abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 december 2007 @ 14:02:31 #201
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_55167938
De 13e mag ik weer langs m'n Dermatoloog, zie zelf nog niet veel verschil, hoop wel dat het nu snel komt eigenlijk
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  woensdag 12 december 2007 @ 12:43:16 #202
105303 Chocolademousse
GialloRosso Per Sempre!
pi_55214623
quote:
Op maandag 26 november 2007 12:09 schreef Chocolademousse het volgende:

Ben ook nieuw hier! Sinds vorige week gebruik ik ROA (40mg per dag). Nu heb ik alleen last van acne op mijn rug (al jaren ernstig en het gaat niet weg). Mijn gezicht is altijd gaaf geweest. Omdat de ervaringen op Fok vooral gaan over mensen met acne in het gezicht is mijn vraag wat de ervaringen zijn m.b.t. acne op de rug/nek??
Nog mensen met bovenstaande klachten/ervaringen??
"Della Roma e Campioni D'Italia...."
  zondag 16 december 2007 @ 15:52:52 #203
184597 Marjenda
www.roaccutanekuur.nl
pi_55314160
Hallo Allemaal,

Hier weer een update van mij:

Nog een paar dagen en mijn roaccutanekuur zit er op. Dan heb ik de aanbevolen 120 mg per kg binnen gekregen. Afgelopen maandag bloed laten testen en alles was in orde. Mijn wangen zien er prima uit, nog wel rode plekjes maar ik heb goede hoop dat die nog wel verdwijnen. Mijn wangen zijn lekker zacht en voel geen bobbeltjes etc meer. Zie fotootjes op mijn site.

Mijn handen zijn de laatste weken ook helemaal vrij van exceem. Wel hier en daar droge plekjes, op mijn voorhoofd, kaaklijn en handen. Verder haast geen last meer van spier- en gewrichtspijn en doet de Aquaphor nog steeds goed z'n werk voor mijn lippen.

Ben blij dat mijn kuur er nu bijna op zit, ben de roa echt zat. Maar heb absoluut geen spijt dan ik weer een kuur heb gevolgt, ben erg tevreden met het resultaat en hoop dat ik nu voor altijd van die ellendelingen verlost ben, maar ja de tijd zal het leren....

Groetjes en succes/sterkte allemaal,

Marjenda
pi_55357373
Ik heb de kans om in februari naar Quatar op reis te gaan. Loop ik daar gevaar in de hevige zon zelfs indien ik mij heel goed insmeer met zonnecrème? Ik wil echt niet thuisblijven door die stomme ROA
  woensdag 19 december 2007 @ 00:01:46 #205
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_55376889
Hallo allemaal, sommigen van jullie kennen me vast nog wel. Ik heb in 2007 ook een kuur met Roa gevolgd en heb op de eerste pagina van (ik dacht) topic nr. 21 een fotoserie geplaatst met foto's van voor en tijdens de kuur. Inmiddels is het meer dan een half jaar geleden dat ik ben gestopt (dat was eind mei) en alweer bijna een jaar geleden dat ik ben begonnen (dat was 2 januari om precies te zijn). Het gaat nog steeds goed met mijn huid. Heel af en toe heb ik eens een puistje, maar die gaat dan best wel snel weer weg.

Ik gebruik de reinigingsproducten van Vichy Normaderm en ook de hydraterende dagcreme gebruik ik daarvan. Nu mijn huid na het stoppen met Roa weer zijn normale structuur heeft teruggekregen (en dus vrij vet van zichzelf) zijn dit fijne producten om de vetheid een beetje te reguleren. Ook smeer ik bijna elke avond Differingel op de plekken waar de acne heeft gezeten, op voorschrift van de derma. Niet elke avond, want je huid wordt daar wel vrij dun van (is een soort constante peeling) maar wel een aantal keer per week. De hydraterende creme van Vichy gebruik ik meestal ook 's nachts, nadat de Differingel is ingetrokken.

Wel heb ik toevallig 2 weken terug ineens een terugslagje gekregen leek het wel, ik kreeg wat pukkeltjes rond mijn mond. Nu moest ik in die periode precies weer eens voor controle naar de derma en ook al vond hij mijn huid nog steeds goed, heb ik nu toch een antibiotica deplotion gekregen voor elke ochtend (Clindamycine HCI 1%), aan te brengen op de plekjes waar het wat aan het rommelen was. Ik weet niet of het daardoor komt of dat het gewoon uitzichzelf anders ook weer was weggetrokken, maar mijn huid wordt nu idd weer rustiger.

