gele vlekken?quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:13 schreef RealZeus het volgende:
Die lak van die Amba's is ook niet van denderende kwaliteit.
Ik kwam vandaag de Arriva 8020 tegen (lijn 51 Assen naar Groningen) en daar had blijkbaar reclame opgezeten want er heel wat blanke delen te zien op die bus.
mja bij minder dan 5 strippen ( met 15 strippenkaart ;+ )quote:Op maandag 10 september 2007 20:19 schreef Socios het volgende:
Ik prefereer de gewone voorverkochte strippenkaart, soms is dat zelfs goedkoper dan zo´n ´eurokaartje´ uit de bus.
Ik prefereer een ander kaartjequote:Op maandag 10 september 2007 20:19 schreef Socios het volgende:
Ik prefereer de gewone voorverkochte strippenkaart, soms is dat zelfs goedkoper dan zo´n ´eurokaartje´ uit de bus.
ja.. door de weeks rijd ik voor niks kaartje ? B)quote:Op maandag 10 september 2007 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik prefereer een ander kaartje
Nu.nlquote:LEEUWARDEN - De nieuwe bussen van vervoersbedrijf Connexxion in Friesland zijn onveilig. Dat schrijven vakbonden FNV en CNV dinsdag in een brief aan Connexxion.
ANP
Het vervoersbedrijf is "ontstemt" over de brief en stelt dat de beweringen van de vakbonden "absoluut onwaar" zijn, aldus een Connexxion-woordvoerder.
De bewuste bussen zijn speciaal voor Friesland ontwikkeld. De 113 exemplaren van de zogenoemde 'Frysker' werden eerder dit jaar door de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) afgekeurd omdat het remsysteem niet deugde. De introductie van de Fryskers werd daardoor vertraagd.
Stukje uit de Leeuwarder Courant.quote:Chauffeurs: Frysker is onveilig
HEERENVEEN -
De nieuwe Frysker‑bus vormt voor zowel de reizigers als de chauffeur een gevaar op de weg. Naar aanleiding van een aanhoudende stroom klachten van chauffeurs, stuurden de vervoersbonden FNV en CNV dinsdag een brandbrief naar Connexxion om op de risico's te wijzen. Het vervoersbedrijf stelt dat de veiligheid niet in het geding is.
De vakbonden zijn het daar niet mee eens. ,,De veiligheid is wel degelijk in het geding, we beginnen ons echt zorgen te maken. Er moet nu een signaal worden afgegeven'', zeggen Piebe van der Molen (FNV) en Emiel Peper (CNV). Er zijn al volgens hen al chauffeurs die weigeren nog langer achter het stuur van een ,,dweilende'' Frysker te kruipen.
Volle Fryskers zouden regelmatig door hun vering zakken. Bij sommige busjes leidde dat tot een gebroken achteras. De bus heeft last van spoorvorming in het wegdek, is windgevoelig en het zicht is slecht door de spiegelende voorruit. Andere klachten zijn tocht bij de voordeur, geluidsoverlast en slechte ventilatie. Een deurbeveiliging ontbreekt. Lange of corpulente chauffeurs passen moeilijk in de krappe cabine.
Volgens woordvoerder Herman Opmeer van Connexxion is de Frysker geen gevaar op de weg. Dat zou zijn bevestigd door fabrikant Berkhof uit Heerenveen. ,,Zoals bij elke nieuw ontwikkelde bus komen er na invoering een aantal zaken aan het licht die moeten worden aangepast of bijgesteld. Soms is dat een simpele ingreep en soms moeten zaken onderzocht worden. De veiligheid staat echter voorop.''
!quote:Op woensdag 12 september 2007 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
Theo Takel had vandaag weer wat te doen, want auto nummer 21 is tegen de buspaal geknald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |