abonnement Unibet Coolblue
pi_52255029
Barcelona #3

vervolg op:

Deeltje 1: Barcelona? Iemand tips?
Deeltje 2: Barcelona deel 2!!

Barcelona, hoofdstad van Catalonië



[ Bericht 37% gewijzigd door DutchTrain op 12-08-2007 22:45:11 (thx .Sander) ]
pi_52266691
www.clickair.com heeft wat tarieven vrijgegeven voor na oktober... maar het valt mij op dat er nu nog maar 1 vlucht per dag staat.. dat kan te maken hebben met het winterseizoen, maar ik denk dat er later nog vluchten aan toe worden gevoegd...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_52287028
Wij gaan maandag naar Valencia en willen na een aantal dagen naar Barcelona gaan (per trein).
Da's verder geen probleem, heb er al een hoop info over gevonden.
Ik vroeg me alleen af of er ook nog iets betaalbaars te vinden is in Barcelona, qua hotel/app voor 2 personen. Kijk, ik hoef niet met 12 andere mensen op een grote kamer, maar luxe hoef ik ook niet.
Gewoon een simpel kamertje met een bed, wasbak, toilet en douche volstaat voor ons.
Heeft iemand tips? Ik kom altijd uit bij hotels die beginnen vanaf 90 euro per nacht...
pi_52290607
www.lodginginbarcelona.com misschien? Had ik hier weer van iemand anders als tip gekregen. Volgens mij alle prijsklasses. Je bent alleen misschien wel een beetje laat met boeken, zo in het hoogseizoen.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_52294912
Het kwam ook een beetje onverwacht, deze vakantie
Dus aan de andere kant mogen we niet zeuren, maar het valt me op dat er weinig in de middenklasse zit: je betaalt of minimaal 70 euro/nacht, en dat zonder ontbijt, of je betaalt 20 euro per nacht en ligt met 12 anderen op een zaal, met ontbijt...
pi_52300868
Oh ja....hoe zit het nu met die staking op het vliegveld? Dat er geen koffers ingeladen worden??
pi_52305457
Staking?
pi_52314648
@Dizzee,

Kun je voor het overzicht ook nog even deel 1 en 2 toevoegen aan de startpost? Wel zo handig voor iedereen

Deeltje 1: Barcelona? Iemand tips?
Deeltje 2: Barcelona deel 2!!

Verder was ik benieuwd of er nog mensen zijn hier met tips over bijzondere! plaatsen waar je kunt eten. Bijzonder betekent voor mij niet direct duur, maar iets leuks, unieks? Iemand? Ik ga met een vriendin de 23e t/m 27e naar Barcelona en we zijn nu nog even flink informatie aan het verzamelen.

Fotoverslagje zal naderhand volgen

[ Bericht 1% gewijzigd door .Sander op 12-08-2007 22:28:43 ]
pi_52316370
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:02 schreef MikelenniuM het volgende:
Staking?
Yep.... http://www.nu.nl/news/790(...)haven_Barcelona.html
  maandag 13 augustus 2007 @ 01:33:21 #10
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_52319502
quote:
Ben Zaterdag ochtend van Prat naar AMS gevlogen en had geen enkel probleem...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:33:37 #11
147447 Lothario
Ik denk van ja, maar nee.
pi_52349652
ik was er van 1 augustus tot 12 augustus en het beviel prima..

alleen was er op de laatste 2 dagen de combinatie hostel + kakkerlakken, en ook nog op straat bij barcaloneta wat zijn jullie ervaringen?
Het zal ooit wel goed geweest zijn maar ik zie het niet.
pi_52597048
Terug van vakantie uit o.a. Barcelona. Barça was erg gaaf! Gezien: Park Güell, Sagrada Família, La Rambla, Camp Nou, Olympisch stadion, La Pedrera/Casa Milà, La Casa Batlló, Barri Gotic, Montjuïc.

Een meerdaagse ATM OV-ticket is zeer aan te raden aangezien je dan onbeperkt met Metro, Tram, Bus etc. kunt reizen. Youth Hostel Alberg Pere Tarrés was, voor een hostel, erg nieuw en luxe (badkamer en toilet op de dorm, ontbijt inbegrepen, gratis lockers op kamer, gratis internet). Enige nadeel is dat het redelijk afgelegen ligt van het centrum; in de buurt van Camp Nou.
pi_53241244
Heb t zelf jammerlijk gemist tijdens mn trip vorig jaar. Maar dit is nog niet zo bekend onder de toeristen maar zeer de moeite waard:
http://www.castelldefels.org/Turis/es/doc_generica.asp?Print=S&dogid=986
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_53241366
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:31 schreef DeuceFour het volgende:
Terug van vakantie uit o.a. Barcelona. Barça was erg gaaf! Gezien: Park Güell, Sagrada Família, La Rambla, Camp Nou, Olympisch stadion, La Pedrera/Casa Milà, La Casa Batlló, Barri Gotic, Montjuïc.

Een meerdaagse ATM OV-ticket is zeer aan te raden aangezien je dan onbeperkt met Metro, Tram, Bus etc. kunt reizen. Youth Hostel Alberg Pere Tarrés was, voor een hostel, erg nieuw en luxe (badkamer en toilet op de dorm, ontbijt inbegrepen, gratis lockers op kamer, gratis internet). Enige nadeel is dat het redelijk afgelegen ligt van het centrum; in de buurt van Camp Nou.
Ik ga met mijn vrouw en dochtertje in December voor 4 dagen, en zo'n ATM OV kaart klinkt er goed, kun je die gewoon op een metrostation halen?
pi_53242295
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:45 schreef Dynia het volgende:

[..]

Ik ga met mijn vrouw en dochtertje in December voor 4 dagen, en zo'n ATM OV kaart klinkt er goed, kun je die gewoon op een metrostation halen?
ja
  maandag 17 september 2007 @ 13:38:14 #16
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53242541
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:45 schreef Dynia het volgende:

[..]

Ik ga met mijn vrouw en dochtertje in December voor 4 dagen, en zo'n ATM OV kaart klinkt er goed, kun je die gewoon op een metrostation halen?
Jep, bij elk station heb je een automaat waar je die kan halen.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_53243889
Ik vlieg morgenvroeg
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_53259788
Afgelopen augustus paar dagen in Barcelona geweest. Was mooi, maar vond persoonlijk Valencia mooier, met de bouwwerken van Santiago Calatrava...maar daar mag ik hier zeker niets van plaatsen
Dusse...dan maar wat van Barcelona!

Uitzicht vanaf Park Guell:


Ontworpen door Santiago Calatrava:


En Park Guell zelf:
pi_53262353
Nou, ik ben vliegen... adios!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_53270899
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 04:45 schreef KinkyGiraf het volgende:
Nou, ik ben vliegen... adios!
Joehoe!!
Veel plezier!
pi_53289602
tvp.
Wij vertrekken volgende week dinsdag

Ben in de jaren 90 al een paar keer in Barca geweest, mijn hubbie nog nooit.
Kijk er ontzettend naar uit, vind Barcelona echt
#geen
pi_53296671
Nog even een reactie, maar weet niet of de Barca-aanhangers daar blij mee zijn hihi
In dezelfde vakantie zijn we ook naar Valencia geweest en dat vond ik echt mooier dan Barcelona!
Maar goed, Gaudi en Calatrava zijn nou ook niet echt met elkaar te vergelijken, je houdt ervan of je haat het denk ik dan...
Bovendien had ik in Barcelona heel vaak het gevoel goed op mijn spullen te moeten letten, op de Ramblas etc. Niet dat ik dat in Valencia niet deed, maar daar had ik dat gevoel veel minder....
pi_53297270
Goedemiddag,


In november wil ik een dag of 4 naar Barcelona, de stad weer eens bewonderen en laten zien. Ik zie via Ryanair via Eindhoven naar Girona wel leuke prijzen. Want het moet het liefst zo goedkoop mogelijk.

Heeft iemand nog leuke en voordelige tips voor overnachten? Het gaat om drie nachten in november, hostels zijn prima. Het zou erg fijn zijn als we een tweepersoons (eigen) kamer zouden kunnen hebben, wederom voor niet zo heel veel geld, hoeft dus ook niet luxe te zijn.

Iemand leuke tips?

dank!
  woensdag 19 september 2007 @ 12:49:47 #24
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_53297464
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:19 schreef Ikook het volgende:
Nog even een reactie, maar weet niet of de Barca-aanhangers daar blij mee zijn hihi
In dezelfde vakantie zijn we ook naar Valencia geweest en dat vond ik echt mooier dan Barcelona!
Maar goed, Gaudi en Calatrava zijn nou ook niet echt met elkaar te vergelijken, je houdt ervan of je haat het denk ik dan...
Bovendien had ik in Barcelona heel vaak het gevoel goed op mijn spullen te moeten letten, op de Ramblas etc. Niet dat ik dat in Valencia niet deed, maar daar had ik dat gevoel veel minder....
Valencia en Barcelona lijken vrij veel op elkaar, met als gróót voordeel van Valencia dat er een factor 10 minder toeristen zijn. En 't strand is er veel breder
  woensdag 19 september 2007 @ 12:57:29 #25
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53297689
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:49 schreef Douwe het volgende:

[..]

Valencia en Barcelona lijken vrij veel op elkaar, met als gróót voordeel van Valencia dat er een factor 10 minder toeristen zijn. En 't strand is er veel breder
Hoe lang woon jij trouwens al in BCN?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  woensdag 19 september 2007 @ 12:58:32 #26
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_53297720
Niet
Ben er alleen vaak geweest
pi_53298797
@ameliepoulain: Allemaal heel leuk, vliegen vanaf Eindhoven op Girona. Woon zelf ook in Eindhoven maar wij zijn vanaf Amsterdam gegaan (naar Valencia dan wel), maar ook vanuit Barcelona terug naar Amsterdam. Scheelde ook veel dat ik mijn studentenkaart nog had en dus gratis reisde en ik mijn vriend met korting mee kon nemen. Girona ligt nog eens 80km boven Barcelona, dus je moet nog met de bus oid naar Barcelona zelf. Dat moet je dus ook in de kosten meenemen. De tijden van Ryanair zijn vaak ook shit, volgens mij konden zij alleen 's morgens supervroeg (6 uur of zo )terugvliegen naar Eindhoven vanuit Girona. De tickets vond ik niet veel goedkoper dan Transavia, waar wij mee vlogen. Ook omdat je nog eens apart voor je bagage moet betalen en online alleen met CC kunt betalen en niet met IDeal of zo...ontzettend onduidelijk geregeld dus allemaal, vonden wij.

Edit: oh ja, over die overnachtingen.......wij hadden een heel leuk hostel, maar dat kostte ook 70 euro/nacht. Het is pas een jaar oud en wordt gerund door enthousiaste Chinezen
Ligt 10 min lopen van Estacio Sants af en heet LK Hostel. Metro ligt op nog geen 5 min lopen van het hostel. Alles ziet er goed uit en is Ikea ingericht, heel grappig!
Als je meer informatie wilt, roep maar even.
Als je echt goedkoop wilt overnachten in Barca moet je naar een backpackers iets gaan en met 10 anderen op een zaal slapen... dan betaal je misschien 20 euro/nacht en daar is het ontbijt vaak bij inbegrepen. Maar dat wilden wij dus absoluut niet...
pi_53298919
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:49 schreef Douwe het volgende:

[..]

Valencia en Barcelona lijken vrij veel op elkaar, met als gróót voordeel van Valencia dat er een factor 10 minder toeristen zijn. En 't strand is er veel breder
Hehe ja, daarom vragen ze ook niet voor iedere scheet entree enzo
pi_53300905
@Ikook:
Thnx voor je reactie! Ja, ik zat zelf ook al te denken aan de voor- en nadelen van ryanair. De tickets komen uit op 87 euro voor twee personen, en eindhoven is als student gratis te bereiken. Ik had maandag als vertrek om 09uur en vrijdag om 06uur terug uit girona...

Dus ik zat al te bekijken wat de kosten zijn van girona naar barcelona, retour met bus (1u15m) is 21 euro. En dan dacht ik aan een hostel voor 3 nachten, en dan de laatste nacht heel laat maken en om 03uur die bus nemen naar Girona (ze gaan de gehele nacht).
Maar er komen dus ook nog wat kosten bij voor CC en bagage?

Vanaf Maastricht dezelfde reis (maar dan zaterdag (jammer met week-OV...) en donderdag terug) was slechts 40euro voor 2p inclusief. Vandaar dat ik wel interesse heb/had.

En met Transavia worden de tickets al snel duurder dan 100 euro pp. Vandaar dat ik op zich wel in ben voor een beetje omweg, als het tenminste voordeliger is...

En als we een paar daagjes weggaan, is Barcelona wel het doel. Heb je nog meer tips betreft tickets e.d.?

dank!
pi_53308609
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:00 schreef ameliepoulain het volgende:
@Ikook:
Thnx voor je reactie! Ja, ik zat zelf ook al te denken aan de voor- en nadelen van ryanair. De tickets komen uit op 87 euro voor twee personen, en eindhoven is als student gratis te bereiken. Ik had maandag als vertrek om 09uur en vrijdag om 06uur terug uit girona...

Dus ik zat al te bekijken wat de kosten zijn van girona naar barcelona, retour met bus (1u15m) is 21 euro. En dan dacht ik aan een hostel voor 3 nachten, en dan de laatste nacht heel laat maken en om 03uur die bus nemen naar Girona (ze gaan de gehele nacht).
Maar er komen dus ook nog wat kosten bij voor CC en bagage?

Vanaf Maastricht dezelfde reis (maar dan zaterdag (jammer met week-OV...) en donderdag terug) was slechts 40euro voor 2p inclusief. Vandaar dat ik wel interesse heb/had.

En met Transavia worden de tickets al snel duurder dan 100 euro pp. Vandaar dat ik op zich wel in ben voor een beetje omweg, als het tenminste voordeliger is...

En als we een paar daagjes weggaan, is Barcelona wel het doel. Heb je nog meer tips betreft tickets e.d.?

dank!
Wat je ook kunt doen. Vlieg heen met Ryanair vanaf Eindhoven, is goed te doen qua tijd, en zelfs met kosten voor bagage valt het relatief mee, reken daar wel nog 12 euro voor de bus naar Barcelona zelf.
Terug vlieg je dan vanaf Barcelona Airport met www.clickair.com, www.vueling.com, www.transavia.com Allemaal mogelijkheden die goede tarieven aanbieden. Ook voor enkele reizen!

Op de heenweg is het niet zo'n probleem die busreis, maar terug om 06.30 zal je echt gaan opbreken, echt, dat is geen pretje, vlieg gewoon op een normale tijd van Barcelona zelf met voorgenoemde maatschappijen en je hebt dan ook nog wat aan je dag en komt uitgerust aan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53324944
Alhoewel ik er nog niet geweest ben, wil ik alvast iedereen uit barcelona #1, #2, #3 en #4 bedanken voor de tips. Zondag zal ik de stad ontdekken.
pi_53637946
Ik ga 21 november met mijn en hebben een fantastisch appartementje gehuurd in Barceloneta vlakbij het strand in de haven.

Normaal altijd in een hotel gezeten, maar nu dus een keer van de andere kant. Iemand al ervaring mee?
  donderdag 4 oktober 2007 @ 18:47:43 #33
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_53699117
Ik ga laatste week van oktober 6 dagen naar Barcelona (voor 62 euro met vueling vanaf AMS) en ik zat te denken aan 1-2 dagen Madrid als ik daar toch in de buurt ben...

Vragen over Barcelona:
- Ik las dat iemand hier het had over een ATM OV ticket? Bedoelen jullie dit? http://www.tmb.net/en_US/barcelona/moute/targetes/3_dies.jsp
- Hoe is openbaar vervoer 's nachts? Ik twijfel om een auto te huren of per OV te gaan..
- Hoe is parkeren in Barcelona? Belachelijk duur zoals in Amsterdam of best ok?

Over Madrid:
- Wat zijn goede OV alternatieven voor tripje Barcelona-Madrid? Trein of Bus? Weet iemand toevallig nog web-adressen waar ik prijzen en tijden kan checken?

[ Bericht 7% gewijzigd door spooky1234 op 04-10-2007 19:37:09 ]
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 22:15:12 #34
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_53705672
Als je 6 dagen gaat zou ik Madrid even vergeten, die stad verdient wat meer aandacht. Vliegen tussen beide steden is waarschijnlijk het makkelijkst, er gaan iets van 60 vluchten per dag tussen beide steden, en het kan zodoende ook erg goedkoop.

Parkeren in Barcelona is niet zo belachelijk duur als in Amsterdam, maar t is nog steeds vreselijk overpriced. In Barcelona heb je niet gek veel aan een auto, metro en bus komen vrijwel overal.
's Nachts is het openbaar vervoer drastisch minder, maar er rijden wel redelijk frequent nachtbussen, en op een heel aantal lijnen. Toch is een taxi 's nachts misschien beter, kost je over het algemeen binnen het centrum nooit meer dan ¤10,-.

En dat kaartje uit die link is inderdaad een handig OV kaartje dat werkt in alle bussen, metro's, trams en zelfs in de lokale treinen. Al zou ik een 5 day travelcard nemen als je er 6 dagen bent
  donderdag 4 oktober 2007 @ 22:20:17 #35
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_53705902
Snelle zoektocht levert op voor Barca-Madrid v.v.: Trein 100 euro, vliegtuig 35 (incl toeslagen).

Maar nogmaals: vergeet Madrid! Ga als je echt naar een andere stad wil liever naar Girona ofzo, is wat dichterbij en daar heb je aan een dagje wel genoeg.
pi_53706549
Een dagje Madrid of een deel van de 6 dagen in Barcelona daar doorbrengen is geen optie. Ga dan een lang dagje naar Valencia. Is iets van 60 euro retour met de hogesnelheidstrein en er is daar precies genoeg te zien voor één dag sightseeing. Madrid is ruim 500 km met de trein

Als je in Amsterdam bent, ga je ook niet een dagje naar Berlijn, omdat je 'in de buurt bent'
pi_53708109
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:38 schreef amokjeeh het volgende:
Ik ga 21 november met mijn en hebben een fantastisch appartementje gehuurd in Barceloneta vlakbij het strand in de haven.

Normaal altijd in een hotel gezeten, maar nu dus een keer van de andere kant. Iemand al ervaring mee?
Ja, ik kom net terug van 2 weken in een appartement en het is ideaal om gewoon "thuis" lekker te koken, scheelt echt een hoop geld... maar goed, dat was natuurlijk ook omdat we er 2 weken zaten. Verder is er weinig verschil aangezien je (wij althans) het toch alleen gebruikt om te slapen, eten en af en toe even te relaxen...
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  donderdag 4 oktober 2007 @ 23:34:34 #38
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_53708891
tnx for the tips :-)

Madrid is idd off the schedule.. maar ik kijk nog idd voor een toffe dagtrip.. iets dat zonder een overnachting te doen is.. Girona, wat is daar te doen?

We hebben maar gelijk 5 dagen app geboekt in Barcelona;
http://www.oh-barcelona.com/en/accomm_descr_short/refnr_8356/

Ziet er bestwel ok uit, redelijk in centrum ook.. alleen dit zinnetje uit de beschrijving vind ik lichtelijk zorgelijk;
On the other hand, the Santa Caterina and Sant Pere districts are not the safest areas of Barcelona. Its not recommended that tourists stroll around the little side streets especially at night.
Hoe erg zou het zijn?

Hoe zit het met dat OV.. geldt centrum ticket ook in Santa Caterina wijk?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 01:06:03 #39
107792 Hexley
the Platypus
pi_53710787
Voor mensen die een huisdiertje in het vliegtuig willen mee slepen,....
Zie: Chihuahua in laadruim....
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 02:10:28 #40
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_53711387
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:34 schreef spooky1234 het volgende:
tnx for the tips :-)

Madrid is idd off the schedule.. maar ik kijk nog idd voor een toffe dagtrip.. iets dat zonder een overnachting te doen is.. Girona, wat is daar te doen?

We hebben maar gelijk 5 dagen app geboekt in Barcelona;
http://www.oh-barcelona.com/en/accomm_descr_short/refnr_8356/

Ziet er bestwel ok uit, redelijk in centrum ook.. alleen dit zinnetje uit de beschrijving vind ik lichtelijk zorgelijk;
On the other hand, the Santa Caterina and Sant Pere districts are not the safest areas of Barcelona. Its not recommended that tourists stroll around the little side streets especially at night.
Hoe erg zou het zijn?

Hoe zit het met dat OV.. geldt centrum ticket ook in Santa Caterina wijk?
De Sant Caterina wijk is hééééél erg centrum, en dus geld dat OV ticket ook! Dat geld écht in heel de stad, maak je daar in ieder geval niet druk om!

De wijk waar dat appartement ligt is niet echt crimineel, maar je moet uiteraard wel een beetje op je spullen passen. Beetje hetzelfde als in Nederlandse steden eigenlijk... Maak je er in ieder geval niet druk om! Die wijk is écht prima!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 02:10:52 #41
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_53711390
Hooguit een beetje ver van de metro?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:08:22 #42
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_53750546
Tnx Douwe...
normaal boeit het me niet zoveel hoe veilig het ergens is.. (tenzij ik naar een 3e wereld land ga).. Wat betreft de grote steden maak ik me nooit druk ik ben Randstad gewend dus ga niet flippen als ik een groepje gangsta-rappers zie. Maar vond het wel opmerkelijk dat het echt over onveiligheid vermeld was op de site waar ze de woningen verhuren dus ik dacht is het nou een soort Bijlmer ofzo... niet dat ik me onveilig voel maar is gewoon minder chill als je bedelaars van je af moet slaan en over over 3 junks moet heenstappen als je appartement in wil..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 22:05:42 #43
107792 Hexley
the Platypus
pi_53751699
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 02:10 schreef Douwe het volgende:
Hooguit een beetje ver van de metro?

The Gothic Quarter and Cathedral as well as Plaza Catalunya, Arc de Triumfo and Park Ciutadella are all very near, about a five to ten minute walk from the area.

Metro stations genoeg daar.....

Tja het oude centrum is toch niet echt safe te noemen.
Maar is dat in Amsterdam wel dan?
pi_53864300
Ik heb mij voorgenomen tussen Kerst en Oud&nieuw naar Barcelona te gaan.

Da's alweer meer dan tien jaar geleden.
pi_53868191
ik ben er pas geweest
Amstelveen de beste
pi_53869482
Nou, vertel...
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:05:43 #47
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_53886686
De meest relaxte plaats is toch Cafe Zurich. Beetje rondkijken naar de mensen, lekker uitzichtje, veel passerend volk.. hartje barna
  maandag 15 oktober 2007 @ 22:45:37 #48
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_53956950
wat een prutsers bij oh-barcelona.com
Krijg nu te horen dat eigenaar wil weten hoe oud we zijn en wat we precies komen doen in Barcelona?? WTF denken ze wel?! Ik huur een fokkin appartement en betaal daar goed voor en hij dient blij te zijn en niet doen alsof hij mij een onwijze gunst aan het verlenen is!!

Als hij onder een bepaalde leeftijd liever niet verhuurt dient hij het duidelijk te vermelden! En het gaat m GVD nix aan wat we daar komen doen.. zijn appartement slopen natuurlijk.. kansloze shit zeg. Laat ze gewon een hoge borg invoeren als ze ergens bang voor zijn..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:31:25 #49
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_53985594
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:45 schreef spooky1234 het volgende:
wat een prutsers bij oh-barcelona.com
Krijg nu te horen dat eigenaar wil weten hoe oud we zijn en wat we precies komen doen in Barcelona?? WTF denken ze wel?! Ik huur een fokkin appartement en betaal daar goed voor en hij dient blij te zijn en niet doen alsof hij mij een onwijze gunst aan het verlenen is!!

Als hij onder een bepaalde leeftijd liever niet verhuurt dient hij het duidelijk te vermelden! En het gaat m GVD nix aan wat we daar komen doen.. zijn appartement slopen natuurlijk.. kansloze shit zeg. Laat ze gewon een hoge borg invoeren als ze ergens bang voor zijn..
geen ervaring mee, maar probeer het eens bij www.barcelona-home.com
pi_53993084
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:05 schreef 1603 het volgende:
De meest relaxte plaats is toch Cafe Zurich. Beetje rondkijken naar de mensen, lekker uitzichtje, veel passerend volk.. hartje barna
Qua ligging wel, qua sfeer dus echt niet vind ik. Er staan wat klapstoeltjes bij wijze van spreken en dat is het... nee, dan zou ik eerder naar een cafeetje op bv. Placa Reial gaan zitten!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  woensdag 17 oktober 2007 @ 21:04:10 #51
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_53996936
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:31 schreef 1603 het volgende:

[..]

geen ervaring mee, maar probeer het eens bij www.barcelona-home.com
ik heb die gasten van oh-barcelona maar gedag gezegd en nu geboekt via 'feelbarcelona' en het is meteen allemaal super relaxed en snel afgehandeld.. zeer netjes... enige kantekening, ik kwam na t boeken achter er ook een 2e site is van de zelfde makers, met zelfde prijzen en zelfde content maar dan met een andere branding 'skin' namelijk 'gay-friendly' apartments met andere woorden voor een groot gedeelte zijn het gays die daar verblijven.. met andere woorden ik neem een blacklight mee om eerst goed the witte vlekken te inspecteren
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_53997282
Bekrompen mannetje.
pi_53997593
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:04 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

ik heb die gasten van oh-barcelona maar gedag gezegd en nu geboekt via 'feelbarcelona' en het is meteen allemaal super relaxed en snel afgehandeld.. zeer netjes... enige kantekening, ik kwam na t boeken achter er ook een 2e site is van de zelfde makers, met zelfde prijzen en zelfde content maar dan met een andere branding 'skin' namelijk 'gay-friendly' apartments met andere woorden voor een groot gedeelte zijn het gays die daar verblijven.. met andere woorden ik neem een blacklight mee om eerst goed the witte vlekken te inspecteren
Misschien moet je juist dat moment aangrijpen om zelf uit de kast te komen!

doe niet zo homofobisch man!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_53998174
Weet iemand hier de naam van de reisgids(en) (serie) met 'alternatieve' informatie? Er is er ook één voor Barcelona en er staan minder bekende locaties, cafés/clubs en andere 'bezienswaardigheden' in, of bijvoorbeeld waar je drugs kunt kopen .
pi_54000326
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:55 schreef DeuceFour het volgende:
Weet iemand hier de naam van de reisgids(en) (serie) met 'alternatieve' informatie? Er is er ook één voor Barcelona en er staan minder bekende locaties, cafés/clubs en andere 'bezienswaardigheden' in, of bijvoorbeeld waar je drugs kunt kopen .
Er bestaat voor Parijs en een paar andere steden de 'undercover' reisgids, maar die bestaat zo te zien niet voor Barcelona.

Meestal kun je dit soort reisgidsen het beste ter plekke kopen.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:31:19 #56
107792 Hexley
the Platypus
pi_54000341
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:55 schreef DeuceFour het volgende:
of bijvoorbeeld waar je drugs kunt kopen .
Uhm, das toch niet echt moeilijk te vinden...

Genoeg mensen met minder legale activiteiten 's nachts in het centrum.
Of anders de hoertjes in de buurt @ Camp Nou.
En La Mina is ook nog een lekkere aso buurt...
pi_54018721
Ik ga eind december. Vlucht is geboekt.

Met Clickair, voor 170 euro. Het had ook voor 130 gekund, maar dan op idiote tijden.

Nu nog op zoek naar een centraal gelegen, enigszins betaalbaar, designhotel.
pi_54019121
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:30 schreef DutchTrain het volgende:
Er bestaat voor Parijs en een paar andere steden de 'undercover' reisgids, maar die bestaat zo te zien niet voor Barcelona.

Meestal kun je dit soort reisgidsen het beste ter plekke kopen.
Jammer. Ik was Nederlanders tegen gekomen die die gids hadden maar op dat moment vergeten om te vragen welke het was .
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:31 schreef Hexley het volgende:
Uhm, das toch niet echt moeilijk te vinden...

Genoeg mensen met minder legale activiteiten 's nachts in het centrum.
Of anders de hoertjes in de buurt @ Camp Nou.
En La Mina is ook nog een lekkere aso buurt...
Ja dat is waar. Maar in die gids staan dus ook andere niet/minder-toeristische cafés/restaurants/buurten die toch interessant zijn. Bij een volgend Barcelona-bezoek zal ik de minder toeristische gebieden eens verkennen.
pi_54019927
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:42 schreef k_man het volgende:
Ik ga eind december. Vlucht is geboekt.

Met Clickair, voor 170 euro. Het had ook voor 130 gekund, maar dan op idiote tijden.

Nu nog op zoek naar een centraal gelegen, enigszins betaalbaar, designhotel.
Wij zaten in het LK hostel, geen hotel dus. Klein hostel, compleet Ikea ingericht en pas 1 jaar oud. Ook niet groot, een kleine 20 kamers. 70 euro per nacht, airco kost 3 euro/nacht extra.
Op een kleine 10 min lopen van het Estatio Sants af, richting Camp Nou. Ligt vlakbij Placa Espanya.
Interesse....laat het even weten dan post ik wat meer info!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:26:16 #60
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_54022432
ik ben natuurlijk een beetje aan het geinen over the gay-thing.. maar zal mn HardGay helloween outfit toch maar thuis laten om enige verwarring te voorkomen



Vlucht via Vueling vanaf Amsterdam, incl alle belastingen en toeslagen 65 euro voor retourvlucht.
Appartement in hartje centrum (loopafstanden Ramblas 5 min, Plaza cataluña 1 min, Paseo de Gracia 5 min) ruime badkamer, keuken, prive dakterras van 30 vierkante meter.. 99 euro per nacht (4 persoons app)
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 07:56:32 #61
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_54025794
Tvp...

65 euro? Damn!
Benieuwd hoe het appartement bevalt ook. Pas in Rome voor het eerst zo'n appartement gehuurd (voorheen altijd hotels) en moet zeggen dat dat eigenlijk wel erg relaxed is: vrijwel net zo duur als een beetje hotel maar wel veel meer ruimte, keuken etc...
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:25:47 #62
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_54030034
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:31 schreef Hexley het volgende:

[..]

Uhm, das toch niet echt moeilijk te vinden...

Genoeg mensen met minder legale activiteiten 's nachts in het centrum.
Of anders de hoertjes in de buurt @ Camp Nou.
En La Mina is ook nog een lekkere aso buurt...
Duik gewoon Raval in, succes gegarandeerd. Als je echt avonturistisch ingesteld bent kun je altijd naar Zona Franca gaan, alhoewel ik betwijfel of er veel taxis zijn die jou daar 's avonds willen afzetten...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_54038875
pff 65 euro voor een retourtje? Ik probeer steeds via Vueling of ClickAir onder de 100 te komen, maar 't lijkt niet te lukken .
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:27:00 #64
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_54041698
Goedkoopste mogelijkheid die ik vond (na 20 minuten zoeken) was iets van 55 euro maar het was op een kuttijd dat ik echt niet kon. uiteindelijk ook een mooie gevonden van 65 euro. Ik boekte wel eind september voor een reis van eind oktober dus je moet wel vroeg genoeg beginnen.

Wat betreft appartementen boeken ipv hotels.. dat is gewoon geniaal! Voor stedentrips met meer dan 2 personen is het ideaal, je betaalt minder dan in hotels en je hebt veel meer ruimte plus je kan zelf koken als je wilt plus je hebt geen zeikerige receptie. Ik heb het zo vaak gedaan tot grote tevredenheid.. Qua kosten kan je vaak uitgaan van een 6 persoons appartement, bezet met 4 personen en dan per persoon even duur als twee 2persoons hotelkamers.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_54041819
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 22:36 schreef Ikook het volgende:

[..]

Wij zaten in het LK hostel, geen hotel dus. Klein hostel, compleet Ikea ingericht en pas 1 jaar oud. Ook niet groot, een kleine 20 kamers. 70 euro per nacht, airco kost 3 euro/nacht extra.
Op een kleine 10 min lopen van het Estatio Sants af, richting Camp Nou. Ligt vlakbij Placa Espanya.
Interesse....laat het even weten dan post ik wat meer info!
Ik heb Chic and Basic Tallers geboekt. In naam ook een hostel, maar volgens mij gewoon een hotel, met allemaal aparte kamers.

Ligt enorm centraal en kost me 55 euro per nacht.
pi_54042759
Ik zie dat ik net op tijd heb geboekt bij het hotel. Nu geeft de boekingspagina aan dat er niets meer beschikbaar is!
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:14:45 #67
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_54272182
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 20:23 schreef fanta_fanta_light het volgende:
pff 65 euro voor een retourtje? Ik probeer steeds via Vueling of ClickAir onder de 100 te komen, maar 't lijkt niet te lukken .
Clickair heeft nu een aanbieding, en als je niet perse op een zondag terugwilt kan je gemakkelijk goedkope vluchten vinden. (Retourtarief is maar 10 euro op sommige dagen, en niet alleen de ochtendvlucht, ook de avondvlucht van 19:00 uur, wat de te nemen vlucht is).

Barcelona, here I come! Ik hoop dat het begin maart 2008 een beetje warm is daar, dit jaar had ik geluk met aankomst op 3 maart met 26 graden, ik verwacht dan ook minimaal hetzelfde!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_54424499
Barcelona

Ik zit vanaf september tot en met januari in de stad voor stage. Echt een stad om verliefd op te worden, er gebeurt eigenlijk altijd wel wat.

Natuurlijk alle toeristische dingen nu wel gezien (alleen Casa MIla nog niet in geweest ). Montjuïc vind ik zelf erg gaaf vanwege het uitzicht. Plaza Real is heel mooi, vooral in de nacht met maanlicht enzo. Mijn favoriete plein.

Ben eigenlijk wel benieuwd of mensen nog tips hebben betreft minder toeristische dingen die wel heel erg aan te raden zijn. Mag eigenlijk overal wel over gaan; Uitgaan, dingen in de stad die je moet zien, omliggende dorpjes, typische Barcelonese dingen etc.
Ik heb nog twee maanden en wil dan wel echt álles gezien hebben
pi_54425211
Heb je al begraafplaatsen bezocht? Er zijn in de directe omgeving van Barcelona enkele begraafplaatsen met heel moderne, bijzondere architectuur.
pi_54425785
Nog niet. Ik zag tijdens een rondvaart wel een grote liggen achter Montjuic op de berg.
pi_54425982
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:56 schreef JeroenV het volgende:
Nog niet. Ik zag tijdens een rondvaart wel een grote liggen achter Montjuic op de berg.
Hee ja, daar ben ik geweest! Stukkie overheen gelopen...is gewoon een ontzettend grote begraafplaats met een hoop nepbloemen. Ik vond het verder niet superbijzonder...het enige wat ik wel bijzonder vond, was dat de graven niet onder de grond zijn, maar dat het net lijkt alsof het urnen zijn. Omdat er een graf 'open' was, konden we kijken. De kist wordt er (denken wij) gewoon in geschoven en dan wordt er een soort 'steen' voor gezet met naam ed erop. Die stenen zijn allemaal van dezelfde afmeting en er zijn zo op deze manier 5 of 6 graven boven elkaar. En zo hele rijen lang...
Edit: even een foto toevoegen:

Op de begraafplaats zelf mocht je geen foto's maken, hebben we uit respect dan ook niet gedaan.
Deze foto is van een afstand genomen. Alle 'vakjes' die je ziet, zijn graven.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ikook op 07-11-2007 12:13:53 ]
pi_54426027
Ja, die moet je vast niet hebben. Ik kan thuis nog wel nakijken welke het zijn, mits je van moderne architectuur houdt.

Er is overigens ook een soort stadsgids van Barcelona met moderne architectuur. Daar staan dit soort dingen ook in.

Heb je het paviljoen van Mies van der Rohe al bezocht? Ook erg bekend en gewaardeerd onder architectuurliefhebbers.
pi_54426206
Thnks voor de links. Vind het vaak wel mooi, maar ben er ook vaak al snel op uitgekeken. Misschien dat er iets tussen staat.
Heb je hier ook gewoond of vaste toerist?
pi_54427801
Geen van beide. Ik ben er 10 jaar geleden een weekje geweest en ga binnenkort weer, maar ben liefhebber van architectuur.

Zo'n paviljoen heb je inderdaad snel gezien - kan in een kwartiertje als je wil - maar het zijn wel leuke dingen om langs te gaan als je toch in de stad op verkenning gaat.
pi_54428592
nog een maandje en ik ben ook een paar dagen in Barcelona. Ik heb er superveel zin in! Ik weet nog niet wat ik allemaal ga bezoekn, want er is zo veel...en ik heb maar 4 dagen...:(...naja, gaan we toch nog een keer terug...:p Lijkt me in ieder geval een supermooie stad!
  woensdag 7 november 2007 @ 18:06:34 #76
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_54434694
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:02 schreef JeroenV het volgende:
Barcelona

Ik zit vanaf september tot en met januari in de stad voor stage. Echt een stad om verliefd op te worden, er gebeurt eigenlijk altijd wel wat.

Natuurlijk alle toeristische dingen nu wel gezien (alleen Casa MIla nog niet in geweest ). Montjuïc vind ik zelf erg gaaf vanwege het uitzicht. Plaza Real is heel mooi, vooral in de nacht met maanlicht enzo. Mijn favoriete plein.

Ben eigenlijk wel benieuwd of mensen nog tips hebben betreft minder toeristische dingen die wel heel erg aan te raden zijn. Mag eigenlijk overal wel over gaan; Uitgaan, dingen in de stad die je moet zien, omliggende dorpjes, typische Barcelonese dingen etc.
Ik heb nog twee maanden en wil dan wel echt álles gezien hebben
Eigenlijk moet je ff naar Can Tomas gaan in Sarria. Daar heb je de beste patatas bravas van Barcelona. Als je daar in de buurt naar Can Tomas vraagt weet iedereen wat je bedoelt.

Ik weet niet of je Hospital Sant Pau hebt gedaan? Schijnt ook erg mooi te zijn, moet ik zelf nog morgen doen.

