abonnement Unibet Coolblue
pi_52292268
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:19 schreef mAst3rb33r het volgende:

[..]

Italianen verwachten niet van je dat je Italiaans spreekt. Ze waarderen het wel als je in ieder geval wel probeert een paar woordjes te spreken. Al is het alleen maar 'Buon giorno' (Goede morgen) of 'Grazie' (Dank u) en 'Prego' (Alstublieft). maar je kunt bijna overal met Engels wel terecht, zeker in de toeristische gebieden.
Niet in de dorpjes overigens, daar spreken ze enkel Italiaans
Zorg dat je de italiaanse namen weet van steden waar je heen moet/richting moet rijden.
In Cuneo vonden wij de weg naar Nice door simpelweg Buon Giorno signore, Nizza Nizza? Colla di Tenda? te roepen.

En daarna uiteraard Grazie
pi_52294356
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:33 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Regel een credit card voor de tol, veel makkelijker, hebben wij dit jaar ook gedaan.
Hou er wel rekening mee dat je in Italie bijna overal je Pincode moet gebruiken icm je creditcard (hoeft overigens niet bij de tol). Zorg er dus voor dat je hem op tijd aanvraagt mocht je deze niet weten...
pi_52294413
Als je naar Rome gaat kun je beter een klein hotelletje nemen, hoeft niet eens heel dicht bij Rome te zijn. Dan neem je gewoon de trein, en stap je uit midden in Rome. Ben er pas geweest (net terug van vakantie), metro is ook heel erg aan te raden. Is ook véél minder duur dan in Nederland, en je bent binnen een paar minuten van de ene kant naar de andere kant.
pi_52295318
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 22:52 schreef mAst3rb33r het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat je in Italie bijna overal je Pincode moet gebruiken icm je creditcard (hoeft overigens niet bij de tol). Zorg er dus voor dat je hem op tijd aanvraagt mocht je deze niet weten...
Klopt, en bovendien moet je er op veel plekken geld uit de muur trekken met je credit card omdat het zoeken naar een pin apparaat wel enige tijd kost.
pi_52329817
Regel trouwens ook even een ANWB boek, regels in Europa ofzo.
Daar staat allemaal in wat je in je auto moet hebben en dergelijke.
vb:
gevarendriehoek
veiligheidshesjes
etc
  maandag 13 augustus 2007 @ 14:37:33 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52329994
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 22:52 schreef mAst3rb33r het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je in Italie bijna overal je Pincode moet gebruiken icm je creditcard (hoeft overigens niet bij de tol). Zorg er dus voor dat je hem op tijd aanvraagt mocht je deze niet weten...
Is mij nergens overkomen. En ik ben toch aardig wezen shoppen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_52330115
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is mij nergens overkomen. En ik ben toch aardig wezen shoppen.
Ligt eraan. Er werd mij overal om een pincode gevraagd, behalve bij het afrekenen van de tolweg. Ik vroeg bij een waarom ik een pincode voor mijn creditcard moest intoetsen, en onze Canadese familieleden niet bij het afrekenen van de camping. Toen werd mij verteld dat het ligt aan het feit dat nieuwe creditcards een chip hebben, en dat ze daarbij verplicht zijn om een pincode te vragen. De Canadezen hadden geen chip, dus die konden gewoon nog met alleen hun handtekening betalen.

Let er dus op of je een oude (zonder chip) of een nieuwe (met chip) credticard hebt.
pi_52388133
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:12 schreef mAst3rb33r het volgende:
Rond deze tijd van het jaar is de route naar Italie via Zwitserland het drukst. Het is wel de kortste route, maar via de Brennerpas (wat ik dus heb gedaan) scheelt qua reistijd maar een half uur langer. En het reed wel lekker door...
ik heb alle2 meerdere keren gereden, en via Oostenrijk rijdt wat rustiger, en soepeler dan via Zwitserland. Het uitzicht in Zwitserland is wel weer wat mooier.

