quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 09:31 schreef Flitspaal het volgende:[..]
Die heb ik ook weer bekeken. Ik vroeg me namelijk af waarom ik hem ook al weer NIET in mijn top xxx heb staan.
Nu weet ik het weer.
Na een heel sterk begin, vind ik de film erg inzakken. Charles Laughton, tot dan toe weergaloos, krijgt dan te weinig tegenspel. Het gaat te zeer op Marlene Dietrich leunen, maar haar rol is niet groot genoeg daarvoor. Ook neemt de humor af. Tip voor iedereen die de film niet gezien heeft: kijk alleen de eerste vijf kwartier
.
En de laatste 10 minuten nog natuurlijk, zonder het einde is er helemaal niets bijzonders aan de film. Heel goed en strak uitgevoerd, maar voor de rest niet echt speciaal. Het einde maakte dat voor mij min of meer goed.
17 films deze maand, behoorlijk weinig voor een vakantiemaand, maar aan de andere kant weer veel voor een tourmaand.
1: Werckmeister harmóniák (Bela Tarr, 2000)
2: 21 Grams (Alejandro Inaritu, 2003)
3: Snow Cake (Marc Evans, 2005)
4: Twilight Samurai (Yôji Yamada, 2002)
5: Witness for the Prosecution (Billy Wilder, 1957)
6: Dirty Pretty Things (Stephen Frears, 2002)
7: Io Non Ho Paura (Gabriele Salvatores, 2003)
8: Arlington Road (Mark Pellington, 1999)
9: Breaking The Waves (Lars von Trier, 1996)
10: Caro Diario (Nanni Moretti, 1993)
Het allerslechtst was Magnificent Butcher, maar vooral Dune was echt erg kut. Na wat positieve reacties had ik toch maar de dvd tevoorschijn gehaald die ik al een half jaar had, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Ik kreeg precies wat ik verwachte: leuke Lynch-invloeden, maar vooral een kutverhaal, een kutproductie en kuts pecial effects. Goed kut dus.