Tsja, en Bar Amsterdam aan Arago he. Must voor elke Nederlander/voetballiefhebber...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_54647040
Ik ga de 21e
pi_54653794
Ik ga de eerste week van januari
pi_54693319
tvp ik vertrek 29 november voor 5 dgn naar barca
pi_54693387
oh ik vlieg met ryan air naar barcelona girona... en van daaruit moeten we met de bus, ik heb al uitgevogeld dat dat een uur duurt tot barca centrum maar op de terugweg vliegen we om 6 uur. Weet iemand of die bussen ook in het holst van de nacht terug rijden naar het vliegveld??
pi_54693688
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:31 schreef hannekethemaster het volgende:
oh ik vlieg met ryan air naar barcelona girona... en van daaruit moeten we met de bus, ik heb al uitgevogeld dat dat een uur duurt tot barca centrum maar op de terugweg vliegen we om 6 uur. Weet iemand of die bussen ook in het holst van de nacht terug rijden naar het vliegveld??
Ja, staat een stukje terug in dit topic of zie => http://www.girona-airport.net/

[ Bericht 14% gewijzigd door DutchTrain op 18-11-2007 14:51:30 ]
pi_54694284
Geboekt voor de 2de week van Januari. Retourtje Maastricht-Girona voor maar 40 euro incl.

Is inmiddels alweer twee jaar geleden dat ik in Barcelona drie maanden lang zat. Sindsdien niet meer teruggegaan, kan dus niet wachten
pi_54694344
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:02 schreef JeroenV het volgende:


Ben eigenlijk wel benieuwd of mensen nog tips hebben betreft minder toeristische dingen die wel heel erg aan te raden zijn. Mag eigenlijk overal wel over gaan; Uitgaan, dingen in de stad die je moet zien, omliggende dorpjes, typische Barcelonese dingen etc.
Ik heb nog twee maanden en wil dan wel echt álles gezien hebben
Gezien je muzieksmaak vermoed ik dat je er al geweest bent, maar Razzmatazz is zeker de moeite waard. Oude fabriek die omgebouwd is tot enorme gave club.

Verder in Raval vele kleine muziek-winkeltjes.

Maargoed, ik vermoed dat je deze tips inmiddels al hebt ontdekt.
pi_54770058
15 december gaan mijn vriendin en ik 3 dagen naar Barcelona.
We hebben hotel Marina H10 geboekt vlakbij (volgens mij) het olympisch dorp en het strand.

Nu mijn vraag, zijn er hier nog mensen die het hotel kennen en er ervaringen mee hebben?
En kunnen jullie vertellen hoe de ligging van het hotel is tov andere bezienswaardigheden in Barca...

Tenslotte ben ik benieuwd naar jullie tips voor bezienswaardigheden, die een beetje goed te bereizen zijn met het Openbaar Vervoer.. (heb eerder al gelezen dat zo een OV kaart handig is, dus die nemen we zowiezo voor 3 dagen)..

Graag jullie reacties!
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_54773773
Zwemmen er ook mensen in de zee bij Barcelona in januari?
pi_54773859
quote:
Op zondag 18 november 2007 15:16 schreef Afunados het volgende:

[..]

Gezien je muzieksmaak vermoed ik dat je er al geweest bent, maar Razzmatazz is zeker de moeite waard. Oude fabriek die omgebouwd is tot enorme gave club.

Verder in Raval vele kleine muziek-winkeltjes.

Maargoed, ik vermoed dat je deze tips inmiddels al hebt ontdekt.
Razz is zeker weten de vetste club van Barcelona ja

Raval heb ik de muziekwinkels nog niet ontdekt, maar kom daar niet vaak. Heeft ook de naam tegen. Weet wel een zijstraatje van de Ramblas vol (alternatieve) cd-winkels.

Zondag naar Montserrat geweest. Daar past maar 1 ding bij:
pi_54782245
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:55 schreef StrikerZeljko het volgende:
15 december gaan mijn vriendin en ik 3 dagen naar Barcelona.
We hebben hotel Marina H10 geboekt vlakbij (volgens mij) het olympisch dorp en het strand.

Nu mijn vraag, zijn er hier nog mensen die het hotel kennen en er ervaringen mee hebben?
En kunnen jullie vertellen hoe de ligging van het hotel is tov andere bezienswaardigheden in Barca...

Tenslotte ben ik benieuwd naar jullie tips voor bezienswaardigheden, die een beetje goed te bereizen zijn met het Openbaar Vervoer.. (heb eerder al gelezen dat zo een OV kaart handig is, dus die nemen we zowiezo voor 3 dagen)..

Graag jullie reacties!
Tegen die tijd zit ik er ook met mijn vrouw en dochter, alleen in het Icaria hotel...:)

Wij willen in ieder geval naar Sagrada familia, Ramblas, Camp Nou, haven/strand etc, en naar The Magic Fountain of Montjuic

verder nog geen idee, maar ik denk dat we hier wel een paar dagen mee kunnen vullen...:)
pi_54788873
Ik denk dat wij gaan voor:

Park Güell
Ramblas
Montjuïc
Sagrada Familia
Olympisch Dorp & Strand

Volgens mij hebben we qua ligging best geluk, ons hotel ligt vlakbij het strand (5-10 minuten) en een halfuurtje van de ramblas af.. Olympisch dorp ligt ook om de hoek bij ons

Mensen nog tips voor goeie restaurantjes?
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
  donderdag 22 november 2007 @ 22:10:48 #89
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_54790657
Alleen het strand ligt wel vrij ver van de rest van de toffe dingen van Barcelona... Parc Güell is snel een uur lopen, bijvoorbeeld

Maar ja, Parc Güell ligt overal ver vandaan
pi_54790726
Haha.. nou dan moeten we daar maar rekening mee houden he!
We nemen toch een OV kaart dus ik denk dat we al snel de metro pakken ofzo..
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
  donderdag 6 december 2007 @ 19:52:36 #91
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55085050
God Damn! Ik heb gisteren gewoon 'zomaar' een weekendje Barcelona cadeau gekregen, van mijn oma. Da's toch super, of niet dan?! Madrid heeft deze zomer mijn hart gestolen, maar Barcelona blijft een van mijn grote liefdes, en ondanks het feit dat ik er al vaak geweest ben, kijk ik er heel erg naar uit om er weer een paar dagen rond te slenteren. Joepie!!! Zin in!!!
pi_55169953
Heeft er iemand ervaring met oud en nieuw in Barcelona?
Ik ben er dan ook te vinden, maar heb geen idee of en waar de leukere feesten zijn
pi_55170045
Kijk eens in het topic over Oud en Nieuw in het buitenland.
pi_55177824
Ze steken er geen vuurwerk af in ieder geval..
Ofja als het al ergens gebeurt organiseert de gemeente dat...
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_55217395
Hallo,

Ik ben van plan om samen met mij vrouw naar Barcelona te gaan. Mijn vrouw is 13 februari jarig dus wil haar verassen met een paar dagen Barcelona. Ik heb een hotel(Hotel Ramblas) geboekt van 13-02-08 tot 16-02-08. Ik ben nog op zoek naar vliegtickets. Heeft iemand ervaring met Clickair? Heb retourticket gevonden voor 120 euro voor 2 personen. We vliegen dan vanuit Bacelona.

Verder over de site seeing in Barcelona. Heeft iemand een advies voor een ideale reisboekje/gids over Barcelona. Met daarin DE PLEKKEN die je moet bezoeken. Hoe is verder het weer in Februari? Zouden we zwemmen in die periode?

Nou ik hoop dat iemand mij meer info kan geven.
pi_55217717
Zwemmen lijkt me niet.. tenzij het een binnenbad is..
Verder ga ik met mijn vriendin komend weekend, via ryanair geboekt voor 50 euro in totaal 2 personen retour.
Weet niet of er nog acties zijn, zou je even bij ze moeten kijken!
Succes
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_55218276
Ik ga ook dit weekend voor ¤80 voor 2 volwassenen en een baby. We vliegen wel vanaf Weeze.
Edit: Met Ryanair

Hier heb ik iig veel info vandaan gehaald:
http://www.aboutbarcelona.com/
pi_55218807
hmm, iemand ervaring met wonen in Barcelona? Ik heb een baan aangeboden gekregen vanaf de zomer (exacte start datum staat nog niet vast), maar heb geen idee hoe het zit met wonen ed. Ik blijf er waarschijnlijk maar een jaartje, daarna is t de bedoeling dat ik weer terug ga naar Finland (waar ik nu zit).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 12 december 2007 @ 22:54:10 #99
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_55231341
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:31 schreef PeuRac het volgende:
hmm, iemand ervaring met wonen in Barcelona? Ik heb een baan aangeboden gekregen vanaf de zomer (exacte start datum staat nog niet vast), maar heb geen idee hoe het zit met wonen ed. Ik blijf er waarschijnlijk maar een jaartje, daarna is t de bedoeling dat ik weer terug ga naar Finland (waar ik nu zit).
Ja hoor, wat wil je precies weten? PM maar.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_55231798
Ik ben opzoek naar een kamer, studio of goedkoop appartement. Max met 5 man keuken/badkamer delen, incl breedband internet, minimaal 10m2 en max 350 per maand, is dat een beetje redelijk? En waar kan ik zoiets vindne? Ik heb op de campussen gekeken, maar dan betaal je 700 tot 1500 per maand en dan nog eens 40 tot 80 per maand voor je auto

Ohja, ik heb een auto nodig waarschijnlijk, dus gratis parkeren zou relaxed zijn.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_55231942
@PeuRac:En je (nieuwe?) werkgever, kan die niets regelen of weet die niets?
pi_55233057
De meeste mensen die er werken hebben al een redelijk inkomen, ik ga er werken, maar het is eigenlijk een stage (door te solliciteren naar een gewone baan, wordt er tenminste wel fatoenslijk betaald). Dus ze bemiddelen alleen maar in complete appartementen, maar die zijn een beetje te duur voor mij
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_55255989
met die eisen kom je in vrijwel geen 1 stad in de wereld aan een kamer
  dinsdag 18 december 2007 @ 14:56:29 #104
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55362095
Zojuist geboekt!
12 t/m 15 januari. Heerlijk vooruitzicht.


Een vraag nog; heeft iemand leuke tips wat betreft uitgaan, kunst en cultuur? Ik ga nu voor de 3de keer naar Barcelona (waarvan 1 keer een maand), dus ik ken de stad aardig goed en heb alle toeristische trekpleisters (Gaudi-park, la Sacrada familia, Dahli museum in Figueras, het stadion etc) inmiddels wel gezien. Waar ik naar op zoek ben zijn juist die kleine, maar briljante tapasbarretjes, die verstopte, maar oh zo interessante musea, die ene mooie bibliotheek, die verborgen discotheek met spectaculaire dj's, die club waar nu eens écht leuke bands geprogrammeerd worden, dat minuscule theatertje waar ik een goede theatervoorstelling in het Spaans zou kunnen zien. Dat soort dingen. Iemand?
pi_55362188
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:56 schreef renzell het volgende:
Een vraag nog; heeft iemand leuke tips wat betreft uitgaan, kunst en cultuur? Ik ga nu voor de 3de keer naar Barcelona (waarvan 1 keer een maand), dus ik ken de stad aardig goed en heb alle toeristische trekpleisters (Gaudi-park, la Sacrada familia, Dahli museum in Figueras, het stadion etc) inmiddels wel gezien. Waar ik naar op zoek ben zijn juist die kleine, maar briljante tapasbarretjes, die verstopte, maar oh zo interessante musea, die ene mooie bibliotheek, die verborgen discotheek met spectaculaire dj's, die club waar nu eens écht leuke bands geprogrammeerd worden, dat minuscule theatertje waar ik een goede theatervoorstelling in het Spaans zou kunnen zien. Dat soort dingen. Iemand?
Ik hou me daar ook voor aanbevolen

Hospital De St. Pau schijnt heel mooi te zijn en kan je zo inlopen.
Ik ben afgelopen weekend naar de Fira geweest met uitgaan. Is wel erg leuk, je zal er weinig toeristen vinden, redelijk klein maar wel erg gezellig en beetje top40/Spaanse muziek. Zit bij Diagonal. Sluit alleen wel om 4 uur.

Wat voor muziek hou je van?
  dinsdag 18 december 2007 @ 15:06:34 #106
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55362312
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:00 schreef JeroenV het volgende:
Wat voor muziek hou je van?

Om op te dansen; DJ's als Chris Liebing en Speedy J (Techno), funk, soul, of bands als Soulwax, LCD-Soundsystem en Goose. Verder dingen als Calexico, Gogol Bordello (Gypsi-punk, sowieso houd ik wel van Balkan- invloeden) en veelkoppige, zuiderlijk georiënteerde bands als Ojos de Brujo. Maar ook het 'gewone' werk als Radiohead en Muse ed. En natuurlijk JAZZ. Heel veel Jazz, in alle soorten en maten. Heel breed geriënteerd dus. Als het maar GOED is, en als er maar een lekkere groove in zit'.


[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 18-12-2007 15:12:17 ]
pi_55363597
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:06 schreef renzell het volgende:

[..]


Om op te dansen; DJ's als Chris Liebing en Speedy J (Techno), funk, soul, of bands als Soulwax, LCD-Soundsystem en Goose. Verder dingen als Calexico, Gogol Bordello (Gypsi-punk, sowieso houd ik wel van Balkan- invloeden) en veelkoppige, zuiderlijk georiënteerde bands als Ojos de Brujo. Maar ook het 'gewone' werk als Radiohead en Muse ed. En natuurlijk JAZZ. Heel veel Jazz, in alle soorten en maten. Heel breed geriënteerd dus. Als het maar GOED is, en als er maar een lekkere groove in zit'.
Space schijnt leuk te zijn voor techno en aanverwanten, maar daar ben ik nog niet geweest.
Razzmatazz is mijn favo, maar daar heb je dan ook 5 zalen. Zaal 2 is ook wel beetje van dat soort muziek.
Fira vond ik wel redelijk zuidelijk georienteerd, maar echte jazz dingen ben ik niet tegen gekomen en is ook minder mijn smaak

Je weet wel dat er een jazzbar zit vlak bij Catalunya? Werd een keer opgetreden toen ik er was, wel grappig.
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:06:06 #108
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55363650
Dank u voor den tips.
  zondag 30 december 2007 @ 21:54:09 #109
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_55664405
24 januari 's avonds naar Barcelona en op maandagochtend 28 januari vliegen we terug....
Sowieso naar de Zoo, Parc Guell en de Ramblas... verder zien we het wel als we er zijn.
voorlopig hotel geboekt (Traversa via booking).... tot ik misschien nog iets goedkopers tegenkom (kan tot op een dag vantevoren kosteloos annuleren..)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_55665309
Ik ben net terug. Vanmorgen zat ik nog heerlijk in het zonnetje op het terras.

TVP voor deze bijzondere stad.
pi_55669070
Dan zaten we wellicht in hetzelfde vliegtuig, eerder vanavond.
pi_55689920
quote:
Op maandag 31 december 2007 00:14 schreef k_man het volgende:
Dan zaten we wellicht in hetzelfde vliegtuig, eerder vanavond.
Dat moet dan de KL1667 zijn geweest.

Ik kreeg een plaats naast een heel lief zuid-Amerikaans meisje.
pi_55708548
Hmm, nee ik vloog met ClickAir.
pi_55722930
Het was trouwens geslaagd, die vijf dagen Barcelona. Het hotel/hostel-ding viel niet tegen, de stad is tof en het was lekker weer: graadje of 15, droog, strak blauwe lucht.

Ik ben in 1996 een week in Barcelona geweest, maar ben toen aan diverse dingen niet toegekomen, om uiteenlopende redenen. Die dingen heb ik nu grotendeels kunnen doen. Ook een paar dingen nogmaals gedaan.

Wat ik gedaan heb:
Gaudí
  • Casa Battló - was in 1996 nog niet opengesteld voor publiek. Ik was er vroeg, dus kon zo naar binnen lopen. Later zag ik dat er een rij wachtenden stond tot op de hoek van de straat. Indrukwekkend gebouw, misschien nog wel meer dan Casa Mila.
  • Casa Mila - was in 1996 niet te bezoeken. Kmoest in een rij staan, maar was vervolgens wel rond zonsondergang op het dak. En da's extra fraai.
  • Park Guell - vorige keer wel geweest, maar te weinig tijd gehad. Ik heb destijds alleen de hoger gelegen delen van het park kunnen zien en dus de interessantste stukken gemist. Nu dus ingehaald. Lekker lui met de taxi erheen gegaan. Scheelt een eind bergop lopen.
  • Sagrada Familia - had ik al bezocht. Kben dus niet binnen geweest deze keer, wel een paar foto's bij nacht gemaakt.

    Architectuur overig:
  • Torre Agbar - was er nog niet in 1996. Mooi bij nacht.
  • Palau de la Musica - rondleiding gedaan. Bijzonder gebouw, zeker zo indrukwekkend als de Gaudí dingen.
  • Mercat de Santa Catarina - onlangs gerenoveerd. Heeft nu een opvallend golvend dak met allerlei felle kleuren.
  • Paviljoen van Mies van der Rohe - vorige keer ook al gezien, maar het blijft mooi en ik kwam er toch langs.
  • Het gebouw van Forum 2004, plus de omgeving - vooral het Parc Diagonal del Mar. Dat kunnen ze wel, die Spanjaarden: parken en openbare ruimte ontwerpen.

    Kunst:
  • Miro-museum - bleek vorige keer gesloten toen ik er heen wilde. Ook hier in een rij moeten staan. Museum was kleiner dan ik gedacht had, maar wel de moeite waard.
  • MACBA - vorige keer ook al bezocht, maar lag zo ongeveer naast mijn hotel en het blijft een tof gebouw.

    En verder:
  • De oude stad, met o.a. Placa Reial, Placa del Pi, Placa del Rei
  • Montjuïc en omgeving, met o.a. het Parc Miro, Placa d'Espania, Olympisch Stadion, Calatrava toren en 's avonds het waterorgel (nogal kitsch)

    Helaas was het Palau Guell weer eens gesloten. Toen ik in 1996 in Barcelona was, was het gesloten vanwege werkzaamheden. Vervolgens is het rond 2002 gerenoveerd en nu is het opnieuw tot 2009 gesloten vanwege een grote renovatie.

    Tenslotte wat 'leermomenten', vooral m.b.t. het OV:
  • De haltes van de Aerobus zijn op de terugweg anders dan op de heenweg.
  • Een metrokaartje voor vier dagen is vier kalenderdagen geldig, dus niet vier maal 24 uur. Koop je je vierdagenkaartje dus op dag 1 om 23.00, dan is je kaartje feitelijk maar drie dagen geldig.
  • Een vierdagenkaart is goedkoper dan losse kaartjes kopen, maar metrokaartjes per 10 kopen is nóg goedkoper.
  • Er zijn diverse metrostations met namen die nogal op elkaar lijken, maar op totaal v erschillende plekken liggen.
  • Men spreekt veel beter Engels dan in 1996.
  • Ga vroeg naar populaire dingen toe, anders sta je in een enorme rij , zeker in de drukke tijden van het jaar.

    Binnenkort wellicht wat foto's.

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2008 14:37:05 ]
  • pi_55723167
    TVP
    Ik heb net vorige week met twee vriendinnen een klein weekje Barcelona geboekt. We vertrekken eind mei pas, maar de voorpret is nu al leuk .

    K_man: goede post. Zitten erg leuke tips tussen .
    pi_55725774
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 14:32 schreef k_man het volgende:
  • Een metrokaartje voor vier dagen is vier kalenderdagen geldig, dus niet vier maal 24 uur. Koop je je vierdagenkaartje dus op dag 1 om 23.00, dan is je kaartje feitelijk maar drie dagen geldig.

  • Dankzij jou kom ik hier dus achter na bijna 5 maanden in Barcelona te wonen

    Je hebt inderdaad erg veel gezien, leuk. Batllo hoor ik verschillende verhalen over. Mila vond ik als gebouw zelf niet bijster interessant, maar het dak is gaaf om te zien. Battlo nog niet gehad.

    Nog een klein stiekem tipje van mijn kant. Misschien het meest indrukwekkende wat ik gezien heb in de stad zelf is Parc Guell in de nacht. Het is er daar pikkedonker en je moet niet bang zijn om vreemde figuren tegen te komen, maar het is de moeite waard. Vanuit het punt met de kruis heb je een uitzicht over heel de stad met al zijn lichtjes. En verder niks dan stilte om je heen. Nu een paar keer gedaan en heeft me wel eens kippenvel gekost.
    Overigens wil ik het ook nog een keer doen met zonsopgang, als de zon uit zee boven de stad op komt.

    Wat ook apart is om te bezoeken in het Hospital Sant Pau. Ik kan de architectuur niet uitleggen, maar het is verre van een ziekenhuis. Allemaal verschillende kunstige gebouwen los van elkaar met een tuin er tussen. Leuk om te doen als je de echte toeristendingen al eens gezien hebt.
    pi_55727097
    Ik dacht dat Park Guell sloot met zonsondergang? Een mooi uitzicht over de stad heb je ook vanaf Montjuic, bijv. vanaf het dak van het Miro-museum.

    Het Hospital Sant Pau is van dezelfde architect als het Palau de la Musica, namelijk Domenech i Montaner. De stijl is Modernisma, oftewel de Spaanse variant op Art Nouveau en Jugendstil. Het Palau is wel veel uitbundiger, het ziekenhuis zakelijker, rationeler.
    pi_55727590
    We wachten op [Showcase] Barcelona bij nacht

    Ook nog naar het Forum terrein geweest (o.a. een bijzondere Herzog & De Meuron) ?

    dat stond er dus
    pi_55728693
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 17:50 schreef k_man het volgende:
    Ik dacht dat Park Guell sloot met zonsondergang? Een mooi uitzicht over de stad heb je ook vanaf Montjuic, bijv. vanaf het dak van het Miro-museum.

    Het Hospital Sant Pau is van dezelfde architect als het Palau de la Musica, namelijk Domenech i Montaner. De stijl is Modernisma, oftewel de Spaanse variant op Art Nouveau en Jugendstil. Het Palau is wel veel uitbundiger, het ziekenhuis zakelijker, rationeler.
    Het is in ieder geval aan de Vallcarca kant open, bij Lesseps weet ik het niet.
    Vanaf hoe laat sluit Montjuic? Ik dacht namelijk best vroeg. Anders ga ik die ook nog wel meepikken.

    Ik zal later wel even een foto plaatsen. Alleen is het slechte kwaliteit en zie je in donker nooit veel op fotos.
    pi_55729112
    Montjuic sluit toch niet? Da's de berg. het Miro-museum sluit om 19.00, en op één dag (ik meen donderdag) om 21.30.
      woensdag 2 januari 2008 @ 20:11:48 #121
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_55729573
    Zit al een tijdje te bedenken dat ik er een paar dagen uit wil. Ben ooit een dag in Barcelona geweest maar omdat ik toen heel erg moe was heb ik niet veel gezien. Nu wil ik dus een paar dagen naar Barcelona om eens te proeven waarom iedereen de stad zo geweldig vindt
    Is het veilig om er als vrouw alleen heen te gaan? Wil in een hostel gaan overnachten.
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
    pi_55729745
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 20:11 schreef Lips het volgende:
    Zit al een tijdje te bedenken dat ik er een paar dagen uit wil. Ben ooit een dag in Barcelona geweest maar omdat ik toen heel erg moe was heb ik niet veel gezien. Nu wil ik dus een paar dagen naar Barcelona om eens te proeven waarom iedereen de stad zo geweldig vindt
    Is het veilig om er als vrouw alleen heen te gaan? Wil in een hostel gaan overnachten.
    Hey,

    Ben zelf alleen samen met mijn vriend geweest maar het centrum zelf lijkt me erg veilig. Alleen de wijken rondom het centrum (daar zijn wij toevallig lopend beland) is echt geen pretje (in het donker). Ik werd door die Pakistanen op een ranzige manier versierd terwijl mijn vriend naast me stond! Daar had ik écht niet alleen willen zijn. En het is nu natuurlijk vrij vroeg donker...

    Ik denk overigens niet dat het enger zal zijn dan andere steden, maar ik zou het persoonlijk niet snel écht alleen doen!
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
    pi_55729774
    Barcelona is niet één van de veiligste steden die ik ken, maar als je niet in Raval komt 's nachts en heel goed uitkijkt voor zakkenrollers en geen ongure buurten bezoekt, kan je weinig gebeuren.

    Zakkenrollers op de Ramblas en in de metro zijn (of hopelijk waren) een echte plaag. Wellicht dat iemand die daar recent is geweest nog wat over kan zeggen?
    pi_55729890
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef DutchTrain het volgende:
    Barcelona is niet één van de veiligste steden die ik ken, maar als je niet in Raval komt 's nachts en heel goed uitkijkt voor zakkenrollers en geen ongure buurten bezoekt, kan je weinig gebeuren.

    Zakkenrollers op de Ramblas en in de metro zijn (of hopelijk waren) een echte plaag. Wellicht dat iemand die daar recent is geweest nog wat over kan zeggen?
    Sja, er werd in dit najaar nog wel enorm voor gewaarschuwd (ik ben door meerdere obers geattendeerd op mijn "nonchalante" manier waarop ik mijn tas meer dan een halve meter bij me vandaan had staan ). Maar ik heb het niet echt zelf meegemaakt nee.

    Edit: overigens mijn collega wel, die was rond dezelfde tijd in Barca en is doordat ze zelf heel alert was niet in een verhaal getrapt (op klaarlichte dag) van twee mannen die zich voordeden als politiemannen, op een of andere manier (ben even vergeten hoe) wilden zij de tas of het fototoestel van haar afhandig maken maar toen ze dat door had en er wat van zei renden ze hard weg, in hun politieuniform.
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
      woensdag 2 januari 2008 @ 20:27:55 #125
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_55729950
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef DutchTrain het volgende:
    Barcelona is niet één van de veiligste steden die ik ken, maar als je niet in Raval komt 's nachts en heel goed uitkijkt voor zakkenrollers en geen ongure buurten bezoekt, kan je weinig gebeuren.

    Zakkenrollers op de Ramblas en in de metro zijn (of hopelijk waren) een echte plaag. Wellicht dat iemand die daar recent is geweest nog wat over kan zeggen?
    Het scheelt denk ik al dat ik 's avonds niet veel zal doen. In Italië afgelopen jaar heb ik ook vooral overdag rondgestruind. 's Avonds at ik in een restaurantje of in het Hostel en ging redelijk op tijd naar bed om de volgende dag weer touristisch te doen
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
    pi_55729991
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 20:27 schreef Lips het volgende:

    [..]

    Het scheelt denk ik al dat ik 's avonds niet veel zal doen. In Italië afgelopen jaar heb ik ook vooral overdag rondgestruind. 's Avonds at ik in een restaurantje of in het Hostel en ging redelijk op tijd naar bed om de volgende dag weer touristisch te doen
    Dan is het goed te doen hoor! Zoveel bedrijvigheid daar, je loopt er niet snel alleen overdag. Maarrr zoals gezegd wel je tas in de gaten houden en opletten voor rare, onlogische verhalen van mensen.
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
    pi_55730145
    Ik heb helemaal niets gemerkt van onveiligheid, zakkenrollers etc. Volgens mij is er ook niks aan de hand als je gewoon een beetje zorgvuldig met je spullen omgaat. Mijn tas is waar ik ben, mijn fototoestel berg ik op als ik een foto gemaakt heb en mijn porteemonee zit op een lastig te rollen plek.

    Als vrouw alleen zou ik me niet 's avonds in de hoerenbuurt wagen, maar daar heb je sowieso weinig te zoeken, als je geen hoer zoekt. De hoerenbuurt ligt direct naast de Ramblas en lag voor mij op de kortste route tussen gotische wijk en ho(s)tel. Het is geen fraaie buurt.

    Qua ho(s)tel kan ik Chic & Basic Tallers aanraden.
    pi_55730304
    Oh, wacht - er was wel iets. Een drietal zigeunerachtig uitziende meiden wilde me bij de Montjuic een soort petitie laten tekenen 'voor het museum'. Ze stonden bovenaan de roltrap en je kon ze dus niet ontwijken als je daar vanaf kwam. Misschien was dat waar hoor, maar misschien wilden ze me alleen staande houden om me te beroven als ik me op die petitie concentreerde. Toen ik weigerde te tekenen ging één van die meiden voor me staan en probeerde me fysiek tegen te houden.

    Verder merkte ik op een gegeven moment wel dat ik gerold was: de binnenzak van mijn jas was leeg. Maar ach.. daar hoorde mijn plattegrondje en reisgidsje te zitten. Dus veel plezier ermee, dacht ik. Geen al te groot verlies. Bovendien vond ik die dingen later weer terug in m'n rugzak. Wheheh.
      woensdag 2 januari 2008 @ 20:49:48 #129
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_55730498
    Zit een beetje te zoeken maar vind de vluchten nog best duur. Of eigenlijk de luchthavenbelastingen... Vanaf Eindhoven is niet ideaal vliegen maar de kosten worden weer een stuk hoger als ik vanaf Brussel of Amsterdam wil vliegen.
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
    pi_55731667
    Mijn ervaring in de afgelopen maanden is dat het allemaal meevalt met de veiligheid. Mits je wel op je spullen let en gekke dingen uithaalt. In Raval heb ik ook niet veel meegekregen ofzo. Vooral in de drukke metro en bij toeristische dingen goed op je spullen letten, daar buiten valt het allemaal wel mee.

    Welke kijk je Lips, Vueling, Trans of Ryanair zijn het goedkoopst.

    Foto's PG



    [ Bericht 15% gewijzigd door JeroenV op 02-01-2008 21:43:18 ]
    pi_55731820
    of cheaptickets.nl geloof ik
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
      woensdag 2 januari 2008 @ 21:50:28 #132
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_55731995
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 21:37 schreef JeroenV het volgende:
    Welke kijk je Lips, Vueling, Trans of Ryanair zijn het goedkoopst.
    Heb ik allemaal gekeken maar is niet echt ideaal. Het is voor mij maar een paar dagen eruit.
    Ryanair is al snel ¤ 100 (en dan moet ik nog van Girona naar Barcelona), Transavia op z'n goedkoopst iets van ¤ 120 en dan moet ik nog van Eindhoven naar Amsterdam. Anderen die ik bekeken heb waren vaak nog duurder.
    Als ik dan kijk dat ik voor ¤ 50 retour in Stockholm zit...
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
    pi_55732069
    Even tussendoor, waar zag je Stockholm voor 50 euro staan? Wil er ook nog een keer heen misschien.
      woensdag 2 januari 2008 @ 21:58:57 #134
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_55732197
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 21:54 schreef JeroenV het volgende:
    Even tussendoor, waar zag je Stockholm voor 50 euro staan? Wil er ook nog een keer heen misschien.
    Ryanair vanaf Eindhoven
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
    pi_55732316
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 21:50 schreef Lips het volgende:
    Heb ik allemaal gekeken maar is niet echt ideaal. Het is voor mij maar een paar dagen eruit.
    Ryanair is al snel ¤ 100 (en dan moet ik nog van Girona naar Barcelona), Transavia op z'n goedkoopst iets van ¤ 120 en dan moet ik nog van Eindhoven naar Amsterdam. Anderen die ik bekeken heb waren vaak nog duurder.
    Als ik dan kijk dat ik voor ¤ 50 retour in Stockholm zit...
    Ik vind 100 euro helemaal niet zo duur eigenlijk. Mensen zijn gewend geraakt aan stuntbedragen en verwachten nu dat ze overal voor een paar dubbeltjes kunnen komen. Je zou eens op www.skyscanner.net moeten kijken. Die geven aan dat je vanaf 50 euro retour kunt naar Barcelona, maar da's dan wel vanaf Amsterdam volgens mij.

    Clickair is ook goedkoop. Voordeel is bovendien dat zij op Barcelona vliegen, niet op Girona.

    [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2008 22:04:47 ]
    pi_55732388
    Je kan ook voor 20 euro naar Valencia met Ryanair vliegen en dan de trein nemen
    pi_55733990
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 22:05 schreef DutchTrain het volgende:
    Je kan ook voor 20 euro naar Valencia met Ryanair vliegen en dan de trein nemen
    Trein kostte ons augustus 2007 ongeveer 37 euro p.p. en het duurde 3 uur
    Mooie treinreis trouwens!
    pi_55734175
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 23:06 schreef Ikook het volgende:
    Trein kostte ons augustus 2007 ongeveer 37 euro p.p. en het duurde 3 uur
    Mooie treinreis trouwens!
    Zeker een mooie treinreis over het strand en vlak langs de kust inderdaad. En Valencia is ook een leuke stad, maar dat mag je in een BCN topic natuurlijk niet zeggen
    pi_55741003
    je kan ook vanaf weeze naar barcelone, kostte ons 80 euro voor 2 volwassenen en een baby.

    Verder was Barcelona wel leuk, veel gezien, en niets gemerkt van zakkenrollers of iets dergelijks
    pi_55741334
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 23:12 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Zeker een mooie treinreis over het strand en vlak langs de kust inderdaad. En Valencia is ook een leuke stad, maar dat mag je in een BCN topic natuurlijk niet zeggen
    Ah, vertel eens wat over de treinreis

    Ik ga namelijk als ik hier klaar ben met de trein naar Alicante, en dan kom ik ook langs hetzelfde traject met Valencia.
    pi_55759547
    Ik heb alvast twee van mijn foto's ge-upload.


    Pavilio Mies van der Rohe


    Calatrava Tower
    pi_55809934
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 20:42 schreef k_man het volgende:
    Verder merkte ik op een gegeven moment wel dat ik gerold was: de binnenzak van mijn jas was leeg. Maar ach.. daar hoorde mijn plattegrondje en reisgidsje te zitten. Dus veel plezier ermee, dacht ik. Geen al te groot verlies. Bovendien vond ik die dingen later weer terug in m'n rugzak. Wheheh.
    Even uit nieuwsgierigheid, hoe doen ze dat dan? Had je je jas open oid.? Ik doe mijn rommel ook altijd in mijn binnenzak wanneer we bijvoorbeeld weer wat op de rambla rondstruinen..
    pi_55813846
    Hoe doen ze wat dan? Ik had me gewoon vergist.
    pi_55814326
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 00:46 schreef k_man het volgende:
    Hoe doen ze wat dan? Ik had me gewoon vergist.
    bedtijd adeu
    pi_56060804
    Barcelona gangers, de beste manier van Girona vliegveld naar downtown Barcelona is de bus neem ik aan? Ik las dat hij 21 euro kost voor een retourtje. Hoe lang is dat retourtje geldig?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_56061805
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:56 schreef Jaguarized het volgende:
    Barcelona gangers, de beste manier van Girona vliegveld naar downtown Barcelona is de bus neem ik aan? Ik las dat hij 21 euro kost voor een retourtje. Hoe lang is dat retourtje geldig?

    Totdat je 'm gebruikt hebt. Met een maximum van 30 dagen volgens => http://horarissagales.ark(...)0de%202007-10-29.pdf

    [ Bericht 19% gewijzigd door DutchTrain op 15-01-2008 23:39:28 ]
    pi_56063528
    Vanaf februari/maart ga ik stage lopen in Barcelona. Nu heb ik wat betreft huisvesting meerdere opties.

    - Een appartement in de wijk Montbau / Vall d’Hebrón (grote "piso" met alle gewenste voorzieningen voor drie personen). Eén nadeel, er is geen internet. Vodafone biedt wel internet via USB-modem aan via 3G-netwerk. Werkt dat in Barcelona? Voordeel van deze plek is dat ik binnen een kwartier op kantoor ben.
    - een piso in het centrum; Taquígraf Martí (metro: Les Corts, groene lijn). wel internet, delen met 5 huisgenoten en eigenaar is ook aanwezig.
    - piso in centrum; Calle Ferràn (Metro Liceu of Drassanes, groene lijn). Huis delen met 8 personen, geen eigenaar aanwezig, maar wel een bezoekverbod (...).

    Weet iemand (die bekend is Barcelona) meer over deze drie buurten? Bovendien ben ik benieuwd naar het netwerk van de nachtbussen en sowieso de reistijden met het OV.

    Alvast bedankt!
    Liever niet...
    pi_56066084
    Die bus is wel lekker...Behalve op de terugweg, wat zijn sommige mensen varkens zeg...Staat mijn vrouw met ons dochtertje vooraan te wachten voor de bus (Ik sta bij de bagage) zijn er gewoon mensen die mijn vrouw opzij werken zodat zij vooraan staan...Ik heb het zelf (Gelukkig) niet gezien....Er waswel een andere jonge gozer die er wel bij stond en er wat van zei...:)...Maar het is wel druk bij het instappen voor de bus naar Girona
      woensdag 16 januari 2008 @ 21:08:11 #149
    45648 D1
    Religieus spookrijder
    pi_56084362
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 00:40 schreef Die-El het volgende:
    Vanaf februari/maart ga ik stage lopen in Barcelona. Nu heb ik wat betreft huisvesting meerdere opties.

    - Een appartement in de wijk Montbau / Vall d’Hebrón (grote "piso" met alle gewenste voorzieningen voor drie personen). Eén nadeel, er is geen internet. Vodafone biedt wel internet via USB-modem aan via 3G-netwerk. Werkt dat in Barcelona? Voordeel van deze plek is dat ik binnen een kwartier op kantoor ben.
    - een piso in het centrum; Taquígraf Martí (metro: Les Corts, groene lijn). wel internet, delen met 5 huisgenoten en eigenaar is ook aanwezig.
    - piso in centrum; Calle Ferràn (Metro Liceu of Drassanes, groene lijn). Huis delen met 8 personen, geen eigenaar aanwezig, maar wel een bezoekverbod (...).

    Weet iemand (die bekend is Barcelona) meer over deze drie buurten? Bovendien ben ik benieuwd naar het netwerk van de nachtbussen en sowieso de reistijden met het OV.

    Alvast bedankt!
    Heb nu geen tijd om direct uitgebreid te reageren, maar doe maar ff een pmmetje voor meer info...
    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
    pi_56092101
    Hee, leuk topic, ik ga met een klasgenoot eind januari voor 5 maanden naar Barcelona, we zitten in een appartement in Carrer de Dega Bahi, iemand bekend? Vlakbij Carrer de la Muntanya.
    Weet niet precies welke wijk, het ligt zo'n 2 km noord-oostelijk van Sagrada Familia.

    We vliegen met Vueling, enkeltje voor 40,-, viel erg mee dus. We willen daar eigenlijk twee fietsen kopen, is dat wat te doen, Barcelona fietsend?

    Ik hoor graag van jullie!
    pi_56158243
    Ik ga in het voorjaar/begin van de zomer een lang weekend naar Barca (hoop ik). Met een vriendin die er vorig jaar een maand heeft gezeten.

    TVP dus, zin in!
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
    pi_56166848
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 00:50 schreef SunsetThomas het volgende:
    Hee, leuk topic, ik ga met een klasgenoot eind januari voor 5 maanden naar Barcelona, we zitten in een appartement in Carrer de Dega Bahi, iemand bekend? Vlakbij Carrer de la Muntanya.
    Weet niet precies welke wijk, het ligt zo'n 2 km noord-oostelijk van Sagrada Familia.

    We vliegen met Vueling, enkeltje voor 40,-, viel erg mee dus. We willen daar eigenlijk twee fietsen kopen, is dat wat te doen, Barcelona fietsend?

    Ik hoor graag van jullie!
    Heb zelf niet in Barcelona gefietst, maar ze hebben er ook van die (gemeentelijke?) leenfietsen. Op verschillende plekken in de stad staan rekken waar je ze kunt halen en terugbrengen, maar weet verder helemaal niet hoe het werkt. Of je er bijv. een speciaal pasje voor nodig hebt oid.
    Dus als ze dat doen, zal Barcelona vast goed te fietsen zijn!
    pi_56202569
    Ik wil graag binnenkort een paar dagen in mijn eentje naar Barcelona, maar wat ik me af vraag is of je je daar 's avonds ook kunt vermaken als je alleen bent. Overdag zijn er natuurlijk genoeg dingen te doen maar ik houd van uitgaan, kan dat daar in je eentje of is iedereen daar met groepen en hang je dan de hele avond alleen aan de bar?

    En zijn er internetcafe's waar je met je laptop draadloos kunt internetten of is Barcelona op dat punt nog wat minder ontwikkeld? In Italie had je namelijk al geluk als je uberhaupt een internetcafe tegenkwam (en dan nog hopen dat het internet een beetje vlot ging).

    Verder lijkt het me echt heerlijk, voor het eerst een paar dagen in m'n eentje naar een warme stad
      maandag 21 januari 2008 @ 22:11:53 #154
    128491 J-net
    Prettig gestoord
    pi_56209927
    Er zijn internetcafe's, ik ga donderdag en heb nog even 2 gidsen gelezen (ANWB en Marco Polo) en in Marco Polo staat (nieuwste druk van 2007):
    EasyEverything, Ronda Universitat 35 www.easyeverything.com
    Travel Bar (ook soort ontmoetingsplaats) Boqueria 27 www.travelbar.com

    K ben net van hotel gewisseld; van Traversa (vlak bij Parc Guell) en nu voor paar euro's meer toch meer richting centrum in Hostal Opera.
    ~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
      zaterdag 2 februari 2008 @ 19:01:40 #155
    128491 J-net
    Prettig gestoord
    pi_56483341
    Ik ben maandag weer teruggekomen, en het was super!!!

    3 dagen 18 graden gehad, alleen maar blauwe lucht etc. Jammer dat niet iedereen Engels spreekt, maar verder helemaal goed te doen.
    een Barcelona card voor 30 euro gekocht pp en dan kan je 3 dagen onbeperkt met metro en bus en krijg je korting op bepaalde attracties.

    Hostal Opera was super, geen tv maar verder goede kamer (keuze uit 2 bedden schijnbaar zou het een 4 persoonskamer zijn). En ja geen tv, spreek toch geen Spaans

    Ramblas zijn echt leuk. Zou ooit nog wel eens daar een dagje willen zijn als het hartje zomer is. Nu in januari was het al super met de kraampjes en beelden en alle mensen....
    ~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
      zondag 3 februari 2008 @ 16:26:46 #156
    203039 pirlo444
    adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
    pi_56502538
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 23:31 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Uhm, das toch niet echt moeilijk te vinden...

    Genoeg mensen met minder legale activiteiten 's nachts in het centrum.
    Of anders de hoertjes in de buurt @ Camp Nou.
    En La Mina is ook nog een lekkere aso buurt...

    als je drugs wilt kopen kun je beter een wallen tourtje nemen
    pi_56524280
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 19:01 schreef J-net het volgende:
    een Barcelona card voor 30 euro gekocht pp en dan kan je 3 dagen onbeperkt met metro en bus en krijg je korting op bepaalde attracties.
    Heb je die 30 euro ook eruit gehaald, of was het puur om het gemak?
    pi_56668167
    Ik heb dit topic ook maar eens doorgenomen afgelopen weekend Ga morgen voor de eerste keer! zin in ben zondag weer terug!!

    leuke dingen opgeschreven en gaan waarschijnlijk ook wat buiten Barca bekijken etc...
    Haleloeja
    pi_56671874
    quote:
    Op maandag 11 februari 2008 17:33 schreef Gelderland het volgende:
    Ik heb dit topic ook maar eens doorgenomen afgelopen weekend Ga morgen voor de eerste keer! zin in ben zondag weer terug!!

    leuke dingen opgeschreven en gaan waarschijnlijk ook wat buiten Barca bekijken etc...
    Veel plezier Gelderland!

    Laat je even weten hoe het was?
      dinsdag 12 februari 2008 @ 01:38:33 #160
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_56677431
    Ik ben net een paar dagen terug. Sublieme stad, wil er zeker nog eens terug. Met name als je al geinteresseerd was in het werk van Gaudì is het letterlijk een Eftelingdroom om eindelijk eens in Barcelona rond te wandelen.
    Confidence through competence
      dinsdag 12 februari 2008 @ 01:44:50 #161
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_56677453
    Overigens ben ik heen met Ryanair vanuit Ehv gegaan (9:00) en terug met Clickair (19:00) naar Ams. Beter dan terug met Ryainair om fokking 6 uur s ochtends!
    Confidence through competence
    pi_56710759
    Zit dit topic door te lezen en ik zie dat ik zomaar in hetzelfde ho(s)tel zit als waar k_man 2 maanden terug was
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_56720477
    Ah. Beviel goed hoor.
    pi_56873741
    Mijn foto's staan inmiddels hier. Klikken op het mapje 'Barcelona 2007'.

    Doen hoor! Het zijn namelijk waanzinnig mooie foto's!
      woensdag 20 februari 2008 @ 23:14:05 #165
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_56873860
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 23:09 schreef k_man het volgende:
    Mijn foto's staan inmiddels hier. Klikken op het mapje 'Barcelona 2007'.

    Doen hoor! Het zijn namelijk waanzinnig mooie foto's!
    Hoe waanzinnig vroeg ben jij opgestaan om Parc Guell zonder mensen te fotograferen?
    Confidence through competence
    pi_56873958
    Niet vroeg. Ze zijn genomen aan het eind van de middag.

    Het was trouwens behoorlijk druk en voor deze foto's heb ik echt geduld moeten hebben.
    pi_57079537
    Barcelona! Geweldige stad
    Ik ben er in oktober 2003 met school heengeweest, in gastgezinnen. Toen met de bus (eurolines) gereisd, oftewel 24 uur in de bus, en dat doen we dus nooit meer...:P
    Komende zomer ga ik met een vriendin een weekje in augustus naar BCN. Vliegreis met easyjet vanaf Dortmund, 80 euro voor een retourtje. En hotelletje hebben we via Vrijuit geregeld. Ik heb er nu al zin in!
    *gaat de topics doorlezen om al in vakantiestemming te komen*
    pi_57083384
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 23:18 schreef k_man het volgende:
    Niet vroeg. Ze zijn genomen aan het eind van de middag.

    Het was trouwens behoorlijk druk en voor deze foto's heb ik echt geduld moeten hebben.
    Het lijkt juist heel erg rustig. Er staan nauwelijks mensen op .

    Schitterende foto's . Echt heel mooi gedaan!
    pi_57113653
    Nu ik die foto's zie: ik heb vorig jaar een paar dingen niet gezien eigenlijk . Britten die de kunst in het 'museum of contemporary art' afzeiken zijn grappig .

    [ Bericht 8% gewijzigd door DeuceFour op 02-03-2008 21:59:08 ]
    pi_57161791
    Ik ga deze zomer waarschijnlijk weer. Mis Barcelona echt te erg.....
    'Wish I was old and a little sentimental'
    Porcupine Tee - Normal
    pi_57195014
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 23:21 schreef Ikook het volgende:

    [..]

    Heb zelf niet in Barcelona gefietst, maar ze hebben er ook van die (gemeentelijke?) leenfietsen. Op verschillende plekken in de stad staan rekken waar je ze kunt halen en terugbrengen, maar weet verder helemaal niet hoe het werkt. Of je er bijv. een speciaal pasje voor nodig hebt oid.
    Dus als ze dat doen, zal Barcelona vast goed te fietsen zijn!
    Ik woon nu ongeveer een maand of 5 in Barcelona en idd ze hebben hier leenfietsen, het is helaas alleen voor de inwoners van Barcelona, het heet Bicing.
    Het idee is dat je jaarlijks 24 euro betaald en vervolgens ergens in de stad op speciale punten een fiets kunt pakken. Het eerste half uur is gratis en voor het 2e half uur betaal je 30 cent. Je kunt een fiets maximaal 2 uur lenen. Daarna krijg je een waarschuwing. Als je de fiets niet na 24 uur terug brengt moet je 150 euro betalen.

    Wat het fietsen in het algemeen betreft, er komen steeds meer fietspaden. Maar nog steeds moet je op veel plaatsen gewoon op de rijbaan fietsen.
      donderdag 6 maart 2008 @ 12:49:14 #172
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_57195135
    Die fietsen heb ik idd in Barceloneta ook gezien. Ik wilde die fokking boulevard eigenlijk niet aflopen, dus nog ff gevraagd hoe ik zo'n fiets kon krijgen, maar dat is idd alleen voor abonnementshouders.
    Confidence through competence
    pi_57201597
    Jah het is wel handig, maar afgelopen zondag was ik ff met de fiets riching het strand en dan kun je hem nergens weer inleveren en moet je maar wachten tot er een plaatsje vrij is.
    pi_57285674
    Buskaartjes voor de aerobus op het vliegveld kopen uit de automaat die op straat staat, met je creditcard. Bij mij zijn ze nooit afgeschreven
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      woensdag 12 maart 2008 @ 09:57:58 #175
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_57322783
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 23:09 schreef k_man het volgende:
    Mijn foto's staan inmiddels hier. Klikken op het mapje 'Barcelona 2007'.

    Doen hoor! Het zijn namelijk waanzinnig mooie foto's!
    Wow wat een mooie foto´s zeg! Ik zit inmiddels bijna 2 maanden in Barcelona maar ik heb nog weinig foto´s gemaakt, ga binnenkort denk ik ook even met mijn camera op pad. Ik heb een kaart aangevraagd voor de leenfietsen. Bicing, maar wat ik van collega´s hoor is dat je soms wel een paar maanden moet wachten op de kaart... Spaans tempo dus

    Het leukste in Barcelona vind ik toch wel, gewoon heerlijk door de straten wandelen en zien waar je uitkomt, de sfeer is gewoon heerlijk! Vooral Barri Gothic heeft mijn hart gestolen
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_57375309
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 16:03 schreef Thetallguy het volgende:
    Buskaartjes voor de aerobus op het vliegveld kopen uit de automaat die op straat staat, met je creditcard. Bij mij zijn ze nooit afgeschreven
    Hahaha, das wel een goeie tip, ik heb de rit nu een paar keer met de nachtbus gemaakt maar die doet er wel een dikke 20 minuten langer over volgens mij.
      donderdag 20 maart 2008 @ 10:17:50 #177
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_57495151
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 09:57 schreef Leinonlein het volgende:

    [..]

    Ik heb een kaart aangevraagd voor de leenfietsen. Bicing, maar wat ik van collega´s hoor is dat je soms wel een paar maanden moet wachten op de kaart... Spaans tempo dus
    Jaaa gisteren is mijn kaart voor Bicing binnen gekomen, heeft dus maar een week geduurd, valt me alles mee van die Spanjaarden. Het is een supersysteem, je houdt het kaartje bij de paal en je krijgt automatisch een fiets toegewezen. Wel jammer dat het niet toegankelijk voor toeristen is en op sommige plekken in Barcelona durf ik me niet te wagen op de fiets... Als je Nederlandse fietspaden gewend bent...
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_57504137
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 10:17 schreef Leinonlein het volgende:

    [..]

    Jaaa gisteren is mijn kaart voor Bicing binnen gekomen, heeft dus maar een week geduurd, valt me alles mee van die Spanjaarden. Het is een supersysteem, je houdt het kaartje bij de paal en je krijgt automatisch een fiets toegewezen. Wel jammer dat het niet toegankelijk voor toeristen is en op sommige plekken in Barcelona durf ik me niet te wagen op de fiets... Als je Nederlandse fietspaden gewend bent...
    Jah idd, het is echt vet makkelijk. Ik hoorde dat het niet voor de toeristen is omdat andes alle andere fietsverhuur wat te weinig klandizie kreeg. Op sommige plekken is het idd een beetje oppassen, vooral als er geen fietspad is en je op de weg moet fietsen tussen het overige verkeer.
    pi_58048483
    Deze herfst lekker naar Barça!
    Iemand er ooit tijdens de nationale feestdag op 12 oktober geweest?
    Zo ja, hoe is het daar dan?

    [ Bericht 63% gewijzigd door Rory78 op 14-04-2008 20:04:33 ]
    pi_58049884
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 19:28 schreef Rory78 het volgende:
    Deze herfst lekker naar Barça!
    Iemand er ooit tijdens de nationale feestdag op 12 oktober geweest?
    Zo ja, hoe is het daar dan?
    Bedoel jij die 4-daagse feesten in de stad? Ik ben even de naam kwijt, maar wij waren vorig jaar tijdens die feesten in Barca. Heel veel te doen, elke avond talloze podia door de stad, vuurwerk aan het strand, wijnproeverijen, etc. Erg leuk! Maar dat waren de laatste twee weken van september, dus misschien is dat net wat anders dan wat jij bedoelt...
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
      dinsdag 15 april 2008 @ 10:28:30 #181
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_58061673
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 17:37 schreef TravelCharlie het volgende:

    [..]

    Jah idd, het is echt vet makkelijk. Ik hoorde dat het niet voor de toeristen is omdat andes alle andere fietsverhuur wat te weinig klandizie kreeg. Op sommige plekken is het idd een beetje oppassen, vooral als er geen fietspad is en je op de weg moet fietsen tussen het overige verkeer.
    Kan ik me wel voorstellen, toeristen vragen me geregeld hoe ik aan die fiets kom haha. In de buurt waar ik woon kan ik gelukkig wel goed fietsen, maar ik word hondsdol van die vele stoplichten, beetje scheuren is er niet bij . Volgens mij is het zo ontzettend populair dat ze bijna niet meer aan de vraag kunnen voldoen, vaak zijn alle fietsen uitgeleend, en bij het strand zijn alle stations vol .

    Woon je eigenlijk nog steeds in Barca, en zo ja, waar?
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_58071741
    @KinkyGiraf: Nope, ik bedoel 12 Oktober – Spaanse Nationale Feestdag (Día de la Hispanidad).
    Wij verblijven trouwens in het Apsis Splendid en vliegen met RyanAir vanaf Maastricht naar Girona. Iemand al eens in dat hotel geweest? En what about ervaringen met de betreffende vlucht?
    pi_58072954
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 19:13 schreef Rory78 het volgende:
    @KinkyGiraf: Nope, ik bedoel 12 Oktober – Spaanse Nationale Feestdag (Día de la Hispanidad).
    Wij verblijven trouwens in het Apsis Splendid en vliegen met RyanAir vanaf Maastricht naar Girona. Iemand al eens in dat hotel geweest? En what about ervaringen met de betreffende vlucht?
    Ok dan bedoelen we idd allebei wat anders.

    Geen ervaringen met zowel dat hotel als RyanAir overigens!
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
    pi_58091453
    Okay; thnx anyway..
    Het hotel heb ik overigens gevonden via vakantiereiswijzer.nl en daar kreeg het goede reacties.
    pi_58091554
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 20:11 schreef KinkyGiraf het volgende:

    [..]

    Bedoel jij die 4-daagse feesten in de stad? Ik ben even de naam kwijt, maar wij waren vorig jaar tijdens die feesten in Barca. Heel veel te doen, elke avond talloze podia door de stad, vuurwerk aan het strand, wijnproeverijen, etc. Erg leuk! Maar dat waren de laatste twee weken van september, dus misschien is dat net wat anders dan wat jij bedoelt...
    La Merce

    Dia de Hispanidad is niet zoveel boeiends hoor, alles is gewoon dicht
    pi_58134015
    La Mercé was afgelopen jaar wel een feest, overal optredens en verkoop kraampjes enzo.
    pi_58211410
    Ik ga woensdag, hopelijk meteen naar Nou Camp dezelfde avond
    pi_58211467
    Heeft iemand ervaring met die fietstouren door de stad?

    www.bajabikesbarcelona.com
      maandag 21 april 2008 @ 21:23:14 #189
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_58211635
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 21:14 schreef SCH het volgende:
    Ik ga woensdag, hopelijk meteen naar Nou Camp dezelfde avond
    Ben ik ook geweest, fantastisch. Kost wat om binnen te komen (23 EUR als ik me wel herinner) maar neem ook de audioguide mee voor 2 EUR extra. Dat geeft echt veel meer dimensie aan de hele tour. Het stukje audioguide in de perskamer met Louis van Gaal is leuk.
    Confidence through competence
    pi_58211739
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 21:23 schreef Stereotomy het volgende:

    [..]

    Ben ik ook geweest, fantastisch. Kost wat om binnen te komen (23 EUR als ik me wel herinner) maar neem ook de audioguide mee voor 2 EUR extra. Dat geeft echt veel meer dimensie aan de hele tour. Het stukje audioguide in de perskamer met Louis van Gaal is leuk.
    Lieve tips maar ik bedoel dat ze woensdagavond tegen Manchester United spelen en dat ik probeer daar nog kaartjes voor te krijgen
      maandag 21 april 2008 @ 21:28:26 #191
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_58211777
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 21:27 schreef SCH het volgende:

    [..]

    Lieve tips maar ik bedoel dat ze woensdagavond tegen Manchester United spelen en dat ik probeer daar nog kaartjes voor te krijgen
    Confidence through competence
    pi_58211837
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 21:28 schreef Stereotomy het volgende:

    [..]

    Als dat niet lukt, ga ik nog wel zo'n tour doen. Maar die kan nooit op tegen een wedstrijd, zeker geen CL-wedstrijd.
      maandag 21 april 2008 @ 21:34:11 #193
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_58211931
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 21:30 schreef SCH het volgende:

    [..]

    Als dat niet lukt, ga ik nog wel zo'n tour doen. Maar die kan nooit op tegen een wedstrijd, zeker geen CL-wedstrijd.
    Zeg nooit niet, je komt met de tour bv. in de kleedkamer van de gasten (met bubbelbad), de spelerskapel, de spelerstunnel, het gebied voor de bank bij het veld, het presidentiele terras, het werkelijk enorme Barcelona-museum en de persruimte.

    Beste is natuurlijk om beide te doen.
    Confidence through competence
    pi_58215010
    Beter is om beide niet te doen en de stad te gaan bekijken.

    Zo ongeveer alles wat je zou kunnen doen in Barcelona is boeiender dan voetbal.

    [ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2008 23:15:37 ]
      maandag 21 april 2008 @ 23:29:50 #195
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_58215448
    Ben ik het niet met je eens.

    Ik ben niet *zo'n* enorme Barcelona-gek of zelfs voetbal-gek, maar had last-minute toch een bezoekje aan Camp Nou ingelast voor een middag. En het is werkelijk waar even gaaf om dat te bezoeken als de rest van de stad. Het is verdulleme het grootste stadion van Europa
    Confidence through competence
    pi_58216555
    Waarschijnlijk ook één van de lelijkste.

