Ja, ik weet 't, liep beetje achter met mijn "nieuws". De laatste tijd erg druk met afstuderen en andere 'real life' dingen, dus niet echt in de gaten dat het alweer augustus is (het weer doet me ook niet echt aan zomer denken).quote:Het is trouwens al augustus
Persoonlijk vind ik dat een van de mooiste routes van Nederland.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:56 schreef vosss het volgende:
Het zal vast al een keer gezegd zijn in vorige topics, maar op de Brunsummerhei nabij Brunssum kan je echt tof mountainbiken.
Ik ben daar een aantal jaar geleden geweest en dat was echt mooi, met flink wat bergen erin en alles. Ook voor de wat meer getrainde mountainbiker genoeg uitdaging en het gebied is groot zat, want ik heb er toen geloof ik iets van 37km gefietst door de bossen
Wat dacht je van de nieuwe Scalpel van Cannondale?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:49 schreef FHR het volgende:
Anderen al interessant 2008-nieuws gespot?
In de O2 bikers van vorige maand stond een test.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:15 schreef The_S het volgende:
Rond September ga ik kijken hoe mijn budget ligt om een Rocky Mountain Element 50 aan te schaffen
Ja, die SX Trail ziet er erg aantrekkelijk uit. Maar ik denk dat ik toch maar voor een meer all-round toepasbare fiets als de Enduro of Pitch ga. Wel gaaf, dat witte stuur en witte zadel op die SX.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:24 schreef jaguar het volgende:
Specialized voor 2008
S-tec in Duitsland heeft een mooie Element 70 op de website staan voor 2400,-. Een hele nette prijs volgens mij.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:15 schreef The_S het volgende:
Rond September ga ik kijken hoe mijn budget ligt om een Rocky Mountain Element 50 aan te schaffen
Klopt heb ik gezien, dat is wel het 2006 frame, ik vind de kleurstelling van dat frame niet echt mooi, maar de prijs is wel erg mooi.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
S-tec in Duitsland heeft een mooie Element 70 op de website staan voor 2400,-. Een hele nette prijs volgens mij.
Kan iemand iets nuttigs over die Fox Vanilla vork zeggen?
Conditie kan je ook prima opdoen in het bos. Wat wel belangrijk is, is techniek. Nou vallen de meeste paadjes in Nederland natuurlijk heel erg mee wat dat betreft, maar het is altijd verstandig om met makkelijke te beginnen en je fiets te leren kennen. Hoe hard kan ik remmen (zonder over de kop te slaan en al te veel te slippen), waneer moet ik ongeveer in welke versnelling rijden, hoeveel grip heb ik ongeveer in de bocht, etc. Maar ook techniek van je fiets: zit 'ie goed in elkaar, werkt alles.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:29 schreef RealMadMan het volgende:
Ik kwam vandaag dit topic tegen en aangezien ik van plan ben ook te gaan biken wou ik graag een vraag los laten of het nu verstandig is om gewoon gelijk het bos in te duiken of om eerst wat conditie op te doen op de weg?
Bedankt voor deze info denk dan toch maar gewoon het bos in te duiken en daar lekker te keer te gaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:26 schreef FHR het volgende:
[..]
Conditie kan je ook prima opdoen in het bos. Wat wel belangrijk is, is techniek. Nou vallen de meeste paadjes in Nederland natuurlijk heel erg mee wat dat betreft, maar het is altijd verstandig om met makkelijke te beginnen en je fiets te leren kennen. Hoe hard kan ik remmen (zonder over de kop te slaan en al te veel te slippen), waneer moet ik ongeveer in welke versnelling rijden, hoeveel grip heb ik ongeveer in de bocht, etc. Maar ook techniek van je fiets: zit 'ie goed in elkaar, werkt alles.
En dan gewoon lekker veel fietsen. Op de weg is meer een soort duur-training en in het bos vaak interval-training (vooral als er veel kleine heuvels zijn). Ik zelf vind in het bos fietsen ook veel leuker dan op de weg, en de lol is voor mij nog altijd belangrijker dan 'conditie krijgen', dat komt vanzelf wel als je er lol in hebt.
In welke regio woon je?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:44 schreef RealMadMan het volgende:
[..]
Bedankt voor deze info denk dan toch maar gewoon het bos in te duiken en daar lekker te keer te gaan.
Eerst eens een route uit zoeken om me te beginnen en dan van het weekend is ff lekker er op uit gaan.
Dan zou ik de route bij Amerongen eens proberen als ik jou was. Erg mooie route met leuke (lange) klimmetjes en zowel voor ervaren bikers als beginnelingen goed te doen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:43 schreef RealMadMan het volgende:
Woon in Veenendaal opzich wel genoeg mogelijkheden om te fietsen volgens een site in start post
de specs kloppen niet helemaal volgens mij of er zitten 2 voorvorken en remmen op de fiets.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:29 schreef RealMadMan het volgende:
Ik kwam vandaag dit topic tegen en aangezien ik van plan ben ook te gaan biken wou ik graag een vraag los laten of het nu verstandig is om gewoon gelijk het bos in te duiken of om eerst wat conditie op te doen op de weg?
Heb momentueel een Bulls 6505 Disc (zal wel niet top zijn maar als het me bevalt dan koop ik wel beter)
volgende heb ik om internet kunnen vinden over wat er zoal op zit
frame Aluminium 7005 Full suspension Y-frame
achtervering DNM DV-22
voorvering RST 381 EL
schijfremmen Lee Chi DSK 600 Disc
velgen Airline 1 dubbelgebust
crankstel TruVativ Firex
achterderailleur Shimano Deore LX 27-speed
voorderailleur Shimano Deore LX
rockshox jett voorvork vering
DNM DV 22 achterbouwdemper
Bij je achtervering is alleen de 'preload' instelbaar. Door deze helemaal in te draaien, wordt je vering niet stijver. Er staat alleen meer voorspanning op. Een veer van een achterdemper is over het algemeen een lineaire veer (er bestaan ook wel progressieve), dat wil zeggen dat iedere centimeter verder indrukken evenveel kracht kost als de centimeter ervoor (maar bij elkaar kost het natuurlijk wel meer): kracht = veerstijfheid x indrukking. De veerstijfheid blijft dus constant ongeacht hoe ver de veer ingedrukt wordt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:50 schreef RealMadMan het volgende:
De achtervering klopt inderdaad deze is gelukkig wel instelbaar dus heb ik maar zo stug mogelijk gezet misschien over een tijdje een keer vervangen voor beter spul, maar je moet ergens op beginnen en heb deze fiets al een paar jaartjes staan maar ben nog niet echt aan toe gekomen om er mee te gaan fietsen.
Toevallig woon ik (in het weekend) ook in Veenendaal, dus als je een keer zin hebt om samen te fietsen mag je pmen, ik ben ook niet héél erg ervaren en mijn conditie is tegenwoordig ook redelijk bagger.. (email = robinvernooij@gmail.com)..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:43 schreef RealMadMan het volgende:
Woon in Veenendaal opzich wel genoeg mogelijkheden om te fietsen volgens een site in start post
Ik denk dat je dan beter af bent met een koeriers-fiets/citycross-bike. Zoiets als een Cannondale Bad Boy. In het vorige MTB-topic (link staat wel in de OP) staan ook nog 2 fietsjes die hier wel geschikt voor zijn (Stevens Road Flyer en Cube Hooper. Deze zijn boven budget, maar het gaat even om het idee. Je kan natuurlijk ook gewoon een goedkope MTB nemen en daar smalle, gladde banden op zetten, maar bij deze fietsen zijn de versnelling vaak een beetje aangepast aan op de weg rijden (grotere tandwielen voor etc). Een hybride zou ook een optie zijn, maar hebben vaak spatborden en baggagedragers erop en zijn soms redelijk zwaar uitgevoerd als trekking-bike. Vering zou ik inderdaad maar achterwege laten, is alleen maar weer duurder/zwaarder en heeft onderhoud nodig.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:03 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben van plan me te gaan orienteren op een mountainbike. Ik wil er voornamelijk op de weg mee rijden, misschien zelfs alleen maar, maar het robuustere tov een racefiets spreekt me wel aan. Mijn budget zal rond de 500 liggen. Voor dat geld kan ik beter bij het 2de hands aanbod kijken. Is marktplaats hiervoor de uitgelezen plek of zijn er meer 'incrowd' aanbiedingssites. En wat is de kans dat ik dan een gejat exemplaar aangeboden krijg? Dat wil ik iig niet. Vragen en vragen dus. Tips zijn meer dan welkom. Vering bijvoorbeeld is niet echt nodig lijkt me voor op de weg toch?