Of het ooit nog terugkomt weet ik niet (al merk ik dat ik daar telkens als er weer een puistje komt toch altijd een beetje angstig voor ben, zo van "oh nee toch zeker, het zou nu toch niet wéér beginnen") maar ik leef wat dat betreft bij de dag en probeer zoveel mogelijk te genieten van hoe mijn huid nu is. Ik ben nog steeds erg blij met het resultaat. Af en toe een puistje vind ik niet erg en zo lang ik dat goed kan reguleren met die lotion, gels en verzorgingsproducten vind ik het best. Ik moet over 6 maanden terugkomen bij de derma, maar hij heeft me wel aangeraden dat mocht het intussen toch weer erger worden, dat ik dan eerder aan de bel moet trekken. Want naar die situatie zoals die vorig jaar was moeten we niet meer toe!! Maargoed dat was ik zelf ook al van plan, no way dat ik het ooit nog zó ver zal laten komen, dan ga ik echt wel eerder weer aan de Roa mocht dat nodig zijn. Al zal het toch ooit wel eens een keertje weg moeten blijven zou je denken (ik word volgend jaar al 35). Ik gebruik trouwens nog steeds de Yasmin, bevalt goed.

Hier zijn nog twee foto's van hoe mijn huid er nu uit ziet.



Iedereen veel succes met zijn kuur nog. Marjenda, jouw wangen zien er echt super uit ook!

De hartelijke groetjes van Susan

BTW: wat loopt dit topic trouwens nog maar langzaam de laatste tijd zeg! Dat was wel anders toen ik nog mee schreef

[ Bericht 0% gewijzigd door Ladysusy op 19-12-2007 10:01:51 ]
pi_55422074
Even een vraagje:

Ik was namelijk gister aan het sporten in een sportschool hier in de stad en toen kwam er een man naar mij toe die ik al verschillende keren gesproken had. Hij vroeg mij of ik Roa kende. Ik kende het nog niet maar hij raadde het mij erg aan. Naar aanleiding van dat gesprek ben ik hier eens de reacties gaan lezen en het overgrote deel kliinkt erg positief. Ik zou het graag willen proberen maar het probleem is dat ik nu in Argentinië zit. Hier hebben ze het dus ook getuige van dat de man het kende en je kunt het hier zo bij de apotheek halen zonder voorschrift. Mijn vraag is of ik dat zomaar kan doen en hoe ik het moet innemen en vooral hoeveel? Ik ben 18 jaar, weeg rond de 75 kilo en ben ongeveer 1.87 meter groot.
Koning.
pi_55423715
Hallo mensen,
Ik zal ook even mijn ervaring vertellen.
Ik ben esther, 17 jaar en heb ook ROA geslikt.
Op mijn 13e kreeg ik erge acne. Maar ik dacht dat het normaal was, maar merkte wel aan andere dat mijn jeugdpuistjes toch wel wat extremer waren! toch ben ik er gewoon mee door gelopen. Maar werd er niet gelukkiger door. Mensen keken me na, en hoorde op school veel gepraat over me. Ik was vies. Toch heb ik pas na twee jaar actie ondernomen. Ik ben naar me huisarts gegaan en die heeft me van alles voorgeschreven. Ik was zo blij en hoopte dat het werkte, maar helaas. er gebeurde niks. Na zo'n beetje elk paardenmiddel gehad te hebben verwees hij me door naar de derma. Voor die dag had ik nog nooit van ROA gehoord en stond erg versteld van het middel. Klein 15 jarig meisje moest ineens een zwangerschapstest doen en de pil gaan gebruiken. Maar ik wou er van af, dus ben ik ermee door gegaan.
Ik heb in die tijd erg veel aan dit topic gehad, door ervaringen van anderen kwam je een hoop meer te weten.
Ongeveer 4/5 maanden lang heb ik ROA geslikt. In het begin had ik de hoop al weer opgegeven, een giga uitbarsting maakte het allemaal niet beter. Van bijwerkingen heb ik veel last gehad. Zeer droge lippen, droge huid, erge vermoeidheid, niet meer tegen drank kunnen, driftbuien. Maar toen ik op mijn verjaardag mijn laatste pilletje inslikte was me gezicht eindelijk acne vrij!!! Een wondermiddel!!!
Inmiddels heb ik al dik een jaar nergens last meer van. Maar als resultaat heb ik veel littekens over gehouden. Dus helemaal happy was ik nou ook weer niet!!!
Samen met mijn derma heb ik afgesproken om het eerst een tijdje te laten rusten en dan verder te gaan met behandelen. Halverwege de zomer heb ik mijn eerste microdermabrasie behandeling gehad, en een week geleden de tweede. 100% slaan de behandelingen niet aan. Maar gelukkig is het niet te pijnlijk. Als de laatste behandeling wel aan slaat krijg ik er elk jaar 1. Slaat het niet aan is de volgende optie lasseren. Maar daar sta ik niet achter. fotos wil ik der wel opzetten, maar heb ze niet op de computer staan..

Nou groetjes en heel veel sterkte met de kuur voor iedereen!!
  vrijdag 21 december 2007 @ 00:16:48 #208
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_55431386
Zelf heb ik geen ervaring met Roaccutane, helaas wel met redelijk ernstige acne. Mijn dokter heeft een jaartje geleden ook Roaccutane aan mij voorgesteld, dit heb ik geweigerd.

Wat ik zo vreemd vind is dat zo veel mensen in dit topic zo licht reageren op het feit dat Roaccutane gewoon levensgevaarlijk vergif is, met eventuele ernstige gevolgen van dien. Ik zou ze de kost niet willen geven die om een paar puistjes op hun 17/18e Roaccutane slikken "omdat het al lang over zou moeten zijn".

Ok, de kans is misschien klein dat je bijvoorbeeld een leverbeschadiging, een ernstige depressie of blijvende maag en darmproblemen overhoudt aan deze rotzooi, maar iedereen die ook maar een beetje om zijn eigen lichaam geeft moet zich toch wel kapot schrikken als men de vele negatieve kanten van roaccutane leest.

Zelf ben ik 21, en heb mede dankzij behandelingen van Vital in veldhoven inmiddels mijn acne redelijk goed onder controle. Ik ga nu enkele maanden wekelijks daarheen voor een behandeling a 55 euro, mag bepaalde dingen niet meer eten en ik moet verschillende producten smeren/innemen. Wat meer werk dan dagelijks een pilletje slikken, maar dat altijd liever dan dadelijk mijn hele leven lang last hebben van een leverstorenis oid.

Wat ik probeer te zeggen aan de mensen die het spul nog niet gebruiken is, dat ze zich de vraag eens goed moeten stellen of de eventuele ernstige gevolgen van Roaccutane (inclusief eventuele gevolgen die op het moment nog niet bekend of bewezen zijn!) enigsinds opwegen tegen de gevolgen van de acne die je hebt (die zeer waarschijnlijk, al dan niet later dan bij andere mensen, vanzelf overgaat).
pi_55434901
DaneV
Natuurlijk is ROA geen goed middel voor je lichaam, maar als het echt zo'n levensbedreigend product is zou het ook niet te krijgen zijn. Ik heb een gesprek met mijn huisarts gehad en hij heeft mij duidelijk verteld dat de acne die ik had niet vanzelf geneest, en als dit wel het geval zou zijn had ik nou nog meer littekens op mijn gezicht gehad en zou de acne gewoon terug komen. tijdens de kuur heb ik 4 keer bloed moeten prikken om te kijken of alles wel goed was, en in de gesprekken die ik met de derma had heeft hij me ook gevraagd hoe ik me verder voelde, ook of mijn gedrag verandert was, zo ja had hij gelijk de behandeling stop gezet. de driftbuien die ik had waren niet levensbedreigend en toen de kuur over was kwam ik er eigenlijk pas achter dat ik ze had.
ROA word vergoed. denk dat vele hier het niet kunnen op brengen om wekelijks 55 euro aan een behandeling te geven. Vooral niet 17 a 18 jarigen
pi_55435071
Ik heb al ruim 2 jaar geen moment gehad waarop ik geen puistje heb, en heb ook al heel wat middeltjes geprobeert. Ik heb zelfs een gezichtsbruiner gekocht, er zitten dagen bij waarin ik een halfuur tot een uur mijn gezicht stoom en vervolgens een masker op doe. (En dat voor een man). Ben ook al eens (vorig jaar) bij de dokter geweest, die gaf mij een soortgelijk middel mee als Benzoylperoxide had ik het idee.

