abonnement Unibet Coolblue
pi_52294512
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:40 schreef turnpike het volgende:

[..]

Néh hoor, kom deze LP regelmatig tegen bij diverse platenzaken. Moet zeker gaan lukken.
Kan natuurlijk zijn dat hij nog wel in winkels ligt maar niet meer geperst wordt en daarom voor hun distributeuren moeilijk te krijgen is, maar met Buckley zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:01:11 #102
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52294580
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:53 schreef ralfseltje het volgende:
Heb zojuist mijn eerste LP besteld: Grace van Jeff Buckley Hopen dat het lukt, hij zei dat ie lastig verkrijgbaar was, maar dat het wrs. wel zou lukken. Tof
Waar heb je 'm besteld?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:04:24 #103
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_52294664
@ Turnpike

Klopt, ze hadden hem zelf ook wel regelmatig, alleen wist ie niet of ie hem nu voor me kon krijgen Hoop echt dat ie inderdaad komt!
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:01 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Waar heb je 'm besteld?
Elpee in Groningen.


Zojuist belden mijn ouders dat ze mijn eerste LP voor me hebben meegenomen uit Amsterdam: Yellow Submarine. Het is een begin!

Eerst zo snel mogelijk alles van de Beatles proberen te krijgen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:08:09 #104
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52294768
Zijn er eigenlijk verzamel LP's die wat opbrengen? En dan niet van 1 artiest maar een willekeurige 'best of.....' LP-SET bijvoorbeeld.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_52294776
quote:
[b]Op zaterdag 11 augustus 2007 23:04
Eerst zo snel mogelijk alles van de Beatles proberen te krijgen.
Alles in de zin van 'van elke release 1 exemplaar' of alles in de zin van 'alle releases die ze maar hebben uitgebracht, inclusief land van herkomst'.

Het is voor beide een hoop werk, maar dat laatste is bijna onmogelijk. Er zijn overigens een heleboel mensen die die hobby wel hebben
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_52294807
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:08 schreef HAL9000S het volgende:
Zijn er eigenlijk verzamel LP's die wat opbrengen? En dan niet van 1 artiest maar een willekeurige 'best of.....' LP-SET bijvoorbeeld.
De 'Als je haar maar goed zit' Nederpunk verzamelaars zijn een hoop centjes waard. Met een beetje geluk voor een tientje op de rommelmarkt te scoren, is honderden euro's waard.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:13:40 #107
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52294926
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:09 schreef vingerplant het volgende:

[..]

De 'Als je haar maar goed zit' Nederpunk verzamelaars zijn een hoop centjes waard. Met een beetje geluk voor een tientje op de rommelmarkt te scoren, is honderden euro's waard.
Ah goede tip, mischien wel een redelijke kans op zo'n verzamelaar daadwerkelijk een keer tegen te komen hier in NL.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_52294985
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:13 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ah goede tip, mischien wel een redelijke kans op zo'n verzamelaar daadwerkelijk een keer tegen te komen hier in NL.
Moet je toch eens Vinylfanaten gaan lezen, daar staan ook van die tips in
Laat die plaatjes dan maar voor 1x liggen!
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:20:47 #109
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_52295089
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:08 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Alles in de zin van 'van elke release 1 exemplaar' of alles in de zin van 'alle releases die ze maar hebben uitgebracht, inclusief land van herkomst'.

Het is voor beide een hoop werk, maar dat laatste is bijna onmogelijk. Er zijn overigens een heleboel mensen die die hobby wel hebben
Ehm zo specifiek weet ik nog niet, maar in ieder geval de "normale" albums, daarna zie ik wel verder. Zijn wel meer bands die ik wil hebben
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:21:48 #110
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52295115
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:15 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Moet je toch eens Vinylfanaten gaan lezen, daar staan ook van die tips in
Laat die plaatjes dan maar voor 1x liggen!
Ja goed plan idd. Volgende keer dat ik bij vinyl archief kom dan zal ik een exemplaar aanschaffen.

Eergisteren trouwens de 1st pressing op Pink Island van King Crimson - In the court of King Crimson gekocht voor 80 euro in vrijwel mint condition. Daar kun je ook veel geld voor vangen, vooral in de UK.

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_52295508
Netjes. Niet echt goedkoop maar een goede prijs, met een beetje geluk krijg je het dubbele ervoor terug als je hem ooit verkoopt
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:46:18 #112
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52295702
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:38 schreef vingerplant het volgende:
Netjes. Niet echt goedkoop maar een goede prijs, met een beetje geluk krijg je het dubbele ervoor terug als je hem ooit verkoopt
Ik was tevreden met de prijs Helemaal omdat ie nog in goede staat is en Britten hebben de neiging om een leuk bedrag neer te leggen voor de Pink Island editie. Daarbij is dit een van m'n favouriete (progrock) albums uit de jaren '60, dus een mooie toevoeging aan m'n collectie.

Ik hoop ooit nog een orginele druk van Linda Perhacs te kunnen bemachtigen maar voor minder dan 150 dollar zal me dat niet gaan lukken wsl. De Amerikaanse folk-revival periode bracht prachtige, psychdelische muziek voort maar die platen zijn nu echt verschrikkelijk duur.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:25:21 #113
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_52301380
The Beatles is een mooi uitgangspunt, veel aanbod en voor een redelijke prijs heb je meestal ietwat verfrommelde hoezen maar goede kwaliteit lp's.