Ik ben zelf nu net 2 weken terug uit Venetie en deze keer weer via Oostenrijk gedaan; was prima te doen

Effe wat puntjes waar je aan moet denken:

- Neem geld of een credit card mee voor de tol-wegen
- Zorg voor reflecterende hesjes binnen handbereik in de Auto; dit is verplicht en kan een flinke boete kosten bij controle. Te koop bij de ANWB voor een paar euro
- Neem een fles motor-olie mee (dus niet de olie van Dries Roelvink!). Veel tankstations kennen niet een winkel zoals hier in NL en als je plots olie nodig hebt kun je best een probleem krijgen
- Wegen-kaarten meenemen, zelfs als je StomStom bij je hebt.... Stel dat StomStom ermee stopt, dan kun je op de klassieke manier toch nog komen waar je moet zijn.
- Italianen hebben een geheel "eigen rijstijl". Pas je er gewoon op aan en go with the flow (kortom: gas is alles, spiegels zijn optioneel te gebruiken en de toeter, groot licht en handgebaren zijn een vereiste ) De italiaan is niet vies van geen richting aangeven bij het afslaan, dus let wel goed op!
- Ga wat betreft Rome niet verder dan de ring, tenzij je het geen bezwaar vind als een deuk in je auto komt. De italiaan is erg trots en gesteld op zn auto, maar het is wel een gebruiksvoorwerp. In Rome zijn vrijwel geen auto's zonder enige vorm van schade te vinden. In- en uit-parkeren gaat meer dan eens met de nodige tikken tegen de bumpers. Het OV in Rome is prima.
- Neem voldoende drinken (water) mee voor onderweg.

Mocht je van Rome naar de andere kant van italie willen (bijv. Rimini) dan ga je een aantal ellendige wegen tegemoet. Wij deden van Rimini naar Rome (zo'n 350km) een hele dag! Maar dat zal verder allemaal wel goed komen.
Veel plezier vast!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 13:52:00 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52388316
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:42 schreef mAst3rb33r het volgende:

Let er dus op of je een oude (zonder chip) of een nieuwe (met chip) credticard hebt.
Ik heb een splinternieuwe, met chip dus. Maar moet wel zeggen dat mijn CC-maatschappij me er voor waarschuwde. Alleen niet voorgekomen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_52389040
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb een splinternieuwe, met chip dus. Maar moet wel zeggen dat mijn CC-maatschappij me er voor waarschuwde. Alleen niet voorgekomen.
Mazzelaar...
pi_52424466
jah diee hesjes voor in de auto zijn verplicht !
Vergeet die dus niet, schijnen ze tegenwoordig best op te controleren.
Ik heb trouwens ook begrepen dat je op de autostrada verplicht bent met licht aan te rijden, heb dit echter nooit geverifieerd.

Tip (als je CC niet wilt gebruiken voor tol ) jen kan een VIA card kopen bij de eerste benzine pompen in italie .. soort prepaid tol kaartje.. hoef je niet in de rij te staan bij de cash betalende mensen...
nadeel ervan is als je hem niet opmaakt je met dat restbedrag zit maar goed er zijn verschillende prijs varianten.

Voor de rest zou ik me om het verkeer niet zo druk maken. Gewoon opletten en zelf geen gekke dingen doen. Oh ja, Seinen + knipperlicht aan is daar heel normaal om aan te geven als je er voorbij wilt, dus wordt niet pissed ( typisch .nl ) als dat bij je gebeurd. Sterker nog, ik nam het over en ik moet zeggen, de teleurstelling in nederland is groot als ze gewoone xpress weer voor je blijven hangen hehe

Let ook goed op je spullen in de auto als je parkeert, gaat tanken etc.
pi_52434373
Die lichtenregel is niet zo heel duidelijk. Het is zoiets: als je buiten de bebouwde kom bent, moet je met lichten aan rijden... De italianen weten het zelf niet zo goed
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_52444203
Ik rij altijd met lichten aan, dus dat is geen probleem.
Op dit moment ben ik nog op zoek naar een mooie en handige locatie om te verblijven in Rome. Ik vraag me af of het juist handig is om in Rome iets te zoeken of iets er buiten.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:03:29 #39
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52585930
Wij zijn in juni naar Venetië en Toscane (Santomato) geweest.

Ik vond de wegen in Italië 100% meevallen. Op de heenweg kwamen we door Duitseland. De wegen daar zijn over het algmeen slechter dan de tolwegen in Italië. Er wordt wel heel veel gewerkt aan de weg in Italië. Opvallend is dat als ze nog niet helemaal klaar zijn doordat bijvoorbeeld de strepen er niet op staan dat de weg al wel gewoon opengaat en je dus hele stukken zonder belijning rijdt. Ook zijn ze er gek op rotondes.

