abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_52193816
Hier verder over deze lowcost luchtvaartmaatschappij

Vervolg op: [Centraal] Ryanair

bediscussieer hier verder de acties van Ryanair

[ Bericht 25% gewijzigd door DutchTrain op 08-08-2007 12:27:34 ]
pi_52196690
Heb laatst op de luchthaven van Dublin een boek over Ryanair gekocht: Ryanair The full story of the controversial low-cost airline van ene Siabhan Creaton. Very entertaining en interessant, maar wel een beetje pro Ryanair. Door het slechte weer in Dublin was mijn vlucht naar Glasgow en alle andere Ryanair vluchten ongeveer een uur vertraagd. Verder geen problemen met Ryanair, wel een volle vertrekhal gedoe door die vertragingen.
pi_52196940
http://www.nu.nl/news/118(...)oop%27_Alitalia.html
quote:
Ryanair: geen interesse in 'puinhoop' Alitalia

ROME - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft geen enkele belangstelling om de Italiaanse branchegenoot Alitalia over te nemen. Zelfs al zou het bedrijf gratis worden weggegeven, dan zou de prijsvechter het niet willen hebben. Dat heeft bestuursvoorzitter Michael O'Leary woensdag gezegd.

O'Leary noemde Alitalia "een puinhoop". Hij zei zich niet voor te kunnen stellen dat iemand er een cent voor wil betalen zolang de politiek in Italië zich nadrukkelijk met het bedrijf bemoeit.

Herstructurering

Alleen na een grondige herstructurering kan het volgens de Ryanair-topman met succes worden geprivatiseerd.

De Italiaanse regering is voor de helft eigenaar van de nationale luchtvervoerder, maar wil dat belang verkopen. Tot dusver is Rome er echter niet in geslaagd een koper te vinden.

Dat komt vooral doordat de regering hoge eisen stelt wat betreft werkgelegenheid en de Italiaanse identiteit van het bedrijf.
.
Eens kijken of ze daar nog een persbericht aan wijden. Ook altijd lachen .
pi_52199565
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:12:08 #5
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52203826
Over twee weken naar Dublin met FR
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52204932
De actie met GRATIS vliegen was overigens ook misleiding, uiteindeljk heb ik er 2 eurocent voor moeten betalen voor de dagtrip. Gratis was het dus niet.

Al begrijp ik ook wel dat er IETS berekend moet worden om een credit card boeking mogelijk te houden.

Ik ben benieuwd of Ryanair daad bij woord voegt en stopt met vliegen vanaf Nederland (Eindhoven) als de Nederlandse regering daadwerkelijk de milieutoeslag in rekening gaat brengen.
Dat zal namelijk zo'n effect hebben op de ontwikkeling van Airport Eindhoven (Er blijven 2 KLM vluchten naar London en 3 wekelijkse vlucht naar Budapest over) en de werkgelegenheid in de regio zal daardoor zo'n klap gaan krijgen, van incheckdame, beveiliging, tot schoonmaker die direct met de luchthaven te maken hebben, als de toeleverancier, busmaatschappij en dergelijke welke indirect met de luchthaven te maken hebben, dat deze voorgestelde ordinaire belastingmaatregel opeens niet zo gunstig uitpakt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_52219731
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4 :
quote:
Ryanair breidt uit vanaf Maastricht Airport

Vliegmaatschappij Ryanair gaat uitbreiden op Maastricht Aachen Airport en Eindhoven Airport. Dat zijn de enige twee vliegvelden waar Ryanair in Nederland actief is. Volgens onbevestigde berichten zou de geplande uitbreiding op vliegveld Beek groter zijn dan in Eindhoven. Op dit moment vliegt Ryanair vanaf Beek alleen naar Barcelona.

Op welke bestemmingen Ryanair daadwerkelijk gaat vliegen, wordt donderdagmiddag in een persconferentie bekend gemaakt.
.
Als ik 't zo lees, zouder er meerdere bestemmingen bij moeten komen .
pi_52219779
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:58 schreef ozzietukker het volgende:
De actie met GRATIS vliegen was overigens ook misleiding, uiteindeljk heb ik er 2 eurocent voor moeten betalen voor de dagtrip. Gratis was het dus niet.

Al begrijp ik ook wel dat er IETS berekend moet worden om een credit card boeking mogelijk te houden.

Ik ben benieuwd of Ryanair daad bij woord voegt en stopt met vliegen vanaf Nederland (Eindhoven) als de Nederlandse regering daadwerkelijk de milieutoeslag in rekening gaat brengen.
Dat zal namelijk zo'n effect hebben op de ontwikkeling van Airport Eindhoven (Er blijven 2 KLM vluchten naar London en 3 wekelijkse vlucht naar Budapest over) en de werkgelegenheid in de regio zal daardoor zo'n klap gaan krijgen, van incheckdame, beveiliging, tot schoonmaker die direct met de luchthaven te maken hebben, als de toeleverancier, busmaatschappij en dergelijke welke indirect met de luchthaven te maken hebben, dat deze voorgestelde ordinaire belastingmaatregel opeens niet zo gunstig uitpakt...
Die hele milieutoeslag is een mooi voorbeeld van de kortzichtigheid van de milieufreaks . Alsof door de milieutoeslag ineens veeeeel minder mensen gaan vliegen om het milieu maar niet aan te tasten. Ik gok dat vliegtuigen dadelijk iets minder vol zijn waardoor de milieu'vervuiling' per passagier alleen maar toeneemt. Gewoon een ordinaire belastingverhoging omdat die figuren die hierover beslissen hun reisjes toch allemaal kunnen declareren.......

Eens kijken hoe de lowcostairlines hier op gaan reageren ALS het plan wordt doorgezet...
pi_52219819
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/118(...)oop%27_Alitalia.html
[..]

.
Eens kijken of ze daar nog een persbericht aan wijden. Ook altijd lachen .
Persberichten van O'Leary zijn altijd inderdaad.


Op zich niet vreemd dat ze het nu niet willen hebben, want met de eerdere overnames van de routes van de Italiaanse low-cost maatschappijen, heeft Ryanair direct bijgedragen aan het faillissement van Alititalia en ook een beter netwerk opgebouwd.
pi_52220400
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=21471 :
quote:
Ryanair breidt uit op de Nederlandse markt

08-08-2007

DRIEBERGEN - Prijsvechter Ryanair gaat uitbreiden op de Nederlandse markt. Eindhoven Airport en Maastricht Aachen Airport, de beide Nederlandse luchthavens waarop de Ierse maatschappij actief is, krijgen er beide nieuwe routes bij. Dat heeft een woordvoerder van Ryanair woensdag (8 augustus) bevestigd. De bestemmingen worden donderdag officieel bekendgemaakt.

De woordvoerder van Ryanair meldde tegenover Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl dat de geplande uitbreiding op Maastricht Aachen Airport groter is dan die op Eindhoven, zonder verdere details te willen prijsgeven.

Ryanair vliegt vanaf Maastricht momenteel alleen op Barcelona Girona. Eindhoven, dat geldt als een mogelijke toekomstige Ryanair-basis, wordt door de prijsvechter met acht bestemmingen verbonden. In oktober komt daar Stockholm Skavsta als negende bij, zo werd in juni bekend.

De mogelijke nieuwe Ryanair-routes vanaf de Nederlandse luchthavens betreffen mogelijk vluchten naar de Spaanse bestemmingen Valencia en/of Alicante. Volgens recente berichten in Spaanse media en de Financial Times wil de maatschappij een basis openen op zowel de luchthaven Manises (Valencia) als de luchthaven El Altet (Alicante). Ryanair heeft eerder al slots aangevraagd voor vluchten tussen Eindhoven en Valencia.

Rome
Overigens heeft Ryanair woensdag een rechtszaak aangespannen tegen de Italiaanse luchtvaartautoriteit ENAC. De maatschappij is boos dat het gedwongen wordt vluchten te verplaatsen van de luchthaven Ciampino naar Fiumicino. Het aantal vluchten op de tweede luchthaven van Rome wordt beperkt tot honderd per dag vanwege toegenomen geluidsoverlast. Volgens Ryanair is de maatregel slechts bedoeld om low cost carriers dwars te zitten en Alitalia te beschermen.
Uitgebreider artikel, maar nog geen definitieve bestemmingen. Alleen maar Spanje zou ik overigens een beetje jammer vinden .
pi_52223129
Ik ben benieuwd welke bestemmingen met Maastricht worden verbonden.
Toch fijn dat het vliegveld hier in de buurt ligt.
Vaker vertrokken vanaf Maastricht, en werd wel weer eens tijd voor een prijsvechter.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:57:23 #12
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52223604
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:43 schreef Professional het volgende:

Vaker vertrokken vanaf Maastricht, en werd wel weer eens tijd voor een prijsvechter.
Ik zie nog wel graag wat extra bestemmingen vanaf EIN, is voor mij toch wat makkelijker te bereiken uit de randstad.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52223672
Hier in het diepe zuiden heb ik ook wel wat opties.
Ik kan nog naar Luik, Keulen, Dusseldorf, Eindhoven. En dat allemaal binnen een uur rijden.
Zelfs Charleroi is te doen binnen anderhalf uur.

Maar het is altijd mooi om te zien wat Maastricht te bieden heeft, ook omdat dat maar 10 min rijden is
pi_52223808
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:59 schreef Professional het volgende:
Hier in het diepe zuiden heb ik ook wel wat opties.
Ik kan nog naar Luik, Keulen, Dusseldorf, Eindhoven. En dat allemaal binnen een uur rijden.
Zelfs Charleroi is te doen binnen anderhalf uur.

Maar het is altijd mooi om te zien wat Maastricht te bieden heeft, ook omdat dat maar 10 min rijden is
En Niederrhein niet te vergeten .

Het bedrijf waar ik werk zit (en blijft) bewust in Maastricht: binnen anderhalf uur zijn 8 luchthavens bereikbaar. Je kunt op dezelfde dag dus makkelijk heen en terug naar veel plaatsen in Europa .
pi_52225769
Valencia en Alicante dus:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=21480
quote:
Ryanair vanaf nieuwe basis Alicante naar Maastricht en Brussel

09-08-2007

MAASTRICHT - Prijsvechter Ryanair heeft naast Valencia ook Alicante gekozen als nieuwe Spaanse basis. Vanaf Alicante worden elf nieuwe bestemmingen aangevlogen, waaronder Maastricht en Brussel. Ryanair stationeert twee Boeing 737-800’s op de luchthaven van Alicante om de bestemmingen te bedienen. De prijsvechter had reeds zes bestemmingen vanaf Alicante.

Maastricht wordt vier keer per week aangevlogen en Brussel (Charleroi) zelfs dagelijks.

Naast Maastricht en Brussel worden ook Baden-Baden, Basel, Billund, Bournemouth, Doncaster, East Midlands, Gothenburg, Milaan en Parijs aangevlogen vanaf Alicante. Tot de bestaande bestemmingen hoorden al Dublin, Düsseldorf, Liverpool, Londen, Pisa en Stockholm.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=21481
quote:
Ook Valencia nieuwe bestemming voor Ryanair vanaf Maastricht

09-08-2007

MAASTRICHT - Naast Alicante is ook het Spaanse Valencia een nieuwe bestemming voor Maastricht Aachen Airport geworden. De Ierse prijsvechter Ryanair maakte vandaag bekend drie maal per week tussen haar nieuwe basis in Valencia en de Limburgse luchthaven te gaan vliegen. Daardoor komt het aantal bestemmingen vanaf Maastricht op drie.

Sinds juni wordt al gevlogen naar Girona. Eerder vandaag werd ook Alicante aangekondigd als nieuwe bestemming vanaf Maastricht.
Zie ook http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=07&month=aug&story=rte-en-090807 .
pi_52225932
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=21476
quote:
Ryanair opent lijndienst naar Eindhoven vanaf nieuwe basis Valencia
09-08-2007

EINDHOVEN - De Ierse prijsvechter Ryanair opent op 31 oktober een nieuwe lijndienst tussen Eindhoven en Valencia. Dat maakte de maatschappij vandaag bekend. De vlucht wordt vier keer per week uitgevoerd met een Boeing 737-800. Later vandaag kondigt Ryanair ook nieuwe routes vanaf Maastricht Aachen Airport aan.