Gisteren binnengekregen:

13th Floor Elevators - Psychedelic Sounds Of....'74 re-issue
13th Floor Elevators - Easter Everywhere....'68 persing
Roky Erickson & The Aliens

50 euro bij elkaar.

Volgens mij kun je voor een verzamel/compilatie LP best wat vangen indien er bijdragen zijn van bands die exclusieve bijdragen leveren.

Ikzelf ben er geestelijk nog niet aan toe om 80 euro neer te tellen voor 1 Elpee, maar ik slaak een diepe zucht en werp een benijdende blik op HAL's nieuwe aanwinst.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:54:11 #114
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_52301734
Check mijn speler, na 20 jaar op zolder loopt ie nog als een trein

pi_52305561
Mijn schatje. De Pioneer PL-510.

Ik ben wel toe aan een nieuwe naald (verwacht er gewoon E25,- voor te moeten betalen). Hij is al een keer gevallen en heeft moeite met de eerste 10 sec van elke plaat. Niet zo'n ramp, aangezien ik toch bijna alleen monotone lange versies draai.

Speakers heb ik onder mijn salontafel gebouwd, zodat het geluid naar boven komt knallen wanneer ik in m'n bankstel zit. De onderburen zijn daar overigens niet zo'n liefhebber van.

Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52305604
Na mijn studententijd ga ik wel voor een upgrade trouwens. Heb ondertussen genoeg leuke platen voor zo'n lange termijn investering.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:28:49 #117
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_52336707
Ok, ik heb een nieuwe platenspeler nodig. Ik wil een splinternieuwe, geen zin in gedoe met 2e hands dingen die het niet doen en naalden vervangen etc.

Vandaag was ik even in een hifi zaakje, de man raadde mij deze aan:



Een Sony PS-LX250H, voor 130 euro. Dat is meteen een beetje mijn budget denk ik. Is deze platenspeler wat?

Ik ben sowieso geen audiofiel maar heb geen zin in dof geluid e.d. zoals mijn vorige platenspeler. En ik wil niet dat m'n platen te erg lijden onder het afspelen op lange termijn. Als dat het geval is in deze prijsklasse zal ik even door moeten sparen .

Enige suggesties? Alvast bedankt.
pi_52342427
Leuk topic
Heb zelf al een tijdje een platenspeler, en koop zo nu en dan eens een paar platen. Heb er nog niet denderend veel en ook geen speciale uitvoeringen of iets dergelijks, maar gewoon een beetje standaard werk van The Beatles. Tijd terug nog van Oasis het album Standing on the Shoulder of Giants gekocht op LP.
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:05:53 #119
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_52351441
ah, vinyl-verzamelaars...

ik zelf koop goedkope oude, niet zozeer zeldzame. En af en toe een nieuwe, de laatste was Tijuana Moods van Mingus (heruitgave)
De Narcis van Gabon
pi_52397374
Nou ik heb mijn Dwarves LP eindelijk binnen.
Ok vorige week al, maar kon hem vandaag pas op de gevoelige plaat vastleggen.

Anyway het leek mij leuk om dit topic op te fleuren met een plaatje van mijn volledige collectie eerste-hands LP's.



De twee Spinvis LP's zijn gesigneerd, zie al hier: http://members.home.nl/mloon/DSC_0073.JPG
De Dwarves LP (en de Johan single) zijn allebei wit vinyl.

Ik draai mijn LP's op dit moment nog af met een meer dan 20 jaar oude Yamaha (P-350), deze is doorgelust met een phono-voorversterker naar mijn matige Sony versterker;
Of te wel aan vervanging toe.
Hier een pic; http://members.home.nl/mloon/DSC_0721.jpg , toevallig lag de Dwarves er op.
Bertje en Henk
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:20:04 #121
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_52398615
ja, hallo, hier ook een vinylliefhebber

ik heb ongeveer een jaar geleden de LP-spelert van mijn vader gevonden en heb nu het meeste van pink floyd en al het reguliere werk van the police, ook electronische meuk kan er wel in bij mij ik heb tegen de 100 platen denk ik nu.
:')
pi_52473484
Woei, heb mezelf de 3Lp versie van Oasis - Stop the clocks kado gedaan Nu nog even w88 tot hij binnenkomt
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:42:42 #123
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_52567146
Jeuj net Closer gekocht op vinyl. Wat een heerlijk gevoel, als je door zo'n bak heen bladert en opeens een LP ziet die je graag wou hebben. Ik ben er echt blij mee, nooit gehad met een cd
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:21:07 #124
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_52568253
Joy Division of Plastikman?
pi_52570661
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:32 schreef Shedfire het volgende:
Nou ik heb mijn Dwarves LP eindelijk binnen.
Ok vorige week al, maar kon hem vandaag pas op de gevoelige plaat vastleggen.

Anyway het leek mij leuk om dit topic op te fleuren met een plaatje van mijn volledige collectie eerste-hands LP's.

[afbeelding]

De twee Spinvis LP's zijn gesigneerd, zie al hier: http://members.home.nl/mloon/DSC_0073.JPG
De Dwarves LP (en de Johan single) zijn allebei wit vinyl.

Ik draai mijn LP's op dit moment nog af met een meer dan 20 jaar oude Yamaha (P-350), deze is doorgelust met een phono-voorversterker naar mijn matige Sony versterker;
Of te wel aan vervanging toe.
Hier een pic; http://members.home.nl/mloon/DSC_0721.jpg , toevallig lag de Dwarves er op.
Heb je die allemaal via een internet winkel gekocht?
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')