Ik kan absoluut geen slecht voedsel naar binnen werken, en het is ook aan mijn gezicht af te lezen wanneer ik uit ben geweest. Door weinig slaap en mixdrankjes heb ik er zo 3 tot 4 puisjtes bij + een rode huid.

Mijn eten op brood is vaak eenzijdig, wat allemaal slecht voor mij is:

- Pasta
- Pindakaas
- Kaas
- Chips (door het zout)
- Hagelslag
- Eieren
- Melk (drinken)
- Alle vormen van vet voedsel.

En nog veel meer, gezien het feit dat ik 19 ben eet ik nou eenmaal regelmatig vet voedsel. Dagelijks drink ik liters groene thee (schijn goed te zijn) en ik eet ongeveer voor het slapen een geheel pak yoghurt op (Dat heeft serieus een goede invloed bij mij, acne word wat rustiger en ziet er wat schoner uit).

Afijn, ik wou volgende week dus maar weer eens naar de dokter gaan, maar als ik jullie verhalen lees kan ik beter naar een dermataloog gaan. Hoe zit dat? Is deze te vinden in het ziekenhuis, en kan ik daar gewoon een afspraak maken? Ik heb al jullie verhalen nog niet gelezen, want er zitten flinke verhalen tussen.. maar ik zie wel goede resultaten bij vele.

Alvast bedankt.
pi_55445141
je hebt eerst een doorverwijzing nodig van de huisarts naar de dermatoloog voordat je naar een dermatoloog kan geloof ik. Zo is het bij mij in ieder geval wel gegaan. Verder kun je als je roa wil ook wel vragen als de huisarts het zelf wil voorschrijven. BIj mij was het zo dat ik ben doorgestuurd naar de dermatoloog maar heb het idee dat hij niet veel doet. Schrijft alleen roa voor meer niet. Volgens mij kan de huisarts dat net zo goed.

Ben nu ongeveer 2 maand bezig. Gaat gelukkig steeds beter. Alleen nog steeds niet weg vooral bij mijn kin. als de vorderingen zo door blijven gaan denk ik/hoop ik dat het over een maandje weg is.
maarja dat heb je zelf niet in de hand. Heb helemaal geen zelfvertrouwen door de acne. Dus er gaat hopelijk een wereld voor me open wanneer het weg is.
pi_55453357
Oke, ik heb voor mijzelf de knoop doorgehakt.. even wat ervaringen gelezen en dat kan ik wel hebben. Alleen haaruitval lijkt mij uberkut, en dat zou een reden zijn om er mee te stoppen.

Ik ga in 2008 een afspraak maken bij de dokter om te zien of hij mij Roa kan voorschrijven.

Hier nog mensen met haaruitval? Verder lees ik veel over pijnlijke, gescheurde lippen.. maar die heb ik momenteel ook al, en ik had laast een puistje op mijn mondhoek, en elke keer als ik wat at scheurde dit uit, dus die pijn kan ik wel hebben . Bloedneus is ook wel te doen, en gezien het feit dat ik 3 a 4 keer in de week naar de sportschool ga ben ik ook wel gewent aan wat spierpijn. Weet iemand overigens of het negatieve effecten kan hebben op spiergroei?
  zaterdag 22 december 2007 @ 00:07:27 #213
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_55454316
Niet teveel van de bijwerkingen geloven.. zoals al eerder is gezegd:
Het is bij iedere persoon anders hoe deze kuur zal aanslaan.
Natuurlijk zul je bijwerkingen krijgen, die zijn vrijwel niet te voorkomen:
De meest voorkomende zijn o.a.
- Tijdelijke depressie
- Droge Ogen
- Droge/Kapotte lippen

Dat van de huisarts is geldt niet overal!
Gewoon bij de afdeling dermatologie langsgaan en een afspraak maken. (Kost je minder tijd met doorverwijzingen). Ik ben zelf namelijk ook gewoon naar de dermatologie gegaan en een afspraak gemaakt!

DaneV,
Natuurlijk is Roa rotzooi voor je lichaam, maar je lever hersteld ook langzaam weer nadat je met de kuur stopt. Het is natuurlijk niet zo dat heel je lever naar de tyfus is na zo'n kuur! Daarom zijn de maandelijkse controles ook verplicht om te controleren of je waardes wel goed zijn.

