abonnement Unibet Coolblue
pi_51983158
Hey,

als je kijkt naar de muziek van afgelopen decennia zie je dat de kwaliteit achteruit is gegaan vinden jullie niet?

60's: Beatles, Who, Rolling Stones, Kinks, Hendrix, The Doors, Simon & Garfunkel, Them

70's: Led Zeppelin, Ramones, Stevie Wonder, Jackson 5, Black Sabbath, Kiss, Stooges, David Bowie, Cream, Yes, Pink Floyd, Thunderclap Newman

80': Micheal Jackson, Lionel Richie, Guns' n Roses, Clash, Queen

90's: Nirvana, Oasis, Blur, happy-hardcore

Nu:Arctic Monkeys, ( zijn wel tof), jumpstyle, gekke hiphop van nu, vroeger was het leuker, nog niet zo macho:P
rihanna en andere zangeressen die niet zelf liedjes schrijven pff, echt kwaliteit is echt afgenomen laatste jaren vind je niet?
pi_51983271
Ik ben nu erg bezig met muziek uit jaren 80,bijna mijn hele collectie is uit die jaren.
Echter zijn er nu af en toe echte juweeltjes te vinden,die zowel naar vroeger grijpen (bv Hamel,Benny Sings,John legend,Randy Crawford)of iets nieuws neerzetten(The Flashbulb,bekend van Dove).
Persoonlijk begrijp ik niks van jumping,en ik ga niet eens proberen hoe het gaat,maak ik vast heel pijnlijke knopen in mijn benen.
pi_51983313
lol, tuurlijk vergeet ik nog veel artiesten, zijn er zo veel
pi_51983400
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:02 schreef MooiHoofd het volgende:


Nu:Arctic Monkeys, ( zijn wel tof), jumpstyle, gekke hiphop van nu, vroeger was het leuker, nog niet zo macho:P
rihanna en andere zangeressen die niet zelf liedjes schrijven pff, echt kwaliteit is echt afgenomen laatste jaren vind je niet?
Nee, want je bent nogal selectief in je lijstjes. In de jaren '50, '60, '70, '80 en '90 is er ook heel veel bagger gemaakt en jij noemt alleen mar groepen die de tand des tijds hebben doorstaan. En over het zelf schrijven van nummers, ook Elvis (toch echt een megaster) schreef niet zelf
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:19:08 #5
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_51983519
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:02 schreef MooiHoofd het volgende:
Nu:Arctic Monkeys, ( zijn wel tof), jumpstyle, gekke hiphop van nu, vroeger was het leuker, nog niet zo macho:P
rihanna en andere zangeressen die niet zelf liedjes schrijven pff, echt kwaliteit is echt afgenomen laatste jaren vind je niet?
Aan het lijstje van nu te zien, kijk je (op de Arctic Monkeys na) alleen naar de TMF.
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:25:18 #6
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51983670
Je vergeet Satanic Black Metal
[KNE]-Mod
pi_51983887
Wat er al gezegt is: vroeger was er ook een hoop bagger, alleen dat vergeet men maar. Daarnaast moet je ook verder zoeken, want ook in het heden wordt er geniale muziek gemaakt. Dat je niet verder kan kijken dan je neus lang is, is jou tekort koming
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:35:12 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51983911
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:13 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Nee, want je bent nogal selectief in je lijstjes. In de jaren '50, '60, '70, '80 en '90 is er ook heel veel bagger gemaakt en jij noemt alleen mar groepen die de tand des tijds hebben doorstaan. En over het zelf schrijven van nummers, ook Elvis (toch echt een megaster) schreef niet zelf
Precies, alleen het beste blijft over door de jaren heen. Over 30 jaar roepen we hetzelfde en verlangen we terug naar 2007 toen er nog ECHTE muziek gemaakt werd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51984381
Ik denk niet dat de kwaliteit afgenomen is. Ik denk eerder dat vroeger goede bands vaker mainstream waren en dat je tegenwoordig tussen de minder bekende bands moet zoeken om echt goede muziek tegen te komen. Maar ja, dat is ook maar een mening...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 12:04:39 #10
184824 Avory
Get real!
pi_51984769
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:13 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Nee, want je bent nogal selectief in je lijstjes. In de jaren '50, '60, '70, '80 en '90 is er ook heel veel bagger gemaakt en jij noemt alleen mar groepen die de tand des tijds hebben doorstaan. En over het zelf schrijven van nummers, ook Elvis (toch echt een megaster) schreef niet zelf
Hier ben ik het wel mee eens. Ook nu wordt er nog genoeg kwaliteitsmuziek gemaakt, alleen breekt het vaak wat minder snel door.. Uiteindelijk vergeet iedereen die nietszeggende sterren zoals Rihanna wel. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de jaren 80.. daar zit toch echt een hóóp troep tussen.
Drawing on my fine command of the language, I said nothing.
pi_51985017
Na de dood van Rachmaninov in 1943 is er geen goede muziek meer gemaakt
  dinsdag 31 juli 2007 @ 12:23:47 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_51985266
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:04 schreef Avory het volgende:

Hier ben ik het wel mee eens. Ook nu wordt er nog genoeg kwaliteitsmuziek gemaakt, alleen breekt het vaak wat minder snel door.. Uiteindelijk vergeet iedereen die nietszeggende sterren zoals Rihanna wel. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de jaren 80.. daar zit toch echt een hóóp troep tussen.
Daarbij, Stooges en Thunderclap Newman (wie?) hebben volgens mij in hun eigen tijd ook geen hits gehad. Hendrix, Doors, Ramones, Yes waren nou ook niet echte top 40 bands (in elk geval in Nederland niet). Dus het wel of niet doorbreken zegt ook weinig.
pi_51985267
Relatief zal er in de jaren 60 minder 'troep' zijn geweest dan nu. minder bands, minder uitval. Maar ook een ander medium. Denk dat nu door het internet veel meer bands het proberen.

Ook worden de eendagsvliegen zijn sneller vergeten dan de superbands die boven genoemd zijn.

Over het eigen nummers schrijven, de fabriek 'holland, dozier, holland' heeft vele hits op hun naam in de jaren 60. Maar ook andere artiesten schreven zelf geen nummers maar zongen die van oa burt bacharach/hal david.
Het is dus van alle tijden.
pi_51986035
Cream is ook 60s hoor, ze maakten deel uit van "British Invasion"
standaarddrinker
pi_51986249
In de jaren '80 had je twee soorten muuziek: goede muziek en bagger. De nummers uit de jaren '80 die je nu nog op de radio hoort, behoren tot de eerste categorie.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 13:11:22 #16
13973 ranja
image means nothing
pi_51986708
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:56 schreef Bokido het volgende:
In de jaren '80 had je twee soorten muuziek: goede muziek en bagger. De nummers uit de jaren '80 die je nu nog op de radio hoort, behoren tot de eerste categorie.
daar was 'de jeugd' in de jaren 80 het niet mee eens, hoeveel er toen geklaagd werd over de muziek in de top 40... minstens zoveel als nu.

Overigens geldt dat ook voor de jaren 60, 70, 90... van die 2 soorten muziek. Daarbij is er nog zoiets als smaak waardoor de een The Kinks geweldig en een ander herrie vindt, of de een Dylan een briljant poeet en een ander maar een ouwe zeur...
pi_51987640
ja, bepaalde periodes uit het verleden worden vaak geromantiseerd als dat er alleen maar goeie muziek was, jaren 60, begin 70.. terwijl daar ook genoeg crap tussenzat, niet veel minder dan nu denk ik.. andere peroides, 80s, bepaalde delen van de 90s worden juist weer negatief gezien terwijl er minstens even veel goede muziek tussen zat..

en idd, de goeie dingen van vroeger onthoud je (behalve uit de 80s ), de slechte dingen uit de 90s en later liggen nog vers in het geheugen dus denk je dat het vroegah beter was.. met de slechte dingen van vroeger word je niet zo meer geconfronteerd..

het is ook zo dat er natuurlijk steeds meer 'al gedaan is' het wordt steeds meer herhaling, of combineren van wat al bestaande elementen.. muziek uit de 50s60s70s is/lijkt origineler, niet dat de eerste altijd de beste zijn maar zo wordt het vaak gezien
pi_51988004
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:56 schreef Bokido het volgende:
In de jaren '80 had je twee soorten muuziek: goede muziek en bagger. De nummers uit de jaren '80 die je nu nog op de radio hoort, behoren tot de eerste categorie.
Waarom krijgen Europe en Madonna dan nog zoveel airplay
standaarddrinker
pi_51989578
Als dit ...
quote:
80': Michael Jackson, Lionel Richie, Guns' n Roses, Clash, Queen
... alles is wat je van de jaren '80 weet, klopt er iets niet. Als je bands als U2, New Order, Pet Shop Boys, The Smiths en Depeche Mode niet noemt en solo-artiesten als Prince en Madonna negeert, tja... dan kan ik alleen concluderen dat je kennis over muziek gering is. Overigens was Queen al in de jaren '70 bekend.

