abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 15 oktober 1999 @ 12:46:00 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_201126
mischien om wat te centraliseren..

hoe zijn de Nederlanders verdeelt die naar BB kijken?

1). het meelevende publiek (kijkt alleen naar uitzendingen)

2). het sensatie beluste publiek (wordt minder denk ik want de sensatie blijft uit)

3). het kritische publiek (voornamelijk op internet)

4). de rest van Nederland (kijkt niet weet niet boeit niet)

de Nederlanse samenleving tijdens BB ...wie is het experiment?

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 15 oktober 1999 @ 13:06:00 #2
483 sdb
Pluk de dag
pi_201127
Ik hoor deels bij de sensatiebeluste kijkers (en wacht dus nog steeds), maar vooral het forum (kritisch) vind ik te gek. Zonder dat zou ik niet zo intensief kijken. Nu maak ik soms tijdens de uitzending aantekeningen! Triest? En mensen die nog nooit van BB hebben gehoord, leg ik verbijsterd in geuren en kleuren erover uit.
Life is a moment in space


pi_201128
deze topic ff terughaluh omdat het nu toch een rol gaat spelen... ik denk zoals eerder gemeld in andere topic dat dit forum met vele
duizenden meningen representatief is voor kijkend en surfen NL!
Begin bij het begin en eindig nooit!
  zaterdag 16 oktober 1999 @ 13:00:00 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_201129
nou is het internet publiek ook zeer verdeelt... kijk maar naar de topics hier

1)> diegene die alles afkraken

2). mensen met echt inzicht en gegronde redenen voor kritiek

3). mensen die overal in meegaan


het nederlandse TV publiek zal 'geregiseerd'door V. een bekende stem uitbrengen

het kritishe publiek zal stemmen volgens groeps taktiek denk ik

het sensatie publiek zal de saaie elementen eruit willen

ik ben echt benieuw wie gaat stemmen ( persoonlijk lijkt me 80% het TV publiek)

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_201130
quote:
op 10-16-1999 om 12:50 PM schreef Letterman het volgende:
... ik denk zoals eerder gemeld in andere topic dat dit forum met vele
duizenden meningen representatief is voor kijkend en surfen NL!

Dat kun je toch niet menen Letterman? De mensen die hier hun mening geven volgen BB op de voet (om diverse redenen) EN hebben toegang tot het net EN weten de weg te vinden naar Fok EN hebben om welke redenen dan ook de onbedwingbare behoefte om hun mening te delen met anderen.

Wat dat laatste betreft. Ik snap er geen snars van waarom ik die behoefte opeens ook heb. Ik heb voor het BB-tijdperk nog nooit van m'n leven een bericht gepost. Maar dat terzijde.

Ik ben niet geschoold in statistiek en/of (representatieve) steekproeven. Maar om dit forum niet representatief te vinden, daar hoef je niet voor gestudeert te hebben.

Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_201131
quote:
op 10-16-1999 om 01:02 PM schreef Stippel het volgende:
Dat kun je toch niet menen Letterman? De mensen die hier hun mening geven volgen BB op de voet (om diverse redenen) EN hebben toegang tot het net EN weten de weg te vinden naar Fok EN hebben om welke redenen dan ook de onbedwingbare behoefte om hun mening te delen met anderen.

Wat dat laatste betreft. Ik snap er geen snars van waarom ik die behoefte opeens ook heb. Ik heb voor het BB-tijdperk nog nooit van m'n leven een bericht gepost. Maar dat terzijde.

Ik ben niet geschoold in statistiek en/of (representatieve) steekproeven. Maar om dit forum niet representatief te vinden, daar hoef je niet voor gestudeert te hebben.