Anyways ik ben al iets langer als 6 maanden bezig met deze kuur en in het begin slikte ik 30mg, nu nog maar 20mg per dag. Waarschijnlijk ben ik klaar met de kuur eind feb. =)
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_55464738
Oke, ik bel maandag de dermatoloog in het ziekenhuis op om te vragen of ik een directe afspraak kan krijgen. Zo niet, ga ik wel eerst langs de dokter.

Ik kan overigens niet wachten om te beginnen met die kuur, stond deze maand op het punt om namelijk een laserbehandeling te gaan doen maar nadat ik daarvan de prijzen doorkreeg en veel negatieve recensies las ben ik blij dat ik o.a. dit topic tegen kwam.
pi_55473840
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:43 schreef Chocolademousse het volgende:

[..]

Nog mensen met bovenstaande klachten/ervaringen??
Wat betreft die rug acné, daar kan ik over meepraten. Ik had het zeer ernstig en ook op mijn borst. Daarnaast ook in mijn gezicht in wat mindere mate godzijdank.

Ik heb vanaf 25 januari tot 11 december roaccutane geslikt.
1e maand 30 mg/dag
2 maanden 40 mg/dag
8 maanden 60 mg/dag
laatste maand 30 mg/dag

Ik heb uitgerekend dat ik in totaal 15550 mg heb geslikt, oftewel 222 mg/kg lichaamsgewicht. Dat is dus ver over de gangbare hoeveelheid.
Ik heb in totaal ongeveer 300 mg vergeten te slikken, ongeveer 6 dagen dus verspreid over de gehele periode.

Mijn bijwerkingen zijn altijd beperkt gebleven tot droge lippen, een droge huid rond de mond en de ogen, geirriteerde droge ogen en af en toe wat hoofdpijn. Ik had ook het idee dat ik sneller aangeschoten was van alcohol. Ik kon alle bijwerkingen goed bestrijden met de bekende labello en die ene lotion voor de huid onder dermatologische behandeling, waar ik de naam van vergeten ben.

Ik ben nu dus zo ongeveer 1,5 week klaar. Mijn dermatologe was erg tevreden.
Mijn gezicht is glad, ik verbaas me er iedere keer weer over. Ik krijg nog wel eens een klein rood puistje, maar die zijn heel snel verdwenen. Mijn borst en rug voelen glad aan. Ik zeg: voelen, want ook al zitten er geen bulten meer, er zitten wel veel littekens. Heel veel witte kleine bobbeltjes en ook een aantal kuiltjes of kratertjes (hoe je ze ook wilt noemen). Maar dat is niets in vergelijking met hoe het eerst was. Ik krijg langzaam mijn eigen huidskleur weer terug op de plekken die heel hevig aangetast waren.

Ik heb mijn vriendin ongeveer 5 maanden voor de start van mijn kuur leren kennen. Toen was het ook nog niet zo heel erg en kwam ik juist uit een dip. Toen het in de winter weer hevig begon te worden ben ik naar de huisarts gegaan. Ik heb 1 maand een antibiotica geslikt, wat dus niets hielp. Daarna ben ik doorverwezen naar de dermatoloog en ben ik met roa begonnen. Ik had over de bijwerkingen gelezen en mijn vriendin wist er ook van. Ze heeft me gedurende de hele kuur gesteund. Daar ben ik haar heel dankbaar voor. Zonder haar was ik er misschien niet eens aan begonnen. Mijn zelfvertrouwen is enorm gestegen. Waar ik eerst liever nieuwe contacten meed, heb ik nu geen enkel probleem om mensen onder ogen te komen. Eerst ontweek ik camera's, nu vind ik het niet erg meer om op een foto te komen. Ik had misschien al wel 2 jaar geen zwembad meer gezien... maar heb vorige week nog een halve dag met mijn vriendin in het zwembad rondgezwommen en genoten. En gelukkig is mijn vriendin absoluut niet jaloers op de aandacht die ik nu soms krijg. Ze heeft dan ook niets te vrezen, ze is voor mij de allerbelangrijkste persoon op deze planeet.

Ik heb geen moment spijt gehad dat ik met deze kuur ben begonnen. Mocht het terugkomen, dan begin ik meteen aan een nieuwe voordat het erger wordt. Zonder twijfel.
Komende zomer wordt het in ieder geval heerlijk genieten op het strand, dat is een ding wat zeker is.

