abonnement Unibet Coolblue
pi_53143848
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:58 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Heb externe decoder zie edit vorige post.

Joost heb ik idd op internet info over bekeken.

Ik twijfel ook of ik digitenne wel neem. Ik kijk eigenlijk zeer weinig tv. Alleen voetbal af en toe discovery dat was het wel.
Het is ook teleurstellend om te zien waar de tv van nu staat. Dat er geen standaard niet echt tv-on-demand is.
Bv. Top gear op BBC, als ik dat niet kan zien op de tijd dat het uitgezonden wordt zien heb ik in feite pech. Gelukkig zijn is daar het internet waar mensen de uitzending beschikbaar stellen en kan ik kijken wanneer ik tijd/zin heb.

Natuurlijk heeft alles met geld te maken, want technisch moet het toch al lang mogelijk zijn!?
De standaard decoders blijken niet alles te zijn invergelijk met ingebouwde decoders of andere merken maar het beeld blijft ruwweg minder met digitenne.

Voor de af en toe discovery en wat sport is het interessant maar goed video on demand mag ook zijn dat ik het download als ik er niet ben en later kijk.
Dat is technisch perfect mogelijk je moet alleen meer zelf uitzoeken wat je nou leuk vind en wat niet.

Lastig hoor die dingen, op Joost heb je veel fifth gear afleveringen maar soms is de kwaliteit bedroevend.
pi_53146098
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:05 schreef ZoneKill het volgende:
Ik heb sinds 6 dagen voor een maand op proef ook digitenne van kpn. Het signaal is 97% maar de beeldkwaliteit op een 81cm LCD tv is slecht, idd zeker bij veel beweging is het nog slechter.
Op mijn 70 cm breedbeeld heb ik geen last van blokkerigheid tijdens de uitzending,
alleen op de overgang van programma naar reclame wil het wel eens een deconde blokken,
maar dat geeft niet.
quote:
Wat opvalt is dat vooral de commercielen zenders slecht zijn, ned1,2,3 is bij bepaalde uitzendingen op zich best goed. Dit was ook zo bij de kabel alleen het beeld is met kabel beter.
Het beeld en geluid loopt bij sommige zenders ook niet gelijk.
Op Veronica en RTL 8 heb ik daar last van,
nu kijk ik die weer ibjna niet, maar ozu wel prettig zijn als het daar gelijk ging lopen.
quote:
Sinds 2 dagen heb ik wel dat er links en rechts van het beeld (bij sommige zenders?) een stukje wegvalt.
Hebben jullie dit ook?
dan moet je even op de afstandbediening van de decoder 2x op de 0 drukken,
je decoder staat nu waarschijnlijk op 3:4 uitvullen,
nog een keer drukken staat ie op gewoon 3:4,
bij 2x drukken komt de stand weer op breedbeeld te staan.
quote:
Ik zou ook duitse zenders zoals ZDF etc. moeten kunnen ontvangen maar dit is mij tot nu toe nog niet gelukt. Weet iemand hoe dit wel moet? Ik heb een topfield decoder.

Weet iemand of de tv kwaliteit van Tele2 ADSL tv beter is als die van digitenne. (Persoonlijk denk ik dat het gelijk is.)

Je betaalt gewoon voor kwaliteit en zender aanbod. Kabel tv kost gewoon 2x zoveel.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_53149582
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:28 schreef BoukeF het volgende:

[..]

Op mijn 70 cm breedbeeld heb ik geen last van blokkerigheid tijdens de uitzending,
alleen op de overgang van programma naar reclame wil het wel eens een deconde blokken,
maar dat geeft niet.
[..]

Op Veronica en RTL 8 heb ik daar last van,
nu kijk ik die weer ibjna niet, maar ozu wel prettig zijn als het daar gelijk ging lopen.
[..]

dan moet je even op de afstandbediening van de decoder 2x op de 0 drukken,
je decoder staat nu waarschijnlijk op 3:4 uitvullen,
nog een keer drukken staat ie op gewoon 3:4,
bij 2x drukken komt de stand weer op breedbeeld te staan.
[..]
70 cm LCD of CRT?

Ok, 0 drukken dus ga ik proberen.

Weet je hoe de duitse zenders te krijgen.
pi_53151417
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:47 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

70 cm LCD of CRT?

Ok, 0 drukken dus ga ik proberen.

Weet je hoe de duitse zenders te krijgen.
CRT, dat scheelt,
wel een 100hz versie, maar kwlaiteit ten op zichte van kabel is gelijk.
ik woon zelf in noord-holland, daar heb ik al helemaal geen duitse zenders,
De werking zou moeten zijn dat je alles laat scannen en dat de beschikbare zenders "vanzelf" in je lijst moeten komen te staan
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_53156742
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:25 schreef BoukeF het volgende:

[..]

CRT, dat scheelt,
wel een 100hz versie, maar kwlaiteit ten op zichte van kabel is gelijk.
ik woon zelf in noord-holland, daar heb ik al helemaal geen duitse zenders,
De werking zou moeten zijn dat je alles laat scannen en dat de beschikbare zenders "vanzelf" in je lijst moeten komen te staan
CRT ja ok, dan vallen de oneffenheden weg.

Zouden moeten komen te staan. Als ik laat scannen in welke mode dan ook dan vindt hij alleen de standaard zenders.
pi_53249396
Ik heb ook digitenne met een topfield single tuner

Alleen de ontvanger wilt soms niet aangaan

Vrijdag wilde ik tv kijken maar ik kon hem niet aanzetten op de display stond
6.6. ofzo en bovenste lampje groen en het power lampje was rood na een tijdje deed die het

Nu hetzelfde probleem...
Iemand een oplossing?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2007 19:06:53 ]
pi_53814652
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:25 schreef BoukeF het volgende:

[..]

CRT, dat scheelt,
wel een 100hz versie, maar kwlaiteit ten op zichte van kabel is gelijk.
ik woon zelf in noord-holland, daar heb ik al helemaal geen duitse zenders,
De werking zou moeten zijn dat je alles laat scannen en dat de beschikbare zenders "vanzelf" in je lijst moeten komen te staan
Als ik nu scan vooral s'avonds dan vindt hij wel een 15-tal duitse zenders maar het signaal is zwak. Ik kan wel de EPG zien en ook teletekst doet het alleen geeft hij geen beeld wel een melding "Service not available". Waarom!??
Ze moeten gewoon te ontvangen zijn maar om de een of andere reden krijg ik geen beeld.
pi_53815652
Ik heb nu de topfield pvr,

Geen last meer van beeld en geluid dat niet gelijk loopt,
opnemen en kijken tegelijk,
2 dingen tegelijk opnemen.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:38:15 #34
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_53819114
In Heerlen is de ontvangst niet erg denderend of je moet de ontvanger al buiten hebben staan. Tevens is het niet mogelijk om er sport1 legaal op te ontvangen (of het illegaal mogelijk is weet ik ook niet )
pi_53838707
Inmiddels kan je via de kabel ook Tele2 voetbal kijken en is los af te nemen. Kijkt wel een stukje beter dan via Digitenne naar mijn idee. Qua bitrate overall (Ned 1,2,3,RTL zenders bijv via MediaGateway direct 8MB kwaliteit) kabel stuk hoger dan Digitenne met zn 2-3MB ook schotel (CanalDigitaal) of KPN InteractieveTV of Tele2 tv liggen veelal ook lager zo'n 4mb en grootste plus van kabel is grote aanbod aan zenders en BBC 1-4 die ontbreken bij alle andere aanbieders (die dit overigens wel willen maar BBC World sluit geen nieuwe deals meer)

Zowel af te nemen ism Sport1 pakket of Tele2 Voetbal los kost ¤ 6,- per maand en bevat dezelfde programmering als Tele2 Voetbal i.c.m. Sport1 en wordt tevens op de digitale televisie kanalen 217 en 218 doorgegeven. De overeenkomst met Tele2 loopt voor dit voetbalseizoen ofwel t/m mei 2008.

zie o.a deze berichten: http://www.nederland.broadbandtvnews.com/vandaag/?p=430
http://www.chelloo.com/up(...)oetbal-t20951.0.html
pi_53839175
Ik heb zelf digitenne en ben wel tevreden. De beeldkwaliteit is mijns insziens gewoon goed, en van artefacten en/of slecht signaal heb ik nooit last.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_53839351
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 18:38 schreef RD4 het volgende:
In Heerlen is de ontvangst niet erg denderend of je moet de ontvanger al buiten hebben staan. Tevens is het niet mogelijk om er sport1 legaal op te ontvangen (of het illegaal mogelijk is weet ik ook niet )
Sport1 is niet mogelijk
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:58:40 #38
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_53840960
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 18:38 schreef RD4 het volgende:
In Heerlen is de ontvangst niet erg denderend of je moet de ontvanger al buiten hebben staan. Tevens is het niet mogelijk om er sport1 legaal op te ontvangen (of het illegaal mogelijk is weet ik ook niet )
In heerlen staat een zendmast dus dat moet geen probleem zijn..
http://home.planet.nl/~pl(...)20in%20Nederland.pdf
EDIT: de ontvangst dan he!
pi_53842228
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:58 schreef Mokz het volgende:

[..]