Ik ben van mening dat elk decennium z'n charme heeft. Tegenwoordig heb je bijvoorbeeld Keane en Coldplay, om maar eens twee goede bands te noemen.
pi_51991656
quote:
Ik ben van mening dat elk decennium z'n charme heeft. Tegenwoordig heb je bijvoorbeeld Keane en Coldplay, om maar eens twee goede bands te noemen.
PROEST!

*zet hoog stemmetje op* Ooooooooooooow chrystal ball

In de jaren 80 is er toch wel zo verschrikkelijk veel bagger gemaakt; alles werd veel te theatraal en pretentieus; zelfs queen maakte zich hier schuldig aan, en madonna, alsjeblieft zeg...

De jaren 90 toen werd er ten minste nog goeie muziek gemaakt; my bloody valentine, at the gates, oasis, noir desir, manu chao, the la's ( eigenlijk net iets ervoor ), nirvana, etc. Opkomst van de britpop, gothenburg- en black metal, shoegaze, grunge en alternatieve rock, en de hele electronische wereld. Eigenlijk teveel om op te noemen.

Overigens was het niveau in de jaren '60 en begin jaren '70 ook vrij hoog.

Tegenwoordig weet ik alleen van bandjes als the babyshambles ( en natuurlijk the libertines ), the duskfall en the knife.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:03:00 #21
13973 ranja
image means nothing
pi_51991972
Eigenlijk, om de topictitel er weer eens bij te halen, komt de muziek geschiedenis neer op:

vanaf de jaren 50: Hoop mensen vinden hedendaagse muziek goed, maar nog meer mensen vinden het maar niks en/of herrie. Muziek die 10-20 jaar oud is wordt nostalgisch over gedaan en/of beschouwd als 'toen was er nog echte muziek'.

Dat betekent dus dat er in 2020 over 2007 gezegd zal worden dat het toen nog zo goed was, welke voorbeelden er dan worden aangehaald valt nu nog niet te zeggen. Misschien wel bands die nu net zo bekend zijn als Stooges in 1969
pi_51992095
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:03 schreef ranja het volgende:
Dat betekent dus dat er in 2020 over 2007 gezegd zal worden dat het toen nog zo goed was, welke voorbeelden er dan worden aangehaald valt nu nog niet te zeggen. Misschien wel bands die nu net zo bekend zijn als Stooges in 1969
pi_51994553
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:41 schreef Elfletterig het volgende:
Als dit ...
[..]

... alles is wat je van de jaren '80 weet, klopt er iets niet. Als je bands als U2, New Order, Pet Shop Boys, The Smiths en Depeche Mode niet noemt en solo-artiesten als Prince en Madonna negeert, tja... dan kan ik alleen concluderen dat je kennis over muziek gering is. Overigens was Queen al in de jaren '70 bekend.

Ik ben van mening dat elk decennium z'n charme heeft. Tegenwoordig heb je bijvoorbeeld Keane en Coldplay, om maar eens twee goede bands te noemen.
Je post was zo goed, totdat je Keane en Coldplay noemde . Daarnaast is het ook een kwestie van smaak natuurlijk, want als je van black metal ofzo houd zal je zeggen dat dr vroeger een stuk meer bagger gemaakt werd dan nu dunkt mij?
pi_51996049
ja klopt, hebben jullie gelijk in de punten die jullie net noemden, maar ik vind dat ik toch een aardige grote muziek kennnis heb, niet alleen rock enz maar ook andere muzieksoorten. ben ook pas 16
pi_52009425
Er zal nog best goede muziek zijn, maar een groot deel ervan zit diep verstopt. Je moet weten waar je het kunt halen. Er zijn weleens betere jaren geweest dan 2007, maar ik hoop maar dat ik gewoon wat heb gemist i.p.v. dat er écht zo weinig leuks is uitgebracht.

(Overigens houd ik wat meer van 'electronisch' en wat minder van gitaren dan de gemiddelde poster in dit topic.)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2007 08:14:08 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')