abonnement Unibet Coolblue
pi_52194777
Altijd als ik op studenbaan.nl of een soortgelijke website kijk zie ik van dit soort advertenties staan (Zie onder). Jezelf inschrijven als 'vrijwiliger' om bepaalde medicatie te testen waar je vervolgens een vergoeding voor krijgt. Nu lijkt mij dit helemaal niks maar ik ben wel nieuwsgierig.

Zijn er mensen die dit wel eens hebben gedaan? En.. natuurlijk hoe risivol is het? Je wordt er voor betaald maar ik neem aan dat wetgeving in Nederland het niet toe zou staan als je vervolgens dood op de grond neervalt .

Ik wil het dus niet zelf gaan doen, maar toch ben ik benieuwd.. er wordt namelijk flink voor betaald.
quote:
Deelnemers geneesmiddelen onderzoek (1400 euro)

Bedrijf: Xendo
Dienstverband: Part time baan
Soort werk: Overig
Werklocatie: Groningen



Xendo Drug Development
Xendo is een onafhankelijk instituut dat de veiligheid, verdraagbaarheid en werking van nieuwe geneesmiddelen onderzoekt. Wij zoeken daarvoor mannelijke gezonde vrijwilligers die tegen een vergoeding willen meewerken.

Te onderzoeken middel
Een nieuw middel dat mogelijk in de toekomst gebruikt gaat worden bij de behandeling van patiënten met astma.

Aard van het onderzoek
Dit onderzoek zal plaatsvinden om de veiligheid en verdraagbaarheid van het middel te onderzoeken. Een ander deel van dit onderzoek is het bepalen van de concentraties van het middel en de afbraakproducten in bloed en urine.

Periode van onderzoek
Om te bepalen of u geschikt bent voor deelname aan dit onderzoek vindt er eerst een medische voorkeuring plaats. Het onderzoek bestaat uit 3 periodes, waarbij u tijdens elke periode 4 dagen (3 nachten) in het klinisch onderzoekscentrum te Groningen zult verblijven, waarna 1 ambulante visite zal plaatsvinden. Zeven dagen na de laatste medicatie in de laatste periode zal er een nakeuring plaatsvinden.

Data van het onderzoek

Groep 1a

19 - 22 augustus in de kliniek en 23 augustus ambulant
03 - 06 september in de kliniek en 7 september ambulant
17 - 20 september in de kliniek en 21 september ambulant

Groep 1b

21 - 24 augustus in de kliniek en 25 augustus ambulant
5 - 8 september in de kliniek en 9 september ambulant
19 - 22 september in de kliniek en 23 september ambulant

Groep 2a

27 - 30 augustus in de kliniek en 31 augustus ambulant
10 - 13 september in de kliniek en 14 september ambulant
24 - 27 september in de kliniek en 28 september ambulant

Groep 2b

29 - 1 september in de kliniek en 2 september ambulant
12 - 15 september in de kliniek en 16 september ambulant
26 - 29 september in de kliniek en 30 september ambulant


Functie eisen

Deelnemers
Voor deze studie zoeken wij gezonde mannen, die een leeftijd hebben van 18 t/m 55 jaar. U mag deelnemen aan deze studie indien u niet rookt of een gematigde roker bent (maximaal 4 sigaretten per dag) en bereid bent gedurende de gehele onderzoeksperiode te stoppen met roken.


Overig
Vergoedingen
Elke vrijwilliger ontvangt na afronding van de gehele studie een vergoeding van ¤ 1.400,-. De reiskosten worden vergoed op basis van ¤ 0,19 per kilometer, ongeacht het vervoermiddel.

pi_52194893
Dit onderzoek lijkt me nog wel interessant
4 dagen 1400e
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_52195037
ben ook wel benieuwd!
pi_52195046
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:56 schreef Jesse_ het volgende:
Dit onderzoek lijkt me nog wel interessant
4 dagen 1400e
12 dagen.
pi_52195073
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:01 schreef Robier het volgende:

[..]