Op zich kun je op Marktplaats genoeg fietsen vinden, ik vind alleen de meeste tweede hands fietsjes op MP nogal aan de duren kant, volgens mij denken mensen nog dik geld te kunnen vangen voor een oud barrel. Het is dus een kwestie van even zoeken, en de eerlijke aanbieder er tussen uit te halen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:03 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben van plan me te gaan orienteren op een mountainbike. Ik wil er voornamelijk op de weg mee rijden, misschien zelfs alleen maar, maar het robuustere tov een racefiets spreekt me wel aan. Mijn budget zal rond de 500 liggen. Voor dat geld kan ik beter bij het 2de hands aanbod kijken. Is marktplaats hiervoor de uitgelezen plek of zijn er meer 'incrowd' aanbiedingssites. En wat is de kans dat ik dan een gejat exemplaar aangeboden krijg? Dat wil ik iig niet. Vragen en vragen dus. Tips zijn meer dan welkom. Vering bijvoorbeeld is niet echt nodig lijkt me voor op de weg toch?
lol dat muziekje bij dat filmpje, echt zo'n happy de peppy songquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:24 schreef Impry het volgende:
Hier nog een filmpje van ons van een tijdje terug: http://video.google.nl/videoplay?docid=5959750527420319597
De K18 is er ook in het zwart geanodiseerd voor volgend jaar. De 2007 en 2008-versie lijken inderdaad niet veel van elkaar te verschillen, al is natuurlijk de hele XT-lijn van Shimano volledig vernieuwd voor 2008. Ik vind de bikes van 2008 er trouwens erg mooi uitzien. Benieuwd welke ik onder m'n reet krijg .quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:58 schreef Videopac het volgende:
Ik zit nu te denken aan een Cube Reaction K18. Of de 2007 in de aanbieding of de nieuwe 2008 (ik weet nog niet of ik het lef heb om hem in het rood te kopen). Zo te zien is er niet zo heel veel verschil in afmontage: alleen de nieuwe NN en RR banden van Schwalbe en een gebogen zadelpen zijn mij opgevallen.
Heb je al een idee welke?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:30 schreef Wombcat het volgende:
Binnenkort kan ik weer een nieuwe MTB kopen, via het fietsenplan op mijn werk
Wordt wel tijd, want het ding dat ik nu heb, is ernstig afgetrapt.
Nee, nog niet gekeken.quote:
Zit er nou veel verschil tussen zo'n cyclocrosser en een racefiets?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:28 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
De K18 is er ook in het zwart geanodiseerd voor volgend jaar. De 2007 en 2008-versie lijken inderdaad niet veel van elkaar te verschillen, al is natuurlijk de hele XT-lijn van Shimano volledig vernieuwd voor 2008. Ik vind de bikes van 2008 er trouwens erg mooi uitzien. Benieuwd welke ik onder m'n reet krijg .
M'n nieuwste speeltje voor de komende winter:
[afbeelding]
Komt half september binnen als het goed is. Ben van plan om wat toertochten en wedstrijdjes ermee te rijden. Benieuwd of ik er talent voor heb .
Ik mag trouwens nog een week niet fietsen . Vorig weekend in Houffalize m'n knie nogal hard gestoten aan een scherpe kei. Vijf hechtingen waren het gevolg, naast dat ik pas gisteren weer een beetje behoorlijk kon lopen. Maandag merkte ik bovendien dat er een teek bezig was m'n arm leeg te zuigen, waardoor ik ook nog een antibioticakuur heb gekregen. Hopelijk is alles een beetje hersteld over een week, dan staat er een week biken in Livigno (Italië) op het programma.
Ja, best wel. Andere geometrie, afgeplatte bovenbuis en cantileverremmen. Ook velgen, banden en verzetten verschillen, maar dat is los van het frame nog aan te passen. Ik heb verder geen idee hoe het fietst, ben totaal niet bekend met de tak van sport.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Zit er nou veel verschil tussen zo'n cyclocrosser en een racefiets?
Volgens mij is de Reaction K18 een hele goeie fiets. Tenminste dat hoop ik dan maar, want ik heb er vrijdag ook eentje besteld in de titanium kleur. Had geen zin om op de 2008 modellen te wachten en kreeg een mooi prijsje aangeboden. Maar als je nog een 2007 model wilt, moet je wel snel zijn, want van een aantal modellen en zeker in bepaalde maten zijn ze bijna uitverkocht.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:58 schreef Videopac het volgende:
Na een enorm goed bevallen mtb trip naar de Zugspitzarena in Tirol overweeg ik een nieuwe mtb. Met name de remmen van mijn huidige Cube LTD Comp (Magura HS33) zijn toch niet echt geschikt voor minutenlange afdalingen...
Ik zit nu te denken aan een Cube Reaction K18. Of de 2007 in de aanbieding of de nieuwe 2008 (ik weet nog niet of ik het lef heb om hem in het rood te kopen). Zo te zien is er niet zo heel veel verschil in afmontage: alleen de nieuwe NN en RR banden van Schwalbe en een gebogen zadelpen zijn mij opgevallen.
Wat is jullie mening over de Cube Reaction. En zijn er nog andere alternatieven in deze prijsklasse (1200-1500 euro)?
zie PMquote:Op maandag 3 september 2007 10:40 schreef Videopac het volgende:
Mag ik vragen waar je je Reaction K18 gekocht hebt en voor hoeveel?
dank je. Ik heb trouwens mijn fiets kaal gemaakt van accesoires. Heb nu een camelbak en een headwrench tool voor in de leftyquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:47 schreef KhaZ het volgende:
De lefty
deze heeft mijn vrouw ook. Lijkt me lastig mountainbiken met die smalle bandjes.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:04 schreef Coencordia het volgende:
Ik ben een beginnende crosser/mountainbiker
Mijn gear is:
Gazelle XR3 (alu frame)
Derailleur voor: Shimano Deore
Derailleur achter: Shimano Deore LX
Remmen: V-Brakes
[afbeelding]
In April gekocht en reeds 1200 km op de teller
Als het droog is, dan is het briljant, lekker hoge snelheden halen (43km/u gehaald op asfalt)quote:Op woensdag 5 september 2007 12:15 schreef grassiekuik het volgende:
[..]
deze heeft mijn vrouw ook. Lijkt me lastig mountainbiken met die smalle bandjes.
Zit er nog wat grip op die bandjes dan? Anders loop je niet alleen vast in de modder, maar ga je ook genadeloos op je bekquote:Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Als het droog is, dan is het briljant, lekker hoge snelheden halen (43km/u gehaald op asfalt)
Mul zand is ook geen probleem, gewoon malen.
Als er veel blubber(zoals die foto van de OP) is dan moet ik zorgen dat ik vaart hou want anders loop je vast.
Daarom had ik ook crossen/mountainbiken getyped.
Overigens laat ik de banden wat leger lopen als ik met slecht weer ga offroaden.
Er zit wel wat crossprofiel op de banden, ik heb er ook mee op het strand gereden. Het is allemaal best te doen hoor. Bospaden doe ik ook vaak, geen probleem, maar de echt grote modderpoelen moet ik aan me voorbij laten. Al met al, goed voor wat ik er (op dit moment) mee doe.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:15 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Zit er nog wat grip op die bandjes dan? Anders loop je niet alleen vast in de modder, maar ga je ook genadeloos op je bek
Verder wel leuk fietsje...
Op het strand rijd het ook wel makkelijk zonder profiel Maar dat is mooi verderquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:12 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Er zit wel wat crossprofiel op de banden, ik heb er ook mee op het strand gereden. Het is allemaal best te doen hoor. Bospaden doe ik ook vaak, geen probleem, maar de echt grote modderpoelen moet ik aan me voorbij laten. Al met al, goed voor wat ik er (op dit moment) mee doe.
Hoe smeren jullie je ketting eigenlijk? Doen jullie dat ook met teflon?? Dat heb ik van wat wielrenners meegekregen, en dat gaat als een jekko.
Wat nog mooier is...quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:05 schreef Impry het volgende:
Zojuist bij Hopmans in Bergen op Zoom m'n nieuwe Trek 6300 '08 opgehaald, heerlijk gevoel om zo'n nieuwe fiets mee te nemen
Hieronder wat foto's.
[[url=http://xs219.xs.to/xs219/07365/Trek6300_1.jpg]afbeelding][/url]
Deze is klikbaar
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hier een lijstje met specs.
Nog even SPD-pedaaltjes en banden overzetten (NN/RR) en dan eens lekker uitproberen! 8)
* grassiekuik gebruikt dezequote:Op zaterdag 8 september 2007 11:18 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Op het strand rijd het ook wel makkelijk zonder profiel Maar dat is mooi verder
Ik smeer mijn ketting met dit spul:
[afbeelding]
Klein drupje erop, en hij gaat weer als een tierelier..
Vanochtend 2 rondes in Dorst gereden en beetje uitgeprobeerd, maar inderdaad, wat is het heerlijk om er mee te fietsen! Rijdt echt zo lekker! Alles gaat zo soepel/makkelijk, niets kraakt of piept meer, vol aanzetten en hij geeft geen krimp. Ja, nu al weer zin in volgende keerquote:Op zaterdag 8 september 2007 11:19 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Wat nog mooier is...
Fietsen met een nieuwe fiets !
Ziet er goed uit , veel plezier ermee...
De Cube Acid: http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=19289quote:Op donderdag 13 september 2007 14:55 schreef cosmosis het volgende:
Hoi,
Ik heb al ruim 15 jaar op mountainbikes gereden, zowel offroad als gewoon als vervoer.
Mijn 3 voorgaande mountainbikes waren altijd van Raleigh, echter lette ik voorheen nooit op het spul waarmee ze af waren gemonteerd. Vooral mijn huidge mountainbike heeft naar mijn idee nogal wat prut spul erop zitten (USA model met SRAM versnellingen etc)
Nu ben ik van plan om voor ongeveer 750-800 euro een mountainbike te kopen van een wat betere kwaliteit.
Heeft iemand een aanrader kwa merk/afmontage wat goed te doen is voor die prijs? Ik kijk niet op 100 euro meer of minder als dat echt de moeite waard is. Voor die prijs kom ik vaak fietsen met shimano Delore onderdelen tegen, zijn die de beste Prijs/kwaliteits onderdelen momenteel?
Alvast bedankt
Owja ik gebruik hem eigenlijk voor alles, zowel als mountainbike in beboste gebieden, maar ook als stadsfiets. (Ik wil geen veredelde citybike oid )
Geldt die korting/ mooie prijzen ook voor de kleding (de pakjes)?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:29 schreef Impry het volgende:
...
Ze geven namelijk standaard 20% korting op de adviesprijs. Lekker veel dus.
...
Het is trouwens ook echt een mooie winkel om te gaan kijken, niet normaal hoe veel kleding ze er wel niet hebben en daarnaast natuurlijk ook alles wat je op MTB/Wielren-gebied zoekt.
Ehm ik denk dat de verkoper idd gelijk heeft met die Cube. Cube heeft gewoon een betere prijs/kwaliteit verhouding, ik weet niet hoe die duitsers dat doen, maar ze zijn iig goedkoper.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:04 schreef Termietje het volgende:
Impry (e.a.), die Trek 6300 '08 is hier in Hengelo E. 799,-, de adviesprijs als ik me niet vergis. De verkoper hier beweert dat zo'n prijs als in Bergen op zoom gewoon een lokker is, en dat de fiets meestal niet eens voorradig is. Nou heb jij hem toch echt duidelijk in bezit, dus dat verhaal gaat niet echt op lijkt me.
Nou alleen een probleem: ik woon zelf in Hengelo. Als we het hebben over service e.d., zal dat dan net zo makkelijk hier gaan als ik m'n fiets in Bergen op Zoom koop, en de boel hier laat onderhouden, of gaat dat nadelige gevolgen hebben? Bergen op Zoom ligt hier nogal flink ver vandaan namelijk...
Verder raadde de verkoper hier me een cube aan. Volgens hem een stuk betere prijs-/ kwaliteitverhouding. Dit doordat volgens hem Cube zich beter op de markt wil zetten, en daarom momenteel veel scherpere prijzen hanteert. Zo had hij daar een Cube Attention staan met LX en XT onderdelen, die op +/- E 650,- terecht zou komen. Ik vraag me dan af: waarom een Trek boven een Cube?
Help me out Thnx!
Mowkeej, thnx. Maar waarom kies jij voor een Trek 6300 boven een Cube Attention?quote:Op zondag 16 september 2007 12:25 schreef Impry het volgende:
Is absoluut geen lokkertje hoor Had donderdagmiddag gebeld en kon hem vrijdag op komen halen. Waren er nog meerdere op voorraad in verschillende framematen. Dit geld ook voor de Trek 6500, die waren er ook genoeg op voorraad.
Hoe het bij Bikestudio Zwolle zit weet ik niet, maar daar hanteren ze wel dezelfde prijzen
Dan zou ik ook gewoon voor de Cube gaan, prima fietsenquote:Op zondag 16 september 2007 16:03 schreef Termietje het volgende:
Hmm. Ok Denk dat ik dan toch voor die Cube ga. Hij is E. 649,-, kwalitatief gezien betere onderdelen (wellicht frame iets minder, maar dat geeft niets ), staat bij de dealer hier om de hoek wat me ook dus scheelt in service.
Vraag me alleen af wat ik nu qua kleding/ helm. Helm vindt ik wel een fijn idee er bij, en met een 'normale' broek wordt het tandwiel-madness... Ik zie hier wel een hoop spul bij staan dat vrij goedkoop is. Waar rijden jullie zelf mee rond?
Zwaar waren de meeste beklimmingen wel ja. Veel liep over singletrack, met steigingspercentages boven de 15%. Een klim tegen een skipiste op was een stuk bijna 30%, dat was wel effe bikkelen. Je zit bovendien met de hoogte. Livigno ligt op 1800 meter, je komt in zo'n week nauwelijks lager. Een keertje op 1200 meter geweest, maar meestal zit je boven de 2000 m. Dat merk je wel.quote:Op zondag 16 september 2007 23:26 schreef Impry het volgende:
Ziet er heeeel mooi uit! Wat is je algemene oordeel? Zwaar? Technisch? Snel?
Ik vond het vooral 's ochtends koud. Elke nacht vroor het een paar graden, dat merkte je om half tien nog wel . Overdag was het heerlijk, meestal rond de 15 graden op 2000 m.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:06 schreef Argonath het volgende:
Ben een paar jaar geleden ook in Livigno geweest. Mooie omgeving inderdaad, alleen zo koud 's avonds brrr!
Bezuinig niet al te veel op kleding, ik deed het eerst wel maar nu ik langer bike heb ik maar eens fatsoenlijke kleding gekocht. Heb nu een Cube 2007 Teamshirt en dit bevalt me echt uitstekend, koel tijdens het rijden en lekker warm als je stil staat of als er een wind staat. Verder heb ik een thermoshirt en goede arm en beenstukken. Zeker die arm en beenstukken zijn geniaal, je bent dan echt flexibel.quote:Op zondag 16 september 2007 16:03 schreef Termietje het volgende:
Hmm. Ok Denk dat ik dan toch voor die Cube ga. Hij is E. 649,-, kwalitatief gezien betere onderdelen (wellicht frame iets minder, maar dat geeft niets ), staat bij de dealer hier om de hoek wat me ook dus scheelt in service.
Vraag me alleen af wat ik nu qua kleding/ helm. Helm vindt ik wel een fijn idee er bij, en met een 'normale' broek wordt het tandwiel-madness... Ik zie hier wel een hoop spul bij staan dat vrij goedkoop is. Waar rijden jullie zelf mee rond?
Hmm, jammer dat het op zaterdag is anders was ik ook van de partij geweest.quote:Op maandag 1 oktober 2007 08:02 schreef Skwish het volgende:
Aankomende zaterdag is er een toertocht in Hattemerbroek (35km en 45km lang parcours).
Ik denk dat deze m'n eerste toertocht wordt van dit seizoen
Dat zou ook mijn eerste tocht worden voor dit seizoen. Maargoed, aangezien ik s'avonds een personeelsfeest heb moeten we nu s'morgens al werken, ipv smiddags en savonds. Dus ik ga wel voor volgende week...quote:Op maandag 1 oktober 2007 08:02 schreef Skwish het volgende:
Aankomende zaterdag is er een toertocht in Hattemerbroek (35km en 45km lang parcours).
Ik denk dat deze m'n eerste toertocht wordt van dit seizoen
Thnx mate! Ik ga daar zeker even rondneuzen Heb hier m'n Cube Attention 2008 laten bestellen! Lichaamsmaten zijn opgemeten en ze monteren hem meteen met alles op de juiste instellingen. Een dezer dagen even een proefritje maken, en dan neem ik hem meequote:Op zondag 23 september 2007 17:27 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Bezuinig niet al te veel op kleding, ik deed het eerst wel maar nu ik langer bike heb ik maar eens fatsoenlijke kleding gekocht. Heb nu een Cube 2007 Teamshirt en dit bevalt me echt uitstekend, koel tijdens het rijden en lekker warm als je stil staat of als er een wind staat. Verder heb ik een thermoshirt en goede arm en beenstukken. Zeker die arm en beenstukken zijn geniaal, je bent dan echt flexibel.
kijk anders even op www.cyclewear.nl (voor broeken, zweetshirts, sokken enz prima, maar in een goed wielershirt zou ik even investeren)
Verder heb ik ook een cube, een LTD comp 2006, het zijn echt goede fietsen, heb er veel mee gefietst en goed onderhouden (schoonmaken, insmeren) en hij is nog helemaal geruisloos zonder piepen en kraken. Héérlijk als je door het bos fietst en alleen je adem en de banden op het pad hoort.
Was uitstekend bikeweer vandaag !
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 | GT Triple Triangle design 6061 butted aluminum with new hydroformed downtube and top tube, zero stack headtube. Disc compatible with removeable der. Hanger -Fork Rock Shox TORA, u-turn with rebound adjustment, with lock out -Headset Zero Stack system for 1 1/8" -Crankset Truvativ 5-D with Powerspline 44,32,22 -Bottom Bracket Power Spline Cartridge Sealed -Pedals Crank Bros Candy -Front Derailleur Shimano Deore LX -Rear Derailleur SRAM X9 -Rear Cogs SRAM Nine speed index cassette 12-32 -Chain Shimano Nine Speed -Shifters SRAM X7 Trigger -Handlebar GT Mtn Riser, 6061 heat treated 31.8mm -Stem GT ATB, threadless 25 degree rise with four bolt alum face plate 31.8mm -Grips GT Lockdown -Front Brake Avid Juicy 3 Hydraulic -Rear Brake Avid Juicy 3 Hydraulic -Brake LeversAvid Juicy 3 -Rims WTB Speed Disc -Tires Kenda Nevegal, 26 x 2.1 120tpi kevlar with DTC compound -Front Hub Shimano Disc -Rear Hub Shimano Disc 9 speed -Spokes Stainless steel 14 gauge -Nipples DT Swiss Stainless steel 14 gauge -Saddle SDG Belle Air -Seat Post Alloy Micro adjust -Seat Clamp GT Forged Alum QR |
Verkeerde topic hoor Maar ik rijd vaak in Schoorl (zand dus) en heb meestal vredestein killerbee er op liggen. Die rijden op de weg ook super. Zit een laag profiel op. En ik rijd er prima mee. Wat je kan doen is combineren met bv een RR.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:06 schreef fs180 het volgende:
ff scheiten voor je gaat fietsen werkt beter
maar ik ben ook op zoek naar bandjes, maar ik wil liefste slicks omdat ik bijna altijd straat rij, alleen heel soms wil ik wel is beetje baggeren.. en dat is niet te combineren
of zou het wel meevallne?
Verstandig. Op een fiets als de jouwe (nofi) heeft het sowieso weinig zin om veel geld uit te gaan geven aan frutseltjes als carbon stuur, zadelpen etc. Superlicht zal ie er toch niet door worden (o.a. frame, vork, crankstel en naven zijn nogal zwaar namelijk), het kost bergen geld, en mocht je je fiets ooit weer willen verkopen krijg je er niks meer voor terug. Dan kan je beter sparen om tzt in één keer een betere te kopen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:43 schreef Wootism het volgende:
Het besparen op gewicht stel ik toch maar even uit,
Nou, is vaak genoeg gebleken uit metingenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:58 schreef fs180 het volgende:
breder rolt lichter? doe me dat is ff uitleggen,
Met bredere banden zak je minder ver in het zand/modder etc. etc. waardoor je minder weerstand hebt. Op de verharde weg rollen smallere banden weer lichter, omdat je daarin dus niet wegzakt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:58 schreef fs180 het volgende:
breder rolt lichter? doe me dat is ff uitleggen, dan gooi ik namelijk vandaag nog andere banden onder mn racer, (wel geen fiets maar ok )
Is mijn fiets zwaar?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Verstandig. Op een fiets als de jouwe (nofi) heeft het sowieso weinig zin om veel geld uit te gaan geven aan frutseltjes als carbon stuur, zadelpen etc. Superlicht zal ie er toch niet door worden (o.a. frame, vork, crankstel en naven zijn nogal zwaar namelijk), het kost bergen geld, en mocht je je fiets ooit weer willen verkopen krijg je er niks meer voor terug. Dan kan je beter sparen om tzt in één keer een betere te kopen.
De meeste zinvolle upgrades, die zich direct vertalen in meer rijplezier zijn op dit moment imo:
-Goede banden. Hoeven niet smal te zijn (in tegendeel, breder rolt juist lichter!). Kijk eens naar Schwalbe Racing Ralph / Nobby Nic (neem minstens 2.25")
-Klikpedalen!
13 kg voor een hardtail is vrij zwaar. En zoals ik zei, bijna alle onderdelen die erop zitten zijn aan de zware kant, dus met enkele onderdelen zoals stuur en zadelpen vervangen ben je er nog niet, want álles kan wel lichter. Helemaal niet erg, maar steek er niet extreem veel geld in, want je blíjft bezig en het schiet niet heel erg op.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:17 schreef Wootism het volgende:
Is mijn fiets zwaar?
[...] zoals hij op de foto staat is toch maar een kleine 13kg.
Het is even wennen, maar daarna wil je nooit meer anders dan klikpedalen!quote:En klikpedalen zie ik echt niet zitten, ik zie mezelf echt al omvallen voor het stoplicht
En ik gebruik altijd een voetje in de bochten dus er aan wennen lijkt me moeilijk.
aaah, nee dacht voor op straat, waar ik meesal rijquote:Op woensdag 10 oktober 2007 09:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Met bredere banden zak je minder ver in het zand/modder etc. etc. waardoor je minder weerstand hebt. Op de verharde weg rollen smallere banden weer lichter, omdat je daarin dus niet wegzakt.
Als je dan op de weg rijdt, moet je hem toch gewoon harder oppompen zodat de band minder "buigt" ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Bij een bredere band hoeft de band minder 'scherp' te buigen.
Euhm Ik lees hier dingen de afgelopen pagina.....quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook op de weg rolt iets breder lichter dan heel smal.
25 mm rolt lichter dan 19 mm iig, weet niet waar nou het optimum ligt.
Daarom rijden wielrenners zeker ook op dunne banden?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook op de weg rolt iets breder lichter dan heel smal.
25 mm rolt lichter dan 19 mm iig, weet niet waar nou het optimum ligt.
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:24 schreef grassiekuik het volgende:
[..]
Euhm Ik lees hier dingen de afgelopen pagina.....
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.quote:Op zondag 14 oktober 2007 10:38 schreef partyyboyy het volgende:
Daarom rijden wielrenners zeker ook op dunne banden?
ik geloof jequote:Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
[..]
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.
Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
Was gisteren ook van de partij. De route lag er mooi bij, en het weer was inderdaad fantastisch. Absoluut een van de mooiste rondjes van Nederland!quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:24 schreef Skwish het volgende:
Vandaag met de volle zonneschijn weer heerlijk gebiked bij Rheden. Wat is die omgeving toch mooi in de herfst.
Enlighten us.. please doquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
[..]
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.
Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
Dat ruist idd tegen elke natuurkundige wet in die ik ken. En dat zijn er opzich wel genoeg. Het kan ook aan mij liggen Het zou best eventueel zo kunnen zijn, dan ben ik wel beniewd naar de optimale maat.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
K zal wel eens wat artikeltjes opzoeken, t is echt zo.
[..]
Die rijden heel erg hard, en bij hoge snelheid is de luchtweerstand weer belangrijker.
Enne (niet verder vertellenhoor).... de meeste wielrenners zijn dóm, dat wil je niet weten
Daarom, dus per band verschilt dat enorm..quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Vast wel. Maar ook bredere banden met een hogere rolweerstand. Maar dat is omdat de rolweerstand ook vanalles te maken heeft met de opbouw van de band, soepelheid karkas, dikte rubber, aanwezigheid brekerlaag, rubbercompound, profiel etc.
Ik heb de 60 km gereden, het eerste half uurtje was wel héél erg koud, daarna was het heerlijk. Ik was niet superfit, kon er niet echt de vaart in krijgen, maar al met al toch de 60 km vol kunnen maken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:52 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Daarom, dus per band verschilt dat enorm..
Zijn er nog mensen die vandaag in Emst een tocht hebben gereden?
Ik iig wel, lag er mooi bij, leuk parcours wel, 45 kilometertjes..
Volgende keer in ieder geval handschoenen met lange vingersquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:54 schreef grassiekuik het volgende:
Wat dragen jullie nu als jullie vroeg op pad gaan zoals bv. vanmorgen?
Spijkerbroekie en wollen truitjequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:22 schreef fs180 het volgende:
zelfde kleding als normaal, ik doe niet aan speciale pakkies
Ja, ik was er weer bij. Het was inderdaad een mooie, maar de beste tochten worden toch bij onze Zuiderburen georganiseerd . Ik heb ook de 75 gedaan. Lekker veel singletrack en op de hei ging het gas er even goed op. Prima vermaakt.quote:Op maandag 5 november 2007 21:56 schreef Venco16 het volgende:
Nog mensen die de tocht in Nunspeet gefietst hebben? De beste tocht van het seizoen...
Ik heb hem zelf wel gedaan(woon er ook).. Dit jaar voor de 75 km gegaan en dat ging me best redelijk af eigenlijk. Was mooi tochtje
Oh dat geloof ik graag Was even wat promotie hequote:Op donderdag 8 november 2007 19:58 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ja, ik was er weer bij. Het was inderdaad een mooie, maar de beste tochten worden toch bij onze Zuiderburen georganiseerd . Ik heb ook de 75 gedaan. Lekker veel singletrack en op de hei ging het gas er even goed op. Prima vermaakt.
Nice Maar waar is de Isaac?quote:Op maandag 26 november 2007 08:46 schreef raimen het volgende:
Hier mijn nieuwe bike(mag ook worden aangepast in de OP)
[ afbeelding ]
Die beachchallenge ken ik nou wel, ik rijd ze wel een stukje tegemoet.Het inschrijfgeld slaat ook nergens op.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:18 schreef Wombcat het volgende:
Zaterdag is de Beachchallenge. Wie doet er mee?
* Wombcat denkt er nog even over na en laat het van het weer afhangen.
Mij niet gezienquote:Op woensdag 28 november 2007 18:18 schreef Wombcat het volgende:
Zaterdag is de Beachchallenge. Wie doet er mee?
¤25,-, valt nog wel mee. Hoewel je 'r eigenlijk niet heel veel voor terugkrijgt.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:30 schreef horstjan het volgende:
[..]
Die beachchallenge ken ik nou wel, ik rijd ze wel een stukje tegemoet.Het inschrijfgeld slaat ook nergens op.
Ah, handig, want ik heb nog een vijver die ik wil dempen.quote:Op woensdag 28 november 2007 22:42 schreef horstjan het volgende:
Wel veel zand
hangt van het type derailleur af; voorderailleur of achter?? merk?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:15 schreef grassiekuik het volgende:
Ff een n00b vraagje. Welk schroefje moet ik nou in en uit draaien om te zorgen dat mijn ketting niet meer van mijn grootste blad afvalt? Ik kan maar geen concreet antwoord vinden. En ik lijk ook wel niks te zien gebeuren als ik aan 1 van de schroefjes draai...
Ben er ook heel erg blij mee.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:16 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Nice Maar waar is de Isaac?
Niet bevallen? of.. wat
Ok, dat hoor je wel vaker ja, dat mensen ivm met rug met achtervering gaan rijden.quote:Op vrijdag 30 november 2007 08:03 schreef raimen het volgende:
[..]
Ben er ook heel erg blij mee.
De isaac moest het veld ruimen ivm mijn ruggetje helaas
Zo,n bike met achtervering is toch wel heel erg lekker. Je stapt na mijn idee wat frisser van de fiets
Zondag . Net als alle vorige edities sla ik over. Dat strand is toch niet echt mijn ding. Morgen naar de toertocht in Voorthuizen, hopelijk niet te veel bagger.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:18 schreef Wombcat het volgende:
Zaterdag is de Beachchallenge. Wie doet er mee?
* Wombcat denkt er nog even over na en laat het van het weer afhangen.
Super!quote:Op maandag 26 november 2007 08:46 schreef raimen het volgende:
Hier mijn nieuwe bike(mag ook worden aangepast in de OP)
[ afbeelding ]
Was toch 1 december Maar zondag is wel logischer ja, is 't wat rustiger op de weg in Den Haag.quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:25 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Zondag . Net als alle vorige edities sla ik over. Dat strand is toch niet echt mijn ding. Morgen naar de toertocht in Voorthuizen, hopelijk niet te veel bagger.
XTR voor derriequote:Op donderdag 29 november 2007 19:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hangt van het type derailleur af; voorderailleur of achter?? merk?
simpel los je het zelf op: haal de spanning van de kabel, dan zie je vanzelf welk boutje je moet hebben, er zitten er altijd 2 naast elkaar en de een is voor de maximum uitslag en de ander voor de minimum uitslag...
Grappig geformuleerd. derrie=rommel,rotzooi,modderquote:
Tja , maar dat vriendelijke parkoersje van Noordwijk is niet te vergelijken met het 14km rondje van Schoorl.quote:Op zondag 16 december 2007 19:00 schreef TjokkePrii het volgende:
Hee,
Hier ook mensen die af en toe in Noordwijk fietsen ? Ik ben er meestal op zondagochtend te vinden. Verder fiets ik ook weleens in Schoorl. Vind dit toch twee heerlijke parcours en niet te ver weg (Amsterdam).
Die nordic walkers opeensquote:Op zondag 28 oktober 2007 12:24 schreef Impry het volgende:
Gisteren video gemaakt met een vriend van me in de duinen. Je kunt hem bekijken door op onderstaand plaatje te klikken:
MTB-en in Loonse en Drunense Duinen
[ link | afbeelding ]
Video gemaakt met een normale Sony Handycam. (voornamelijk op de grond voor stille beelden)
En met een kleine fototoestelletje hebben we de andere rijdende beelden gemaakt op de helm van m'n maat.
Dus ik ben die ene in het blauw op de Trek en vriend van me in het zwart-rood op een B1.
Tja het regende dus niet echt weer om een foto te maken. Vervolens was de accu van mijn digitale camera leeg en heb ik de spiegelreflex van mijn vriending gebruikt. Ik had alleen geen enkel idee hoet dat ding werktequote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:42 schreef Impry het volgende:
Trek!
Gaaf fietsje hoor, beetje donkere foto, maar ken het model sowieso wel. Ziet er erg vet uit!
Een beetje maarquote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:44 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Ik vind trouwens dat dit topic een beetje aan het doodbloeden is.
