Let nog wel op deze centrale topics:quote:www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com
www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...
Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....
Nee, je hebt hetgeen je is aangeboden geaccepteerd. Blijkbaar vond je dat voldoende op dat moment. Andere kosten die je noodgedwongen hebt moeten maken, kun je declareren bij je reisverzekering of creditcardmaatschappij, al naar gelang de voorwaarden die die stellen. Maar met 5 uur vertraging denk ik niet dat je ergens recht op hebt, behalve een vergoeding voor wat te eten (en die heb je gekregen).quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:18 schreef Qwerty911 het volgende:
'middag
Doordat mijn vlucht vanaf NYC naar Washington terugmoest naar NY halverwege ben ik door United op een andere maatschappij gezet. Continental. Met hen ben ik van NYC (EWR) alsnog naar Washington gevlogen (zij het nu op DCA ipv IAD). Echter zou ik om 11 uur aankomen en nu kwam ik pas om half 5 aan. Forse vertraging? Heb ik nu eigenlijk nog recht op schadevergoeding? Ik heb nu alleen 1 eetvoucher gehad à 7 dollar.
Bedankt!
Dat dusquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:12 schreef DutchTrain het volgende:
ja dat is normaal. Niets om je zorgen over te maken.
Veel plezier en laat nog eens weten hier hoe het was
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:50 schreef ozzietukker het volgende:
www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com
www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...
Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....
Met Travelstreet.com kan je ook vergelijken met Belgische aanbieders, nu hebben deze wel eens grote aantallen tickets ingekocht en kunnen die wel eens goedkoper zijn dan Nederlandse reisburo's. Een voorbeeld hiervan is Connection in België waar ik mjin ticket vanaf Amsterdam voor 100 Euro minder kon kopen dan bij de Nederlandse aanbieders. (En omdat het een vertrek was uit Amsterdam was het niet nationaliteit gebonden).quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:52 schreef Prospera het volgende:
Voor een reisje Zwitserland heb ik alle sites van FO4 gecheckt, vnl. vliegtickets.nl en vliegtarieven.nl bleken aanvankelijk het goedkoopst, maar op het eind bleken ze toch weer 15 euro duurder dan het "inclusieve" bedrag. Boven de 90 euro voor een retourtje, waar eerder werd gegoochelt met 73 euro.
Via Swiss.com bleek de prijs toch lager te zijn; 82 euro
In dit geval is het goedkoper om via de vliegtuigmaatschappij zelf te boeken.
Een verschil met KLM, die is vaak duurder dan de discounters.
Dus het lijstje van TS blijft wel een aanrader
Mijn KLM ticket is helaas geen geldig vervoerbewijs.. was dat maar zo, kon ik nog af en toe wat geld uitsparen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraagje over met de trein naar schiphol gaan.
Het is/was toch zo dat een klm ticket ook genoeg was als vervoersbewijs?? Is dat ook zo met andere nederlandse vliegtuigmaatschappijen?
Sinds 1995 is dat niet meer zoquote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraagje over met de trein naar schiphol gaan.
Het is/was toch zo dat een klm ticket ook genoeg was als vervoersbewijs?? Is dat ook zo met andere nederlandse vliegtuigmaatschappijen?
Is dat alweer zolang geleden? Meen dat ik er in 1999 een keer gebruik van had gemaakt, maar dat zou een speciale actie geweest kunnen zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Sinds 1995 is dat niet meer zo
Was toch een KLM ticket die gold als treinticket. Werkte perfect. Kan me nog herinneren wat er toendertijd in de brochure stond.... "De treinconducteur zal uw ticket herkennen als KLM ticket" . Nou, dacht ik, die zal er wel voor doorgeleerd hebbenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is dat alweer zolang geleden? Meen dat ik er in 1999 een keer gebruik van had gemaakt, maar dat zou een speciale actie geweest kunnen zijn.
Maar feit is: nu niet meer.
ga je je telefoon opladen in 't vliegtuig?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:37 schreef Forcefuzz het volgende:
In het vliegtuig zelf neem ik geen kleren enzo mee. In het vliegtuig zelf neem ik een kleine tas mee waar ik allerlei dingen in doe zoals mijn telefoonoplader enzo. Dan heb ik een koffer met kleren en wat handdoeken, die gaat het ruim in en dan heb ik nog een rugtas waar ik wat t-shirtjes in heb, mijn toiletartikelen en slippers en die gaat ook het ruim in. In het vliegtuig zelf heb ik dus maar 1 klein tasje met wat zooi die niet meer in de koffer of tas paste.
In de handbaggage mag je max 1 liter meenemen (en maximaal 100ml per item). In de ruimbaggage mag je meer dan 1 liter en ook verpakkingen groter dan 100ml...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:47 schreef Forcefuzz het volgende:
Mijn toiletartikelen die heb ik los in die tas gedaan, omdat je in je handbagage maar maximaal 100ml aan vloeistoffen mag meenemen. In de ruimbagage mag je 1 liter meenemen. En met tandpaste, gel, scheergel, aftershave etc. zit je er zo aan. Maar word het dan als 1 stuk gerekend als er een zak omheen zit?
Heeft er denk ik mee te maken dat je ogen vast gewend zijn aan het donker. Wanneer het licht aan zou zijn, en er zou iets gebeuren en het zou uitvallen zou je hulpeloos blind ronddwalen...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:34 schreef Adothehague het volgende:
Ik snap ook niet dat dat licht altijd uitmoet bij opstijgen en landen. Weet iemand misschien hoe dit zit?
Jawel er gingen vrienden in de cockpit man en dat ding ging focking schuin om de arena te laten zien een paar keer. Toen we recht vlogen zat er een wolkje voor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:54 schreef Daffodil31LE het volgende:
Pilioten cirkelen niet om jou wat dingen te laten zien hoor....
Dat is een hold, dat doen de piloten zeker niet voor hun plezier, maar omdat het moet van de luchtverkeersleiding.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.
Jep het leek bij de landing net of ik in het schommelschit zat in de efteling alleen dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts. Ik betaal volgende keer wel wat minder en ga met een rammelbak van een flutmaatschappij want deze landing op Kreta (heenreis) was ook niet echt normaal te noemen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Aanvliegroutes zijn heel strikt, een piloot kan daar niet zomaar vanaf wijken. Overigens gaan vliegtuigen helemaal niet zo schuin, max 30 graden. Dat ie zo schommelde bij de landing is gewoon correctie, waren er toevallig windvlagen?
Volgens mij hebben al die vliegveldjes op de Griekse eilanden niet zo'n geweldig lange runway, dus je zal wel moeten zorgen dat je er precies goed voor hangt om veilig te kunnen landen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:04 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Jep het leek bij de landing net of ik in het schommelschit zat in de efteling alleen dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts. Ik betaal volgende keer wel wat minder en ga met een rammelbak van een flutmaatschappij want deze landing op Kreta (heenreis) was ook niet echt normaal te noemen.
Dat is echt onzin. Het ligt voornamelijk aan omstandigheden, zoals windrichting, windkracht en windvlagen. Als de wind precies loodrecht op de baan staat, dan moet de piloot schuin aanvliegen en op het laatst nog corrigeren. Als hij er recht op af zou vliegen, komt hij uiteindelijk niet goed uit. En binnen Europa maakt het qua veiligheid vrijwel niets uit, vliegen is gewoon veilig.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:04 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Jep het leek bij de landing net of ik in het schommelschit zat in de efteling alleen dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts. Ik betaal volgende keer wel wat minder en ga met een rammelbak van een flutmaatschappij want deze landing op Kreta (heenreis) was ook niet echt normaal te noemen.
Ja ik snap het wel maar er stond bij dat eiland op dat moment een dusdanige wind dat als niemand gordels om had ik bijvoorbeeld mijn buurvrouw op schoot had gekregen Ik ga volgende keer lekker met een rammelbak want qua landing is er toch niks anders aan. Jammer dat Transavia geen tupolovs voor goedkoop van russische maatschapijen haalt en daar goedkope vluchten mee gaat aanbieden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Het ligt voornamelijk aan omstandigheden, zoals windrichting, windkracht en windvlagen. Als de wind precies loodrecht op de baan staat, dan moet de piloot schuin aanvliegen en op het laatst nog corrigeren. Als hij er recht op af zou vliegen, komt hij uiteindelijk niet goed uit. En binnen Europa maakt het qua veiligheid vrijwel niets uit, vliegen is gewoon veilig.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man.