Ik zal dit topic af en toe eens bezoeken om te kijken of ik wat tips kan geven.

Gegroet!
Venco Dropmakers
  zondag 23 december 2007 @ 04:24:57 #216
51748 H4ze
wait...what?
pi_55483215
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:46 schreef Dropmix het volgende:

[..]

Wat betreft die rug acné, daar kan ik over meepraten. Ik had het zeer ernstig en ook op mijn borst. Daarnaast ook in mijn gezicht in wat mindere mate godzijdank.

Ik heb vanaf 25 januari tot 11 december roaccutane geslikt.
1e maand 30 mg/dag
2 maanden 40 mg/dag
8 maanden 60 mg/dag
laatste maand 30 mg/dag

Ik heb uitgerekend dat ik in totaal 15550 mg heb geslikt, oftewel 222 mg/kg lichaamsgewicht. Dat is dus ver over de gangbare hoeveelheid.
Ik heb in totaal ongeveer 300 mg vergeten te slikken, ongeveer 6 dagen dus verspreid over de gehele periode.

Mijn bijwerkingen zijn altijd beperkt gebleven tot droge lippen, een droge huid rond de mond en de ogen, geirriteerde droge ogen en af en toe wat hoofdpijn. Ik had ook het idee dat ik sneller aangeschoten was van alcohol. Ik kon alle bijwerkingen goed bestrijden met de bekende labello en die ene lotion voor de huid onder dermatologische behandeling, waar ik de naam van vergeten ben.

Ik ben nu dus zo ongeveer 1,5 week klaar. Mijn dermatologe was erg tevreden.
Mijn gezicht is glad, ik verbaas me er iedere keer weer over. Ik krijg nog wel eens een klein rood puistje, maar die zijn heel snel verdwenen. Mijn borst en rug voelen glad aan. Ik zeg: voelen, want ook al zitten er geen bulten meer, er zitten wel veel littekens. Heel veel witte kleine bobbeltjes en ook een aantal kuiltjes of kratertjes (hoe je ze ook wilt noemen). Maar dat is niets in vergelijking met hoe het eerst was. Ik krijg langzaam mijn eigen huidskleur weer terug op de plekken die heel hevig aangetast waren.

Ik heb mijn vriendin ongeveer 5 maanden voor de start van mijn kuur leren kennen. Toen was het ook nog niet zo heel erg en kwam ik juist uit een dip. Toen het in de winter weer hevig begon te worden ben ik naar de huisarts gegaan. Ik heb 1 maand een antibiotica geslikt, wat dus niets hielp. Daarna ben ik doorverwezen naar de dermatoloog en ben ik met roa begonnen. Ik had over de bijwerkingen gelezen en mijn vriendin wist er ook van. Ze heeft me gedurende de hele kuur gesteund. Daar ben ik haar heel dankbaar voor. Zonder haar was ik er misschien niet eens aan begonnen. Mijn zelfvertrouwen is enorm gestegen. Waar ik eerst liever nieuwe contacten meed, heb ik nu geen enkel probleem om mensen onder ogen te komen. Eerst ontweek ik camera's, nu vind ik het niet erg meer om op een foto te komen. Ik had misschien al wel 2 jaar geen zwembad meer gezien... maar heb vorige week nog een halve dag met mijn vriendin in het zwembad rondgezwommen en genoten. En gelukkig is mijn vriendin absoluut niet jaloers op de aandacht die ik nu soms krijg. Ze heeft dan ook niets te vrezen, ze is voor mij de allerbelangrijkste persoon op deze planeet.

Ik heb geen moment spijt gehad dat ik met deze kuur ben begonnen. Mocht het terugkomen, dan begin ik meteen aan een nieuwe voordat het erger wordt. Zonder twijfel.
Komende zomer wordt het in ieder geval heerlijk genieten op het strand, dat is een ding wat zeker is.

Ik zal dit topic af en toe eens bezoeken om te kijken of ik wat tips kan geven.

Gegroet!
Heerlijk, zo'n positief verhaal
*BURP*
pi_55526309
En ook ik ben al weer geruime tijd van de ROA af. Ben ben nu 34 en ben een jaar of 2 gestopt. met de kuur. Wat mij altijd opviel toe ik puistjes had is dat het altijd symetrisch was. Links op mijn jukbeen een, en dan rechts op (bijna) dezelfde plek nog een.

Niet dat dat iets te maken heeft met de succes van de kuur. Ik ben er vanaf gekomen dankzij ROA. Alleen een beetje droge lippen gehad. Met Aquaphor (soort vaseline uit USA) ook snel opgelost. (google maar ff). Dat was het enige middel dat echt hielp bij mij!

Als je last je last hebt van puistjes en je zit er echt mee. Ga naar je huissarts en bespreek het met hem/haar. Het gaat er geen eens om hoeveel puistjes je hebt. Het gaat erom dat JIJ ermee zit. Uiteraard heeft iedereen wel eens een puistje, zelfs ik nog heel af en toe, maar als het (veel) meer is dan je buurman.
Go see the doctor!

Lang leve ROA!

Het heeft de kwaliteit van mijn leven enorm vergroot!
pi_55638171
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:16 schreef Phonicjoy het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb geen acne, maar heb net van mijn dermatoloog roa voorgeschreven gekregen voor onstekingen op mijn behaarde hoofdhuid. Ik had hier eerst 3 (!) verschillende antibiotica voor gehad, in totaal 5 keer een kuur. De dermatoloog heeft me 1 kuur voorgeschreven, de huisarts de rest. Die middellen hielpen altijd, maar het kwam altijd terug. Soms na een paar weken, soms meteen na het stoppen. Omdat deze dermatoloog soortgelijke klachten zag bij een andere patient in de baardstreek, en die baad bij dit middel had heeft hij mij dit voorgeschreven. 20 mg 1x per dag, voor 1 maand. Heeft iemand anders voor zulke klachten dit voorgeschreven gekregen?
Het is bizar, maar na 2 weken was alles al weg :s Ik weet niet wat het is/was, maar lang leve roacutane! Nu hopen dat het zo blijft..
  donderdag 3 januari 2008 @ 18:17:11 #219
51748 H4ze
wait...what?
pi_55750947
Ook van mijn kant even een update:

Ik vond 't tijdens de feestdagen toch erg lastig om matig met alcohol om te gaan. Eerste kerstdag ging goed. 's Middags een biertje en een wijntje bij 't avondeten. Met O&N wel wat meer, 2 biertjes en anderhalf glas champagne ofzo. Maar ik moest me dus wel echt inhouden, zeker met kerst.

Verder heb ik nu al een kleine maand geen puistje in m'n gezicht meer gehad! Echt heerlijk gewoon. Alleen wel last van rode vlekjes. En als ik tijdens een zeer koude dag een tijd buiten ben dan trekt m'n gezicht helemaal wit en m'n neus rood Ben getint dus vrij raar eigenlijk

Overigens vorige week nog bij de dermatoloog geweest en hij vond 't er ook goed uitzien. Ik hoefde geen bloed te laten prikken, mede omdat de vorige 3 tests dik oke waren. Er was ook op m'n cholestorol getest en hij meldde me dat dat ook helemaal perfect bij me is (rond de 3.5). Ik was met dit alles zeer blij iig Over twee maanden wil ie me weer zien. Ws ben ik eind april klaar met de kuur.
*BURP*
pi_55751455
Hoihoi! hier na lange tijd een update van mij

ik heb vorig jaar van januari tot juni (5.5 maand) een 2e roa-kuur gedaan en veel in deze reeksen gepost. Totaal zo'n 130 mg/per kg lichaamsgewicht binnengekregen wat neerkwam op zo'n 60 tot 80 mg per dag (ik weeg 85 kg). Heb het in die tijd best zwaar gehad, want het is een zware dosis. Kreeg ook pas na 4 maanden resultaat...

Na de kuur was mijn huid weer top top top top!! Echt 10000% glad... heerlijk Vooral het feit dat ik weer alcohol kon drinken heeft me blij gemaakt. Ik ben heus geen alcoholist, maarstoppen met drinken vind ik wel het nadeligste van de kuur. Niet dat ik geen alcohol mocht drinken, maar het tegen iedereen zeggen dat ik geen alcohol mocht drinken + uitleg.. (bij vrienden, klasgenoten, voetbalgasten, kenissen, verjaardagen, feestjes etc. etc.). 'ff' een biertje drinken zat er niet in!