Stippel als je geen geschoolde statistieker bent hoe wil je dan je mening onderbouwen?
Inzake de mensen die EN op internet kijken EN TV kijken...Dat zijn inmiddels meer dan 3 miljoen huishoudens, hetgeen een bont geheel geeft van mensen op Internet. De mensen die ook nog eens op dit forum kijken en hun mening geven zijn uiteenlopend van studenten, scholieren, werkende mensen, werkloze mensen,
hoge scholing, lage scholing ect.
Als het Nipo een aantal van 1000 meningen al representaief vindt...
Ik ben het overigens met je eens dat de meningen sterk wisselen. Ik bedoel vandaag is Karin de klos de volgende dag kan het weer een ander zijn. Leuke discussie dit trouwens.
Ik zelf ben geen statistieker met een hoge gradatie als je kijkt naar certificeringen.
Vanuit mijn werk heb ik wel iedere dag te maken met marktcijfers, groeicijfer ect.
Daarnaast is het mijn taak om 600 man op de rit te krijgen om voor mij te verkopen en dan
ben je wel veel met statiekjes bezig..

Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_201132
Letterman,

Ten eerste, mee eens, leuke discussie!
Wat betreft die drie miljoen mensen. Dat is wel zo, maar hoeveel van die 3 mln. vindt je terug op Fok? Hooguit een promile of wat. Jij ziet toch ook iedere keer dezelfde mensen langskomen die hier hun mening uiten?
Dat die paar promile van heel diverse pluimage zijn, daar kan ik ook in meegaan.

Maar feit blijft (volgens mij), dat hier mensen ongevraagd (!) hun mening geven. Dat alleen al maakt het volgens mij niet representatief. Je vindt hier bijvoorbeeld geen mensen die geen mening hebben.

Wat het NIPO betreft: die 1000 meningen zijn vervolgens wél van een representatieve populatie (da's een woord wat ik nog herinner van de Havo/wiskunde/statistiek ).
Intomart, het bedrijf dat de kijkcijfers analyseert, meet bijvoorbeeld (als ik het goed heb), in een bepaald dorp in het noorden des lands, wat representatief is voor de gehele nederlandse bevolking. Dat wil zeggen qua leeftijdsverdeling, salarissen, 'lifestyle', gezinssamenstelling, etc. Da's het Fok forum volgens mij niet (hoewel, nogmaals, wel van diverse pluimage, maar niet representatief).

Mama, ben ik representatief?

Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  maandag 18 oktober 1999 @ 14:25:00 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_201133
even me topicje terug halen nu de nominaties bekend zijn...

Hoe zal het publiek stemmen.
Het TV publiek
Het kritische publiek
Het Sensatie publiek

ik ga ervan uit dat voornamelijk het TV publiek zal stemmen want we willen allemaal die breedbeeld TV winnen toch?

ik zou het niet weten maar ik denk Sabine omdat zij breed wordt uitgemeten constant

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_201134
DE GROOTSTE ONZIN VAN DE NEDERLANDSE TELEVISIE BESTAAT ERIN DAT DE KIJKCIJFERS WORDEN GETROKKEN UIT (INDERDAAD) 1000 HUISHOUDENS! REPRESENTATIEF ME REET! ;r En dat is veel erger dan dat dit forum al dan niet representatief zou zijn
*SAM*

pi_201135
Hoe komt het dan beste mensen dat indien wij van het FOKforum een voorspelling doen deze nagenoeg synchroon loopt met het wegstemmen van mensen die bellen naar BB?...Dat zijn n.l. slechts voor 0,001% FOK forummers!
Dan zijn we toch representaief.

Stippel je hebt gelijk vwb NIPO...Dat klopt inderdaad enne ik vind dit forum lekker representatief lekker puuuuhhh!


Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_201136
quote:
op 10-18-1999 om 02:37 PM schreef sam het volgende:
DE GROOTSTE ONZIN VAN DE NEDERLANDSE TELEVISIE BESTAAT ERIN DAT DE KIJKCIJFERS WORDEN GETROKKEN UIT (INDERDAAD) 1000 HUISHOUDENS! REPRESENTATIEF ME REET! ;r En dat is veel erger dan dat dit forum al dan niet representatief zou zijn

Sam: je capslock is kappot.

pi_201137
Het Nederlands Publiek of zoals Mona het noemt:

De kaikers thuiuis.

(Off topic: ik ben vandaag Fok-member geworden: Hoera )

pi_201138
Ik zal het niet meer doen, Beez
*SAM*

pi_201139
okidoki, sam

pi_201140
en van harte met je lidmaatschap
*SAM*

pi_201141
Dank, dank.
Jij bent er ook bijna!

Ik kan je vertellen dat het heel spannend is.

pi_201142
oeff, ik kan bijna niet wachten
*SAM*

pi_201143
quote:
op 10-18-1999 om 04:27 PM schreef Letterman het volgende:
Stippel je hebt gelijk vwb NIPO...Dat klopt inderdaad enne ik vind dit forum lekker representatief lekker puuuuhhh!

Letterman, we worden het kennelijk niet eens. Maar gelukkig wel over 't NIPO. Maar niet getreurd, ik vind vast wel weer iets waar we het weer niet over eens worden .

"Stippel steekt z'n tong uit naar Letterman"

Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_201144
Stippel....Ik hoop dat je met je tong bedoeld een soort uuuuummmeeeee!
Begin bij het begin en eindig nooit!
  maandag 18 oktober 1999 @ 22:06:00 #20
910 Barbie
Graduated Fool
pi_201145
Kan iemand iets aan deze jongen doen, wat ben jij een eikel zeg! Ben ik blij met m'n kabelmodempje!
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_201146
!!!

maar ter zake:
Er ligt hier juist een briljante kans om ,in plaats van te wauwelen over representatief zijn of niet, het proefondervindelijk te toetsen!

Stem wie er moet verdwijnen en toets dit eens aan de uiteindelijke (volks?)uitslag.

keuze uit 2, daar moeten we statistisch wat mee kunnen ...

Mijn hypothese:
Op dit forum: Sabine goes ...
a.s. donderdag: Bart goes ...

[Dit bericht is gewijzigd door MasTerOfPuPPetS (Datum 18 Oktober 1999).]

"Pullin' the strings..."
pi_201147
Om even verder te gaan op het statistiek gebeuren:

Als ik het goed herinner zijn er 2 steden in Nederland die gezien worden als representatief voor heel Nederland. Beide middelgroot en in de provincie, want daar schijnt half Nederland te wonen. In deze steden wordt veel marktonderzoek gedaan en worden veel proeven gedaan met bv nieuwe winkelconcepten (bv AH). Deze steden zijn: Zwolle en ... Tilburg.

Dus als Sabien in Tilburg het matras wordt genoemd is dat dus representatief voor heel Nederland .

Is het een vogel, is het een vliegtuig... Nee, het is Superknor!


pi_201148
Misschien al eerder gepost (dan sorry), maar in het licht van m'n eerdere discussie met Letterman over kijkcijfers, representatief, e.d. toch ff deze link plaatsen:
http://www.intomart.nl/nieuws/kijk/1.htm

Las ook op nl.actueel.big-brother dat VOO vanaf 6 november ook op zaterdag een uitzending gaat verzorgen (20.30). Geen bronvermelding, dus weet niet of het waar is. Zou wel een hoop persoonlijke verslavingsproblemen oplossen

Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_201149
Representatief zijn we niet, daarvoor heb je een doorsnede van de Nederlandse bevolking nodig.

Maar ik geloof dat V. ,toch zeer zeker regelmatig naar deze en andere sites kijkt en waarnodig probeert bij te sturen.
Veronica heeft toch het schrijvende medium nodig om de algemene opinie te achterhalen.

Ik denk maar "correct me if I'm wrong" dat wanneer wij allemaal schrijven dat we stoppen met kijken omdat bijv. de weekopdrachten niet leuk zijn, Veronica nieuwe opdrachten zal gaan bedenken.

Life is like a box off chocolates, you never know what you gonna get........
pi_201150
quote:
op 10-20-1999 om 11:09 PM schreef JollyJoker het volgende:
Ik denk maar "correct me if I'm wrong" dat wanneer wij allemaal schrijven dat we stoppen met kijken omdat bijv. de weekopdrachten niet leuk zijn, Veronica nieuwe opdrachten zal gaan bedenken.

Ik vind de weekopdrachten niet leuk!
Ben benieuwd of ut hellupt .

Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')