abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_52253067
gisteren was ik uit met een vriendin en de muziek stond redelijk hard. Ik heb het wel eens harder gehad, het deed geen pijn aan je oren, en als je binnen stond wende het snel, maar je voelde wel de bas in je buik.

Toen we na 2,5 uur naar huis gingen voelde ik mijn oren enorm suizen, terwijl mijn vriendin nergens last van had. Dat heb je wel vaker na harde muziek, en ik dahct dat het wel weg zou zijn de volgende dag, als gewoonlijk. Maar nu, de volgende middag, hoor ik mijn oren nog steeds suizen. Ik hoor wel gewoon alle geluiden maar er zit zon ruis doorheen, en mijn oren voelen verstopt aan.

Komt iemand dit bekend voor? is dit 'normaal'?
pi_52253129
Kickje richting LIF.

Check verder ook dit topic: Gehoorbescherming
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:59:16 #3
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_52253160
Ik had het ook vaak, vooral na feesten. En nee het is niet normaal, het betekent dat je oren licht beschadigd zijn geraakt. Laat goede oordopjes maken als je er vaker last van hebt of je oren wat beter wil beschermen.
pi_52253249
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:59 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik had het ook vaak, vooral na feesten. En nee het is niet normaal, het betekent dat je oren licht beschadigd zijn geraakt. Laat goede oordopjes maken als je er vaker last van hebt of je oren wat beter wil beschermen.
oke maar het gaat wel weg dus.....?


ik wordt gek als dit geruis blijvend is...
Na hoelang ging dat bij jou weg?
pi_52253317
Mijn opa heeft altijd een suiz in zijn oor. Dus het kan verschillen per persoon.
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:19:06 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52253780
De meeste mensen hebben het tijdelijk. Ik heb het permanent, en dat is niet zo tof kan ik je melden.

Je kan nu nog niet zeggen wat het wordt, dus probeer er zo weinig mogelijk aan te denken. Je zou naar een KNO-arts kunnen gaan, maar die kunnen er weinig tegen doen. Ik kan aanraden vitamine A, C en E en Magnesium te slikken (dagelijks, maar zeker ook nu); er is wat voorlopig onderzoek dat suggereert dat misschien de oren zich dan beter kunnen herstellen.

Beschouw dit als een waarschuwing en gebruik in de toekomst oordopjes als je naar tenten gaat waar het te hard staat.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_52254249
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:19 schreef soylent het volgende:
De meeste mensen hebben het tijdelijk. Ik heb het permanent, en dat is niet zo tof kan ik je melden.

Je kan nu nog niet zeggen wat het wordt, dus probeer er zo weinig mogelijk aan te denken. Je zou naar een KNO-arts kunnen gaan, maar die kunnen er weinig tegen doen. Ik kan aanraden vitamine A, C en E en Magnesium te slikken (dagelijks, maar zeker ook nu); er is wat voorlopig onderzoek dat suggereert dat misschien de oren zich dan beter kunnen herstellen.

Beschouw dit als een waarschuwing en gebruik in de toekomst oordopjes als je naar tenten gaat waar het te hard staat.
ej jij hebt het gekregen van harde muziek

ik wordt echt gek als het blijvend is
pi_52254890
en dat gevoel of mijn oren evrstopt zitten? en eenbeetje gloeien?
pi_52255694
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:55 schreef snowqueen911 het volgende:
en dat gevoel of mijn oren evrstopt zitten? en eenbeetje gloeien?
probeer je neus eens te snuiten.
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:00:38 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52256812
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:33 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

ej jij hebt het gekregen van harde muziek
Ik heb het zachtjes gekregen van vuurwerk. Vervolgens was ik later zo slim om naar een concert te gaan waar het echt kenkerhard stond. Toen werd het redelijk naar.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:05:42 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52256954
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:55 schreef snowqueen911 het volgende:
en dat gevoel of mijn oren evrstopt zitten? en eenbeetje gloeien?
Dat kan, net zoals oorsuizen, een 'neurologisch' bijverschijnsel zijn van een tijdelijk gehoorverlies. Het betekent niet dat je oren echt verstopt zitten en het heeft waarschijnlijk ook geen zin om ze 'door te blazen'. Ik zou dat ook afraden. Geef je oren rust. Niet erin peuren of doorblazen. Even een paar dagen geen uitgaan of keiharde Ipod ook.

Zet een muziekje op zodat je het gesuis niet hoort en probeer zoveel mogelijk op andere dingen te focussen; doordat je er mee bezig bent (en er misschien bang voor bent) ervaar je het extra sterk. De kans is extreem groot dat je er binnen een tot een paar dagen allemaal vanaf bent. Zo niet.. dan zien we dan wel weer verder! Nu heeft het geen zin om daar al zorgen over te maken. Dikke kans dat 't morgen al voorbij is.

[ Bericht 10% gewijzigd door eleusis op 10-08-2007 14:19:07 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_52258392
Ja het gaat wel weg, ik heb het vaak genoeg gehad na een feestje (kan trouwens ook vermoeidheid zijn). Maar het betekent wel dat het een beetje te hard was en dat je dus je oren een beetje hebt beschadigd. Mee uitkijken dus want het leidt als je het te vaak doet tot zogenaamde "coctailpartydoofheid" (het fenomeen dat je prima hoort, behalve als er veel achtergrondgeluid is)

Verder niet al te veel op letten, want dan erger je je dood of word je er zelf bang van. Morgen is het vast over.
mooi he, alles
pi_52259016
nouja als het weer overgaat dan ben ik al blij. ik hoor liever iets minder goed dan de hele dag zon klote piep in mijn oor. ik ga heel weinig uit en ik koop oordopjes als ik weer ga.

en soylent: bedankt voor de tips en geruststelling
pi_52259278
eh oh ja, misschien nog goed om even te zeggen: als je er héél erg op let hoor je altijd een beetje een ruis in je oor (goed te horen als je bijvoorbeeld een schelp tegen je oor legt). Daar kun je jezelf goed gek mee maken als je dat niet weet. Dat is lang niet zo erg als zo'n piep na te harde muziek, maar je moet dus wel leren daar niet op te gaan letten want dan maak je jezelf gek. Als je morgen wakker wordt ga er er natuurlijk extra op letten en dan kan het dus best dat je een béétje ruis hoort, maar dat is dan normaal.
mooi he, alles
pi_52259954
het kan ook zijn dat er een bloedvaatje suizt
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:50:43 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52260283
Ja, maar wat is de kans (het ruizen is niet pulserend plus het is direct ontstaan na lawaai).

Van ruis door vermoeidheid heb ik ook nog nooit gehoord trouwens.

Er zit wel wat in dat iedereen een ruis heeft. Althans, in 1953 is er een experiment uitgevoerd (Heller & Bergman) waarin ze een aantal geneeskundestudenten in een geisoleerde kamer zetten en vroegen wat voor geluid ze hoorden. 94% van de proefpersonen konden in dit experiment een geluid waarnemen. (Dit heeft overigens niets te maken met schelpen; dat ruisen is een akoestisch effect waarin bepaalde frequenties uit de buitengeluiden versterkt worden door de vorm van de schelp.)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_52265672
Zo'n vermoeidsheidsruis is trouwens wel pulserend, weet ook niet waar het vandaan komt en of het iets "officieels" is, maar ik heb het zelf altijd sterk als ik heel moe ben (bijvoorbeeld een nacht overgeslagen) en hoor het van anderen ook weleens. Dat is dan weg zodra je een nachtje slaapt.

Ah dat van die schelpen wist ik niet, ik dacht altijd dat je gewoon je eigen bloed hoorde ruisen.
mooi he, alles
pi_52266233
vermoeidheids ruis zal het wel niet zijn, want het begon toen ik de club/bar uitstapte en ik hoor het nu nog (16 uur later). Ik ben trouwens maar 2 a 2,5 ur binnen geweest en vrienden die er ook waren die hebben niet eens een beetje last van hun oren gehad. Voor mijn gevoel stond de muziek ook niet heeel erg hard. Dus ik vind het wel vreemd, maar erg vervelend. Ik heb ook steeds het gevoel alsof mijn oren dicht zitten en af en toe doen ze een beetje pijn (zoals je bij oorontsteking hebt). Ik hoop maar dat het niet te erg beschadigd is.
pi_52266982
ik ga nu echt van die oordopjes halen want ik heb ook al een lichte tinnitus en ik wil echt niet dat hij erger wordt, hij is overgens wel minder erg geworden dan een paar maanden geleden dat zou kunnen komen doordat de hersenen die toon er uit filteren

[ Bericht 2% gewijzigd door nicoo op 10-08-2007 20:24:11 ]
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_52267251
en tipje voor iedereen! zet je ipod zachter en luister er niet meer dan 1 uur per dag naar, als je dan ook nog oordopjes draag tijdens het uitgaan en tijdens concerten dan loop je het minste kans op permanente gehoor beschadiging
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_52270557
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:17 schreef nicoo het volgende:
ik ga nu echt van die oordopjes halen want ik heb ook al een lichte tinnitus en ik wil echt niet dat hij erger wordt, hij is overgens wel minder erg geworden dan een paar maanden geleden dat zou kunnen komen doordat de hersenen die toon er uit filteren
waar had jij precies last van? ook van een ruisende piep?
ik hoor hem nog steeeeds, en mijn oren doen een beetje pijn alsof er druk op staat. BAH!
ga morgen ook oordopjes halen. ik ga niet vaak uit maar het lijkt me wel fijn om ze vast te hebben.
pi_52273253
ik ga ook niet vaak uit, ik heb niet echt een ruis, meer een piep, hij is vrij hoog maar hij wordt laatste paar maanden dus wel minder maar ik hoor hem dus alleen als het stil is. bv. als ik in mn bed lig dus ik heb er over dag niet echt last van, ik hoop dat mn hersenen hem er op de duur echt helemaal uit filteren, ik werd er in het begin ook echt gek van