Netjes hoor.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:54 schreef pdiscs het volgende:
Ik zal dit tipic maar eens kicken door jullie mijn nieuwste aanwinst te presenteren:
[ afbeelding ]
Trek Fuel EX8
Frame: Alpha Red Aluminum w/R1i Trail Tuned Suspension, ABP pivot, Full Floater, Aluminum EVO Link, Hi/Lo chainstays, oversized sealed bearings, 120mm rear wheel travel (17,5")
Voorvering: Fox Float 130 RL w/air pressure, rebound, lockout, alloy steerer, 130mm
Achtervering: Fox Float RP2 w/ Pro Pedal, rebound, custom tuned
Wielen: Bontrager Race
Banden: Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"; 120 tpi, folding
Versnellingshendel: Shimano Deore LX, 9 speed
Voorderailleur: Shimano Deore LX
Achterderailleur: Shimano Deore XT "Shadow"
Crankstel: Shimano Deore LX 44/32/22
Cassette: SRAM PG950 11-32, 9 speed
Pedalen: Time Atac XS
Zadel: Bontrager Race
Zadelpen: Bontrager Race
Stuur: Bontrager Race, 40mm rise, 31.8mm
Stuurpen: Bontrager Race, 7 degree, 31.8mm
Remmen: Avid Juicy 5; 185mm rotor voor, 160 mm rotor achter
Bidonhouder: Bontrager X Lite (Carbon)
Op de pedalen na, is de bike origineel. Ik heb een setje Time pedalen laten monteren ipv. de standaard meegeleverde Shimano M520.
Vooralsnog geen udates gepland. Ben zeer tevreden.
hahh, ok.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:19 schreef pdiscs het volgende:
Hoezo voor op de foto? Ik ben er zo mee thuisgekomen.
Not for me. Heb hem drie jaar geleden eens gereden, maar ik kwam er eigenlijk tot de conclusie dat 100 km mountainbiken in de winter niet mijn ding is. En voor een kortere afstand vind ik het te ver rijden voor het gebodene .quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Nog mensen die de Wilgenweard wintermarathon gaan rijden dan? (www.wintermarathon.nl)
Zo idd, dat is wel een supermooie bike Mooi dat witte wat in het frame zit en weer terugkomt bij de vork... erg nicequote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:36 schreef Trainspotter het volgende:
Bij deze m'n nieuwe bike
[ afbeelding ]
Nice Overweeg deze fiets ook momenteel (in 't rood ) maar wil hem sowieso nog even uit gaan proberen bij LBS. Hoe bevalt de achtervering? Ik twijfel namelijk een beetje of ik dat wel nodig heb, woon wel in Limburg dus het zou wel van pas kunnen komen. Singletrack heb je niet veel hier in de buurt, maar vind ik wel erg leuk om te doen...quote:
Het frame?quote:Op maandag 21 januari 2008 22:35 schreef pdiscs het volgende:
Niet dat ik mijn gloednieuwe bike al wil gaan aanpassen, maar vooral uit interesse.
Stel dat ik mijn bike op dieet wil zetten. Door welke onderdelen te vervangen zal mijn bike de meeste grammen kunnen afvallen?
Over het algemeen kun je bij complete fietsen redelijk makkelijk gewicht besparen op zadel, zadelpen, stuur en stuurpen. Ook het monteren van een vaste zadelpenklem kun je soms bijna een ons op winnen, maar dat vindt niet iedereen even praktisch. Iets suffigs als de snelspanners van je wielen zijn standaard ook vrij zwaar. Jouw bike is afgemonteerd met Bontrager Race, volgens mij is dat standaard niet al te zwaar, je zou het eens op de weegschaal moeten leggen.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:35 schreef pdiscs het volgende:
Stel dat ik mijn bike op dieet wil zetten. Door welke onderdelen te vervangen zal mijn bike de meeste grammen kunnen afvallen?
Thanks! Niet dat ik van plan ben om nu al dingen te gaan vervangen hoor. Ben zeer tevreden!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 07:57 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Over het algemeen kun je bij complete fietsen redelijk makkelijk gewicht besparen op zadel, zadelpen, stuur en stuurpen. Ook het monteren van een vaste zadelpenklem kun je soms bijna een ons op winnen, maar dat vindt niet iedereen even praktisch. Iets suffigs als de snelspanners van je wielen zijn standaard ook vrij zwaar. Jouw bike is afgemonteerd met Bontrager Race, volgens mij is dat standaard niet al te zwaar, je zou het eens op de weegschaal moeten leggen.
Ik schat dat je jouw bike met vervanging van die onderdelen ongeveer een halve kilo kunt laten afvallen. Reken op ongeveer een gram per euro qua kosten .
[edit] oja, de banden natuurlijk. Als je bijvoorbeeld Schwalbe Racing Ralph 2.1 monteert kun je in jouw geval al ongeveer drie ons besparen. En lichtere binnenbanden kan ook snel een ons opleveren.
Thanks trouwens voor alle complimenten .
Wielen en (binnen)banden is een makkelijke manier van gewicht verliezen. Dat helpt niet alleen met absoluut gewicht verliezen, maar bij wielen helpt het extra goed omdat het om "rollend gewicht" gaat (insert technisch verhaal over traagheidsmoment en massatraagheid etc.). Vooral bij accelereren en remmen helpen lichtere wielen erg veel. Ook zorgt het voor minder onafgeveerd gewicht waardoor je vering beter werkt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:44 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Thanks! Niet dat ik van plan ben om nu al dingen te gaan vervangen hoor. Ben zeer tevreden!
Thanks!quote:Op maandag 28 januari 2008 19:41 schreef FHR het volgende:
[..]
Wielen en (binnen)banden is een makkelijke manier van gewicht verliezen. Dat helpt niet alleen met absoluut gewicht ....besparen.
Dank je! Bikefun ben ik idd mee bekend. Ze zitten alleen niet echt in de buurt voor mij (Ede, Gld), maar ik kan ze natuurlijk eens een mailtje sturen hier over.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:50 schreef pdiscs het volgende:
@FHR. Op zich een lastige, maar zeer interessante keuze.
Wat je wellicht kan helpen is het volgende. Bikefun in Heerlen (Peter vd Hogenhout) is degene die voor de Benelux de Canyons afhandeld. Ze hebben daarzo concrete plannen om een aantal interessante modellen voor testdoeleinden te gaan verhuren (en dan mag je er uiteraard ook mee door het bos raggen). Verder handelt Bikefun de garantie e.d. af, Bikefun is een zeer gerenommeerde zaak in het zuiden van het land. Nog een voordeel is, is dat Bikefun ook Specialized dealer is en met een beetje mazzel hebben ze een Enduro staan (om naar te kijken).
Helpt het als ik zeg dat ik die Canyon lelijk vind, en die Specialized mooi?quote:Op maandag 28 januari 2008 19:09 schreef FHR het volgende:
--knip--
Dat is natuurlijk helemaal een fantastische bike.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:49 schreef The_S het volgende:
* The_S mompelt iets van Rocky Mountain
[ afbeelding ]
tijd dat ik die ook weer uit de kast trek.. van het weekend hopelijk weer tijdquote:Op woensdag 30 januari 2008 22:33 schreef Geqxon het volgende:
*poetst zijn Spec nog wat mooier*.
Idd, hij staat hier nu al weer een maandje op mijn nachtkastje.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:48 schreef fs180 het volgende:
[..]
tijd dat ik die ook weer uit de kast trek.. van het weekend hopelijk weer tijd
zand!quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Idd, hij staat hier nu al weer een maandje op mijn nachtkastje.
Ik ben alleen bang om in het bos te gaan rijden, met al die kleine rottakjes krijg ik vollop krassen op mijn lak
Had ie maar geen fiets moeten worden.quote:Op donderdag 31 januari 2008 01:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb alle stickers op mijn achtervork op die manier al serieus verneukt.
Zoals ik met je zusje om ga.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:52 schreef fs180 het volgende:
je moet er zuing op zijn, maar haar af en toe ruig behandelen
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:19 schreef Trainspotter het volgende:
Da's wel een goeie ja. En erg mooi! Die 37 is mm, da's voor in de stad een prima breedte. Alleen als je echt wilt gaan koersen kun je smaller gaaan, maar dan kun je ook beter een racefiets kopen. Mocht je smaller willen dan zal er best een dunner bandje om de velg gefrot kunnen worden.
Ik heb de Hooper zelf ook in gedachte voor als stadsfiets. Heb onderhand acht fietsen, maar met geen van die apparaten is het op een behoorlijke manier naar de bakker gaan .
Ik heb wat vraagjes ivm de No Flats. Zit er wel eens over te denken om dit te gaan gebruiken, maar heb er nog wel wat vraagjes over:quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:36 schreef Trainspotter het volgende:
... bij Schwalbe Racing Ralph 2.1 + No Flats
1. Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. Dat gebeurt alleen als er lucht bij komt. Ik heb m'n buitenbanden wel eens los opgehangen, met nog wat latex erin, dan ontstaat er wel een koek. Dat wegzetten met ventiel is wel een goede eigenlijk, daar let ik nooit zo op. Na loop van tijd raakt het ventiel bij mij een beetje verstopt, maar ik denk dat dit vooral komt als je de band gaat oppompen. Bij het opendraaien van het ventiel ontsnapt er nog wel eens wat lucht, waar de latex dan direct opreageert. Echt erg is het verder allemaal niet.quote:Op donderdag 21 februari 2008 07:59 schreef CruelMan het volgende:
[..]
Ik heb wat vraagjes ivm de No Flats. Zit er wel eens over te denken om dit te gaan gebruiken, maar heb er nog wel wat vraagjes over:
1. Hoe zit dat als je een maandje niet kan biken, gaat de latex dan niet onderin de band opdrogen en krijg je daar een klont? Er wordt tenslotte ook aangeraden om je bike zo weg te zetten dat de latex niet in het ventiel kan lopen.
2. En je moet eens in de zoveel tijd de latex vernieuwen, maar wat gebeurt er dan met de oude latex? Gooi je deze uit de band, lost deze op of wordt je band steeds voller met latex?
3. Zijn er nog (andere) nadelen?
Eigenlijk kun je voor dat geld niet echt een goede MTB kopen, dat is een beetje het probleem.quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:49 schreef mliez het volgende:
Ik wil binnenkort gaan beginnen met mountainbiken. Ik heb echter weinig verstand van welke fiets nu wel of niet goed voor mij is en ben een aantal winkels langsgegaan. Iedereen zei eigenlijk wat anders, ik kwam uiteindelijk bij een man uit die mij het merk 'Merida' heeft aanbevolen. Het gaat om de SUB 10 V-Brake:
Frame: Kalahari Matts DT
Voorvork: M2000S-6
Derailleur: Shimano FD TY 10
Remsysteem: V-brake Linear
Ketting: Shimano CN-UG51
Crankstel: SR Suntour T102
Weet iemand of dit een goede fiets voor mij is? Ik ben niet van plan om er wedstrijden mee te rijden, het is puur recreatief bedoeld, om lekker door de bossen of duinen te crossen.
Alvast bedankt voor jullie deskundige hulp
Hoeveel ben je nou extra kwijt om je fiets mee te nemen in het vliegtuig?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 07:23 schreef Trainspotter het volgende:
Vette bak hoor!
Mijn eerste grote bike-avontuur van het jaar zit er ook weer op. Een week naar het Turkse Manavgat geweest, aan de Golf van Antalya en aan de voet van het taurusgebergte. Erg goed geweest. Elke dag zo'n 75 km en 1500 hm gemaakt over asfalt en gravelpaden. De technische uitdaging zit hem voornamelijk in het ontwijken van geiten, ezels en bloeddorstige honden. Al met al een prima week om er weer een beetje in te komen en de witte benen voorzichtig aan de zon te laten wennen .
[ afbeelding ]
Twee jaar geleden, naar La Palma met Transavia, was het 40 euro per enkele vlucht. Nu met Pegasus gevlogen a 40 euro extra voor een retour. Maar in die orde van grootte zal het bij de meeste vliegmaatschappijen wel liggen. Als je er zeker van wilt zijn dat je fiets niet beschadigt, dan kun je het best een speciale hardcase voor je fiets huren of aanschaffen. Huur zal op zo'n 50 euro per week liggen, te koop zijn ze vanaf 150 euro. Ik heb het laatste gedaan. Op mijn vlucht naar Turkije waren er genoeg die hun fiets in een kartonnen doos vervoerden, dat ging voor zover ik weet ook prima.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 10:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Hoeveel ben je nou extra kwijt om je fiets mee te nemen in het vliegtuig?
En is dat een beetje te doen, zonder dat deze beschadigd wordt?
Met Ryanair, Easyjet en soortgelijke low-budget airlines is het meestal ¤25 voor enkele reis.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:43 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Twee jaar geleden, naar La Palma met Transavia, was het 40 euro per enkele vlucht.
In dit geval was het een georganiseerde reis met een gids: http://www.alpsbiketours.de/2005/europa/tuerkei.htm dus was het vrij makkelijk. Meestal rijden we echter met GPS op vakantie. Van steeds meer gebieden zijn er op internet zeer veel gps-tracks te downloaden.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:50 schreef FHR het volgende:
Trainspotter: ik neem aan dat daar geen routes waren, hoe kies jij die uit? Ik heb zo vaak dat een paadje er dan niet meer, onvindbaar is of onbegaanbaar is, of saai is etc.
Zogenaamde dogchasers schijnen goed te helpen. Dat zijn kleine apparaatjes die bij activering een irrirant geluid produceren dat voor het menselijk gehoor niet waarneembaar is, maar waar een hond niet echt blij van wordt. In Turkije kon ik het gelukkig conditioneel steeds winnen van de honden .quote:En bloeddorstige honden, wat heb ik daar een hekel aan, in Frankrijk en Oostenrijk ook wel eens gehad (zelfs één keer in m'n been gebeten). Iemand tips?
Zou je niet voor een racefiets gaan?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:08 schreef GiantWorm het volgende:
Ik wil ook een mountainbike kopen. Budget is maximaal 800 voor de fiets. Ik heb vroeger (voor mijn 16e) altijd op een mountainbike gereden. En elke fiets die daarna kwam, reed ik op alsof het een mountainbike was. Ik moet gewoon naar voren leunen op een fiets
Ik wil vijf dagen per week naar mijn werk fietsen. Ik doe er op mijn omafiets ongeveer 55 minuten over (en terug dus ook weer 55 min.). Dat duurt me toch even te lang. Een aangezien ik flink veel heuvels, bruggen etc. moet pakken, is het niet relaxed dat ik geen versnellingen heb.
Weten jullie welke fiets het meest geschikt is voor mijn "fietsgedrag"? 90% zal ik dus op de weg fietsen. Veel bruggen, heuvels, steegjes etc. Dus zo'n mountainbike die de Amerikaanse fiets postbodes hebben, lijkt me uitermate geschikt. En tot max. 800 euro.
Ben toch maar voor de 70km gegaan, was ook een supermooie tocht. Kom zeker nog een keer terug om limburg onveilig te makenquote:Op vrijdag 4 april 2008 09:44 schreef The_S het volgende:
Klinkt wel erg gaaf, als ik ga dan zou ik voor de technische 40km gaan
Ik zou zeggen 19" framemaat Toemeke.quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:51 schreef Tommeke het volgende:
Hoi!
Ik had ff een kort vraagje, ik ben al enkele jaren fanatiek aan het wielrennen op de weg en wil nu wel eens offroad gaan. Ik ben 1,86 lang en heb een fiets met framemaat 58, wat voor framemaat moet ik dan ongeveer hebben voor een mtb?
Ik heb ook de 70km gedaan en het was inderdaad een erg mooie tocht ondanks de regen. Maar die regen maakte het wel extra uitdagend en zwaar! Vorig jaar was het mooi weer en toen was het parcours minder zwaar.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:45 schreef The_S het volgende:
[..]
Ben toch maar voor de 70km gegaan, was ook een supermooie tocht. Kom zeker nog een keer terug om limburg onveilig te maken
Ik denk dat een 20" ook goed kan zijn. Maar goed gewoon ff proberen, heeft ook met de persoonlijke voorkeur te maken.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 19" framemaat Toemeke.
Verandering van spijs doet eten!
"Off the road" leer je pas echt goed sturen.
Goed voor de explosiviteit ook, mountainbiken.
Thnxquote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 19" framemaat Toemeke.
Verandering van spijs doet eten!
"Off the road" leer je pas echt goed sturen.
Goed voor de explosiviteit ook, mountainbiken.
Vaak loopt dat bij atb's met 2 op; 15, 17, 19, enz.quote:Op woensdag 28 mei 2008 08:07 schreef CruelMan het volgende:
[..]
Ik denk dat een 20" ook goed kan zijn. Maar goed gewoon ff proberen, heeft ook met de persoonlijke voorkeur te maken.
Is merkafhankelijk. Cube bv. heeft juist 16, 18, 20 enz..quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vaak loopt dat bij atb's met 2 op; 15, 17, 19, enz.
