abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 29 juli 2007 @ 00:37:27 #26
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_51926442
ok ff de site nagelopen, volgensmij heb jij gewoon verkeerd gehandeld.
deze regels gelden voor 2007:


>als je de maand voordat je 10.630,74 verdient je stufi+ov stopzet is er geen probleem

>Kom je er pas in 2008 achter dat je in 2007 te veel hebt bijverdiend? Je kunt nog tot 1 april 2008 je studiefinanciering met terugwerkende kracht stopzetten.

>doe je niks, dan krijg je een boete bestaande uit
al je stufi of je meerinkomen
11*79.97 voor je ov
en een rentebedrag daaroverheen.

jij boft nog, je hoeft alleen een boete voor je ov te betalen. Je zegt dat je dit al in 2005 zag aankomen, dan ben je natuurlijk al veels te laat, je bent echt te lax geweest, dus vandaar ook een boete.

die 872.16 euro is niet zoveel voor 11 maanden gratis ov... (normaal 11*136)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lukaso op 29-07-2007 00:42:28 ]
pi_51929479
Ik ben ook de lul, mag dik 1300 euro aftikken. Had ik ook maar wat meer uit de staatsruif gevroten, ipv teveel werken.
  zondag 29 juli 2007 @ 11:05:54 #28
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_51929815
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:37 schreef Lukaso het volgende:
ok ff de site nagelopen, volgensmij heb jij gewoon verkeerd gehandeld.
deze regels gelden voor 2007:


>als je de maand voordat je 10.630,74 verdient je stufi+ov stopzet is er geen probleem

>Kom je er pas in 2008 achter dat je in 2007 te veel hebt bijverdiend? Je kunt nog tot 1 april 2008 je studiefinanciering met terugwerkende kracht stopzetten.

>doe je niks, dan krijg je een boete bestaande uit
al je stufi of je meerinkomen
11*79.97 voor je ov
en een rentebedrag daaroverheen.

jij boft nog, je hoeft alleen een boete voor je ov te betalen. Je zegt dat je dit al in 2005 zag aankomen, dan ben je natuurlijk al veels te laat, je bent echt te lax geweest, dus vandaar ook een boete.

die 872.16 euro is niet zoveel voor 11 maanden gratis ov... (normaal 11*136)
hmm stopzetten. mis je meer dan de helft van je inkomsten plus je moet je reis naar school betalen. maw je zou dik over de 1000 euro in decemeber moeten verdienen om rond te kunnen komen.

Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_51929926
een ov kaarts IS stufi!
pi_51930089
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:05 schreef Matty___ het volgende:

[..]

hmm stopzetten. mis je meer dan de helft van je inkomsten plus je moet je reis naar school betalen. maw je zou dik over de 1000 euro in decemeber moeten verdienen om rond te kunnen komen.

TS was toch echt goedkoper uitgeweest als ze het stop had gezet in december. Had ze 1 maand zonder OV gezeten ipv nu dik 800 terug te moeten betalen.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  zondag 29 juli 2007 @ 12:06:33 #31
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51930602
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:48:01 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 29 juli 2007 @ 12:06:57 #32
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51930610
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:48:01 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 29 juli 2007 @ 12:38:09 #33
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_51931211
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar dat had voor één maand geheid voordeliger geweest dan nu bijna 900 euro terug dokken.
dat is zeker zo maar kun jij het even missen in december?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zondag 29 juli 2007 @ 12:42:51 #34
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_51931309
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:27 schreef Addict89 het volgende:

[..]

TS was toch echt goedkoper uitgeweest als ze het stop had gezet in december. Had ze 1 maand zonder OV gezeten ipv nu dik 800 terug te moeten betalen.
als je geen lenig heb als TS klopt dat zeker maar voor de student met lening (zeg 500euro in totaal) is het geen optie om het even stop te zetten.

Maar goed heeft meer iets met een levensstijl te maken waardoor je zoveel geld nodig hebt.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zondag 29 juli 2007 @ 12:45:23 #35
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51931360
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:48:01 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 29 juli 2007 @ 12:46:22 #36
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51931377
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:48:02 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 29 juli 2007 @ 13:12:35 #37
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_51931859
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:46 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dan moet je daar beter over nadenken. Vooral als je een lening van 500 euro hebt, én je verdient teveel bij, dan moet je iets aan je uitgavenpatroon gaan doen, want heb je dus een budget van meer dan 1.500 euro per maand.
aan de andere kunt kun je dan wel prima leven als student.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_51932486
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:37 schreef Lukaso het volgende:
ok ff de site nagelopen, volgensmij heb jij gewoon verkeerd gehandeld.
deze regels gelden voor 2007:


>als je de maand voordat je 10.630,74 verdient je stufi+ov stopzet is er geen probleem

>Kom je er pas in 2008 achter dat je in 2007 te veel hebt bijverdiend? Je kunt nog tot 1 april 2008 je studiefinanciering met terugwerkende kracht stopzetten.

>doe je niks, dan krijg je een boete bestaande uit
Ho even, dat klopt dus niet he, want als je mijn eerste bericht goed gelezen hebt dan had je kunnen zien dat ik dus daadwerkelijk de IB groep gebeld EN geschreven heb om alles met terugwerkende kracht stop te zetten in februari 2005. En dat kon niet!! Letterlijke woorden van de IB medewerker: u moet de vordering afwachten en kunt dan in beroep gaan. Dus het is niet zo dat ik laks geweest ben, want ik heb hier in 2005 al werk van geprobeerd te maken, maar kon niets omdat ik volgens hen moest wachten tot ze mijn boete hadden vastgesteld. En dat is nu dan dus eindelijk zover.
pi_51932655
Als je de IB hebt geschreven heb je daar neem ik aan een reactie op? Want dan heb je bewijs dat ze je verteld hebben dat je niet met terugwerkende kracht stop kan zetten.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_51932735
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:18 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Nu overdrijf je. Een bijstandsmoeder met een kind krijgt circa 600 euro per maand. Dat is circa 7.000 euro op jaarbasis. Met 3.000 euro + studiefinanciering is meer dan genoeg om je studie te bekostigen, en dan hou je nog geld over om boven op die 7.000 te tellen. Als 10.000 euro netto + studiefinanciering niet voldoende is, dan kan je gewoon niet met geld omgaan.
Ik zeg ook niet dat ik er niet van rond kan komen, en zeur daar ook zeker niet over. Maar ik kreeg dus geen stufi, alleen het geld dat ik zelf verdiende had ik om van rond te komen. Een beetje kamer in een studentenstad heb je niet voor minder dan 300 euro (in mijn geval was het 325 euro), daar komt je collegegeld plus boeken bij, zeg ongeveer 2300 euro per jaar. Dan ben je al ruim 6000 euro verder. Dan heb je nog je vaste lasten zoals ziektekostenverzekering, gas, water en licht, telefoon e.d. en je boodschappen. Het lukte wel, maar ik moest wel zoveel bijverdienen als ik niet met een vette schuld wilde zitten aan het einde van mijn studie.


Maar waar het me eigenlijk vooral omging was de redenatie in de brief van de IB groep zelf. Los van de principiële discussie die er nu gevoerd wordt; hun redenatie: uw meerinkomen is 0,00 dus u moet 872 euro terug betalen, klopt toch niet??
pi_51932786
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:51 schreef Addict89 het volgende:
Als je de IB hebt geschreven heb je daar neem ik aan een reactie op? Want dan heb je bewijs dat ze je verteld hebben dat je niet met terugwerkende kracht stop kan zetten.
Nee, en dat is dus wel dom van mij, ik heb in eerste instantie geen reactie gehad, wel een aantal keer achteraan gebeld, waarvan de laatste keer in mei 2005 en toen kreeg ik dus te horen dat ik de vordering maar moest afwachten. Heb wel de naam van die persoon genoteerd, maar nooit een schriftelijke bevestiging van die uitspraak gevraagd.
pi_51932841
ik heb ongeveer dezelfde situatie,
tot september 2004 stufi ontvangen, toen "stopgezet" omdat ik over de grens zou gaan, en omgezet naar nullening, wat mij toen ook verteld is over de telefoon dat dat een goede oplossing is/was.

Nu kreeg ik laatst een brief dat ik m'n ov over het hele jaar moet terugdokken, waar ik in kan komen, dus 800 nogwat euro weg. Krijg ik er laatst nog een achteraan dat ik het hele jaar teveel heb bijverdien, dankzij die nullening en kan ik nu bijna 2700 euro gaan overmaken...

ik vraag mij namelijk af of die disclaimer van nullening is ook stufi er in 2004 ook al ergens stond, zo niet, dan is een bezwaar misschien nog te doen, anders wordt het ook dokken
pi_51932938
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:59 schreef higsh het volgende:

ik vraag mij namelijk af of die disclaimer van nullening is ook stufi er in 2004 ook al ergens stond, zo niet, dan is een bezwaar misschien nog te doen, anders wordt het ook dokken
Nee die stond er nog niet, zie maar het topic uit 2005, waarin ik een aantal keer naar de site van de IB toen gelinkt heb. Maar ja, hoe ga je dat verder bewijzen? In hun brief die ik in mijn eerste post gequote heb schrijven ze dus zelf ook dat ik 0,00 aan beurs of aanvullende beurs heb gehad (over de nullening hebben ze het niet) en dat ik dus 0,00 meerinkomen had. Daarmee halen ze volgens mij hun eigen redenatie onderuit dat OV ook een vorm van stufi zou zijn. Anders zouden ze namelijk moeten schrijven; u heeft een OV kaart gehad die 872 euro waard was, en dus een stufi ter waarde van 872 euro gehad, en dat moet u nu terugbetalen omdat u teveel verdiend heeft.
pi_51933030
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:59 schreef higsh het volgende:
ik vraag mij namelijk af of die disclaimer van nullening is ook stufi er in 2004 ook al ergens stond, zo niet, dan is een bezwaar misschien nog te doen, anders wordt het ook dokken
Wil je deze lening niet uitbetaald krijgen? Dan kun je een lening van 0 euro aanvragen. Je moet dan natuurlijk nog wel ingeschreven staan bij een opleiding die recht geeft op studiefinanciering. De maanden waarin je nul euro leent, tellen mee als verbruikte studiefinancieringsmaanden.Omdat je met een zogenaamde 'nullening' gebruik maakt van je recht op studiefinanciering, heb je ook recht op een OV-studentenkaart.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_51933159
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:04 schreef suzsz2 het volgende:

[..]

Nee die stond er nog niet, zie maar het topic uit 2005, waarin ik een aantal keer naar de site van de IB toen gelinkt heb. Maar ja, hoe ga je dat verder bewijzen? In hun brief die ik in mijn eerste post gequote heb schrijven ze dus zelf ook dat ik 0,00 aan beurs of aanvullende beurs heb gehad (over de nullening hebben ze het niet) en dat ik dus 0,00 meerinkomen had. Daarmee halen ze volgens mij hun eigen redenatie onderuit dat OV ook een vorm van stufi zou zijn. Anders zouden ze namelijk moeten schrijven; u heeft een OV kaart gehad die 872 euro waard was, en dus een stufi ter waarde van 872 euro gehad, en dat moet u nu terugbetalen omdat u teveel verdiend heeft.
ja, dat dacht ik dus ook al, maar inderdaad hoe ga je dat bewijzen en bezwaren? Ik denk dat ze 't behoorlijk vastgetimmerd hebben...ga je nog een bezwaarbrief schrijven?
  zondag 29 juli 2007 @ 14:41:24 #46
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_51933719
Hmmm, nu ik er aan denk, is er nog iets wat eigenlijks heel krom is. Volgens de IB-groep mag je dus maximaal circa 10.000 netto bijverdienen, daarboven op krijg je dus nog je maandelijkse studiefinanciering. Laat ik zeggen je bent uitwonend en leent niet. Dan heb je jaarlijks circa 16.000 euro te spenderen. Je hebt je HBO in 4 jaar afgerond, maar voor je beroep wil je toch een WO-diploma bij halen. Dus je gaat voltijd studeren en neemt een 0-lening bij de IB-groep. Je krijgt geen studiefinanciering in geld meer, maar je mag alsnog maximaal zo'n 10.000 netto bijverdienen. Dat betekend dus dat je voor 6.000 gestraft wordt om door te studeren. Het lijkt mij veel eerlijker als je in zo'n geval 16.000 ipv 10.000 mag bijverdienen.
pi_52163232
*bump*
en, heeft iemand nog de gouden tip bedacht/gevonden om dit aan te vechten?
ik ga ze een brief schrijven dat de omschrijving van ov = stufi veels te onduidelijk was en bovendien dat het mij over de telefoon verteld is, maar daar krijg ik hoogstwaarschijnlijk geen kwijtschelding voor.
pi_52163570
Je had eind november gewoon je OV in moeten leveren, dan had je dit probleem niet gehad (dan kijken ze immers alleen naar het inkomen over jan - nov en had je onder de grens gezeten).

Dat je dit niet gezien hebt, is niet de IBG, maar jezelf aan te rekenen. Ik zou de moeite van een bezwaarschrift maar besparen. Je kan deze terugbetaling tenminste nog om laten zetten naar een lening...hoef je het niet in 1x te betalen.
pi_52177861
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:41 schreef Schnabbeltje het volgende:
Hmmm, nu ik er aan denk, is er nog iets wat eigenlijks heel krom is. Volgens de IB-groep mag je dus maximaal circa 10.000 netto bijverdienen, daarboven op krijg je dus nog je maandelijkse studiefinanciering. Laat ik zeggen je bent uitwonend en leent niet. Dan heb je jaarlijks circa 16.000 euro te spenderen. Je hebt je HBO in 4 jaar afgerond, maar voor je beroep wil je toch een WO-diploma bij halen. Dus je gaat voltijd studeren en neemt een 0-lening bij de IB-groep. Je krijgt geen studiefinanciering in geld meer, maar je mag alsnog maximaal zo'n 10.000 netto bijverdienen. Dat betekend dus dat je voor 6.000 gestraft wordt om door te studeren. Het lijkt mij veel eerlijker als je in zo'n geval 16.000 ipv 10.000 mag bijverdienen.
Je ziet het verkeerd. Je wordt niet "gestraft", je hebt immers nog steeds voordeel boven iemand die geen studiefinananciering heeft. Een straf impliceert dat je ergens benadeeld wordt, dat is hier niet het geval. (Je wordt alleen iets minder bevoordeeld). Jij krijgt in jouw geval een lening tegen bijzonder gunstige voorwaarden en je mag gratis met het openbaar vervoer. (even ter vergelijking, een "burger"OV-jaarkaart kost dik 3600 euro). Je krijgt alleen niet meer het voordeel van de reguliere student omdat je dat al verbruikt hebt.
Overigens kan je ook gewoon afzien van studiefinanciering, mag je zoveel verdienen als je wil! Schrijf je dan (indien mogelijk) wel in als deeltijd-student, het collegegeld is lager, je mag langer over je Propedeuse doen en naast overdag ook nog s'avonds colleges volgen. (Bij de UvA dan, zal bij andere universiteiten ook wel zo zijn)
pi_52564605
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je ziet het verkeerd. Je wordt niet "gestraft", je hebt immers nog steeds voordeel boven iemand die geen studiefinananciering heeft. Een straf impliceert dat je ergens benadeeld wordt, dat is hier niet het geval. (Je wordt alleen iets minder bevoordeeld). Jij krijgt in jouw geval een lening tegen bijzonder gunstige voorwaarden en je mag gratis met het openbaar vervoer. (even ter vergelijking, een "burger"OV-jaarkaart kost dik 3600 euro). Je krijgt alleen niet meer het voordeel van de reguliere student omdat je dat al verbruikt hebt.
Overigens kan je ook gewoon afzien van studiefinanciering, mag je zoveel verdienen als je wil! Schrijf je dan (indien mogelijk) wel in als deeltijd-student, het collegegeld is lager, je mag langer over je Propedeuse doen en naast overdag ook nog s'avonds colleges volgen. (Bij de UvA dan, zal bij andere universiteiten ook wel zo zijn)
Of je levert netjes die kaart in (en zegt je stufi op) in de maand voorafgaand aan de maand dat je over die grens gaat. Heb je wel gewoon die kaart kunnen gebruiken (in TS z'n geval tot en met november(!)) en komt er nu geen boete voor het hele jaar
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')