abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 september 2008 @ 20:10:38 #277
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_61739150
quote:
Je grille
Ik ben lelijk.
pi_61739372
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:10 schreef PICHT het volgende:

[..]

Je grille
We have a winner!

Ga je door voor de koelkast?
  donderdag 18 september 2008 @ 20:26:53 #279
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_61739566
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

We have a winner!

Ga je door voor de koelkast?
Mits er een eland op staat
Ik ben lelijk.
pi_61739683
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:26 schreef PICHT het volgende:

[..]

Mits er een eland op staat
Is zo'n eland niet veel te zwaar voor een koelkast?
  donderdag 18 september 2008 @ 20:39:39 #281
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_61739961
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Is zo'n eland niet veel te zwaar voor een koelkast?
Ik ben lelijk.
pi_61742081




en zo was de auto




De volvo 740 van onze vakantietrip door europa, 7000 km in 2 week zonder een centje pijn 2.3 liter op gas van 20 jaar oud.

Alleen denk dat de meesten onder ons hier het niet echt op prijs stellen dat de auto in allerlei kleuren is gespoten.

Auto heeft trouwens al 570.000 km op de teller, nou ja is wel een andere motor ingekomen zat dus een 2 liter in nu 2.3.

[ Bericht 20% gewijzigd door CorsaAJoy op 18-09-2008 21:51:26 ]
pi_61743390
quote:
Op donderdag 18 september 2008 21:42 schreef CorsaAJoy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en zo was de auto

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De volvo 740 van onze vakantietrip door europa, 7000 km in 2 week zonder een centje pijn 2.3 liter op gas van 20 jaar oud.

Alleen denk dat de meesten onder ons hier het niet echt op prijs stellen dat de auto in allerlei kleuren is gespoten.

Auto heeft trouwens al 570.000 km op de teller, nou ja is wel een andere motor ingekomen zat dus een 2 liter in nu 2.3.
Ik heb hier thuis ook een SV- 740.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61743799
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:16 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Ik heb hier thuis ook een SV- 740.
ok dan ook net van 1988?
pi_61746576
Zo, nog wat spammen:

Vandaag m'n 760 grille binnen gekregen, beetje opgepoetst en daarna verwisseld.
Foto's zijn niet zo mooi omdat het al wat begon te schemeren:

*** klikbaar ***


*** klikbaar ***


Dat verwisselen is overigens kinderlijk eenvoudig:
- motorkap open
- 2 plastic klemmetjes inknijpen en verwijderen
- grille verwijderen
- grille plaatsen
- 2 plastic klemmetjes terugklikken
- motorkap dicht
pi_61747940
Klasse hoor, ik ben ook behoorlijk 740-fan, alleen al omdat mij pa een witte 740 heeft gehad. En nog steeds Volvo rijdt Vind trouwens de originele grille mooier. Maar allebei stukken beter dan die 'nosejob' van de wat nieuwere 740

url
pi_61748144
quote:
Op donderdag 18 september 2008 22:26 schreef CorsaAJoy het volgende:

[..]

ok dan ook net van 1988?
Jep..
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61756853
heeft iemand trouwens nog een acceleratiepompje voor de carberateur van mn 740 is een 2.3, want deze is kapot en daarom loopt hij niet meer op benzine
pi_61779445
Mijn ouders hebben na een lange tijd ook weer een Volvo erbij gekocht:






Het is een V50 Edition II met een 2.0D. Hij komt direct van Volvo Nederland, en wij zijn de 1st eigenaar.
Hij lijkt zwart metallic, maar het is een best aparte kleur; zwart met een paarse gloed.
Ik denk dat dit blok de beste keuze is voor een V50, aangezien de 2.4i en D5 toch een stuk zwaarder zijn! Misschien komt er nog een Chip in waarmee hij op 163pk uit zou komen, maar ik moet nog even uitzoeken of dat invloed heeft op de garantie.

Weet iemand trouwens welke velgen dat zijn? Ik kan er nergens iets over terug vinden, en ik zie er ook maar zelden een S40/V50 mee rijden.
pi_61780285
Vet hoor Magnet, ik volg je auto al een jaartje zowel hier als op Volvo forum!
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_61780417
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:43 schreef Arclight-S het volgende:
Vet hoor Magnet, ik volg je auto al een jaartje zowel hier als op Volvo forum!
Ik denk al, wie rijdt er al het hele jaar achter me
pi_61781849
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik denk al, wie rijdt er al het hele jaar achter me
Ik zie dat je klaagt over dat hij laag hangt achter, dit had ik ook met de volvo die we hier hebben..

Heb er nieuwe veren onder gezet á 40 euro, lekker cheap dus, beetje kortere maar wel stugger, en nu staat hij gewoon recht, en hij rijdt ook een stuk beter.. Voorheen had ik het probleem als ik 2 of 3 mensen in de auto had achterin dan raakte hij de grond bij drempels en bij de oprit oprijden thuis.. Nu niet meer, rijdt en staat een stukken beter.. Hij deinst niet meer zo na.

Die veren via Marktplaats gekocht btw, en veren vervangen van een 740 is kinderspel, je hoeft niets los te halken oid, je kunt zelfs de wielen laten zitten..
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61811086
Ha, goed topic!
Heb inmiddels een 940 (1994) station, tevens gasinstallatie in laten bouwen. Echt een ontzettende topbak, zo ontzettend veel ruimte en comfort. Zit (nou ja, zat) supergoed in de lak, een aantal tochtjes LeClerc (fr.) heeft 'em geen goed gedaan. In 3 maanden 6000k gereden, zal nog wel 10000k worden dit jaar. Ik heb de installatie bij van Ommeren in Haarlem laten inbouwen, zeer goede service en prima mensen (fittingen voor Europa, hier, alsjeblieft, tankdopje kwijt, hier alsjeblieft, afstellen? Rij effe langs). Ik ben alleen nog niet geheel tevreden over het verbruik, hij is laatst al bijgesteld en nu rijdt-ie ongeveer 1:8, maar ik hoop op 1:10. Misschien valt er nog iets aan te klussen en anders is het nog steeds goedkoop.
Overigens, m'n schoonvader rijdt in een v70 naar Zuid-Frankrijk (diesel) ruim 1200km op 1 tank...
pi_61812073
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:07 schreef DucatiOwner het volgende:
Ha, goed topic!
Heb inmiddels een 940 (1994) station, tevens gasinstallatie in laten bouwen. Echt een ontzettende topbak, zo ontzettend veel ruimte en comfort. Zit (nou ja, zat) supergoed in de lak, een aantal tochtjes LeClerc (fr.) heeft 'em geen goed gedaan. In 3 maanden 6000k gereden, zal nog wel 10000k worden dit jaar. Ik heb de installatie bij van Ommeren in Haarlem laten inbouwen, zeer goede service en prima mensen (fittingen voor Europa, hier, alsjeblieft, tankdopje kwijt, hier alsjeblieft, afstellen? Rij effe langs). Ik ben alleen nog niet geheel tevreden over het verbruik, hij is laatst al bijgesteld en nu rijdt-ie ongeveer 1:8, maar ik hoop op 1:10. Misschien valt er nog iets aan te klussen en anders is het nog steeds goedkoop.
Overigens, m'n schoonvader rijdt in een v70 naar Zuid-Frankrijk (diesel) ruim 1200km op 1 tank...
Verbruik van 1 op 8,5 is normaal voor zo'n 940.

LPG heeft een hoger octaangetal dan benzine en verbrandt dus langzamer.
Daarom zal de vonk iets eerder moeten komen dan op benzine, om betere prestaties en verbruik te halen.

Je kan dus, door vervroeging van de ontsteking, nog iets meer prestaties halen bij een lager verbruik.
In het geval van je 940 zal je echter een TAP processor moeten plaatsen.

Iwema levert die dingen:
http://www.iwemaenterprise.nl/TAP.htm

Ik heb een 740 met carburateur en een stelbare onsteking; ik heb hem 3 graden meer voorontsteking gegeven.
Verbruik is gedaald van 1 op 8,5 naar 1 op 9,3 gemiddeld (snelweg) en 1 op 8,2 naar 1 op 9,1 gemiddeld (woon- werkverkeer).
De motor voelt tevens wat sterker aan, vooral onderin.
Topsnelheid maakt niet zoveel uit; rond de 165 op de TomTom is het gebeurt...
pi_61812636
Kijk, hier heb ik zeker wat aan! Zit overigens ook op VolvoForum en lees je uitgebreide beschrijving van je modificaties! Ga nog wel eens kijken of ik iets kan met dat FlashLube. Heb vroeger een oude Jag gehad, waar veel aan te klussen viel, denk dat ik dit soort dingen ook wel zou kunnen overleven. Het blijven toch liefdes: Jag en Volvo. En tja, een DB9, maar daar moet ik een beetje voor sparen...
pi_61812933
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:51 schreef DucatiOwner het volgende:
Kijk, hier heb ik zeker wat aan! Zit overigens ook op VolvoForum en lees je uitgebreide beschrijving van je modificaties! Ga nog wel eens kijken of ik iets kan met dat FlashLube. Heb vroeger een oude Jag gehad, waar veel aan te klussen viel, denk dat ik dit soort dingen ook wel zou kunnen overleven. Het blijven toch liefdes: Jag en Volvo. En tja, een DB9, maar daar moet ik een beetje voor sparen...
18 maand geleden had ik nog hulp nodig om m'n bougies te vervangen
Zelf sleutelen is leuk en leert snel

Voordeel van die Volvo's is toch wel dat er nog héél veel van rondrijden en alle onderdelen voor een prikje te krijgen zijn... Voor welke auto vind je tegenwoordig nog een compleet motorblok, met dynamo, carburateur, benzinepomp, alle vacuumslangen, complete onsteking en lage kilometerstand voor 75 euro
pi_61813294
Ja, precies, zelf klussen (althans Haynes helpt...) is zeer voldoenend, ook al moet je soms wat harder werken dan in het boekje staat (draai ff dit los, waarna je een aantal uur bezig bent met o.a. een persluchtunit een simpel boutje los te rammen). Trouwens, nu je toch nog online bent: heb je een idee waar ik slooponderdelen voor dit soort Volvo's zou kunnen krijgen? Een of ander onverlaat heeft het witte plasticje van het achteruitrijlichtje van m'n auto gesloopt (links). De rechterkant zit er gewoon in, maar kan dus wel los. Heb uiteraard al behoorlijk rondgebeld, maar de enige optie via officiële weg is een nieuw achterlichtunit kopen á ¤123,-. En dat was ik dus niet van plan, hoef alleen het witte plastic 'hoesje' te hebben, de lichtjes zelf en de andere onderdelen doen het prima!
pi_61813346
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:09 schreef DucatiOwner het volgende:
Ja, precies, zelf klussen (althans Haynes helpt...) is zeer voldoenend, ook al moet je soms wat harder werken dan in het boekje staat (draai ff dit los, waarna je een aantal uur bezig bent met o.a. een persluchtunit een simpel boutje los te rammen). Trouwens, nu je toch nog online bent: heb je een idee waar ik slooponderdelen voor dit soort Volvo's zou kunnen krijgen? Een of ander onverlaat heeft het witte plasticje van het achteruitrijlichtje van m'n auto gesloopt (links). De rechterkant zit er gewoon in, maar kan dus wel los. Heb uiteraard al behoorlijk rondgebeld, maar de enige optie via officiële weg is een nieuw achterlichtunit kopen á ¤123,-. En dat was ik dus niet van plan, hoef alleen het witte plastic 'hoesje' te hebben, de lichtjes zelf en de andere onderdelen doen het prima!
Ik geloof dat er op Volvo700vereniging bij de advertenties onlangs nog een 940 stond die gesloopt werd.

Zoiets als deze:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/21373

Verder weet ik dat er o.a. Noordhorn en Gorredijk 2 slopers zijn die veel Volvo hebben.
Maar ben er nog niet geweest.

Marktplaats is ook een handige plek om wat te vinden.
pi_61813420
Die ga ik checken!
pi_61813523
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:13 schreef DucatiOwner het volgende:
Die ga ik checken!
Je kan daar ook altijd een advertentie plaatsen met "gezocht".
Omdat we allemaal liefhebbers zijn hoeven we niet het onderste uit de kan, dus zijn de prijzen vaak heel redelijk.

Ik heb op die manier mijn 760 grille gevonden (zie foto's hier ergens boven).

Wytze Broerzze kan je ook even mailen. Die heeft ook wel eens een sloper en verkoopt ook nieuw materiaal.
Ik heb mijn complete (originele) uitlaat er vandaan, remschijven, remblokjes, etc.
En dan voor prijzen waar de dealer niet aan kan tippen.
http://www.broerzeparts.nl/

Een nieuw achterlicht kost bij hem zo'n 50 a 60 euro, afhankelijk van het model.

Nadeel van een nieuwe is wel het kleurverschil met een oude, tenzij je beide vervangt.
Dus is een gebruikte misschien handiger.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-09-2008 23:25:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')