...
Wel op eigen risico hè?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:13 schreef rene90 het volgende:
Goedenavond,
Mijn oude sparta van 25 jaar oud begint het te begeven dus ben opzoek naar een simpel iets wat toch lekker fietst en niet te duurt uiteraard. En warempel vandaag kwam het blaadje van de kijkshop binnen, en mij oog viel op het volgende:
[ afbeelding ]
Prijs: 129 euro
Rossler mountainbike, 18 versnellingen Shimano. Kan iemand mij vertellen of dit een beetje en goed ding is voor die prijs. Is voor gewoon woon/werk verkeer niks speciaals.
Maar het merk Rossler zegt me geen reet, Shimano daarnaast wel.
En als je dit koopt krijg je het zeker in een kwantum bouwpakket? Beetje makkelijk alles in elkaar te planten?
Alvast bedankt:)
Gr. Rene
Kunt u dat wellicht in een iets concretere zin formuleren, dus gewoon even serieus s.v.p.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Wel op eigen risico hè?
En telkens als je een hobbel in de weg ziet, wel er omheen hè, niet er overheen
Dat je niet teveel moet verwachten van een fiets als deze. Waarom denk je dat deze anders zo goedkoop is.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kunt u dat wellicht in een iets concretere zin formuleren, dus gewoon even serieus s.v.p.
Nee gelukkig niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:50 schreef rene90 het volgende:
Ik verwacht er ook niet teveel van hoor. Alleen misschien heeft iemand ervaring met het merk Rossler of kan mij iets meer vertellen over het geheel.
En vanwaar een full suspension (volgens mij alleen middenstuk geveerd?) tja, ik kwam hem tegen dus ik denk nou mooi, en ging er vanuit dat alleen het middenstuk geveerd was. Voorvering zou mij niks lijken aangezien dat, zoals jij al aangeeft, voor woon-werk verkeer vrijwel nutteloos is.
Een gemiddelde opa-fiets zie ik niet zo snel rond die prijs dus vandaar dat ik deze even in de strijd gooi:)
Ik zal morgen eens bellen of er nou wel of geen voorvering opzit. Maar qua versnellingen zit het wel goed wat betreft het merk Shimano toch? En je krijgt zo een fiets in een doos, heb jij ervaring met het in elkaar zetten van zo een ding?
Gozer, heb je mijn reactie uberhaupt wel gelezen?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:57 schreef rene90 het volgende:
Maar heb je dan nog enige onderbouwing, "ik zou hem niet kopen" heb ik niet echt veel aan, ik stel jullie hulp op prijs daar niet van alleen wat duidelijker zou ik wel op prijs stellen, bedankt alvast;):)
hahaha een Mickey Mouse-fiets noemen wij zoiets altijd.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:24 schreef rene90 het volgende:
Oke lijkt me duidelijk, word bijna bang van de reacties haha.
Ik ga eens verder kijken, bedankt in ieder geval voor de hulp
Alleen in Volendam?quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:03 schreef rene90 het volgende:
800 euro is wel erg extreem. Ik zal eens in Volendam gaan kijken, daar hebben ze elk jaar een nieuwe fiets dus zullen ze ook wel veel 2e hands fietsen hebben.
Mijn voorvering niet hoor, en Marzocchi is toch echt een goed merkquote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet.
Ik heb mijn fiets gekocht bij een zaak waar ze dat voor mij doen.
En bij een 'goed' merk kan je de voorvering vast zetten. Ik weet niet of deze dat heeft.
zelfde hier, maar an door studie, volgende maand gewoon weer dagelijks een ritjequote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:30 schreef Rekkie het volgende:
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer op de fiets gezeten...... werk en onze verhuizing maakten het vrijwel onmogelijk om eerder te beginnen.
Gezien mijn huidige lichamelijk gesteldheid, heb ik het in eerste instantie op 26 km gehouden.
Oei oei oei, wat doet dat vandaag al zeer..... er moet nog veel gebeuren merk ik!!
Ja, gaaf is dat he! Zeker die wat langere afdalingen waarbij je zo langzaamaan snelheid opbouwt, echt fantastisch! Steeds harder, steeds meer wind, steeds meer gezoem van je banden. Echt stoer!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:44 schreef Stansfield het volgende:
Afgelopen weekend in de ardennen gefietst. Daar kun je ook erg goed mountainbiken zeg. knalhard door beekjes en afdalingen enz.
Over een maand ga ik er een lang weekend heen, en daarna een week naar de alpen. Ben nu nog aan 't twijfelen tussen m'n racefiets of mtb.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:15 schreef Impry het volgende:
[..]
Ja, gaaf is dat he! Zeker die wat langere afdalingen waarbij je zo langzaamaan snelheid opbouwt, echt fantastisch! Steeds harder, steeds meer wind, steeds meer gezoem van je banden. Echt stoer!
Welk gebied was je geweest?
En in het begin omkijken, omdat je denkt dat er een vrachtwagen achter je zitquote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:15 schreef Impry het volgende:
[..]
Ja, gaaf is dat he! Zeker die wat langere afdalingen waarbij je zo langzaamaan snelheid opbouwt, echt fantastisch! Steeds harder, steeds meer wind, steeds meer gezoem van je banden. Echt stoer!
Welk gebied was je geweest?
In de buurt van malmedy ofzo. Ik was nog nooit in de ardennen geweest dus ik dacht nou dat valt wel mee die hoogtes van 600 meter maar dat zijn nog veradelijke stijle heuvels daar.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:15 schreef Impry het volgende:
[..]
Ja, gaaf is dat he! Zeker die wat langere afdalingen waarbij je zo langzaamaan snelheid opbouwt, echt fantastisch! Steeds harder, steeds meer wind, steeds meer gezoem van je banden. Echt stoer!
Welk gebied was je geweest?
Ahja, daar zitten wel wat leuke routes ja. Wel redelijk veel asfalt op sommige MTB-routes. (maar daar kun je wel lekker snelheid maken )quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:59 schreef Stansfield het volgende:
[..]
In de buurt van malmedy ofzo. Ik was nog nooit in de ardennen geweest dus ik dacht nou dat valt wel mee die hoogtes van 600 meter maar dat zijn nog veradelijke stijle heuvels daar.
Dat zou ik niet precies weten. We waren met zijn 16e en hadden mountainbikes gehuurd en gingen vanaf een verhuurplaats omhoog naar 600 meter en toen daar wat mooie routes gedaan. En toen met een grote lus naar beneden. Dat was echt te stoer. Je moest wel een keer of 5 door een riviertje.quote:Op zondag 8 juni 2008 13:15 schreef Impry het volgende:
[..]
Ahja, daar zitten wel wat leuke routes ja. Wel redelijk veel asfalt op sommige MTB-routes. (maar daar kun je wel lekker snelheid maken )
Zeker die afdaling Malmedy ín, bij dat motorcross parcours. (net voor je het water over gaat)
Ik had best medelijden met je toen ik je die laatste kloteklim in het weiland zag oprijden . Maar toch nog best goed gereden?quote:
Zelfgekozen leedquote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:14 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik had best medelijden met je toen ik je die laatste kloteklim in het weiland zag oprijden .
Ik had al het idee dat je aan het knechten was iddquote:Ik zelf besloot na er eigenlijk al mee te zijn gestopt na anderhalve ronde om de vijfde vrouw in koers uit de wind te gaan houden en zo tenminste nog wat training te hebben. Die meid rijdt bergop behoorlijk mannelijk. Wat moet het toch heerlijk zijn om minder dan 50 kilo te wegen .
Nooit meer dan ¤ 500,-quote:Op maandag 16 juni 2008 12:36 schreef spooky1234 het volgende:
*kuch*.. kick.. Waar zijn de fietsexperts? Zie berichtje boven..
Ok Tnx. Want zo een ding nieuw is meer dan 1000 toch? Nishiki is toch bestwel een goed merk?quote:
Lijkt me nog behoorlijk aan de dure kant.quote:
Ok. Tnx. Ik zou alleen graag nog iets van onderbouwing zeer op prijs stellen. Kijk, ik wil niet beledigen door een belachelijk laag bod te doen maar wil ook niet onnodig te veel betalen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Lijkt me nog behoorlijk aan de dure kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |