abonnement Unibet Coolblue
pi_52307142
hallo mede-fokkers

Ik ben benieuwd naar reiservaringen van mensen die wel eens in Tunesie op vakantie zijn geweest.
Leuke tips en excursies zijn natuurlijk ook van harte welkom, mede als fotos

vriendlief en ik gaan namelijk volgende week die kant op en vinden het leuk om alvast wat meer informatie te verzamelen

alvast bedankt!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_52307660
=> zie ook het vorige deel: Tunesie

Hier verder met deel 2
pi_52308074
Ik vertrek 18 aug naar Hammamet! Hotel Marillia.
pi_52309547
wij vertrekken 24 augustus naar Club Bousten
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_52313130
Zie sig voor foto's.
pi_52313870
Ik ben in Hammamet Yasmine geweest een paar weken geleden. Heb me er prima vermaakt. Vond het erg mooi.
Het enige waar ik (en ook mijn dochter) erg aan moest wennen, waren de opdringeringe mannen/verkopers.
Excursies zijn er genoeg en volgens mij ook echt leuke verschillende dingen. Helaas was het toen wij er waren te heet om overdag te gaan doen, maar ga zeker nog een keer terug in het voor of na seizoen, zodat ik dat soort dingen ook nog kan doen.
pi_52321137
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:47 schreef mirannie het volgende:
Ik ben in Hammamet Yasmine geweest een paar weken geleden. Heb me er prima vermaakt. Vond het erg mooi.
Het enige waar ik (en ook mijn dochter) erg aan moest wennen, waren de opdringeringe mannen/verkopers.
Excursies zijn er genoeg en volgens mij ook echt leuke verschillende dingen. Helaas was het toen wij er waren te heet om overdag te gaan doen, maar ga zeker nog een keer terug in het voor of na seizoen, zodat ik dat soort dingen ook nog kan doen.
dat van de opdringerige mannen/verkopers heb ik al eerder gehoord. Ik ben erg benieuwd hoe wij het gaan vinden.
We gaan helaas maar 8 daagjes, hoop dat we toch tijd hebben om genoeg te zien.
  maandag 13 augustus 2007 @ 07:13:43 #8
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_52321150
Ik ben vorig jaar 8 dagen met m 'n vriendin geweest.

Was heel mooi, maar 1 keer, en nooit weer.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_52321273
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 07:13 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik ben vorig jaar 8 dagen met m 'n vriendin geweest.

Was heel mooi, maar 1 keer, en nooit weer.
En waarom wil je dan nooit meer? Door de mensen of gewoon niet jouw ding?
pi_52322080
Ik vond de mensen in Tunesië juist helemaal niet opdringerig.

Een heel verschil met Marokko, waar je wel continu aangesproken werd en meegesleurd naar winkeltjes.
pi_52332985
Ok, je wordt niet de winkeltjes ingesleurd, maar wel elke verkoper vraagt of je in z'n winkeltje wil komen kijken, en regelmatig gaan ze ook echt voor je staan zodat je echt moet slalommen om nog verder te kunnen lopen... Het enige dat helpt is vriendelijke glimlachen en nee zeggen.
Na een paar dagen werd het overigens wel minder. Heb ook begrepen dat ze bij mannen minder lastig zijn.
pi_52333209
Ook dat heb ik niet meegemaakt, en ook de vrouwen die mee waren heb ik daar niet over gehoord. Wel dat ze - als ze zonder mannen erbij over straat liepen - soms tamelijk respectloze opmerkingen kregen.

Maar misschien dat de verkopers / winkeliers in de echte toeristengebieden aan de kust wat assertiever zijn. Daar ben ik niet geweest.
pi_52340529
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:23 schreef k_man het volgende:
Wel dat ze - als ze zonder mannen erbij over straat liepen - soms tamelijk respectloze opmerkingen kregen.
Dat heb ik maar 1 keer gehad toen ik tegen zo'n verkoper zei dat ie m'n dochter niet mocht aanraken
pi_52368154
Net terug van Djerba

Hotel was goed en in de stadjes viel het met de opdringerigheid van de mensen ook mee
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_52571658
Voor een korte reis begin okotber staat Tunesië of Egypte op de planning. Nu staan er in de diverse reisgidsen standaard temperaturen aangegeven, is er hier misschien iemand die iets explicieter kan zijn over het weer in voornamelijk in Mahdia of Djerba in begin oktober, regen en bewolking staan namelijk niet in die gidsen vermeld Thx!!
pi_52573404
Ik ben in december in Tunesië geweest, onder andere eventjes in Djerba. Daar stonden de straten blank en was het zeker geen strandweer.
pi_52573600
Zie hier de foto's van Tunesië in december. De eerste drie zijn op Djerba.
pi_55866689
Heeft iemand ervaring met Hammamet?
pi_55867256
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:48 schreef _The_General_ het volgende:
Heeft iemand ervaring met Hammamet?
Zeker een mooie plaats!!
pi_55867361
We gaan met een gemengde groep van 8, leeftijd loopt van 19 tot 26, jongens en meisjes. De een wilt cultuur, de andere strand en feesten. Is er genoeg te doen voor ons denk je?

Hoe zijn de hotels daar?

Ik lees namelijk op de ene site de meest goede recenties over het hotel dat we willen pakken en op een andere een paar slechte...

De slechte (die in de minderheid zijn) hebben het over het feit dat het niet altijd even schoon is. Het lijkt mij dat ze te zeer door een westerse bril naar een 3 sterren hotel kijken?

Het lijkt me dat een beetje fooi wonderen doet als iets tegenvalt in een hotel daar?
pi_55873846
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:24 schreef _The_General_ het volgende:
We gaan met een gemengde groep van 8, leeftijd loopt van 19 tot 26, jongens en meisjes. De een wilt cultuur, de andere strand en feesten. Is er genoeg te doen voor ons denk je?
Zeer zeker.
Welke plaats verblijf je in Tunesie?
Welke periode ga je? En welk hotel verblijf je? Dan kan ik wat specifieker zijn namelijk, heb zelf daar als host gewerkt.

Als je naar het noorden gaat, wat zeker aan te raden is, kom je bij het bergachtiger en groener gedeelte uit.
Zeker vanaf Tunis, de hoofdstad, en nog verder. Ga je vanaf Sousse/Monastir verder naar het zuiden wordt het langzaam aan steeds droger. Hoewel je helemaal in het zuiden ook nog het Matmata gebergte hebt, waar o.a. starwars de film is opgenomen.

Ik zou naar het noorden Tunis zeker aanraden als hoofdstad, heel gezellig en de meesten vinden het ook een mooie stad. Je kan er besluiten om bijv het Bardo museum te bezoeken waar je grote en bekende mozaieken uit de Romeinse tijd zal vinden. Mocht je Tunis willen bezoeken raad ik je aan om zelf te gaan en alles op te zoeken, geen gids.
Je hebt alle vrijheid en tijd, de mensen zijn vriendelijk als je ze wat vraagt en je moet zeker de metro pakken naar Carthago, Sidi Bou Said, La Marsa etc. Dit zijn buitenwijken van Tunis waar je op de baai uitkijkt.

In Carthago kom je ruines van Romeins Carthago tegen, zijn niet te missen, maar daarnaast ook prachtige buurten waar je gewoon een beetje kan rondneuzen. Daarnaast heb je er heerlijke restaurantjes aan het water zitten met een mooi uitzicht over de baai vanuit de heuvels van Carthago. Hetzelfde met Sidi Bou Said, La Marsa, La Goullette etc.. die zitten allemaal op ' dezelfde rits' en als je de metro vanuit het centrum hebt gepakt stopt die een voor een bij deze plaatsjes.
Sidi Bou Said is ook prachtig omdat je daar erg hoog ' bent geklommen' en uitkijkt over de rest van de omgeving. Het centrum ervan is wel massa toerisme, maar als je in de verdere steegjes je eigen weg zoekt zal je leuke kleine cafetjes tegenkomen om wat te drinken.

Als je nog een auto zou willen huren zou ik je aanraden bijv Dougga te bezoeken, daar heb je gigantisch veel over uit de Romeinse tijd, zoals de ruines van een oud Romeins dorp inclusief de tempels die ze hadden. Het mooi hiervan is dat het ook in een gebied ligt met veel hoogteverschillen, dus ook mooie rustgevende natuur. Zaghouan is nog zo'n plaats waar je veel Romeinse geschiedenis zal terugvinden. Allemaal plaatsen die in het Noorden liggen, een Centraler dan de ander zoals Dougga. Tunis is Oostelijker en ligt tegen de zee aan bijv.

Als je trouwens wat frans spreekt kan je zeer goed je weg vinden in Tunesie. Engels gaat veel moeilijker.
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:24 schreef _The_General_ het volgende:
Hoe zijn de hotels daar?
Het ligt eraan wat je ervoor hebt betaald vooral en wat je wilt.
Ga het niet vergelijken met Turkije bijv aangezien Turkije in het toerisme stukken verder is.
Wil je gewoon een goed hotel zonder gezeik? Minimaal 4 sterren en absoluut geen 3 sterren hotel nemen.
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:24 schreef _The_General_ het volgende:
Ik lees namelijk op de ene site de meest goede recenties over het hotel dat we willen pakken en op een andere een paar slechte...
www.zoover.nl

Dit is een website waar ik ook weleens de recenties nakeek. Maar aan de andere kant zegt dat ook niet alles, wat je zelf ook waarschijnlijk wel weet.
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:24 schreef _The_General_ het volgende:
De slechte (die in de minderheid zijn) hebben het over het feit dat het niet altijd even schoon is. Het lijkt mij dat ze te zeer door een westerse bril naar een 3 sterren hotel kijken?
Ja wat een 3 sterren hotel betreft wel inderdaad.
Daarnaast is de hygiene zowiezo al totaal anders dan in West Europese landen natuurlijk.
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:24 schreef _The_General_ het volgende:
Het lijkt me dat een beetje fooi wonderen doet als iets tegenvalt in een hotel daar?
Altijd doen. Kijk gewoon ff om je heen wie jou een betere vakantie kan bezorgen nadat je diegene tipt.
Maak ff een praatje, stop diegene wat toe en jij hebt geen zorgen meer. Dat is normaal daar.
Helaas verdienen ze niet veel op een dag, als jij 5 dinar geeft (maximaal 3 euro) geef je daar een hele hoge tip, geloof me.
X
pi_55874774
quote:
Zeer zeker.
Welke plaats verblijf je in Tunesie?
Welke periode ga je? En welk hotel verblijf je? Dan kan ik wat specifieker zijn namelijk, heb zelf daar als host gewerkt.
Bedankt voor je hulp en informatie

We gaan eind Juni naar Hammamet met GoGo tours. We denken aan Hotel Emira. Dit is een 3 sterren hotel. Doordat het jongere gedeelte van onze vriendengroep nog bezig is met studie kunnen ze geen duurdere (vier of vijf sterren) hotel en reis opbrengen.

Over dit hotel Emira lees ik dus wisselende meningen. Persoonlijk is mijn gevoel dat deze mensen te veel verwachten van drie sterren in een Noord Afrikaans land. Al is dat niet puur voorbehouden voor Noord Afrika. Ik heb een vier sterren Hotel in Dublin gehad waar men ook alleen op ooghoogte deed poetsen maar dat terzijde....

Ik denk dus dat het wel meevalt zolang we ons er maar op instellen dat we niet in Nederland zitten... daarnaast denk ik dat het wel mee valt als we de kamermeisjes en poetsdames wat toeschuiven. Veel mensen klagen dat je bij dit hotel tot ongeveer 12 uur 's nachts muziek e.d. hoort. Aangezien wij "jong en wild zijn " en opstap gaan lijkt me dit niet zo'n probleem.

Een dagje naar Tunis lijkt me inderdaad leuk, goed te doen vanuit Hammamet... Heb je nog goeie tips over bezienswaardigheden daar in de buurt?

Is een paspoort echt verplicht voor Tunesie? Op veel websites schrijven ze dat een ID card genoeg is mits je een retourticket hebt....
pi_55880268
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:27 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Bedankt voor je hulp en informatie

We gaan eind Juni naar Hammamet met GoGo tours. We denken aan Hotel Emira. Dit is een 3 sterren hotel. Doordat het jongere gedeelte van onze vriendengroep nog bezig is met studie kunnen ze geen duurdere (vier of vijf sterren) hotel en reis opbrengen.
Geen dank.
Ik ken hotel Emira inderdaad en het zit in het centrum van Hammamet. Ga je binnenkort of in de zomer?
Hammamet vind ik leuker dan andere badplaatsen als Monastir en Sousse. Hammamet ligt noordelijker, en dus ook dichterbij Tunis.
Hotel emira is redelijk tot goed te doen voor een 3 sterren hotel. Verwacht inderdaad geen top eten of gevarieerd. Maar in Hammamet kan je genoeg te eten halen voor een flut bedrag van 15 a 20 dinar p.p (20 dinar = 12 euro), en dan bedoel ik uit eten gaan in een restaurant, lekkere dingen proeven en gewoon genieten.

Als je van plan bent de boel te verkennen zal je ongetwijfeld flyers e.d. tegenkomen van DJ's die draaien, en vanuit Emira is het dichtbij. Afgelopen zomer heb ik flyers zien hangen van DJ's die in Europa aardig bekend waren, wat me verbaasde dat die daar (Tunesie) ook draaien.
Je hebt in Hammamet dat de uitgaansgelegenheden bij elkaar in de buurt zitten zoals La Havana wat een bar is met spaanse muziek en nog veel meer. De precieze namen ben ik vergeten maar als je wilt stappen zal je zeker niet tekort komen en wijst dat zich allemaal vanzelf omdat het bij elkaar zit en niet te missen is. Van barretjes tot clubs en in de zomer zal je er ook heel veel Tunesiers vinden die met hun familie, vriend of vriendin uitgaan.

Je hebt in Hammamet twee delen, centrum wat het traditionele gedeelte is en Yasmin Hammamet.
Beiden is aan te raden. Centrum heel veel gezellige restaurantjes, cafetjes e.d. aan het strand, ook de medina natuurlijk die in elk Arabisch land is terug te vinden (oud, ommuurde binnenstad met allerlei kleine winkeltjes). Alleen in de medina wordt het een 'kat en muis' spel tussen toerist en verkopers.
Yasmin Hammamet is Zuid Hammamet, nieuw toeristisch gedeelte met grote boulevard. Carthago land, bazaar, winkels, golfbaan en noem maar op. Leuk om misschien daar naar het strand te gaan, beetje zwemmen, alles te bekijken enzo. Grappige is dat je daar ook nog een indoor ijsbaan hebt
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:27 schreef _The_General_ het volgende:
Over dit hotel Emira lees ik dus wisselende meningen. Persoonlijk is mijn gevoel dat deze mensen te veel verwachten van drie sterren in een Noord Afrikaans land. Al is dat niet puur voorbehouden voor Noord Afrika. Ik heb een vier sterren Hotel in Dublin gehad waar men ook alleen op ooghoogte deed poetsen maar dat terzijde....
Ja het ligt aan je instelling en wat je verwacht inderdaad.
Toen ik daar werkte ben ik ook veel mensen tegengekomen die teleurgesteld waren maar ook veel die juist heel positief waren en zeker terug wilden komen. Altijd erg moeilijk te zeggen naar mijn mening.
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:27 schreef _The_General_ het volgende:
Ik denk dus dat het wel meevalt zolang we ons er maar op instellen dat we niet in Nederland zitten... daarnaast denk ik dat het wel mee valt als we de kamermeisjes en poetsdames wat toeschuiven. Veel mensen klagen dat je bij dit hotel tot ongeveer 12 uur 's nachts muziek e.d. hoort. Aangezien wij "jong en wild zijn " en opstap gaan lijkt me dit niet zo'n probleem.
Haha nou dat is opgelost dan lijkt me
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:27 schreef _The_General_ het volgende:
Een dagje naar Tunis lijkt me inderdaad leuk, goed te doen vanuit Hammamet... Heb je nog goeie tips over bezienswaardigheden daar in de buurt?
Een dagje Tunis moet je echt absoluut doen. Ook de vrouwen zullen het daar leuk vinden met de vele winkels die je daar hebt en belachelijk goedkope prijzen. In het centrum kom je grote kleding stores tegen met prijzen waarvan je achterover slaat, dus neem ook wat cash mee want de meesten laten zich verleiden om wel wat broeken e.d. mee terug te nemen naar Nederland. Daarnaast heb je de grootste medina van heel Tunesie waar je wat kan rondhangen en veeel terrasjes e.d.
Ook is Tunis een echte stad en dus totaal anders dan een badplaats, ook de mentaliteit van de Tunesiers is daar anders dan in Hammamet bijv.

In Tunesie heb je voor grotere afstanden 'pendelbusjes', die heten daar op zijn frans 'louage' (spreekt het uit als; loewaje, met de franse J van Jeromme). Ze zien er allemaal hetzelfde uit, geheel wit met een rode streep. In zulke pendelbusjes kunnen maximaal 8 personen in en betaal je PER PLAATS rond de 8 dinar (5 euro) om in Tunis te komen. Als je echt wilt gaan moet je dus gewoon een taxi pakken en vertellen dat je naar "station du louage" wilt. Daar staan al die busjes naar verschillende plaatsen te wachten en de buschauffeurs komen meestal gelijk aan je vragen 'waarnaartoe' om zo snel mogelijk de busjes vol te krijgen dat ze kunnen vertrekken. Als je groepje uit 8 man bestaat kan je gelijk gezamenlijk 1 busje in en vertrekken. Als je minder dan 8 man hebt kan je ook gewoon die extra plaats betalen en dan vertrek je alsnog.
Het is zonde om een taxi te nemen naar Tunis want dat zal je per taxi (maximaal 4 personen) rond de 130 dinar kosten + dat die niet zonder je teruggaat want anders kost zijn benzine teveel (zijn uitgekookt die gasten)

In Tunis moet je verder gewoon je eigen weg vinden. Als je wilt, zoals ik al zei, kan je de metro vanuit het centrum pakken en leuke randplaatsen opzoeken als Carthago, Sidi Bou Said etc. Als je dan toch een van die randplaatsen wilt bezoeken raad ik je deze twee aan aangezien die het bekendst en leukst zijn voor de meeste toeristen. Lekker wat rondlopen, wellicht zwemmen, leuk cafetje pakken om wat te eten of drinken met een mooi uitzicht etc.

Met zo'n 'pendelbusje' ben je er meestal binnen een uurtje, maximaal uur en kwartier.

Nabeul is ook leuk. Dat ligt net boven Hammamet en is de kleinere variant, oud vissersplaatsje en minder groot en toeristisch. Daar heb je op vrijdag de markt tot een uur of 13:00 (ivm. de hitte). Misschien leuk om even rond te neuzen. Daar ben je met een taxi binnen 20 minuutjes en rond de 20 dinar voor kwijt.
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:27 schreef _The_General_ het volgende:
Is een paspoort echt verplicht voor Tunesie? Op veel websites schrijven ze dat een ID card genoeg is mits je een retourticket hebt....
Klopt je kan gewoon je ID laten zien en in het vliegveld erheen moet je zo'n visumkaartje invullen met enkele details. ID kaart volstaat dus voor een vakantie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Alulu op 08-01-2008 19:19:57 ]
X
pi_55882387
Tjee, jij leest echt niet hè?
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:14 schreef Alulu het volgende:
Ga je binnenkort of in de zomer?
Er staat dat ze eind juni gaan.
quote:
Als je groepje uit 8 man bestaat kan je gelijk gezamenlijk 1 busje in en vertrekken. Als je minder dan 8 man hebt kan je ook gewoon die extra plaats betalen en dan vertrek je alsnog.
Ze gaan met acht personen staat er.
quote:
In Tunis moet je verder gewoon je eigen weg vinden. Als je wilt, zoals ik al zei, kan je de metro vanuit het centrum pakken en leuke randplaatsen opzoeken als Carthago, Sidi Bou Said etc.
Ik hoor van divere mensen dat Carthago nogal tegenvalt (ben er zelf destijds niet geweest). Het is natuurlijk een legendarische naam, maar er is weinig van over.
pi_55883681
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:36 schreef k_man het volgende:
Tjee, jij leest echt niet hè?
[..]

Er staat dat ze eind juni gaan.
[..]

Ze gaan met acht personen staat er.
[..]
Ik vraag alles gewoon graag een paar keer om misverstanden te voorkomen
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:36 schreef k_man het volgende:
Ik hoor van divere mensen dat Carthago nogal tegenvalt (ben er zelf destijds niet geweest). Het is natuurlijk een legendarische naam, maar er is weinig van over.
Ja het ligt er inderdaad aan wat je ervan verwacht. Er zijn vooral twee grote plekken waar je ruines kan bezoeken. Specifiek voor Carthago gaan is niet de moeite waard, wel als je het 'meepakt' tijdens je dagje Tunis verkennen, dan is het juist zonde om het niet te doen.
X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')