    Als je nou in München of Beijing de stadions van Herzog & de Meuron wilt bekijken, goed, kan ik inkomen, zou ik ook doen. Of het Olympisch Stadion in Tokyo, van Kenzo Tange, schitterend, mag je niet missen. Camp Nou daarentegen is gewoon een héél lelijk ding, dat toevallig best groot is.

    En dat het gebruikt wordt voor voetbal is natuurlijk ook al geen voordeel.
      dinsdag 22 april 2008 @ 00:31:56 #197
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_58217032
    Dan snap je denk ik de charme van FC Barcelona niet.

    Maar ik zal niet verder happen.
    Confidence through competence
    pi_58300082
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 23:38 schreef Ikook het volgende:
    Afgelopen augustus paar dagen in Barcelona geweest. Was mooi, maar vond persoonlijk Valencia mooier, met de bouwwerken van Santiago Calatrava...maar daar mag ik hier zeker niets van plaatsen
    Dusse...dan maar wat van Barcelona!
    Mooie foto's. Ben net terug van 6 maanden Barcelona stage. Beviel me prima. Ga binnenkort weer die kant op om daar te werken.
    Valencia ben ik zelf nog nooit geweest, misschien binnenkort een keer als ik tijd heb.
    pi_58319500
    Ben bij Barcelona -United geweest woensdag. Helemaal geweldig

    Nu naar Parc Guell en verder een beetje chillen. Heerlijke stad toch en lekker gay ook
    pi_58337652
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 21:34 schreef Stereotomy het volgende:

    [..]

    Zeg nooit niet, je komt met de tour bv. in de kleedkamer van de gasten (met bubbelbad), de spelerskapel, de spelerstunnel, het gebied voor de bank bij het veld, het presidentiele terras, het werkelijk enorme Barcelona-museum en de persruimte.

    Beste is natuurlijk om beide te doen.
    Je moest volgens mij meer betalen als je ook in het museum wilde. Maar als je tijdens de tour een 'verkeerde' route neemt kom je alsnog (per ongeluk) in dat museum met de ticket zonder de extra museumkosten .
    pi_58346585
    Weer terug. Het was geweldig weer. De wedstrijd was natuurlijk het hoogtepunt meteen op de eerste avond maar voor de rest ook leuke dingen gedaan. Parc Guell had ik de vorige keer niet gedaan en nu wel en dat is toch wel een must als het mooi weer is.
    pi_58348141
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 00:10 schreef k_man het volgende:
    Waarschijnlijk ook één van de lelijkste.

    Als je nou in München of Beijing de stadions van Herzog & de Meuron wilt bekijken, goed, kan ik inkomen, zou ik ook doen. Of het Olympisch Stadion in Tokyo, van Kenzo Tange, schitterend, mag je niet missen. Camp Nou daarentegen is gewoon een héél lelijk ding, dat toevallig best groot is.

    En dat het gebruikt wordt voor voetbal is natuurlijk ook al geen voordeel.
    Bij stadions gaat het vaak meer om de magie en emotie dan om de architectuur
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
    pi_58349411
    De magie vind ik bij Camp Nou ook wel meevallen, het oogt van buiten en binnen oud en is toe aan een nieuw likje verf.
    Maar het maakt wel gewoon een vette indruk als je daar in een vol stadion op de tribune zit of vanaf te veld even om je heen kijkt, daar lijkt het mega. En dat is het ook natuurlijk.
    pi_58367400
    Ik zou wel graag in oktober een thuiswedstrijdje van Barça mee willen pikken.. (duimen dat ze die week thuisspelen)
    Hoe kun je vantevoren aan kaarten komen? (kan dit online ergens)
      dinsdag 29 april 2008 @ 11:40:35 #205
    214064 Percinn
    Live, laugh & love
    pi_58377218
    Ik ben er een keer 10 dagen geweest, in een woord: geweldig! Fijne combinatie van cultuur en strand Ik vond de mensen ook super vriendelijk en gastvrij, altijd een praatje maken (als je een klein beetje de taal spreekt), echt een heerlijke week gehad
    Give my love a try ♥
      woensdag 30 april 2008 @ 09:57:17 #206
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_58395030
    Gisteren Manchester-Barça gekeken in een pub op Plaza Urquinaona. Supergezellig, en supermooie grote pub. In deze pub zal ik vaker te vinden zijn, zeker op de woensdagen (2=1 cocktails). Hij zit vlaknaast de Torre Urquinaona, de donkere hoge lelijke toren op de hoek. Alleen wat jammer dat Barça niet door is...

    Laatst ook een keer gehoord dat er een bar is die Amsterdam heet en hier wordt vanavond Koninginnedag gevierd. Hier ga ik zeker wel even kijken, na lange tijd misschien weer even onder de Nederlanders en bitterballen eten .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
      woensdag 30 april 2008 @ 12:07:07 #207
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_58396457
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 21:21 schreef Rory78 het volgende:
    Ik zou wel graag in oktober een thuiswedstrijdje van Barça mee willen pikken.. (duimen dat ze die week thuisspelen)
    Hoe kun je vantevoren aan kaarten komen? (kan dit online ergens)
    Op de site van Barcelona zelf (www.fcbarcelona.com), vaak pas in de week van de wedstrijd zelf. Betalen met je creditcard, vervolgens kun je voor de wedstrijd op vertoon van je creditcard je kaartjes krijgen.
    pi_58406695
    Vandaag weer heerlijk rond gefietst hier.


    Av. Diagonal richting El Marasme/Forúm

    [ Bericht 12% gewijzigd door firewirecable op 01-05-2008 01:18:49 ]
    pi_58407533
    http://www.hotelciutatvella.com/

    Wij zaten in dit hotel en dat is echt een gouden tip. Geweldig centraal, qua prijs heel redelijk en niet te hip maar zeker niet oubollig. Leuk jonge mensen hotel.
    pi_58412057
    Bedankt voor de tip, Douwe!
      vrijdag 2 mei 2008 @ 09:01:25 #211
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_58430473
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 22:58 schreef firewirecable het volgende:
    Vandaag weer heerlijk rond gefietst hier.

    [ afbeelding ]
    Av. Diagonal richting El Marasme/Forúm
    Leuke foto en daar fiets ik vaak als ik naar Diagonal Mar ga, en afgelopen week natuurlijk naar Feria de Abril. Bicing is wel echt geweldig .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_58431182
    Gisteren weer eens een aanvaring gehad met een irritante toerist. Ik fietste op de rijbaan van de Rambla in de richting van Pl. Catalunya toen ik een beetje in reed op een man en een vrouw die midden OP de rijbaan liepen met elk een koffer.

    Ik begon te bellen en toen begon de man naar mij te schreeuwen dat ik uit moest kijken etc. etc.... Ik ben afgestapt en ik heb hem even HEEL duidelijk gemaakt (in het Engels) dat hij met z'n koffer op de stoep moest gaan lopen zoals iedereen die daar loopt. Coño!
    Even voor de duidelijkheid, er raasden scooters en taxi's voorbij en meneer loopt op de rijbaan omdat dat lekker rolt met z'n koffer. Wat een mongool.

    Sowieso zijn toeristen echt super irritant. Ze lopen OP de speciale fietspaden (vooal op Passeig de Colom waar een voetpad is van 10 meter breed!!!!!!) en als je dan belt om ze te waarschuwen staan ze je kwaad aan te kijken omdat jij hun stedentripje verstoort. Persoonlijk hecht ik veel waarde aan de fietspaden omdat het een van de weinige plekken zijn waar je voluit kan fietsen.

    Echter ben ik niet zo'n onbeschoft iemand die gaat bellen in de voetgangers gebieden Raval of Borne. Er zijn Bicing gebruikers die dat wel doen en daar heb ik, als mede Bicing gebruiker, vaak gepaste schaamte voor.
    pi_58435511
    Het blijft toch wel vet om als nederlander een beetje in Barcelona te fietsen en vooral met het mooie weer.
      vrijdag 2 mei 2008 @ 15:01:24 #214
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_58436480
    Haha, dat je überhaupt nog probeert te fietsen bij de Ramblas, dat is toch wel de plek die ik altijd (al dan niet op de fiets) probeer te vermeiden in Barcelona. En verder als het me dan toch gebeurt, maar niet teveel druk om maken. Beetje de Spaanse way of life, tranqi tranqi .

    Het zijn trouwens niet altijd toeristen, ook veel Spanjaarden lopen geregeld op de fietspaden. Maar ja, neem het ze maar niet al te kwalijk, tot nog niet zo lang geleden was fietsen hier nog zo ongebruikelijk dat ze er gewoon niet aan gewend zijn.

    Ik ben allang blij dat ik lekker kan fietsen in Barcelona . Vooral door het Parc de la Ciutadella is het een genot, heerlijk!
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_58437011
    @Leinonlein : ben je Montjuic al eens helemaal op gefietst? Kan ik je aanraden, zeker met dit weer zoals vandaag

    Als ik van mijn werk kom fiets ik elke dag door Parc de la Ciutadella, niet de meest makkelijke plek om te fietsen vanwege het hobbelige zand, maar wel mooi inderdaad.
      vrijdag 2 mei 2008 @ 16:31:47 #216
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_58438014
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 15:30 schreef firewirecable het volgende:
    @Leinonlein : ben je Montjuic al eens helemaal op gefietst? Kan ik je aanraden, zeker met dit weer zoals vandaag

    Als ik van mijn werk kom fiets ik elke dag door Parc de la Ciutadella, niet de meest makkelijke plek om te fietsen vanwege het hobbelige zand, maar wel mooi inderdaad.
    Nee nog niet, ligt een beetje uit de buurt bij mij vandaan. Ben er wel vaak geweest om te wandelen maar fiesten doe ik meestal door het Parc de la Ciutadella richting het strand, en dan lekker over de boulevard fietsen. Daar is het goed fietsen trouwens! Ik vind het nogal mee vallen met de hobbels eigenlijk, het is alleen dat Bicing geen vering heeft, maar ik ben wel wat gewend .

    Iemand hier trouwens die naar het Primavera festival gaat volgende maand? Ik ga maar eens kaartjes scoren want het lijk me wel erg leuk.

    Ben gisteren trouwens naar Castelldefels geweest. Leuk binnenstadje, en een toeristisch maar mooi strand. Best een leuk plaatsje om eens te bezoeken. Weet iemand trouwens waarom gisteren gratis treinkaartjes werden uitgedeeld?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Leinonlein op 02-05-2008 16:42:47 ]
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_58438417
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 15:01 schreef Leinonlein het volgende:
    Het zijn trouwens niet altijd toeristen, ook veel Spanjaarden lopen geregeld op de fietspaden. Maar ja, neem het ze maar niet al te kwalijk, tot nog niet zo lang geleden was fietsen hier nog zo ongebruikelijk dat ze er gewoon niet aan gewend zijn.

    Ik ben allang blij dat ik lekker kan fietsen in Barcelona . Vooral door het Parc de la Ciutadella is het een genot, heerlijk!
    Precies, goed te lezen dat er steeds meer fietspaden zijn. Nog maar drie jaar terug waren er maar twee en de rest moest je op de stoep fietsen of op de taxi/bus strook zien te overleven. Vijf jaar terug kon je nog maar net over de boulevard fietsen.
    pi_58440215
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 16:31 schreef Leinonlein het volgende:

    [..]

    Weet iemand trouwens waarom gisteren gratis treinkaartjes werden uitgedeeld?
    Het was gisteren 1 mei, dag van de arbeid, en dat is een nationale feestdag. Misschien daarom?
      maandag 19 mei 2008 @ 15:43:53 #219
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_58763030
    Morgenochtend om 6:30 vliegen m'n meisie en ik naar Barça! Ik heb er zin in!
    pi_58768709
    Het weer is niet zo heel erg "flitsend" de afgelopen twee weken moet ik zeggen.

    Gemiddeld 16º-19ºC, (lichtelijk) bewolkt en een zacht briesje. Niet slecht, maar het kan beter.
    pi_58784812
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 21:36 schreef firewirecable het volgende:
    Het weer is niet zo heel erg "flitsend" de afgelopen twee weken moet ik zeggen.

    Gemiddeld 16º-19ºC, (lichtelijk) bewolkt en een zacht briesje. Niet slecht, maar het kan beter.
    Zo, je hebt echt geluk. Vandaag is het weer toch stukken beter dan gisteren!
      donderdag 5 juni 2008 @ 12:43:57 #222
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_59141608
    Joepie, ik heb kaartjes gekocht voor 2 festivals in Barcelona. Volgende week Daydream (12 juni) met o.a. Radiohead, en 18 en 19 juli Summercase (met o.a. Interpol, Kaiser Chiefs, Tiga en meer).
    Heb er zin in, de weersverwachting voor volgende week ziet er goed uit gelukkig .

    Aankomend weekend ga ik denk maar eens een bezoekje doen bij de dierentuin in Parc de la Ciutadella. Iemand hier die er al eens is geweest en zijn ervaringen wil delen? .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_59154921
    Leuk zeg; ik wil eigenlijk ook wel een eventueel concertje pikken als ik daar ben. Waar zijn de agenda's waar je dit kunt checken?
    Ben trouwens verslingerd aan het lezen in De Schaduw Van De Wind van Carlos Ruiz Zafon; schitterend!
    Verder heb ik De Gaudi Sleutel nog op de eerstvolgende plank liggen...
    Ben nog aan het twijfelen of ik deze moet lezen vooraf of tijdens mijn Barça tripje..
    Anyway, voor degenen die deze boeken niet kent; het speelt zich allemaal af in Barcelona. Voor wie het wel kent: wat vonden jullie ervan?
    pi_59160074
    De dierentuin is wel leuk moet ik zeggen, en vooral het terrarium is mooi.
    Ik ben echter op een mindere dag geweest wat betreft het weer dus was het wat 'magertjes'. Als het mooier weer was geweest is het toch anders.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 09:22:24 #225
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_59164249
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 21:20 schreef Rory78 het volgende:
    Leuk zeg; ik wil eigenlijk ook wel een eventueel concertje pikken als ik daar ben. Waar zijn de agenda's waar je dit kunt checken?
    Ben trouwens verslingerd aan het lezen in De Schaduw Van De Wind van Carlos Ruiz Zafon; schitterend!
    Verder heb ik De Gaudi Sleutel nog op de eerstvolgende plank liggen...
    Ben nog aan het twijfelen of ik deze moet lezen vooraf of tijdens mijn Barça tripje..
    Anyway, voor degenen die deze boeken niet kent; het speelt zich allemaal af in Barcelona. Voor wie het wel kent: wat vonden jullie ervan?
    Ik vind het helaas nogal tegen vallen hoeveel concerten er in Barcelona zijn in het genre wat ik leuk vind (indie, rock en hardcore). Er is wel vrij veel drum & bass en electrofeestjes, ook voor salsa zit je hier wel goed. Ik check altijd Last.fm voor concerten (www.last.fm/events/ en dan Barcelona invullen). Of ik kijk op de site van de concertzalen, Razzmatazz en Apolo zijn de meest bekende. Ze hebben hier ook cultuur gidsen als de Time Out te koop die álle informatie geven over concerten, feesten, tentoonstellingen enz. in een week. Je kunt deze kopen bij de Fnac (die zit onder andere op Plaça Catalunya).

    Ik ben ook begonnen in de Schaduw van de Wind, het begin vond ik wat langzaam op gang komen maar nu vind ik hem leuk! Maar ben al een tijdje bezig inmiddels, weinig tijd. Maar het is leuk als je dingen uit het verhaal herkent. Ik zou gewoon beginnen aan dat andere boek, dan is het leuk als je in Barcelona dingen herkent. Lees je hem daarna nog een keer, en dan zal het heel anders op je over komen omdat je dan veel dingen uit het verhaal hebt gezien. Ben wel benieuwd wat je ervan vindt, dan zal ik hem ook aanschaffen.
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 00:20 schreef firewirecable het volgende:
    De dierentuin is wel leuk moet ik zeggen, en vooral het terrarium is mooi.
    Ik ben echter op een mindere dag geweest wat betreft het weer dus was het wat 'magertjes'. Als het mooier weer was geweest is het toch anders.
    Oké, dan wacht ik het weer nog even af voor dit weekend. Maar het mag nu toch wel eens lekker gaan worden hoor...
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_59167821
    Gisteren avond is mijn was ook weer he-le-maal verregend. Ach, het is goed voor de water voorraad zullen we maar zeggen.....
      vrijdag 6 juni 2008 @ 14:51:33 #227
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_59172967
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:46 schreef firewirecable het volgende:
    Gisteren avond is mijn was ook weer he-le-maal verregend. Ach, het is goed voor de water voorraad zullen we maar zeggen.....
    Gisteren had ik het gelukkig net op tijd binnen, maar ik kan me andere keren herinneren deze maand dat het niet het geval was. Heel fijn .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_59192539
    Bedankt voor de tip over Last FM!; zie dat er idd niet heel veel te beleven is (ik mis net Queen..); maar er is nog tijd; 11 oktober is nog ver!
    Ik ga toch maar verder met lezen in De Schaduw Van De Wind.. Krijg hem zeker weten uit voor die tijd.
    Toch zit ik er aan te denken De Gaudi Sleutel pas in Barça zelf te gaan lezen; lekker magisch als je op de place delicti rondloopt en onderwijl 's avonds de voor jou inmiddels bekende plekken beleest in fictie.
    pi_59203674
    Hallo, ook wij gaan naar Barcelona, en wel op huwelijksreis. Brucefans als we zijn word de klapper van onze reis een concert van Bruce Springsteen in Nou Camp. Verder hopen we toch ook wel wat toeristische dingen mee te pikken. Ben erg benieuwd hoe alles gaat lopen temeer daar mijn dan vrouw, in een rolstoel zit. We hebben dan ook gekozen voor een hotel aan het strand zodat we meerdere opties hebben. Iemand nog tips voor leuke eettentjes aan de bloulevard?
      zaterdag 7 juni 2008 @ 23:48:09 #230
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_59207054
    Alle eettentjes aan de boulevard zijn wel heel aardig hoor. Gewoon voor de verse Paella gaan en genieten. En gefeliciteerd met jullie huwelijk.
    Confidence through competence
    pi_59208672
    Catalunya steekt dit jaar extra geld in het toegankelijk maken van veel publieke plekken voor mensen met een rolstoel.
    Zo zijn ze bezig met een rolstoel toegangsbaan voor het strand bij Barceloneta, en de metro halte Barceloneta krijgt een lift voor rolstoel gebruikers.
    Verder zijn er ook nog de reguliere 'hellingen' waar je met een rolstoel prima van af kunt, en is het gehele strand te berijden op het verharde gedeelte op +/- 100-200 meter van de waterlijn, dus mogelijkheden genoeg
      zondag 8 juni 2008 @ 01:29:03 #232
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_59209099
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 21:39 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
    Hallo, ook wij gaan naar Barcelona, en wel op huwelijksreis. Brucefans als we zijn word de klapper van onze reis een concert van Bruce Springsteen in Nou Camp. Verder hopen we toch ook wel wat toeristische dingen mee te pikken. Ben erg benieuwd hoe alles gaat lopen temeer daar mijn dan vrouw, in een rolstoel zit. We hebben dan ook gekozen voor een hotel aan het strand zodat we meerdere opties hebben. Iemand nog tips voor leuke eettentjes aan de bloulevard?
    Gefeliciteerd! . Barcelona gaat jullie vast goed bevallen, zeker met zo'n concert! Mijn ouders waren hier laatst op bezoek, mijn vader zit ook in een rolstoel. En ik moet zeggen dat het op zich goed te doen is in het centrum van de stad. Het oude centrum is vlak, en bijna alle stoepen bij oversteekplaatsen hebben verlaagde drempels zodat je geen rare capriolen uit hoeft te halen om van de stoep af te komen. Als je wat verder buiten het centrum komt wordt het echter lastiger, heuvels duiken dan op. Parc Güell ligt bijvoorbeeld op een heuvel en de metrohalte is toch een stukje stijl beneden lopen. Het is te doen, maar als duwer vrij vermoeiend . Verder viel het me ineens op dat veel metrostations geen lift hebben en dat gangen vaak inefficiënt zijn onder de grond (trap op, trap af enz.). De metro's zelf zijn wel gelijkvloers dus je rijdt zo naar binnen. Op de metrokaarten die gratis te vinden zijn in de metrostations kun je precies zien welke stations een lift hebben en welke niet. Ik zou gewoon aan raden om zo veel mogelijk te lopen, afstanden zijn niet groot in Barcelona en ik vond het praktischer dan het gehannis in die metro . Maar al met al is het prima te doen in Barcelona hoor, er zijn weinig dingen niet toegankelijk voor rolstoelen. Wij zijn bijvoorbeeld met de Funicular geweest bij Montjuic en daar zijn we prima de kabelbaan-karretjes in geholpen. Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

    Bij welk strand zitten jullie precies? Ik vind het in Barceloneta altijd gezellig en lekker eten. Als je van vis houdt zit je daar sowieso perfect .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_59211852
    Wow, bedankt zeg voor deze informatie. We zitten inderdaad bij Barceloneta. In eerste instantie hadden we als hotel Barcelona Princess op het oog, bij Diagonal Mar winkelcentrum maar ik bedacht dat dat toch best wel zwaar is met duwen eer we een beetje in de bewoonde wereld zitten. Ik hoor namelijk van iedereen dat dat hotel best wel afgelegen is. Nu zitten we in AB Skipper, volgens zeggen op 50m van Barceloneta strand.
    Erg bedankt ook voor de info betreffende de kabelbaan, dat was 1 van de dingen waar ik erg nieuwsgierig ben.
    Heeft iemand nog een tip aangaande thuiskomen na afloop van het concert in Camp Nou? Zou de metro een goede optie zijn?
    Parc Güell staat hoog bovenaan de lijst, misschien dat we dat dan maar moeten doen met een taxi als het die dag erg warm is.
    pi_59213279
    Een kleine tvp, want het is tenslotte al bijna een jaar geleden dat ik er voor het laatst was. Maar eigenlijk hoop ik begin september nog 4 dagen in Barcelona te vertoeven.

    pi_59214415
    ^^ daar ben ik gisteren nog even heen gefietst met een Bicing :-)
      zondag 8 juni 2008 @ 15:16:07 #236
    114305 Gizmore
    En aldus zal geschieden.
    pi_59219360
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 12:21 schreef firewirecable het volgende:
    ^^ daar ben ik gisteren nog even heen gefietst met een Bicing :-)
    Daar ga ik waarschijnlijk morgen even kijken Vandaag met vriendin aangekomen, blijven tot volgende week woensdag. Het beviel vorig jaar vrij goed en we waren dit jaar wat inspiratieloos, dus weer naar Barcelona
    Eerst 2 dagen in een hotel in El Born, daarna een appartement vlakbij Sagrada Familia.

    Hopelijk wordt het weer nog wat beter want het is niet echt warm genoeg om een dagje strand in te plannen...
    Maar toch niet helemaal.
    pi_59219402
    Het weer is al 3-4 weken echt wisselvallig trouwens, alhoewel het gisteren echt ward was.
      zondag 8 juni 2008 @ 20:03:21 #238
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_59227438
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 09:31 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
    Wow, bedankt zeg voor deze informatie. We zitten inderdaad bij Barceloneta. In eerste instantie hadden we als hotel Barcelona Princess op het oog, bij Diagonal Mar winkelcentrum maar ik bedacht dat dat toch best wel zwaar is met duwen eer we een beetje in de bewoonde wereld zitten. Ik hoor namelijk van iedereen dat dat hotel best wel afgelegen is. Nu zitten we in AB Skipper, volgens zeggen op 50m van Barceloneta strand.
    Erg bedankt ook voor de info betreffende de kabelbaan, dat was 1 van de dingen waar ik erg nieuwsgierig ben.
    Heeft iemand nog een tip aangaande thuiskomen na afloop van het concert in Camp Nou? Zou de metro een goede optie zijn?
    Parc Güell staat hoog bovenaan de lijst, misschien dat we dat dan maar moeten doen met een taxi als het die dag erg warm is.
    Hotelnamen zeggen me niet zoveel, maar Diagonal Mar lijkt me inderdaad niet de perfecte locatie. Hoewel het er wel vlak is en dichtbij het strand is het wat ver uit het centrum en bij de belangrijkste bezienswaardigheden vandaan. In Barceloneta lijkt me veel leuker om te zitten, is een super gezellige wijk met veel restaurantjes. Rond diagonal mar is alles heel nieuw en eigenlijk weinig te beleven.

    Kabelbaan is goed te doen hoor. Je gaat bij station Paral-lel omhoog met een treintje, en boven aangekomen kun je overstappen in de kabelbaan. Het treintje is gelijkvloers en bij de kabelbaan wordt je geholpen, alleen als je boven bij de burcht bent aangekomen is het wat heuvelig maar op zich te doen.

    Metro rijdt vrijdag tot 2:00 en zaterdag de hele nacht, dan is het een optie. Anders zou ik lekker een taxi pakken, die zijn niet zo duur hier.

    Vandaag ben ik in de Barcelona Zoo geweest, vond het er echt mooi. Heel groen, vrij groot voor een zoo midden in de stad en de dolfijnenshow was ook erg leuk . Heb genoten!

    Dit plaatje wilde ik jullie niet onthouden.

    Wat wel vreemd is, iedereen voert alle mogelijke dieren ondanks de bordjes dat dit verboden is. Zijn die mensen blind ofzo?
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_59232058
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 20:03 schreef Leinonlein het volgende:

    [..]

    Hotelnamen zeggen me niet zoveel
    Hotel ab Skipper ligt op 2 minuten lopen van het strand en zit tussen Hotel Arts en het PRBB gebouw in, dus praktisch gezien ligt het naast La Barceloneta

    pi_59634960
    Ik ga er vanaf 20 augustus tot ong. 3 september heen, iemand een idee wat er dan allemaal te doen is? Van de website van Barcelona word ik niet zoveel wijzer (dead links etc)... nog leuke festvals, feestjes, bijzonderheden?
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
    pi_59732545
    IN Milaan heb je van die parkeer garages waar je goed en veilig je auto kunt parkeren voordat je een paar dagen de stad in trekt, kan dat in barcelona ook? wil niet met mijn auto de stad in
    pi_59772227
    Barcelona! Met stip de mooiste Europese stad waar ik ooit geweest ben! Hier kan ik me echt dagenlang vermaken in deze stad!
    Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
    pi_59801336
    16 juni ga ik 5 dagen met mijn chick naar Barcelona, behalve Nou Camp nog niet echt een idee wat ik daar allemaal wil zien maar hoor van iedereen dat het een geweldige stad is dus dat komt wel goed. We hebben in ieder geval zo'n rondreis met een open dubbeldekker bus geboekt
    pi_59802756
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 19:56 schreef Wooldoor het volgende:
    16 juni
    Doe je netjes dan!
    Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
    pi_59862585
    Hoe zit het eigenlijk met het uitgaan in barca?
    Ik ga volgende week, maar welke clubs/bars moet ik echt naar toe?
    pi_59887308
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 12:09 schreef Julien het volgende:
    Hoe zit het eigenlijk met het uitgaan in barca?
    Ik ga volgende week, maar welke clubs/bars moet ik echt naar toe?
    Het hangt een beetje af van waar je muziek voorkeur naar uitgaat. Maar ik heb me laten vertellen dat de Moog en Razmataz wel leuke clubs zijn. Verder heb je natuurlijk nog de Pacha, maar daar schijn je al 30 euro intree te moeten betalen en je betaald dan ook nog eens een vermogen voor een drankje.

    Ik ben zelf meer van de Irish pubs, en ben dan regelmatig in de Michael Collins geweest. Als je echt goedkoop bier wil drinken dan kun je terecht bij Obella Negra.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 22:59:59 #247
    82525 Little_Angel
    Labiel kudtwijf.
    pi_59900224
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 14:50 schreef mrcool het volgende:
    Barcelona! Met stip de mooiste Europese stad waar ik ooit geweest ben! Hier kan ik me echt dagenlang vermaken in deze stad!
    Eens! .
    Ben er met mijn vriend geweest en het was zo mooi daar <3.
    Genoeg te doen en te zien en ook hele leuke winkels (die Sephora OMG! En Topshop, Starbucks e.d. natuurlijk). Wil graag nog eens terug was er een kleine midweek maar het was echt zo onwijs snel voorbij allemaal, helaas!
    Don’t touch the girl,
    she will cut your hands off,
    and call it an accident.
    pi_59901194
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 13:04 schreef TravelCharlie het volgende:

    [..]

    Het hangt een beetje af van waar je muziek voorkeur naar uitgaat. Maar ik heb me laten vertellen dat de Moog en Razmataz wel leuke clubs zijn. Verder heb je natuurlijk nog de Pacha, maar daar schijn je al 30 euro intree te moeten betalen en je betaald dan ook nog eens een vermogen voor een drankje.

    Ik ben zelf meer van de Irish pubs, en ben dan regelmatig in de Michael Collins geweest. Als je echt goedkoop bier wil drinken dan kun je terecht bij Obella Negra.
    Razz is super ja! Veel zalen en voor elk wat wils. Moog ben ik niet geweest, maar is meer techno.
    Pacha vond ik niet zo super, heel duur inderdaad en strikt deurbeleid. Gewoon niet mijn tent.
    De barretjes in Gotic zijn ook gewoon leuk.

    Ik zit er aan te denken in jan/feb/maart (wat het beste uit komt) een weekendje terug te gaan. Hoe duur zal het dan ongeveer zijn?

    [ Bericht 6% gewijzigd door JeroenV op 05-07-2008 00:38:46 ]
      zondag 6 juli 2008 @ 12:09:21 #249
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_59922815
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 23:39 schreef JeroenV het volgende:

    [..]


    Ik zit er aan te denken in jan/feb/maart (wat het beste uit komt) een weekendje terug te gaan. Hoe duur zal het dan ongeveer zijn?
    Waarschijnlijk niet zo duur, de prijzen voor vluchten verschillen aanzienlijk tussen het winter en zomerseizoen. Als je een beetje op tijd boekt moet het wel te doen zijn voor 80 euro denk ik (zeker bij Vueling of Clickair). Ik weet niet of je dan bij vrienden kan blijven slapen, maar zo niet, dan zijn hotels vaak ook veel goedkoper in het winterseizoen .

    Ik ben gisteren bij Montjuïc de Nit geweest, was erg tof . Er zit daar een Grieks theater wat echt prachtig is .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_59958378
    We komen in de middag aan op barcelona airport en ons hotel zit vlakbij het metro station universitat.
    Op deze kaart staan de metro lijnen.

    Is het dan verstandig om de R10 te pakken vanaf het vliegveld en een paar keer over te stappen om zo bij Universitat uit te komen, of kan ik beter een taxi of bus nemen?

    edit: En is het Fiesta Mayor Poble Sec een beetje boeiend? En zijn er nog meer speciale dingen volgende week?

    [ Bericht 13% gewijzigd door Julien op 07-07-2008 22:09:22 ]
      maandag 7 juli 2008 @ 22:52:16 #251
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_59960245
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 21:53 schreef Julien het volgende:
    We komen in de middag aan op barcelona airport en ons hotel zit vlakbij het metro station universitat.
    Op deze kaart staan de metro lijnen.

    Is het dan verstandig om de R10 te pakken vanaf het vliegveld en een paar keer over te stappen om zo bij Universitat uit te komen, of kan ik beter een taxi of bus nemen?

    edit: En is het Fiesta Mayor Poble Sec een beetje boeiend? En zijn er nog meer speciale dingen volgende week?
    Het makkelijkste is om de Aerobus te pakken, die rijdt vanaf het vliegveld naar Plaza Catalunya en stopt bij Plaza Universitat (¤4). Nog makkelijker is een taxi die er in overvloed staan maar redelijk duur zijn (denk dat je kunt rekenen op 20¤ maar weet dit niet zeker).
    Het goedkoopste is om de R10 te pakken, je kunt dan het beste uitstappen bij Passeig de Gracia en dan lopen naar Plaza Universitat, 10 minuutjes ongeveer (overstappen op station P de Gracia is een ramp). Deze rit zal je 0,72 ¤ kosten p.p..

    Ik zou voor de bus gaan als ik jou was .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 09:08:58 #252
    165062 Jumbooh
    wanna play?
    pi_59965225
    Totaal Verliefd oP Barcelona!

    Vorig jaar ben ik er geweest, en dat was zo veuls te kort! Ben nu al weken vakantie's aan het zoeken, vind mezelf toch steeds weer dromend terug bij Barcelona websites...
    Lief is er al drie of vier keer geweest, voor hem hoeft het niet per see, wil ook wel ergens anders heen. Gisteren heb ik hem betrapt op het checken van goedkope vliegtickets naar Barca. Wie weet gaan we dan toch weer deze zomer. Ik denk dan wel dat het qua prijs (omdat het Budget met hoofdletter D moet) eerder een plaatsje buiten Barcelona kunnen zoeken.
    Heeft iemand daar tips over? Vliegreis kan ik geloof ik wel goedkoop boeken via RyanAir.

    We waren ook al in Rome, Parijs dit jaar. Maar ooh Barcelona! Fantastische stad!
      dinsdag 8 juli 2008 @ 12:27:44 #253
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_59969029
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 09:08 schreef Jumbooh het volgende:
    Totaal Verliefd oP Barcelona!

    Vorig jaar ben ik er geweest, en dat was zo veuls te kort! Ben nu al weken vakantie's aan het zoeken, vind mezelf toch steeds weer dromend terug bij Barcelona websites...
    Lief is er al drie of vier keer geweest, voor hem hoeft het niet per see, wil ook wel ergens anders heen. Gisteren heb ik hem betrapt op het checken van goedkope vliegtickets naar Barca. Wie weet gaan we dan toch weer deze zomer. Ik denk dan wel dat het qua prijs (omdat het Budget met hoofdletter D moet) eerder een plaatsje buiten Barcelona kunnen zoeken.
    Heeft iemand daar tips over? Vliegreis kan ik geloof ik wel goedkoop boeken via RyanAir.

    We waren ook al in Rome, Parijs dit jaar. Maar ooh Barcelona! Fantastische stad!
    Ja Barcelona is leuk . Als je met Ryanair wil vliegen kun je ook in Girona verblijven, aangezien dat de stad is waar Ryanair landt. Tarragona schijnt ook leuk te zijn, ligt alleen weer helemaal aan de andere kant van Barcelona.
    Als je echt budget wilt gaan kun je beter een paar dagen buiten de zomervakantie boeken. Dan zijn de vluchten (en hotels) een stuk goedkoper!
    Levenswerk: Berlijn Blog.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 12:42:27 #254
    218702 littlefrankie
    It's ya boy!
    pi_59969348
    Ik ga volgende week ook twee weken naar barcelona! Heb er zoveel zin in maar heb nog even wat vraagjes.
    We willen een metro-kaart gaan kopen, iemand hoe duur dit is voor twee weken.
    Verder heb ik een appartement geboekt en ik moet iemand bellen als ik op barcelona airport ben geland. Alleen vroeg ik me af hoe zit met het nummer draaien. Dit zijn de nummers die ik heb gekregen maar hoe moet ik deze draaien in barca?

    Telephone: 932178334
    Mobile Phone: +(34)647466782

    alvast bedankt voor jullie hulp!
      dinsdag 8 juli 2008 @ 12:57:16 #255
    165062 Jumbooh
    wanna play?
    pi_59969680
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 12:42 schreef littlefrankie het volgende:
    Ik ga volgende week ook twee weken naar barcelona! Heb er zoveel zin in maar heb nog even wat vraagjes.
    We willen een metro-kaart gaan kopen, iemand hoe duur dit is voor twee weken.
    Verder heb ik een appartement geboekt en ik moet iemand bellen als ik op barcelona airport ben geland. Alleen vroeg ik me af hoe zit met het nummer draaien. Dit zijn de nummers die ik heb gekregen maar hoe moet ik deze draaien in barca?

    Telephone: 932178334
    Mobile Phone: +(34)647466782

    alvast bedankt voor jullie hulp!
    Geen tips hier maar wel alvast heel veel plezier!!
      dinsdag 8 juli 2008 @ 12:59:15 #256
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_59969728
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 12:42 schreef littlefrankie het volgende:
    Ik ga volgende week ook twee weken naar barcelona! Heb er zoveel zin in maar heb nog even wat vraagjes.
    We willen een metro-kaart gaan kopen, iemand hoe duur dit is voor twee weken.
    Verder heb ik een appartement geboekt en ik moet iemand bellen als ik op barcelona airport ben geland. Alleen vroeg ik me af hoe zit met het nummer draaien. Dit zijn de nummers die ik heb gekregen maar hoe moet ik deze draaien in barca?

    Telephone: 932178334
    Mobile Phone: +(34)647466782

    alvast bedankt voor jullie hulp!
    Afhankelijk van hoe vaak je wilt gaan reizen zou ik uit deze opties kiezen:
    10 ritten kaart : 7,20 ¤
    50 ritten kaart : 46,25 ¤
    Je hebt ook nog de toeristen kaarten voor bv. 2 dagen die kost 10 ¤. Een gewone dagkaart kost 5,50 ¤.

    Het landennummer van Spanje is +34, dit moet je dus altijd voor het nummer draaien (de plus kun je ook draaien als "00"). Het wordt dus:

    Telephone: +34 932178334
    Mobile Phone: +34 647466782
    Levenswerk: Berlijn Blog.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 13:01:35 #257
    165062 Jumbooh
    wanna play?
    pi_59969782
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 12:27 schreef Leinonlein het volgende:

    [..]

    Ja Barcelona is leuk . Als je met Ryanair wil vliegen kun je ook in Girona verblijven, aangezien dat de stad is waar Ryanair landt. Tarragona schijnt ook leuk te zijn, ligt alleen weer helemaal aan de andere kant van Barcelona.
    Als je echt budget wilt gaan kun je beter een paar dagen buiten de zomervakantie boeken. Dan zijn de vluchten (en hotels) een stuk goedkoper!
    Ja dat klopt, we kunnen helaas niet buiten het seizoen gaan. Tenminste.. we hebben de bouwvak vrij.

    Mischien nu even overslaan en dan in het najaar nog een weekje pakken? Woon jij in Barcelona?
    Ik ben vorig jaar in st andreu (?) verbleven, was ook een stukje buiten de stad. Zit nu te kijken of playa del mar iets is, wel tussen de gebruinde nederlanders maar dan trekken we gewoon elke dag de stad in.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 21:50:07 #258
    218702 littlefrankie
    It's ya boy!
    pi_59982710
    Oké, bedankt voor de informatie! Alleen vind ik het raar dat je voor een 50 ritten kaart in verhouding meer betaalt dan wanneer je 5x een 10 ritten kaart klopt. Klopt dit wel?

    Heeft iemand anders trouwens nog tips voor uitgaan. We gaan met een groep van 6 jongens, allemaal rond de leeftijd van 18 jaar. We zijn voor veel muziekstijlen in, zolang het maar geen hardcore is
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 12:59 schreef Leinonlein het volgende:

    [..]

    Afhankelijk van hoe vaak je wilt gaan reizen zou ik uit deze opties kiezen:
    10 ritten kaart : 7,20 ¤
    50 ritten kaart : 46,25 ¤
    Je hebt ook nog de toeristen kaarten voor bv. 2 dagen die kost 10 ¤. Een gewone dagkaart kost 5,50 ¤.

    Het landennummer van Spanje is +34, dit moet je dus altijd voor het nummer draaien (de plus kun je ook draaien als "00"). Het wordt dus:

    Telephone: +34 932178334
    Mobile Phone: +34 647466782
    pi_59989652
    Hoe kun je het beste van het Luchthaven El Plat (Barcelona International Airport) naar Place de Catalunya?

    En zijn er nog enkele budgettips voor lekker eten voor weinig?
      woensdag 9 juli 2008 @ 12:15:39 #260
    196978 Suga_Mama
    undercover
    pi_59992493
    TVP, ga waarschijnlijk in de Herfst weer een weekje naar famillie in BCN!
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus posuere.
    Fusce vulputate dolor id augue. Maecenas sapien metus, consectetuer quis,
    commodo eget, vehicula sed, elit.
    pi_60000895
    Ik ga 28 augustus met 2 vriendinnen
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
      donderdag 10 juli 2008 @ 00:53:48 #262
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_60010538
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:01 schreef Jumbooh het volgende:

    [..]

    Ja dat klopt, we kunnen helaas niet buiten het seizoen gaan. Tenminste.. we hebben de bouwvak vrij.

    Mischien nu even overslaan en dan in het najaar nog een weekje pakken? Woon jij in Barcelona?
    Ik ben vorig jaar in st andreu (?) verbleven, was ook een stukje buiten de stad. Zit nu te kijken of playa del mar iets is, wel tussen de gebruinde nederlanders maar dan trekken we gewoon elke dag de stad in.
    Oke dat is jammer, maar in het najaar kan ook prima, als je probeert buiten de reguliere schoolvakanties te gaan. Scheelt wel aardig wat geld denk ik.

    Ik woon in Barcelona ja (tijdelijk). Ik zou er gewoon voor kiezen om dan in Barcelona te verblijven als je er toch vaak heen wilt, scheelt je ook weer in de reistijd en kosten.
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 21:50 schreef littlefrankie het volgende:
    Oké, bedankt voor de informatie! Alleen vind ik het raar dat je voor een 50 ritten kaart in verhouding meer betaalt dan wanneer je 5x een 10 ritten kaart klopt. Klopt dit wel?

    Heeft iemand anders trouwens nog tips voor uitgaan. We gaan met een groep van 6 jongens, allemaal rond de leeftijd van 18 jaar. We zijn voor veel muziekstijlen in, zolang het maar geen hardcore is
    [..]


    5x7 is toch 35¤ of ben ik nou gek? Anyway, hier kun je het zelf na checken.
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 09:31 schreef brandsrus het volgende:
    Hoe kun je het beste van het Luchthaven El Plat (Barcelona International Airport) naar Place de Catalunya?

    En zijn er nog enkele budgettips voor lekker eten voor weinig?
    Aerobus pendelbus brengt je rechtstreeks van de luchthaven naar Plaza Catalunya, rijdt elke 5 minuten (ongeveer) en kost je 4 ¤ (ongeveer).

    Mijn tip, uitgebreid lunchen, vaak heb je een drie gangen menuutje voor een tientje tussen de middag. Als je van sushi houdt, ik heb vorige week een leuke tent ontdekt in de Carrer de Pau Claris (vlak boven plaza Urquinaona) waar je voor 9¤ onbeperkt kunt eten, erg lekker. 's Avonds kun je er voor 13¤ terecht. Anders ergens in Gracia .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
      donderdag 10 juli 2008 @ 22:36:18 #263
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_60030253
    Maandag nog in Barcelona geweest. Was zeker tof
    pi_60043397
    Ga dinsdag weer naar Bercelona, om daar te werken. Kijk er al wel naar uit met dat weer in Nederland van de afgelopen dagen.
    pi_60051443
    Veel plezier TravelCharlie! Dinsdag zou het in NL ook wat beter worden, in ieder geval droog en wat warmer. Ben ik ook wel aan toe
    pi_60063018
    Nu ik dit zo lees; hoe ver is Girona eigenlijk van Barcelona? En hoe het beste/goedkoopste er te geraken?
    pi_60071270
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 19:17 schreef Rory78 het volgende:
    Nu ik dit zo lees; hoe ver is Girona eigenlijk van Barcelona? En hoe het beste/goedkoopste er te geraken?
    112 kilometer.
    link
      zondag 13 juli 2008 @ 11:29:33 #268
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_60071913
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 19:17 schreef Rory78 het volgende:
    Nu ik dit zo lees; hoe ver is Girona eigenlijk van Barcelona? En hoe het beste/goedkoopste er te geraken?
    Er rijdt een pendelbus tussen Girona luchthaven en Estacio de Nord in Barcelona (bij metrostation Arc de Triomf) Als ik me niet vergis zijn de kosten 12¤ en doet hij er ongeveer een uur over.
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_60097309
    Okay bedankt! Ik zag al dat een retourtje 21 euro pp kost; da's goedkoop.
    pi_60170667
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 22:50 schreef Ikook het volgende:
    Veel plezier TravelCharlie! Dinsdag zou het in NL ook wat beter worden, in ieder geval droog en wat warmer. Ben ik ook wel aan toe
    Bedankt, zit nu lekker in Barcelona, moet helaas wel werken, maar ach. Er zijn op dit moment ook erg veel toeristen hier, vooral ook Nederlanders.
    pi_60171812
    Ik ga in augustus een weekje naar Callela, en natuurlijk mag het dagje Barcelona niet ontbreken. Vorig jaar ging ik naar Blanes en toen hebben we ook een dagje Barcelona gedaan, via GoGo in zon bus rond. Dit jaar willen we zelf naar Barcelona toe met de trein en op ons eigen gemak rondlopen..ik ga binnenkort maar ff plannetje maken want ik denk dat dat beter is dan alles daar te gaan uitzoeken
    pi_60228153
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 23:31 schreef SCH het volgende:
    http://www.hotelciutatvella.com/

    Wij zaten in dit hotel en dat is echt een gouden tip. Geweldig centraal, qua prijs heel redelijk en niet te hip maar zeker niet oubollig. Leuk jonge mensen hotel.
    ben net terug uit barca en zat ook in dit hotel en het is zeker een aanrader. het hotel is een jaar oud dus alles is nog schoon, gratis water en internet.

    kwa eten kan ik trouwes pla des angels aanraden (als het niet te druk is want dan is het eten gelijk minder), zit naast het museum voor moderne kunst en is niet duur

    en ook het wetenschapsmuseum is zeker een aanrader (kost 2 euro ofzo en er is niemand) en als je er toch bent zou ik ook gelijk naar mira blau gaan voor het uitzicht

    en met uitgaan moet je zeker een keer naar l'ovelle negro (het zwarte schaap) zit in een zijstraat van tallers (wat een zijstraat van de rambla is) en uiteraard naar pacha

    veel plezier voor iedereen die nog gaat
    pi_60231948
    Ik neem aan dat je met de metro bij alle teoristische attracties kunt komen? we gaan met de trein vanaf callela naar barcelona en we zijn van plan om alles zelf te gaan "ontdekken" ipv met een bus rond.
    pi_60253797
    Hey .. Ik heb een vraagje.. Ik wil 11 aug naar Girona , Barcelona .. en ik ben opzoek naar een goedkope verblijfplaats voor 3 nachten .. Heeft iemand tips voor mij

    Ik heb al een beetje rondgekeken op websites maar de hostels vlakbij het airport en het centrum waren verhuurd .. weten jullie misschien nog iets anders? thanks<alvast XxXx rosanja
      dinsdag 22 juli 2008 @ 00:24:19 #275
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_60257934
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 20:52 schreef reconnect het volgende:
    Ik neem aan dat je met de metro bij alle teoristische attracties kunt komen? we gaan met de trein vanaf callela naar barcelona en we zijn van plan om alles zelf te gaan "ontdekken" ipv met een bus rond.
    Ja is prima te doen, het metronetwerk is uitstekend en de treintjes rijden ongeveer elke 3 a 4 minuten. De bezienswaardigheden in het centrum (rond Plaza catalunya, Passeig de Gracia, Ramblas) zou ik aanraden te lopen. Alles is dichtbij en je ziet gelijk veel meer van de stad .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_60263628
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 00:24 schreef Leinonlein het volgende:

    [..]

    Ja is prima te doen, het metronetwerk is uitstekend en de treintjes rijden ongeveer elke 3 a 4 minuten. De bezienswaardigheden in het centrum (rond Plaza catalunya, Passeig de Gracia, Ramblas) zou ik aanraden te lopen. Alles is dichtbij en je ziet gelijk veel meer van de stad .
    aha hartstikke mooi! En op welk station van Barcelona kan ik het beste uitstappen? Ik heb nu BARCELONA PLACA DE CATALUNYA gepland
    pi_60263849
    Wij gaan 2 dagen naar Barcelona als we in Frankrijk op vakantie zijn.(200 km van Barcelona)
    zondag heen en maandag weer terug.

    http://www.hotelbarcelonaprincess.com/ heb dit hotel geboekt!

    Heb er nu al zin in!
      dinsdag 22 juli 2008 @ 12:10:49 #278
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_60265104
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 11:13 schreef reconnect het volgende:

    [..]

    aha hartstikke mooi! En op welk station van Barcelona kan ik het beste uitstappen? Ik heb nu BARCELONA PLACA DE CATALUNYA gepland
    Zou ik wel doen ja, vanaf daar kun je veel dingen wel belopen .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_60273085
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 11:13 schreef reconnect het volgende:

    [..]

    aha hartstikke mooi! En op welk station van Barcelona kan ik het beste uitstappen? Ik heb nu BARCELONA PLACA DE CATALUNYA gepland
    Dan zit je idd echt precies in het centrum, aan de Ramblas.
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
    pi_60273854
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 11:21 schreef nelisb het volgende:
    Wij gaan 2 dagen naar Barcelona als we in Frankrijk op vakantie zijn.(200 km van Barcelona)
    zondag heen en maandag weer terug.

    http://www.hotelbarcelonaprincess.com/ heb dit hotel geboekt!

    Heb er nu al zin in!
    Dat hotel wordt best goed beoordeeld: Link naar vakantiereiswijzer

    Veel plezier, wanneer ga je en wat wil je gaan zien/doen?
    pi_60273941
    Hotel zag er ook goed uit inderdaad.
    we gaan 7 en 8 september. Geen idee wat we willen zien nog. Denk lekker shoppen, goed eten, weinig cultureels denk ik.

    vakantie reiswijzer gelezen en de mensen zijn inderdaad erg positief.
    pi_60325183
    Ben nu paar dagen terug van Barcelona en het was echt geweldig, hebben 2 dagen gebruik gemaakt van de speciale bussen die er rijden en hebben zowel rood, blauw en groene routes gedaan. Alleen ga niet wat drinken op de Ramblas want dat komt je duur te staan, ook het eten is niet echt geweldig daar maar een stuk verderop achter de haven is het perfect.
    pi_60325266
    Ik wil terug
    pi_60371791
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 18:15 schreef Wooldoor het volgende:
    Alleen ga niet wat drinken op de Ramblas want dat komt je duur te staan, ook het eten is niet echt geweldig daar maar een stuk verderop achter de haven is het perfect.
    Pfff, zeg dat wel, was afgelopen donderdag in Barcelona, wilden we een hamburger kopen bij de Burgerking: ¤6,60 was de goedkoopste.

    Verder een hele mooie stad, de haven ook (en het aquarium ). Alleen is een dagje veels te weinig.

    Zal morgen nog wel wat foto's posten, ben net een paar uur terug .
    Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
    bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
      zondag 27 juli 2008 @ 11:40:01 #285
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_60375066
    tvp, ik zit er midden augustus een paar dagen
      zondag 27 juli 2008 @ 13:07:03 #286
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_60376261
    Barcelona 2 weken terug een paar dagen geweest, voor de zoveelste keer, het blijft toch een prachtige stad hoor .
    &gt;&lt;(({°&gt;
      zondag 27 juli 2008 @ 19:41:27 #287
    200082 verified  poffu
    Secret Story Guido
    pi_60382432
    zit nu in Salou en wil graag via Barcelona via TGV of Vliegtruig terug.... de busreis is namelijk 20 uur.....

    Iemand tips voor goedkope enkeltjes... max budget is 130
    Lalalalala
      zondag 27 juli 2008 @ 23:14:12 #288
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_60386379
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 19:41 schreef poffu het volgende:
    zit nu in Salou en wil graag via Barcelona via TGV of Vliegtruig terug.... de busreis is namelijk 20 uur.....

    Iemand tips voor goedkope enkeltjes... max budget is 130
    Korte termijn vluchten zijn vaak erg prijzig, je zou het via Clickair, Vueling, Transavia of Air Berlin kunnen proberen (BCN-AMS). Succes .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
      maandag 28 juli 2008 @ 00:01:29 #289
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_60387339
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 19:41 schreef poffu het volgende:
    zit nu in Salou en wil graag via Barcelona via TGV of Vliegtruig terug.... de busreis is namelijk 20 uur.....

    Iemand tips voor goedkope enkeltjes... max budget is 130
    transavia, naar amsterdam.. weet niet wanneer je wil vliegen maar ik heb een ticket voor 21 augustus geboekt voor 70 euro
    pi_60690852
    Eindelijk besloten dat we naar Spanje gaan op vakantie, omgeving Barcelona. Nu nog even kijken waar we precies heen gaan. Ik denk iig wel buiten de stad.

    Hoe is het weer eind september over het algemeen?

    Ik had nog iets zitten lezen over parkeren bij een metrostation in het centrum van Barcelona, (kan even zo snel niet vinden welk station) waarna je met het kaartje van de parkeergarage een dag kunt reizen met de metro... Iemand hier ervaring mee?
    Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
    Ik vind je sig nogal denigrerend.
    pi_60690923
    Vraag 1: temperatuur zal ongeveer rond de 25 graden liggen:



    in het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst

    2. Ik kan het me niet voorstellen dat het voordelig is om je auto te parkeren, ook niet als je een gratis metrokaart krijgt voor één dag. Het OV is daar namelijk sowieso heel goedkoop. Ik weet niet waar je zit straks, maar als Barcelona enigszins met de trein bereikbaar is zou ik absoluut gewoon voor alles het OV gebruiken!

    Edit: als je nog niet weet waar je wilt zitten, maar je wilt iig buiten Barcelona, ga dan eens zoeken op Sitges. Dat ligt op een mooie afstand van Barcelona (volgens mij iets van 20 km) en je hebt er volop hotels. Is wel een gay-oord. Zal wel niks uitmaken, maar ik zeg het er maar even bij
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
    pi_60691374
    1. Thanks

    2. Ik heb het weer gevonden, alleen is de link dood...
    http://www.bsmsa.es/mobilitat/english/imetparc.htm
    Ik heb een boekje van Barcelona en daar staat het volgende:
    quote:
    ... parkeer de auto in het metropark (wijk Glòries) en koop een gecombineerd kaartje, waarmee de automobilist een dag lang onbeperkt van het openbaar vervoer gebruik mag maken. ¤ 5,30/pd.
    Ik heb idd naar Sitges zitten kijken en al gelezen dat het een homo-oord is... ccl Best wel betaalbare appartementen daar! Er loopt volgens Google maps een spoor doorheen, dus dan neem ik de trein wel als ik daar beland.
    Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
    Ik vind je sig nogal denigrerend.
    pi_60691670
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 21:32 schreef OA het volgende:
    1. Thanks

    2. Ik heb het weer gevonden, alleen is de link dood...
    http://www.bsmsa.es/mobilitat/english/imetparc.htm
    Ik heb een boekje van Barcelona en daar staat het volgende:
    [..]

    Ik heb idd naar Sitges zitten kijken en al gelezen dat het een homo-oord is... ccl Best wel betaalbare appartementen daar! Er loopt volgens Google maps een spoor doorheen, dus dan neem ik de trein wel als ik daar beland.
    Ja precies. Ik heb in hotel Terramar geboekt, via Arakea.be. Ik weet niet wanneer je wilt boeken maar ik kom rond 6 sept weer terug en kan mijn ervaringen dan hier wel even deponeren.

    Dat van die auto/metro-combi is idd lang niet slecht!

    En het actuele weer kun je het beste via www.weeronline.nl bekijken: Reisweer --> Zuid-Europa --> Spanje en dan klikken op Barcelona.
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
      zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:24:15 #294
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_60694100
    Tarragona of Castelldefels is ook leuk en dichtbij Barcelona . Trein is best wel goedkoop dus ik zou gewoon met het OV gaan.
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_60701230
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 23:24 schreef Leinonlein het volgende:
    Tarragona of Castelldefels is ook leuk en dichtbij Barcelona . Trein is best wel goedkoop dus ik zou gewoon met het OV gaan.
    Nou.... Tarragona is nog wel een dik uur met de trein hoor.
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
    pi_60701272
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 11:29 schreef KinkyGiraf het volgende:

    [..]

    Nou.... Tarragona is nog wel een dik uur met de trein hoor.
    En niet bepaald comfortabel in de trein in de drukke periode daar.
    Hoi.
      zondag 10 augustus 2008 @ 12:30:57 #297
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_60702395
    heb een hotelletje geboekt middenin gracia, ga met wat couchsurfers naar dat festival dat die hele week daar is :-) zin in!!
      zondag 10 augustus 2008 @ 12:48:25 #298
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_60702722
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 11:29 schreef KinkyGiraf het volgende:

    [..]

    Nou.... Tarragona is nog wel een dik uur met de trein hoor.
    Zo ver is dat toch niet? En als je elke dag naar Barcelona zou willen dan zou je beter hier een onderkomen kunnen zoeken..

    Ja volgende week weer feest van Gracia whoohoo
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_60703554
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 21:45 schreef KinkyGiraf het volgende:

    [..]

    Ja precies. Ik heb in hotel Terramar geboekt, via Arakea.be. Ik weet niet wanneer je wilt boeken maar ik kom rond 6 sept weer terug en kan mijn ervaringen dan hier wel even deponeren.
    Wij gaan eind september weg, dus voor die tijd lees ik graag je ervaringen!
    We hebben nu in Sitges geboekt.
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 11:31 schreef pekel het volgende:

    [..]

    En niet bepaald comfortabel in de trein in de drukke periode daar.
    Die drukke periode zal eind sept. toch wel over zijn?!
    Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
    Ik vind je sig nogal denigrerend.
      zondag 10 augustus 2008 @ 17:05:56 #300
    136666 Relin
    Suomi Powerrrr!
    pi_60709670
    16 september ga ik naar Barcelona!
    3 dagen stad, 3 dagen circuit. Heb er zoveel zin in!

    Weet iemand ongeveer hoe duur de trein is richting Montmelo. En hoelang de treinrit is? Heb al wel gekeken op zo'n site van de spaanse spoorwegen, maar snapte er niet zo veel van
    Go Hard Or Go Home
    http://www.rp-originals.nl
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')