Expres cirkelenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.
Niet helemaal. In je handbagage mag je flesjes van maximaal 100ml meenemen. Een fles van 250ml met een klein bodempje (dus minder dan 100ml vloeistof mag niet. Inhoud mag maximaal 100ml zijn, ongeacht wat er in zit. Alle vloeistoffen (in die flesjes/potten van max 100ml) moeten in een zak met een inhoud van 1 liter passen/zitten. In theorie mag je dus 10 flesjes van 100ml meenemen, maar dat zal nooit in die zak passen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
In de handbaggage mag je max 1 liter meenemen (en maximaal 100ml per item).
Al stop je je hele koffer vol met anderhalf liter flessen cola, geen probleem inderdaad...quote:In de ruimbaggage mag je meer dan 1 liter en ook verpakkingen groter dan 100ml...
Ja dat kan met 1 ticket. Op de heenreis heb je dan een zogenaamde 'stopover' in Thaliland. Je bent dan wel gebonden aan een luchtvaartmaatschappij of alliantie die via Thailand naar Australië vliegt. Dit soort tickets kun je soms op de site van luchtvaartmaatschappijen boeken (www.klm.nl) maar het makkelijkste is om even langs een reisbureau te gaan, zoals Killroy of vliegtarieven.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:56 schreef Pr0-n00b het volgende:
Wil begin November graag op reis en ben nu aan het mailen met een vriend van me die al een tijdje in australie zit. Hij gaat in november dus voor een maandje naar thailand.
Ik wil graag een maandje met hem rondreizen in thailand (of iets langer) om vervolgens door te gaan naar australie voor zo'n 5 maanden. Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om zoiets te doen in 1 ticket of moet ik dan 2 aparte tickets kopen? (lijkt mij dat 1 ticket goedkoper zou zijn)
Iemand ?
hmm ok, bedankt voor de info, zal daarmee wel ff verder zoekenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:05 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja dat kan met 1 ticket. Op de heenreis heb je dan een zogenaamde 'stopover' in Thaliland. Je bent dan wel gebonden aan een luchtvaartmaatschappij of alliantie die via Thailand naar Australië vliegt. Dit soort tickets kun je soms op de site van luchtvaartmaatschappijen boeken (www.klm.nl) maar het makkelijkste is om even langs een reisbureau te gaan, zoals Killroy of vliegtarieven.
Zoiets heet een e-ticket. Erg handig, want je kunt hem niet kwijtraken en hij is goedkoper.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:59 schreef GambinoT het volgende:
Ik ga volgende week op vakantie, heb mijn vakantie geboekt bij een ANVR , SGR.
Maar ik heb dus nog geen tickets ontvangen, dus had ik er heen gebeld, nu vertelden ze mij dat ze mijn tickets via email hebben gestuurd.
Kan ik er weer heen bellen want heb niks ontvangen in mn inbox.
Ik ga al 8 jaar op vakantie maar hier heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand ervaring mee hoe dat in zn werking gaat?
Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:46 schreef nerd4sale het volgende:
Met een e-ticket kun je trouwens ook gewoon de boarding-pass met alleen je paspoort- en vluchtnummer op Schiphol uitprinten, zonder dat je verder iets nodig hebt. Bij de KLM in elk geval wel, bij die self-service zuilen.
dat lijkt me dan weer sterk..quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:03 schreef OldJeller het volgende:
boardingpassen
Dat is me nog nooit gebeurd (VS, Canada ben ik nog nooit geweest).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.
Nou danquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:54 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat is me nog nooit gebeurd (VS, Canada ben ik nog nooit geweest).
Je boardingpass die je krijgt is slechts één kant op. Als je het land weer verlaat haal je weer je nieuwe boardingpasses op aan de hand van je e-ticket.quote:Een e-ticket is eigenlijk niets meer dan een nummer van een reservering. Daar zijn geen 'officiele' papieren van, dus raar dat iemand daar om zou vragen. De boarding pass (waarop o.a. naam en paspoortnummer staan) is toch het bewijs dat je een ticket hebt?
Mij ookquote:
Ja eh, zelfs vliegmaatschappijen gaan met hun tijd mee hè.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:59 schreef GambinoT het volgende:
Ik ga al 8 jaar op vakantie maar hier heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand ervaring mee hoe dat in zn werking gaat?
Ik had het misschien iets duidelijker moeten formuleren: dat is me in de VS nog nooit gebeurd; over Canada kan ik niks zeggen, want daar ben ik nog nooit geweest.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou dan
Dan kun je wel ophouden met typen
Waarschijnlijk zie ik er zo betrouwbaar uit, dat ze me gewoon geloven zonder papieren.quote:Je boardingpass die je krijgt is slechts één kant op. Als je het land weer verlaat haal je weer je nieuwe boardingpasses op aan de hand van je e-ticket.
En je e-ticket is geen "officieel" document maar daar gaat het ze helemaal niet om. Ze kunnen dan gewoon zien dat je geplanned hebt om het land weer te verlaten en niet als en parasiet van de maatschappij gaat zuigen. Iemand die dat van plan is heeft dat nl gewoon niet bij zich
Daarbij vragen ze dan wanneer je teruggaat e.d. Dan kijken ze dat na op dat papiertje. Gewoon kleine checks die ze uitvoeren.
Reis je alleen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:12 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik had het misschien iets duidelijker moeten formuleren: dat is me in de VS nog nooit gebeurd; over Canada kan ik niks zeggen, want daar ben ik nog nooit geweest.
[..]
Waarschijnlijk zie ik er zo betrouwbaar uit, dat ze me gewoon geloven zonder papieren.
Bij inchecken op Schiphol bij de selfservice automaten krijg je automatische een bonnetje uit de automaat als je naar de VS reist, om te laten zien aan de immigration aldaar, zodat ze weten dat je ook het land weer van plan bent te verlaten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.
Ik raad overigens China Airlines gaan, die hebben een tussenstop in Bangkok en Taipei voordat je verder vliegt naar Sydney, en je mag in totaal 4 stopovers maken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:32 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
hmm ok, bedankt voor de info, zal daarmee wel ff verder zoeken
Precies.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij inchecken op Schiphol bij de selfservice automaten krijg je automatische een bonnetje uit de automaat als je naar de VS reist, om te laten zien aan de immigration aldaar, zodat ze weten dat je ook het land weer van plan bent te verlaten.
Overigens moet je in de selfservice automaat ook meteen het adres opgeven waar je gaat overnachten in de VS.
Dank je Ik vlieg terug via Washington Dulles... geen idee of ik daar kan self-servicen... Ze hebben wel iets als 'curbside self check' of zo... Misschien is dat hetzelfde?quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Je kunt gewoon naar de incheckbalie lopen en daar inchecken. Ze bekijken je reserveringsnummer en je paspoort. Daarna lever je je koffers in en krijg je je boardingpass. Maar de meeste luchthavens hebben inmiddels van die self service machines staan die je boardingpass uitprint. Je koffers breng je daarna naar zo'n drop off punt.
Ja, kan (en moet) daar zelf inchecken. Je hebt daar ofwel een creditcard of een frequent-flyer card (en natuurlijk je 'machine-readable' paspoort) voor nodig. Als je die niet hebt, dan zul je een tijdje in de rij moeten staan, wat je overigens voor die self serice automaten in de VS toch ook al staat, omdat ze best ingewikkeld zijn daar (creditcard rechts door gleuf, paspoort door bovenste gleuf, eventueel nog vingerafdruk en webcam foto en nog een hele zooi gegevens invoeren en vragen beantwoorden)quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:32 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dank je Ik vlieg terug via Washington Dulles... geen idee of ik daar kan self-servicen... Ze hebben wel iets als 'curbside self check' of zo... Misschien is dat hetzelfde?
Neem jij je printer dan mee op vakantie ?quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:48 schreef Palomar het volgende:
Ik had vanuit mn hotel gewoon 24 uur van te voren online ingechekt en de boardingpassen uitgeprint.
De meeste hotels hebben gewoon een PC met internet en een printer staan die vrij gebruikt mag worden...quote:Op maandag 13 augustus 2007 05:01 schreef jaco het volgende:
[..]
Neem jij je printer dan mee op vakantie ?
Komt wel eens voor bij sterke tegenwind. Er moet altijd nog een bepaalde hoeveelheid brandstof bij het landen aanwezig zijn om eventueel een doorstart te kunnen maken als er problemen zijn op de landingsbaan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:03 schreef mr.marcus het volgende:
Toen ik laatst van Bogota naar Parijs vloog, maakten we vanwege een brandstof tekort een tussenlanding in Brest. komt dit veel voor? Ik vond het namelijk maar dubieus.
Sterker nog, naast dat ze voldoende brandstof moeten hebben om een doorstart te maken moeten ze ook de mogelijkheid hebben om de uitwijkluchthaven (welke altijd voor de vlucht wordt bepaald) te bereiken en deze veilig aan te vliegen. Indien in NL Schiphol niet kan worden aangedaan zal in de regel Eindhoven of een Duitse luchthaven worden gebruikt als uitwijkmogelijkheid, hoewel dit uiteraard niet heel vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Komt wel eens voor bij sterke tegenwind. Er moet altijd nog een bepaalde hoeveelheid brandstof bij het landen aanwezig zijn om eventueel een doorstart te kunnen maken als er problemen zijn op de landingsbaan.
Zeker bij zo'n grote en drukke luchthaven als Parijs is dat natuurlijk van belang. Het is alleen maar om 110% zeker te zjin van de veiligheid.
Maak je daar nou maar vooral niet teveel zorgen over, zorg in ieder geval dat je de vragen, zoals reisdoel, eventuele hotelboekingen, of je bekenden daar hebt, hoe je geboekt hebt, naar waarheid antwoord zodat ze geen reden hebben om verder te gaan graven.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
Vragen als:quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
Het zijn overigens alleen vluchten uitgevoerd door Amerikaanse maatschappijen waar dit geldt. Vlieg je met de KLM naar de USA dan is er geen interview.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden.
Je krijgt bij KLM echter wel dezelfde vragen, maar dan bij het inchecken. Je moet dan ook je adres in de VS opgeven. Houdt dat dus altijd bij de hand als je gaat inchecken, want dat zul je moeten invoeren op de self-service check-in zuil om j e boardingcard te kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:23 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Het zijn overigens alleen vluchten uitgevoerd door Amerikaanse maatschappijen waar dit geldt. Vlieg je met de KLM naar de USA dan is er geen interview.
Een aantal vragen kunnen hetzelfde zijn, de interviews bij de gate gaan echter een stukje verder.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:57 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je krijgt bij KLM echter wel dezelfde vragen, maar dan bij het inchecken. Je moet dan ook je adres in de VS opgeven. Houdt dat dus altijd bij de hand als je gaat inchecken, want dat zul je moeten invoeren op de self-service check-in zuil om j e boardingcard te kunnen krijgen.
Ze gaan wellicht een stukje verder, al zijn ze echt niet op het nivo van EL AL security... Dus eigenlijk schieten de US maatschappijen er niets mee op omdat het wordt uitgevoerd door medewerkers van o.a. G4S. Je hebt voor deze job in principe wel HBO nodig, maar ik vond de kwaliteit ronduit bedroevend, zeker in vergelijking met EL AL. G4S heeft ook geen binding en wordt gewoon ingehuurd, als je daarover nadenkt begrijp je dat er niet dezelfde belangen spelen!quote:Op zondag 9 september 2007 18:31 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Een aantal vragen kunnen hetzelfde zijn, de interviews bij de gate gaan echter een stukje verder.
Als het in Nederland zit, zouden er best wel Nederlanders kunnen werken. Maar kijk niet gek op als ze alleen Engels spreken, kun je gelijk oefenenquote:Op maandag 10 september 2007 14:44 schreef Pr0-n00b het volgende:
Beetje rare vraag maar weet iemand of de telefoon bij qantas wordt opgenomen door een Nederlander of een Australier? Niet dat mijn engels zo dramatisch is maar wil me daar eventueel wel een beetje op instellen en ik vroeg me af hoe dat dan zit met de gesprekskosten ....
Lijkt mij dat het gewoon in Nederland zit en dus gewoon Nederlands is maar toch
Daar was ik al eens geweest maar ik werd misleid door dat adres in Duitsland. Het nummer is vreemd genoeg wel 0031. Wat bedoelen ze met die service fee?quote:Op maandag 10 september 2007 18:01 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.britishairways(...)_gb/About_Country=NL
telnummer is idd gewoon Amsterdams, postadres in Bremen, geen idee hoe dat zitquote:Op maandag 10 september 2007 18:06 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Daar was ik al eens geweest maar ik werd misleid door dat adres in Duitsland. Het nummer is vreemd genoeg wel 0031. Wat bedoelen ze met die service fee?
Is dat zo? Ik ga eind deze maand naar Philadelphia, wat mij bekend is dat je 2 formulieren moet invullen in het vliegtuig (dus pen meenemen) en dat ze je misschien een paar vragen stellen over je verblijf in Amerika, maar een interview???quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
De 2 formulieren (een blauwe en meestal een groene) moet je sowieso invullen. Is altijd zo geweest. Het 'interview' ziet er steeds weer anders uit.quote:Op dinsdag 11 september 2007 07:50 schreef Votz het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik ga eind deze maand naar Philadelphia, wat mij bekend is dat je 2 formulieren moet invullen in het vliegtuig (dus pen meenemen) en dat ze je misschien een paar vragen stellen over je verblijf in Amerika, maar een interview???
Nee. Althans..wat is "een paar?"quote:Op woensdag 12 september 2007 16:10 schreef Casparovvv het volgende:
Ik heb een paar kilo'tjes teveel bij BA. Doen ze daar doorgaans moeilijk over?
Helpt 't als je vertelt dat je een jaar weg gaat?
25-27 ipv 23 kilo?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee. Althans..wat is "een paar?"
Nee
Anders prop je toch 3 kilo in je handbagage ?quote:
Dat kan lastig worden. 4 kilo overgewicht is wel veel.quote:
Waar al een spiegelreflex met lenzen, een portable harddisc en een zooi losse dingen in zit Maar goed, zal het een beetje beperken.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Anders prop je toch 3 kilo in je handbagage ?
Ja, bij BA is het inderdaad zo dat je op vluchten naar de VS 2 koffers mee mag nemen. Op de andere intercontinentale vluchten maar 1. Wat daar de reden van is weet ik niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:31 schreef Fogel het volgende:
Tot 5 kilo teveel heb ik nog nooit extra voor moeten betalen (let wel, biij de SAS en KLM).
23 kilo doet me aan een trip naar de VS denken, meestal mag je dan 2 koffers van ieder 23kg meenemen, kijk even of dat op jou van toepassing is.
Vrouwen en weegschalen.... niet vertrouwen
Nou met KLM kwam ik op 21,5 kilo in 2 tassen, 1 kilo overgewicht. Dat was voor 2 kilo bijbetalen aldus incheckmuts. Vervolgens pakte ik de tas van 7 kilo van de band en deze ging toen mee als handbagage, Incheckmuts was het hier niet mee eens, (Ik had geen verdere bagage), en heeft verschillende managers erbij gehaald, maar uiteraard kon ik zonder kosten gewoon aan boord, want 7 kg handbagage is toegestaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:31 schreef Fogel het volgende:
Tot 5 kilo teveel heb ik nog nooit extra voor moeten betalen (let wel, biij de SAS en KLM).
23 kilo doet me aan een trip naar de VS denken, meestal mag je dan 2 koffers van ieder 23kg meenemen, kijk even of dat op jou van toepassing is.
Vrouwen en weegschalen.... niet vertrouwen
Als het land van bestemming Zimbabwe heet heb je weinig keus, dan moet je wel veel zooi meenemen.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, de kans dat als ik zelf vlieg dat gewicht haal is nihil. Ik vlieg tegenwoordig in het kader travel light, bij voorkeur 5 kg, want in het land van bestemming hebben ze ook winkels!
Hoe denk je dat maatschappijen weten wanneer jij wil terugvliegen? Lijkt me toch echt dat zij dat niet voor jou gaan verzinnen! Moet je echt zelf invoeren en da's meestal één van de eerste stappen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:30 schreef Pr0-n00b het volgende:
Wou zonet eindelijk mijn ticket boeken naar australie via quantas, alleen is het me nog steeds niet duidelijk of er nou ook een retour zit inbegrepen in het ticket dat ik wou boeken. Er was namelijk een lijst met 5 mogelijke data's/tijd waarvan er 2 617 pond waren en 3 1100 pond, ook hoefde ik nergens een retour datum op te geven. (ben tot stap 4 gegaan van de 7)
Lijkt mij dat een ticket naar australie automatisch ook gewoon een retour is maar wou het toch ff zeker weten, iemand die dit weet? (weet dat ik ook kan bellen maar hun kantoor is op dit moment dicht, 5 uur geweest )
Open ticket bijvoorbeeld? Was dus al van plan om eerst ff te gaan bellen maar dacht als iemand het bij fok toevallig weet hoeft dat ook niet meer, maar blijkbaar moet iedereen weer ff bashen als ze geen antwoord hebben.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat maatschappijen weten wanneer jij wil terugvliegen? Lijkt me toch echt dat zij dat niet voor jou gaan verzinnen! Moet je echt zelf invoeren en da's meestal één van de eerste stappen.
Dus als je nu nog niet beide reisdata kon zien, toch even kijken bij stap 1 of je niet per ongeluk de optie enkele reis hebt openstaan, anders een stapje of 2 verder proberen, en mocht dat niet werken dan eerst de maatschappij bellen voor je iets gaat boeken. Per ongeluk een enkele reis boeken is gauw genoeg gebeurd en dan ben je het sjaakje als je daar aankomt.
Ik had het over die 2 reacties voor jou en ik HEB geen open ticket geboekt. Dat is dus het probleem, heb nog nooit eerdereen ticket geboekt (via internet) dusja als er verder dan geen informatie op die site staat moet ik het toch ERGENS vragen.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:41 schreef Cat22 het volgende:
Hoezo bashen?
Als jij nou had aangegeven dat je een open ticket had geboekt, hadden wij gerichter advies kunnen geven. Als je je vraag niet duidelijk stelt met alle info erbij, dan kun je dit soort reacties verwachten.
Enne...graag gedaan hoor.
Als je de optie multi - city aanzet, dan koop je alleen de vluchten die je daar invult. Je vult dan bijvoorbeeld in: Amsterdam - Singaporequote:Op woensdag 19 september 2007 16:36 schreef Pr0-n00b het volgende:
EDIT OT, probleem is dus, als ik een direct ticket boek moet ik wel een retourdatum opgeven maar als ik voor de optie 'multi city' kies vragen ze nergens naar een retour datum, is het dan automatisch een retour of niet (dat is het enige wat ik wil weten ....)
ty hier kan ik iig iets meequote:Op woensdag 19 september 2007 18:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je de optie multi - city aanzet, dan koop je alleen de vluchten die je daar invult. Je vult dan bijvoorbeeld in: Amsterdam - Singapore
Singapore - Perth
Syney - Dusseldorf
Aan het eind krijg je altijd te zien wat je geboekt hebt, maak je daar maar geen zorgen over. Of gebruik een website als www.atp.nl of www.vluchtzoeker.nl . Bij de opties kun je daar ook meerdere steden bevliegen.
Is totaal afhankelijk van de airliners voorschriften -> UA dus (DUH)quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:19 schreef tvvanham2002 het volgende:
Bedankt! Gewoon inpakken die meuk dus.
En heeft iemand ook informatie over het Bagage (Max. Gewicht) en Check-in Tijden?
[/img]
ik zou ook altijd even bij het reisbureau informeren.quote:Op zondag 30 september 2007 12:23 schreef Thetallguy het volgende:
Je kan ook met Aeroflot naar Bangkok, ongeveer 720 euro vanaf Amsterdam retour
Ik boek verder altijd direct bij de maatschappij zelf, scheelt vaak sowieso boekingskosten die veel sites hanteren
Dat doe ik ook meestal, maar het is idd heel erg afhankelijk van wie je helpt bij het reisbureau. Ik heb wel eens tickets geboekt via het reisbureau die ik zelf nooit had kunnen vinden en ben nu veel voordeliger uit door zelf te boeken.quote:Op zondag 30 september 2007 12:30 schreef WooZ het volgende:
[..]
ik zou ook altijd even bij het reisbureau informeren.
Ik heb werkelijk alle vluchtsites afgelopen en toch kon het reisbureau me goedkopere tickets aanbieden.
Maximale gewicht is 20 kg bij United. Volgens mij sluit de incheck balie 60 min voor vertrek en moet je 30 min vantevoren bij de gate aanwezig zijn.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:19 schreef tvvanham2002 het volgende:
Bedankt! Gewoon inpakken die meuk dus.
En heeft iemand ook informatie over het Bagage (Max. Gewicht) en Check-in Tijden?
Ik vlieg van Amsterdam (Schiphol) naar Denver ...
Ik heb namelijk zo'n leuke informatie pagina met een hoop van dit soort dingen:
Bagage: informatie niet beschikbaar
Uiterste check-in tijd: informatie niet beschikbaar
Of komt dat pas enkele dagen vooraf?
En hoe zit het met het herbevestigen van je retourvlucht? Kan dit direct wanneer je landt?
IDD Geweldig om te luisteren, zeker als je ook nog eens hoort dat er bijna iets misgaatquote:Op zaterdag 29 september 2007 12:22 schreef Public_NME het volgende:
UA is fijn omdat je channel 9 hebt in het vliegtuig! Erg leuk om te luisteren!!
Deze keer 4 weken voor vertrek geboekt. Ik boek eigenlijk meestal wel 4 tot 6 weken voor vertrek.quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:32 schreef F04 het volgende:
Maar als jullie intercontinentaal vliegen, hoeveel maanden boeken jullie van te voren een ticket met een goedkope prijs?
helemaal goed. Ook ik heb niets anders dan lof voor Emirates. Ivg met bijvoorbeeld onze KLM service een wereld van verschil!quote:Op zondag 30 september 2007 05:53 schreef Underdoggy het volgende:
Emirates is fijn! goed eten en goede service. Enige nadeel is dat je een indirecte vlucht hebt en op Dubai moet tranferen. Kan je nogal wat uurtjes kosten.
Dan moet het alleen wel aan staan. En dat had ik dus niet afgelopen week op zowel de heen-, als terugvluchtquote:Op zaterdag 29 september 2007 12:22 schreef Public_NME het volgende:
UA is fijn omdat je channel 9 hebt in het vliegtuig! Erg leuk om te luisteren!!
Source: http://www.unitedairlines.nl/core/english/SI/baggage/checked.htmlquote:International destinations (excluding travel to/from Brazil, Japan, El Salvador, Dominican Republic, Honduras, Haiti and The Philippines):
Any ticket purchase date:
Economy Class 2 bags, maximum 50 pounds/23kg each
Als je bijvoorbeeld nu wilt boeken omdat het een goedkope aanbieding is, moet je dat gewoon doen. Het nieuwe paspoort zal een ander nummer krijgen, maar dit is bij elke vliegtuigmaatschappij (ook de budgetairliners) gemakkelijk en gratis aan te passen, zolang het geen naamswijziging is uiteraard, want dan worden er vaak wel kosten berekend.quote:Op zaterdag 29 september 2007 11:53 schreef DutchTrain het volgende:
Nummer van je paspoort blijft niet hetzelfde. Als je echt n?wil boeken zou je je oude paspoort natuurlijk terug kunnen vragen als bewijs. Maar anders heb je binnen 5 werkdagen een nieuw paspoort
Dat van dat schermpje klopt idd. Ook wel grappig om te zien waar je vliegt en hoelang het nog ongeveer duurt enzo.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:15 schreef Cat22 het volgende:
En toch is reizen naar Amerika leuk!
Je moet het gewoon ondergaan. Als jij moeilijk gaat doen maken zij het je nog veeeeel moeilijker.
Wat betreft de etenswaren. Buiten de vloeistoffen om zijn ze niet zo streng. Een appeltje of ander snackje mag altijd wel mee. Ik heb de vorige keer vacuum verpakte kaasjes meegenomen in mijn handbagage (als kadootje). Niemand die daar een probleem van maakte.
Eten en drinken bij UA is trouwens altijd prima. En als ik me niet vergis hebben de meeste toestellen ook hun eigen tv schermpje in de rugleuning van de stoel voor je. Kun je lekker je eigen film uitzoeken.
wat een onzin zeg. 2 maanden geleden nog naar New York gevlogen. En ik vond die man relaxer dan die van de KMar, 10minuutjes met hem staan lullen + lachen na de foto + vingerprint.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:43 schreef jurgen. het volgende:
Nou alles is zo een beetje gezegd door bovenstaande posters. Let wel op dat je zoals eeder wordt gezegd niet die typische Hollandse bijdehandte 'brutale'opmerkingen gaat maken want de US customs zijn dan net Gestapo-leden. Verder als je met ze praat gewoon aankijken en niet lacherig gaan doen want dat zien ze als niet serieus en dus een reden om je nog langer vast te houden. Gewoon zo eerlijk mogelijk zien over te komen en beleefd lachen als je antwoordt. Dat je ze achteraf buiten de tering scheld is vanzelfsprekend. Sterkte!
Dat is jouw ervaring he. Ik vond de douaniers in de VS behoorlijk irritant, alleen al het feit dat het "Homeland security" heetquote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
wat een onzin zeg. 2 maanden geleden nog naar New York gevlogen. En ik vond die man relaxer dan die van de KMar, 10minuutjes met hem staan lullen + lachen na de foto + vingerprint.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:32 schreef F04 het volgende:
Maar als jullie intercontinentaal vliegen, hoeveel maanden boeken jullie van te voren een ticket met een goedkope prijs?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:36 schreef 2722532 het volgende:
Maar gewoon een normale retour kopen en na de heenvlucht de datum van de terugreis veranderen is dus niet mogelijk?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:32 schreef starla het volgende:
Misschien wel een hele theoretische vraag over vliegen, maar...
wat is de maximale liftcoefficient?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:56 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat kan wel, mits de voorwaarden van je ticket dat toelaten. En tickets met die voorwaarden zijn meestal wat duurder. Vraag dus naar een flexibel ticket bij het reisbureau.
Dat is dan een slecht advies. Zoals al eerder in de thread werd gezegd: sommige (goedkope) tickets kun je niet wijzigen. Bijvoorbeeld de KLM 'take off' fares. Het feit dat je ze niet kunt wijzigen, is juist de reden dat ze zo goedkoop zijn. Ook de retour datum kun je dus niet wijzigen wanneer je die weet.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:09 schreef WooZ het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Ik vroeg pas bij het reisbureau hoe dat zit met open tickets, of ik die ook bij hun kon boeken (dat kon gewoon overigens). Ik ga als het meezit nml half jaartje ofzo naar Canada volgend jaar. Ze zeiden me dat het goedkoper en verstandiger was om ipv een duur flexibel ticket te kopen, een retourtje te kopen en dan om het laatste moment de terugreisdatum te veranderen wanneer je dit weet
Al is dit overigens officieel niet toegestaan om een retourticket als enkele reisticket te gebruiken, dit staat bij bijna alle airliners in de voorwaarden omschreven.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 01:03 schreef jaco het volgende:
[..]
De methode van 2 retourtickets is een beetje riskant, aangezien er wel goedkope tickets moeten zijn in het land van je bestemming, om terug te vliegen naar Schiphol. Je moet dus enige research doen naar de waarschijnlijkheid dat er goedkope tickets er zijn op die markt. Ik heb het enkele malen zo gedaan voor Schiphol - New York. De prijs van 2 goedkope tickets is op deze verbinding doorgaans (veel) lager als 1 flexibel ticket.
Is het niet zo dat als je niet op komt dagen bij je heen vlucht, je retourvlucht automatisch geannuleerd wordt ?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 06:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Al is dit overigens officieel niet toegestaan om een retourticket als enkele reisticket te gebruiken, dit staat bij bijna alle airliners in de voorwaarden omschreven.
Uiteraard is dit niet te controleren, en zal je ook niet nabelast kunnen worden, immers als je je vlucht mist met het goedkope ticket moet je ook een nieuw ticket tegen vol tarief kopen, maar ze zullen je het aan de ticketbalie niet verkopen als je aangeeft dat je alleen enkele reis wilt vliegen!
KLM doet dit volgens eigen zeggen wel; ze schrijven gewoon het verschil in prijs tussen retour en enkele reis van je creditcard af... Ik neem aan dat ze dat alleen doen als je de truc echt vaak toepast, maar ze mogen het doen volgens hun eigen voorwaarden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 06:03 schreef ozzietukker het volgende:
Al is dit overigens officieel niet toegestaan om een retourticket als enkele reisticket te gebruiken, dit staat bij bijna alle airliners in de voorwaarden omschreven.
Uiteraard is dit niet te controleren, en zal je ook niet nabelast kunnen worden, immers als je je vlucht mist met het goedkope ticket moet je ook een nieuw ticket tegen vol tarief kopen, maar ze zullen je het aan de ticketbalie niet verkopen als je aangeeft dat je alleen enkele reis wilt vliegen!
De KLM op Schiphol heeft me een retourtje verkocht ipv enkele reis toen ik een vlucht gemist had, scheelde me 2 of 300 euro... het kan dus wel (maar officieel mag het niet)quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 06:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Al is dit overigens officieel niet toegestaan om een retourticket als enkele reisticket te gebruiken, dit staat bij bijna alle airliners in de voorwaarden omschreven.
Uiteraard is dit niet te controleren, en zal je ook niet nabelast kunnen worden, immers als je je vlucht mist met het goedkope ticket moet je ook een nieuw ticket tegen vol tarief kopen, maar ze zullen je het aan de ticketbalie niet verkopen als je aangeeft dat je alleen enkele reis wilt vliegen!
Hmm. Tijdje terug had ik Swiss aan de telefoon, de telefoniste raadde me zelfs aan om voor mijn reis retourtjes te kopen en als enkele reis te gebruiken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 06:03 schreef ozzietukker het volgende:
Uiteraard is dit niet te controleren, en zal je ook niet nabelast kunnen worden, immers als je je vlucht mist met het goedkope ticket moet je ook een nieuw ticket tegen vol tarief kopen, maar ze zullen je het aan de ticketbalie niet verkopen als je aangeeft dat je alleen enkele reis wilt vliegen!
Omdat enkeltjes veel minder makkelijk verkoopbaar zijn ? M.a.w., de stoel die jij bezet op een enkeltje, kan dus niet meer verkocht worden de andere kant op als retourtje ? Beetje lastig uitleggen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:32 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hmm. Tijdje terug had ik Swiss aan de telefoon, de telefoniste raadde me zelfs aan om voor mijn reis retourtjes te kopen en als enkele reis te gebruiken.
Wie de "logica" achter vliegprijzen uitgevonden heeft mag van mij een knal krijgen. Fucking hell, het gaat echt nergens over. Iemand enig idee waarom enkele reizen nou duurder zijn dan retourtjes??
Dat klopt. Maar bij de 2 retourtjes methode kom je voor beide reizen opdagen bij de heenvlucht. Er wordt dus niets geannuleerd door de vliegmaatschappij.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 08:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is het niet zo dat als je niet op komt dagen bij je heen vlucht, je retourvlucht automatisch geannuleerd wordt ?
"vroeger" waren het vooral zakenmensen die vlogen, en de luchvaartmaatschappijen weten dat die meer geld te besteden hebben dan de gemiddelde toerist. Juist deze zakenmensen vliegen vaker 'rare' routes met enkele reizen, verschillende steden, etc, en dus weten ze (de maatschappijen) meteen wie ze financieel kunnen uitmelken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:32 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Iemand enig idee waarom enkele reizen nou duurder zijn dan retourtjes??
Alles wat niet vloeibaar/pastavorm is, gewoon in een normale rugzak of iets dergelijks ja.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:40 schreef Lienzz het volgende:
dankjewel, maar ik kan nergens vinden of nu alle handbagage in een doorzichtige zak moet zitten?
Dus of ik mijn snoepjes-tijdschriften-nintendoDS-camera etc in een plastice doorzichtige zak moet doen of gewoon in een rugzakje?
Nee, alleen de vloeistoffenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:40 schreef Lienzz het volgende:
dankjewel, maar ik kan nergens vinden of nu alle handbagage in een doorzichtige zak moet zitten?
Dus of ik mijn snoepjes-tijdschriften-nintendoDS-camera etc in een plastice doorzichtige zak moet doen of gewoon in een rugzakje?
Heb je toen bij BA geboekt? Zo ja, dan zou het mij nu 100% zekerheid geven en ga ik boeken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 22:07 schreef LintuxCx het volgende:
Ik vul altijd alleen de eerste in, dat lijkt me ook de bedoeling.
als het maar overeenkomt met wat er in je paspoort staat, dus geen John op je ticket als er Johannes in je paspoort staatquote:Op zondag 14 oktober 2007 12:22 schreef Der_Butler het volgende:
[..]
Heb je toen bij BA geboekt? Zo ja, dan zou het mij nu 100% zekerheid geven en ga ik boeken.
en zelfs dat maakt niet eens altijd uit. Ik denk overigens wel op lange vluchten, maar afgelopen zomer kwam hebben we ook gewoon zonder problemen onze tickets gekregen terwijl ik gewoon de roepnaam van m'n vriendin heb opgegeven terwijl deze dus niet in haar paspoort staat (was dus wel maar een korte vlucht)quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
als het maar overeenkomt met wat er in je paspoort staat, dus geen John op je ticket als er Johannes in je paspoort staat
het ligt eraan welke douanier je tegenkomt dus om problemen te voorkomen altijd exact hetzelfde invullen. Leg maar eens uit in Swahili of Russisch (om maar wat te noemen) waarom de gegevens niet hetzelfde zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:30 schreef WooZ het volgende:
[..]
en zelfs dat maakt niet eens altijd uit. Ik denk overigens wel op lange vluchten, maar afgelopen zomer kwam hebben we ook gewoon zonder problemen onze tickets gekregen terwijl ik gewoon de roepnaam van m'n vriendin heb opgegeven terwijl deze dus niet in haar paspoort staat (was dus wel maar een korte vlucht)
Maar als je gewoon alleen de eerste naam in het paspoort op geeft is het volgens mij altijd goed
Laat dat nou in Rusland geen probleem zijn. Daar zijn ze eraan gewend dat een officiële naam tig gebruikelijke varianten heeft.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:51 schreef kawotski het volgende:
[..]
het ligt eraan welke douanier je tegenkomt dus om problemen te voorkomen altijd exact hetzelfde invullen. Leg maar eens uit in Swahili of Russisch (om maar wat te noemen) waarom de gegevens niet hetzelfde zijn.
Dat was niet bij BA. Maar ik weet niet in hoe veel buitenlanden men bekend is met de twee voornamen die vrij veel Nederlanders hebben. Ik weet dat vliegtickets.nl altijd nadrukkelijk alleen om de eerste voornaam vraagt, dus ik ga er vanuit dat dat een standaard is in de luchtvaart. Heeft mij bij Swiss, Lufthansa, KLM, Aer Lingus, Alitalia en CSA iig nog nooit problemen opgeleverd. Geen idee hoe het met de 35279237 andere maatschappijen zit, maar ik neem aan dat het overal zo is.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:22 schreef Der_Butler het volgende:
Heb je toen bij BA geboekt? Zo ja, dan zou het mij nu 100% zekerheid geven en ga ik boeken.
Ik kan ook online incheckenquote:Op maandag 15 oktober 2007 00:53 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wees niet verbaasd als de incheck automaat niet werkt
Tijdens mijn reis naar New York in 2001 wel. Maar ik moet er bijzeggen dat ik toen businessclass vloog. Het vliegtuig was overgeboekt en ze hebben dat bij KLM toen prima opgelost door ons in deze klasse te plaatsen. Natuurlijk was er toen onbeperkt drank.quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:05 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Schenkt de KLM tijdens intercontinentale vluchten drank zoals bier?
Jazeker! Zijn wel 0,2l blikjes Heineken. Ze hebben ook sterke drank als het goed is, tenminste de vorige keer wel in 2006.quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:05 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Schenkt de KLM tijdens intercontinentale vluchten drank zoals bier?
Gratis neem ik aan? En serveren ze een beetje door? Of moet je telkens een uur wachten voordat je een nieuwe hebt?quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Jazeker! Zijn wel 0,2l blikjes Heineken. Ze hebben ook sterke drank als het goed is, tenminste de vorige keer wel in 2006.
Bier kun je tijdens het eten wel krijgen. Met een beetje geluk heb je nog Chinees bier van het merk REEB (echt waar!) dat je in normale blikjes krijgt. En je kunt altijd vragen om meer, maar echt van harte gaat het niet altijd bij KLM.quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:51 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Gratis neem ik aan? En serveren ze een beetje door? Of moet je telkens een uur wachten voordat je een nieuwe hebt?
KLM heeft wel sterke drank, maar dit staat tijdens de drankservice niet echt zichtbaar opgesteld, zodat er specifiek om gevraagd moest worden. (Dus je moet maar net weten dat het onderaan het drankenkarretje staat).quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bier kun je tijdens het eten wel krijgen. Met een beetje geluk heb je nog Chinees bier van het merk REEB (echt waar!) dat je in normale blikjes krijgt. En je kunt altijd vragen om meer, maar echt van harte gaat het niet altijd bij KLM.
Sterke drank bij KLM kreeg ik het laatst in 2002. Laatste keer op een vlucht naar San Francisco was er alleen bier en wijn. Geen sterke drank. Maar dat kan komen omdat het een dagvlucht was.
quote:Voor prijsbewuste vakantiegangers. In Economy Class:
- Gratis wijn of bier tijdens het diner, gratis koffie, thee en frisdrank gedurende de hele vlucht
- Een uitstekende, compleet verzorgde maaltijd. Wenst u een vegetarische of dieetmaaltijd? Dat kan.
- Taxfree shoppen – voor winkelen op hoog niveau!
- Tijdens uw vlucht een gratis oortelefoon voor ons uitgebreide aanbod audio- en videoprogramma’s.
quote:In Comfort Class: alle genoemde diensten van Economy Class, plus
- 10% meer beenruimte!
- Gratis Personal Entertainment Player, met keuze uit tientallen programma’s, waaronder een ruim aanbod van recente speelfilms
- Luxe koffieservice met likeur
- Voor slechts ¤ 49 per persoon per enkele reis koopt u al een upgrade naar onze Comfort Class!
Voor zover het te vergelijken valt: naar Gambia had ik met Arke ook keuze tussen economy en comfort. Zeker als er een nachtvlucht bij zit zou ik voor comfort gaan. Dat beetje extra beenruimte kan 's nachts voor heel wat extra comfort zorgen.. Nu goed, als je bij wijze van spreken 1m50 bent of sowieso prima slaapt in een vliegtuig is er weinig aan de hand natuurlijk. Ik ken ook de beenruimteafstanden niet bij Martinair..maar voor 25¤ per vlucht kan je mijns inszien niet sukkelen.quote:
Is niet waar, je mag in je handbagage 1 liter aan vloeistoffen meenemen, in units van maximaal 100ml. Dus als je per se je potje Nivea 150ml wil meenemen moet je het ff in 2 kleine potjes stoppen..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:47 schreef Forcefuzz het volgende:
Mijn toiletartikelen die heb ik los in die tas gedaan, omdat je in je handbagage maar maximaal 100ml aan vloeistoffen mag meenemen. In de ruimbagage mag je 1 liter meenemen. En met tandpaste, gel, scheergel, aftershave etc. zit je er zo aan. Maar word het dan als 1 stuk gerekend als er een zak omheen zit?
Zou best zo kunnen zijn natuurlijk, maar als je zo bejaard bent dat je niks meer ziet als ineens dat zwakke vliegtuiglicht uitvalt dan zit je waarschijnlijk al op de leeftijd dat je ook 2 benen breekt als je je op eigen houtje naar de nooduitgang zou voortbewegen...om over de landing nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:39 schreef Schuifpui het volgende:
Licht is gewoon voor de passagiers, zodat je beter naar buiten kan kijken. Apparatuur moet je uitzetten (voornamelijk wegdoen) voor het geval er wat mis gaat. Voor het vliegtuig maakt het echt niet uit als jij je mp3's aan het luisteren bent, maar je moet er wel snel uit kunnen. En losse spullen moet je opbergen voor harde landingen etc.
Kostenbesparing enzo hehe. Ik heb in 2006 vaker longhaul gevlogen met KL, maar zag het verder niet. Maarja er zaten 2 Russen (of ex-Russen) naast me, en die wisten het wel goed te vinden!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
KLM heeft wel sterke drank, maar dit staat tijdens de drankservice niet echt zichtbaar opgesteld, zodat er specifiek om gevraagd moest worden. (Dus je moet maar net weten dat het onderaan het drankenkarretje staat).
Officieel antwoord zal zijn dat ze het moeten opmerken als het in je handbagage zit als het door de scanner gaat. Praktijk leert echter dat als de vloeistoffen tussen de kleren zitten ze gewoonweg niet opgemerkt worden. Slechts flesjes water of frisdrank van 0,5 liter of groter worden in 90% van de gevallen ontdekt, omdat deze door de grootte wat makkelijker te ontdekken zijn.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:24 schreef LintuxCx het volgende:
Ik vergeet ook regelmatig het plastic zakje met zooi uit mijn tas te halen, en daar is nog nooit over geklaagd. Valt het niet op of zouden ze op het scherm al kunnen zien dat alles "okay" is?
De idiootste regel ooit...
bron: www.luchtvaartnieuws.nlquote:'Stalen bestek aan boord van KLM-vluchten eenvoudig wapentuig'
24-10-2007
WILLEMSTAD - De stalen vorken en messen die worden uitgereikt aan passagiers op KLM-vluchten kunnen eenvoudig worden gebruikt als wapens. Dat stelt de Curaçaose politie-inspecteur Ronchi Marlin in het Antilliaans Dagblad. Volgens hem neemt de luchtvaartmaatschappij de dreiging niet serieus.
Marlin baseert zijn bevindingen op een recente vlucht die hij met KLM maakte. Na de gebruikelijke uitvoerige controles in de vertrekhal was zijn verbazing groot toen hij bij de maaltijd het stalen bestek kreeg overhandigd. Naar eigen zeggen nam de dienstdoende purser de geuite bezorgdheid van Marlin niet serieus. De politie-inspecteur stuurde na aankomst een kritische brief naar KLM.
KLM-woordvoerder Koen van Zijl begrijpt weinig van de kritiek. “Volgens onze veiligheidsmensen voldoet ons bestek aan alle veiligheidseisen van de Europese Unie en de Amerikaanse Transport Safety Administration (TSA). Ik begrijp dus niet waarom het dan uitgerekend in Curaçao ineens niet aan de eisen zou voldoen.”
Volgens deze site in economy niet. (zelfde afstand)quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:53 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Heeft een vliegtuig van Martinair naar Curacao meer beenruimte dan in een vliegtuig van Ryanair?
Dat zal ongeveer hetzelfde zijn, als je niet voor de iets duurdere stoelen van Martinair gekozen hebt. Door de nieuwe stoelen van Ryanair heb je namelijk al iets meer beenruimte dan bij de meeste andere maatschappijen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:53 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Heeft een vliegtuig van Martinair naar Curacao meer beenruimte dan in een vliegtuig van Ryanair?
Als je je boardingcard uitgeprint hebt, dan kun je meteen door naar de veiligheidscontrole, in dit geval waarschijnlijk bij vertrekhal 4. Houdt rekening met een half uurtje lopen door Schiphol, dus probeer er uiterlijk rond 19.30 te zijn.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:17 schreef Perruche het volgende:
Hoe laat moet ik bij de gate zijn? En hoe werkt dat eigenlijk met online inchecke, ik kan gewoonn de 'gewone' check in overslaan en gelijk doorgaan naar de controle?
Je kunt inderdaad gelijk door naar de veiligheidscontrole, je hebt echter geen paspoortcontrole omdat je vanaf de M-gates vertrekt (vlucht binnen europa). Op de M-pier, andere kant van de H-pier is niet bijzonder veel te beleven, beetje wachtruimte en 1 (dure) winkel en verder alleen maar gates. Wel is er (en dat vind ik persoonlijk een voordeel) toiletgelegenheden zodat je daar nog gebruik van kunt maken.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je je boardingcard uitgeprint hebt, dan kun je meteen door naar de veiligheidscontrole, in dit geval waarschijnlijk bij vertrekhal 4. Houdt rekening met een half uurtje lopen door Schiphol, dus probeer er uiterlijk rond 19.30 te zijn.
dank u danku. Dus 19:30 op schiphol en dan lekker wandelen naar de M pier.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad gelijk door naar de veiligheidscontrole, je hebt echter geen paspoortcontrole omdat je vanaf de M-gates vertrekt (vlucht binnen europa). Op de M-pier, andere kant van de H-pier is niet bijzonder veel te beleven, beetje wachtruimte en 1 (dure) winkel en verder alleen maar gates. Wel is er (en dat vind ik persoonlijk een voordeel) toiletgelegenheden zodat je daar nog gebruik van kunt maken.
Medicijnen in je koffer doen is risicosport. Alleen doen als je met de medicijnen uit je handbaggage een paar dagen door kan komen. Juist de 'belangrijkste koffers' hebben de neiging om kwijt te raken onderweg en die kan je in het beste geval enkele uren later, in een slecht geval een paar dagen later, en in het ergste geval nooit meer terug krijgen.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:25 schreef Rewimo het volgende:
Dat is een goed idee, Fogel
En ik zal in elk geval de huisarts vragen om een nieuwe puffer in verpakking, dan kan die in mijn koffer.
Vanuit Amsterdam vliegt Delta Airlines er rechtstreeks op, maar waarschijnlijk niet het hele jaar door. Vanaf Dublin rechtstreeks kan niet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:56 schreef ScienceFriction het volgende:
Weet iemand welke maatschappijen directe vluchten naar Cincinatti hebben (vanuit Dublin... of Amsterdam, maar liefst Dublin)
Ik zie namelijk veel vluchten waarbij ik moet overstappen en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in...
Voor de zekerheid had ik wel om een doktersverklaring gevraagd, better safe than sorry. Je medicijnen, vooral als ze erg belangrijk zijn, kun je het beste bij je hebben ipv in de bagageruimte.quote:Op woensdag 19 december 2007 11:38 schreef Rewimo het volgende:
Wij vliegen vrijdag naar Portugal. Nu heb ik een gezellige bronchitisaanval (erg fijn zo net voor de vakantie) en daarvoor gebruik ik een puffer. Dat is een model met zo'n klein spuitbusje:
[ afbeelding ]
Nu mag je medicijnen op zich wel meenemen, maar moet je bijvoorbeeld per se een nieuwe verpakking meenemen en heb je ook een doktersverklaring nodig? Want dat moet ik dan nog regelen met mijn huisarts.
Iemand die er wat meer over weet?
ach je hoeft dat toch niks te kopen, alles is duurder dan in de gewone winkel of wanneer je het via internet kooptquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:54 schreef bravoboost het volgende:
Weet iemand toevallig de openingstijden van de winkels achter de incheckbalie (see, buy fly)?
Er staat wel op de website dat de winkels een uur voor de eerste vlucht opengaan, maar vorig jaar had ik een vlucht om 06:00 uur, en zag dat niet alles open was op dat moment.
Sky Europe heeft een paar onrendabele routes eruit gegooid zoals Bratislava - Praag, en Wenen - Krakow om ruimte vrij te maken voor holiday destinations in de Zuid Europese landen of Turkije in de zomermaanden.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 05:29 schreef DutchTrain het volgende:
SkyEurope heeft veel vluchten geschrapt en houdt alleen nog maar een basis netwerk naar Praag en Wenen over. Het beste kun je even bellen, dan vertellen ze je precies de mogelijkheden.
Heb dit ook eens gehad, maar nooit m'n geld meer terug gezien (dat in tegenstelling tot Ryanair, die het binnen een dag op m'n creditcard hadden bijgeschreven)
Daar woont hij al...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:13 schreef LintuxCx het volgende:
Wat is er mis met samen een weekje Wenen?
also, starbucks is helaas pas om 7u openquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:34 schreef bravoboost het volgende:
nee weet ik wel. daar gaat het ook niet om, maar toch iets te doen tijdens het lange wachten. :-)
Ja, maar zij toch niet? De stad is vast groot genoeg dat er voor beiden nog wat te verkennen valt, zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:30 schreef DutchTrain het volgende:
Daar woont hij al...
Dat zeker en dat kan ik ook iedereen aanradenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:39 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, maar zij toch niet? De stad is vast groot genoeg dat er voor beiden nog wat te verkennen valt, zou ik zeggen...
Op het vliegveld van Wenen heb ik even gepolst en ik mag inderdaad de bestemming kiezen: we krijgen de tickets. Mijn vriendin heeft wel even zin in een citytrip naar een zonnige bestemming gekregen, en eerlijk gezegd deel ik die mening ook wel wat.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:51 schreef Masanga het volgende:
Hartelijk dank voor de vele reacties. Beiden hebben we Wenen al gezien, dus sowieso wordt het een andere optie, via trein, bus of (hopelijk) vliegtuig.
Ik laat jullie i.i.g. weten wat het geworden is en wat SkyEurope ons aangeboden heeft. Ofwel wordt het Krakow, maar dan met de trein, ofwel kiezen we gewoon voor een vrij "dure" bestemming in het zuiden als dat hen echt niks uitmaakt
Mijn vraag is.... waarom heb je tickets van Easyjet geboekt bij D-reizen..quote:Op maandag 31 maart 2008 18:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Goeienmiddag,
Ik heb via D-reizen voor 13 man een vliegreis geboekt via Easyjet. Nou is het zo dat er misschien iemand anders meegaat ipv iemand die is opgegeven.
Volgens de winkel van D-reizen kan er niet tegen betaling een andere naam opgegeven worden. Op de site van Easyjet staat echter dit :
Iemand die hier verstand van heeft?
Vaak is het nog best mogelijk om wijzigingen uit te voeren via de maatschappij zelf. Bij Aer Lingus iig wel, je moet alleen het e-mail adres invullen dat gebruikt is bij de reservering. Mogelijk is dat info@vliegtickets.nl oid. Even wat gokken, of kijken of iemand anders het al uitgezocht heeft.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:58 schreef Youper het volgende:
Is hier nog wat tegen te doen? Heeft in de toekomst weinig zin om van vliegtickets.nl gebruik te maken...enkel als vergelijkingssite misschien, en dan rechtstreeks bij de maatschappij boeken. Was vele malen gunstiger geweest...
Dus als iemand nog tips heeft...graag!
Om mijn verhaal helemaal af te ronden: we vliegen naar Lissabon. Prachtige geste van SkyEurope lijkt me. Ipv 60 euro pp zou het momenteelo meer dan 300 euro pp kosten om die bestemming te vliegen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:53 schreef Masanga het volgende:
[..]
Op het vliegveld van Wenen heb ik even gepolst en ik mag inderdaad de bestemming kiezen: we krijgen de tickets. Mijn vriendin heeft wel even zin in een citytrip naar een zonnige bestemming gekregen, en eerlijk gezegd deel ik die mening ook wel wat.
Ik ben blij dat Sky Europe nog steeds dezelfde voorwaarden hanteerd, dit is in ieder geval een goede customer service, want hoewel het vervelend is dat je oorspronkelijke vlucht is gecancelled, lijkt dit mij een prima oplossing.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:21 schreef Masanga het volgende:
[..]
Om mijn verhaal helemaal af te ronden: we vliegen naar Lissabon. Prachtige geste van SkyEurope lijkt me. Ipv 60 euro pp zou het momenteelo meer dan 300 euro pp kosten om die bestemming te vliegen.
In Centraal Europa waren de de bestemmingen die we écht wilden zien beperkt, en Krakow is makkelijk bereikbaar via Brussel.
Turbulentie kan vele oorzaken hebben. Het kan door het terrein komen (bergen bv), door heersende weerscondities (moesson bv), de ligging van de straalstroom etc etc.. Wat "jouw" turbulentie veroorzaakt weet ik niet, maar weet wel dat dat gebied bekent staat om (periodes van) vrij hevige turbulentie...quote:Op zondag 6 april 2008 02:20 schreef F04 het volgende:
Even een vraagje... turbulentie, komt dit nou in bepaalde gebieden veel meer voor dan in de andere? Om als voorbeeld te noemen, had ik weleens een paar keer heen en terug naar Bangkok gevlogen, en viel mij zowat een beetje op dat wij altijd vrij slecht weer, en turbulentie hebben bij dat gebied van de Bengaalse zee.
Bij de Bengaalse Zee heb ik ook vrijwel altijd hevige turbulentie gehad inderdaad. Heb het idee dat er boven zee sowieso meer turbulentie aanwezig is dan boven land, al weet ik niet waardoor turbulentie eigenlijk precies wordt veroorzaakt.quote:Op zondag 6 april 2008 02:20 schreef F04 het volgende:
Even een vraagje... turbulentie, komt dit nou in bepaalde gebieden veel meer voor dan in de andere? Om als voorbeeld te noemen, had ik weleens een paar keer heen en terug naar Bangkok gevlogen, en viel mij zowat een beetje op dat wij altijd vrij slecht weer, en turbulentie hebben bij dat gebied van de Bengaalse zee.
Mogelijk door de overgang land-water, of verder gelegen terrein (turbulentie door bergen kan vele honderden km's verder nog optreden...quote:Op zondag 6 april 2008 12:40 schreef Omniej het volgende:
[..]
Bij de Bengaalse Zee heb ik ook vrijwel altijd hevige turbulentie gehad inderdaad. Heb het idee dat er boven zee sowieso meer turbulentie aanwezig is dan boven land, al weet ik niet waardoor turbulentie eigenlijk precies wordt veroorzaakt.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=25408quote:China weert aanstekers en lucifers uit vliegtuigen
PEKING - China heeft het meenemen van aanstekers en lucifers in vliegtuigen verboden. De maatregel is uit veiligheidsoverwegingen ingevoerd. Dat heeft de Chinese dienst voor de burgerluchtvaart dinsdag (8 april) op haar website kenbaar gemaakt. Met het oog op de Olympische Spelen komende zomer in Peking werden al eerder andere veiligheidsmaatregelen van kracht.
De meeste vloeibare producten zijn verboden aan boord van een vliegtuig. Bovendien moeten passagiers bij de veiligheidscontroles hun schoenen uitdoen
Je stopt al je vloeistoffen in de ingecheckede baggage of neem je gewoon geen vloeitstoffen meer mee?quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet dat ik met deze maatregel te maken zal hebben, (evenals dat ik al een jaar gestopt ben met het plaatsen van de vloeistoffen in zo'n zakje), vrees ik dat het alleen maar passagier onvriendelijker wordt, maar zeker niet veiliger!
Ik doe de vloeistoffen gewoon in de handbagage, veelal zitten ze wel bij elkaar omdat het toiletartikelen zijn, maar ik heb ze sinds mei 2007 niet meer uit de tas gehaald. Ze zijn normaliter niet meer dan de 100 ml, maar dat waren ze eigenlijk toch al niet.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je stopt al je vloeistoffen in de ingecheckede baggage of neem je gewoon geen vloeitstoffen meer mee?
De laatste keer dat ik langs de controle moest waren de plastic zakjes op. De beveiligingsmedewerker zei dat ik alles maar gewoon in m'n tas moest stoppen. Zonder te controleren.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:45 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, die controles zijn niet dat je zegt streng. Ik stop m'n vloeistoffen nog in een zakje, maar laat dat zakje gewoon in mijn tas zitten. Ik vergat 'm er een keer uit te halen en bedacht me later dat er niks over gezegd werd. En dat is tot nu toe verder altijd zo geweest.
Hoveel tijd heb je in DXB met Emirates tussen beide vluchten? Als ik er was lag de luchthaven vol slapende mensen, werkelijk overal. Geen zicht, en bovendien ook niet comfortabel. Ik ben oook bijzonder te spreken van Emirates, maar volgens mij kunnen veel vluchten wel wat beter op elkaar afgestemd worden.quote:Op maandag 28 april 2008 10:16 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Weet niet zo goed of ik deze vraag hier moet plaatsen...maar goed.
Ben aan het kijken voor een vlucht van Dusseldorf naar Hong Kong,en weer terug vanuit Jakarta.
KLM doet het voor 700 euro en Emirates 800.
Met Emirates heb ik een zeer goede ervaring,maar nu vraag ik me af hoe KLM is op de long distance.
Krijg je ook je eigen personal system bv? goeie service?
Heb nog nooit met KLM gevlogen.
Weet iemand dit? zo'n 11 hr vliegen zonder tv schermpje is toch wel saai (aangezien ik heel vaak niet kan sapen in het vliegtuig)
Tussenstop midden in de nacht op DXB is een ramp. Stervensvol met mensen en overal verbouwingen. Ik heb op de vlucht Düsseldorf - Seoul 300 euro bespaard door met Emirates te vliegen maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik de directe vlucht nemen met KLM.quote:Op maandag 28 april 2008 10:16 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Weet niet zo goed of ik deze vraag hier moet plaatsen...maar goed.
Ben aan het kijken voor een vlucht van Dusseldorf naar Hong Kong,en weer terug vanuit Jakarta.
KLM doet het voor 700 euro en Emirates 800.
Met Emirates heb ik een zeer goede ervaring,maar nu vraag ik me af hoe KLM is op de long distance.
Krijg je ook je eigen personal system bv? goeie service?
Heb nog nooit met KLM gevlogen.
Weet iemand dit? zo'n 11 hr vliegen zonder tv schermpje is toch wel saai (aangezien ik heel vaak niet kan sapen in het vliegtuig)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |