Rome, Napels, Pompeij, Peastum en daarna Sicilia .
      zondag 7 juni 2009 @ 20:28:20 #298
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_69805637
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 20:07 schreef knep het volgende:

    [..]

    Leuk zeg, ben in Maart nog in Sirolo geweest om daar naar 'Le due Sorelle' te hiken, gave wandeling . Ben overigens net terug van 2 weken Italië, Rome, Napels, Pompeij, Peastum en daarna Sicilia .
    Is dat een leuke wandeling of echt een vette hike?
    There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
      zondag 7 juni 2009 @ 21:49:22 #299
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_69808661
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 20:28 schreef J.A.N.A. het volgende:

    [..]

    Is dat een leuke wandeling of echt een vette hike?
    Het is niet iets wat je zomaar op je slippers doet:



    Maar een echte hike is het ook niet, deed het heen en terug in zo'n 1,5 uur .
      zondag 7 juni 2009 @ 22:46:01 #300
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_69810994
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 21:49 schreef knep het volgende:

    [..]

    Het is niet iets wat je zomaar op je slippers doet:

    [ afbeelding ]

    Maar een echte hike is het ook niet, deed het heen en terug in zo'n 1,5 uur .
    Dat ziet er goed uit, ga ik zeker doen!
    There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
    pi_69815538
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 20:07 schreef knep het volgende:
    Leuk zeg, ben in Maart nog in Sirolo geweest om daar naar 'Le due Sorelle' te hiken, gave wandeling . Ben overigens net terug van 2 weken Italië, Rome, Napels, Pompeij, Peastum en daarna Sicilia .
    Hoe heb je die twee weken in gedeeld? Waar had je meer/minder dagen voor willen hebben gehad? Ik ga in jullie 12 dagen, land in Rome, vertrek uit Napels
    HIER VERDER

    [ Bericht 4% gewijzigd door tim2308 op 08-06-2009 02:25:52 ]
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
      Moderator maandag 8 juni 2009 @ 07:13:29 #302
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_69816267
    Ah, het nieuwe deel staat al netjes in de post hierboven.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')