12 dagen.
Dan is het nog best schraal verdiend, aangezien je daar intern zit
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_52195076
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:56 schreef Jesse_ het volgende:
Dit onderzoek lijkt me nog wel interessant
4 dagen 1400e
Het gaat hier niet om 4, maar om 12 dagen
pi_52195079
ik tel 14 dagen (3x4 dagen, 1x ambulant bezoek, 1 dag nazorg).
Is maar 100 eurie per dag
HAM
JA! ik weet dat m'n webicon te groot is...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:02:40 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_52195080
Je weet wat voor lijst bijwerkingen er altijd in de bijsluiter staat? Deze lijst wordt opgesteld doordat proefpersonen de bijwerkingen krijgen.... Ook op de lange termijn kan het schade opleveren.
censuur :O
pi_52195131
Zo'n advertenties zien er altijd erg aanlokkelijk uit, maar ik krijg liever geen last van haaruitval of impotentie op mijn leeftijd .
pi_52195203
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:02 schreef mikieee1 het volgende:
ik tel 14 dagen (3x4 dagen, 1x ambulant bezoek, 1 dag nazorg).
Is maar 100 eurie per dag
Nouja, voor studenten is dat toch een mooi zakcentje hoor. Je hoeft er niets voor te doen, alleen daar aanwezig te zijn.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:08:17 #11
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_52195256
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:02 schreef mikieee1 het volgende:
ik tel 14 dagen (3x4 dagen, 1x ambulant bezoek, 1 dag nazorg).
Is maar 100 eurie per dag
Ik hou het maar op mijn normale werk, dat levert meer op.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_52195314
Als je de tijd ervoor hebt kan je het gewoon doen hoor.

Er worden echt geen gekke goedjes op je getest.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_52195362
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_52195373
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Je weet wat voor lijst bijwerkingen er altijd in de bijsluiter staat? Deze lijst wordt opgesteld doordat proefpersonen de bijwerkingen krijgen.... Ook op de lange termijn kan het schade opleveren.
Daar ben ik dus benieuwd naar inderdaad. Maar aan de andere kant denk ik, hoe kan zoiets toegestaan worden als het dusdanig risicovol is als je er last van kan krijgen (al dan niet op latere leeftijd)

In NL mag je niet naar de dokter als je medicatie wilt krijgen om zelfmoord te plegen maar je mag wel mee doen aan zo'n onderzoek?

Verder is het ook echt iets voor studenten want nergens anders kun je natuurlijk vrij krijgen van de baas om even een aantal dagen in het ziekenhuis te gaan liggen.
pi_52195405
quote:
De Duitse fabrikant van het geneesmiddel, TeGenero, heeft de slachtoffers wegens de enorme gevolgen voor hun gezondheid eerder al elk 7,2 miljoen euro uitgekeerd.
Je wordt erin ieder geval wel rijk van .
pi_52195436
quote:
Dat is toch behoorlijk krom, dat zoiets dan toegestaan is. Anyway genoeg reden om zo'n onderzoek niet te doen.
pi_52195458
ik had een huisgenoot tijdens mijn studie, niet werken, niet studeren, alleen maar aan dit soort proeven meedoen, en hij leefde er goed van. Ik geloof niet dat hij, behalve zware hoofdpijn en flinke misselijkheid er meer last van heeft gehad.

Voordat een medicijn op mensen getest mag worden moet het toch al aan een heleboel eisen voldoen, ik denk dat het risico wel meevalt. Wel makkelijk geld verdienen, je hoeft er niets voor te doen.
pi_52195653
vergoeding is ook nog bruto natuurlijk
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:24:28 #19
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_52195699
Persoonlijk vind ik de vergoedingen veel te laag, als je kijkt naar de risico's, het opofferen van je belangrijkste bezit (je lichaam) en gezien hoeveel geld ze straks gaan verdienen met dat medicijn als het op de markt komt. Ik zou het dus niet doen, zelfs niet als student. Straks kun je 2 maanden leven op dat geld en leef je 4 maanden korter, om de een of andere stomme reden.
Schaap
pi_52195760
Ik heb me ook een keer voor zoiets ingeschreven, maar toen de daadwerkelijk uitnodiging op de mat viel ben ik er toch maar tussenuitgeknepen. Ik durfde niet meer.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52195850
Mocht je geinteresseerd zijn kun je natuurlijk altijd zelf nog een soort van voorselectie doen. Een astma medicijn als hierboven zal natuurlijk minder ingrijpend zijn dan een chemotherapie zoals in dat linkje.

Een oud huisgenote van me deed mee aan een test met een anticonceptiepil. Dat ding was gewoon op de markt, dus beschermde net zo veel als andere pillen. Ze wilden alleen het effect op gewicht en bloeddruk meten. Zij kreeg dus gratis de pil, 24 condooms per maand (want officieel geen 100% bescherming), 100 euro per maand en voor elke meting (elke 8 weken) nog eens 150 euro extra).
pi_52195984
Volgens mij zijn de vergoedingen hoger naarmate het risico hoger is.
pi_52196030
24 condooms per maand is wel weinig .
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:36:54 #24
3185 Adelante
To let it go now
pi_52196039
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:13 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je wordt erin ieder geval wel rijk van .
Leuk, je hebt alleen weinig tijd om het op te maken en overdragen aan niet te verwekken kinderen gaat ook niet meer.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_52196334
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:36 schreef Sloggi het volgende:
24 condooms per maand is wel weinig .
Een "kijk-mij-eens-een-stoere-man-zijn" opmerking? Ik denk dat de meerderheid 99% van de mensen condooms over heeft aan het eind van de maand
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')