In heerlen staat een zendmast dus dat moet geen probleem zijn..
http://home.planet.nl/~pl(...)20in%20Nederland.pdf
EDIT: de ontvangst dan he!
Klopt, ik heb zo ongeveer 97% ontvangst. Niet dat dat een maatstaf is voor de kwaliteit.
  zondag 21 december 2008 @ 13:19:59 #40
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_64205051
Heb het zojuist geďnstalleerd en op een 82 cm tv vind ik het best erg ok!
Vooral te bedenken dat UPC zeker 3 keer zo ddur is

Voor mij wordt het een blijvertje denk ik
Ik ben een eckte rapnegert
  zondag 21 december 2008 @ 18:38:49 #41
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_64216154
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:00 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Klopt, ik heb zo ongeveer 97% ontvangst. Niet dat dat een maatstaf is voor de kwaliteit.
Toen ik het ging aansluiten gaf ie bij mij bij ontvangst 0% aan. Maar hij kon wel gewoon alles vinden.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_64216527
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:58 schreef Mokz het volgende:

[..]

In heerlen staat een zendmast dus dat moet geen probleem zijn..
http://home.planet.nl/~pl(...)20in%20Nederland.pdf
EDIT: de ontvangst dan he!
3 zenders in den haag, en nog geen ontvangst, holladieee!!!!!
pi_64217810
quote:
Op zondag 21 december 2008 18:48 schreef mschol het volgende:

[..]

3 zenders in den haag, en nog geen ontvangst, holladieee!!!!!
Ach ja. In het analoge tijdperk kon het hele land bestreken worden met een handjevol zenders. In de aanloop naar de analoge switch off in december 2006 werd steeds maar gezegd dat DVB-T beter zou zijn en ook goedkoper qua exploitatie omdat die grote energieverslindende zenders niet meer nodig waren. Maar nu, twee jaar later, blijkt dat er vele tientallen DVB-T zenders nodig zijn en dat er nog steeds geen goede ontvangst in heel Nederland kan worden gegarandeerd. Goedkoper zal de exploitatie dus zeker niet zijn en beter is het ook al niet. Vooruitgang?
pi_64218710
quote:
Op zondag 21 december 2008 18:38 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Toen ik het ging aansluiten gaf ie bij mij bij ontvangst 0% aan. Maar hij kon wel gewoon alles vinden.
Waarschijnlijk heb je het voortgangsbalkje bij het zoeken van de zenders verward met de signaalsterkte of de ontvangstkwaliteit. Natuurlijk begint de voortgang bij 0 %.
  zondag 21 december 2008 @ 20:19:40 #45
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_64219416
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:58 schreef Riparius het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je het voortgangsbalkje bij het zoeken van de zenders verward met de signaalsterkte of de ontvangstkwaliteit. Natuurlijk begint de voortgang bij 0 %.
Nee er stond iets van dat je het ding zo moest plaatsen dat het ontvangstbalkje zo ver mogelijk volkwam. Ik kan wel lezen hoor.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 21 december 2008 @ 20:25:40 #46
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_64219641
Ik had hetzelfde hoor.
Maar wachten tot het balkje vol was, maar toch op den duur maar zenders gaan zoeken.
Balkje bleef namelijk leeg, maar kon alles vinden
Ach, als het maar werkt he

Moet wel zeggen dat de beeldkwaliteit minder is dan dat van upc, maar het prijsverschil maakt verschrikkelijk veel goed.
Ik ben een eckte rapnegert
pi_65336895
Kick, heb even advies nodig. Eerst zaten wij bij Ziggo met tv digitaal maar dat werkte voor geen kant..nooit ontvangst gehad dus ook geen voetbal. En daar gaat het om, bij Digitenne heb je dus maar 2 voetbalzenders?? waardoor je niet elke gewenste wedstrijd kunt zien?

Is er een mogelijkheid om dit uit te breiden?
pi_65337092
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:04 schreef Elwood1802 het volgende:
Kick, heb even advies nodig. Eerst zaten wij bij Ziggo met tv digitaal maar dat werkte voor geen kant..nooit ontvangst gehad dus ook geen voetbal. En daar gaat het om, bij Digitenne heb je dus maar 2 voetbalzenders?? waardoor je niet elke gewenste wedstrijd kunt zien?

Is er een mogelijkheid om dit uit te breiden?
Ik zou eerst maar eens gaan uitzoeken waarom digitale TV via Ziggo niet werkte. Heb je nog wel analoge TV via Ziggo?
pi_65337258
Nee das het probleem, woon in Almelo en dat gaat dus via de Cogas.. 2 weken hadden we wel beeld maar dat kwam door de preview periode. Daarna meerdere malen problemen zelf geprobeerd op te lossen (werk er zelf ) maar lukte niet, vandaar mijn vroag.
pi_65337357
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:28 schreef Elwood1802 het volgende:
Nee das het probleem, woon in Almelo en dat gaat dus via de Cogas.. 2 weken hadden we wel beeld maar dat kwam door de preview periode. Daarna meerdere malen problemen zelf geprobeerd op te lossen (werk er zelf ) maar lukte niet, vandaar mijn vroag.
Ja je zit bij Cogas in Almelo, maar (digitale) TV wordt er toch geleverd door Ziggo. Er schijnen administratieve problemen te zijn geweest, maar die moeten nu opgelost zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')