Valencia is de tiende bestemming vanaf Eindhoven Airport. Ook maakte Ryanair bekend haar 21e basis op Valencia te openen. Volgens Joost Meijs van Eindhoven Airport is Valencia voor zowel zakelijke reizigers als voor zonaanbidders een mooie bestemming.
pi_52232832
Echt waardeloos, die milieutoeslag. Nederland wil met ALLES het braafste jongetje van de klas zijn. Duitsland wordt voor vrijwel alles het "belasting" paradijs. Best knap dat het daar allemaal veel goedkoper kan.
pi_52253070
Valencia en Allicante dus, niet echt waarop ik gehoopt had.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:59:22 #19
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52273553
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:56 schreef Professional het volgende:
Valencia en Allicante dus, niet echt waarop ik gehoopt had.
Nou, ik vind het wel relaxt! Helaas zullen deze routes waarschijnlijk nooit voor budget prijzen te krijgen zijn...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52349208
Grappig dar ryanair al weken op hun site heeft staan dat de actie tot donderdag loopt
pi_52584959
quote:
Ryanair zet Wallonië onder druk

BRUSSEL - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair zet zowel de luchthaven Charleroi in het zuiden van België als de Waalse vakbonden in de regio onder druk.

Ryanair eist van de luchthaven 1 miljoen euro schadevergoeding voor een wilde staking halverwege juni.


Dat meldde de Belgische krant De Tijd woensdag. Daarnaast verkoopt Ryanair geen tickets meer voor de periode vanaf 12 november. De lagekostenmaatschappij wil eerst de garantie dat wilde stakingen het vliegverkeer niet meer volledig lam kunnen leggen. Ryanair eist een noodplan.

Door de staking op 15 juni lag de luchthaven drie dagen plat en moest Ryanair veel vluchten annuleren. Ongeveer 22.500 passagiers werden de dupe.
Bron: nu.nl
pi_52585067
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bron: nu.nl
Ik zou als commercieel bedrijf 't niet anders doen ... Dat soort wilde stakingen kosten je geld en imago...
pi_52625737
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=07&month=aug&story=gen-en-220807 :
quote:
RYANAIR CALLS ON ASA TO REVERSE ITS FALSE FINDING

Ryanair, Europe's largest low fares airline today (Wednesday, 22nd August 2007) called on the ASA quango to reverse its factually false finding of yesterday that the Eurostar train service was faster and cheaper than Ryanair's flights from London Stansted to Brussels Charleroi.

Speaking today, Ryanair's Head of Communications, Peter Sherrard said:

"Only in the parallel universe of the ASA quango can a 1 hr 10 minute flight be declared to be longer than a 2hr 11minute train journey. Even a 4 yr old with basic maths could tell you that the flight is shorter.

Similarly, only the mathematically challenged ASA could declare that a £15 airfare is 'not necessarily cheaper' than a £27 train ticket".

Ryanair has today sent a Dummies Guide to Mathematics to the ASA who clearly can't add and they can't subtract either. This false ruling should be reversed.
.
pi_52629971
quote:
Ik ben benieuwd, nu werkt zo'n dreigement uiteraard alleen als er geen andere partij inspringt, want als Jetairfly echt routes gaat overnemen valt deze dreiging wat in het niets.. Aan de andere kant, ze zullen niet alles overnemen en nu zal de werkgelegenheid, als Ryanair echt de vluchten staakt, een flinke klap krijgen.

Nu hoop ik echt, dat als de Nederlandse regering besluit om de belachelijke milieubelasting in te voeren, dat Ryanair het vliegen vanaf Eindhoven ook zal staken, of meer het dreigen daartoe.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_52683713
Vanaf 20 september rekent Ryanair twee Britse pond of drie euro voor passagiers die niet online inchecken. Door deze tax moeten de lange rijen voor de incheckbalies beperkt worden.

Eerder liet de low-budgetmaatschappij reizigers al betalen voor alle bagage die geen handbagage is. Elk bagagestuk kost 3,5 euro als de vlucht via internet geboek wordt. Als de vliegreis niet online geboekt is, betaalt de reiziger 7 euro per tas of koffer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')