abonnement Unibet Coolblue
pi_51907134
Hoi,

ik heb een wagen waarvan de accu helemaal leeg is. Vanmiddag effe met startkabels gestart zonder probleem, rond de 20-25 minuten rondgereden in de hoop dat dat genoeg zou zijn. Anyway, nadat ie een uurtje weer had stilgestaan weer geprobeerd te starten, en hij had nét te weinig power om te starten. Is dit normaal?
Het gaat trouwens om een 4.9 liter V8, wellicht heeft ie daarom ook wat meer power nodig van de accu. Anyway, mijn vraag dus, hoe lang moet ik met dat ding rondkarren voordat ie eindelijk genoeg opgeladen zou moeten zijn zodat ie de volgende keer ook gewoon start. En om gewoon de proef op de som te nemen, heb ik nu en binnenkort helaas effe niet de tijd voor.

Thanks!
pi_51907639
Misschien gewoon tijd voor een nieuwe accu?
pi_51907644
......

Nee, accu is redelijk nieuw. Iemand anders een serieuze reactie?
pi_51907681
't Gebeurd niet vaak, maar als mijn accu leeg is zet ik;m om 6 uur 's avonds op de lader, dan start-ie om 7 uur 's ochtends wel weer.
Als je dan een fatsoenlijk stukkie hebt gereden kan de dynamo 't zelf wel weer af, mits er niks anders aan de hand is natuurlijk...
Zelf leren nadenken is op school uit de mode, sinds de invoering van het kringgesprek...
pi_51907682
Wat voor 1 is het?

Toevallig een Chevy Van? Tjeck mijn onderschift dan maar Is wat gerichter op dit probleem
pi_51907757
Levert je dynamo wel genoeg voltage (+/- 14.8V?)

Te vaak je accu leeg laten lopen doet hem niet veel goed; check of je voldoende spanning hebt van de dynamo en zo ja, nieuwe accu; zo nee, nieuwe (refurbished) dynamo en evt accu.
"If flesh could crawl, my skin would roll off from my bones and run away from here, as far from God as heaven is wide, as far from God as angels can fly"
pi_51907999
Volgens mij doet je accu het gewoon en wil je gewoon de wereld laten weten dat je een 4.9 liter V8 hebt! Ik ben iig jaloers!

Groetjes,

veldmuis
pi_51908173
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 07:04 schreef Lightning_NL het volgende:
......

Nee, accu is redelijk nieuw. Iemand anders een serieuze reactie?
Niet eens zo'n rare reactie. Als je accu een diepteontlading heeft gehad kan deze wel eens eerder kapot gaan.

Ik zou 'm gewoon een nachtje op een acculader zetten.

btw, hoe komt de accu eigenlijk leeg?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_51908289
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 07:04 schreef Lightning_NL het volgende:
......

Nee, accu is redelijk nieuw. Iemand anders een serieuze reactie?
Dit was dus een serieuze reactie. Nergens in je OP word duidelijk dat de accu redelijk nieuw is en zelfs dat zegt niet altijd wat. Zelf wel eens meegemaakt dat een nieuwe accu binnen een jaar al vervangen moest worden (gelukkig onder garantie). Verder vraag je zelf wat er mogenlijk aan de hand is dan kun je dit soort reacties ook verwachten , wil je dat niet? Dan moet je gewoon contact opnemen met een garage.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 10:43:08 #10
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_51908828
Je kunt de accu door elk willekeurig autoreparatiebedrijf laten testen. Met een apparaat meten ze of je accu wordt geladen, of je accu voldoende spanning geeft, en wat er bijvoorbeeld met de accu gebeurd als je de motor uitzet. Kost je niks, maar je weet wel wat het probleem is.
pi_51914850
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 08:12 schreef brammus het volgende:
Levert je dynamo wel genoeg voltage (+/- 14.8V?)

Te vaak je accu leeg laten lopen doet hem niet veel goed; check of je voldoende spanning hebt van de dynamo en zo ja, nieuwe accu; zo nee, nieuwe (refurbished) dynamo en evt accu.
Tijdens het rijden vertelt de computer dat ie rond de 13.6V levert.
pi_51914897
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:19 schreef veldmuis het volgende:
Volgens mij doet je accu het gewoon en wil je gewoon de wereld laten weten dat je een 4.9 liter V8 hebt! Ik ben iig jaloers!

Groetjes,

veldmuis
Tja, ik vind de motor eigenlijk nog te klein hehe, maar een V8 is inderdaad ontzettend geil. Ik woon nu in de VS en hier kun je dat soort dingen gewoon rijden voor weinig geld Hoewel ie niet eens zo heel veel zuipt, en ik trap vaak de pedal to the metal voor het geluid
pi_51914909
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 07:33 schreef ThaNetRunner het volgende:
Wat voor 1 is het?

Toevallig een Chevy Van? Tjeck mijn onderschift dan maar Is wat gerichter op dit probleem
Cadillac Seville
pi_51914968
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Niet eens zo'n rare reactie. Als je accu een diepteontlading heeft gehad kan deze wel eens eerder kapot gaan.

Ik zou 'm gewoon een nachtje op een acculader zetten.

btw, hoe komt de accu eigenlijk leeg?
Accu is waarschijnlijk leeg doordat ik 'm 2 weken niet heb gebruikt. In die tijd heeft waarschijnlijk al die tijd m'n handschoenenkastje-verlichting aangestaan doordat m'n handschoenenkastje niet goed meer sluit. Daar komt ook nog eens bij dat ik er later achterkwam dat de kabel naar m'n minpool van de accu te kort is geweest, en dat een van de riemen van m'n motor er in heeft zitten snijden, door de isolatie heen. Daarvoor heb ik 'm naar de garage laten brengen.

Het is wel zo dat de accu een aantal keren in een korte tijd helemaal is leeggelopen.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:54:14 #15
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_51918729
klinkt toch als een slechte accu....... of slecht bijladen.....


Als je nou gewoon een acculader koopt, en hem eens een nachtje aan de lader zet. (ik geloof dat je normaal met rustig laden 24 uur moet laden)


maar als ie echt regelmatig leeg is dan zou ik eens een andere accu proberen, blijft het dan nog heb je:

* ergens een flinke lekstroom
* slechte dynamo
* slechte gelijkrichter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')