Wij hebben zelf geen gebruik gemaakt van het openbaar vervoer daar (op Venetië na dan). We zijn naar Lucca, Pisa, Florence en alles met de auto tot in het centrum (behalve Lucca want daar mag je niet rijden) en overal prima kunnen komen. In de gebieden waar wij geweest zijn heb ik totaal geen last gehad van raar rijdende Italianen.
pi_52586087
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:03 schreef marky het volgende:
Wij zijn in juni naar Venetië en Toscane (Santomato) geweest.

Ik vond de wegen in Italië 100% meevallen. Op de heenweg kwamen we door Duitseland. De wegen daar zijn over het algmeen slechter dan de tolwegen in Italië. Er wordt wel heel veel gewerkt aan de weg in Italië. Opvallend is dat als ze nog niet helemaal klaar zijn doordat bijvoorbeeld de strepen er niet op staan dat de weg al wel gewoon opengaat en je dus hele stukken zonder belijning rijdt. Ook zijn ze er gek op rotondes.

Wij hebben zelf geen gebruik gemaakt van het openbaar vervoer daar (op Venetië na dan). We zijn naar Lucca, Pisa, Florence en alles met de auto tot in het centrum (behalve Lucca want daar mag je niet rijden) en overal prima kunnen komen. In de gebieden waar wij geweest zijn heb ik totaal geen last gehad van raar rijdende Italianen.
De tolwegen in Italie zijn inderdaad prima, maar zodra je van de snelwegen af bent en je komt op de doorgaande wegen in dorpen is het niet zo heel best (het zijn nog geen oostblok-taferelen, maar ivm NL of Duitsland is het slecht).

Dat je geen raar rijdende italianen hebt gezien is wel opvallend. Ik werd helemaal schijt-ziek van die gasten...of ze zijn niet vooruit te branden, of ze zitten vlak achter je meteen toeteren, groot licht en handgebaren
En inderdaad veel (en grote) rotondes waarbij je maar je voorrang moet nemen anders kom je nooit ergens
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:36:03 #41
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52606050
En oja Italianen hebben het eigenlijk niet zo op toeristen. Een beetje zoals de fransen zeg maar alleen dan met die typisch Italiaanse arrogantie, neemt niet weg dat ze wel graag aan je willen verdienen op de meest absurde manieren... dat dan weer wel.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:47:01 #42
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52606499
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:09 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

De tolwegen in Italie zijn inderdaad prima, maar zodra je van de snelwegen af bent en je komt op de doorgaande wegen in dorpen is het niet zo heel best (het zijn nog geen oostblok-taferelen, maar ivm NL of Duitsland is het slecht).
Ik heb nu door Spamje, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, Italië, Luxemburg en België gereden en ik kan niet anders zeggen dan dat de wegen in Nederland echt wel bij de top horen. Ok er wordt hier veel aangewerkt en we hebben veel files maar qua kwaliteit doen weinig landen ons dat na. Niet voor niets zijn nederlandse occasions populair in het buitenland (onderstel heeft weinig te lijden gehad).
quote:
Dat je geen raar rijdende italianen hebt gezien is wel opvallend. Ik werd helemaal schijt-ziek van die gasten...of ze zijn niet vooruit te branden, of ze zitten vlak achter je meteen toeteren, groot licht en handgebaren
Ik had me op het ergste voorbereid maar ik moet zeggen dat op de stukken waar wij hebben gereden (noord Italië en Toscane) dat het me juist opviel dat men zich netjes aan de opgegeven snelheid hield (uitzondering daargelaten). Niet te veel heen en weer aan het crosse was over de banen. Misschien had ik me wel te erg voorgesteld en viel het me daarom mee.
quote:
En inderdaad veel (en grote) rotondes waarbij je maar je voorrang moet nemen anders kom je nooit ergens
Niet alleen dat maar soms ook volledig onbegrijpbaar. Je hebt ze ook niet alleen in rond maar ook in ovaal en driehoek en bijna vierkant met een enorme bende afslagen en opritte erop.

Ik weet niet of het hier al stond maar neem ook een voorraad van die hygenische doekjes mee want de toiletten langs de weg zijn soms van een frisheid... je kan nog beter in een open riool gaan staan pissen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')