Ik denk dat ik de comfoor disco ga halen bij beterhoren http://www.beterhoren.nl want daarmee zou je mensen nog wel kunnen verstaan en de muziek alleen zachter horen, ze zijn niet op maat gemaakt, maar ze kosten maar 14,95¤ en als ze bevallen haal ik eventueel opmaat gemaakte

[ Bericht 36% gewijzigd door nicoo op 10-08-2007 23:55:00 ]
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_52278926
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 23:47 schreef nicoo het volgende:
ik ga ook niet vaak uit, ik heb niet echt een ruis, meer een piep, hij is vrij hoog maar hij wordt laatste paar maanden dus wel minder maar ik hoor hem dus alleen als het stil is. bv. als ik in mn bed lig dus ik heb er over dag niet echt last van, ik hoop dat mn hersenen hem er op de duur echt helemaal uit filteren, ik werd er in het begin ook echt gek van

Ik denk dat ik de comfoor disco ga halen bij beterhoren http://www.beterhoren.nl want daarmee zou je mensen nog wel kunnen verstaan en de muziek alleen zachter horen, ze zijn niet op maat gemaakt, maar ze kosten maar 14,95¤ en als ze bevallen haal ik eventueel opmaat gemaakte
ik heb bij de kijkshop oordopjes gezien voor maar 9,95, best getest door de consumentenbond, en die beweren ook alleen het schadelijke geluid tegen te houden en geen gesprekken, etcetera. Denk dat ik die ga kopen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:38:46 #24
84469 Emmy88
Fungus Amongus
pi_52279940
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 23:47 schreef nicoo het volgende:
ik ga ook niet vaak uit, ik heb niet echt een ruis, meer een piep, hij is vrij hoog maar hij wordt laatste paar maanden dus wel minder maar ik hoor hem dus alleen als het stil is. bv. als ik in mn bed lig dus ik heb er over dag niet echt last van, ik hoop dat mn hersenen hem er op de duur echt helemaal uit filteren, ik werd er in het begin ook echt gek van

Ik denk dat ik de comfoor disco ga halen bij beterhoren http://www.beterhoren.nl want daarmee zou je mensen nog wel kunnen verstaan en de muziek alleen zachter horen, ze zijn niet op maat gemaakt, maar ze kosten maar 14,95¤ en als ze bevallen haal ik eventueel opmaat gemaakte
Ik heb precies hetzelfde als jij; ga ook niet vaak uit maar heb er toch een keer zo'n hoge piep aan overgehouden. Ik denk niet dat je hersenen 'm eruit filteren, maar dat het op den duur gewoon minder opvalt omdat het er dan 'bij hoort'. Ik hoor 'm nu ook niet meer als het stil is omdat ik er niet meer op let. Als iemand zegt 'goh wat is het stil he' dan hoor ik 'm ineens weer wel. Het irriteert me nu niet meer, valt op zich prima mee te leven maar zonder was toch beter geweest!

Ik heb die oordopjes van comfoor disco al een tijdje, ze dempen echt goed! Als ik ze even uit doe tijdens een concert oid dan ben ik er weer aan herinnerd hoe blij ik ben dat ik ze heb, de muziek doet soms gewoon pijn aan mn oren zo hard staat het. Comfoor disco zit op zich wel goed, maar na een uur ofzo beginnen ze toch wel te irriteren. Als ik dan ff doorbijt valt het wel weer mee, maar op maat gemaakte oordoppen zou ik denk ik toch wel veel beter vinden. Daar is trouwens ook een topic hier over, kan 'm alleen zo gauw even niet vinden.. in een ander topic ( oordopjes die in blijven tijdens slapen & Schiphol ) staat ook wat over oordoppen
I believe that the unconscious mind can take in much more information than we can take in consciously.
Besides that I am basically a lazy person and I don't want to think about it.
pi_52280255
ik ga dus ook die comfoor disco halen, want ik ga binnen kort naar een metal concert, en ik denk niet dat mn oren het leuk vinden als ik zonder ga, en als die bevallen ga ik misschien de opmaat gemaakte comfoor disco halen, want die schijnen ook te bestaan en ze zijn ook handig voor feesten als hilversum alive en on air, waar de muziek altijd knetterhard staat

er staat aan het begin van dit topic een link naar het topic over opmaat gemaakte oordopjes

en ik denk dat sommige mensen ook veel gevoeliger zijn voor gehoorschade dan andere want mn broer die veel vaker uitgaat dan ik heeft volgens mij nergens last van

[ Bericht 11% gewijzigd door nicoo op 11-08-2007 11:57:21 ]
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')