abonnement Unibet Coolblue
pi_56449417
Ik zit net op de ryanair website te kijken en daar staat dat de aanbiedingen van alleen luchthavenbelasting etc. betalen nog tot 7-2 is. Maar waar kan ik al die aanbiedingen zien ? Want als ik op de link klik krijg ik alleen maar barcelona te zien vanaf 27euro. Maar kan nergens die 0,01euro aanbiedingen vinden. Of moet je gewoon maar wat zoeken en hopen dat je voor 0,01euro kan ?
pi_56451409
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 01:26 schreef copyfile het volgende:
Ik zit net op de ryanair website te kijken en daar staat dat de aanbiedingen van alleen luchthavenbelasting etc. betalen nog tot 7-2 is. Maar waar kan ik al die aanbiedingen zien ? Want als ik op de link klik krijg ik alleen maar barcelona te zien vanaf 27euro. Maar kan nergens die 0,01euro aanbiedingen vinden. Of moet je gewoon maar wat zoeken en hopen dat je voor 0,01euro kan ?
Dat laatste idd .
pi_56492328
Wat ik trouwens wel nog merkte vandeweek, aan boord kan je gewoon zonder toeslag met je creditcard drankjes betalen, terwijl het je via internet gelijk ¤4 per segment oid kost
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56525326
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/7225681.stm :
quote:
Ryanair warns of profits 'storm'

Ryanair has warned that its profits could be halved this year as fuel costs rise and as the UK pound weakens. The warning came as the budget airline reported that net profit dropped 27% to 35m euros ($52m; £26m) during the October to December quarter. The drop was its first quarterly decline in a more than a year.

Chief executive Michael O'Leary said that the weakening profits were part of a cyclical downturn in the industry and a "perfect storm" may be lying ahead. The company's shares tumbled 11% to 3.2 euros in early trading on Monday.

'Perfect storm'

"The European airline sector is presently facing one of these cyclical downturns, with the possibility of a 'perfect storm' of higher oil prices, poor consumer demand, weaker sterling and higher costs," said Mr O' Leary.

The boss of the Irish airline predicted that the UK and the rest of Europe would not avoid a recession, but predicted a tougher economic environment after "five or six very good years". And he rejected calls for the Bank of England to follow the US central bank, the Federal Reserve, in cutting interest rates when policy makers meet later this week. "The whole system got very frothy over the last couple of years and we can't keep bailing ourselves out with these artificial interest rate cuts," Mr O' Leary told BBC News. "We need to tighten the belt and focus on reducing costs."

Shares in rival budget airline Easyjet fell 6.6% to 435.7 pence on fears that it could experience similar problems. The two firms have fought to increase market share by slashing air fares, but aim to boost earnings by expanding their routes, adding planes and charging for any service above the basic cost of the flight, including baggage check-in.

Gloomy outlook

Mr O'Leary said it was too early to make an accurate assessment of earnings for the firm's financial year beginning 1 April.

But he warned that if oil prices remained above $85 a barrel, and if consumer sentiment and the UK pound stayed weak, then the airline's earnings for 2008 could fall by up to 50% to 235m euros.

He said that the company had not taken out protection, known as hedging, against the oil price or weak pound.

"We remain essentially unhedged for next year," the budget airline said.

Not being hedged essentially means the airline has not used financial instruments to insure itself against rising fuel costs or adverse exchange rate moves.

The gloomy outlook is likely to weigh on Ryanair's share price, which has already slipped 18% this year, predicted Bloxham analyst Ross McEvoy.

"There is no visibility, it's just guesswork what they are doing at this stage," he said.
Opvallend dat juist Ryanair - dat roept dat ze nooit een brandstoftoeslag zullen berekenen - de kosten voor brandstof niet hedget... Om dat te kunnen roepen, moet je toch juist je risico zoveel mogelijk beperken ...? En juist olie is iets waarvan algemeen wordt aangenomen dat die niet in prijs daalt.... Zie Ryanairs vooruitzicht voor 2008/2009:
quote:
However with oil prices at $90 a barrel and fear of recession in the UK and many other European economies, the current outlook for the coming fiscal year is poor. We remain essentially unhedged for next year. Current oil prices, which have risen by nearly 40% to $90 a barrel, will impose significantly higher costs during a year when we are expanding capacity by almost 20%.
Omzet groeit ook minder snel dan het aantal passagiers. Zie http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=feb&story=reg-en-040208 . Blijkbaar brengen die belachelijke creditcardtoeslagen en verhogingen van bagageheffing etc. toch minder op dan het verlagen van de ticketprijzen...

En blijkbaar verwacht Ryanair ontzettend veel van dat mobiel bellen aan boord. Als je daarover in je persbericht over kwartaalcijfers al in de eerste alinea begint........ Ik vind 't maar niks .
pi_56620829
Gister maar eens geprobeerd wat een naamswijziging kost.
Het begon al met het feit dat op de Ryanair site het verkeerde telefoonnummer vermeld stond, waarbij het eerste callcentermannetje aangaf dat ik hier niks kon wijzigen en me een nieuw nummer gaf. Hij me garandeerde dat ik een NL sprekende persoon eraan zou krijgen.
Bij het bellen van 2de nummer krijg ik doodleuk dezelfde persoon en kon ik wel opeens wijzigen. Op de site van Ryanair staat vermeld dat een naamswijziging 25 euro per enkele reis kost. Wat zegt het callcentermannetje, "het kost 100 euro". Ik denk val maar lekker dood, ik koop wel een nieuw ticket.

Als het nu 50 euro kostte was ik goedkoper uitgeweest dan toen ik in eerste instantie het ticket kost. Nu ben ik bij het boeken van een nieuw ticket toch nog 92 euro kwijtgeweest. Lekker.......
pi_56621239
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 12:29 schreef Professional het volgende:
Op de site van Ryanair staat vermeld dat een naamswijziging 25 euro per enkele reis kost.
Nee hoor, daar staat ook dat het 100 euro kost. Zie http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CHARGES in de tweede rij van die tabel.
pi_56694446
Wat is dan weer niet snap, waarom staat er "booked at call center or airport" terwijl er gewoon een optie moet zijn voor online boekingen, ook omdat het merendeel gewoon via de site boekt.
Ik blijf het toch een matig vinden, ¤100,- is me beetje teveel van het goede.
pi_56694447
Wat is dan weer niet snap, waarom staat er "booked at call center or airport" terwijl er gewoon een optie moet zijn voor online boekingen, ook omdat het merendeel gewoon via de site boekt.
Ik blijf het toch een matig vinden, ¤100,- is me beetje teveel van het goede.
pi_56694561
Omdat je online geen naamswijzigingen kan doen? dat staat in de tabel 'Not Available Online'.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56694672
Ja dat snap ik. Maar ik vind het gewoon matig dat je meteen ¤100,- moet betalen voor een wijziging, als is het maar bijvoorbeeld een voornaam.

Maar ja, is niet anders. Ik kan wel blijven zeiken, veel schiet ik er niet mee op.

Ben wel benieuwd naar de rechtzaak die ze hebben aangespannen over de ecotax volgende maand.
pi_56699951
Vorige maand heb ik een naam laten veranderen op het vliegveld van charloi en toen was het gratis.
pi_56700524
Vorige keer klopte mijn voornaam ook niet met mijn paspoort naam, maar ze maakten daar op het vliegveld geen probleem van. Ik kreeg gewoon een kruisje, en kreeg gewoon mijn boarding pass.
pi_56762270
Hoi,

In de zomervakantie wil ik samen met m,n vriend een weekendje naar Londen, aangezien ik geen zin heb om uren lang in een trein te zitten, hadden we besloten om met het vliegtuig te gaan.
Nu is Ryan Air heel goedkoop, alleen snap ik niks van de prijzen wat vermeld staan op de website.
Als ik een optie invoer van b.v. Eindhoven naar Londen (retour) staat er eerst een totaalbedrag voor 2 personen van 163 euro en als ik dan verder klik staat er 29 euro.
Hoe weet ik nu wat ik precies moet betalen, zonder al mijn gegevens in te vullen?
Kost het nu 163 euro een retourvlucht voor 2 pers of 29 euro inclusief?
En is het een beetje te doen om te vliegen met Ryanair?
Wie heeft er ervaring mee, en kan me misschien andere goedkope/overzichtelijke sites aanraden (vluchten)?
En dat kan zomaar.....?
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 23:32:15 #239
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56762508
www.wegolo.nl

heel handig
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_56763385
ik zou zoeken bij easyjet en vliegen op gatwick, ligt er natuurlijk aan waar je woont, maar eerst naar eindhoven en dan van luton naar london, dan kun je net zo goed met de trein.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
  zaterdag 16 februari 2008 @ 00:23:38 #241
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56763558
Vanuit Eindhoven vlieg je niet naar London maar naar Stansted. Daar moet je een trein zien te pakken te krijgen, en daar zit je dan nog een uurtje of 1,5 in voor je in London bent. En je moet ook weer terug naar Stansted.

Ryanair kan heel goedkoop zijn. Maar heeft vanuit Nederland wel hogere belastingen en toeslagen dan vanuit Charleroi. Scheelt echt veel. Verder moet je opletten dat je geen reisverzekering neemt (uitvinken) anders kost je dat nog eens 14,50 p.p. En per koffer mag je rekenen op 12 euro heen, en 12 euro terug aan bagagetoeslag. Reken dan nog een creditcard toeslag erbij van 5 euro pp. En dan ben je er ongeveer wel.

Je kunt het treffen dat je tweemaal een webfare vlucht hebt van 0,01 cent, maar met de toeslagen en alles kom je nog vlot op 163 euro uit.

Verder hoef je bij Ryanair geen luxe te verwachten. Je mag zelf naar het vliegtuig lopen en de trap opklimmen en het is 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' qua plaatsen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_56763832
163 euro voor ticket en 29 euro voor luchthavenbelasting en brandstof tax. Zo moeilijk is het toch niet?
pi_56766491
Voor dat geld zou ik gewoon de trein pakken, voor 99 euro pp ben je er vanuit elk station in Nederland.

Duurt 5,75 uur (adam) maar je hebt geen gedoe met inchecktijden (2 uur van te voren aanwezig zijn). Je hoeft niet te wachten op je bagage bij aankomst, je bent gelijk in de stad, dus geen 1,5 uur zoals hierboven aangegeven. Oftewel, vliegen of treinen maakt niks uit qua tijd.

Plus dat je niet hoeft te betalen voor bagage en geen stomme creditcardtoeslag hebt. Niemand maakt het iets uit of je vloeistoffen in je handbagage hebt en dus ben je kunt dus je eigen blikje cola meenemen i.p.v. de belachelijke prijzen die ze er op de luchthaven of in het vliegtuig voor rekenen.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  maandag 18 februari 2008 @ 19:33:54 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_56820895
Kom nu pas voor de eerste keer in aanraking met Ryanair, wil een weekendje Madrid boeken.

Totale kosten: 36 euro
creditcard-toeslagen: 24 euro
tas inchecken: 26 euro per tas( zijn met 3 personen, dus wellicht 3 tassen is 78 euro)

Eigenlijk is het belachelijk, meer dan 100 euro toeslag betalen op een vlucht van 36 euro.Maar ik zal maar niet zeuren, want er is geen luchtvaartmaatschappij die ook maar in de buurt komt voor 3 retourtjes Madrid a 130 euro. Maar eigenlijk is het belachelijk dat met name de creditcard-toeslag niet standaard in de prijs zit voor een Nederlander, er is namelijk geen mogelijkheid om het niet te betalen.
pi_56824774
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:33 schreef Blik het volgende:
Kom nu pas voor de eerste keer in aanraking met Ryanair, wil een weekendje Madrid boeken.

Totale kosten: 36 euro
creditcard-toeslagen: 24 euro
tas inchecken: 26 euro per tas( zijn met 3 personen, dus wellicht 3 tassen is 78 euro)

Eigenlijk is het belachelijk, meer dan 100 euro toeslag betalen op een vlucht van 36 euro.Maar ik zal maar niet zeuren, want er is geen luchtvaartmaatschappij die ook maar in de buurt komt voor 3 retourtjes Madrid a 130 euro. Maar eigenlijk is het belachelijk dat met name de creditcard-toeslag niet standaard in de prijs zit voor een Nederlander, er is namelijk geen mogelijkheid om het niet te betalen.
Je hoeft dan ook niet drie tassen mee te nemen voor een weekendje toch? Doe anders 1 tas in het ruim en neem voor de rest kleinere formaat tassen mee als handbagage.
  maandag 18 februari 2008 @ 22:07:40 #246
62913 Blik
The one and Only!
pi_56825321
quote:
Op maandag 18 februari 2008 21:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Je hoeft dan ook niet drie tassen mee te nemen voor een weekendje toch? Doe anders 1 tas in het ruim en neem voor de rest kleinere formaat tassen mee als handbagage.
Daar heb je ook gelijk in, waarschijnlijk zullen we maar 1 of wellicht geen tas inchecken.

Maar het is gewoon jammer dat je een ticket hebt voor 12 euro, maar vervolgens komt er nog 8 euro cc-toeslag (die is het meest belachelijk, want daar kun je niks aan doen) en 26 euro toeslag voor bagage bij.
pi_56854176
Handig om te weten...

http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=gops&code=080118-cutovernsk-GB
quote:
Ryanair.com Booking System Unavailable-22-25 Feb 08 inc
From 22:00 hrs (GMT) on the 22nd February until 23:00hrs (GMT) on the 25th February 2008, the Ryanair booking website and call centre applications will be unavailable in order to transition to a complete new reservation system. Navitaire/Accenture our booking system provider will be managing the transition to their new mainframe and flight booking software.

Important Customer Information:

All flights between 22:00 hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008 will operate as normal

New Bookings cannot be made on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008

Flight Changes (date/time/route) cannot be made on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008 .

Review Existing Booking - passengers will not be able to review their existing booking details on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008.

Online Check-in - passengers will not be able to check-in online between 01:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008. Passengers traveling on the 23/24/25 February who are unable to check-in online can check-in at the airport and will not be charged the airport check-in fee.

Please note:

The Ryanair website: Destination Information, Travel Questions, Car, Hotel and Insurance booking facilities will be available during the entire changeover/upgrade period.

for further information on the Navitaire/Accenture airline booking system - http://www.navitaire.com/res_and_dist/newskies.asp
Sinds wanneer wordt een website niet meer in een testomgeving uitgeprobeerd en daarna met enkele drukken op de knop 'live' gezet? Alsof mensen nu ineens nog ff flink wat vluchten gaan boeken omdat de website uit de lucht is .
pi_56868216
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:09 schreef arrebar het volgende:
Voor dat geld zou ik gewoon de trein pakken, voor 99 euro pp ben je er vanuit elk station in Nederland.

Duurt 5,75 uur (adam) maar je hebt geen gedoe met inchecktijden (2 uur van te voren aanwezig zijn). Je hoeft niet te wachten op je bagage bij aankomst, je bent gelijk in de stad, dus geen 1,5 uur zoals hierboven aangegeven. Oftewel, vliegen of treinen maakt niks uit qua tijd.
Die boot vaart al ruim een jaar niet meer, dus doe je er weer een uur of vier langer over. Maar het blijft een goedkope en makkelijke manier van reizen
pi_56878130
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:01 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die boot vaart al ruim een jaar niet meer, dus doe je er weer een uur of vier langer over. Maar het blijft een goedkope en makkelijke manier van reizen
Welke boot? De route die je krijgt gaat via brussel door de kanaaltunnel. Die 5,75 uur heb ik van de NS site afgetoverd...
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_56918205
Ryanair.com is down (nouja, boeken is niet mogelijk). Vanaf dinsdag 1 miljoen 0,01 pond-acties (inclusief belastingen...?):

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')