Maargoed, uiteindelijk is het het allemaal waard

Hoe gaat het nu met mijn huid: 'aardig'.. mijn huid is niet meer zo glad als direct na de kuur, ik merk achteruitgang helaas... Het kwam de afgelopen tijd ook wel weer aardig terug, en daar baalde ik van.. .elke puist is er voor mij één teveel! Ik kan er niet meer mee leven! Ik voel me zo happy met een cleane huid Denk soms aan de tijd dat ik nog geen roa gebruikte.....: onzeker, liever niet gezien worden, rustig..... Ik ben nu zó gewend aan een cleane huid, heerlijk! Heb ook al 3-4 weken met een meid gedate, en het is een grote kans dat ik binnenkort weer een vriendin ga krijgen! Ik zeg je: komt door de ROA. anders was ik nooit gaan daten etc. (veels te onzeker/voelde ik me niet happy). Heerlijk gevoel dat ik me niet schaam voor mijn huid, omdat mensen om me heen (vooral mijn broer) al vaak met meiden thuiskomen etc... heb ik altijd gewild maar die puisten hielden me tegen!

Ik heb op dit gebied maar 1 wens; dat die krengen niet langzaam terugkomen. Als dat zo is, zal ik wéér aan de ROA gaan, dan maar een 3e kuur!

Voor mensen die het op dit moment gebruiken: succes, hou vol en ga ervoor! Het verandert je leven en voor mij is het een wondermiddel !!
Haleloeja
pi_55762234
Iemand ervaring met dermatologen die bij ernstige acné geen roaccutane willen geven? Hoe hebben jullie dit opgelost?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:17:47 #222
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_55775428
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 01:44 schreef JHW het volgende:
Iemand ervaring met dermatologen die bij ernstige acné geen roaccutane willen geven? Hoe hebben jullie dit opgelost?
Wat is ernstig ?
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_55777666
Begin een beetje gefrustreerd te raken. Elke hoop ik van nu gaat het beter, nee nu gaat het beter.
Maar ben nu zo'n 2,5 maand bezig met 40 gr. Maar als ik mezelf vergelijk met hoe ik begon zie ik nauwelijks vooruitgang. Maar een klein beetje. Hoop echt dat meerder mensen dit ook hebben. Die me een positief verhaal kunnen vertellen. Want de moet zakt me nu toch echt in me schoenen. En krijg echt het idee dat ik me hele leven met zo rotkop vol met puisten moet rondlopen zonder ook maar enige zelfvertrouwen. Misschien dat de dossis maar eens omhoog moet.

Zijn er ook mensen die zich kunnen vinden in mijn verhaal en die dit ook hebben gehad. Zou me goed doen om dat te horen.

Groetjes.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:00:07 #224
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_55777783
Maak je geen zorgen en wacht nog even af. Het kan zijn dat het wat later doorkomt ik heb ook echt een redelijke tijd moeten wachten voordat ik echt resultaat had.
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_55781331
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 18:55 schreef jeweetz17 het volgende:
Begin een beetje gefrustreerd te raken. Elke hoop ik van nu gaat het beter, nee nu gaat het beter.
Maar ben nu zo'n 2,5 maand bezig met 40 gr. Maar als ik mezelf vergelijk met hoe ik begon zie ik nauwelijks vooruitgang. Maar een klein beetje. Hoop echt dat meerder mensen dit ook hebben. Die me een positief verhaal kunnen vertellen. Want de moet zakt me nu toch echt in me schoenen. En krijg echt het idee dat ik me hele leven met zo rotkop vol met puisten moet rondlopen zonder ook maar enige zelfvertrouwen. Misschien dat de dossis maar eens omhoog moet.

Zijn er ook mensen die zich kunnen vinden in mijn verhaal en die dit ook hebben gehad. Zou me goed doen om dat te horen.

Groetjes.
ik had mijn 1e kuur na 5 maanden pas 'lichtelijk' resultaat. Damn... ff chill mate! Het spul werkt, ookal zie je geen effect. Zie ELKE pil die je slikt als een investering... vroeg of laat komt er resultaat.. 1000% zeker, ook al is het na een maand of 5 (zoals bij mij toen).... nogmaals; het werk 'intern' heus wel.. alleen extern is het nog niet zichtbaar! komt goed! en verhoog de dosis zo hoog je kan; hoe meer je slikt hoe meer en beter en langer resulaat
Haleloeja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')